Hirdetés
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- aquark: Tapasztaltabb motorosok segítségét kérném!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csokaym
csendes tag
válasz
DigitXT #8597 üzenetére
Nem rossz gondolat, alapvetően tetszik. Viszont a "figyelmeztetés", amit említ a cikk, szerintem nem lesz olyan erős ráhatással, mivel szankcionáló jogkörrel nem rendelkeznek a sheriffek. Vagy ha látta esetleg, hogy a helytelenül parkoló pilóta hagyta úgy a járgányt, ahonnan aztán ő "gondozásba veszi", és ezt valahol jegyezni tudja, ami alapján valamilyen büntit kap a bizonyos utolsó felhasználó, akkor értelme is lehet. (pl. a következő x órában az appban a bérlési funkció letiltásra kerül, vagy hasonló)
Bár ezzel meg a saját vevőiket büntetnék meg, ami miatt sok - egyébként felelőtlen - kuncsaftot is veszthetnek. Ez pedig ugyebár nincs a profitorientált cégek hasznára.
Illetve fontos, hogy tényleg csak akkor legyen az utolsó felhasználó büntetve, ha tényleg miatta került oda a roller, ahol útban van, nem pedig csak valaki arrébb dobta az egyébként helyesen leparkolt rollert, mert ebben az esetben a bünti nem lenne jogos.
-
hdman
őstag
Csak halkan jegyzem meg, hogy nekem van egy eladó m365 pro, 10" kerekekkel, cfw-vel. Táska és telotarto is van, ha gondolja a kedves vevojelolt. :)
-
DigitXT
nagyúr
Roller Sheriff, ez jó... Hogy kéne-e Bp-re? Természetesen.
Lépten-nyomon kretének által "leparkolt" Lime-okat látni.
Az se segít, hogy bringások úgy oldják meg a problémát,
hogy lerúgják a bicikliútról az útonálló rollert. Persze tuti
nem így volt, csak a szél fújta el. (Egy Sheriff nem Sheriff,
viszont nem lehet minden pofon mellé rendőrt állítani.)
-
Reggie0
félisten
válasz
tonermagus #8594 üzenetére
En toldysport flex pro-t hasznaltam az elektromos elott, az araert teljesen rendben van. Van par nyugje, de legalabb van labfek es kezifek is.
-
DigitXT
nagyúr
válasz
#68216320 #8593 üzenetére
Kugoo S1-et 100 kg fölött én nem igazán ajánlanék. A kormány beállítható,
de a legmagasabb állásában se olyan magas, mint mondjuk egy M4 Pro-n.
Ha kifogsz egy régebbi verziót, szarul van meghegesztve, kitörhet a kereke.A rugózás sem valami acélos (de legalább van), az első villa nyaka kikopik.
Hosszú távú nyektetéssel el lehet törni a hátsó rugóstagot is.A sima S1
hátsó kereke borzalmas, kemény műanyag, nem tapad, csúszik, és zörög.Szokták cserélni E-Twow hátsó kerékre (1:1 belemegy, ennek a klónja), az
puhább, így sokkal komfortosabb, viszont valami 15K (ha egyáltalán kapni).Alternatíva a pneumatikus hátsó kerék, amivel még komfortosabb. De ugye
ezzel az ember bevállalja a defekt lehetőségét. Az S1 Pro jobb választás...
(Erősített villa, szélesebb, puhább kerekek...) Mondjuk a puhább abroncs is
lehet hátrány, főleg 100 kg fölött. Nyöszörög, mert deformálódik, melegszik,
és viszonylag sokat fogyaszt emiatt. (Erről amúgy a gyártó is tud, mivel tök
ugyanakkora hatótávot adnak meg, miközben 25%-kal nagyobb akkuja van.)Inkább az M4 felé kéne nézelődni, ha relatíve olcsó modell kell, rugózással.
A Xiaominak semmilyen felfüggesztése nincs, csak a felfújható kerék segít,
de az se tökéletes, ha meg tuningolod Monorimmel, úgy alsó hangon +30K.
Csak az első kerékre, de szoktak rakni a hátsóra is: összesen min. 50K.Szerk a szerkre: hatótáv a vázat koppra kiterhelve a béka segge alatt lesz...
Kiegészítő akkupakkot lehet hozzá venni persze, vagy egyedileg gyártani.
Nálam összegyűlt az elmúlt hónapok során vagy 2kWh-nyi 36V akku...
Szerk: de ezen a képen nincs is rajta még egy S1 Pro akku, ami táskában
simán felrakható a kormányra, úgy dupla hatótávolsággal lehet számolni.
De nem a reklám helye csak mondom: a szerelgetéssel el lehet szórakozni.[ Szerkesztve ]
-
tonermagus
aktív tag
Sziasztok!
Felnőttnek városi közlekedésre tudnátok ajánlani sima hagyományos rollert?
A max keret rá ~60e Ft lenne. Ebből kellene a legjobbat kihozni.Feleségem kísérné vele a gyereket aki még most tanul biciklizni
Lehet hogy néha én is használnám így jó lenne ha elbírna (90kg)Fontos hogy fékkaros legyen. Nem tudom hogy azt utólag lehet-e rá szerelni, vagy célszerű egyből olyat venni?
Köszönöm!
-
#68216320
törölt tag
válasz
csokaym #8590 üzenetére
Köszi. A szerelés belefér, sőt. Nehezemre esik megállni, ha valamit megveszek, hogy ne nyúljak bele itt-ott kicsit feljavítani/átalakítani.
Kicsivel 100kg felett vagyok és elég magas is. Ezeknek a rollereknek emelhető a kormányuk? Nem volna kényelmes görnyednem használat közben.
Használtat nem szeretnék venni, mindenképpen újban gondolkodom. A terv az volna, hogy hajtom egy darabig aztán később megkapja az asszony és remélhetőleg az idő alatt összeszedek annyi infót és kritériumot, hogy a második roller választás már pontosabb lesz.Xiaomi pro2-t néztem én is, de csak 100kg-ig terhelhető, én pedig felette vagyok sajnos.
Kugo s1 pro tetszik, elméletileg 120kg-ig terhelhető (mondjuk hátizsákkal megközelítem). Persze kérdés mekkora távot tud megtenni ekkora tömeggel. Esetleg valami plusz akupakk nincs ezekhez?[ Szerkesztve ]
-
BabMester
senior tag
Sziasztok! A Mi Pro 2 és a Pro 2 Nordic edition csak abban különbözik, hogy a Nordic végsebessége limitalva van 20hm/h-ra?
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok,
a 13 éves fiamnak szeretnék E-rollert venni.
Tavasszal és ősszel ha az idő engedi ezzel járna haza suliból. Reggel kocsival elviszik suliba aztán a délután haza megy vele. Persze nem csak erre lenne használva, de ez a fő cél.Én a következőt néztem ki: Mi Electric Scooter Essential - 90K
Ebben az árkategóriában megfelelő vételnek számít, vagy mást lenne érdemes nézni?
A 20Km/H max sebesség bőségesen elég. Legyen könnyen összecsukató és ne legyen túl nehéz és nagy. A MI 12kg és 8.5" kerekekkel.
-
csokaym
csendes tag
válasz
#68216320 #8589 üzenetére
Mi itt páran Kugoo s1/s1pro-t hajtunk, illetve tuningolgatunk. 15 km-t amúgy engem simán elvitt anno még alaproller állapotában (munkába+vissza akkor összesen kb 15 km volt az út, arra elég volt, ha nem töltöttem munkahelyen, akkor is) (65kg vagyok, hatótávnál azért számít a súly)
A kugoo-t akkor merném ajánlani jó szívvel, ha szeretsz szerelgetni, mert azért vannak nyűgjei.Xiaomikat is használnak itt a fórumon többen is, arról ők szerintem többet tudnak mondani. Én egyszer próbáltam Xiaomi m365-öt, kugoo s1pro alap verziójához képest kicsit jobban megy.
Ennél a xiaomi 1S, pro1, pro2 azért valamivel drágább, valamennyivel többet is mennek el.
A régebbi típusú Xiaomiknál is azért vannak gyári nyűgök.Használtan egyébként szoktam látni FB-n viszonylag korrekt áron extrákkal felszerelt Xiaomi m365 ill pro gépeket. Ha nincsenek szétnyektetve és jó állapotú az akksijuk, akkor lehet szerintem az is jó választás.
használtan vagy újonnan 100-150 között azért hozzájuk lehet jutni. Én személy szerint inkább vennék Xiaomiból egy magasabb fokozatú modellt használtan, mint alacsonyabb fokozatút újonnan, ha hasonló áron vannak.A többi kolléga majd mondja, hogy még milyen alternatívákat lát, én ezeket.
[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz
DigitXT #8582 üzenetére
Köszi! Hát ja.. sokkal rosszabb is lehetett volna, szerencsére tényleg nem nagy tempóval mentem. Viszont lehet, hogy egy darabig nem erőltetem a rollert, mert rossz most ráfogni a kormányra, nem akarom zötyögtetni rajta a csuklóm, mert az valószínűleg fájna. Legalább addig megérkeznek a kínai rendelések
A másik nagy szerencsém, hogy az órámat nem hordom, mikor rollerezek, mert nagyon féltem. Jól is tettem, hogy ma sem volt rajtam -
csokaym
csendes tag
válasz
DigitXT #8579 üzenetére
Akkor egész frankó lett a beállítás
Nekem meg így 1000 km-en túl meglett az első tisztességes méretű esésem. Nem mentem gyorsan, kb 20-22 km/h-val (még az alaprollerrel is mehettem volna gyorsabban). Az úton, ami bicikli/gyalogos út, a burkolat nagyon szar lett hirtelen, egy gödör-bukkanó megdobott. A roller előre/oldalra repült, az egyik oldalán csúszott kicsit, én hassal előre. Komolyabb sérülés nem történt, a kezemet megütöttem, a bal csuklóm fájlalom, de tudom mozgatni. A kabátom kiszakadt, lehet venni újat...
de legalább a rollerezős kabát innentől megvan.
A gépnek funkcionálisan nem lett baja - a lámpa kicsit megtörött a sarkánál és az új markolat egy részét megreszelte a beton. de ennyi, menni megy mindene ugyanúgy. -
Rellind
senior tag
Sziasztok.
Tudtok ajanlani olyan rollert,ami
-nagyon jo csillapitassal rendelkezik (gerinc problema miatt)
-190cm/107kg kompatibilis
-max 150ezer huf (illetve ha van dragabb megneznem de ez olyan lelektani hatar most)
-nem szaguldozni kell,varosban kozlekedni,munkaba bejarni (2,5km)Koszonom
-
DigitXT
nagyúr
válasz
csokaym #8578 üzenetére
Saccra.
13.5 km távon 100 méteren belül van a pontossága a GPS-hez és a Google gyalogos útvonalterveihez képest (ha épp hajlandó adott útvonalra tervezni: a Duna partra istennek se lehet lerángatni). Mivel eleve 100 méter pontossággal olvasható le (nem tudhatod, mikor váltott/fog váltani tizedest), azt hiszem korrekt.
Kugoo vs. GPS
2.9 km - 2896 m
4.0 km - 4054 m
6.4 km - 6435 m
11.9 km - 11783 m (hiba a mátrixban: épp válthatott 11.8-ról)
12.0 km - 11935 m
13.0 km - 12928 m
13.5 km - 13397 m (ha nem ugrik át, azt hihetném*, hibátlan!)
Útvonaltervvel a Szerémi úton 3500-at ír egy jókora szakaszra (Dombóvári-Mezőkövesd). Nekem az Kugoo-méterben 6.4 és 2.9 közé esett, GPS adatokból 3539-et számoltam. Azt hiszem, erre mondja a művelt német, hogy good enough!
Ui: azt tudja valaki, miért nem lehet kerékpáros útvonaltervet csinálni Budapesten?
(Miközben azért rajzolgat határozottan bicikliút szerűségeket, de akkor sem...)
*: ha nagyon sokat mennék "lépésben", lehet, elmászna kicsit. Marginálisan...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz
Reggie0 #8575 üzenetére
Köszi, de nincs teteje ennél pontosabban, mivel nem teljesen
lineáris, így inkább arra lőttem, hogy 36 körül legyen pontos...
Szerk: 45 km/h után picit fölé mér, de annyival nem megyek...Ugye a vezérlő méri a motor egy-egy ciklus idejét, beszorozza
a mágnesek számával, és küldi fel a kijelzőnek ms-ban. Ebből
pontosan kéne adódnia a fordulatszámnak, de nem tökéletes:
alsó fordulatszám tartományban alá, fent meg már fölé mér...Viszont az nem különösebben zavar, hogy 16-nál 15-öt mutat,
szóval ezzel játszva lőttem be pontosra, úgyse nézegetem, ha
megyek normálisan. Addig volt érdekes, amíg kerestem, hogy
melyik gumi lesz nekem a jó: sebesség/tapadás/fogyasztás.*Ez a 200x60, bár nehezen ment a helyére, eddig nekem bevált,
tehát mondhatom véget ért a kísérletezés: ezzel megyek, pont.*: természetesen a távolság mérést se szeretem ha hamisítja,
inkább ilyen szempontból vagyok háklis a kalibrációra.Szerk: korábban dilemma volt, hogy inkább kisebb fogyasztás,
nagyobb végsebesség, de rosszabb komfort és tapadás (sima
S1), vagy ennek fordítottja (Pro). (Dupla Pro nagyon nem ment,
azt kb. 1 út után visszacseréltem...) A Raptor mindenre IS jó.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Na a mai távolságmérés alapján 4%-ot húztam a kalibráción, így most 26.2 lett
a "kerékméret", viszont "100 db mágnes van". Lényeg, hogy a 36 km/h annyi.
(GPS értékeket adott szakaszon kiátlagolva 35.7 km/h valós sebesség adódik.)
Még egyféleképp ellenőriztem: 700 m 70 mp alatt, az pont 10 m/s. Jó lesz ez...
Ui: ez amúgy a végsebesség síkon, 49V terhelt feszültség mellett. Nem sikerült
teljesen feltölteni a cégnél (6 óra alatt), mert már legalább félig le volt merülve...25.2 volt, mert az 7.56-ra számolható, ami a sima S1 gumihoz szerintem pontos.
26.2-ből ugye 7.86" adódik, tehát még ez sem teljesen 8", viszont pontos...
Ja és igen jó közelítéssel kiadja a 200 mm-t. (199.64: tudnak ezek a kínaiak!)
Ilyen hamburgerformán elrendezve nem tűnik sokkal nagyobbnak... szélesebb...
Raptor szendvics:
Sima aszfalton egyébként meglepően jól/csöndesen gurul: elégedett vagyok vele.Szerk: már csak az a dobfék kéne hátra. csokaym kolléga hívta fel a figyelmem,
hogy az Ultimate R3 az valójában egy Techlife X5, szóval lehet lopni ötleteket.[ Szerkesztve ]
-
-
-
csokaym
csendes tag
válasz
DigitXT #8567 üzenetére
és ha átrakod az e-bike vezérlőt a 110%-os állásába? indulásnál... utána visszavenni, hogy ne csak az hajtson. Tiszta manuális váltós feelingje lenne
meghúztam minden csavart a sajátomon, a menetes szár dupla anya-imbusz kombót is, illetve az összes többit csavart, anyát is. Megszűnt a csörgés-zörgés, és azt kell, hogy mondjam, egész szerethető gép lett belőle! az, hogy 20-25 körül is bőven van benne erő, ha előzni kell, egyszerűen felbecsülhetetlen!
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz
Eldenisa #8564 üzenetére
A 48V akku nem kifejezetten hatótávolságra van, sőt! +30% erőt jelent alapból,
és ugyanennyi végsebességet, ami rögtön nagyobb fogyasztást hoz magával...
Ráadásul a gyári helyre csak kisebb kapacitású fér, mint a gyári (10s3p helyett
csak 13s2p), tehát ha ultra hordozható akarsz maradni, azaz nem gondolkodsz
kiegészítő akkukban, egy ilyen váltással a hatótávolságot teljesen agyonvered...Ui: bejöttem ma dolgozni a kék villás géppel. Nem egy tűzijáték, amit előad, de
legalább nem nyilallt bele a fájdalom a bordámba minden kigyorsításnál.Érzésre inkább olyan, mint a 30A volt, már ami a megindulást illeti, valószínűleg
azért, mert praktikusan ez is 30A... Az első kerék nyöszörög az instant 20A-tól,
de a hátsó csak komótosan veszi fel a tempót. Kényelmes. Meg jól* megy.Így félig töltött akkuval 30 km/h fölött érezhetően elfogy az ereje, óra szerint már
csak ilyen 32-33-akat ment síkon, de a GPS szerint volt az 34-35 is. Nagyobb a
kerék, mint az S1 volt (a Pro-nál meg sokkal), utána kell menni a kalibrációval...*: relatíve. Volt egyszer olyan érzésem, hogy mi van, csak egy motor megy?!
Mondjuk tempomaton valóban. Az eBike vezérlő csak külön kapcsolóval tudja...
Összesen egyszer kapcsoltam be a Duna parton, túl macerás így a használata.[ Szerkesztve ]
-
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #8561 üzenetére
majd összeszedem az összes lelkierőmet, aztán valamelyik nap megfordítom, aztán a kövi 1-2hónap a költözésről/lakásberendezésről szól, utána lehet kereslek, motor (és ha a kis rollerműhelyedben tudsz építeni ilyen általatok említett 13s2p 48v akkut, akkor azzal is), mondjuk a napi használatból ki fog esni a roller, van vagy 600m a távolság amit szerintem legyaloglok
csak ha menni kell valami távolabbi helyszínre jól jön egy 20-40km hatótáv, a mostani 10 helyett(ami amúgy még mindig olyan kevésnek tűnik az ígért gyári 30 helyett egy feleakkora emberrel, mint én), illetve az új gumival ma megyek egy próbakört mekkora lett a hatótáv, majd kiderül
-
DigitXT
nagyúr
válasz
csokaym #8562 üzenetére
Állítólag Samsung 35E, szóval koppra meg lehet húzni 3x13A-rel...
Közel 40A egy darab (viszonylag kicsi) akkutól derék. Nyilván nem
egészséges neki hosszú távon, pl. emelkedőn, de tesztre elbírja.Szerk: tartósan 8A-t írnak, de két motor 24A-t bármikor beszipkáz.
Igazán durva indulásokat a 30A hátsó kerekes megoldás tud, csak
hát valóban párszor már sikerült leégetnem. Ezért lett az az eBike.
(Ami megjegyzem, nagyon light-os indulásokat csinál, de ez ilyen.)Azért raktam 20A-t előre, hogy legalább történjen vmi indulásnál...
[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz
DigitXT #8561 üzenetére
Igen, a 13s3p nem fér be az s1 be (s1pro-ba), tapasztaltam
illetve azt, hogy csak 13s2p fér be
Nem csodálom, hogy elforgatja az első kereket, nekem a 11A-es első vezérlés is elforgatja, ha nem dőlök jól előre induláskor. Ezért nem is húztam már az első vezérlőn.
talán majd még a hátsón, csak el ne füstöljön
Tartósan amúgy valóban nem bírhatja az 18650-es pakk 3p-ben az 50A-t, max 45-öt, ha 15A-es folyamatos kisütést tudnak. De ha 3500mAh-s cellákról van szó, valószínűleg csak 10A-t bír per cella, az meg összesen 30A.
-
DigitXT
nagyúr
válasz
Eldenisa #8554 üzenetére
Nem szivatás, tényleg fordítva van...
Amúgy nem muszáj
leszedni, ha meg akarod fordítani, hiszen ha leveszed mindkét
oldalt, akkor a felni megfordítható: gumi marad szépen rajta.
Tudom, a francnak van kedve szétszedni mikor pont kész lett...
Ha minden kötél szakad, van motorom 200x50 gumival, occón.Ui: le ne vágd róla, viccből se, nekem tetszik: inkább cseréljünk.
csokaym: ez friss élmény, kipróbáltam FID masináját, az játszik a
fékkel orosz rulettest. Amúgy nagyon tetszik, hogy rohadt könnyű,
és jól húz: 30A-re tippeltem volna elsőre, kiderült, hogy 2x14A volt.
50A-t 1 db akkura* nem lehet ráereszteni, viszont lesz +1 db akku,
ami pont hosszúkás: bemegy a táskába, úgy füstölős indulás lesz.
Az első kereket így is elforgatja, de úgy lehet, hogy a hátsót is...*: ebbe belefér a 48V 10.5Ah a taposóba, pont annyival hosszabb.
A Booster V rövidebb, annak klónja a Kugoo S1: nem fér 13s3p.[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz
DigitXT #8559 üzenetére
Mert volt olyan, hogy GT-vel mentél és elszálltak a fékek? Erről lemaradtem
Amúgy amíg teszt fázisban van a hátsó villa, elég az a kötegelő. Pláne ha szeretnél gyártani magadnak, akkor kár reszkírozni, hogy megrogyjon ez most. Elég, hogy kiszolgáljon a kék villa addig, amíg kész lesz az új majd (bár gondolom az még egy hosszabb menet lesz, mire elkészül)
Azért azok a raptor gumik nagyon ott vannak
Én meg... Hajtom nagyban a rollert, hallom, hogy csörög zörög... Hát mondom, jó, biztos az a két kis sz*r alátét a menetes száron, belül a roller nyakban. Hát nem az volt!
Az egész első felfüggesztésem ki volt lazulva, már az anyákat borító műanyag 4-4 csavarja is, azok is lötyék voltak, és maga a kerék tengelyén lévő anyák is olyan lazák voltak, ha levettem a műanyagot, hogy ujjal le tudtam pörgetni őket.
Még jó, hogy nem ugrott ki a helyéről 35-nél.Nagyon rázós úton is mentem biztos, és slehet, hogy nem húztam meg elég erősen azokat a tetves csavarokat, anyákat.... Most jóp meghúztam, aztán a napokban menetrögzítőzöm is, ha változást észlelek.
a dekkre ragasztott zongora csúnyán koszolódik egyébként... A fehér szín a kosznak nem jó barátja...
van még egy adag karbonmintás öntapadós borításom tekercsben, ha menthetetlenül retkes lesz, akkor arra cserélem majd.
-
DigitXT
nagyúr
válasz
csokaym #8542 üzenetére
Nem fog rémisztően kicsit. Amikor a Dual GT elengedi mindkét féket
14 km/h-nál, na az ijesztő... Majdnem lenyomtam az e-fék gombját a
kormányról, hogy állj már meg! Nálam az eBike vezérlő eléggé erőset
fékez tempónál, és szép lassan fogy el. Lépésben haladás esetén ott
a Kugoo vezérlő, ami nem tölt vissza, cserébe kb. állóra tud fékezni...Nyilván rohadt kevés az e-fék, ha nagyon meg kéne állni. De egyelőre
nincs saját villa, majd lesz idővel remélem, addig meg belereszeltem:Sponsored by FID
Szerk: tudnám értékelni, ha nem törne el az első úton, pl. holnap.
(Tudom, nagyon igénytelen az a sok kábelkötegelő, de fogadjunk, ha
rendesen megcsinálom menetfúróval azonnal kitörik a hátsó kerék...
Akkor meg kár a gőzért: kicsit bontós feeling, csak menjen...)
Az első villa ugye fehér, mert már az is eltört egyszer. Szóval ez van.
Tesco-gazdaságos Kugoo S1-be oltott Raptor.
Ha most építenék,
nem így csinálnám. Eleve valami jobb vázat kéne találni, ami bírja...[ Szerkesztve ]
-
Srácok, Xiaomi Essential rollernél mennyire normális a 9km hatótáv 100kg-s sofőrnél? Ennyit ment el az első feltöltéssel. Emelkedő nemigazán van.
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #8553 üzenetére
ugye most szivatsz, hogy tényleg meg kéne fordítanom?
ah most nézem egy régi képen, pont fordítva van a gumi
nem... nem kizárt, hogy szétszedjem, inkább veszek egy másik rollert, minthogy azt a gumit onnan leszedjem úgy, hogy nem teszek benne kárt T_T
szerk: max rendelek egy 50 szélest és majd ha az megjött ezt fogom és egyszerűen levágom róla[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz
Reggie0 #8550 üzenetére
Mert te gyári vezérlővel mész, a kolléga meg dupla erőssel, pont
azért, mert a Pro gumi elég sz.rul gurul, ha nagyon megterhelik...
(Alattam is kb. 3 km/h-val kevesebb volt a végsebessége, mint a
sima gumival. A Raptor gumi meg nagyjából olyan, mint a sima.)csokaym: valóban szép, csak tolatásra van optimalizálva.
Jó, mondjuk eleve nem kell esőben menni, de a minta fordítva jó.Eldenisa: eredetileg is ilyen irányban volt rajta az a Pro gumi?
Esetleg megagyarázhatja az átlagnál rosszabb gurulást/kopást...[ Szerkesztve ]
-
B.i.L
senior tag
Sziasztok Szakik
A feleségem kitalálta,hogy roller kell neki : napi 2x5 km a max amit menne.Olcsó,de megbízható rollert tudnátok ajánlani? Ha nem jön be neki,mégse bukjak rajta százerkeket. Világítás jó ha van,ha nincs ott a Decha.[ Szerkesztve ]
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
Reggie0 #8546 üzenetére
540km és a kialakítás miatt a csere meg a méret, a méhsejtrácsot akartam leginkább lecserélni, aztán ez jónak tűnt, de másnak már inkább az 50milist ajánlanám az elfér a sárhányó alatt (ha egyszer ezt levágom mert ezt már max levágom, simán leszedni tuti nem tudom) akkor azt pattintanék be.
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #8544 üzenetére
Úgy fért be, hogy egy 2 milit vesztett a sárhányó a testéből. Egyébként kizárt dolog, inkább rendelek egy komplett kereket, szerintem ezt már leszedni sem fogom tudni
Ui.: viszont érezhetően jobban ment hazafele melóból, majd holnap teletankkal leszek kíváncsi[ Szerkesztve ]
-
Eldenisa
csendes tag
Némi méretkülönbség :D viszont elég lett volna az 50mili széles, így most kicsit túl log a sárhányón, úgyhogy majd azzal még kezdenem kell valamit (pl felmelegítem és szélesebbre hajlítom)
Viszont az biztos, hogy én több gumit nem cserélek, legközelebb inkább veszek egy motort gumival, mert mire rászenvedtem beleőszültem
Ui.: Kugoo s1 pro a masina[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz
DigitXT #8541 üzenetére
Jelenleg amúgy (ha meg lesz a hátsó villád) csak e-féked van, még a dobfékes motorok nincsenek bent. Nem fog rémisztően kicsit a kugoo-féle és az e-bike-féle kombinálva? Az e-bike regen fékezése miatt, hogy az csak nagyobb tempónál fog. Vagy esetleg kényelmesen lassít, nem ránt akkorát, de azért meg tudsz állni vele?
-
DigitXT
nagyúr
válasz
csokaym #8538 üzenetére
Ennyit számít a súly (és/vagy a terepviszonyok): neked simán kijön kb.
40 km abból a névleg 14Ah-ból, ha meg 21 Ah lesz, min. 60 km.Én anno úgy számoltam, hogy ha nem lenne a 1.5 km emelkedő, talán
meglehet 50 km, 24 Ah-ból, de mivel van, az emelkedő sokat kivesz.
(Kérdés, hogy az eBike vezérlő mennyit tud visszatölteni a lejtőn.)
-
Reggie0
félisten
válasz
koviadi0330 #8539 üzenetére
Lehet valamelyik belso csatlakozoval lesz gond. En az egyik kugoo s1 plus-nal jartam igy, a kijelzo es vezerlo kozotti kabelt kellett cserelni.
-
koviadi0330
csendes tag
Közben annyira sikerült rájönnöm, hogy a hajtott kerékben lehet a hiba. Ha azt éri az ütés, akkor áll le, illetve újdonságként megjelent, hogy ilyenkor ki-be kapcsolás esetén néha azt mutatja, hogy le van merülve az akkumulátor
-
csokaym
csendes tag
egy oda-vissza utat tettem meg a rolleremmel, 54,3-ról 48,6-ra csökkent az akkufesz kb 20 km alatt. Nem fogtam vissza a tempót, ahol lehetett, nyomtam neki
szerintem korrekt így is, hát még ha benne lesz a 3. akkupakk
-
krakki88
csendes tag
Hahaha, az a jobbik eset..... nekem kiesett és csutkagázra kapcsolt, szerencsére emelkedőn, úgyhogy élve megúsztam az 50+os száguldást...... ha lefelemegyek akkor cirka 70-80ra gyorsult volna és az S kanyarban biztos meghalok.
-
Skynet258
veterán
Leszedtem a nyomorult hátsó gumit, nem volt egyszerű. Vettem belsőt, ma gondoltam visszaszenvedem az abroncsot... hát nem jött össze. Vettem abroncsleszedőt (kerékpárost, műanyagot) eltört mind a 3 mint a sz*r.
Vihetem bicajos szervizbe, hogy felpattintsák.
Gyári hátsó kerék gumival együtt 16k. Esküszöm elgondolkoztam rajta... -
DigitXT
nagyúr
válasz
koviadi0330 #8532 üzenetére
Lehet, kilazult a mágnes a gázkarban, és amikor a döccenőn elugrik,
úgy érzi, hogy nem értelmezhető a jel, ezért letiltja a gázkart...Szerk: ez csak tipp, de el tudom képzelni.
Értelmesebb megoldás,
mint a Mantis esetében, ahol a mágnes kiesése nyélgázzal egyenlő...[ Szerkesztve ]
-
koviadi0330
csendes tag
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni, hátha tud valaki valami biztatót mondani.
Adott egy nem túl népszerű Akai F11 típusú roller, ami felépítésben talán az m365-höz hasonlít leginkább. A problémám vele, hogy kezdetben nagyobb úthibáknál, repedéseknél ahol "döccent" egyet, fogta magát és elment a hajtás. Nem kapcsolt ki, csak hiába húztad a gázt, nem történt semmi, ameddig újra nem indítottad pár alkalommal. Ez a hiba már ott tart, hogy egészen kis bukkanókon is fogja magát a leáll a hajtás.18-20 km-ert még így is elmegy, de baromi idegesítő, hogy 300 méterenként ki-be kapcsolhatod, ha haladni akarsz.
Esetleg valami ötlet valakinek, hogy mi lehet a probléma? -
DigitXT
nagyúr
Kollégám említette, hogy ha egy ilyet építenék, azzal ő is eljárkálna...
-
csokaym
csendes tag
válasz
Gabócza #8526 üzenetére
látatlanban azt mondanám, hogy nézd meg a FB Marketplace-en, ott láttam már sok Xiaomi kiegészítőt/alkatrészt, itthoni bolti ár alatt. Nem tuti, hogy bejön, de egy próbát megér ott is kutakodni, mielőtt üzletből megveszed. Mert ott sajnos tényleg drágaság szokott lenni
-
Tudtok jó/olcsó alkatrész beszerzési forrást Xiaomi M365 rollerhez? Most látom, hogy a hátsó sárvédő is el van repedve és a hátsó lámpához menő kábel is el van szakadva. Vagy nálunk mindehol minden 3-5x drágább mint Kínából?
-
csokaym
csendes tag
válasz
csokaym #8518 üzenetére
Az előző posztomhoz annyit, hogy a jelenleg 4p (2*2p) akksi akkufeszültsége 54,3V-ról 51,4-re csökkent a kb. 9-10km-es útszakaszon - szerintem ez korrektnek mondható.
"kugoomérter" szerint a kiírt max. sebesség síkon 37 km/h volt - erre majd még rámérek GPS-szel, ha oda jutok.
-
Ha Xiaomi M365-höz és tömör gumihoz szeretnék lengéscsillapítót (kb. 60-70 kg-os usernek), akkor csak monorimot ajánlanátok, vagy van más jó ár-értékű megoldás is? Ha monorim, akkor a zárt vagy a nyitott rugós jobb? Van esetleg ajánlott beszerzési forrás? Köszi...
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz
csokaym #8518 üzenetére
Zongorázni lehet a különbséget.
Akkunál kicsit nagy volt a 150-es zsugor, de
abból főztünk, ami van. Lényeg, hogy erősített lett: sok hibamentes km-t hozzá!Ui: igazán nincs mit.
Az volt az igazi munkamegosztás, hogy én anekdotázok,
te meg hegesztesz: így akármennyi pakk építése menne...(De annak örülök,
hogy ilyen jól bírta a ponthegesztő, meg a 3S LiPo se nagyon* merült le...)
*: eddig összesen 1x töltöttem, s már készült vele egy 13s3p és 10s3p pakk is:
utóbbi az, ami a hagyományos négyszögletű távtartókkal nem fér a gyári helyre.
Zsugor nélkül, ha oldalt lenne a balance vezeték, akkor talán, de amúgy felejtős.
Sebaj, megy a táskába (úgyis megtaláltak már, hogy kieg akku kéne ebbe-abba):
Ugyanitt egy koffernyi 36V akku eladó: 3x6Ah, 7.5Ah, 8.2Ah 10.5Ah, 13.2Ah[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
rövidebb-hosszabb szerelések után, de végre elkészült a Kugoo S1 pro-mból a 48V-os dual motoros verzió.
DigitXT kollégának köszönhetően készen lettek hozzá az akkupakkok, amik elkészülte után már nem volt megállás a szerelésben. LG MJ1-es cellákat használtunk a pakk készítéséhez, és a minél jobb helykihasználás érdekében 3db 13s2p akkupakk született.
A hosszúkás azért lett olyan, amilyen, mert az egyik akkupakknak be kellett férnie a taposó alá, a gyári akku helyére, ha BMS-t viszont a cellákra helyeztük volna, akkor nem tudott volna becsúszni a régi akku helyére, túl magas lett volna. Így a BMS merevítővel a cellák elé lett helyezve.
A cellákhoz távtartóként a méhsejtes/hatszöges távtartókat használtuk - jobbnak tűnt stabilitásra is, illetve helykihasználás szempontjából is jobb, mint a klasszikus négyzetes távtartók. És a jobb helykihasználás mellett nem csak "taknyolva" összeragasztgatva vannak a cellák.
Ezúton is köszönöm DigitXT kolléga áldozatos munkáját, hogy éjszakába nyúlóan, fáradtsággal mit sem törődve segített a pakkok összehozásábanAlapvetően a rollert 2 db vezérlő hajtja, egy gyári állapotú, 11A-es elöl, illetve egy 20A-ra húzott hátul. Elöl a gyárilag rollerhez járó pro motor, hátul egy Kugoo S1 motor van.
A rolleren lecseréltem a gázkart egy kulcsos, félmarkolatos gázkarra. Ugyan a dizájnja jól néz ki, és elég szépen olvashatók napfényben is a feszültségmérő kék színű karakterei, maga a gázkar szerintem kicsit kínaira sikerült, nem adagolható annyira jól, mint gondoltam - ehelyett hosszútávon keresek majd egy jobb minőségűt.
A töltő portról leszedtem gyári kábelezést, és újrakábeleztem vastagabbal, így már bátrabban merek használni hozzá 3A-es töltőt.
Az akkuk közül egy tehát a taposó alá, kettő pedig egy kormánytáskába kerül (jelenleg csak 1 van kormánytáskában, mert a másik nem fér bele. Kínából már úton van a másik, amiben már elfér majd mind a kettő akkupakk).
A három akku párhuzamosítva lesz (jelenleg kettő van párhuzamosan kötve), és a töltés pedig a gyári töltőporton, az újrahúzott kábeleken keresztül megy.A taposón lévő gyári Kugoo borítást leszedtem, és új (eredetileg gördeszkához való) borítást adtam neki, saját ízlés szerint:
Letörölgettem, egészen újszerűnek néz kiJól gurul egyébként, már elvittem egy próba körre is
azért a nyélgázos gyorsulását még szokni kell!
bocs, hogy hosszú voltam
-
csokaym
csendes tag
válasz
Ispán_Péter #8514 üzenetére
És miből gondolod, hogy ha átminősítik a rollereket SMKP-ra, akkor a bicikliúton haladva nem fognak lemeszelni?
-
csokaym
csendes tag
Én egyszer próbáltam, elég jól gyorsul szerintem. Sokan írták, hogy 1 motorral használva hajlamos a vezérlő a leégésre, ezért érdemes mindig dual hajtásban használni.
Kicsit harapósan indul, ha jól tudom a hall szenzor nélküli motorok és vezérlés miatt - elvileg ezért nem olyan kényelmes vele lassú tempóban menni, ~30 km/h körültől érzi jobban magát.
FB csoportokban a legfrissebb kiadású verziókra panaszkodnak, hogy erőtlenek - ez nem tudom, hogy hogy lehet, de hallani ezt hallottam.
A kormánya alacsony lesz, ha 185-190+ cm magas vagy - erre szintén sokan panaszkodnak, hogy lehetne magasabb.
A rugózása keményebb a mantisokhoz képest pl, de szerintem azért egyáltalán nem vállalhatatlan a levegős kerekekkel együtt.
Kicsit foglalkozós darab, de szerintem a legolcsóbb, elfogadható minőségű opció a nagyobb kategóriás rollerek közül. És mindegyik komolyabb roller is foglalkozós valamilyen szempontból, úgyhogy az én véleményem szerint nem rossz választás.Ha hülyeséget mondok, akkor szóljatok rám
-
Ispán_Péter
csendes tag
válasz
DigitXT #8505 üzenetére
Kölyök korom óta bringázok, autók között, tudom mire vállalkozom. Limeos rollerekkel van már tapasztalatom, de nekem azok túl lassúak ezért is akarok nagyobb teljesítményűt. Közúton mennék vele, mint biciglivel. 50 km azért kell, mert ha jó az idő naponta járok át a másik városban lévő vízpartra + csavarogni és az az út 36 km oda-vissza amit a kis rollerek nem bírnának. Nem is azt mondom, hogy mindig nyélgázon fogok 50nel hasítani de ha kell akkor legyen benne kakaó. Ha át is minősítik segédmotorsra akkor is fogom használni jogsi nélkül, a kerékpár úton nincs rendőr, városba meg nem velem fognak foglalkozni ha normálisan közlekedek. Más miatt meg nem fogok gyengébb vackot venni, mikor nekem szükségem van erre a teljesítéményre. Köszi szépen az ajánlást, de ahogy látom 2 hét mire lesz. Holnap felhívom őket hogy tényleg 2 hét e bár nem szívesen várnék annyit. Másikat tudsz esetleg mutatni ami azonnal elérhető is?
-
hdman
őstag
Sziasztok, G Boosterről mi a véleményetek? Egy M365 pro után váltanék.
-
Mafalda
friss újonc
Sziasztok!
Tudnàtok tanácsot adni, hogy a kettő roller közül melyiket lenne érdemes választanom.
Az oxelo nehéz ha esetleg emeletre kell felvinnem, a frenzy meg nem tudom, hogy rugós e de szerintem nem.
Melyik lenne jobb választás napi kétszer 1 km-es távra?https://www.rollers.hu/Slamm-Frenzy-205-mm-Fekkaros-Plus-Roller-RoseGold
https://www.decathlon.hu/roller-town-9-ef-v2--id_8494835.html
Köszönöm! 🙂
-
Sziasztok, feleségemnek van egy Xiaomi M365 rollere, azzal jár dolgozni. A garancia lejárta után kicseréltem benne a kijelzőt, majd pár hónappal később, amikor defektet kapott a gumikat tömörekre. Pár nap használat után majdnem hazaérve 14-es hibakódot írt ki a roller és leállt. Itthon töltőre dugtuk, feléledt és nem jelzett hibát. Legközelebb megint ugyanígy, szinte ugyanott, kb. 10-15 km után újra 14-es hiba és kikapcs. Itthon töltőre dugva újra beindult és nem jelez hibát, programban nézve sem. Elméletileg gázkar hiba. Leszedtem, de nem látok semmi problémát. Ez a legrosszabb hiba, ami hol van, hol nincs. Találkozott valaki ilyennel? Mi okozhatja?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz
Ispán_Péter #8499 üzenetére
Életveszélyes hozzáállás... Nem csak a saját életedre, hanem mindenki másra.
Jogsira nincs szükség, közlekedési tapasztalatra nincs szükség, de arra lenne,
hogy 50 km/h-val rongyolj a hol is? Közúton/bicikliúton? Hol akarsz közlekedni?
Miért nincs szükség ehhez jogsira? Ha kerékpár helyettesítőnek gondolsz erre
a közlekedési formára (amiben amúgy van ráció), minek mennél 50 km/h-t?Jó esetben amúgy a tank rollereket SMKP-vá minősítik idővel... Úgy már nem
úszol meg legalább egy M jogsit, hogy használni tudd, legálisan. Megjegyzem,
a legkisebb SMKP kereke is kb. 2x akkora mint az átlag rolleré, tehát ismerve
a magyar közutak, bicikliutak (és ha rátévedsz: járdák) állapotát: egész biztos,
hogy nem akarsz üzemszerűen 50 km/h-val közlekedni egy ilyen lélekvesztőn...
Amin a valódi 10"-is kerék csak zökken csúnyát, abban a rollerkerék elakadhat.
Mindezt nulla tapasztalattal megfűszerezve, ami egyenes út a kórházba...De hogy ne csak OFF-oljak ott van pl. a Kaboo Mantis Dual. A keretbe belefér,
jogsi egyelőre nem kell rá, 50-70 km a hatótávja (nyilván minél nehezebb vagy,
minél inkább nyekteted ez annál inkább csökkenhet), a végsebessége 60 km/h.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit Balance - ár-érték egyensúly
- Autós topik
- A beágyazott rendszerek területére is jön az új EPYC generáció
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Riasztó topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest