Hirdetés
- bambano: Bambanő háza tája
- MaxxDamage: Vizes Laptop Hűtés? Lehetséges? Igen!
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- GoodSpeed: Aquaphor Modern víztisztító
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 3 – Paradicsomos káposzta (amit amúgy utálok)
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
gergo5991 #8986 üzenetére
Nekem csak addig tetszett a MAX G30, és a Xiaomi design világa, amíg meg nem láttam ezt: Segway Ninebot F40.
Imádom a vonalvezetését!
Jó, ez még nagyon új, indiegogo: $750, előrendelve 629 USD (USA, Kanada, Ázsia). Hatótáv: 40 km, sebesség 30 km/h, 10"-os ballonos kerekek.Közben ezen az oldalon már az európai modell, az F40E is megjelent:
https://www.segway.com/ninebot-kickscooter-f-series/ -
csokaym
csendes tag
Kicsi setback csúszott a rollerezésembe - egy óvatlan mozdulattal, gázkar csere közben elfüstöltem a kijelzőmet. Ezután se kép se hang - a hátsó lámpa felvillant, de annyi...
Figyelmetlen voltam, ez van. Hát, anyáztam is rendesen magamat
Szerencsémre, DigitXT kolléga megint megmentett - volt neki egy kijelző "tarcsiba' " amit lebizniszeltünk, hálás köszönet érte
A gép újra működik - holnap szelhetem az utat munkába rollerral.
Kíváncsi leszek, mennyit merül a 48V, 21Ah-s akksi az úton.Egy furcsaság, amire - ha van valakinek ötlete - lehet tippelgetni:
A most berakott kijelző 0.5V-ot fölémér az akkufesznek - ezt DigitXT kolléga mondta is, korábban a fórumon volt is téma, hogy van egy ilyen attribútuma ennek a bizonyos kijelzőnek.
A kulcsos feszültségmérős gázkar, ha a kulcsot elfordítom, kiír egy értéket, majd esik 0.4V-ot, majdnem egyből. Így a két feszültségérték között pont 1V különbség van.A korábbi voltmérős gázkarok ezt nem produkálták, hogy esett rajtuk egyet a fesz bekapcsoláskor - ez a kijelzőjének a fogyasztása miatt lehet? És akkor a többi miért nem csinálta ezt? Vagy csak azok lassabban reagáltak, és egyből a "csökkentett" értéket jelezték ki.
El tudom képzelni, hogy egyszerűen ezek a mérők a gázkarokban pontatlanok - a pontossági osztájuk alapják elvileg simán elmérhetnek 0.5V-okat...
Ai biztos, hogy a jelenlegi 0.5V-ot alámér, mivel a kijelző pont ugyanennyit mér fölé, és köztük épp 1V különbség van. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #8993 üzenetére
Ha az egyszeri parasztnak ezekkel a rollerekkel akkora problémája van, hogy képes jelentős anyagi kár okozására, akkor az élet más területén mekkora problémákat görgethet maga előtt? Csoda, hogy az ilyen a rollert dobja be a Dunába, és nem magát veti a mélybe.
Tolnák fel az akkupackot az elkövető hátsójába! Megérdemelné.Nem tudom mennyi eroller van BP-en, de ha azok jutányos beszezési költségét nézzük, akkor az eszközpark nem tűnik olyan vészes tényezőnek. Viszonylag hamar kitermelné az árát... De a rendszer fenntartásához emberekre van szükség, és azok bérköltsége - saját számításom szerint - elég jelentős tétel, így leginkább ezen lehet spórolni. Ha pedig kevés (minőségi) fenntartó van, annak látjuk mi az eredménye...
-
Gab3n28
újonc
válasz
PociAti #8994 üzenetére
Egyenlőre megteszi a 25 km/h 😁 Jogos, a gyalogos mód értelmét nem látom én se. A tempomatot csak most fogom meg tapasztalni, de igy látatlanban, szerintem is felesleges az 5 másodperc, valóban kenyelmesebb lenne a 3-4. Indulasi sebességgel meg úgy nem volt problémám, igazából azzal megvagyok. Még egyszer köszi a tippet👊😉
-
csokaym
csendes tag
válasz
jozsi252 #8987 üzenetére
A single motoros használatra vigyázz azért! A dual motoros járgányok nem igazán szokták szeretni, ha single-ben erőltetve vannak - pl Kugoo G-Boosternek hajlamos elfüstölni a vezérlője single módban - egyszerűen nem erre találták ki.. hogy minek van rajta singe/dual kapcsoló, ha ilyen magas szinten hajlamos leégni, azt nem tudom, de azt a típust pl tipikusan ajánlott kizárólag dualban használni
Kaboo-éknál nem tudom, hogy mi a helyzet, de ha jól tudom, a dual hajtású gépek esetén ott is a motorok nyomatékszegényebbek valamivel, mint a single-ben. Természetesen dupla motorral könnyedén nagyot mennek, bőven az 1motoros teljesítménye fölött, de úgy tudom, azok sem annyira komálják a single-ben való használatot.
Ha van valaki a fórumon, aki jobban ért hozzá, nyugodtan megcáfolhatja. Én mégis azt tanácsolnám, hogy ha single-ben hajtod majd a gépet, akkor kíméletesen menj vele
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Szeretnék vásárolni egy e-rollert, munkába járásra, max 10km, amit tudnia kéne, dombos útvonalon lenne használva, 100kg fölötti terhelés
. Hol és milyen márkákat érdemes keresni?
Köszönöm szépen!
-
PociAti
őstag
válasz
Gab3n28 #8990 üzenetére
Szívesen!
Kíváncsi vagyok rá, hány nap után fog viszketni a kezed, hogy a sikeres fw downgrade után valami extra firmware-t tegyél a rollerra? Amivel ki lehet hozni belőle a 30 km/h feletti tempót...
Engem pár apróság zavar:
- tempomatnál néha túl sok az 5 másodperc, 3-4 jobb lenne;
- a gyalogos mód értelmetlen... átprogramoznám mindhárom tartományt;
- az indulási sebességet is levenném 3-4 km/h-ra. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8991 üzenetére
Ez nagyon kitekert érvelés... Napok óta a bicikli út mellett fexik
egy törött Lime. Ez kinek jó? Nem indok a vandalizmusra, hogy
amúgy a bunkó júzer az útba rakta. Egyébként meg tiltsák be...
De tényleg. Vagy legyen dokkoló, mint a Bubinál. (Tudom, hogy
az a "szabadságát" ölné meg. De látjuk, hogy visszaélnek vele.) -
jozsi252
veterán
válasz
jozsi252 #8938 üzenetére
#8943 csokaym
Köszönöm szépen, vigyázok nagyon rá is meg rám isSajnos a sisak még ma se jött meg, úgyhogy nem tudtam kivárni kimentem az utcára gurulni párat. Iszonyat jó gép ez a Kaabo Mantis Dual! Ugye idáig csak az udvaron gurultam egy kettőt mióta meg van, mert nem mertem kivinni bukó kesztyű nélkül utcára, viszont most már nem bírtam ki hogy ne menjek néhány km-t vele.
Nyilván mivel első rollerem így sok viszonyítási alapom nincsen, viszont brutál erő van benne! Az eco illetve turbó mód közül én csak turbóba fogom használni, eco nagyon lelassítja az az igazság. Lehet hogy egy 60-70kg-os emberkével máshogy reagál de 100kg fölött lightos a gyorsulás.
Viszont egyelőre amíg nem érzem a dolgot, bőven elég nekem az 1 motor ereje is szóval single motor beállítással fogom használni. Mind a 2 motorral hihetetlen hogy még alattam is milyet gyorsul, életveszély egy kezdőnek szó szerint.Még jó hogy azért sok éven át motoroztam így legalább van valami tapasztalatom 2 kerekűek terén. Kell rendesen kapaszkodni a kormányba! És még csak olyan 60%-os töltöttségen van a roller, teljesen fel sincs töltve.
Zoom hidraulikus tárcsafékek vannak rajta, van aki ellene van illetve van aki mellette. Persze van jobb is 2-3x áron ha valaki esetleg márkásabbra le akarná cserélni. De ezt majd a hosszú távú tapasztalat megmondja hogy jó-e vagy sem.
Szóval a mostani "hosszabb" teszt alatt teljesen meg voltam vele elégedve, nem nagyon tudok belekötni semmibe sem. Nagyon jó volt vele vége menni egy kicsit hosszabb távot.
Az a durva hogy a Dual verziókat néhány nap alatt elkapkodták az Ultimate-nél, illetve a nagy részét az előrendelők vitték el így már nincs belőle egy db sem.
Még egyelőre azzal a beállítással használom hogy csak akkor indul el ha kicsit lökök rajta, de majd később átrakom arra hogy álló helyzetbe is el lehessen vele indulni. Nagyon kezdőként nyilván az a jobb ha meglököd mert akkor már fel vagy készülve az indulásra és nem érhet nagy meglepi vele kapcsolatban.
Gyorsulást nem mértem vele de simán lehet vele tartani a forgalom tempóját!
Szóval nagyon jó döntést volt ezt választani! -
gergo5991
őstag
-
BLC
tag
Sziasztok!
Tanácsotokat szeretném kérni.
Megfogalmazódott bennem egy e-roller beszerzése. Jelenlegi fizikális adottságaim mint horizontálisán mint vertikálisan konstansnak tekinthető.Egyedül a tömegem változó ami 90-95 kg között változhat a körülmények és a bevitt tápanyagok és nyomelemek (rövidital, vagy folyékony kenyér, illetve alkohol tartamú szőlőlé) függvényében.
A két általam kiválasztott ketyere, prioritás szerint:
1) Ninebot KickScooter E25E
2) Mi Electric Scooter Pro-2Árban lefedik egymást.
Kérdésem és aggályaim:
1) A Ninebot E25E-nél típus hiba: a gyári első felfüggesztés rossz tervezés miatt mindig tönkremegy.
2) Pro-2: itt is olvastam a gumitömlő gyorsan elhasználódik. Belső kidörzsölődés illetve külső behatásra könnyű defekt.Tehát a fent nevezett két roller közül melyiket javasoljátok a fogd és vidd és használd kategóriába. A gondozásmentesség előnyt élvez.
Előre is köszönöm a válaszokat.
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #8981 üzenetére
Igen, boritjak es torik is, mert a sok paraszt juzer szanaszet hagyja. Multkor az utcan setaltam amikor egy 70+ neni kerte meg, hogy a kapuja elol toljam mar el, mert nem birja megmozditani. Pont ez a szurke bird-es volt vagy mi a szar, nehezebbnek is tunt, mint a lime es fekezi a kereket folyamatosan.
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #8945 üzenetére
Mentem még egy karikát (újabb 4 perc, tiszta vidámpark):
Borároson az emelkedőn simán gyorsul 20 km/h-ra. Hogy
legyen viszonyítási alap, megnézem mit tud a "Kugoo" ott.Szerk: viszont a felfüggesztés hiánya para! Igen kis úthiba
elég ahhoz, hogy megdobja, és elcsússzon az ember lába!
Az ilyeneket a Kugoo simán kirugózza, soha nem ütött így.Ez megfejelve azzal, hogy nincs motorfék, és FB-n olvasva
B-L-A-C-K balesetét az elszállt tárcsafékkel elég veszélyes.
Oké, Kugoo S1 gyári e-fék harmatos szar, és ha túl gyorsan
mész, akár ki is kapcsol, de legalább van taposó (vész)fék.A Dual motoros gépen ha az egyik vezérlő el is dobná hiba
miatt a féket, még mindig ott a másik. Így biztonságosabb.
A dobfék meg nem túl bonyolult szerkezet: nem száll el.
(Max. ha elszakad a bowden, de akkor még ott a taposó...) -
Logitech
aktív tag
válasz
Logitech #8880 üzenetére
Xiaomi-hoz hirdetett fékkart megvettem, ugyan úgy néz ki, ugyan az a csatlakozó, hibátlanul működik a Max G30-al.
Reggie0 említette, hogy a régi fékkar talán menthető lenne a hall szenzor vissza forrasztásával, nekem nincs hozzá eszközöm, innen a csoportból van valaki, aki budapesti, és be tudná vállalni? -
PociAti
őstag
válasz
Gab3n28 #8978 üzenetére
Én kb. június 5-én frissítettem le az 1S rollert, és pontosan ugyanaz a verzió van nálam, mint Laca1212 rollerén. Abban még volt tempomat kiválasztási lehetőség.
Lásd korábbi hozzászólásom képernyőképeit.Xiaomi Home appon keresztül frissítettem, de azóta se használtam azt az appot, az m365 Tools mindenben jobb nála.
Találtam egy videót, amin pont a mi verziónkon mutatják be a downgrade lépéseit. Talán hasznos lesz számodra (is). Szükséges fájlok linkjei a videó leírásában.
Downgrade new Xiaomi Pro 2 / 1S / Essential with BLE1.3.2 and DRV2.2.4 / 2.2.5 -
Laca1212
őstag
válasz
Gab3n28 #8972 üzenetére
Jún 16-án jött meg 1S. Akkor telepítettem le Mi Home (6.6.201) iOS appot és pár napra rá frissítettem a roller firmware-t (1.1.0_225_132_128) is. Újabb firmware-t nem ajánl fel rollerre jelenleg. De Mi Home appra igen (6.7.200 - 3 napja adták ki).
Akkor ha frissíteném Mi Home-ot, akkor eltűnne a tempomat?
Vagy ez most a roller firmware-től függ? -
Gab3n28
újonc
válasz
Laca1212 #8971 üzenetére
Szia! Nekem android app, multheten szerdan telepitettem, akkor jott meg a roller is. Akkor az appban mikor parositottam a rollert, mar nem volt benne a "cruise control". De páromnak is vettunk eggyet, Neki IOS-bol telepitett appban sem volt benne ez a funkcio. Mind a 2 rollernek a legfrissebb a firmware-je.
-
Gab3n28
újonc
Sziasztok!
Múlthéten vásároltam egy Xiaomi 1S rollert. Ha jól tudom akkor ebben is kell legyen tempomat, de sajnos az MI Home alkalmazás nem dobja fel egyáltalán, így nem tudom aktiválni.
Valaki találkozott ilyen problémával esetleg?
A válaszokat előre is köszi -
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Bár nem e-roller, de mivel a másik topic eléggé kihalt, ezért kérdezek itt:
Szóval sima hajtós roller kéne nekem, eddig is mozgás céljából rollereztem.Eddig Oxelo-s trükkrollerekkel mentem, mivel: Nem trükközök rámpáról, de padkáról fel-le ugrálok, meg a rossz városi utakon nem kímélem a rollert, ezért nem mertem eddig "városi rollert" venni. Aki volt esetleg hasonló szituban, van esetleg bevált modell, ami nem esik szét?(60 kiló vagyok, a súly nem gond.) -
Putyin90
senior tag
Na a Mi Pro 2 hátsó kereke megint defektes lett..
Kb 2 hónapja csinálta meg a gumis. És megint a hátsó kerék. Van valami oka annak, hogy mindig a hátsó gumi kap defektet? -
balintka
addikt
Segway-Ninebot KickScooter E45E elektromos rollerhez létezik olyan alvázvédő lemez, mint amilyen a Mi Pro 2-höz?
-
spider23
senior tag
Xiaomi Pro 2 rollerhez lehet venni közép támaszt esetleg? Monorim lengéscsillapító került előre hátulra és az oldaltámasz nem stabil az adapterrel magasítva sem. Még kellene alá kb még egy 1 cm-es magasító. Esetleg lehet ilyet venni valahol?
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #8957 üzenetére
A gyartok a 100% DoD-ra adjak meg az oregedest, azaz xiaominal azt jelenti, hogy 500 teljes ciklus utan meg 70% marad az akku kapacitasa. Ezt az 500-at lehet novelni a kisutes melysegenek csokkentesevel. Igazabol amit adtam grafikont az nem teljes, talalhatsz olyanokat amelyek egeszen 1 vagy 5% DoD-tol indulnak, ott latszik, hogy a mikrociklusok fele haladva szinte a vegtelenbe szall a ciklusszam.
Amit elozonek linkeltem abrat az inkabb a normal/nagy kapacitasu akkumulatorokra jellemzo, ime egy vontatasi Li akkunak a gorbeje:
A ketto kozott az a kulonbseg, hogy a vontatasi akkunak nagyobb aramcsucsokat is el kell viselnie, ami miatt a szerkezeti anyagok aranya nagyobbak es a cellaszerkezet is mas, hogy kisebb belso ellenallasa legyen. Emiatt ezeknek kisebb is a fajlagos kapacitasuk.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #8954 üzenetére
Hálás köszönet a kimerítő válaszért!
Pont az ilyen hozzászólások miatt szeretem a szakmai fórumokat.
A táblázat tengelyein szereplő kifejezéseket elegendő volt beírni a keresőbe, és bőséges magyarázatot találtam az általad írtakra.Én a Xiaomi roller specifikációját tekintettem kiindulási alapnak, és ehhez gyártottam téves elméletet:
"Cyclical lifetime: 500 charging cycles with power maintained above 70%"
Ez irányú szakmai ismeretek nélkül azt feltételeztem, hogy az 500 töltés célszerű lenne minél később elérni, tehát a töltési ciklusok számának csökkentésével (az akkuk bőséges lemerítésével) jót teszek... ...de ezek szerint pont az ellenkezője igaz. A specifikációban "egyszerű felhasználót" és átlagos felhasználást vesznek alapul, és ehhez kapcsolódó degradáció értékét adták meg, nem pedig azt, hogy mi lenne jó az akkumulátornak. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #8952 üzenetére
Nem trollkodas volt, ez a szakmam(vill mernok, vill. gepek es hajtasok szakon). Mindossze nem akartam oldalas litaniakba kezdeni az akkumulatorok lelektanarol, es az se jott le a kerdesedbol, hogy te ezt szeretned.
Nagyon tomoren: Mint latod az cellafesz csak 4V-ig megy fel, tehat 100%-ra nem tolti fel, de talan meg 85%-ra se. Az akkumulatorok cikklusszama a kisutesi melysegtol fugg, a ketto kozotti kapcsolat nem linearis. Azaz ha 100% kisutessel 100 ciklust bir, akkor 50% kisutessel nem 200-at fog, hanem sokkal tobbet. Ennek a hatasa sokkal jelentosebb, mint az, hogy 80-100% kozott vagy 60-80% kozott jaratod. Nyilvan az utobbi az elonyosebb, de meg mindig jobb, a 80-100%, mint fele annyi ciklussal a 60-100%. Arrol nem is beszelve, hogy hogyan akarod 60-80% kozott tartani, mert a toltottsegi szinthez tartozo feszultsegszintek az oregedes soran elmasznak, igy sem a toltottseg mennyiseget, se a tartomanyat nem tudod feszmeressel megtartani.
Bar a CyC Life vs DoD gorbe akkupakkonkent es cellankent valtozo, de az alabbibol is lathatod, hogy ha 20%-os kisulesnel toltogeted minden hasznalat utan, akkor nagyobb lesz az elettartama, mintha 40% kisutessel fele annyiszor toltened.
-
csokaym
csendes tag
Felkerült a rollerem első motorjára a raptor gumi, ismételten DigitXT kolléga segített ki, ezúton is köszönöm neki
a hátsó keréken a gumicsere várat magára - előtte ki kell reszelni majd a villát, hogy beleférjen a szélesebb gumiMit mondhatnék erről az új konstrukcióról... Sokkal jobb a menetbiztonság! A széles gumi elöl klasszisokkal nagyobb biztonságérzetet kelt, nem imbolyog be, nehezebb "kizökkenteni".
Egy szóval király lett.Kép a kerékről így:
Illletve amit már láthattatok korábban is, egymás mellett a kettő gumi:
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #8944 üzenetére
Ilyen nyúlfarknyi, magyarázat nélküli válaszról nehéz eldönteni, hogy trollkodás, vagy tényleg hasznos tanács.
Napi átlagos köröm 3 km, így ha megfogadom a "töltsed minél sűrűbben" tanácsot, akkor folyamatosan kb. 85% és 100% között lenne az akku.
Van valami ideális érték, amik között célszerű tartani a Xiaomi roller akkuját a hosszú élettartam érdekében?
-
csokaym
csendes tag
Elég közel voltam a roller lemerítéséhez, a tapasztalat a következő:
42V-ig merítve az akkupakkot, 47km-t tudtam elmenni, városi körülmények között
(20-35 km/h közötti tempó, kis emelkedők)A jelenleg használt akku, kb. 14Ah (névl. 48V)
(54V-ról indultam)Ez a kapacitás a 2/3-a annak, amit beleterveztem, van még egy jelenleg nem használt pakk, 7Ah-s, ha az is belekerül, akkor a 70km-es hatótáv izzadság nélkül meglesz alattam
(így összesen 21Ah-val)szerk.: Ez egy tuning kugoo s1 pro, dupla motorral, elöl 11A, hátul kb 20A-es vezérlőkkel. Elöl a gyári s1pro motorral, hátul gyári s1 motorral.
-
DigitXT
félisten
Amúgy kipróbáltam ma ezt a Bird-öt. Az app egy vicc,
valami Google fordítós megoldás, teljesen uldaba...
Viszont a 10" pneumatikus tömlő nélküli kerekek elég
jól gurulnak. Maga a vas komótosan teszi oda magát,
de van benne menni akarás aztán! Nyilván okkal fogy
el a kraft 25 km/h-nál, de előtte rendesen húz. Sajnos
a gázelvétel reakcióideje ennél se* nulla, de kibírható.
Rugózás ugyanaz, mint a Lime esetén (nincs), viszont
az abroncsok okán a komfort ég és föld.Nagyjából
ugyanaz a tarifa: rohadt drága**. De ár/értékben jobb.
Tárcsafék cicereg, de hát ez ilyen... Motorfékük nincs.
*: M365-nél nem tetszett, hogy 1 mp-ig gondolkodik...**: 4 perces tesztkarikára fizettem nekik 470 Ft-ot.
Abszolút nem volt rá szükségem, de kíváncsi voltam.
(A felépítmény jobban tetszik, és az ereje is elég oké:
egész biztosan tudna 30 fölött menni, de korlátolt.)
Gyorsulás alapján minimum 750W csúcsban (érzés!),
de akár kW is lehet... Nulláról nem igazán indul, kicsit
meg kell lökni, és az elején rém gyenge. Aztán húz jól. -
DigitXT
félisten
válasz
Laca1212 #8941 üzenetére
A Design Capacity értékénél 7800 mAh van.
Az, hogy mit mutat az
app csak annyit jelent, hogy mennyit számolt... Ha nem nulláról indul,
ez sosem lesz teljesen pontos... Azt meg ki akarja, hogy kikapcsoljon
menet közben, nem igaz? (Btw. nem is lehet teljesen lemeríteni, HA a
roller "túl nagy teljesítményű"...) Nekem kövér gázra össze tud omlani
a csoda-akkum, pedig még van benne kiaknázatlan kapacitás... Csak
kivenni így nem lehet, hogy ráengedsz 50A-t, mert megfexik... Inkább
csak egy motorral jöttem fel az emelkedőn. Lassú volt és szenvedős,
de kibírta legalább: kicsit okosabb lenne a vezérlőm el tudna játszani
a kikapcsolás határán, így marad az, hogy én legyek az okos.Aztán
kiderülhet, hogy megint vmi balansz vezeték bajom van, mint múltkor
(akkor konkrétan leszakadt az egyik, emiatt tiltott a BMS full akkunál). -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #8931 üzenetére
210 perc, azaz 3,5 óra után én húztam le a töltőről, mert elérte a 100%-ot, és nem vártam meg míg kikapcsol (átvált a LED zöldre). Kb. 5 órát írnak töltési időnek. Emlékeim szerint akkorra egész jól megközelíti, vagy eléri a 7800 mAh-t.
Amúgy akkumulátor kímélésnek szeretnék minél jobban utána nézni. A telefonokhoz hasonlóan ezeket az eszközöket is célszerű lenne 20 és 80% töltöttség között tartani, vagy az autókhoz hasonlóan hagynak a rendszerben tartalékot?
Rokon másfél éve vette a Xiaomi M365-öt, munkahelye oda-vissza 12 km, és jellemzően ez a fő felhasználás. Kb. 1750 km-en és 180 töltési cikluson van túl. Az akkumulátor és a roller hibátlan állapotban. Ő minden használat után (kb. 60%-os szintnél) estére felteszi a töltőre. Én első hallásra azt mondanám, ez így nem ideális.
-
jozsi252
veterán
Ma átvehettem a Kaabo Mantis Dual rollerem!
Minden szempontból kisebbre számítottam, de elég durva méretekkel rendelkezik (számomra). Mivel még soha nem volt rollerem így valószínű az újdonság ereje miatt vagyok így vele. Még a hátsó ülést is le kellett hajtani hogy beférjen a kocsimba.
A töltöttség kicsit alacsony volt így annyira nem akartam kínozni, úgyhogy most töltőn van. Csak az udvarba próbáltam ki de iszonyat meglepődtem hogy még alattam is mit megy, pedig 105kg vagyok.Szóval nem is tudom hogy egy 60-70kg-os embert hogy repíthet. Hosszabb tesztet majd hétvégén fogok vele csinálni!
De nagyon pozitív véleménnyel vagyok róla, szerintem ilyen áron egyik legjobb döntés volt ezt megvenni!
Viszont határozottan kitartok mellette hogy egy ilyen roller mellé szigorúan kell a bukó plusz védőfelszerelés, mert brutál mit gyorsul. -
L.L.
senior tag
válasz
Reggie0 #8935 üzenetére
Igen, már néztem azt is, de a mostani után szerettem volna egy fékkarral ellátott modellt választani, mert ez az elektromos változat nem volt bejövős neki. Mikor én mentem vele, nekem is furcsa volt, hogy nem tudtam adagolni, finoman fékezni, mert pici "nyomásra" is hirtelen állt meg a roller.
-
L.L.
senior tag
Sziasztok. Lenovo M2-ről mi a véleményetek? Friss modell, még kevés teszt, de úgy látom egy az egyben az utolsó csavarig Kugoo M2 PRO, csak tömör kerékkel. A Kugoot szerettem volna, de szinte sehol nem kapni az EU-ban. Esetleg egy Xiaomi PRO 2-vel jobban járnék? 15 éves fiamnak szeretném, mert a mostani Kugoo Kirin S1 rollerje, az én hibámból feladta a harcot. Hobbi szinten használja, alkalmanként 10-15 km utazásokra.
-
Reggie0
félisten
Azert durva, hogy a dualtronra meg azt is irja a gyarto, hogy nedves uton se hasznaljuk, nemhogy esoben... Igy nincs sok ertelme.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #8930 üzenetére
Ebből egyértelmű, hogy az a százalék vmi konvertált érték. Hiszen
98% töltöttséget jelez, miközben bőven nincs 4.2V közelében sem
cellánként, és 6951/7800 az 89%. Valószínűleg kíméli az akkut, és
nem tolja valóban 100%-ra: ezzel ahogy majd degradálódik ki tudja
tolni a használt feszültség tartományt, hogy ne vegyed észre.
(Úgy tudom az elektromos autók is így csinálják. Okos megoldás.)Szerintem teljesen pontosak az adatok* (jól látszik, hogy tökéletes
balanszban vannak a cellák stb.), egyedül a százalék nem az igazi!*: mondjuk ha továbbra is azt állítja, hogy ~fél óra alatt +1700 mAh
töltöttséget regisztrált, akkor visszavonom, mert az védhetetlen.A többi pl. ami a megtehető távolságot illeti gondolom egy becslés
az eddigi adatokból. Ha nehéz pilóta alatt érzékeli, hogy töredéke a
megtehető távolság a gyárihoz képest, feltételezem, utána megy. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #8926 üzenetére
Töltés pillanatában - amíg rajta van a hálózati töltő - nem tudom mennyire pontosak az adatok.
A screenshot ideje jó kiindulási alap lesz. Ennyi infót közöl a program.Utánaolvasás nélkül a többi, amit írtál az még kínai. Bár mérnök vagyok, és középiskolában még villamosságtan volt a fő csapásvonal, de ebben a mélységben jócskán vannak hiányosságaim.
-
eFeMeR74
senior tag
válasz
Játékos #8912 üzenetére
Nálunk a M365 Pro 12,8 akku S mód a lányommal 42 kg 36 km után még 51 %on volt az akku.
Vagyis amit már sokan elmondtak az e roller hatótáv nagyon tág határok között mozog.
Súly,terep,idő,keréknyomás stb.
Megjegyzem velem ugyanez a roller sik úton 26 km után merült le 125kg val S módban😁 -
KonzolKartel
őstag
Sziasztok,
Fiat 500 f85 lenne az alany. Vettem egy Xiaomi portable air pumpot, de nincs benne olyan adapter, ami jó lenne.
[link]
Pár menettel többet kéne betekerni, hogy elérje a tűt. Most úgy tudom felfújni, ha szétszedem a felnit... Esetleg Ti tudjátok, hogy milyen adapterre lenne szükségem?Köszi
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #8923 üzenetére
A pontos időpont elvileg a screenshot nevében benne kell legyen.
Egész véletlenül feszültség értéket nem mutat rajta? Az segíthetne.Akku töltöttséget közelítően a mindenkori töltőáram és az eltelt idő
integrálja mutatja.Mivel CC/CV a töltési metódus, ezért az elején
jól becsülhető a max. áram (esetedben 1.7A), és az idő szorzatával.Ergo úgy 80%-ig tök lineárisan kellene eljutnia, utána lassul, ahogy a
töltő áram csökken, amikor szépen a végfeszültséget tartja a töltő...
Mondjuk a feszültség változása pont nem lineáris, ráadásul ha meg
sincs állítva a töltés, akkor az nem is az akku üresjárati feszültsége.
(De majd kijavít vmi elektro-szaki, ha valamiben tévednék. Viszont a
"töltésszámláláson" alapuló mérés nekem teljesen jól bevált... Adott
távon adott Ah jött ki, miután ez visszament az akku 100% lett: 42V)Egy pár nevezetes feszültség használható becslésre, de közte kicsi
mérhető különbségek vannak, nagyon sokáig 38V körül dolgozik.
Nyilván terheléstől függően, de adott alacsony terhelésre igen. -
-
_Balee_
aktív tag
A G30 Max-ot lehet 30 km/h fölé vinni?
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #8921 üzenetére
Nem, nincs benne logger, vagy nem tudok róla. Én állítottam be az ébresztőórám eredetileg 15 percenként, majd 30 percenként, és mentem oda a rollerhez, csatlakoztam rá a m365 Tools-szal, és készítettem képernyőképeket a töltöttségről, majd vezettem be őket egy táblázatba.
Ez utóbbi képnél látszik, hogy 55-60%-os telítettséget követően (bő 1 órányi töltés után) fél óránként már csak 5-6% töltés megy csak bele, viszont 80%-os töltöttségi szinttől megint 10-12% megy bele ugyanazon idő alatt.Számomra nagyon szokatlan. Lehet 1-1 perccet tévedtem az állapotok rögzítésekor, de ekkora mérési hibát az nem okozna. A hőmérséklet adatok is viszonylag stabilak voltak.
-
Játékos
addikt
Köszi mindenkinek!
1. nem tudtam, hogy a pro2-ben ekkora az akksi, ~10Ah-ra emlékeztem.
2. a Rita adapter durván jó cucc, de alig kapni valahol, viszont ha van, akkor 70€, ahhoz még kell akksi is. Ebben a formában 50000 Ft körül van az akksi upgrade.Viszont nagyon jól működik, legalábbis a bemutató szerint.
3. Reggie0: a 42V-ot a “pót töltő”-re értettem. A gyári töltő, ha jól olvasom, 42 Voltos. Szóval, ha nem akarom nagyon szétszedni a gépet, meg pót akksit rögzíteni a vázra, akkor lehet nálam egy akku pakk, olyan csatival, mint a gyári töltőé, és pihenő időben lehet vele tölteni a gépet. Ebben az esetben gondoltam, hogy jó lenne a 42V.
Értem, hogy kisebb feszültség is töltené a kifogyófélben lévő gépet, igazad van.
Összességében úgy néz ki, hogy egy Pro2 lesz a befutó, ha nagyon kell, akkor egy 2-3Ah-s vésztöltőt tudok olcsón készíteni… -
PociAti
őstag
válasz
PociAti #8895 üzenetére
Én pedig ígértem Játékosnak, hogy összeírom normál töltő mennyit tölt.
Mikor hazaértem, kb. 10 méterrel a kapu előtt jelent meg a piros lámpa, hogy lemerülőben az akku.
Kb. 1 órával később rátettem a töltőre,
kiindulási állapot: 14%, 1014 mAh és 4,2 km megtehető táv maradt benne.
+15 perc: 25%, 1826 mAh, 7,5 km, (15p: +3,3 km)
+15 perc: 38%, 2738 mAh, 11,4 km, (30p: +7,2 km)
+15 perc: 51%, 3605 mAh, 15,3 km, (45p: +11,1km)
+15 perc: 56%, 4025 mAh, 16,8 km, (60p: 12,6km)Az első 30 perc +7,2 km-t eredményezett, második 30p 5,4 km-t, utána már csak 1,8 és 1,5 km-ek töltődtek az akkuba fél óránként, és gondolom folyamatosan csökkenni fog az érték.
Egy mérés, nem mérés! A következő hétben írni fogom. (Úgy is szinte mindent írok vele kapcsolatban, szeretem minél jobban kiismerni az eszközeimet.)
Ja, és Xiaomi Mi 1S-ről van szó. Hogy a hozzászólásnak önmagában is legyen értelme, ne kelljen lapozgatni ahhoz, hogy miről van szó.
Normál töltő: BCTA+71420-1701 Power Charger 41V 1.7A
-
csokaym
csendes tag
-
Reggie0
félisten
válasz
Játékos #8916 üzenetére
Nem kell 42V-ot szolgaltatni, csak eppen annyit, mint a belso akku. Ha nagyobb a feszultsege, akkor tolteni fogja a belsot, ilyenkor figyelni kell ra.
A tolteskiegyenlites a ket akku kozott tobb tenyezo fuggvenye. Egyik a pillanatnyi uresjarasi feszultsegeik. Ha ez megegyezik es osszedugod, akkor nincs gond. Viszont hasznalat kozben az aram a belso ellenallasuk es a bekotes ellenallasa alapjan oszlik meg. Emiatt menet kozben eltero feszultsegre tudnak kisulni, igy a terheles valtozasakor tolteskiegyenlites is megindul. Ha egyformak az akkujaid, akkor biztosan allithato, hogy a kulso akku kap kisebb aramterhelest, mert tobb vezeteken es csatlakozon van bekotve, ami ellenallast jelent, viszont a terheles megszuntevel o lesz a toltottebb, tehat nagyobb feszultsegu, tehat a belso akkut ismet elkezdi tolteni. Azt nem tudom megmondani, hogy ez milyen esetben jelenthet problemat, azaz lehet nagyobb, mint a megengedett toltoarama a belso akkunak, mert eleg sok tenyezos, ki kene merni/szamolni, az akkukat karakterizalni, stb.. Egyszerubb es biztonsagosabb valamilyen aramkorlatozast beiktatni a rendszerbe. Ennek tobb megvalositasa is lehet, a legegyszerubb valamilyen mosfet-es aramkorlatozo, de igy hirtelen csipobol nem tudok kesz termeket mondani erre, utanakeresek, hatha talalok valamit.
A masik elonye az aramkorlatozasnak, hogy ilyenkor raksz a kulso akkura is egy toltocsatit es egyszerre tudod a gyari toltovel tolteni a kettot, az aramkorlatozo majd megoldja, hogy hogyan osztja el az aramkot a ketto kozott.
A hatranya, hogy a hajtasnal is korlatozza az aramot. Tehat ha max gazon mesz es TFH 11 amperes a motorvezerlod es 4A a tolteskorlatod, akkor a kulso akkurol fog 4A-t enni es a belsorol a maradek 7-et, tehat gyorsabban fog merulni a belso, mint a kulso, igy a hatotav max terhelesnel nem fog osszeadodni. Amikor a terheles csokken a kulso elkezdi visszatolteni a belsot. Emiatt az utjaidtol fugg, hogy mekkora kulso akkukapacitasnak van ertelme, ha vegig nyelgazon mesz max terhelessel, akkor a max aramok aranya fole nincs ertellme vinni a kapacitasok aranyat. -
DigitXT
félisten
válasz
Játékos #8916 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a külső akku azonos feszültségre töltve simán párhuzamosan köthető a gyárival, és onnantól kvázi egy nagy akkuként funkcionálnak... És éppen azért fontos, hogy egyformák legyenek, hogy ne legyen olyan helyzet, hogy egyik tölti a másikat. Ha egy nagy gyári mellé egy kisebb kiegészítőt raksz, nem ideális! De fordítva sem! Mondjuk nem szakmám, de így tudom... Ezért én csak egyforma akkukat kötöttem párhuzamosan. Igaz, előfordult, hogy azokból hármat is.
-
Laca1212
őstag
Tegnap egy nagyobb dombról gurultam le gáz nélkül Xiaomi 1S-el. Nekiállt csipogni, hasonlóan mint mikor a tempomat aktiválódik, de többször csippant. . Akkor ott nem tudtam kijelzőre ránézni. Mi baja lehetett?
-
DigitXT
félisten
Ezt egy másik topikban találtam, de ide vág. Valaki nagyon részegen parkolt:
Szerk: én csak egy ilyet láttam ma (szerintem nem a felhasználó törte el):
Ja és még valami: ez vmi új szolgáltató?
Szerk2: az a középsztender nekem is megfordult már a fejemben...
Főleg azért, mert a kormányon lévő akku miatt oldalsztenderről eldől. -
Reggie0
félisten
válasz
Játékos #8908 üzenetére
Persze, eleg buta a rendszeruk alapvetoen. A toltoadapter csinalja az aramkorlatozast es nezi a toltes veget, a toltocsatlakozora altalaban csak egy diodan keresztul ki van vezetve az akkufesz(hogy kisutni ne lehessen kikapcsolt tolton peldaul). A cellak kiegyneliteset pedig az akkupakban levo elektronika intezi. Aramkori oka nincsen, hogy ne menjen, csak a szoftver tud beleszolni.
Ha a kulso es a belso akku egyarant csurig van toltve es ugy dugod ra a kulsot, akkor a maximalis aramot csak ezek kabelezese es a csatlakozo korlatozza, mivel nem kell azzal szamolni, hogy a kulso akku tolti a belso akkut, igy a toltesi aramkorlat nem jatszik szerepet.
-
DigitXT
félisten
válasz
Játékos #8908 üzenetére
Attól függ: Xiaominál úgy tudom, hogy firmware-t kellett hekkelni az ilyen külső
akkus megoldáshoz, mert valóban töltésnek érzékelte, és letiltotta a hajtást.
Kugoonál meg szimplán nincs ilyen okos ECU, annyi akkut kötsz rá, amennyit
akarsz (persze célszerű azért nagyjából egyformákat használni, tuti ami fix).De amúgy nem értelek: az 1S kb. 125K. Ha építesz plusz akkut, az se áll meg
25K alatt. Akkor már nem célszerűbb megvenni a gyári nagy akkus Pro 2-t? -
Játékos
addikt
válasz
DigitXT #8894 üzenetére
Köszi ismét mindenkinek!
Körvonalazódik lassan egy elképzelés:
Xiaomi 1S pl. Ha ezt megtoldom 20 db (vagy 30??) 3400mAh-s 18650-es cellával és azt párhuzamosan bekötöm a gyári akksival, illetve valahogy tudom rögzíteni a gépen, akkor “nyertem”? Vagy van valami buktató? Az 1S-t lehet úgy bontani, hogy baj esetén vissza lehessen állítani gyári állapotba?
Előre is köszönöm! -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #8903 üzenetére
Mindig azt mondom, hogy kis pénz, kis foci: kitartottam, mert nem volt más.
Ha lenne 5-600K kifejezetten rollerre, akkor nagyon meggondolnám, mi legyen.Elsőre rávágtam volna, hogy persze építenék, viszont nem triviális nulláról: egy
jó váz kéne alapból, aztán onnan indul a buli. Szívesen megcsinálnám, de nem
igazán adódott rá lehetőség, tankot meg nem szívesen építenék. Persze, jó az!
Csak szerintem nem roller. Ahogy a nagyon nagy vasakat hajtók pálcika néven
emlegetik a kicsi, könnyű rollereket...én inkább úgy látom, hogy a nagyvas már
nem roller (próbálj meg egy Dualtron Thundert lábbal hajtani), szóval ez van.Jó vázat meg nemigen találni, sokan ezért építenek tankot. Az kapható.
Megjegyzem, a Thundert is lefikázzák a hozzáértők, hogy gyárilag jó nagy szar.Szerk: dehogynem tudok fejleszteni, sőt, sajnos kell is, mert már látszik, hogy
a hátsó villa, ezzel a felfogatással nem lesz nagyon tartós. Az eleje meg még
a gyári, tehát nagyon szar. Készül egy dupla telós villa, az talán jó lesz. Talán!
De mondom, maga a váz gyenge: tört már el a hátsó rugóstag is meg minden. -
jozsi252
veterán
válasz
DigitXT #8900 üzenetére
Nem semmi egy pályafutásod van a rollerek terén! Ennyi idő után nekem lehet nem lett volna energiám kitartani a Kugoo mellett!
De akkor most eljutottál oda hogy rendbe van a roller, sokkal több mindent gondolom ezen már nem akarsz/tudsz fejleszteni? Előnye nyilván az hogy aránylag mondhatni jó áron van egy fasza rollered most már, viszont mellette jó sokat kellett azért idegeskedni főleg mikor elromlott, vagy venni kellett valamit, hogy minden rendben legyen vele.
Ha lenne mondjuk 5-600k fölösbe akkor vennél egy komplett rollert újonnan, vagy inkább egy vázat és te építenéd be külön az alkatrészeket?
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 10850K 10mag 20szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A21s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi 12C 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Plus 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3355, 100% Akkumulátor
- Lenovo V130-15IGM laptop (Pentium Silver N5000/8GB/256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest