- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
Új hozzászólás Aktív témák
-
Berci77
tag
duplázás
-
Gabis
őstag
válasz
santa clause #11694 üzenetére
Ha jól értem akkor gyári appban van lehetőség a régió váltására. Ha ez miatt nem lehet használni a rollert, akkor miért járna garanciavesztéssel? Nálam tuti kiverné a biztosítékot. Ha nem jól értettem a szituációt akkor bocsi.
-
z67
őstag
válasz
santa clause #11694 üzenetére
Így van.
-
Berci77
tag
Igen, a Pro2 300W-os. Ezért kérdezem, hogy egy S1-et lehet-e kb úgy cfw-zni, hogy legalább közelítse a Pro2 szintjét. Egyáltalán tudja-e valaki: más a kettőben a motor, vagy csak máshogy van paraméterezve? Vezérlő? Akksi bőven elég lenne nekem, ami az S1-ben van. Egy jó kuponnal még beleférne a fájdalomküszöb alá, a Pro2 már nem.
-
z67
őstag
válasz
santa clause #11691 üzenetére
-
z67
őstag
válasz
santa clause #11686 üzenetére
Ezt nem igazán értettem. De már nincs meg a roller. De pont ez volt az alkalmazás lényege, semmit nem kellett mókolni, egy gombnyomás és kész.
Most Pro 2-m van, és azon az előbb említett spanyol oldalrol a CFW MIPATINETE365 V2-t használom. -
Somatom
veterán
A bringámat úgy vettem, hogy a főképviseletnél letétbe tettem az árát és elhoztam egy napra (igazából pár óra volt) egy bemutató darabot. Visszavittem, visszaadták a letétet és adtak egy partner címet, ahol megvehettem. Van ilyesmi lehetőség rollernél is? Ninebot Max G30 II lenne a kiszemelt.
-
Berci77
tag
És létezik olyan cfw, amivel nem a végsebességet emeli ( szerintem nekem kezdőként bőven elég a gyári 25), hanem jobban fel tudok menni egy rövid, de masszív emelkedőn? Máshogy kérdem: mennyire lehet közelíteni egy cfw s1-el egy gyári pro2 teljesítményét?
Ha azért érdemes ezzel foglalkozni, akkor lehet, hogy a kisebb méret és súly miatt elég lenne egy S1 is. Valami kuponnal bele is férne az elképzelésembe. -
Somatom
veterán
Igen, a Ninebotra keresgéltem. Xiaomi appot írtak, ezért gondoltam, hogy megy Xiaomikon is. De, talán régiós romot lehet rá flashelni. Legalábbis ezt látom a YT videókon. Én konkrétan még csak a bringámon (Shimano) állítottam át a régiót.
zhata:
Részemről csak kíváncsiság volt, legkevésbé sem szeretném a németeknél kihúzni a gyufát. -
zhata
senior tag
válasz
Somatom #11675 üzenetére
Ennek mi értelme lenne?
Nálunk 25 a tervezett (tervezendő) sebességhatár, a németeknél meg ha jól tudom 20, de ha meghackeled a rollert 33 km/h-t is ki tudsz egy pro1s ill.2-ből hozni. Erre számos leírás is volt már a topicban, magam is ilyen hackelt verziót használok.
Engem inkább az foglalkoztat, hogy hogy kell feltenni a rollerre egymásmellé két hackelt firmwaret, ami úgy működik, hogy normál bekapcsolás mellett a rendőrbiztos 25 km/h-s a végsebessége, de ha behúzott kézifékkel kapcsolod be, akkor a meghackelt firmware lesz aktív 33 km/h-val. -
Berci77
tag
válasz
DigitXT #11668 üzenetére
"Szerintem is el lehetne engedni 500W környékére. Viszont 30 km/h-ig. Vagy ha
25, akkor a biciklistákat is korlátozzuk ugyanitt."
Amúgy a pedelec is 25-ben van korlátozva, ott kikapcsol a motor. Erre mondtam, hogy hajthatja a rolleres is, ha fölötte akarja. Nyilván nem akarja. A biciklis, meg inkább akarja. Ezért kéne némi előny valóban a rollernek.
"Nagy többségük magától teszi,
viszont a "deviáns" maradék, aki 30 körül hajt, ugyanúgy balesetveszély forrása.
Egységesnek kellene lennie a történetnek: a hasonló dinamika így nem áll meg,
vannak, akik legálisan mehetnek lendületből többet, a "pedelec"-esek meg azon
kívül, hogy ugyanúgy meghajt(hat)ják indulásnál, még kapnak +250W rásegítést.
Hogy a viharba lenne ugyanolyan a dinamikájuk így, mint a sima kerékpárosoké?
Ha az lenne a jogalkotó szándéka, amit írsz, akkor "pedelec sipirc a bicikliútról",
hiába csak 25 km/h-ig segít, a gyorsulása sokkal jobb, emelkedőn meg depláne!"
Ezt azért túlzásnak érzem, de elfogadom, hogy így gondolod.
"városi 65-ös tempót
Ebből viszont az látszik, hogy ez az egész SMKP koncepció mennyire elavult...
Lévén papíron 45 km/h a tervezési sebessége a "robogónak", pontosabban az 50
ccm alatti vasnak, hajtsa azt CVT, vagy legyen manuális váltós Enduro, mindegy.
Ha viszi a 65-öt, akkor az de facto nem SMKP: rendszám, biztosítás, minden."
Egyetérek"Ui: ne akarj legális(nak látszó) rollert venni/tuningolni: adsz a szarnak egy pofont.
Ha nagyobb teljesítmény kell, olyat kell venni. Ha meg ritka az az emelkedő, hát
pont meg lehet oldani lábhajtással, vagy alacsonyabb "vánszorgási" sebességen.
Amikor annyira lelassul, akkor lábbal simán rá tudsz segíteni. Pont ezért annyira
alacsony építésű a legtöbb roller. (A nagy dögök meg azért lehetnek jó magasak,
mert azoknak nem kell ezzel számolni, így sokkal jobb lehet a rugózásuk is...)"
Nem csapongani szeretnék, csak keresem a megoldást, így elkezdtem utánaolvasni a Xiaomi rollereknek is. Kialakításuk egyszerű, tetszenek és ha jól ítélem meg lehet hozzá mindent kapni, ami csak kellhet. Viszont papíron alacsonyabb a teljesítményük és kisebb a kerekük. Ami még a keretbe beleférni talán, az az S1, ami biztosan elég gurulgatni a gyerekek mellett, elég kicsi, ha cipelni kell és pár száz méter emelkedőt is talán leküzdök vele lendületből, viszont ebben nem vagyok biztos. Ezért érdeklődnék a tuning és CFW után. Ha folyamatosan magas teljesítményre lenne szükségem hosszú távon és napi közlekedésre venném, akkor nyilván nem 100-as keretben és ilyesmi gépben gondolkodnék.
Nem lenne ez nekem sosem elsődleges (sőt másodlagos sem) közlekedési eszköz, inkább csak pár saroknyi gurulgatás a gyerekekkel.
Ezért kérdem, hogy tud-e valaki erről mesélni kicsit. Köszi. -
válasz
santa clause #11671 üzenetére
Nem csak a cellák elhelyezése miatt kérdeztem. Az elektronnak mindegy merre és hogyan megy
Amúgy a cucc kiesett, mert 110 mm-es tárcsáknál is necces, olyan írta akinek alap 110-es tárcsája van, és nem olyan könnyű feltenni meg levenni róla, annyira szoros... nekem meg mind a két rolleren 120-as van : D
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Berci77 #11667 üzenetére
Igazából rá tud segíteni* a rolleres, csak nem szereti.
(Kick-scooter az eredeti
elnevezése a kategóriának, nem véletlenül: eredetileg ez a topik is ezekről szólt,
csak később túlsúlyba kerültek az elektromos rolleresek, így a többiek kiváltak.)Szerintem is el lehetne engedni 500W környékére. Viszont 30 km/h-ig. Vagy ha
25, akkor a biciklistákat is korlátozzuk ugyanitt. Nagy többségük magától teszi,
viszont a "deviáns" maradék, aki 30 körül hajt, ugyanúgy balesetveszély forrása.
Egységesnek kellene lennie a történetnek: a hasonló dinamika így nem áll meg,
vannak, akik legálisan mehetnek lendületből többet, a "pedelec"-esek meg azon
kívül, hogy ugyanúgy meghajt(hat)ják indulásnál, még kapnak +250W rásegítést.
Hogy a viharba lenne ugyanolyan a dinamikájuk így, mint a sima kerékpárosoké?Ha az lenne a jogalkotó szándéka, amit írsz, akkor "pedelec sipirc a bicikliútról",
hiába csak 25 km/h-ig segít, a gyorsulása sokkal jobb, emelkedőn meg depláne!*: nyilván tempónál már nem fogja rugdosni magát senki... Anno kb. 16-18 km/h
környékére gyorsultam lábhajtással, hogy be tudjam röffenteni a letiltott vezérlőt:
síkon kivitelezhető, emelkedőn esélytelen, és hosszú távon fárasztó/izzasztó.városi 65-ös tempót
Ebből viszont az látszik, hogy ez az egész SMKP koncepció mennyire elavult...
Lévén papíron 45 km/h a tervezési sebessége a "robogónak", pontosabban az 50
ccm alatti vasnak, hajtsa azt CVT, vagy legyen manuális váltós Enduro, mindegy.
Ha viszi a 65-öt, akkor az de facto nem SMKP: rendszám, biztosítás, minden.Ui: ne akarj legális(nak látszó) rollert venni/tuningolni: adsz a szarnak egy pofont.
Ha nagyobb teljesítmény kell, olyat kell venni. Ha meg ritka az az emelkedő, hát
pont meg lehet oldani lábhajtással, vagy alacsonyabb "vánszorgási" sebességen.
Amikor annyira lelassul, akkor lábbal simán rá tudsz segíteni. Pont ezért annyira
alacsony építésű a legtöbb roller. (A nagy dögök meg azért lehetnek jó magasak,
mert azoknak nem kell ezzel számolni, így sokkal jobb lehet a rugózásuk is...)
-
Berci77
tag
válasz
DigitXT #11662 üzenetére
No várjál csak, zavart érzek az erőben. Szerintem a teljesítmény-végsebesség kérdésben jórészt ugyanazt az elvet mondjuk, csak némileg más számokkal. Én is úgy gondolom, hogy engedhetnének valamivel magasabb teljesítményt a kis rollereknek is, mert nem tudnak rásegíteni önerőből, mint egy bicajos és nincs gangolási lehetőség sem. Ettől még szerintem - és arra céloztam, hogy a törvényalkotó szerint is - legyen elég a kategóriának a 25-ös végsebesség.
Ha jól értem a gondolatmenetedet akkor te azt nem érted, hogy miért kell 25-ben korlátozni, nagyobb teljesítmény esetén egyenesen lezavarni a rollereket a bicajútról a kocsik közé.
Gondolom pont azért, mert egy nagyobb teljesítményű rollernek - ahogy te is írtad - más a dinamikája, függetlenül attól, hogy mennyi a végsebessége. A törvényalkotónak meg az is lehetett (esetleg) a célja, hogy a kerékpárúton hasonló dinamikával rendelkező közlekedők menjenek.
Ettől még mondjuk a nagyobb, de nem 60-as utazóra tervezett - általam közepesnek írt - rollerek problémája nem oldódott meg. Ami gond. Robogóból nem
hiszem, hogy van olyan, ami nem tudja megfutni a biztonságosnak mondható városi 65-ös tempót, míg rollerből pont a 30-50 közötti sebességű gépek lennének a legjobban megszivatva.Esetleg kérdés: amire írtam egy xiaomi S1 is elég lenne? Azt mennyire lehet húzni, hogy legalább felhozzon egy kisebb emelkedőn, ha mégis ezzel mennék melóba?
-
Somatom
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz
Berci77 #11658 üzenetére
Az a baj, hogy valamiért a szabályozó (és a lenti fejtegetésben Te is)
összekeveri(tek) a teljesítményt a végsebességgel. Mintha 1:1 lenne
az összefüggés, azaz ugyanazon roller nagyobb teljesítmény mellett
nagyobb tempóra képes síkon? Ez egy hatalmas tévedés. Csináltam
1500W-os Kugoo S1-et (gyárilag 350W!), semmivel se lesz gyorsabb
síkon ettől, mert végsebességen nem a vezérlő teljesítménye limitál,
hanem a motor tekercselése. Mire jó akkor a nagy teljesítmény? Épp
arra, amire célzol: emelkedőn is megy 20 km/h-val. Ennyi a lényege...
(Meg amúgy jobban gyorsul, szóval agilisebb lehetsz a forgalomban.)Igen, lehet hajtani a rollert nagy emelkedőn, és nem is életszerűtlen...
Jártam én eleget 350W-os géppel, tudom milyen... Ami életszerűtlen,
az, hogy 8 km/h-val az út szélén hajtod magad. Egyszerűen nem való
oda, elfogadhatatlan a sebességkülönbség. 1000W környékén, dupla
motoros átalakítás után viszont itt is felmegy 20 km/h-val, miközben
önerőből síkon továbbra is 25 km/h körül van vége. Miről beszélünk?
(Konkrétan nekem 28 km/h volt teljesen feltöltve, de átlagos akkuval,
azaz a hatótávolság nagyobb részén 25 km/h. Pedig kilowattos volt.)Szóval ez két teljesen eltérő feltétel, ami éppen ezért nem szokott így
megfogalmazásra kerülni más jármű kategóriák esetén. Lásd ugye a
motorkerékpárok besorolása a jogosítvány kategóriák szerint: semmi
végsebességes játék nincs. Teljesítmény, illetve teljesítmény/tömeg...
Limitált teljesítmény nyilván okoz végsebességkorlátot a légellenállás
okán, de az pont ott van, ahol írod, 100 km/h környékén. Nem 25-nél...Miért nem 35?
Erről kérdezd meg a jogalkotót, miért ennyi a limit a kerékpárosokra...
(Mármint 30. Azt értem én, hogy fosnak egyesek, hogy gázolás lesz a
vége a bicikliúton 30-cal száguldó rolleresnek: a biciklis mehet ennyit.
Nem azt mondom, hogy menjen a rolleres: korlátozzuk a bringást!)
Szerk: tőlem aztán limitálhatják a végsebességet, akkor sem függ így
össze a teljesítménnyel. Nekem csúcsban 4kW, a vége még 45 km/h.
Ez gyakorlatilag egy segédmotor paramétereiben, csak hát pont nem
a végsebesség tartásához kell a 4000W, hanem az emelkedőkhöz.
(Nyilván a gyorsulása is elég jó lesz emiatt síkon = nem kezdő roller.) -
Jippy
tag
-
Berci77
tag
Őszintén megmondom, nem tudom mennyire lesz ez karbantartásigényes. Van egy sokkal komolyabb országúti "analóg" gépem, kb. 10 éve nem ültem rajta, mert nincs valódi alkalmam kihasználni. Azt alig kell karbantartani. Amit viszont olvasok ezekről a 200 alatti/körüli rollerekről, az számomra horror. Szóval sem a pedelec, sem egy olcsó roller tekintetében nem tudom, mire számítsak karbantartást tekintve.
Neked ha szempont a kis helyigényű tárolás, akkor teljesen érthető a választás. Hidegben egyiket sem használnám, de kétlem, hogy egy 30 km-es rollerezés jobb az ízületeknek, mint a bicajozás.
Így van. Az az olcsó pedelec meg - bejáráshoz, nekem - még mindig jobban rugózik és kényelmesebb, mint egy hasonló árú roller. Nem beszélve arról, hogy valamivel kevésbé koncentrációigényes a vezetése. Vén fasz vagyok, na. -
Somatom
veterán
válasz
Berci77 #11658 üzenetére
Érdekes dolgok ezek. Ha valaki ment már Romet Pony -val, az tudja, mi a félelem. Kicsi kerekek, se fék, se futómű. Így mehet 40 -nel az autók között. Ehhez képest a bringámon elöl/hátul 120mm -t tudó olaj csillapításos légrugók vannak, 27,5 -ös kerekek és hidraulikus fékek, 308mm -es tárcsákkal. De, csak 25 -ig van rásegítés (elméletileg
).
-
Berci77
tag
válasz
DigitXT #11654 üzenetére
Nehéz kérdés ez a szabályozás, rohadt messzire vezetne, ha ebbe belemerülünk és nincs abszolút igazság. Alapvetően megértem a szabályozót abban, hogy az egyszerűség felé megy: bicajnál a rásegítéses gépek 25km/h és 250w. Legyen hasonló a sebesség rollernél is. elég ehhez 250w? Nem. Akkor engedjünk nekik kicsit többet, mondjuk 350-et. Maradhat Józsi? Maradjon. Nem gondolták túl.
Lehetőség a rolleren is megvan, hogy lábbal besegíts, nem tiltja semmi. Ja, hogy nem életszerű? Az már a rolleres baja. Ezzel a szemlélettel - olvasva a leírásaitokat a várható hegymászó-képességekről - hagynám a 25 Km/h max rásegítést, de engednék 500 W-ot a dombok miatt. Akkor egyenértékű a pedelec szabályozással sebesség terén, de ahol már tiprom a pedált felfelé, ott akkor a rollerről sem kellene leszállni.
A másik megközelítés, hogy miért nem 30 km/h. Mert akkor már kilóg a lóláb. Miért nem 35? 40? Mennyi legyen akkor? Első körben azt mondom, jól van ez így annak, aki gurulgatni akar.
Aki 60 fölött tud haladni a géppel, annak pont jó a közút városban.
Viszont van az a köztes kategória, aki jogosan érzi, hogy 40-45-50-el kocsit között csettegni életveszély, míg a bicajúton betartaná a 25-öt akkor is, ha némileg bírna többet a gép. De - várhatóan - ő még ennyivel sem mehet majd ott, cserébe vár rá a halálfélelem közúton. Na ez viszont nincs jól így. Nem tudom, mi lenne a megoldás, ami betartható. Traffipaxok bicajútra? Köszi, de azt azért ne. Megígéri mindenki kisdobos becsszóra, hogy nem megy majd 25-nél gyorsabban 1000W-tal a talpa alatt? Nem hiszek benne.
Van egy robogóm. Megy kb 90-100-at a mostani beállításokkal. Jellemzően városban röhögve fürgébb vagyok a forgalomnál (50-65) és biztonságban érzem magam. Volt, mikor gondok voltak a vassal és az istennek nem akart rendesen elindulni, hiába húztam neki. Na akkor halálfélelmem volt ugyanezen az útszakaszon.
Kicsit olyan ez a köztes dolog, mint az S-pedelec. Ott 45-nél kapcsol ki a rásegítés. Elvileg arra is segédmotoros szabályok vonatkoznak. Az jobb lenne, ha 45-ben maximalizálnák a "nagy kategóriás" roller sebességét és ugyanúgy segédmotoros kerékpár lenne biztosítás és minden hasonló szempontjából? Ugye nem. Elvileg a tervezetben nincs szó sebességkorlátról. -
Dave™
nagyúr
válasz
Berci77 #11656 üzenetére
Napi 40km-t megyek rollerrel, ha egy árban lennének is a rollert választanám. A hidegben tekerni nem tesz jót az ízületeknek, ha fel kell venni sokkal nehezebb és nagyobb a bicikli, karbantartásigényesebb, meg kell oldani a tárolását mindkét végponton - csak néhány a hátrányok közül. Persze a nagyobb kerékméret miatt kényelmesebb, de én majdnem végig bicikliúton megyek, ami padka meg hasonló van azt már becsukott szemmel kerülöm/optimalizálom, tehát nem befolyásol. Az árából kiindulva ráadásul egy olcsó pedelecet hasonlítunk egy közepes rollerrel, tehát nem tudom mennyire lesz megbízható hosszabb távon.
-
Berci77
tag
Mi nem derült ki? Máshogy IS megfogalmazom: aki 30 km/nap rendszeres bejárásra keres rollert, ahol nem a súly és méret számít, azt mi motiválja bicajjal szemben? Kicsi rázós pálcikát pár kilométernél hosszabb távon nem használnék, mert nekem kényelmetlen, a nagyon erős dögök meg csapatásra valók szerintem az élményfaktor miatt. 30 Km-es távon egy pedelec kényelmesebb, jobban használható. Ez az én véleményem. Viszont kíváncsi lennék máséra, aki ilyen felhasználásra keres alkalmasságot.
-
Berci77
tag
válasz
mrhero #11652 üzenetére
Nagyon alap Neuzer (asszem Lido). Első agymotor, 7 seb váltó. Tudatosan nem az élményfaktorért néztem ilyet - akkor komolyabb nyomatékszenzoros lett volna többszörös áron - hanem olcsó célszerszámot napi 8-10 km bejáráshoz. Erre - nekem - alkalmasabb, mint egy 8,5"-es kicsi kerekű, rázós, esetenként veszélyes(ebb) roller.
Volt, aki napi 30-40 km ingázáshoz keresett rollert. Őt mi motiválja, hogy ennyit lehúzzon egy rolleren? Szerintem ott már bőven kényelmetlen lehet. Ezért kérdeztem. De látom kicsit félrement, sebaj. Az élményfaktor nem hiszem, hogy mérvadó ilyen távon. Ha 50-60-as tempót akar menni az ember, az már külön kategória, ott nem alternatíva a bicaj. Erre is utaltam. Ha valaki útközben fel akar szállni a BKV-ra, akkor oda sem fér el bicaj. Ez is nyilvánvaló, tehát nem ezt érdemes kiemelni. Egy Xiaomi S1, vagy Pro2 befér könnyen egy kocsiba, egy bicaj nem. Amit leírtam arra nekem is jól jönne egy kisebb, de nem szétesős életveszélyes gép. -
DigitXT
félisten
válasz
Berci77 #11651 üzenetére
Én pl. nem nézegetem, mert teljesen más a kettő. Ahogy írod, markánsan
elkülöníthető egymástól. Az egyik kerékpáros élmény, a másik nem...Gyerekkoromban rengeteget bicikliztem. Viszont amikor először mentem
SMKP-val, hihetetlen élmény volt. Yamaha DT50. Kicsi, gyenge, de gyerek
méretek mellett hatalmas élmény. Valahogy ezt a szabadság érzetet adja
meg újra egy nagyobb roller így ~25 év távlatából. Nem véletlen, hogy ezt
SMKP kategóriába tervezik sorolni, noha azért nem pont ugyanaz a kettő!A magam részéről hagynám a nagyobb motoros rollereket a kerékpárúton
haladni, ésszerű sebességkorlátozás mellett, közúton meg hadd szóljon...
Csak azért, mert tud gyorsan menni, még lehet vele lassabban. Ellenben a
25 km/h-ra limitált modellek, amik esetleg tényleg 350W alatt vannak (bár
ilyen kevés van, ha egyáltalán, csak papíron, lásd "névleges teljesítmény"!)
egyszerűen alkalmatlanok közúti használatra... Ezeknél egy kerékpáros is
sokkal jobban el van eresztve, hiszen neki 40-50 km/h is legális közúton...
(Nyilván erre nem sokan képesek, de attól még a szabály az szabály)
Ui: ahogy teljesen érthetetlen, hogy miért 25 km/h a limit, ha a kerékpáros
ugyanott 30-cal mehet. Ha már a biztonság, akkor mindenkinek max. 25... -
Berci77
tag
Még mindig félreérted. Olyanokról írtam, akik a Pro 2-nél nagyobb teljesítményű, hatótávú, nehezebb gépeket nézegetik a dimbes-dombos útviszonyok és a távolság miatt, napi bejárásra, nem feltétlenül az 50+ sebességhez (mert annyit nem hozol ki egy bicajból) és nem szempont a súly. Na ŐK nézegetik-e a bicajokat? Miért? Miért nem?
A te szempontjaid egyértelműek. Egy Pro 2 és egy bicaj markánsan elkülöníthető kategóriába esik. -
Dave™
nagyúr
válasz
Berci77 #11649 üzenetére
A Pro 2 sem pálcika annyira, elmegy 30km-t, felmegy a dombra (20 fokig oké), ennyit írtál. A 100kg nem érint szerencsére (bár elvileg még az sem akadály neki), az akksi jó, hogy kiszedhető, de a biciklit akkor is tenni kell valahova. Támogatás nem lesz örökké (lehet már nincs is, nem tudom), és én jóval olcsóbban vettem ennél. Meg nem a legalját kell nézni, ahogyan a Pro 2 sem a legalja. Szóval abszolút van létjogosultsága itt is a rollereknek, ki mit preferál. Nekem bevált.
-
Berci77
tag
Kisebbnek kisebb. Ezért is írtam azokról, akik nem alap pálcikákat keresnek. Az akksiját ennek egy mozdulattal kikapom és csak azt kell cipelni tölteni. A sokkal olcsóbb azért elég relatív. Pedelec kb. 200-tól van/volt támogatással, nem nagyon látok dombra 100 kg-os teherrel felmenős, kényelmes (rugózás), nem túl lassú rollert garantált 40 km-es hatótávval ennél olcsóbban. Nem mintha most már azt keresnék.
-
Dave™
nagyúr
-
Berci77
tag
Sziasztok!
Tavaly a rolleres gondolatomból végül pedelec lett, az tökéletes nekem melóba járni. Felmerült közben a gondolat/igény, hogy kéne valami kisebb járgány is. Ha gyerekekkel elmegyünk kismotorozni/bicajozni a szomszéd utcákba, akkor gyalog már néha túl lassú vagyok mellettük, a bicajommal meg túl gyors és az nagy is erre a célra. Gondoltam elektromos rollerrel szépen tudnék velük haladni, de utol is tudom érni őket, ha kell. Arra is jó volna ha kocsival kell mennem valahova és ott kell hagynom az autót (pl. autószerelő). Erre a bicaj még mindig túl nagy. Ebből már látszik, hogy nem mindennapi melóba járáshoz kéne nagy távolságra gép, hanem valami olyan low-budget megoldást keresek, ami azért elvisz 25-tel, ha kell pár kilométert, de nem túl nagy és nehéz. Menetkészen karcolom a 100 kg tömeget és alkalmanként ha mégis ezzel mennék melóba, akkor hazafelé van egy olyan emelkedő, ami kb 200m hosszú és ott a bicajt is vissza kell gangolnom és rá kell segítenem, hogy 25-tel felvigyen a pedelec (nyamvadt első agymotoros 250W-os csoda).
NEM szeretnék 100-120 ezernél többet költeni a dologra. Nem ér nekem annyit egyelőre.
Nézegettem a Niubility N2-t, valami ehhez hasonló tetszene (10"-es kerék, nem böszme nagy, de még belefér a várható szabályozásba, tisztes akksi, bár az nem prioritás), viszont most olvasom a kormánytöréses sztorit, így azt akkor nem.
- Nem akarom, hogy szétrázzon a gép, ezért néztem 10"-es kerekekkel szereltet.
- Nem szeretnék nagyon barkácsolni és nem tudom, milyen szervizek vannak felém, tehát nem széthullós, DIY megoldást keresek. Pár csavar meghúzása nem gond, de nincsenek napjaim szerelgetni és küzdeni a vacak megoldásokkal.
- Néztem még alap Xiaomikat, próbáltam is egy pro-t, vagy 365-öt (már nem emléxem), de az rázott nagyon.
- Olvasom még a leírásokat az Eleglide S1 és S1 plusról, de nem tudom, mennyire lehet hozzá abroncsot, alkatrészt kapni defekt esetén. Nem tudom a Niubilitys sztori alapján, mire számítsak minőség terén.
- Ott van még a Neutron N3 is, de az már kicsit drágább.
- Nem zárkózom el a használttól sem, de azért amerre nézelődtem marginális a kínálat a környékünkön, amit még meg tudnék személyesen nézni.Véleményeket köszönöm!
Más:
Többen keresnek napi 30 km-es távra kényelmes rollert, ami felvisz a dombra is és relatíve nem alap pálcika. Akiknek ilyen igényük van, azok gondolkodtak pedelec bicajban is? Ha igen, miért vetették el? Ha nem, miért nem?
Direkt full alap pedálszenzoros gépet vettem, mert a nagyobb kerekek miatt kényelmesebb, mint egy roller a mindennapi használatban, egy-egy kisebb úthibát jobban is tolerál. Gyenge a gép, de ha kell (emelkedő, lemerült akksi) be lehet segíteni erősebb tekeréssel, míg alapból igazából lehet szinte úgy is használni, hogy "üresben" tekerek a lábammal. Garantáltan izzadásmentes, ami sokaknál melóba járáshoz alapkövetelmény. Egyedül a korábban jelzett 2 igénynek nem felel meg: gyerekek mellett gurulni és autóval könnyen szállítani. -
DigitXT
félisten
Van...
Létezik ugyan ilyen rugós megoldás, egyetlen gond vele, hogy eléggé
nehezen marad egyben a cumó. Én is ezzel kezdtem anno, teljesen jó pakkot
gyártottam belőle, de idővel egyszerűen széttöredezett a műanyag. Mondjuk a
másik gond, ezzel összefüggésben, hogy a nagy áramok miatt jobb kontaktus
kell, mint egy sima rugó az elemtartóban: jellemző, hogy vmi külső erő szorítja
össze a pakkot (a Vruzend kit esetén csavarok), ezek elgyengítik a kupakokat.A másik megoldás a "jégakku" 3D nyomtatott doboz, aminél szintén a kontakt
lesz a probléma, főleg, ha a rázkódástól reped a burkolat, ami az összenyomó
erőt biztosította. Na onnantól éppen úgy fog viselkedni, mint a törött hegesztés.
Magyarán lesz egy gyengébb cellacsoport, amin nagyobb fesz esik, így emiatt
az egész pakk összeomolhat mondjuk látszólag még fele töltöttségtől, hirtelen.Rohadt kellemetlen. Ilyet használok most: a törött dobozban meghegesztettem
a párhuzamos cellákat, akkor még (hálistennek) működött a ponthegesztőm.
Pont azért vettem ilyet, mert ugyanebben a helyzetben voltam, mint most, hogy
a hegesztés-dolog házilag nem buli, mert olcsón csak szar elektronika kapható.Gyárilag egyébként jellemzően hegesztik a cellákat. Csak nem ilyen szarokkal.
Szerk: minél kisebb átmeneti ellenállás a cél az egyes kötéseknél: technikailag
ugyanez az eredmény forrasztással is elérhető, de a hőterhelés kinyírja a cellát. -
-
DigitXT
félisten
Kínai ponthegesztő teszt... anyag eltűnt, asztal égett.
Sírvaröhögős...
Pont holnap érkezik egy 13s7p pakkhoz való cellamennyiség, de ismét
nincs mivel megcsinálni, teljesen elment a kedvem az egésztől.Egy dolog, hogy beszarik, de hogy viszi magával a cellát is?
Mármint
a régi, amivel amúgy be tudtam fejezni azt a pakkot, amit a megdöglött*
előző verzió nem tudott... De legalább az úgy halt meg, hogy nem zárta
rövidre a kimenetet, így nem csinált nagyobb kárt, okozott tűzveszélyt...*: számoljunk egyet: egy beszart azonnal, garis csere lett belőle. Azzal
viszont elkészült több kisebb akku, több kis javítás is, minden, szuperül
mondhatni tökéletesen működött. Aztán egyszercsak kijött belőle a füst
és már nem működött tovább. Ez a része oké: megtette a kötelességét!
Viszont a cseredarab éppen befejezte az akkut (10-15 db kötés), s most
kezdtem a mini akkut, aminek a 6. hegesztésbe ilyen csúnyán halt bele.
Ezek után érthető, hogy nem bízom az ilyen ponthegesztő lapkákban... -
krooarbo
újonc
válasz
dzsidzsas #11614 üzenetére
Niubility tulajként ez elég aggasztó (bár láttam én már fórumokon Xiaomi eltört kormányrudat is). Írnál pár sort, hogy milyen körülmények között tört el? Értsd : mennyire terheltél a kormányra (testtömeg, ha nem túl személyes), hirtelen fékezés nagy sebességről esetleg? stb..
-
-
-
DigitXT
félisten
válasz
vandorr #11626 üzenetére
Hatalmas meglepetésemre működik a Google kerékpáros útvonaltervező
funkciója, és az adott utcában azt mondja, mérsékelt emelkedő 17m/500:
ezt valóban nem nagy cucc leküzdeni egy "csak 350W-os" rollernek sem...
A végsebesség meg attól függ, hogy valóban 350W-os, vagy csak papíron.
(Utóbbi esetben a csúcsteljesítmény 350W fölött van, így gyorsabb lesz...) -
-
PociAti
őstag
válasz
Grafiqs #11631 üzenetére
Pont a mekkmester stílusban megvalósított részleteket kéred számon, hogy a profik miért nem így oldják meg? Nekik ezeket a részeket így sikerült megoldaniuk, valószínűleg így jött ki olcsóbbra. Ez számomra önmagában kellő figyelmeztető jel.
Az egy darabot pedig igen is tessék megfordítani. Évek során különböző platformokon (videókban, fórumokon, telegram csatornákon) lehet találni törött rollereket, de azok jellemzően jócskán túl vannak pár ezer km-en. Az ott látható képek és hozzászólások alapján a tízezer szám eladott törésmentes roller a bizonyítékok arra, hogy itt kirívó esetről van szó.
-
santa clause
aktív tag
Rekuperációval kapcsolatban lenne egy két kérdésem srácok, ha valaki tudja a válaszokat tényleg érdekelne.
Ki milyen módban/erősségben használja ezt a funkciót? (nálam soft medium meg hard van)
Ér-e egyáltalán valamit bármelyik fokozat is, vagy csak a fékerőt lehet növelni velük??
Köszi -
Grafiqs
őstag
válasz
PociAti #11630 üzenetére
Nem tudom és igazából nem is érdekel milyen érdeked fűzödik hozzá. Nekem ez jön le a hsz.-eid alapján. Van-e vagy nincs az a te dolgod, ahogy az is, hogy ezt megosztod-e a topikban vagy sem.
Olyan "kis" gyártóknál mint pl. Brembo, ATE stb. is előfordul egy-egy hibás darab vagy széria. Erről százszámra találhatsz tapasztalati infókat (akár a magyar) neten. Továbbra is tartom, hogy darabból messzemenő következtetéseket levonni nem túl megfontolt dolog. Főleg egy mérnöktől.
Mutass kérlek egy hasonló vázkialakítású Ninebot vagy Xiaomi modelt: Gondolok ott az akksi és vezérlő elhelyezésre. Hasonlít a kormány stucni? Tényleg? Ez a komoly hasonlóság? Ugye viccelsz?
Mindentől függetlenül komolyan érdekel, hogy mérnők szemmel mely részeit látod (fotók alapján) elnagyoltan megvalósítottnak?
G
-
PociAti
őstag
válasz
Grafiqs #11628 üzenetére
Mégis miféle érdekem fűződne bármely márkához? Milyen módon tudna érdekem fűződni hozzá? Esetleg értékesítem őket és itt hirdetem a topicban? Milyen elképzeléseid vannak?
Nem teszi jól az, aki nem von le következtetést a látottakból. 600 km hatására kormánytörés az rendkívül sovány érték. Egyetlen egyedi eset alapján is azt mondom, hogy komoly technológiai hibának kell lenni a gyártásfolyamatban és a minőségellenőrzésben, ha ilyen rövid távon ennyire kritikus meghibásodás történik.
Minek a klónja? A Ninebot által gyártott rollereknek, stucni alapján elsősorban a Xiaomi vonalnak. Eltéréseket elsősorban a problémás részek elnagyolt megvalósításában látom.
Igen, én voltam az aki egy korábbi felhasználói vélemény alapján megdicsérte ezt a konkrkét típust:
(#11389) PociAti válasza dzsidzsas (#11386) üzenetére
"Nem gondoltam volna, hogy pont a Niubility N2-vel lesz a legkevesebb probléma, mert én is elég szkeptikus vagyok a feltörekvő, be nem járatott kínai márkákkal.
Viszont jó volt olvasni a saját tapasztalataidat, ebből lehet sokat tanulni." -
Grafiqs
őstag
Addig tiszta a dolog, hogy neked érdeked fűződik a Xiaomi rollerek minél jobb színben való feltüntetéséhez. Ez ok, ennek tudatában kell olvasni a hozzászólasaid.
Azt meglovagolni, hogy végre láthattál egy, azaz egy darab sérült gépet, és ebből vonsz le messzemenő következtetéseket. Illetve látod igazolva a korábbi - egyébiránt alá nem támasztott - állításaidat.
Én arra lennék kíváncsi, hogy szerinted minek is a klónja az N2?
G
Dave™: Biztosan lenne rá kereslet. Hisz ugyanúgy megveszik az emberek a saját márkás élelmiszereket is. Azok is ár/érték arányban nem rossz termékek, ráadásul az előírásoknak is megfelelnek.
-
vandorr
csendes tag
Mekkora sebességet lehet elvárni egy 350Wos Segway F40-estől nem kihajtva a lelkét ezen az emelkedőn felfelé 85Kg-os súllyal?
16.kerület Timur utca: [link]
-
sandró60
addikt
A rollerek megbízhatóságával kapcsolatban.Itt egy hír
[link] -
-
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #11614 üzenetére
Jól tetted. hogy ismét megosztottad a tapasztalatodat a közösséggel, nem csak akkor, amikor még dicsérted. (Nem mindenki meri bevállalni a hibáit.)
Nem véletlenül voltam szkeptikus a klónokkal szemben:
(#11301) 2021-12-03 12:40:36
... A noname változatok egyik pillanatról a másikra nem lesznek a megbízhatóság bástyái. Az ilyen olcsósított eszközök nem szoktak méltósággal megöregedni, és mivel egyedi megoldások vannak benne, életben tartásuk is sokkal problémásabb, mint bármely ismert márka esetén.(#9949) 2021-08-27 17:12:42
Minőségbiztosítás területén egész biztosan elmarad a Xiaomitól, anyaghasználatból eredő kormánytörés, illesztési hézagok miatti beázás, elektronikai problémák sokkal nagyobb eséllyel fordulhatnak elő az ehhez hasonló hamisítóknál.
Az e-roller nem vicc, forgalomban kell vele közlekedni. Egy használt Xiaomi általában inkább megbízható, mint egy új klón.Jelen helyzetben a kármentésre kellene koncentrálni. Hegesztést felejtsd el, hőkezelés hatására lehet hogy legközelebb 5 centivel feljebb fog eltörni, ki tudja milyen vacak anyagból készült. Most szerencsésen megúsztad.
17.490 Ft - Monorim Xiaomi M365/M365 Pro megerősített kormányrúd
Valami ilyen dolgot kellene keresni. Lehet ez nem is kompatibilis a rollereddel, előtte azt kellene leellenőrizni. -
dzsidzsas
tag
válasz
DigitXT #11616 üzenetére
Ebben teljesen igazad van, de az elöző roller, ami amúgy meg van, nevezük nevén Esegwey 500 - egy hulladék, itt szólnék: eladó alkatrésznek, akinek kell jelezze, és nem csak nekem volt vele bajom, mindenkinek akit ismerek. A Niubility szerkezetébe pedig nem láthattam bele, pech. De mintha más is tört volna már kormányt. Ennek ellenére pont azért szeretném megjavítatni, mert az eddigi legmegbízhatóbb rollerem. Ugyhogy ha van valaki aki segít rendbehozni akkor várom a segítséget, persze nem kérem ingyen. Mert ez a szerelgetős dolog nem az én műfajom. Persze még várom a bolt válaszát is.
-
Dave™
nagyúr
válasz
santa clause #11615 üzenetére
Itt azért meg kellene említeni annak a típusát, ami kigyulladt, mert gyanítom minőségben is van egy elég nagy szórás. Elméletileg bármilyen li-ion akku kockázatot jelent, bármiben is legyen, ezért sem szeretik repülőn szállítani az akkumulátort tartalmazó eszközöket, de alán emiatt is van felsorolva egy rakat akkumulátorhoz kapcsolódó védelem a Xiaominál (túlterhelés, rövidzár, túlmelegedés).
-
DigitXT
félisten
válasz
dzsidzsas #11614 üzenetére
Akkor most visszatérhetünk arra, hogy azok a hozzászólások vajon
öncélú "becsmérlések" voltak-e, vagy esetleg tapasztalaton alapuló
negatív vélemények, felhívandó a figyelmet, milyen bajok lehetnek...
(Nyilván van, aki csak úgy elvből fikáz, de te se írtál ódákat az előző
rolleredről, viszont erről jó tapasztalataid voltak. A mai napig: pech.)Ui: én nem hegeszteném meg, látszik rajta, hogy egy vékony szar.
Ugyanígy fog eltörni legközelebb is. Inkább csere vastagabbra, vagy
egyenesen acél csőre, ami ugyan nehezebb, de masszívabb. Persze
ettől függetlenül tény, hogy a kormány nem kapaszkodó, csak sajna
kéznél van, így az ember hajlamos terhelni (súlyponttal kell játszani). -
dzsidzsas
tag
Nos ennyi volt a fellendülés 600Km. A mai napon a Niubility N2 megadta magát, vagyis a kormány menet közben a kezemben maradt. Szerencsére nem törtem össze magam.
[kép] [kép] [kép] [kép]
Van valakinek ismerőse aki Pesten tudna esetleg segíteni? Ki mókerálni, behegeszteni. Mert a gép mükszik, csak ez a gyenge kormány megadta magát. Tomtop-nak írtam, de nem sok esélyt látok garanciáztatni. -
DigitXT
félisten
válasz
kobe24 #11601 üzenetére
Akku hiba. Ha garis, vidd vissza, hogy cseréljék. Ha nem az, drága lesz.
Ha nem garanciális, szét kell szedni, és megjavítani.Az ilyen hirtelen
kikapcsolás tipikusan az akku ponthegesztéseinek elengedését jelenti,
vagy ha a hegesztés kitart, akkor a nikkelszalag is eltörhet az ütésektől.Ui: az etwow klón Kugoo S1-eknél ez típushiba, aki erre szakosodott, jó
15K-ból orvosolja. Bár az inkább az etwow akku árával arányos, hiszen
annyi pénzből egy komplett S1 akku megvásárolható, aztán bírja, amíg
bírja: ha szerencséd van több ezer km-t. Magam is javítottam ilyeneket
főleg magamnak. De minap egy rossz etwow akkut kellett teljesen újra
hegeszteni, vagy 3 helyen lógott a bele: meglehet nem is gyári volt. -
csokaym
csendes tag
Valaki ismer olyan helyet, ahol logoztatni/matricáztatni lehet rollereket? A cég beruházott pár rollerre, és szeretnénk a cég logót/feliratot időtálló formában felvinni
-
-
PociAti
őstag
válasz
Casseius #11603 üzenetére
*Szerkesztve, mert félre ment a link.
(#11599) Joshi
Electric scooter burned in fire Croatia ZagrebÍme egy nyomós érv arra, miért nem tolerálja minden bolt tulajdonos, ha valaki be szeretné tolni az elektromos rollerét az üzletbe.
-
bexinho23
őstag
E-roller vásárlására van lehetőség valamelyik webáruházban szép kártyával? Ugye most minden zseb használható, így tulajdonképpen adott a lehetőség...
-
kobe24
tag
Sziasztok!
Van egy e-twow márkájú elektromos rollerem, ami tegnap olyan hibát produkált hogy menet közben 60%-ról leesett az akku töltöttség 0%-ra majd pár másodperc múlva ki is kapcsolt a roller, és vissza se tudtam kapcsolni. Hazaérve feltettem a töltőre, és úgy már bekapcsolt, működött is minden rajta, megvártam amíg feltöltődik, majd újra kipróbáltam úgy hogy nincs feltéve töltőre, de így továbbra sem kapcsol be. Van egy pittyenés mintha bekapcsolna, de aztán azonnal le is áll. Valakinek volt már ilyen problémája, esetleg van rá valami ötlet/megoldás? Vagy ezt mindenképp vissza kellene vinni megnézetni? A válaszokat előre is köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpársportok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- EA Sports WRC '23
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- www.LicencAruhaz.hu OLCSÓ & LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - ÖRÖK GARANCIA
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo ThinkPad T14 Gen 4 üzleti notebook - i7 1360P 24GB DDR5 RAM 512GB SSD Iris Xe W11
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
- Lenovo V130-15IGM laptop (Pentium Silver N5000/8GB/256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest