Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
synar
őstag
Erről a rollerről mi a véleményetek: W-TEC Dalehunter 10"?
[ Szerkesztve ]
-
eFeMeR74
senior tag
válasz Horn Ákos #10293 üzenetére
Miért is? Van olyan szabály, hogy egy 120kg ember nem mehet biciklivel a kerékpárúton?
25-30km/h val simán tekerek 128kgval.😁
Igaz nem olyan húzamos ideig mint ahogy egy erollerrel lehet😆menni.
A legtöbb bringás csak úgy 1000rel megy el mellettem amikor 25kmrel megyek a rolleral. pl. akkor most mi a gond? Lassú v gyors a roller?MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
DigitXT
nagyúr
válasz Horn Ákos #10293 üzenetére
Még egyet is értenék, ha nem lenne tele demagóg túlzásokkal:
500W szerinted azt jelenti, hogy 50-60 km/h-val tud menni?Nem kéne kriminalizálni a "reális" határon icipicit túl kerülőket:
az a roller, ami a 120 kg-os haverodat viszi 50-60-nal, ott indul,
hogy 2500W... A roller végsebessége nem egyenesen arányos
a teljesítményével. Ha így lenne, akkor az "unlockolt" Xiaomi is
megfutná az 50-et, amit egészen nyilvánvalóan nem tesz meg.Sajnálom, hogy egy nagy marha haver miatt ilyen tévképzeteid
alakultak ki. Én se ütköznék senkivel kerékpárúton. Máshol se!
Azzal a 70 kg-os bringással sem, aki a teljesen legális 40 km/h
tempójából akkor sem vesz vissza, ha fél centivel kerül csak el:
nem a 15 kg-mal nehezebb roller fog megölni, hanem az idióta,
aki vezeti. Vannak tök normális biciklisták, csak az nem hír...Ui: tegnap leszólított egy bicikls a bicikliúton, és nem hülyeség
szökkent ki foga kerítésén, hanem, hogy lapos a hátsó gumim:
látta a kanyarban, hogy nyúzódik rendesen. Ezúton köszönöm!
Valóban 1 bar volt benne 3.5 bar helyett: veszek is egy pumpát. -
muszurkefal
aktív tag
-
Mosqu!to
addikt
Sziasztok!
Adott egy Xiaomi M365 Pro roller, kb 200 km futásteljesítménnyel, mókolásmentesen.
Egy szép napon gondolt egyet és menet közben lassulni kezdett, majd csipogva megállt. Azóta 21 hibakódot ír, ami elvileg BMS vagy akku hibára utal, de lévén hogy szinte új, nem volt eláztatva, stb, gyanítom hogy valami banális gond lehet. Járt már pár szervizben (nem én vittem) és mindenhol látatlanban komplett akku pakk cserét javasoltak, 60-80k -ért úgy, hogy a gyári méretű-típusú akku beszerzését nem tudják megoldani, csak gyengébbet.Kérdésem az lenne, hogy találkozott már valaki ilyennel?
Van egy működő M365 sima rollerem, esetleg ezeknek a BMS-e cserekompatibilis, hogy kiderítsem, hogy tényleg az okozza-e a hibát?
Amennyiben szükség lenne rá, javítják itthon ezeknek az akkuját, vagy be lehet még valahol szerezni a gyári Pro akkupakkot (vagy ezzel legalább egyenértékűt)?Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz muszurkefal #10291 üzenetére
#10213 Ezekiell hozzászólásban találod meg a linket a tervezetről.
Szerencsére szétválasztották két csoportra az elektromos rollereket és a küszöböt is reálisan alakították ki. Legfeljebb 350W-ig kerékpáros közlekedési szabályokat fogják megörökölni a rollerek.Aki meg 500 vagy 1000 wattos, akár 50-60 km/h sebességű rollert vesz, azoknak a segédmotorosokra vonatkozó szabályokat kell betartani.
Erről a haverom jut eszembe, aki azt mondta nem azért vett nagy teljesítményű rollert, hogy 20-25 km/h-val kóricáljon. Neki van bukósisakja, vegyen más is!
Hát ezzel a 120 kilós haverommal és az ő szörnyetegével akkor se ütköznék, ha "csak" hússzal megy! Semmi keresnivalója a kerékpárúton. -
CHIPman
nagyúr
válasz muszurkefal #10291 üzenetére
"Nem igaz, a járdán általában tilos kerékpározni! Lakott területen csak ott szabad járdán kerékpárral közlekedni, ahol az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan, és akkor is csak a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel. Fontos még tudni, hogy amennyiben egy úton tilos kerékpározni, az nem jelenti azt, hogy akkor ott a járdán szabad kerékpározni, kivéve 12 éven aluliaknak főút mellett."
[ Szerkesztve ]
hardverapro.hu/tag/chipman - keresek 1TB 2230 SSD-t, eladó 2x16, 2x8GB notebook DDR4, 2x500GB m.2 SSD
-
muszurkefal
aktív tag
Hali!
Most tervezek e-rollert vásárolni munkába járáshoz Budapesten.
A Pure Air-eket nézegettem, a 7 fajta közül még nem tudom melyiket, mert közben megláttam, hogy készülőben van valami KRESZ módosítás, ami eléggé elbizonytalanított.Alapjáraton lehet e-rollerrel közlekedni járdán? (Szoktam látni, nem tudom szabályos-e.)
És a módosítás után lehet-e? Nem szívesen rollerezgetnék az Üllői szélén például, biciklivel sem életbiztosítás, hát még rollerrel.Köszi
-
lehella
senior tag
Közel 100 km tapasztalata a Xiaomi Pro2-val: elkezdett ciceregni a fékkar
De Budapesten Margit híd -> Máriaremete és vissza megevett 78% akksi kapacitást alattam. A táv 21 km összesen, 95kg driverrel. Nem panaszkodom, mert kifelé a városból emelkedik végig. Ez volt 37% akku. Befelé a lejtősebb szakaszon valamiért többet fogyasztott mint azt terveztem, 39%. Ez tegnap reggel csak 30% volt.
Mindkét úton szinte végig max gázzal mentem, átlag sebességre 18 km/h jött ki.www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
DigitXT
nagyúr
válasz NFLfan #10275 üzenetére
Van aki a Kugoo S1-be is belerakott 4000 km-t, ami már soknak számít,
de ez nem vigasztalja azokat, akiknek 600 km után tört el ez-az rajta.
És egy első kerék kitörés igencsak probléma, én emiatt nem venném.Az én S1-emben is van már vagy 3000 km, de háromszor estem el vele.
Szerinted vigasztal, hogy másnak esetleg kibírt törés nélkül 950-et?
Nem azt mondtam, hogy instant halál. De ha nehéz vagy, kockázatos... -
oszy
veterán
Csak a Pro2 szokott kotyogni vagy az 1S is?
Szinte ÚJ Seagway Ninebot F2 PLUS eladó ! !
-
NFLfan
kezdő
Sziasztok!
Tényleg nem túl megbízhatók az esegway500-as rollerek?Most van valami új kiadás, hátha javítottak a kisebb hibákon vagy inkább egy mi pro 2?Rengeteg videot néztem ezekről és a mi pro 2 nem nagyon tetszik, hogy nincs felfüggesztése.. -
mézespálinka
senior tag
válasz DigitXT #10271 üzenetére
Az lesz, majd max nyomtatok egy másik matricát.
Megoróbálom a lehetetlent, felveszem a kapcsolatot egy képviselővel emailben, hátha .... az aszisztense azt mondta, még csak most zajlanak az egyeztetések és szívesen fogadnak meglátásokat. Remélem nem kamuzott.. ha elolvassa legalább megpróbáltam... -
DigitXT
nagyúr
válasz mézespálinka #10269 üzenetére
Szerintem első körben menj továbbra is a bicikliúton... Ahogy a szerkben írtam,
lakotton kívül még SMKP-val is szabályos, s ha 10-15 km/h-val erőlködik a vas,
rendőr legyen a talpán, aki kikap onnan, hogy papíron túl nagy a teljesítményed.Szerintem csak a járdát kell hanyagolni. Ez a bicikliút dolog túl van gondolva.
Tudom, a szabály az szabály, ha ebben a formában lesz jogszabály: meglátjuk. -
berobi78
tag
Jogos, köszi, ezt nem árt tudni. Bár normálisan közlekedne, járdán ésszerű tempóval, "nagy" gyerekkel, szóval nem hátihordós csecsemő Mellesleg én is rászoktam, hogy így viszem most a fiam suliba a kugoo s1-el. Egész jól bevált (vidék és 1km-en belül van a suli).
@Laca1212: Köszi a tippet, valószínűleg ez lesz -
mézespálinka
senior tag
válasz DigitXT #10268 üzenetére
Arról nem beszélve, hogy mit fogok kapni az autósoktól, amikor 10, max!! 15kmh-val kajtatok felfelé az említett úton, 2-3 km-en át az út jobb oldalán, úgy hogy
-a ahol bicikliút van - és ez itt nálunk az autóútból lett lecsípve, - azt nem használhatom
-b fentebb, ahol külön van a bicikliút szintén nem használhatom, cserébe a menetiránnyal megegyező irányú nyílásokkal ellátott csatornák miatt még csak nem is teljesen az út jobb szélén fogok caplatni, az autók között, az említett sebességgel egy tizienegykét kg-os rollerrel....[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz mézespálinka #10266 üzenetére
Abszolút meg tudlak érteni, én is úgy érzem, hogy az ilyen gyári 500W-osok
szívják meg leginkább, mert nagyjából ugyanúgy mennek, mint egy unlockolt
M365, viszont ha nehéz a pilóta, akkor még úgy sem, de már SMKP. Vicces.Ha biztonsági (!) szempontból értékelték volna, úgy valóban LE/összsúly alap
kellett volna legyen a besorolás szempontja, s ebben nem csak a roller súlya
kellene, hogy számítson, hanem a mindenkori pilótáé. Furán hangzik, persze,
de más kétkerekűeknél bevett dolog, hogy a jogosítvány kategória köt vmihez.Mondjuk így születnek a papíron xLE, de valójában 2x annyi, korlátos jogsival
vezethető furcsaságok, de hát elhangzott, hogy a trükközésről szól minden...
(És tudnék én bármikor 25-tel menni egy 40-re képes vason, HA pl. bicikliútra
ezt a szabályt vezetnék be, nem bináris rajta a gázkar. Mi köze van ennek az
elérhető max. teljesítményhez? Autós jogsival mindent vezethetsz, Trabanttól
a Tesláig, ami azért nagyon-nagyon sok dimenziónyi különbség - mégis igaz.)lakhelytől a városba
Ott elvileg játszik a bicikliút, nem? Lakotton kívül SMKP is mehet rajta...
Ha meg van B jogsid, akkor még ez sem kérdés: egy sisak* kell, és szevasz!*: az amúgy is melegen ajánlott bármilyen okból fetreng az ember, csak eddig
opcionális volt, ha meg SMKP lesz, akkor kötelező, ráadásul motoros fajtából.[ Szerkesztve ]
-
mézespálinka
senior tag
Most ez kijön belőlem, de ez a tervezet egy rakás k@k@, szerintem. 500w-os rollerre esett a választás. 25kmh-s limit teljesen elég. DE, 350w-ost is próbáltam, az én termetemhez a lakhelytől a városba konkrétan a lehetetlenséggel határos bejutni (4km) egy emelkedő miatt, a 350w-al. Ha 90kg alá mennék (2m+), valszeg terápiába fogna a háziorvosom is, hogy dafuq-van velem, úgy néznék ki. Alattam 500w vs csajom alatt a 300w-os lime, én kényelmesen nyugger tempóban megyek (ez a max!!!) , ő pedig értelemszerűen hasít.
Őszintén ennek mi értelme van? 0.5 vs 0.65 (kb) lóerőről beszélünk. Ha valahol, itt aztán számít, már a roller súlya is, nemhogy az utasé, bakker....
Ezzel konkrétan ellehetetlenítik (még a tökéletes bmi indexes testem esetén is), hogy bicikli kategóriában elintézzem a dolgom a városban......
Nem baj, majd akkor beröffen a 2l+ -os 4ütemű, az aztán mindenkinek jobb lesz..... -
DigitXT
nagyúr
válasz Ezekiell #10262 üzenetére
+1, mindegyik esésemnél átfordultam a hátamra... Nagyon morbid lenne egy
csecsemőhordozót használni gerincvédőnek, akkor is, ha nincs benne gyerek...
Ha meg benne van, akkor nem minősíteném, milyen felelőtlenség kategória...Gigi01: az, hogy megúsztad az eséseket fejsérülés nélkül nem ész kérdése.
Hanem szerencse. Ha az esést úsztad volna meg, az az ész. De ha előre nem
látható műszaki hiba miatt esel (mondjuk kitörik a kerék), az megint szerencse.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz norbi93 #10257 üzenetére
Én egy biciklis sisakot választottam, könnyű, kényelmes. Ezzel is megszóltak,
hogy nehogymá' motoros sisakban rollerezek, de pont leszarom a kibiceket, és
az eséskor szépen megfogta az arcom az aszfalt előtt, a napellenzője tört el.
Ezen kívül csak a füledet védi a menetszéltől, mást nem tud: bogár arcon csap,
ahogy kell, ha meg hideg van, szerintem ugyanúgy ráfagy a képedre a mosoly...Ha télire gondolkodsz, és extra védelemben, akkor valami olyat kéne nézni, ami
plexis. B-L-A-C-K fórumtárs profilképén láttam egy marhajót FB-on, de még nem
zaklattam vele, hogy mégis milyen. Mondjuk ahogy megy, oda már motoros kell:
SMKP-nek minősített* roller esetén amúgy sem lesz jó semmilyen biciklis sisak.
(Van motoros sisakom, de azt kicsit nehéznek gondoltam eddig rollerre, ám ha a
jogszabály azt mondja, akkor azt fogom hordani, ha egyáltalán marad a roller.)*: a Pro2 a névleges teljesítményével elvileg pont alatta marad = öröm-bódogság!
De amúgy tényleg nem tudom, hogy a valós teljesítmény fog-e bárkit érdekelni...
és ha igen, akkor miért nem. És ha ráragaszt a jóképességű egy 350W matricát
a 2 kW-os rollerre, akkor az már meg is fog felelni ezután a jogszabálynak. -
Ezekiell
veterán
válasz Reggie0 #10260 üzenetére
Könyörgöm, ne Nemtom utasnak számít-e, de hogy a vezető ilyenkor egy idióta vadbaromnak számít, az biztos.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
norbi93
senior tag
válasz DigitXT #10255 üzenetére
Ha már fullface sisak: én mégcsak 1-2 hete nyúzok egy pro2-t, nagyon nem keresgéltem rá az egész témára előtte, csak impulzusvásároltam. Azt sejtettem, hogy valamiféle védelem jól jönne, így vettem egy rohambilit hozzá, de azóta annyi horrorsztorit olvastam, hogy megjött a kedvem egy rendes fullface sisakhoz inkább Tudtok ajánlani valami könnyebb fajtát, ami nálatok bevált?
-
DigitXT
nagyúr
Egyébként van is abban valami furcsa, hogy áll az apuka a
tankrolleren full face sisakban, a kisgyerek meg előtte lóg,
egy rohambiliben. Ha baleseteznek a gyerek bajban lesz...Ha meg annyira vigyáz a kisgyerekre, hogy ilyenkor mindig
gyökketővel megy, rajta miért van teljes menetfelszerelés? -
Horn Ákos
csendes tag
Ez nem úgy működik, hogy 99 kilós teher alatt még semmi baja, de 101 kg alatt már összenyeklik. Főleg nem olyan kis távon, amit használnál. Feltételezve, hogy nem kapna túl sok dinamikus terhelést, mint pl. útpadkáról való leugratás, a 100 kg-ra tervezett rollerek sokkal ideálisabb választásnak számítanak, elsősorban - méretükből adódóan - hogy a csomagtartóban elférjen.
-
synar
őstag
válasz berobi78 #10249 üzenetére
A gyermek szállításához figyelmedbe ajánlom a tervezett KRESZ módosítás ide vonatkozó részét, nehogy később gond legyen belőle:
"A kismotor-kerékpár dilemmát a javaslat úgy oldaná meg, hogy a kis teljesítményű motoros rollerre a kerékpáros közlekedés szabályai vonatkoznának, bizonyos eltérésekkel. Ilyen eltérés például, hogy rolleren utast szállítani nem lehetne, és az alkalmazható legnagyobb sebessége egységesen 25 km/óra lenne. A nagy teljesítményű motoros roller a segédmotoros kerékpárra vonatkozó szabályokat örökölné, de ezen sem lehetne utast szállítani, és ennek vezetése a 16. életév betöltéséhez kötött."[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Laca1212 #10250 üzenetére
nekem is tudnál esetleg tippet adni mit nézzek? 90 kiló vagyok... így a 100kg-os súlyhatárú rollerek szerintem kiesnek (cuccok hátizsák miatt) ....
amire kellene, hogy városban a parkolóhely és ügyfél között tudjak közlekedni... (mivel elektromos autóm van gyakori, hogy addig töltőn hagyom így 2-3 kmt meg kell tennem valahogy ) -
berobi78
tag
Sziasztok! 150e-ig mi az ajánlott roller? Rövid távra kéne, nőnek (szóval ne kelljen szerelgetni), néha két személlyel (ő és a gyerek, nincsenek együtt 100kg). Nekem egy kugoo S1 van, én szeretem, de neki nem ajánlanám. Amikor vettem akkor gyakorlatilag két alternatíva volt, a Kugoo S1 és a Xiaomi M365. Most viszont van egy rakat (Joyor, Eijet, Akai stb.). Na meg kugooból és xiaomiból is elég széles a választék. Már az is segítség lenne, ha tudnám, hogy mit NE! Köszi
-
lehella
senior tag
válasz anderledani #10247 üzenetére
Nekem a Mi Home app nem mutatja meg a mah adatokat a battery infonál. De sejtem, hogy az 5200 karcsú lenne
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
anderledani
őstag
válasz lehella #10245 üzenetére
A Mi Home app 12.400-at ír. Nekem 68 kilóval közel 50km a hatótáv. Pedig még nem is tapasztaltam vele sokat.
iPhone 13 Pro 128GB << iPhone XS 64GB (2019.03-2021.10) << iPhone 6S 64GB (2016.02-2019.03) << Samsung Galaxy Alpha (2015.10-2016.02) << Xiaomi Mi3 64GB (2014.11-2015.10) << Sony Xperia SP (2013.11-2014.11) << LG Optimus Black (2011.12-2013.11) << Nokia 6303 << Sony Ericsson V630i << Alcatel OT757
-
lehella
senior tag
Sziasztok, kicsit zavarban vagyok a Xiaomi Pro 2 rollerem akksijával kapcsolatban. A gyári speckó szerint 12400mah-s az akku, de az m365tools szerint 5200mah. Gondolom nem kell mindent az alkalmazásnak? Máshogy megtudok bizonyosodni arról, hogy 12400-as? Tele akksival 45km-re becsüli a hatótávolságot, az rendben
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
DigitXT
nagyúr
Abszolút egyet tudok érteni, én sem véletlenül tuningoltam az S1-et.
Mondjuk amit építettem helyette, azt sehogy sem lehet elsütni pálcika
rollernek a maga 38 kg-jával és 4000W körüli csúcsteljesítményével.
Viszont van rajta teljesítmény limiter, így nem mennék 45-tel a bicikliút
közepén. Magyarán szerintem semmivel se lennék veszélyesebb, mint
az M365-ös versenyzők. De hát a szabály az szabály. Már ha végleges.
(Konkrétan takarékos módban pont 32 a vége. Kb. 500W kell ehhez.)Annyi, hogy ha le kell menni közútra, és az emelkedik is, oda ez semmi:
emelkedőn a 40 km/h környékét tartani az jó 2000W (alattam).Ui: sikeresen validáltam a gyorsulást a Dragy-vel, picit jobb 8-nál: 6.51s
Viszont nem fogom így használni, mert megsül a motor (hosszú távon). -
zhata
senior tag
válasz DigitXT #10241 üzenetére
Így van! Sőt! Mióta 32-vel tudok menni a Tököly kerékpársávsában, néha még zöldhullámot is kapok! (Xiaomi Mi Scooter Pro) Továbbá, ha a befelé megyek, csak a gyorsjáratú buszok előznek meg. Megszűnik az a frusztráló dolog, hogy a 110 és 112-es buszok két megálló között megelőznek, azután meg én előzhetem meg őket a megállóikban!
Sokkal biztonságosabb így, mint 25-tel cammogva. -
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10236 üzenetére
Es a tricikli miert lehet bicikli? Vagy miert lehet bicikli a teherszallito bicikli?
Felreertes ne essek, szerintem kb. jo igy ez a szabalyozas, bar kicsit szukek a korlatok. A sebessegkorlat nyugodtan lehetett volna 40 is ahogy kerekparbol is siman kicsavarok annyit.
#10237 rumos14 : Sok orszagban ezert korlatozza a sebesseget a kereskedo es akkor ott roller maradhat.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Reggie0 #10235 üzenetére
talán mert a méretei egészen mások mint egy rollernek? továbbá sztem az sem mindegy hogy míg az e-roller lényegében hangtalan, a robogó/motor kevésbé.
de én leginkább a saját biztonságom miatt fogok maradni a bringaúton, ahol nem muszáj, nem fogok lemenni az autók közé. én amúgy úgy használom városban a Mantis 8-at, hogy eco módban megy és úgy max 30 km/h. a gyorsulás megvan, 2 mp alatt eléri azt a tempót, de 30 km/h sebesség még nagyjából biztonságos. ugyanakkor 30-cal a naeadjisten többsávos autóúton, na nem köszi. ez a roller nekem a nagy hatótáv és a hegymászó képessége miatt kellett, nem akarok 50-60-nal zúzni.
vagy ott van a nagykörút. most csináltak bringasávot. akkor én a rolleremmel menjek az szerencsétlen autósoknak megmaradt egyetlen sávban? gondolkodjunk már... -
DigitXT
nagyúr
válasz Reggie0 #10235 üzenetére
A motor sokkal nagyobb... a bringaút meg sokszor olyan keskeny,
hogy rollerrel is szinte megállok a szélén, ha jön szembe valaki.Egyébként a motoros nincs rászorulva a bringaútra, hiszen bárhol
felveszi a forgalom ritmusát. SMKP lakotton kívül necces, viszont
talán éppen ezért engedik használni neki a bicikliutat, ilyenkor...Ezzel amúgy azok szívják meg, akik éppen túllépik a határvonalat:
mondjuk egy gyári 500W roller... ahhoz kevés, hogy az autók közé
zavarjuk, papíron viszont SMKP, annak minden nyűgével. Furcsa...Mondom ezt úgy, hogy én is megkülönböztettem volna a pálcika-,
és tankrollereket! Továbbá nincs baj azzal, hogy lemenjek az útra,
olyan vassal, aminek nem probléma az SMKP menetdinamikája...
De bármi ennél gyengébb kiskerekű gyöszt letiltani a bringaútról?
(Azért visszás, mert közben sok versenyző, akik tényleg 35 fölött
nyomják ugyanitt, legálisak: miért a 25 km/h, ha nem egységes?)Ui: pedelecnél is ez van, hogy 25-ig segít, úgy oké! Ám ha a pilóta
meghajtja 40-ig, az is oké. Ha baleset lesz, nem mindegy mitől
gyorsult fel? Kisebbet üt, ha emberi erő hajtotta az ütközés előtt?Ja és soha nem venném egy kalap alá a bicikliutat és a járdát..
13.5 km melóba mennem. Ebből ~2 km közút, a többi bicikliút.
Járdát nem használok, max. ilyen széles sétálóutca-szerűt igen...
Erősen el kell gondolkodnom, merre menjek majd, mert az biztos,
hogy a Dunaparti bicikliút alternatívája, a 6-os út teljesen kizárt...
70-es szakasz, de jellemzően 100 körül mennek: életveszély.Végső esetben kitolom a motort, így nesze neked mikromobilitás.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
sztem nem életszerű ez a szabályozás. én nem fogok a Mantis 8-cal az úttesten menni ha van bringasáv. miért nem a max sebességet határozzák meg? pl. bringasávban 25, járdán 10. teljesítménytől függetlenül.
a Daewoo Matiz és a Ferrari 488 is ugyanannyival mehet a közúton. -
Ezekiell
veterán
-
PociAti
őstag
válasz Ezekiell #10213 üzenetére
Örömteli ez a tervezet, és elég korrekt.
És ahogy a cikkben is szerepel, a segédmotoros kerékpárokra vonatkozó közlekedés szabályainak kell megfelelni*, nem pedig az adott jármű előírásainak, így feltételezhetően irányjelző sem lesz feltétel.
* Pár apróbb kitételt azért belevettek, mint pl. utas szállításának tiltása. (Bár azt se tartom kizártnak, hogy bizonyos feltételekhez kötve ez is finomodhat még).
-
DigitXT
nagyúr
válasz Ezekiell #10213 üzenetére
Logikusnak hangzik, viszont felvet egy problémát: kerékpárúton lakott
területen belül SMKP nem közlekedhet. Tehát innentől csak a "350W"*
és 25 km/h korlátos** rollerek mehetnek itt, kerékpárral viszont mehet
a 40 km/h. Általában persze koca-kerékpárosok nem mennek ennyit,
de sportosabb versenyzők simán mennek 35-öt: innentől minden roller
útakadály lesz a szemükben, pech... A másik kérdés, hogy az ún. nagy
teljesítményű roller hogyan lesz minden SMKP szabálynak megfelelő?
Honnan lesz rajta index, E-jelű lámpa, stb. Ja és a bónusz kérdés! Ha a
roller 4kW fölött teljesít, az mi? Motorkerékpár? Ha meg véletlenül egy
nagy teljesítményű roller gurul a kerékpárúton 25-tel, azt hogyan/miért
veszi ki a rendőr a forgalomból? Meglátja rajta, hogy tudna ez többet?!
Vagy mobil fékpaddal fognak járni, és random lemérik? (Akkor viszont
lesz szivornya a gyári Xiaomival is, ami megtekeri a padot 5-600W-tal.)*: ugye tudjuk, hogy ennél jóval többet lead egy alap Xiaomi is?
**: ezt meg előszeretettel ütik ki firmware módosítással a friss tulajok.Asszem anno linkeltem a videót, ami nálunk eddig vicces volt. Ezután
lehet, hogy a mindennapok része lesz: rollerbűnözőket csinálnak LOL.Szerk: 4kW fölött ki fog hozzá rendszámot adni, levizsgáztatni, stb.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ezekiell
veterán
válasz lehella #10219 üzenetére
Ha úgy érzed, hogy biztonságosan tudsz menni, akkor mehetsz :)
Aztán ha a rendőr megallit, és lehanyod.. Hát akkor pechAki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
uniqm1
tag
Nem törvény, hanem rendelet lesz. (A KRESZ is csak rendelet, mégpedig a közúti közlekedés szabályairól 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet). Ez azt jelenti, hogy az egyeztetések lezárultával, gyakorlatilag bármikor kiadhatják, nem kell a parlamenti szavazógépezeten is átmennie.
-
Ezekiell
veterán
Kész az e-rollerekről szóló KRESZ-módosítási javaslat
Lényeg:
motoros roller az, ami legalább kétkerekű, egy tengelyén kormányozott, a rajta utazó egy személyt állva szállítani képes, legfeljebb 4 kW teljesítményű motorral meghajtott járműezen belül kis teljesítményű motoros roller az a motoros roller, amit legfeljebb 350 W teljesítményű motor hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes
nagy teljesítményű motoros roller pedig minden olyan motoros roller, ami nem kis teljesítményű motoros roller.kis teljesítmény: kerékpáros szabályok
nagy teljesítmény: robogó szabályokAki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
PociAti
őstag
válasz Binglof #10204 üzenetére
Szerintem nem jó a kérdés.
Ugyanannak az autónak is eltérő a fogyasztása, ha különböző stílusban vezetik, így egy megpiszkált roller se fog önmagában többet fogyasztani, hacsak nem lépi át valaki (tartósan) az előző beállítás korlátait.
Egyedi szoftverrel akár intenzívebb gyorsulás és nagyobb végsebesség érhető el, (ezt megtettem én is), de nem lett nagyobb a fogyasztás (vagyis nem csökkent a hatótáv), mert nem úgy hajtom. Tehát önmagában a szoftveres hozzányúlás nem okoz hatótáv csökkenést.Viszont ha valaki kihasználja az aktuális beállítás határait, akkor nőni fog a fogyasztás, de nagy a skála, széles határok között paraméterezhető a gyorsulás.
-
synar
őstag
Bár a Wish-ről elvből soha semmit nem vásárolok, azért erre most kíváncsiságból rápróbáltam, de a megadott akciós kód érvénytelen ( Legalábbis a kupon mezőre beillesztve) enélkül 107090 Ft szállítással együtt, ennyit már nem ér szerintem és ezért be lehet szerezni a Wish-nél megbízhatóbb helyről kis. Bár a vásárlást nem vittem végig lehet, hogy a bankkártya adatok megadása után van lehetőség az akciós kód beillesztésére ha még létezik egyáltalán, de azt várhatják, hogy az kedvezményes végösszeg ismerete nélkül megadom nekik.
-
Binglof
csendes tag
Sziasztok!
Xiaomi Mi electric pro 2-őn "nyúlatnék bele" a szoftverbe.
Kb. mennyivel lesz rövidebb a hatótávolsága?
Köszi a választ.Soha ne hagyd abba a csüggedést!
-
lehella
senior tag
válasz anderledani #10198 üzenetére
Valóban igen, hátul simán rácsatlakoztatom a kompresszor csatit, mert eléggé kiáll a szelep. Az első kerék szelepe pedig kicsike
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
P3Dr0
senior tag
Pár apró dolog még. A töltő adapter egy univerzális már több webshoppban láttam, nem rossz minőség és tökéletesen működik. Azonkívül a lámpa fénye picivel halványabb és nem annyira irányított, inkább picit szort fényt ad. Végül az összecsukási pont ami különbözik de talán jobb, egyszerűbb mint a orig.
[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #10200 üzenetére
Mentem már vele 10 km-t. Gyengébb, lassabb (gondolom ez a 250 wattos motor) és hamarabb is merül(kisebb akupakk 36v nem 42v) mint az eredeti. A "gázkar" nem annyira egyenletes, lassabban gyorsul de abszolút jó. Az összeszerelésre nincs panasz az pont mint a gyári ahogy látom.(hegesztés, csavarozas minden rendben) Markolat "bütykei" jobban kiállnak de nem zavaróan. Az applikációja más a xiaomi soft.al nem működik. Max sebesség, tempomat az appban alapból állítható. Max. sebesség elméletileg 31km/h de gyakorlatban 98kg emberre 25 km/h friss töltéssel majd 20-21 km/h 60% töltöttség mellett. Majd szétszedem télen és megnézem miujsag a vezérlővel és az akksival.
De kezdésnek főleg ennyiért nagyon jó szerintem.
2 hete rendeltem a rollert a wish-rol az akciós kód : CLAYTON (vásárlás végén kell beiini) véletlenszerű de nagy százalékot vesz le az árból. Nekem 52% volt a max az 82% !!!!!
EU.n belül nincs rá vám se áfa (szerződtek az EU.val) és németországi raktárból érkezik. Már ha épp nincs sold out.
Első rollernek , kezdésnek, esetleg tartalék rollernek is egyaránt megfelel. Ja és a kijelzője szép színes 🙂
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest