- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Kempingezés és sátrazás
Új hozzászólás Aktív témák
-
P3Dr0
senior tag
válasz
Zotya0218 #10360 üzenetére
Gyak értelemben "gyorsulás". Ha 500 ra teszed az még egészen elfogadható eredményt ad.Nemannyira "ideges"
Az én beállításaimmal a max. teljesítmény felvétel 860 watt körül mozog. Egy erős emelkedőre tesztbol felmentem ahol megállt alattam a roller.Ott 861 watt volt a max. teljesítmény felvétel. Tehát annál többet semmilyen körülmények közt nem vesz fel.
Ezt a moror rendben kibirja de ennél nagyobb limitre állítani szerintem már nem érdemes. -
synar
őstag
Ha valakit érdekel a Niubility N2 most US$ 294.11, ez a TYSYN2 promo kóddal US$ 282.34 -re csökkentkető, ami most 85000 Ft körül van, EU-n belüli szállítással.
-
synar
őstag
Ez a Hopthink HT-T4 MAX egy átcímkézett G30 lenne, vagy csak silány koppintás? EU-n belül csoportos vásárlással 131.337 Ft. Mi erről a véleményetek? [link]
-
PociAti
őstag
A Xiaominak elég pocsék a nevezéktana.
Nagyjából mindegyik így kezdődik: Xiaomi Mi Electric Scooter, és utána jön a lényeg:
kb. 2017-ben adtak ki két modellt,
- 250W-os M365-öt
- 300W-os nagyobb akkus M365 Pro-t (vagy csak simán Pro-t).
Kb. 2020-ban jelent meg három modell:
- Essential (250W, 20km/h, táv: 20km, 5200mAh, 12kg)
- 1S (250W, 25km/h, 30km, 7650mAh, 12,5kg)
- Pro2 (300W, 25km/h, 45km, 12850mAh, 14,2 kg)
2021-ben pedig
- 3 elnevezésű gép, ami hatótávban, akkuban 1S utódja (30km, 7650mAh), de megkapta a Pro 2 300 W-os motorját. 13,2 kg -
synar
őstag
No comment
-
-
gergo5991
őstag
válasz
PociAti #10383 üzenetére
amúgy már kijött a xiaomi mi portable air pump 1s verziója amiben állitólag 2x nagyobb az akku, sokkal pontosabb a nyomás érzékelő 1psi tévedés max, és 2x gyorsabban fúj
[link] csak az a bajom vele, hogy nálunk még nem igen kapható, csak kinábol, mert van ez az új uniós adó és vám törvény..értem én hogy rendeljük a hazait azért hozták be hogy a belföldi kereskedést válasszuk, de ez igy nem fer, hogy egy csomó termék egyszerüen belföldön nincs a piacon.. -
PociAti
őstag
válasz
Vodike #10381 üzenetére
És hát igen, a Xiaomi Mi Portable Air Pump baromi jó találmány! Korábban túlzásnak éreztem, hiszen egész jó kerékpáros pumpám van, csak a folyamat végén egy kicsi levegő mindig megszökött. És soha nem tudtam, mennyi az a kicsi. Jelentem nem is kicsi, hanem túl sok! Hiába fújtam mondjuk 5 barra, a végén 3,5 maradt (vagy még annyi se, ha nem voltam elég ügyes).
Mindenkinek azt tanácsolom, legalább egyszer kérjen kölcsön mástól ilyen pumpát azért, hogy megfelelően felfújva menet közben a szokásos útvonalán a megszokott bukkanóknál érezze mi a helyes keménység. Legyen viszonyítási alapja a megfelelő értékről. Utána talán hagyományos pumpával érzésre meg tudja majd tippelni az előírt nyomást. Mert a helyes értéket én túl keménynek érzem, de nem véletlenül írtak elő akkora nyomást.
Talán a pumpákat is célszerű lenne egymáshoz mérni, mert ott is lehet némi pontatlanság.
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #10374 üzenetére
Kerékpárutakkal, széles járdákkal jól ellátott sík településen laksz te is. Ideális eszköz ilyen helyre az e-roller.
Nekem Xiaomi 1S modellem van, én is szinte csak a D (Drive, azaz Eco) módot használom, kb. 100 km-enként 2 km-nyi sport mód jön össze. Csak én a csúcssebességet feloldottam 20 km/h-ról kb. 27 km/h-ra, de a 18-22 km/h közötti sebességet tartom ideális. Mindenhová idejében elindulok, és akkor nem nyomja az agyamat az ideg, hogy el fogok késni, így nem "kell" belemennem veszélyes szituációkba. -
Vodike
tag
-
DigitXT
félisten
Úgy néz ki lassú defektem van a hátsó keréken: belsőm nincs, szóval
viszonylag kevés lehetőség van... belementem valamibe, szarul tömít
a gumi pereme, esetleg szar a szelep.Az elsőt szemrevételezéssel
tudom majd kizárni, vagy megerősíteni. A második nem valószínű, ha
azelőtt alig volt mérhető rajta nyomásvesztés (0.4 bar jó 20 nap alatt).Most viszont alig 1 nap, és elszökött 1.6 bar. (Ez azért egy kicsit sok.)
Az első keréken meg 0.2, de tök bénán tekertem rá, betudom annak...
Egy gombnyomás volt visszarakni bele, s letekerésnél alig szusszant.A szelep hibája nem kevésbé jönne ki álló helyzetben? Hacsak nem a
tövénél van valami gumi-kirepedéses történet. Ez ugye ilyen 90 fokos
szelep, menet közben elég nagy erők cibálják, ráadásul lassan 3 éves,
a TPMS szenzor meg túl bumszli volt rajta/belevert a villába csúnyán.Kérdés: van-e olyan rövid egyenes szelep, amire elférne ez a jeladó is?
Szívesen használnám a TPMS-t élesben is, mérné a melegedést is stb.Amúgy a Xiaomi pumpa rohadt jó, be is táraztam a kormánytáskámba:
ha ezzel fogom fújni, nagyon nem kell kiállnia az új szelepnek. Ha lesz.
(Benzinkutas pumpa agyhalál, simán eldobott 1 bar-t a csatlakozásnál:
nyilván egy autó kerekénél ez a mennyiség semmi, de a rollernél sok...) -
Vodike
tag
2250 km megtetele utan kaptam most hatso defektet a pro2 gyari gumiba, egy femszilank okozta. Erre is felteszek holnap egy 10” gumit.
-
lehella
senior tag
válasz
Zotya0218 #10367 üzenetére
Én ilyen szintű konfigoláshoz nem értek
De a hazaút 49% akksit vett igénybe, ahol emelkedő volt ott 19 km/h volt a leglassabb tempó, ezen kívül kb 23-27 km/h között végig. Akksiban ez a korábbi 40% képest jócskán több lett valóban.
Lehet megcsinálom a firmwaret olyanra, hogy D módban gyári, S módban meg marad ez a húzott verzió. -
-
válasz
PociAti #10373 üzenetére
Az eddigi rekordom:
2020 februárjában vettem akciósan 115K-ért. Hajdúszoboszló fürdőnegyedében lakom. Csak ezzel mászkálok. Elől még az eredeti külső és belső van, hátul már volt két defektem. Folyamaton 5.5 bar nyomáson vannak a kerekek.95 kg vagyok, 178 cm. Melegben megvan a 26 -30 km hatótáv. Télen 10 km a veszteség. Jól gyorsul, jól bírja, és állandóan ECO-ban megyek szinte.
-
-
Reggie0
félisten
válasz
Zotya0218 #10369 üzenetére
Majd telen felhuzhatod egy kicsit, akkor ugyis hidegebb van
En nem bantanam mindenfele meres es ellenorzes nelkul. Lehet tuningolni, csak ellenorizni is kell, hogy mit eredmenyez, nem csak ugy bele a vilagba.De csak egy pelda: A vezeteknel tegyuk fel, hogy gany PVC szigeteles van es a roller gyartoja ugy tervezi, hogy 35 fokos kornyezeti homersekleten lehet hasznalni max. Ez azt jelenti, hogy 35 fokon birja a 300W-ot. Ha lemegy a homerseklet 15 fokra, akkor mar 55 fokos maximalis melegedest lehet megengedni, azaz 55/35=157%-ra lehet novelni. De ez a vezetek melegedese, ami az arammal negyzetesen aranyos, tehat ez azt jelenti, hogy az aramkorlatot 25%-al lehet novelni ebben az esetben. Igy a teljesitmenyed 375W-ra emelheto.
Viszont ez csak egy elem, a csatlakozok, a motor szigetelese, az akku belso homerseklete, a vezerlo homerseklete hasonlo modon szamithato es a leggyengebb elemett kell figyelembe venni. -
Reggie0
félisten
válasz
Zotya0218 #10364 üzenetére
Normalis esetben ezt ugy csinaljak, hogy szoftveresen modellezik a motor melegedeset es az aramkorlatot ennek megfeleloen dinamikusan szabalyozza, igy nem melegszik tul. Vagy merni kell a homersekletet valamilyen modon(pl. tekercsellenallas, dedikalt homero, vagy hovezetesi model alapjan).
-
DigitXT
félisten
válasz
lehella #10365 üzenetére
Az még teljesen oké. Csak nehogy abba hibába ess (mint én), hogy annyira
felhúzod, hogy megy mint állat, aztán az emelkedőn konkrétan leolvad a vas.
Szerk: esetleg az vezérlőre lenne még érdemes rámérni hosszabb nyektetés
után, mert az is baromira fel tud melegedni. Amikor már a cin olvad, az baj...Zotya0218: ebben a kérdésben azokra hallgass, akik tapasztaltabbak. Csak
azért bátorkodtam vészmadárkodni, mert 350W-ról 1500W-ra húzva a motort,
valóban nagyon jól szaladt a szekér, ám nagyjából fél óra után olvadt minden.Ui: egy barbecue hőmérőt akarok beleapplikálni a motorba, az majd bluetooth
segedelmével lejelenti, ha elkészült a steak. Vagyis szól még olvadás előtt.
Szerk: mivel többcsatornás, egyik jeladó megy majd a vezérlő mellé a táskába.
Azt konkrétan infrával valami 70 fokosnak mértem, nem volt kellemes megfogni. -
DigitXT
félisten
válasz
lehella #10359 üzenetére
hazafelé lesz érdekesebb, az végig emelkedik majd
Ott lehet igazán jól leégetni a vezérlőt és/vagy a motort...Síkon hajtva elég sok tuningot elvisel mindkettő, mert lényegében
csak a gyorsulásnál megy bele jóval több áram, ám az emelkedőn
olyan az erőkifejtés, mintha folyamatosan gyorsulni kéne, cserébe
a sebesség kisebb, a hűtés szarabb, a motor hatásfoka rosszabb:
ezek így együtt elég hamar össze tudnak hozni egy túlmelegedést.
(De természetesen függ az emelkedő mértékétől, a pilóta súlyától,
és attól, hogy maxon nyekteted-e ilyenkor, vagy lassabban mész?) -
Zotya0218
tag
Hatótáv? Nem rövidül?
-
lehella
senior tag
-
P3Dr0
senior tag
válasz
lehella #10356 üzenetére
Ez az elméleti max ami károsodás nélkül kihozható a rollerböl. Igy is szépen melegszik a motor (gondolom a vezélö is) de még atom stabilan üzemel mások szerint is. Szóval ez egy biztonságos beállitás.
Ha a Throttle current raising coefficient értéket 500 ról 1200 ra állítod akkor indulásnál erösen kapaszkodni kell a rollerbe
Mondhatni "harap" a gép
Engem az idegesit,hogy amikor a roller eléri az 50-60%-os töltöttségi szintet akkor a dinamika lejebb csökken és a max sebesség is valahol 24-25 km/h ban maximalizálódik. Persze ez érthetö mert az akkumlátornak is véges a kapacitása.
Azon gondolkodtam lehet elférne egy extra akkupakk az eszközön.
Mindenesetre igy is elég élvezetes vele közlekedni szerintem. -
lehella
senior tag
Tegnap felraktam P3Dr0 féle beállítosokkal
egy CFW-t a Mi Pro2-mre. Meglepő módon a korábbi 37-45% akksihasználat helyett beérte 25%-al összesen
Korábban max 25 km/h-t húztam szinte végig, ma meg sokszor volt 27-33 km/h (27 a limit sík úton)
-
Reggie0
félisten
DigitXT: Ez teged erdekelni fog: [link]
-
P3Dr0
senior tag
válasz
Reggie0 #10352 üzenetére
Itt nálunk svédben sajnos egy brutális lopási, rablási hullám van.
A sok kedves illegálisan idejött majd befogadott agysebész rájött,hogy ezek az eszközök ideálisak a büncselekmények elkövetésére mert halkak, gyorsak, és el lehet velük tünni.
Venni nem akar a sok söpredék inkább rabolják, lopják a rollereket.
Rablás az késsel történik általában a lopás meg garázsok feltörése és bolt elött hagyott rollerek eltulajdonitásával valósul meg. Sok fura esetet olvasni van mikor az ember a garázsban van és még akkor is besurrannak és eltüntetik a rollert.
A rendörség semmit nem tud (akar) tenni igy általában aki rollerre pattan kell valami önvédelmi eszköz is hogy kéznél legyen.
Engem is próbáltak már meg menet közben lerántani de sikerült kikerülni,lelépni. Àltalában nálam alap a sport mód, részben emiatt is.
Svédország sok városában érdemes reggeli és délelötti órákra idöziteni a rollerezést mert akkor a csürhe még alszik.
Délután és föleg este szó szerint inkább már életveszély rá állni mert az esély igen nagy,hogy lekapják az embert az eszközröl vagy halálra késelik.....
(Vidéken, pici településeken nem ilyen vészes a helyzet de a városokban nagyon gáz a közbiztonság)
Èn azon gondolkodom,hogy tudnám MO-ra vinni mikor ott vagyok mert tuti jobban kitudnám használni a kis pro 2-t mint itt. Sajnos valszeg nem olcsó és talán nem is megoldott egy ilyen eszköz szállitása repülövel.Ha valahova megyek én szó nélkül betolom nem érdekel ki mit szól. Néha megy az ocsmány szöveg de mikor vissza kérdezek,hogy ha ellopják kifizetik-e vagy sem mindig csönd a vége....
-
Reggie0
félisten
válasz
XboxGamePass #10342 üzenetére
En siman betolom mindenhova. Meg szoktam kerdezni, hogy szabad-e. 99%-ban megengedik. Ha a babakocsit vagy a bevasarlokocsit be lehet tolni, akkor a roller nem problema.
-
synar
őstag
Azt hittem hogy jóval nagyobb a kínálat ezekből a fellépő deszkákból, de csalódnom kellett, nagyon nehezen találtam. Egyelőre ez a svéd webshop ami a legelfogadhatóbb kínálatban és árban is, bár nem olcsó ez sem(€90.75, DHL szállítással), de legalább EU-n belül nem jön rá ezen kívül plusz költség. Egyelőre még nem rendelem meg, megvárom hátha tudtok jobbat ajánlani ennél.
-
mrrr74
aktív tag
válasz
XboxGamePass #10340 üzenetére
Személy szerint hasonlót használok bringára és rollere is. Még nem próbáltam szétflexelni, elég stabilnak tűnik.
-
PociAti
őstag
válasz
gergo5991 #10341 üzenetére
fb a működés jellegéből adódóan a hülyeségek melegágya, elrettentő példának szokás felhozni.
Én simán lezárom szinte bármilyen bolt előtt a Xiaomit. A rollerem körül rendszeresen látok nálánál drágább kerékpárokat úgy lelakatolva, hogy amíg én az olcsóbb (de könnyebb) decathlonos Elops 500 nevű U lakatommal a vázat lakatolom oda valamihez, a kerékpár tulajdonosai a gyorszáras első kereket lakatolják a tartóhoz egy gyengébb lakattal. Pár méteren belül szinte biztosan lehet találni olyan kerékpárt, aminél az első kerék szabadon kiszedhető, így kb. 20 másodperc alatt össze lehetne rakni egy bicót.
Ha valaki lopni szeretne, nem a nehezebb ellenállás felé fog elmozdulni.
Forgalmas helyen, mint például bolt előtt egy olcsó U lakat ketté vágása is túl hangos és feltűnő mutatvány lenne. Ha meg nem feltűnő a hely (pl. lépcsőház), ott a Kryptonite se nyújt védelmet.
(Lockpickerek meg még nem annyira gyakoriak idehaza, legalábbis ezen a területen.) -
oszy
veterán
válasz
XboxGamePass #10342 üzenetére
Én a múltkor betoltam egy műszaki boltba. Leállítottam a lopásgátló kapu mellé bentre.
Ha szóltak volna sem érdekel.
Kint nem hagyom.
-
gergo5991
őstag
válasz
XboxGamePass #10344 üzenetére
esetleg egy gps-t vehetnél bele ha már ennyire fasza gyerek vagy
-
gergo5991
őstag
válasz
XboxGamePass #10342 üzenetére
próbáld meg összecsukni és betenni a kosárba vagy az aljára ahova a vizet szokták pakolni, vagy vidd be kézbe, de nincs az az isten hogy én bárhol ott merjem hagyni
-
gergo5991
őstag
válasz
XboxGamePass #10340 üzenetére
magyar erolleres fb csoportokból tudhatnád, de ha nem vagy tag elmondom: elektromos rollert sehol nem hagyunk ott. Nincs olyan lakat, amit ne lehetne elvágni. Amit te linkeltél szerintem olyan pár másodperc szétkapni.
ha már, akkor [link] ilyesmivel próbálkozz ha nagyon ott akarod hagyni -
XboxGamePass
senior tag
Használ valaki ugyanilyet? Remélem nem döntöttem rosszul, láttam nagyobbat is, de az hatalmas volt ehhez képest. Oda lehet azért zárni vele pl Lidl előtt stb?
Szerk.: Van szerencsére releváns vélemény:
Elektromos rollerhez vettem. Tökéletes, hogy a váznál fogva a bringa tárolóhoz lakatoljam. -
oszy
veterán
válasz
B-L-A-C-K #10310 üzenetére
Annyit hozzátennék még az autó vs. roller dologhoz. Egy barátom azt mondta nekem vásárlás előtt, hogy ha belefér a büdzsébe, akkor ne hagyd ki! Sok örömet és élményt fog okozni ha nincs más két kerekű motoros járműved. Egy kell, hogy legyen, ha dolgozó ember vagy.
Sokat tesz az élethez!
-
synar
őstag
Tudtok ajánlani szélesített fellépőt, nagylábúaknak? Xiaomi 1S-hez keresném, van valakinek ezzel tapasztalata, használhatóság beszerzési forrás, biztonság stb.? Köszönöm a választ előre is.
-
Zotya0218
tag
válasz
eFeMeR74 #10334 üzenetére
Én is ezt a 30 km/h szorgalmazom.
Nagyon jó lenne, mert a 25 kevés.
Tegyük fel, hogy cammog elöttem egy biciklivel valaki 20 km/h val. Akkor csak 5 km/h a sebesség különbség. Az előzés lehetetlen! Míg a 20 éves 14 kg os kerékpárommal tartósan megyek 30 at. Max sebességem 36 km/h. Akkor miért kell az uniót majmolni ezzel az idióta 25 el? -
gergo5991
őstag
valaki jó kesztyüt tud ajánlani? valami téli edisön mert 5-10 fokban 30al rendesen elfagyott a kezem már
-
eFeMeR74
senior tag
válasz
DigitXT #10332 üzenetére
Ez igy van 1 motorral nekem egy örökkévalóság. A 8 éves fiam lefut
El kell kezdeni és szépen lassan igazitani a szabályozást. Csak nem a teljesitményre, hanem a sebességre és a felépítményre kéne alapozni.
10-30kg súlyú roller max 30km/h kis teljesitmény, biciklis szabályok( járdán 10km/h)
30kg felett 30km/h feletti sebesség jogsi, bukó,smkp,kismotor kat. Ennyi😁 -
Horn Ákos
csendes tag
válasz
DigitXT #10332 üzenetére
Igazad van, az utas nem jó kifejezés, pilótára, zsokéra, sofőrre, vezetőre gondoltam.
Szerencsétlen a helyzet, mert nagy tömegre - érthető okból - nem is gyártanak pálcika rollert, és amiatt nem szabadna senkit kiszorítani a közlekedésből, mert átlag fölötti súllyal rendelkezik.
Balesetekkor viszont nem árt figyelembe venni, mekkora energia elnyelését lehet protektor nélkül lábon kihordani. És itt igen is számít a tömeg. -
DigitXT
félisten
válasz
Horn Ákos #10331 üzenetére
Utas nincs rolleren: jogszabálytervezet szerint nem is lehet.
A vezető, akire gondolsz lehet 120 kg, és igen, az üt nagyot,
ha gyorsan megy, de a végsebesség nem ettől függ, hiszen
a légellenállás legyőzése a nagyobb gond, legalábbis síkon.
Ugyanúgy fel fog gyorsulni, csak némileg hosszabb úton. -
Horn Ákos
csendes tag
válasz
eFeMeR74 #10324 üzenetére
Ütközéskor nem az számít, ki mennyi idő alatt gyorsul fel egy sebességre, hanem az elnyelendő energiát illene figyelembe venni.
A teljesítménylimit "jótékony hatása" ilyenkor jön képbe, mert egyből nem is olyan rossz, ha a 120 kg-os utas nem megy 25-tel, csak 20 km/órával.
Persze amíg békésen elhaladnak egymás mellett, addig akár fénysebességgel is közlekedhetnének, de a kiindulási alap a belesetek és annak hatásainak minimalizálása.Ha x év múlva majdnem mindenki áttér a mikromobilitásra, akkor a közutak eloszlása is meg fog változni. Keskenyebb sávot kapnak az autók, többet a kerékpárok, rollerek. Kisebb sűrűség, egyirányú sávok idővel talán magasabb sebességet is hozhatnak magukkal.
-
DigitXT
félisten
válasz
Horn Ákos #10328 üzenetére
Ezt én értem, csak nem értek egyet vele.
Pedelecnél tök normális,
hogy az azt hajtó ember emberi erővel belerak 100-150W-ot.
Máris ott vagyunk 500W-nál. Persze az is igaz, hogy ha szabályos a
pedelec, akkor 25 km/h-nál megszűnik a rásegítés... Ehhez teljesen
jól passzolnak azok a rollerek, amik 25-ig gyorsulnak. Viszont ha ez
a sebességkorlátozás aktív, miért ne lehetne 500 vagy akár 1000W?
Nem menne gyorsan, nem veszélyeztetne senkit. Ezért nem tetszik.Ui: tudom, hogy tökéletes szabályozás nem létezik, viszont ezzel az
500W körüli rollereseket szívatják majd. Ahhoz "papíron erős", hogy
kerékpárúton menjen, ahhoz meg valójában kevés, hogy autók közt.Te erre azt mondod, hogy nem érdekel! Jól van ez így... Ennek pedig
nyilván az az oka, hogy még nem vettél semmit, és ha veszel, akkor
papíron 350W-osat, és kész. Csak nehogy egyszer elkezdjék azokat
is mobil fékpaddal basztatni*, mint a németeknél a MoFa vezetőket.*: névleg 350W motor vezérlőtől függően képes 1500W teljesítmény
leadására, rövid ideig, így nagyon tud gyorsulni, a végsebesség meg
ettől nem feltétlenül változik (hiszen részben programozás kérdése).
(A teljesítmény korláttal lényegében a gyorsulását limitálják ilyenkor,
de hogy annak mi a valódi értelme, azt nehezen tudom elképzelni.
Az előzés biztonságosabb, ha rövidebb idő alatt megoldható. Látom
magam előtt, mikor a rolleres fél percig gurul el a biciklis mellett, aki
a piros lámpánál visszaelőzi. És kezdődik minden elölről.Ja, hogy
ezt amúgy át is éltem, lévén jártam 350W-os rollerrel eleget. Ez van.)Ui: most, hogy felvilágosítottál, hogy a biciklis csak 30-ig legális, HA
bicikliúton közlekedik felmerült bennem, hogy a roller miért nem 30?
De az SMKP is felülvizsgálandó lenne, mert ott meg 45 km/h van, de
az országúti kerékpáros megintcsak mehet gyorsabban sisakban. -
Horn Ákos
csendes tag
válasz
DigitXT #10323 üzenetére
Ezt a 350W körüli határt "örököltük" a pedelec, Tornádó és hasonló, kerékpárúton közlekedő elektromoskerékpár-szerű eszköztől.
És ez nagyjából összhangban van a nemzetközi szabályokkal, valamint ehhez alkalmazkodó gyártói hozzáállással. Ebből kifolyólag sűrűsödtek be a kapható járművek 300W környékén, és nem 400W-on, vagy 500-on, pedig 100 kilós felmálházott munkásemberek inkább ezt a teljesítményt igényelnék. -
gergo5991
őstag
válasz
Vodike #10320 üzenetére
hát igen, nehezebb, nekem a cipelés nem szempont, szinte csak 5 lépcsőt kellesz a házba behozva felemelnem. 2 éve vágytam már rá kb az összes videót, fórumokat, fb csoportokat kiolvastam vele kapcsolatban, de valahogy mindig lebeszéltem magam róla, de most megrendeltem, mert egyszerélünk
mint emlitettem nálunk ezek a kölcsönözhető rollerek, csak zöld szinben, és nagyon durván birják a strapát, sose volt semmi gond velük ha béreltem. -
gergo5991
őstag
válasz
spider23 #10317 üzenetére
[link] tessék a link
kupon kód:
KSHEG50
DHSEP30OFFnekem ebből semmi hasznom nincs hozzáteszem, amúgy a kupon kóddal vigyázni, mert ha 1x beteszed és utána nem rendeled meg, ujból nem engedi felhasználni, akkor ujból kell regizni uj accountal. Amúgy nekem 535 euró volt kuponnal, de rendeléskor 527 et vont le a kártyárol, de végül a számlán is 527 volt, csodálkoztam, de örülök neki. Tegnap este rendeltem, ma jött az email hogy már a dpd-nél van.
dhgate rendeléskor szeptember 25-29 közötti érkezést jósolt, de lehet jóval hamarabb itthon lesz remélem -
eFeMeR74
senior tag
válasz
DigitXT #10323 üzenetére
43km/h😁
És igen nem mind1 350w 100kg kell vinni vagy csak 50kgt. Máris más a gyorsulás,lassulás,fékút stb.
Nekem is 2x800w van és kell a 128kghoz főleg emelkedőn.
És nem én vagyok a bicikliutak királya, mert elég sokszor mennek el mellettem pedig, ha akarom az enyém is megy 45km/h val.
5 év múlva nem lesz ennyi ellenzője amikor szinte mindenkinek lesz valamilyen😁 -
DigitXT
félisten
válasz
Horn Ákos #10321 üzenetére
Köszönöm a kifejtést, így sokat tisztult a kép...
Kezdjük a végével.
kerékpárútra szerintem tényleg nem valók a nagytestű, nagy teljesítményű rollerek
Egyetértünk. Viszont, a nagy teljesítményű roller nem 350W-nál kezdődik,
hovatovább egy 500W-os pálcika semmivel sem nagyobb, mint a 350-es...
ebbe kötöttem bele, hogy szerintem a határ "realitása" megkérdőjelezhető.
Szerk: itt beleértve az 500W-ra hekkelt pálcikát, ami megy 30-32-vel.Amit pedig példának felhoztál, hogy 50-60 km/h-ra képes az nem hogy egy
500W-osnál lehetetlen, de még egy 1000W-osnál is karcos, sőt! Szerettem
volna rávilágítani, hogy a 25 km/h-val szöttyögő, és az 50 km/h-val repesztő
gépek között sajnos nem ez a 350W-os teljesítmény-feltétel jelenti a határt.
(Ebben az értelemben a jogszabály tervezet tévútra vezethet, lásd téged is.)Rosszul tudod! Kerékpárúton 30 km/h a sebességhatár.
Mea culpa, akkor tévedtem.(Tévedett viszont az a néhány kerékpáros is,
aki a 32 km/h utazóm mellett úgy elhúzott, hogy többé nem is láttam őket.)kiszámítható mozgású
Ez valójában a vezető képességein, és hozzáállásán múlik. Tudnak eléggé
hirtelen dolgokat csinálni, de abban ismét csak egyetérthetünk, hogy azért
a nagy kerék perdülete segít, hogy egyenesen menjen... (Jellemző formula,
hogy a kormány fogása nélkül is tekernek.Amíg nincs úthiba meg nincs
szükség kitérő manőverre, vagy fékezésre, addig ezt is meg lehet úszni.
Ugyanez rolleren nem igazán bejátszható: könnyebb az egyensúlyvesztés.)erőbefektetés kell a bicajostól
Ettől még ütközés esetén nem lesz kisebb a lendülete... Gondolom inkább
arra célzol, hogy átlag bicajos közelében sem lesz a 40-nek. Ez így is van.amire kereszteződésekkel teletűzdelt városban ritkán van lehetőség
Ezt leginkább úgy szokták kezelni, hogy a felépített lendület érték, a piros
meg a veszélyes zöld: általában így szoktak igen komoly átlagsebességet
elérni, de természetesen tisztelet a kivételnek, én is láttam már a pirosnál
megálló kerékpárost.(Demagóg, vagy sem, de picit meglepődtem rajta.)
Ui: a jogszabály tervezet semmit nem mond a roller méretéről. Ha pl. egy
nagytestű roller mondjuk 350W motorral, 25 km/h-val hajt a kerékpárúton,
ugyanakkora lesz az ütközés negatív következménye, mintha egy 5000W
csúcsteljesítményű, ugyanolyan méretű roller közlekedik ugyanennyivel...Ha úgy akarjuk megvédeni a kerékpárosokat, hogy sebességkorlátozást(!)
vezetünk be, tegyük, tiszta sor! De mi köze van ennek a teljesítményhez?
Lásd a mellékelt ábrát, mikor a kolléga 10-15 km/h-val erőlködik az 500W
csúcsteljesítményű rollerén. Vagy mikor "fapofával nyomja a kart", viszont
a mögötte induló kerékpárost feltartja, mert a gyorsulása jóval kisebb nála.Mielőtt félreértenél, nincs 500W rollerem, de bele tudom képzelni magam
a helyükbe. Egyetértek a tervezett megkülönböztetéssel, legyen motoros
roller, meg nagy teljesítményű motoros roller, legyen "kerékpár" / "SMKP"
besorolás (még ha ezzel le is tiltanak* a bicikliútról), de ne kriminalizáljuk
azokat, akik valójában semmi rosszat nem tettek. Csak a nem jól kitalált
határvonal miatt már éppen átkerültek a másik kategóriába. Szerintem.*: amit most hajtok, az névleg 2x1200W, de csúcsban akár 4000W, csak
azt nem bírja sokáig, mert leég.Mit tippelsz, mennyi a végsebessége?
-
mrrr74
aktív tag
válasz
Zotya0218 #10319 üzenetére
Éppen ezen gondolkodtam tegnap én is. Sokkal egyszerűbb lenne, ha például a motorok száma alapján lenne szabályozva, mert az egyértelműen látható, míg az nem, hogy mekkora a motor névleges teljesítménye, van-e firmware hack, stb. Persze ez sem lenne a legtökéletesebb megoldás, de legalább objektív, míg a szabályozás terve nem tűnik annak.
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz
DigitXT #10296 üzenetére
"Még egyet is értenék, ha nem lenne tele demagóg túlzásokkal:
500W szerinted azt jelenti, hogy 50-60 km/h-val tud menni?"Demagóg túlzásokért neked se kell a szomszédba menni. Persze hogy az írásomból a legkisebb teljesítményt vetetted össze a legnagyobb sebességjel. 350W fölötti rollerek teljesítménye "feltételezem" nem áll meg 500W-nál.
"Én se ütköznék senkivel kerékpárúton. Máshol se!
Azzal a 70 kg-os bringással sem, aki a teljesen legális 40 km/h
tempójából akkor sem vesz vissza..."Rosszul tudod! Kerékpárúton 30 km/h a sebességhatár.
Felépítéséből és jellegéből adódóan a kerékpár sokkal stabilabb és kiszámítható mozgású. Nagy kerekek és hosszú tengelytáv miatt más a fordulókörük, nem várható a bicajtól olyan hirtelen oldalirányú kitérés, mint roller esetén. Ahhoz, hogy városon belül álló helyzetből 40 km/h-ra felgyorsuljon, ahhoz szemmel látható erőbefektetés kell a bicajostól (roller esetén fapofával rövid ideig le kell nyomni hozzá egy kart). És hát hosszabb útra is van szükség a 40 km/h eléréséhez, amire kereszteződésekkel teletűzdelt városban ritkán van lehetőség.
És én nem kerékpárost kívántam szembe állítani az erollerel, hanem hogy a kerékpárútra szerintem tényleg nem valók a nagytestű, nagy teljesítményű rollerek. Az pedig engem nem érdekel, hogy valójában egyetlen út típus se igazán passzol nekik, ez legyen az ő dolguk. Nem bíznám a kerékpárúton közlekedők testi épségét a nagyteljesítményű erolleresek ítélőképességére, habitusára, még ha minden jelenlévő szabálykövető, tisztességes állampolgár.
-
Vodike
tag
válasz
gergo5991 #10306 üzenetére
Nagyon tapasztalt vagy és okosakat írsz, de azért nézd át ezt a cikket: [link]
Nekünk van mind2 a családban, de a Pro2-höz szívesebben nyúlok, ha be kell jönni a városba (HÉV vagy vonat + városi közlekedés, irodába felvitel)
G30MAX meg akkor van használva amikor nem kell cipelni, mert nagyon sok az a +5kg.
-
Zotya0218
tag
Üdv.
Szerintetek mi lesz ezzel a kresz módosítással?
Ellenőrizni fogja a rendőr, hogy a pro 2 huszonöttel megy, vagy hackelve van 30 km/h?
Ha igen, azt hogy teszi? Elkéri a 160 kilós rendőr a 100 kg teherbírásút?
Vagy leolvassa a roller oldalát és amin az áll, hogy 25 km/h és 300w az mehet isten hírével?
Esetleg nem ellenőrzik, hanem trafipaxozni fognak sík terepen?Most akkor állítsam vissza a sebesség határt 25 km/h ra? Ti mit tesztek?
-
PociAti
őstag
válasz
gergo5991 #10311 üzenetére
Jó rollernek tűnik, főleg azon az áron! A 10 colos tömlős kerekek és hátsó hajtás mellé talán nem nagyon lesz szükség lengéscsillapításra. Legfeljebb a bukkanón a súlypontot kell ügyesen (és jókor) áthelyezni.
Én biztosan nem vennék rá lengéscsillapítót, mert okosan van kitalálva, és ha nem jönne be, akkor inkább adnám el ezt eredeti állapotában és keresnék helyette dupla felfüggesztéssel rendelkező rollert. -
DigitXT
félisten
-
gergo5991
őstag
válasz
B-L-A-C-K #10310 üzenetére
jelentem egy segway g30 max dhgaterol 527 euróért (185k huf) berendelve
szeptember végére itt kell lennie.
melóba járásra lesz használva főként, eredetileg valami dual suspensinosat akartam, de egyenlőre ez is megteszi, mert ugyan ilyet szoktam bérelni applikációval, és ahova kell elvisz.
monorim-et nem tervezek rá venni, se egyébb lengéscsillapitót, mert ha költenék rá, az kb pofán vágás lenne, mert annyiból akár egy dual suspensionos kinait is lehetne venni. -
B-L-A-C-K
titán
válasz
PC4200 #10305 üzenetére
Szépen levezetted, amúgy van kocsid? Mert az király hogy csak neked tankolni kell, másnak fizetni kell parkolást, biztosítást, súlyadót, kötelező szerviz, plusz év közbe ki tudja még mit kell rákölteni...
Emelet tételezzük fel gondolsz egyet munkába akarsz járni rollerrel, veszel egy kis rollert kezdésnek, utána jársz mit éri meg. Én most jelenleg a Ninebot G30 javaslom, 250 ezer forint. Kb ami elszokott benne romlani nagy ritkán a gázkar, fekkar. Gariba is kicseréltetheted, de te nem akarod veszel, mind2 pár ezres téttel. Azaz ráköltöttél áramszámlával mindennel tegyük durván 50 ezer forintot.
Szóval miről beszélunk
-
válasz
gergo5991 #10306 üzenetére
nekem pesten belüli mászkáláshoz kell... szerencsére ritkán megyek be de akkor 30-40 perc dugóban ülés nem igazán nyerő.... ezért gondoltam valami 150e körüli rollert venni, mert akkor bemegyek az elektromos autóval ameddig tudok onnan roller... Múlt héten voltam reggel ügyfélnél... kb 1 órát csesztem el pedig nem is a város közepébe mentem... ha lett volna roller nálam leparkolok és az utolsó 3 km-t azzal teszem meg... kb 40 percet nyertem volna ami sok idő ...
-
DigitXT
félisten
válasz
PC4200 #10305 üzenetére
Ahogy az előttem szóló is írta, az autó üzemeltetési költsége messze
nem csak az üzemanyag költség, sőt... Azt is kell gumizni, szervizelni,
vizsgáztatni, és a KGFB is lazán lehet vagy 50KHUF évente, ha meg le
kell parkolni a munkahelyen, 350 Ft/óra áron, az napi 2800 Ft bukó.Nekem viszonylag öreg autóm van, amihez 4 éve tök olcsón jutottam
hozzá (családi okokból), nagyon jó állapotban volt, alig kell rá költeni,
mégis már vagy 10x-ese ráment az a vételárának... 67.2 Ft/km, és kb.
30000 ment bele 4 év alatt. Lehet számolgatni... Ebből a benzin csak
27.6 Ft/km. De nem is írtam fel a nyilvántartásba minden parkolást...
szerintem utóbbin bukik meg az autóval minden nap* munkába játék.
Arról nem beszélve, hogy azok, akik mégis "játsszák", mekkora dugót
csinálnak reggel és délután (van aki 1.5 órákat üldögél/pöfög benne.)*: a korlátozások alatt lehetett tök jól közlekedni + még a cég is adott
ingyen parkolást, mert kevesen jártak be, volt hely a garázsban. Télen
emiatt valóban jó volt autóval járni dolgozni, addig a roller pihent.
Igen, a roller erősen időjárás függő... esőben nagy szívás, hidegben is.
Mindennek vannak előnyei, hátrányai... A roller nem csak spórolás, de
jó időben jó szórakozás is. (Természetesen az első kéz és lábtörésig.)Igazából a roller a kerékpár/SMKP/tömegközlekedés alternatívája, de
ha nem ingyen parkolsz, és dugóban kell ülni akkor természetesen az
autó drágább! 400K sok pénz, de a megtérülési számításod lyukas.Szerk: télen kis túlzással egyszer vettem elő a rollert, pont azért, mert
az autót vittem szervizbe, onnan jöttem haza... Úgy számoltam, hideg
lesz, de kibírom, erre nem leesett a hó?! De azért hazajöttem vele... -
gergo5991
őstag
válasz
PC4200 #10305 üzenetére
ha már gumi, meg vezérlő, meg akku akkor úgyanúgy számold bele a kocsi biztositását, ablakmosó, nyári -téli gumi szett, olajcsere, fék kopás, égők, parkolási dij, klima töltés, rossz városi kátyus utaknál ugyanugy tökremegy a futómű is, és még sorolhatnám
nálunk kocsival melóba reggel 1 óra, ugyan ez rollerrel 18 perc
este meg inkább nem is mondom hogy parkolót találni min 3-4 utcával odébb lehet..csak úgy mellékesen fb csoportokba többen vannak akik pld egy segway g30al elmentek 5-7 000 kilómétereket úgy, hogy max defektet kellett javitani csak
nem a szar saomit kell venni és akkor nem lesz kormánytörés meg egyébb gondok -
PC4200
tag
jól látom hogy ha valaki csak azért vesz rollert hogy a munkába járjon kocsi helyett, annak pont nem éri meg megvenni pl egy 400ezer ft-os rollert?
Mert mire megtérül az üzemanyag költség pl(1 év 10 liter átlag fogyasztás városban és azt számoljuk h pl minden nap megy melózni(persze ilyen nincs,de csak számolunk) és 20km per nap és 450 az üzemanyag) akkor 45forint per kilóméter. 365x20=7300kilóméter egy évben.
7300x45=328500ft
És még vegyél rá gumit ami horror. Néha gázkart, vezérlőt, idővel majd akkut, ja meg nyaka is törik vagy épp felfüggesztése szarik be.
Így nézve eléggé túlárazottak ezek a jelenleg még sz*r,minőségtelen gépek.
És mielőtt betámadnátok, megelőzném azzal hogy nem rollerellenes vagyok meg semmi ilyesmi csak elmélkedtem :)
Mi a ti véleményetek erről ? -
PC4200
tag
Sziasztok. Valakinek van esetleg eladó hibás törött kugoo g booster?
Köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 - 6 hónap Garancia
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ProBook 430 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest