Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz sandró60 #11594 üzenetére
Inkább a hegesztés, és az is csak akkor, ha tömör gumival használod...
Régebbi szériánál sajnos típushiba, hogy a tömör gumi nem megoldás:
ha vki unja a defekteket, rugózás nélkül akkor se váltson tömör gumira.
(Kollégám is megjárta ezzel, szóval ilyen értelemben nem marketing...) -
Joshi
titán
-
sandró60
addikt
Köszönöm mindenkinek a gyors választ
-
válasz sandró60 #11594 üzenetére
Nekem még sosem volt ilyen gondom, és 5094 km van benne
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz sandró60 #11594 üzenetére
Valamilyen marketing szöveggel meg kell támogatni a vásárlást.
A Pro2-re nem jellemző, az előd szériánál nagyon ritkán előfordult hasonló probléma. Pörgősebb fórumokon se olvastam hasonlóról, pedig ott aztán ütik, verik a rollert. A hasa se szokott megsérülni, mókányolással néha többet ártanak, mint használnak az eredeti állapothoz képest.
-
válasz Horn Ákos #11593 üzenetére
Köszi szépen a választ, van új tartalék komplett hátsó kerekem, a beszerelt jelenlegi hátsó is új viszonylag, az első kerék gumija még az eredeti, tehát majdnem 5100 Km távolságot futott, de bevetésre készen vár ott is egy új CST erősített külső és belső.
Úgy tervezem, hogy mind a két rollert megtartom, a régi a bevásárló roller marad, amivel a városban mászkálok. Az új lesz az amivel a 35 kilométerre lévő másik lakásomba fogok atjarni talán havonta egyszer vagy kétszer.
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
sandró60
addikt
A Monorim oldalán olvasom.
Mi Scooter Pro2 a roller
Azért ajánlják az első vagy hátsó kerékhez a lengéscsillapítókat,mert a rázkódás miatt az akku forrasztások esetleg elengednek.
Járt már valaki így[ Szerkesztve ]
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz GoodSpeed #11592 üzenetére
85-90000 körül ment a keveset futott utódja, ami legalább 1 évvel frissebb akkuval rendelkezik. Látatlanban a táv miatt 70-75000 közé tippelném, a piactól függ éppen mennyiért mennek most a hasonló rollerek. Ha a gumija kopott és lassan cserére érett, az belsővel és munkadíjjal együtt már jelentős tételt tesz ki.
-
válasz GoodSpeed #11590 üzenetére
Megjött a válasz ugyanazt kapom, így lesz egy tartalék töltőm.
Csak elméleti síkon kérdezem, hogy egy hibátlan ennyit futott sima M365, 23 hónapos roller mennyit érhet?
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
PociAti
őstag
válasz Casseius #11589 üzenetére
Én még soha nem láttam olyat, hogy valaki lábbal jelezte volna a kanyarodási szándékát.
Pedig télen-nyáron kerékpárral illetve most már rollerral megyek munkába. Úgy látszik nem mindenhol terjedt el.
Biztonságosabb? Ezt csak bizonyos körülményekre igaz, de nem általánosságban. -
Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 FBC4025GL -hoz pontosan ugyanolyan töltő jár mint a sima M365-hoz?
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
PociAti
őstag
válasz Gigicuci #11586 üzenetére
Ránézésre a Citycoco járművek elektromos robogók és nem rollerek. 1500-2000W-os teljesítményük alapján is nagyon messze állnak a rollerektől, és bár a jogszabályok még alakulóban vannak, de ezen a ponton elvérezne ennél a pontnál: "alapvetően bringaútra kellene".
Várjuk már a KRESZ módosítást.
Esélyes, hogy az általad kinézett, kb. 500.000 Ft értékű jármű nem közlekedhetne kerékpárúton.
Két megoldás tűnik valószínűnek, (1) kimész az autók közé, és ahhoz keresel járművet, (2) pedelec vagy más 300W teljesítmény környékű járművet keresel, amivel 50 km távolság megtétele már nem kényelmes, mivel sokáig tart megtenni ekkora távolságot. -
Gigicuci
senior tag
Sziasztok!
Tudtok esetleg jó ár-érték arányú rollert ajánlani? Alapvetően bringaútra kellene, kb. 50 km távolságra, üléssel. Nézegettem ezt a Citycoco stílust, de nem tudom melyik modellt érdemes választani. köszi ha tudtok segíteni.
-
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
PociAti
őstag
Amerre munkába járok, ott a kétsávos kerékpárút mellett van egy széles járda, amin elég ritka jelenség a gyalogos.
| K1 | K2 | járda |
K2 sávban közlekedem, és jobbra szeretnék (kis ívben) kanyarodni. Ha hátulról a K2 sávban jön egy gyorsabb jármű, akkor választhat a szűkebb (szabályos) K1 sáv és a szélesebb járda között. Ha K1-en jön szembe kerékpáros, akkor biztosan a járdát fogja választani, ha nem jön, akkor is lehet a szélesebb út felé megy... instant csattanás, mert közben én jobbra kanyarodnék irányjelzés nélkül. Értem én azt hogy ő is szabálytalan, de nem ez lenne a fő problémám. Ezért van az, hogy rolleren is jelezni szoktam a kanyarodási szándékomat. Nem jelent problémát a kormány elengedési jó minőségű úton normál tempó mellett. -
válasz Casseius #11581 üzenetére
Köszi szépen, akkor beruházok egyre.
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
chuck91
tag
Sziasztok!
Napi munkába járáshoz keresek e-rollert.
Az út oda-vissza összesen 8km (80% bicikliút 20% járda).
Magasságom 170cm súlyom 80kg.
Mi a legolcsobb ami megbízgató, és tudja ezeket a paramétereket?
Gyors google után, az Edigitálnál vannak pár újracsomagolt rollerek 62-65 ezer forintért, azok mennyire jó vételek? -
Xiaomi PRO 3 várható az idén?
[ Szerkesztve ]
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
Vodike
tag
-
IMIIKE1998
őstag
Mennyivel értelmesebb megoldás ez a Xiaomi-éhoz képest. Szétszedhatő a felni, így nincs annyi szívás a defekttel. [link]
-
vandorr
csendes tag
Valakinek van tapasztalata 8 és 10"-os kerékátmérő használatáról? 10" érezhetően jobban veszi a kisebb akadályokat az utakon, érdemes ilyen irányba nézelődni?
[ Szerkesztve ]
-
3ndru_1
újonc
Szia,
F40 jelen, nem tudom mire gondolsz. Egy dolgot vettem észre, de nekem ez az első e-roller: ha pl. zebrán áttolom, majd fellépek, de még 5km/h alatt nyomom rá a gázt, akkor onnan akkor sem kapja fel a tempót, ha közben ráhajtok lábbal. Magyarul: a gázkar csak 5 km/h felett aktív egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
Hát ha úgy érted, hogy mennyi idő után vittem be, akkor a vásárlás után 2 héttel jeleztem a problémát, és 3 hét után vittem be a rollert. Ha meg nem így, akkor kb. 2,5 óra után hívtak, hogy kész
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz vandorr #11563 üzenetére
A normál teljesítményérték mellett szokás megadni a csúcsteljesítményt (peak power). Ez jellemzően a normál teljesítmény duplája, és gyorsuláskor használja ezt. Viszont néha hátránya is van ennek a működésnek, ekkor jön jól a tempomat.
Sík terepen ha nincs lehetőség a max tempónál "kiakasztani a rollert", vagy nincs kedved nyélgázon menni, akkor a gázkar apróbb megmozdulásait hirtelen gyorsításnak veszi a roller, ezáltal darabos, rángatózó lesz a mozgása, mivel 1-1 másodpercre megkapja a csúcsteljesítményt, mert azt hiszi gyorsítani szeretnél (pedig csak a kátyúk miatt nem tudod fixen tartani a gázkart). Viszont tempomattal kellemesen egyenletes a tempó.
És mondjuk kanyarodás előtt is jól jön a tempomat, sebességveszteség nélkül el tudod engedni a jobb kormányt a karjelzés idejére.
Tempomat alapértelmezett bekapcsolási ideje 5 másodperc, 20 km/h tempónál ez 28 méter, én (egyedi firmwarben) levettem 3 másodpercre, így 17 méteren belül be tud kapcsolni. Sokkal élvezetesebb így menni, mert egy tényező a sebesség tartása ki van véve az egyenletből, arra már nem kell figyelni.
-
vandorr
csendes tag
válasz DigitXT #11561 üzenetére
Igazad van, szósincs arról, hogy megállás/lassítás nélkül közlekednék. Nincs tapasztalatom elektromos rollerek működésével. A tempomat jól hangzik, kényelmesnek tűnik, hogy nem kell egy gombot nyomni állandóan. De elfogadom, ha tapsztaltéknt azt mondjátok, hogy nem kényelmetlen, felesleges
A Xiaomi mellett még esetleg a Segway-Ninebot Kickscooter F30E ami beleférhet. Úgy látom tudásra hasonló, de tetszik, hogy nagyobbak a kerekei kicsit, viszont azért nehezebb. Minőségibb a Segway? -
PociAti
őstag
válasz vandorr #11558 üzenetére
Cruise Control nagyon jó, de Xiaomi esetén nem kell aggódni miatta, könnyű visszarakni, ha kivennék.
A Xiaomi Scooter 3 a legfrissebb modell, megítélése elsősorban árazás kérdése. Augusztus-szeptember fordulóján 127k-ba került, és adtak mellé 16k értékű Xiaomi okosórát.
Tulajdonságait nézve a 3-as egy köztes roller az 1S és a Pro között, ami már az új design szerint készült. Értem ez alatt azt, hogy ennek már nem osztott a kijelzője, tehát a roller beázásra leginkább hajlamos részét javították. Új fékrendszert kapott, és egy picit jobb összehajtási mechanizmussal rendelkezik, mint az 1S.
Megkapta a Pro 2 (300W-os) motorját, de az 1S kisebb (ezáltal könnyebb) akkuja van benne.
Célközönségnek a nagyobb testtömegű embereket nevezném meg, akinek nincs igénye a nagyobb hatótávra.
-
DigitXT
nagyúr
válasz vandorr #11558 üzenetére
Azt amúgy elárulod, hogy hol található olyan útszakasz, ahol 30-40 percen
keresztül folyamatosan nyélgázon kell közlekedni, ezért kényelmesebb, ha
a roller magától tartja ezt a tempót? Tökre úgy hangzik, mintha egy rolleres
"autópályával" terveznél, oda viszont értelmetlen a 25 km/h végsebesség.
Ha ennyire jó, hogy nyélgáz végig, simán meg kellene ereszteni 30-40-nel...
Tehát ilyen felhasználásra inkább nagy teljesítményű motoros roller ajánlott.Kicsiken állni órákat, csak azért, mert lassan mennek öntökönbökés. Ha
viszont mégsem olyanok a körülmények, hogy autópálya jellegű száguldás,
akkor biztos, hogy néha lassítani/gyorsítani kell a többi közlekedő/kanyarok
és kereszteződések miatt (városban gyakori): a tempomat pont felesleges...Ui: utána kéne nézni, miért vették ki firmware szinten, talán nem véletlenül...
(Motorkerékpárokon gyakorlatilag nem létező dolog a tempomat, mivel nem
csak a sebességet befolyásolja a gázkar itt, hanem döntést/kanyarodást is.
Nagyon gyorsan pofára lehet esni akkor, ha nem a pilóta viszi a kétkerekűt,
hanem fordítva, a kétkerekű viszi a pilótát... Utassá váltál = rácseszhetesz.) -
Dave™
nagyúr
válasz vandorr #11558 üzenetére
Én nyomtam egy órán keresztül is Pro2-n, és együtt lehet vele élni, de nyilván jobb, hogy most visszarakták és így nem kell. Ez csak szoftver kérdése, nem hiszem, hogy a Scooter 3-ba ne kerülne vissza, nincs semmi reális oka. Viszont mivel majdnem egy árban vannak, a Pro2 szerintem jobb vétel, a Scooter 3 gyakorlatilag egy faceliftes 1S.
-
vandorr
csendes tag
Sziasztok! Ár és tudás alapján (hobbi rollerezés) nekem a Xiaomi Scooter 3 tetszik. Viszont ahogy olvasom kivették a cruise controlt. Zavaró, hogyha 30-40percen át nyomni kell a gázt? Esetleg egyedi firmware-el visszakapcsolható? Inkább nézzek S2 Prot vagy ajánlanátok mást? Köszi!
-
PociAti
őstag
Fotók és videók alapján a kábelezésre a szükségesnél kevesebb energiát fektettek. Nézd meg a hátsó keréknél a motor tápellátását mennyire amatőr / sérülésveszélyes módon oldották meg. Elég valaminek nekicsapni, vagy ha pl. álló helyzetben hátulról nekimegy egy kerékpáros, letörik a kiálló csatlakozás és mehet vissza Morvaországba szervizelésre.
-
Jippy
tag
Sziasztok. Techlife X6 (Zero 9) valakinek tapasztalat? Papíron jónak tűnik csak a valóságban megbízható?
-
Casseius
tag
válasz Skynet258 #11553 üzenetére
Hátsó lengéscsillapitásra nézd meg ezt: könnyebb és sokkal jobb mint Monorim.
Jelenleg nincs nekik raktáron télen nem rendelnek elegen általában hogy gyártásba kezdjenek pár darab miatt, de ha sokan jelzik nekik telegrammon a vételi szándékot beindítják a gyártást.
[link]
[link]Telegram link ha váró listára szeretnél kerülni: [link]
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
-
Skynet258
veterán
válasz Casseius #11552 üzenetére
Részben ezért is váltottam a légrugóra, ott legalább csak adott mennyiségű levegőt kell beletolni és ha akarod kemény a rugózás ha akarod puha. Mondjuk itt meg néha utána kell állítani de a kerekekbe úgyis fúj az ember akkor meg max ránézek erre is.
Én tavasszal hátra is tervezek valami lengéscsillapítót (Pro 2-höz) csak a Monorim elég batár és a súlyon is dobna.[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
Üdvözlégy, tapasztalat exa olajos rugós Vs levegős lengés csillapítókkal kapcsolatban van valakinek?
Don't Worry, Be Happy
-
gergo5991
őstag
válasz santa clause #11543 üzenetére
hát én már lementem 75re, de 80 kilósan is max 40km-t tudtam belőle kipréselni. az a 47 eco módba ment végig lejtőn vagy sik terepen vagy hogy a francba?
-
PociAti
őstag
Erre nincs jó válasz.
A napi 8-10 km távval még nagyjából bekategorizálható lenne a roller (dupla hatótáv + kis ráhagyás = minimum 25 km),
de a hétvégi hobbi menés fogalma és a szokások egyéniek (gyalogos vagy kerékpáros közlekedést váltanád le rollerra, vagy motorról nyergelsz át).
Illetve hogy mennyire dinamikusan közlekedsz, igényled-e a száguldást? Kell-e lengéscsillapító? Mi az ami tetszik? Mekkora tömeget kell megmozgatnia a rollernak?
Ne hamarkodd el a döntést, talán az első 1 hónap a legmeghatározóbb, ezért célszerű inkább március körül beruházni rá. Addig nézzél sok videót róla, szűkítsd le a listát 2-3 konkrét típusra, és figyeld az árak alakulását. -
Jippy
tag
Sziasztok. Mostanában tervezek venni rollert. Megéri az e-twow felára vagy elég egy Xiaomi roller? Napi 8-10 km munkába járás, hétvégi hobbi menés. Nagyon megtetszettek az e-twowok. Ezért a dilemma.
-
lehella
senior tag
Eddig mondjuk nem volt annyira vészes a tél, meg heti 2 napot homeofficeban is dolgozok. De, nem okozott gondot rollerrel bemenni a munkahelyemre, -5 fokban is elindultam. A táv 10 km és kb 30 perc. Síkabát, síkesztyű. Motoron jobban fázok, nyilván nagyobb a menetszél is. Muszáj is voltam venni Tucano lábzsákot Az autókkal kapcsolatban én is így vélekedem, nem való nagy forgalmú útra.
Másik tény nálam is, hogy most nincs céges parkolóhelyem (Budapest), ez triggerelte a roller vételt is[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Eriqo
csendes tag
Sziasztok! Van itt köztünk Segway F40/30/25 tulaj? Olvasom sok helyen, hogy az elindulás igen gyöszös, ami szoftveres korlátozásnak, egyfajta óvintézkedésnek tudható be. Ezt meg tudná valaki erősíteni?
-
TCSZ
senior tag
Sziasztok!
Pár napja láttam a Mammutban, hogy egy ember elektromos rollerrel közlekedik ott. Elöl két kereke volt és hátul egy. Volt rajta ülés is. Nem tudnátok segíteni, hogy mi lehet a típusa?
A google nem segített. Biztos rossz kereső szavakat használtam.
Előre is köszönöm a segítséget.Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.
-
jagertibi
aktív tag
válasz DigitXT #11509 üzenetére
Most tényleg az 5 Km/ó különbségen vagy megakadva ... Én is vidéken élek mint itt sokan mások. Senkit nem érdekel hogy egy pálcika rollerrel hol közlekedsz. És én is autóval járok télen (ami akadályt képez a pályán, igen azzal ),mert már érzem igy közel 50 évesen a fiatal kori téli biciklizés motorozás áldott hatását. És nem 6 literrel hanem 12 vel
-
R a y
senior tag
Motoroztam télen, azért egy rollerrel bőven nem az a kategória. A motorozás télen az tényleg rip.
Rollerhez kicsit alá kell öltözni és kibírható, azt hittem olyan rossz lesz mint motoron, de nem.
#11523 Xiaomi pumpa!Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
Joshi
titán
Nem te vagy a béna, hanem az aki úgy gondolta, hogy az a toldó jó lesz. Itt többen vettünk egy ilyen pumpát és nagyon jó. Természetesen nem csak rollert lehet vele felfújni.
-
gergo5991
őstag
karácsonyra szerezz be a gyereknek egy xiaomi kompresszort, nekem is az van, és nagyon jó. Rácsavarod és kijelzi mennyi van a kerékben, és pontos értéket is be lehet állni mennyire fújja a kereket. Lecsavarásnál egy minimális levegő szisszen csak el, szerintem nagyon jó technika, aztán bicajra és labdára is jó, vagy ha kell kocsira is, de az sokáig tart
-
yabba
aktív tag
Sziasztok,
A gyerek kapott egy Xiaomi Scooter Pro2 rollert. Elmentem vele egy MOL kútra és megpróbáltam felfújni a kerekeit (illetve megnézni mekkora nyomás van a kerekekben). 50 PSI-t írnak a kézikönyvben, az kb. 3,4 bar. Rácsavartam az első kerékre a rollerhez kapott átalakítót (vagy toldót?), egyből le is eresztett. Rácsatlakoztattam a kompresszort, túlfújtam 4,5-ig és gyorsan próbáltam letekerni. Nem igazán sikerült, de azért a kerék nagyjából keménynek tűnik, akkor sem lapos, ha ráállok a 80 kilómmal a rollerre, de gőzöm nincs mekkora nyomás van benne. A hátsó keréknél szerintem egy fokkal keményebbre sikerült a művelet.
Tudom, hogy béna vagyok, de hogyan kellene másképp csinálni? Hogy lehet felfújni a kereket normálisan, küzdelem nélkül?
-
gergo5991
őstag
a hidegben való sportolást nem azért mondják mert a hideg izület jobban kopik vagy mi? ha egyenesen állsz a rolleron ugyan az, mintha kint állnál a hidegben és fél órát vársz a buszra egyhelyben. szóval én ilyen téren és ezzel a logikával nem látok akadályt. De 2-3 fokban már lefagyott a kezem, lehet jobb kesztyü kéne, na meg az arcomon elkezdődött egy kisebb arcüreggyulladás a hidegtől, de szerencsére átment rajtam.
-
Joshi
titán
válasz Reggie0 #11518 üzenetére
+Dave™
+LogapetiÉrtem én mindenki érveit, de azt kell elfogadni, hogy:
1. nem mindenki lakik Budapesten bármennyire is nehéz ezt elfogadni.
2. nem mindenki szeret fagyos szélben rollerezni, biciklizni vagy motorozni.
3. ma már egy átlag prolinak is van autója és most nem feltétlenül kell több millás autókra gondolni.
4. Mindenkinek Boldog Karácsonyt. -
Reggie0
félisten
Pinter megmondta, hogy SMKP jelenleg, annak plane az uton van a helye a kresz szerint
#11515 Joshi: Nekem is van auto, de eszembe nem jutna azzal pl. munkaba jarni bp-en belul. Mar csak azert sem, mert kinyirom a 3 lityos dizelt, meg a kuplungot is az araszolassal. Aztan ott van az allando parkolo keresgeles. Rollerrel a brutto utazasi ido rovidebb es az ajtotol ajtoig visz, valamint megvan a haladas elmenye is, nem ugy erzem, hogy a dugoban araszolok.
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
Oké, hogy neked van autód, és nem szereted a hideget, ezért eszedbe se jut októbertől márciusig rollerezni. És akinek nincs autója? Az se üljön rollerre? Vagy aki kevésbé kényes a hidegre? Akkor ő októbertől márciusig nem rendeltetés szerűen használja a rollerét? Az autók közé menés más tészta, ott egy eséssel nem csak a saját épségedet veszélyeztetheted, és én is úgy érzem 3 hét rollerezés után, hogy veszélyes lenne a magyar utakon közlekedni velük.
Amúgy igen, simán fel lehet öltözni téli rollerezéshez is, jó kabát és kesztyű (és maszk) kérdése. Igaz, az én rollerem 25-tel megy max, azt 0 fok körül olyan 6-7 kilométer hosszan még jól viselem. Annál többet meg sose kell mennem városon belül egyszerre - igazából ennyit se, csak szeretek rollerezni. Fagyban inkább nem erőltetem, különösen, ha volt csapadék - na az megint veszélyes szerintem.
-
Dave™
nagyúr
Nekem is ez volt a dilemmám, de annyira lélekölő a rakparton araszolgatni, hogy simán vállalható kompromisszum a roller télen is. Felöltözve sisakban nem fázom, hazafele kb. pont olyan gyors mint az autó (csak itt folyamatosan haladok), nem kell aggódni a parkolás miatt, illetve valamennyi testmozgás is társul hozzá. Autók közé sajnos egy rövid szakaszon muszáj bemenni, mert csak óriási kerülővel lehetne megúszni, és nem rajongok érte én sem, de még nem volt belőle gond - szerencsére. Biciklivel azért érezhetően biztonságosabb és megnyugtatóbb érzés, de ott meg egyéb gondok vannak.
-
PociAti
őstag
Én csak reménykedtem benne, hogy télen is fogom tudni használni a rollert, eddig pozitív meglepetés.
Kb. 10 perceket van kint a hidegben a roller, és a síelés is jellemzően kültéri sport, onnan ötletet merítve megfelelően fel lehet öltözni hozzá.Az egyéni közlekedést miért is cseréljem le a leginkább köhögős, taknyos időben mondjuk tömegközlekedésre?
Ha lenne valami elfogadható árú vízhatlan roller beruháznék rá téli / enyhén esős második gépnek. -
PociAti
őstag
válasz Reggie0 #11504 üzenetére
A 40-50 km/h sebességű rollerek indították el a témát, azokra írtam, hogy haszontalan járművek, mivel nincs normális úthálózat ahol lehetne használni őket. Járdára, kerékpárútra nem valók, az 50 km-h vagy nagyobb sebességgel közlekedő autók közé pedig amiatt nem valók, mert idehaza nem rendelkezünk annyira makulátlan utakkal, ahol ne kellene tartani az eséstől abban az esetben, ha a rolleres felveszi a forgalom tempóját. Kis kerékátmérő átka.
A járdákon, kerékpárutakon jelen lévő hasonló úthibák amiatt se számítanak, mert közelében úgy is mindenki lassítani fog, viszont az autósok, buszok, teherautók hasonló hibán lazán átmennek.
-
Joshi
titán
Jó pár napja/hete olvasom az ilyen-olyan nézeteltéréseket, de csak kapkodom a fejem. Nekem pl eszembe se jutna rollerezni októbertől márciusig, vagy bemenni az autók közé. Szerintem nem erre való. Persze sok mindent lehet használni nem rendeltetés szerűen, szóval mindig lesz olyan aki megmondja hogy pedig de.
Ja én októbertől márciusig biciklire se és robogóra se ülök.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Reggie0 #11510 üzenetére
Mármint német autópályán? Nekem "1.4 nagyon siet" van... hát, azzal
felhajtani mondjuk az M0 hídra, amikor a kamion érkezik 90-nel: kihívás.
(Eléggé elbaszott felhajtó, szűk visszafordító után jó rövid gyorsító sáv.)Maradjunk annyiban, hogy mindenki a saját szükségletei és lehetőségei
szerint használ járműveket. Ha vmi alkalmatlan egy feladatra, oda mást
kell használni... (Vagy el kell kerülni a feladatot. És akkor lehet mondani,
hogy a probléma nem is létezik: 55kW should be enough for everyone...) -
DigitXT
nagyúr
válasz jagertibi #11508 üzenetére
Akkor ezt nem te írtad? Egyébként szerintem csak addig nem fog érdekelni, amíg meg nem büntetnek miatta: nagyjából így vagyok ezzel én is, és még rengetegen, akiknek amúgy megy akár 30 km/h-val a "versenytechnika". Viszont járdán (!) még annyira se kéne 15-20-szal csapatni, nagyon gyorsan lehet nagyon nagy baj belőle. Sajnos tapasztalat. SMKP persze alapból nem közlekedhet járdán, szóval nem csak a bicikliútat bukod, de hát én is addig fogok nagyjából ugyanúgy menni, mint a KRESZ módosítás előtt (amúgy mire várnak vele, még finomítják?), amíg el nem kezdik következetesen büntetni. Utána marad a robogó a maga 30 lóerejével és 6L/100 km fogyasztásával, nesze neked zöld, elektromos mikromobilitás... Dugóban így se, úgy se fogok állni.
-
DigitXT
nagyúr
válasz jagertibi #11502 üzenetére
Egyrészről igazad van, hiszen nem mindenki akar hegyre is felmenni a rollerrel,
de aki fel akar, annak sajnos szüksége van bizonyos teljesítményre ehhez...
Nekem pl. a hazautam végén van 1.5 km emelkedő, bőven 10%-os szakasszal,
nincs bicikliút (járdát ne is említsem), szóval ha haza akarok jutni, az út szélén
poroszkálhatok percekig, kockáztatva, hogy kivasalnak a "centiző" autók/busz,
vagy használhatok kicsit erősebb hajtást, ami képes értékelhető sebességre...
Hogy ezt most SMKP-nak minősítik majd, hát "így jártam": van motoros jogsim
is. Különösebben nem zavar a dolog (sisakot meg alap, hogy felvesz az ember).Másrészről viszont iszonyat nagy hiba az "alapteljesítménye" alapján húzogatni
kategória határokat. Miért? Mert ez egy hasraütéssel keletkező szám. A gyártó
azt garantálja, hogy ekkora teljesítmény nem olvasztja meg a motort, és kész...
Marketing szempontból ugye minél nagyobbat ír rá, annál jobb/eladható: 1200W
van nekem ráírva a kerékre, bár ha annyit ráeresztesz folyamatosan, tuti leolvad.
(Más kérdés, hogy ennyi, folyamatosan, csak erős emelkedőn vehető ki belőle.)Szabályozás szempontjából viszont, ha 350W-ot szabad ráírni, akkor annyit fog.
És még mindig ugyanarról a motorról beszélünk, ami "önmagában" tehát sem a
gyorsulást, sem a végsebességet nem határozza meg. Ez a vezérlésén múlik...Lehet olyan gyári roller, amire 500W van írva. Szolid vezérléssel, ami nem megy
800W fölé. Adott menetdinamikával hajtható, mondjuk 25 km/h végsebességgel.
Mert szoftverből ennyi van beállítva. Az ilyenre viszont egyesek zárt pályára való
"versenygépként" tekintenek. Ellenben az a roller, ami névleg(!) 250W, valójában
800W fölé is benéz, a végsebessége meg 30 km/h fölött van, az ugye kerékpár?Elég erősen kettős mérce szagot érzek, és nem mennék bele ezekbe a vitákba.
Ekkora kiskaput a szabályozás sem hagyhat nyitva. Hosszú távon nem is fog...
(Ha annyira ráérnek a rend éber őrei, akkor traffival meg mobil fékpaddal járnak.)
Motoroknál se úgy szól a jogsi, hogy ha nem húzatod ki, akkor vezethető B-vel,
hiszen ha nem húzatod ki, nem gyorsul akkorát és nem is gyors = segédmotor!
Nem: egyértelműen a csúcsteljesítményt nézik, és nem az átlagos használatot.Ui: a 132kW-os autódat a hajadra kenheted, ha dugóban kell eljutni A-ból B-be:
pont erről szól ez a "mikromobilitás" dolog, hogy nem okozunk dugókat, mégis
gyorsan tudunk közlekedni, ill. (lokálisan) nem szennyező elektromos motorral.És ha mennél 25 km/h-val, de egy kerékpáros csak 20 km/h-val teker, akkor az
nem ördögtől való, hogy az ember megelőzi, és halad a saját tempójával tovább.
Viszont egy előzéshez nem árt, ha van erőtartalék, hogy legyen gyorsulásod.
(Meg az se lenne hülyeség, ha a kerékpárosoknak a bicikliúton megengedett (!)
30 km/h sebesség nem zárná ki a rollert a kerékpárútról... Főleg nem úgy, hogy
ha KÉPES többre, akkor már fel sem hajthat rá, pedig a kerékpáros közúton ha
képes 40 km/h-ra, akkor az még szabályos is. Megintcsak: kettős mérce.)[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #11503 üzenetére
Az, hogy letezik olyan uthiba, vagy olyan uttipus amiben rogton megall a roller, az nem azt jelenti automatikusan, hogy nem valo az utra. En mar autoval is kifogtam olyan katyut amitol repedt a felni es felpuposodott a gumi oldala. De nem ez a gyakori. Sot mindez akar kerekparuton vagy jardan is elofordulhat. A jarda sem jobb semmivel, mint az auto utja. Nyilvan esznel kell menni es olyan uton haladni, ami megfelel a jarmunek.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz Reggie0 #11501 üzenetére
Kb. 15 km/h-val ment a rolleres, mert lassított. Az is túl sok volt. Elsüllyedt a kerék. 10 km/h is sok lett volna. Egyetlen megoldás: leszállni és áttolni azon a szakaszon. Nos ez a közlekedési mód nem való az autók közé.
Néha elered az eső. Ha úgy adja ki a helyzet kénytelenek vagyunk kisebb tócsán átmenni. Viszont fogalmunk sincs, hogy az tényleg kisebb tócsa, vagy 10 cm mély gödör, amitől szintén fejre áll a rolleres. Ezen a kerékpáros még jó eséllyel áthalad.
-
jagertibi
aktív tag
válasz Reggie0 #11489 üzenetére
Pont ezt írtam kinek mire van szüksége, meg hol él ugyebár. Engem nem zavar hogy megelőz bárki is és "vissza" se szeretném előzni őket. Nem megyek emelkedőre hiszen Kecskeméten lakom. Csupán munkába járós Á bol B be. Plusz a gyerekkel elgurulni fagyizni. Na meg ő is csak arra használja az övét hogy eljusson suliba meg vissza. Ha a hegyekbe vagy dombokon laknék kellene a nagyobb teljesítmény,vagy gyorsulás. Bár akkor elő venném a robogóm vagy bele ülnék a 132Kw-os autómba.
#11487DigitXT: Nem keverem a teljesítményt, hogy azt a 700W-ot amit leadna egy 350 es motor "csúcsba" azt nem túl sokáig tudja és ugye az uniós vagy bármilyen szabályozás is a motor alap teljesítményét veszi alapul. Nem a "leadhat akár ennyit is" a mérvadó. Szóval nem hiszem hogy Reggie0 erre gondolt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest