- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- sh4d0w: Csak a profit - emberélet nem számít
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #25896 üzenetére
Nem értjük egymást.
Majd talán most:
-
enginev3.0
félisten
Szereztem a rollerhez egy másik akksit
a gyári akksin volt az xt60 mellett egy másik csatlakozó is, ezen viszont nincs
menni megy vele, de gondolom tölteni nem fogja, vagy mi célt szolgálna a másik csati? -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #25895 üzenetére
Itt ezen a fórumon volt vagy 12-15 eset, amikor magyarországi garanciális probléma a vevő igénye szerint történt.
A facebookon nem egy szakmai fórum, hanem az egy kanális. A lapos föld elmélet és más marhaság melegágya. Hiteltelen. Nem minden hülyeség, ami ott elhangzik, de az internet legalja.
Onnan kiragadva egy esetet még nem bizonyít semmit. Mégis mennyi ellentétes példát lehetne ott találni?Itt legalább normálisan visszakereshető az arány. Kb. 15 : 1 függő esettel szemben.
És itt arra is lehet olvasni példákat, hogy kínai webshopból történt Segway / Ninebot roller vásárlásának garanciája semmit sem ér. -
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #25895 üzenetére
Na erre írtam azt valamelyik nap, hogy hiába a gari, sokszor a Kínai eladó a világ másik felén sokkal korrektebb. Pl. a G4-nél nem működik a jobb hátsó index, már itt van hozzá a csere darab. Küldtem egy videót és postázták is.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tangerine #25892 üzenetére
"Itt látszik, hogy a jobb oldali verziót mennyivel nagyobbra lehet (Lmax) állítani, mint a balt."
Az Lmax szerintem nem az amit gondolsz, hanem a szabad maximális elmozdulás hossza, a képek egyikén sem tudom hogy a kék jelölések mit takarnak, de hogy nem az Lmax-ot arra fogadni mernék.
A max. szabad elmozdulási hosszt el kell felezni, és ez adja meg hogy az egyik és másik irányba mennyit mozdulhat.
Ráadást a képeken nyilvánvalóan nem középállásban vannak a tengelyek.
Ezen az Amazonról lopott képen pl. az aprx 70mm az Lmax, itt mint általában 35-35mm helyed van oldalanként a csillapításra -
válasz
PociAti #25689 üzenetére
Az ilyen esetek miatt szoktam mondani, h hiába a garancia:
https://www.facebook.com/share/p/BYpxWTGSqEYGmxUP/Lehet itt jogszabályokat linkelgetni, h kinek a dolga a roller szervizbe juttatása, de ha ez nem működik automatikusan, akkor vettem egy rollert, amit vagy megcsinálok magamnak ha hibás, vagy irogathatok e-maileket, meg várhatok hónapokat rollerre. :/
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tangerine #25891 üzenetére
OK !
Nem tudsz képeket küldeni. Abból kell főznöm ami van.
Fordítsuk meg a dolgot, elmondom, hogy én hol futottam bele problémákba, és hogyan oldottam meg a tervezésénél és kivitelezésnél.
1./ Szitálás-gátlót még nem láttam belülről, ezért eszembe sem jutott szétszedni, tekintve hogy a csillapító közeget nem tudnám hogyan visszatölteni.
2./ A Dualtron Cityhez gyárilag nem létezik konzol - legalábbis ilyen irányú keresésem nem vezetett eredményre - ezért nulláról kellett kezdenem.
3./ Kellett építenem egy a még úton lévő szitálás-gátló főbb méreteivel megegyező próbadarabot a tervezéshez, hogy haladjak.
4./ Felfogatási, rögzítési pontokat kellett keresnem a konzolhoz.
(Szerencsém volt, mert elég közel találtam a kormányoszlop tengelyéhez, erről még később lesz szó.)
A kormányoszlop átmérője 50 mm átmérőjű (forgó rész ). Ennek a külső felszínén tehát kb 25mm-el a közeptengelytől volt az egyik felfogatási pont.
A gépem rollerhez képest extrém nagy kerekekkel rendelkezik. A kormány hattyúnyaka követi a kerék ívét, aminek eredménye képpen a trepni is szintén extrém nagy távolságra került, mint lehetséges rögzítési pont, ezért azt kizártam. Amit láttam példákat ott sokszor trepnire rögzítették a konzolt.
Végül, a csőváz kerékhez közel eső részén találtam két gyári menetes lyukat, amik a kürtöt tartották.
Mindebből azt akartam kihozni, hogy milyen fontos, minél közelebb kell lennie/találni konzol rögzítési pontokat, a szitálás-gátló viszonylag kicsi hossza, fizikai mérete miatt.
Mivel a rögzítési pontok a roller hosszanti tengelyében helyezkednek el, ezért a konzolnak oldalra kell kinyúlni ettől a ponttól egyforma távolságra elöl is, és hátul is.
Amikor a tesztelés során oldalra nem egyforma távolságra nyúltak ki a középvonalától a szitálás-gátló felfogatási pontjai, akkor megbomlott a szimmetria, és az egyik oldalra nagyobb, a másik oldalra kisebb kitérést eredményezett.
Ráadást nem tehettem akármilyen messze a középvonaltól való oldalra kinyúlásokat, még akkor sem, ha ezek egyenlőek voltak, mert akkor meg drasztikus csökkent a kitérés maximális szöge.
Amikor végre megérkezett a szitálás-gátlóm, meg kellett határoznom, hogy hova kerüljön a testére, milyen távolságra kerüljön a szemet rögzítő bilincs.
Apropó nem értem ezt:
" Oda kellene tenne tennem a bilincset a gátló testén, hogy elég messze legyen, ahol már a vastagabb rész van. "
Nincs vastagabb rész a gátlómon, a test mindenhol ugyanolyan átmérőjű, ezért oda csúsztatom a rögzítő szemet rajta, ahova csak akarom/kell.A végső beállítás, felszerelés úgy történt, hogy a gátlót beállítottam középre, hogy a tengely mindkét végén 35-35mm-t ( L-max 70 mm ) mozdulhasson el, majd a legnagyobb fokozatra tekertem, hogy rögzítsem ezt az állapotot.
Ezután a tengelyvégen lévő szemet rögzítettem először a váz-konzolhoz, majd a mozgatható szemet a kormány-konzolhoz, és majd csak ezt követően rögzítettem a gátló testén két csavarral a mozgatható rögzítőszemet.
Legvégén feloldásra került, legnagyobb fokozatról lecsavartam talán 4-es fokozatra, és ellenőriztem a kitéréseket, hogy egyformák-e, nincs-e akadály.
Abból amit írtál nekem az jön le - javíts ki ha tévednék - hogy korábban nem volt a rollereden szitálás-gátló. Így a rögzítési pontokat is Neked kell meghatároznod hova essenek.Ez gondot okozhat, ha nincs gyári rögzítési pont, és/vagy nem gyári a konzol.
Nem tudom mi a helyzet Nálad, mesélhetnél még a konzolodról, ill. elmondhatnád hol voltak még gondjaid, esetleg ha tudsz fotózhatsz is.
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #25884 üzenetére
Itt látszik, hogy a jobb oldali verziót mennyivel nagyobbra lehet (Lmax) állítani, mint a balt. Olyan kellett volna vennem. Ezért akartam megfordítani. De egyébként kiderült, hogy nem lehetne megfordítani, mert a dugattyú nem a tengely közepén van. A szemet kellene átszerelni a tengely másik végére (kifúrni a tengely végét, M5 menet bele, stb.), de azt sem lehet, mert az meg nem lóg ki eléggé végállapotban, pár mm hiányzik hozzá.
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #25890 üzenetére
Most nem tudom lefényképezni, mert szét van szedve, de nekem nem olyan a rollerem, mint a tied (Mantis 10-em van). Oda kellene tenne tennem a bilincset a gátló testén, hogy elég messze legyen, ahol már a vastagabb rész van. Nem ilyen fajta gátlót kellett volna vennem, hanem ilyesmit, ahol majdnem a végére tudom tenni a bilincset
:
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tangerine #25877 üzenetére
"Azért szedtem szét, mert meg akartam fordítani a tengelyt, mert a két felfogatási pont túl közel volt egymáshoz. Szóval a bilincset a legvégére kellene tennem, de ahhoz a tengelyen lévő felfogató "szemnek" a gátló vastagabb végénnél kellene lennie, hogy a bilincset a vékony rész végére lehessen tenni. Eredeti állapotban csak kb középre lehettet volna, és így jobbra alig fordult el a kormány."
Leírásodból megpróbáltam elképzelni a helyzetet. Szeretném megérteni, és ha lehet segíteni...
Nagy könnyebbség lenne három fotó a két végállásból, meg középről, de legalább egy, amire azt írtad, hogy "...így jobbra alig fordult el a kormány."
P.S. Kiemelten, nyilván a konzol érdekelne, és ha mondjuk kerülhetne mellé egy "centi" is, hogy lehessen látni, mennyi a különbség a bal és a jobb szélső állás közt, az jó lenne.
-
PociAti
őstag
válasz
Darth_Revan #25876 üzenetére
Nagyon kihegyezted azt az egész témát az ittas rollerezésre.
Csak ezt szépen adagoltad.
Először hogy a rolleresekre szálltak rá, és utána keverted bele, hogy az ittasakat mennyire megbüntetik. (Persze ők meg is érdemlik.)De állítólag vannak józan rolleresek is. Józanul könnyebb őket felismerni. Majd próbáld ki.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Peaceliker #25882 üzenetére
Igen. Nincs középkategóría. Óccó kínai fos 30-60 USD-ért, vagy 100-120e HUF-tól a csillagos égig.
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #25879 üzenetére
Nem volt még ideje elromlani, mert vadonatúj.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25882 üzenetére
"Állítólag amúgy nagyon hamar fosni kezdik az olajat is... "
Nincs tapasztalat, de ...A szitálás gátló tengelyét célszerű tisztán tartani.
Pl. a homok (kvarc) igen kemény anyag, és ha az O gyűrű/gumikarmantyú/akármi tömítés és a tengely között beragad pár szem, -ha tengely felülete nem elég kemény- igen hamar berágja magát akár az acél felületbe is.
Tömítést még lehet cserélni, de ha a tengely kap egy hosszanti karcot, ott egy új gumitömítés sem segít, lehet eldobni.
A terep motorokon a gumiharang pl. ezért védi a telót.
-
bence188
tag
válasz
bence188 #25852 üzenetére
Mindenképp az eladás mellett döntök,
Nagyon megtetszett a nagy sebesség és hatótáv miatt a kukirin g2 max, itt nálam csak a garancia és szervízháttér kérdéses. Van valakinek ilyen rollere, megosztaná a tapasztalatait vele? Van Magyarországon szervíze, vagy mindenképp külföldre kell visszaküldeni szervízeltetni ha baj van? Vagy vmi magyar székhelyű webshop ahova vissza lehet küldeni és ők onnan intézik? -
válasz
Silentfrog #25880 üzenetére
Egyszer cseréltem kopás miatt mindkét külső gumit.
Egész jól bírták. Most lett cserélve. -
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #25875 üzenetére
A szelep részét nem szedtem szét. Gumikarmantyú nincs benne egy darab sem, csak pár O-gyűrű. A dugattyú egy acél csőben (d=18,00) mozog ami kb 0,2 mm-rel nagyobb, mint a dugattyú átmérője az O-gyűrűnél mérve(17,78). Azaz majdnem bele lehet "dobni". SZóval szerintem ott is átereszt valamennyit az O-gyűrű körül, bár ez nem biztos hogy probléma.
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #25875 üzenetére
Azért szedtem szét, mert meg akartam fordítani a tengelyt, mert a két felfogatási pont túl közel volt egymáshoz. Szóval a bilincset a legvégére kellene tennem, de ahhoz a tengelyen lévő felfogató "szemnek" a gátló vastagabb végénnél kellene lennie, hogy a bilincset a vékony rész végére lehessen tenni. Eredeti állapotban csak kb középre lehettet volna, és így jobbra alig fordult el a kormány.
-
Darth_Revan
veterán
válasz
pescara #25870 üzenetére
Remélem te nem rollerezel ittasan mert akkor nagyon csúnya vége lesz ha egyszer belefutsz egy rendőrbe aki intézkedik ilyennel szemben
Tehát akkor a rengeteg ugyesz és bíró aki már elítélt ilyet az hogy csinálta ? Meg a rendőrök akik megfogták az elkövetőket azok mind jogtalanul jártak el?
Akárhányszor amikor valaki arra hivstkozik hogy "a rendőr azt mondta" az mindig olyan átlagos utcai rendőrre hivatkozik aki rohadtul nincs képben a dolgokkal
Ennél már csak az viccesebb kifogás ittas jarmuvezetest rollerrel elkövetők részéről hogy "a kresz szerint nem jármű"... De igen, az, csak értelmezni nem tudnak.
Sajnos az utcai rendőrök nagy része közel se jogász és nem is akarnak ezzel a témával foglalkozni, ezért hülyeséget mondanak vagy próbálnak passzívak maradni, ami miatt a laikusok körében tovább erősödik az a tévedes, hogy jogszabály nem tiltja ezeknek az ittasan történő vezetését. Nyugodtan elolvashatod az ugyeszegek és a kúria állásfoglalását.
Az hogy az átlag egyenruhás miért ilyen kuka annak ellenére, hogy tudnia kellene már más kérdés...
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tangerine #25869 üzenetére
"A végállást nem szabad, hogy a gátló adja, akkor hosszabb útú gátló kell, vagy kisebb út, azaz kisebb sugáron kell, hogy forduljon a felfogatási pont a kormánynál (beljebb kell fúrni a lyukat)"
A problem az, hogy nekem alapból nem volt végállásom, pontosabban a tyúkbelek határozták meg, meddig tekerhetem a kormányt.Ezen még dolgoznom kell... most a szitálásgátló adja a végállást.
Egyébként a tiedet miért kellett szétszedni? Mi volt a hibajelenség? Hogyan hárítod el?
A rúdnak, elvileg nem kéne a hosszanti tengelyre merőleges erőhatást kapnia, ezért nem gondolom, hogy a "könnyítés" a müa dugattyúnál kritikus. Persze jobb ha nincs kikönnyítve, de...
Meg azért kerek a tg, hogy lehessen tömíteni. Új gumikarmantyúkat, szimmeringeket hol kapsz hozzá?
A szelep hogy néz ki? Tudnál egy jó fotót, meg némi leírást a működéséről?
Köszi.
-
Sziasztok.
Nem tudom hogy kérdezhetek e ilyet itt, de el szeretném adni a Xiaomi M365 Pro rolleremet, megkímélt állapotú, apró karcok vannak rajta. 4225 km van benne. Csomó tartozék van hozzá, Xtech fékkel. Szoftver gyári, sosem volt mókolva. Új külső gumik. Kérdésem hogy kb mennyiért lehetne eladni?
[link]
[link]
[link] -
FőDudu
veterán
válasz
DigitXT #25850 üzenetére
Ezek a helyi (ex) gyar termekeit preferaljak.
Tomos Flexer meg hasonlok.
Valto nelkuli, ropsulyos gepek.Hivatalosan fouton nem mehetnek ezzel a cuccal - viszont rendszam van rajtuk, biztositas kell rajuk es vizsgan ellenorzik, van-e bennuk korlatozas.
A fiam baratainak korlatozott motorjaik vannak.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #25870 üzenetére
"Nincs igazad, akkor nyomhat a szadba szondat, amikor egy gyalogosnak, ugyanis a roller nem kozlekedesi eszkoz meg hivatalosan. Ha maguk a rendorok ezt mondjak, akkor kar okoskodnod. "
Kérlek olvasd el, ha már annyit dolgoztam vele!
KRESZ hivatkozik a KÖHÉM rendeltre, hogy mi számít SMKP.-nak.
KÖHÉM függeléke leírja, hogy az összes kétkerekű gépi meghajtású jármű minimum SMKP, kivéve a felsoroltakat.
Ezt hívják kiterjesztő értelmezésnek.
Lásd például a pedelecet, ami ott van a felsoroltak között, de a roller meg nincs, tehát a "pedelec" nem, de az elektromos roller teljesítményétől függően minimum SMKP, ha közlekedsz vele a járdán, bringaúton, vagy úttesten, akárhol.
Ennél egyszerűbben nem tudom leírni.
Ha meg Neked rendőr kell hogy hitelesnek fogadd el, akkor meg itt vagyok!
Ugyan már ezer éve nyugállományba vonultam, de a diplomámat ebből szereztem.
Az egyenruhásoktól meg nem kell feltétlenül magas szintű jogszabály értelmezést elvárni, mert elsősorban nem ez a dolguk.
-
pescara
aktív tag
válasz
Darth_Revan #25861 üzenetére
Nincs igazad, akkor nyomhat a szadba szondat, amikor egy gyalogosnak, ugyanis a roller nem kozlekedesi eszkoz meg hivatalosan. Ha maguk a rendorok ezt mondjak, akkor kar okoskodnod.
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #25863 üzenetére
A végállást nem szabad, hogy a gátló adja, akkor hosszabb útú gátló kell, vagy kisebb út, azaz kisebb sugáron kell, hogy forduljon a felfogatási pont a kormánynál (beljebb kell fúrni a lyukat)
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #25863 üzenetére
Szerintem a tengely gyenge, bármikor eltörhet egy erősebb rántásnál. A műanyag dugattyú sem túl bizalomgerjesztő. Én megpróbálom átalakítani, csinálok hozzá egy dugattyút alumíniumból vagy sárgarézből, meg a tengelyt is kicserélem. Majd beszámolok, ha összejön.
-
Darth_Revan
veterán
válasz
bandigyerek #25860 üzenetére
Jogszabályt linkelned kérlek ahol ez le van írva ?
-
Darth_Revan
veterán
válasz
PociAti #25864 üzenetére
Nem kitaláció, valóság.
Van olyan aki megtámadta ezt a dolgot, meg alkotmánybíróságig is elment, de az AB kidobta a panaszát.
Belvárosban, néhány peremkerületben péntek és szombat este elég sokat megfognak, akar sajattal mennek, akar berelttel.
Ha van jogosítvány akkor a helyszínen el is veszik, meg akkor is ha "elvileg" 25km/h-t nem tudja meghaladni, azaz AM kategóriát nem igényel.Sok utcai rendőr persze nem mer belemenni ebbe mert kb a cipofuzojet is alig tudja bekötni és marad a "nincsen szabályozva" meg a "szürke zóna" lepattintos kifogassal, viszont van néhány szakképzett, aki ha elkap, akkor fogdan tolti az éjszakát az ittas rolleres.
Ugyeszek se szerették a rolleres ittas vezetőket, de mióta a legfőbb ugyeszss és kúria is állást foglalt, azóta mennek bíróságra az ilyen ügyek szépen.Szemmel láthatóan átlagos embert persze nem basztatnak nappal szimplán jogsi miatt, a hangsúly az ittas vezetésen van.
Oké, 3-400.000 forintot csak hasra ütve mondtam, ha megsajnal a bíró akkor lehet csak 100.000 forintot ad
-
PociAti
őstag
válasz
Darth_Revan #25861 üzenetére
" viszont van olyan amelyik simán lerant a rollerrol és a szondát a szádba nyomja ami ha pozitiv, akkor kattan a bilincs és meg is magyarázza a dolgot úgy, hogy a bíróság kiszabja rád a 3-400.000 Ft-os bírságot+még lehet a jogsidat is elveszik."
Ez egy feltételezéseken alapuló kitalált történet?
Mert ehhez hasonló esetről még nem hallottam. Vagyis csak olyanról, amikor ketten utaztak a rolleren, és láthatóan részegen kóvályogtak. Át a piros jelzéseken. A rendőr szívességet tett azzal, hogy lekapcsolta őket. De alaptalanul kiszabott 3-400 ezer Ft-os bírságról nem hallottam. Legalábbis hiteles forrásból nem. Városi legendákat meg inkább hagyjuk.A vadásszák a rollereseket is hasonló túlzás.
Vannak akik rollerral járnak be a munkahelyükre; a rendőrkapitányságra. Annyira nem lehet intenzív és általános a vadászás, ha házon belül nem tiltanák a használatát.
És pont a jogi bizonytalanság, az elmarasztaló ítéletek jogi úton való eltörlése miatt nem "erőltetik" a büntetést. Ha csak nem nagyon kirívó esetről van szó, amit más irányból alá lehet támasztani. -
alphamooncam
őstag
OK Srácok !
Ülés- nem ülés KRESZ szerint egyértelműen az elektromos roller minimum SMKP.
Az összes!
1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ)
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:
r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó. [link]
erre hivatkozik*:
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról
(13) * A két-, három- és négykerekű segédmotoros kerékpár (L1e, L2e és L6e járműkategória), a kétkerekű motorkerékpár (L3e járműkategória), az oldalkocsis motorkerékpár (L4e járműkategória), valamint a három- és négykerekű motoros tricikli (L5e és L7e járműkategória) járműkategóriába sorolásának műszaki feltételeit a B. függelék 1. cikk (2) és (3) bekezdése határozza meg...
erre hivatkozik*:
... B. Függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez *
A két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása
I. RÉSZ Alapvető rendelkezések
1. Cikk Alkalmazási kör és meghatározások(1) Ez a Függelék az összes két- vagy háromkerekű, iker, vagy bármilyen más kerékelrendezésű gépjármű típusjóváhagyására vonatkozik, amely közúti közlekedésre készült, valamint az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki egységeire
Ez a Függelék nem vonatkozik az alábbi járművekre:
a) olyan járművekre, amelyeknél a legnagyobb tervezési sebesség kisebb, mint 6 km/ó,
b) gyalogos vezetésű járművekre,
c) mozgáskorlátozottak által használt járművekre,
d) közúti- vagy terepversenyen használt járművekre,
e) a 2000. július 1. [a 11/2000 (V. 24.) KHVM rendelettel módosított 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet B. Függelékének alkalmazási dátuma] előtt már használatban álló járművekre,
f) mezőgazdasági és hasonló célokra használt traktorokra és gépekre,
g) elsődlegesen szabadidős terep-tevékenységre kialakított járművekre, amelyek szimmetrikusan elrendezett kerekekkel rendelkeznek, egy kerék elöl és két kerék hátul kialakítással,
h) pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpárra, amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/ó sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását;
nem vonatkozik alkatrészekre, vagy műszaki egységekre kivéve, ha azokat a Függelék alkalmazási körébe tartozó járművekbe való beszerelésre tervezték;
nem vonatkozik a járművek egyedi forgalomba helyezésének engedélyezési eljárására.
(2) Az (1) bekezdésben hivatkozott járműveket a további alcsoportokra kell osztani:
2a) segédmotoros kerékpárokra, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel:
2a1) kétkerekű típus esetében, amelynél a motor:
– hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belső égésű motor esetében, vagy
– legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
2a2) háromkerekű típus esetében, amelynél a motor:
– hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, ha szikragyújtású, vagy
– legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
– legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
2b) motorkerékpárokra, azaz kétkerekű oldalkocsi nélküli (L3e kategória), vagy oldalkocsis (L4e kategória) járművekre, amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
2c) háromkerekű triciklikre, azaz három szimmetrikus elrendezésű kerékkel rendelkező járművekre (L5e kategória), amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
(3) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:
3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét –, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,
3b) egyéb, a 3a) bekezdésben felsoroltakon kívüli négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 400 kg (L7e kategória) (550 kg teherszállításra kialakított járműveknél) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét – és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 kW. Ezeket a járműveket háromkerekű tricikliknek kell tekinteni, és teljesíteniük kell az L5e kategóriájú háromkerekű triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha ez az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva.Amit aláhúztam a tételes felsorolásban az a kivétel. --> Elektromos roller nincs felsorolva a kivételek között, ezért SMKP.
Az hogy nem büntetnek érte, nem hiszem hogy igaz, szerintem csak arról van szó, hogy a száma nem éri el az érzékelési szintet.
Tömeges szabálysértés megfeleltethető egy túlterheléses támadásnak, amire viszont a rendőrség egyszerűen nincs felkészülve. ( Jobb dolguk is van hogy taknyosok, és részeg külföldi turisták után szaladgáljanak bokorról-bokorra. )
Másrészt a jogi eljáráshoz túl kéne élni a baleset, hogy legyen kit felelősségre vonni.
Amikor viszont arra kerül a sor, hogy márpedig meg kéne állapítani a felelősséget, akkor bízhatsz benne hogy lesz rá hivatkozás.
-
Darth_Revan
veterán
válasz
geryboro #25859 üzenetére
Sima egyenruhás rendőrt kérdezni kb szerencsejáték. Tökéletes példa az ittas vezetés rollerrel
Van olyan amelyiknek fogalma sincs aktuális jogszabályokról, illetve tudását se frissíti, csak pár alap, jól betanult intézkedéssel van tisztában ezért azt mondja "szürke zóna" meg "nincs szabályozva", viszont van olyan amelyik simán lerant a rollerrol és a szondát a szádba nyomja ami ha pozitiv, akkor kattan a bilincs és meg is magyarázza a dolgot úgy, hogy a bíróság kiszabja rád a 3-400.000 Ft-os bírságot+még lehet a jogsidat is elveszik.
Budapesten több kerületben is vadásszák a rollereseket, de inkább ittas vezetés miatt.Szóval átlag egyenruhást leszolitani ezzel a kérdéssel teljesen zsákbamacska
-
bandigyerek
senior tag
válasz
Darth_Revan #25855 üzenetére
Ha a roller SMKP, akkor miért van (EU) lekorlátozva 25 km/h-ra? Az SMKP mehet negyvennel is... Nem mehetnénk bringaúton, de 25 km/h-val a kocsik között 10"-al menjen akinek hat anyja van, plusz a rendőr kérdés nélkül a kocsiból lőne le. Maradjunk abban, hogy mindenki bízik benne hogy azok az agyasok normális besorolást adnak mihamarabb ennek a járműkategóriának. Akkor alkalmazkodunk. Eccer... Addig meg a rendőr intézkedik ha kell, a bíró meg dönt. Csókolom.
-
geryboro
senior tag
válasz
pescara #25857 üzenetére
Kb. 3 hete kérdeztem egy szomszéd megyéből származó kékruhást, trafizás közben.
Azt mondta hogy szürke zóna.
Mondott pár dolgot, hogy 250-300W, bukósisak, stb, de ahogy elmondta, b*szakodni nem nagyon fognak, amíg nem történik baleset.
Csak álláspont foglalás van a sztorival kapcsolatban, illetve olyat is említett, hogy majd Jan. 1-től lesznek módosítások, idehaza... -
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #25520 üzenetére
Nagyon ne bízz meg benne. Kínai Mátris koppintás. Pont tegnap szedtem szét egy ugyanilyet (más színűt). Kívülről minőséginek tűnik, de belül katasztrófa.
A tengely teljesen el van gyengítve/átfúrva. Műanyag dugattyú a végét is csak egy vékony csavar fogja. Ide tettem képeket: https://photos.app.goo.gl/WDP5dVDpz3veTmjs9
-
pescara
aktív tag
válasz
Darth_Revan #25855 üzenetére
Ez ugy hulyeseg , ahogy van
En pont tegnap kerdeztem meg egy rendort Athenban, hogy mi a helyzet a rollerekkel. Azt mondta szo szerint, hogy semmi, egyelore az eu-ban nincs is olyan, hogy roller. A legegyszerubb modon magyarazta el. Ha autot, motorcsonakot, robogot berelsz, akkor a berbe ado koteles a jogositvanyt ellenorizni. A berrollerek eseteben ilyen kotelezettseguk nincs a berbeadoknak, tehat a rendorsegnek sincs semmi dolguk a rollerekkel a jelenlegi szabalyok szerint, mert nincsenek szabalyok. Kb ugy tekintenek a rollerekre, mint egy gyors gyalogosra.Akkor vegzalhatjak vagy buntethetik a rollerest, ahol egy gyalogost is.
-
PociAti
őstag
válasz
Darth_Revan #25855 üzenetére
Jól nyitottál! (Irónia)
"Rengeteg magyar és EU jogszabályt átolvasva egyértelmű a rendőrség korábbi állásfoglalása, azaz az elektromos (és főleg a benzinmotoros) roller segédmotoros kerékpárnak minősül."
Már mégis mitől lenne egyértelmű?
Pont ez a lényeg, hogy nem egyértelmű! Ez egy általános, de nem tökéletes jogértelmezés. Amit a gyakorlatban nem alkalmaz a rendőrség, inkább csak olyan esetben, ha a rolleres balesetet okoz, vagy annak az elszenvedője, vagy veszélyesen közlekedik és valahogy számon szeretnék kérni.A hétköznapok során nagy ívben tesznek rá a rendőrök, hogy valaki szerint a rolleres az valójában segédmotoros, és ezáltal számos olyan előírásnak is meg kellene felelni, amit a rolleresek zöme nem tart be.
Amúgy meg ha a jobb felső sarokban, a keresőbe beírod az ülés kifejezést, akkor már egész szűk listából kellene csemegézni.
Legutóbb 4 napja hivatkoztam arra az EU-s rendeletre: (#25758) PociAti. Vagy ha arra a rendeletre rákeresel, annak környékén szokott lenni diskurzus. Volt rá példa amikor a nincs ülés, tehát nem SMKP jogértelmezésnek köszönhetően sikerült a kiszabott intézkedéseket érvényteleníttetni.
-
Darth_Revan
veterán
Sziasztok!
Rengeteg magyar és EU jogszabályt átolvasva egyértelmű a rendőrség korábbi állásfoglalása, azaz az elektromos (és főleg a benzinmotoros) roller segédmotoros kerékpárnak minősül.
Legalábbis a jelenlegi jogszabályok alapján felépítése és működése alapján az AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE 1. számú melléklete alapján L1e Könnyű kétkerekű gépjárműnek minősül, azon belül is L1e-B
Kétkerekű segédmotoros kerékpárnak, mivel nem felel meg az L1e-A (motoros kerékpár) egyik feltételének sem, amik:
9.
elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá
10.
a segédmeghajtás teljesítménye ≤ 25 km/h járműsebességnél megszűnik továbbá
11.
legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 1 000 W továbbá
12.
az alosztályokba sorolásra szolgáló 9–11. kritériumnak megfelelő motoros három- vagy négykerekű kerékpárok az osztályozás szempontjából a kétkerekű motoros kerékpárokkal műszakilag egyenértékűnek számítanakViszont visszatérő érvelés roller bérlők által támogatott "független" szakértők és rolelr tulajdonosok részéről, hogy "roller nem lehet smkp, mivel az EU szerint csak az lehet smkp amin van gyárilag ülés".
Ez hol van hivatalosan leírva? Az említett rendelet semmi ilyet nem ír, nem határozza meg, hogy egy smkp-nak mindenképpen kell rendelkeznie üléssel, mindössze 3-4 kerekű motoroknál állapítja meg, hogy max hány db ülés lehet rajta.Az tény, hogy külön nem említik sehol, hogy "roller" sem EU sem magyar jgoszabályban, de más fogalmakba (smkp) simán beilleszthető és nekem ez a "nicns szabályozva, erre nem kell semmi és mindent szabad" inkább csak a 4-5 évvel ezelőtt a jogszabályt értelmezni nem tudó tulajdonosok és eladók által elterjesztett hamis állításba történő kapaszkodásnak tűnik...
Múlt héten is tesómmal az Auchanban voltunk és ki volt állítva egy elektromos smkp ami ránézésre úgy nézett ki, mint egy chopper (Balatonon és Dunaparton sokan ilyennel mászkálnak bukósisak nélkül és láthatóan ittasan), viszont a kiírás szerint "roller".
Tesóm meg akarta venni, mert hogy erre nem kell jogsi, de én inkább le akartam beszélni róla. Biztos ami biztos egy eladót megkérdeztünk, ha már odajött hozzánk, hogy most akkor mi van, persze rögtön jött, hogy ez roller, nincs szabályozva, nem kell jogsi, de nagyon király, 32 km/ órával is tud menni, stb, stb. Ekkor megkrédeztem, hogy "Miért van a hátuljára apró betűvel ráítrva, hogy L1e-B, ami alapján segédmotoros kerékpárnak minősül a gyártó alapján?". Erre elvörösödött, majdd mondta megkérdezi a felettesét...20 perc múlva se jött vissza, így maradt a "roller" is -
h1mpi
félisten
válasz
Feherfy #25853 üzenetére
Ha csak az akku-t kell cserélni, akkor keresd meg a pár hsz-el előtted linkelt akkus szakit.
-
Feherfy
tag
Sziasztok!
Van egy akku hibás MS Energy n3 rollerem, amit próbáltattam megcsináltatni, viszont nekem már gazdasági totálkár kategória. Elvileg egész akkut kell cserélni, nem elég egyes részeit.
Képviselhet-e ez még valamilyen értéket a használt piacon, érdemes lehet-e vele foglalkozni? Ha igen, esetleg tudnátok segíteni, hogy árban hova lőjem be? -
bence188
tag
válasz
Thunderzolee #25851 üzenetére
Köszi szépen a részletes választ, ezek alapján átgondolom a dolgokat...
-
válasz
bence188 #25848 üzenetére
Szerintem olcsóbban megúszod, ha eladod őket, és veszel egy nagyobb akksis rollert.
F25 7650mAh (70-80ezer)
F30 10200mAh (90-100ezer)
F40 10200mAhF2 10200mAh (140-150ezer)
F2 Plus/Pro 12800mAh (150-170ezer)Ezekbe nincs nagyobb.
G30-at vennél, azok használtan kb 160ezerbe kerülnek, abban 15000mAh van, és némileg erösebbek is még az F30-nál is. Zárojelben mellé irtam mennyi a használt áruk kb, azaz mennyiért tudnátok eladni a kettőt.
Ha bővitenéd az akksit, vagy a kormányra aggatott plusz akkupackkal számoljál, vagy a kormány tövébe egy dobozban lenne.
Vagy ha a trepniben levőt kiszeded, annak a helyére lehet betenni másikat (nagyobbat).
Ez utóbbi esetben komplett akkupackot kell kifizetned, amit meg kivesztek, azzal mit csinálsz? Eladni nem nagyon lehet.
Ezért javasoltam inkább az eladást, és G30 beszerzését.Itt át tudod nézegetni a rollerekben levő akkupackok méreteit.
-
FőDudu
veterán
válasz
Thunderzolee #25847 üzenetére
Nem tervezem a roller tuningolasat - 12 evesen a fiam mar vezethet motort (Szloveniaban). Van ra vizsgaja.
Igy iden valoszinuleg kap egy motort (ami 50 kobcentisen 25Km/h lesz sebessegre fojtva) es boldogan motorozhat a barataival. Eszement amit ezekkel a 'pocskoszorukkel' muvelnek. Akrapovic kipuffogo, stb.
Eddig eleg volt a roller es a bicikli - most csak kicist felujitom a rollert mert a gumi is kopott es a gazkar is doglott. Valoszinuleg el lesz adva, felesleges egy harmadik kozlekedesi eszkoz 1 gyereknek.
-
bence188
tag
Sziasztok, van egy segway f25e rollerem, páromnak f30, viszont elég kicsi a hatótávuk. Van arra lehetőség, hogy kicseréljem az akkupakkot nagyobbra vagy bővítsem? Válaszotokat előre is köszönöm!
-
válasz
FőDudu #25844 üzenetére
+1 Peacekillernek
48V-ra kell átalakíttatni, attól lesz erősebb, nem a kinézett motortól. Utána már motort is cserélhetsz akár, de úgy is úgy fogjátok megitélni, h nem lesz rá szükség, elég a 48V-os átalakítás.
Viszont szerintem ésszel csináljatok ilyesmit.
Lengéscsillapítók vannak már rajta?
Én anélkül nem mennék túl nagy sebességgel, hacsak nem valami tükörsima az út. -
Peaceliker
addikt
válasz
FőDudu #25844 üzenetére
Hiába cserélsz motort, semmi változás nem lesz. Áram kell több, azt meg be lehet küldeni gyári motorba is. De ha igazi powerup kell, akkor 48v ra érdemes akkut cserélni (vagy kevésbé ajánlott módon sorba kötni egy 12v os akkut a gyárival). Plusz szabályzó fel körüli részét meg kell erősíteni és gyári hulladék csatlakozókat (betáp részén is) ledobni és értelmeset rakni rá.
És kész is a zsebrakéta -
FőDudu
veterán
válasz
Thunderzolee #25843 üzenetére
Vegulis a gyari megoldas is hajlitja a fektarcsat az M365 gepeknel, mert csak egyik oldalon van dugattyu. A masik oldalon levo fekbetet csak akkor tud 'fogni', ha a tarcsat neki nyomja az ellenkezo oldali fekbetet.
Azaz a tarcsa hajlitasa uzemszeru.
-
FőDudu
veterán
válasz
PociAti #25837 üzenetére
Pro2-hoz lattam olyan motort, ami a Monorim 500W-os verzioja (Monorim).
Ha jol vettem ki ez raadasul nem a 10" verzio, hanem csere szabatos az eredeti elso motorral. Persze vezerlo meg kell hozza, azt nem birna ki a gyari.Nem tudom az ilyen mit produkalhat - a Pro2 eleg eros mar alapbol is.
A kb 60 kilos fiam es meg egy baratja siman felment egy 5 km hosszu eleg durva emelkedesu uton vele. Olyan uton, ahol meg a biciklisek is csak akkor indulnak el, ha jo formaban vannak.Amugy az akkura nem lehet panasz. Covid elejen vettem a gyereknek (tehat mar kb 4 eves a roller) , beletett mar vagy 6e kilometert, es meg mindig kibir vagy 35 kilometert egy toltessel (gyerek szerint, aki 60+ kg).
Ha megjott az uj gazkar (es gumik), majd neki esek a BT alkalmazassal, hogy megnezzem pontosan mi is a helyzet az akkuval. Dombon lakunk, talan a visszatoltes segit az akkun, amikor lefele megy a gyerek. -
-
h1mpi
félisten
válasz
enginev3.0 #25840 üzenetére
Próbáld meg saril nevezetű tagot tt a PH!-n. Hirdet HA-n. Azt hallottam, hogy nagy pro az akku témában.
-
enginev3.0
félisten
Hi
Akksit valahol javítanak? Vagy érdemes javítással foglalkozni? Valószínűleg szétrázta az út a cellákat, mert amúgy alig használt a cucc
-
h1mpi
félisten
válasz
PociAti #25837 üzenetére
Igen lehet a miénk még a 2023-as, mert a végsebessége is "csak" 40 km/h. A gyerek 40 kg, szóval szinte ugyanúgy gyorsul, mint én a G4-el
Esőben vagy vizes úton egyiket sem fogjuk használni, nekünk a fiammal ez csak egy hobbi.
Akitől vettem az IX3-at a gyártótól rendeli Kínából, ha bármi kell küldik neki. A garanciális ügyintézés amúgy is borzalmasan rossz a garis rollerekhez is sajnos... -
h1mpi
félisten
válasz
Thunderzolee #25835 üzenetére
Igen ez jól mozgat minden szituban
A cipelésre most lesz egy megoldás, lefúrok egy ABUS rögzítést a teremgarázsba és kapnak egy minőségi láncot. Van kamera, meg beléptető rendszer, ez elvileg elég lesz, hogy ne lopják el. Csak töltögetni kell felvinni a lakásba.
-
PociAti
őstag
KuKirin-hez még talán, de az Iscooter IX3-hoz alkatrészt találni már elég problémás lehet.
A 800 W az a maximális teljesítmény, amit pár másodperc erejéig te tud adni. Kíváncsi lettem volna rá mennyi a névleges, de még a iScooter oldalán se szerepel az adat: https://www.iscooterglobal.com/products/m-high-end-electric-scooter?variant=46018208235801. Ott csak a maximum szerepel, mert az olyan jó nagy szám. (Ez már önmagában figyelmeztető jelzés a gyártóval kapcsolatban.)Rövid távon jól szoktak muzsikálni ezek a gépek, hosszú távú tapasztalatról nem nagyon olvasni. Az okát lehet sejteni, nem érik meg azt a kort. Ne legyen így, használjátok egészséggel!
A gyártó szerint ez egy "Off Road Electric Scooter", viszont mindössze IPX4 minősítést kapott, ami mostanra már alacsony értéknek számít... főleg egy terep rollertől.
IP számok értelmezése: első szám a porállóság, X azt jelenti, hogy erre nem vizsgálták, érték nem ismert.
A második szám a vízállóság, a mostani rollerek egyre inkább elérik az 5-ös minősítést: "Kisnyomású vízsugár ellen védett minden irányból", a 4-es viszont csak: "Fröccsenő víz ellen védett minden irányból". Tehát ráfröccsenhet a víz, de azért tócsán ne nagyon menj át vele.Most vettem észre, hogy az általad belinkelt magyar oldalon, az enjoyroll-nál már ezt írják:
Teljesítmény (W) 800 / Csúcsteljesítmény (W) 1200 Feltételezésem szerint azért, mert a linked a "mod.2024"-re mutat, te pedig az eredeti verziót (SKU: 3735505) vehetted meg akciósan, amit én linkeltem. -
-
-
h1mpi
félisten
Nemrég beszereztem két rollert, kicsit eltérnek egymástól, de mindkettő jó hatótávval rendelkezik és erős. Mindkettő 1-1 db Xiaomi M365-t cserélt. Szóval elég nagy az ugrás.
Az első a gyereké egy Iscooter IX3:
Száraz adatok:
- 800W motor, 10" belső nélküli kerék, hátsó kerék meghajtás
- 45 km/h végsebesség
- 30-35 km hatótáv (ebből tegnap 32 km-t tudott is 4% maradt, igaz a gyerek könnyű, viszont nem vigyázósan használta)
- A fékek brutálisan jók, szinte azonnal megáll akár nagyobb sebességről is.
- Átalános véleményem: 180 000 Ft-ért vettem, annyiért egy nagyon jóminőségű, dupla lengéscsillapítós stabil hátsókerekes roller erős motorral, egy egyszerű, de nagyszerű app-al. Van index is pl.
- A Súlya: 23 kg, én ezt már nem vinném se kézbe se közlekedési eszközre.Az enyém pedig egy KuKirin G4:
Száraz adatok:
- 2000W motor, 11" belső nélküli kerék, hátsó kerék meghajtás
- 70 km/h végsebesség
- 70 km hatótáv (ebből 32 km használattal még 40% maradt). 100 kg vagyok és nem spóroltam a gázzal
- Általános véleményem: brutálisan nagy, már-már a használhatóság rovására megy a 40 kg!! önsúly. Nagyon nehéz vele kikapcsolt állapotában csiki-csukizni liftben vagy akár a folyosón egy társasházban. Ezt a rollert csak olyannak ajánlom, akinek van tárolója vagy garázsa. Ezen kívül viszont majdnem minden pozitív, a fékek lehetnének kicsit jobbak, illetve van egy kis csikorgós hangja. Az ereje nagyon komoly, úgy mozgatja a 100 kg-os súlyomat, hogy nem hiszem el. Emelkedőn felfelé is képes 25-ről 40-re gyorsulni. A 11" kerekek és a lengéscsillapítók nagyon-nagyon kényelmesség és biztonságossá teszik az utazást, minden kátyún, padkán, csatornafedélen átsiklik.Az Iscootert nem bántam meg, megint azt venném, a G4-et viszont meggondolnám, mert maga a roller szerintem 10/9, de a súlyával és a méretével járó szenvedés nem hiányzik.
Viszont így, hogy megvan eszem ágában sincs eladni, kibírom azt a kis szenvedést cserébe azért az élményért amit rollerezés közben adRemélem tudtam segíteni azoknak, akik ebben a kettőben is gondolkoznak.
-
-
greg77
csendes tag
válasz
Thunderzolee #25831 üzenetére
A válaszod második részében a matekozás az AI szerint eltérően alakul.
A felgyorsításhoz valóban kell a mozgási energia képlettel számolni, de az adott sebességen való utazásnál a gördülési és a légellenállási erők ellenében végzett munkával kell számolni (az adott útszakaszon: W = F * d).
Konkrétan itt az AI számítása (20 kg roller, 80 kg ember, normál aszfalt, zéró szél, zéró emelkedő): link. -
válasz
FireShadow #25829 üzenetére
Pálcikaroller legyen mindegyik?
A hatótávot kellene belőni, mert ha kicsi rollert veszel, az tényleg csak 20km-t megy el, ha meg nagyobbat, akkor nem fér be három az autóba.Ezt nézd át légyszíves.
Négyes Xiaomi 20km-t tud.
Annak az áráért egyébként a Segway E2 Pro jobb felszereltséget ad.Velencei tó kör 30km
Tisza tó kör 65km
Balaton kör 75, 140, 200km, attól függ melyiket választjuk. Rollerrel kb 50km-t lehet elmenni max (Segway G30, G2), de már ez is 15-20km/h-s sebességgel, nem 20-25-el.
Inmotion S1 szintén kb 50-70km-t tud, sebességtől függően.Kisebb rollerek a Xiaomi 8.5"-os kerekű verziói, a Pro 2-t 45km hatótávval hirdetik, sebességtől függően 30-35, vagy akár 40 is kihozható belőle.
De ez a roller újonnan vásárolva szerintem nem éri meg, csak használtan. 110-130ezer között hirdetik őket állapottól, felszereltségtől függően, többnyire kevés km-el, akár még garanciával is.Egyébként, h képben legyél, a gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, Eco módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány (OTA teszt).
De a felhasználók többnyire 25-el haladnak, a fogyasztás pedig nem lineárisan nő a sebesség növelésével, hanem exponenciálisan
E=1/2*m*v^2
Mivel a mozgási energiában a sebesség négyzete szerepel, a sebesség növelése ilyen arányban fog több energiát igényelni.
Ezért szerepel a listában, h "életszerű körülmények között" fele, kétharmada a hatótáv kb. a feltüntetettnek.
7650mAh: 20km (20-22)
10200mAh: 25km (23-27)
12800mAh: 30km (30-35)
15000mAh: 40km (35-40) -
FireShadow
senior tag
Inkább titeket kérdeznélek mint találgassak, de felmerült az az ötlet hogy vennék 1+2 rollert, a 2 másikat olyan célból, hogy tudjunk haverokkal/családdal a világba' gurulgatni (oda menni kocsival pl Velencei tóra vagy Balatonra (nem ártana ha beférnéne mind a Golf csomagtartóba), és akkor ott ne legyünk csak a lábunkra korlátozva, hanem lehessen menni ide oda (a bringabérlésen a kevéssé edzettek elvéreznek meg "macera"...). Amolyan kiscsoportos csapatépítő jelleggel. Én az enyémet használnám kicsit többet is külön így az lehet valami bikább modell, de a 2 vendégroller nem tudom milyen legyen. Alkalmi használat ide vagy oda de nyilván ciki ha egyik hamarabb lemerül mint a másik, szóval kicsit túllőném a hatótávját (nem tudom mennyire lehet hinni az értéknek a dobozon, de amire 20km-t írnak gyárilag abban lehet nem bíznék, hogy 10km-t is elmegy dimbes-dombos vidéken, ami valamelyest elkerülhetetlen).
Xiaomi 4-eseket néztem, keret olyan 100-200e/roller
Az még jó lenne, ha 1 telefon tudná mindegyiket feloldani, azért hangsúlyoztam ki a "vendégroller" szerepkört az extráknak, nem tudom az app mit csinál, ha többet gondolsz hozzáadni
Illetve aki életében nem rollerezett még, hamar ráérez vagy sok idő megszokni? Lehet hülye ötlet az egész.
-
válasz
greg77 #25827 üzenetére
Nézelődj csak.
Sokra megyünk a kiterjedt szervizhálózattal, ha csak a lehúzás a cél. :/Végül nagy kegyesen megengedték neki, h megvegyen egy kormányrudat, és kicserélje magának.
Általában melyik a jobb, az eredeti, vagy a másolat?
Na itt is ez a helyzet.
Inkább Kugoot vegyél.
Hiába olcsóbb az Egoway. -
greg77
csendes tag
válasz
Thunderzolee #25826 üzenetére
Dolgom nincs velük, egyelőre csak nézelődöm, aztán a net feldobta ezt a márkát is.
Köszi a hátteret, nem tudtam, hogy Kugoo kópiákat forgalmaznak (-tak).
Mondjuk, ettől még lehet jó cég / márka. Ha jól vettem ki, hálózatban szervizelnek. -
-
greg77
csendes tag
Van valakinek ezzel a márkával / bolttal tapasztalata: Egoway ?
A Youtube csatornájukon 2-3-4 évvel ezelőtti videók vannak fent. -
válasz
PociAti #25822 üzenetére
Nem szoktam reagálni neked, mert minek, pedig kellene.
Álljunk hozzá konstruktívan.Teljesen áttervezték. A váz/trepni mérete sem azonos, a kormány magassága sem. Ez egy új roller. Nincs ezen mit ragozni.
Ráncfelvarrás a Xiaomi M365 Pro --> Pro 2 volt, meg az M365 --> 1S, majd 1S --> Mi 3 volt.
Vagy a G30 korai külseje (mostani G30P) és a G30 II megjelenése (G30 E, G30 D).
F sorozat első generációja (pl F25) --> F sorozat második generációja (pl. F25 II.) --> F2 sorozat
Avatatlan szemek sokszor azt se tudják mi a különbség ezek között. :/Ezért írtam, h inkább neveznék máshogy, könnyebb lenne a laikusoknak útmutatást adni, ha rollert keresnek. Már előre látom, h hány félreértést fog szülni ez a nevezéktan. Rolleres csoportokban a Xiaomi 4 Pro név mellé lehagyják a "gen 2" utótagot. Már eleve a Xiaomi 4-el is gyakran megesik, h azt hitték 4 Pro-t vettek, pedig csak sima négyes. :/
(Nem itt, Face csoportokról beszélek.)De legalább már értem mi a bajod az indexekkel.
Nagyobb tőle a roller kormánya, ami alkalomadtán, pl autóba helyezéskor gondot okozhat. Szerintem már eleve a 8.5" kerékméretről áttérve a 10"-ra, illetve az ebből következő méretnövekedés is betett ennek. De teljesen igazad van, ez egy hátrányos dolog, ha valakinek centiznie kell, ott bizony probléma lehet az a plusz pár centi is. :/
Ami a fényerőt illeti, szerintem teljesen rendben van, a Segwayeké is, meg ez a Xiaomis is, azért ezek nem Monorimes, vagy Alis szentjánosbogár indexek.
Egyszer már összefoglaltad miért nem látod értelmét, az akkor felsoroltakkal részben egyet is értettem (pl nincs mögötte homogén felület, egy avatatlan autósnak fel sem tűnik, h ott villog valami a kormány végén), de ettől függetlenül még mindig számtalan olyan helyzet van, amikor látható, és előjön az index előnye.
Én most szereltem egy plusz lámpát előre, amit az indexkapcsoló üres gombjával (kürt gomb) tudok kapcsolni, vagyis villantani, fénykürtként jelezni a szembe jövő autósnak pl, h ne várja meg, míg adott kereszteződésbe odaérek, nyugodtan bekanyarodhat előttem.Engem inkább az zavart korábban is, h a Kresz előírja még kerékpárosok felé is, h az irányjelzési szándékot jelezni kell, kerékpárokon pl kézzel.
Valami posztban írta is valaki egyszer, h ha nem tudja a haladási irányának szándékát jelezni, mit keres a közutakon. Hogy mer felmenni az útra vele.
Ebben szerintem teljesen jogosan igaza volt a kommentelőnek. Szöget ütött a fejemben akkor is az a pár mondat. Rosszul is esett. Indexeltem volna korábban is, de nem tudtam, mert nem volt a rolleren.
Az más kérdés, h az indexre mostanában rengetegen szxrnak, de én ezt nem úgy oldanám meg, h belenyugszom, hanem súlyosan szankcionálnám a rendőrség helyében. Én pl nem azt büntetném, aki a biztiövet nem köti be, hanem aki nem indexel.
Visszatérve a rollerre, egyezzünk meg abban, h kézzel ezeken nem lehet, lábbal vagy megy, vagy nem, ezentúl már legalább lesz rajtuk index.
Max aki nem akarja, nem használja.A kapcsolókkal nem tudom mire gondoltál, a gombra? Azokkal csak az a probléma, h nem lehet kapni, ha leesett valakinek valamiért. És mivel pattintós módon oldották meg, ha valaki eltávolítja (vagy lejön), mivel gyakorlatilag csak roncsolással lehet leszedni, egyszerűen letörnek a pöckök amik fogják, így emiatt jó lenne, ha ezt is lehetne venni külön, mint kb most már az utolsó kerékvilla takaró műanyag elemhez is van még zárókupak is. Szerintem előbb utóbb ez a kis kapcsoló is fel bog bukkanni Alin.
Ami a vasvázat illeti, megfogtad a lényeget.
Persze ha csak a kötekedés vezérel..
Arra céloztam, h a Xiaomi inkább lehúzta magát a WC-n a profit érdekében.
Azért volt jó a 6061-es alu ötvözet, mert jóval könnyebb, mint az "öntöttvas".
Eddig ezzel reklámozták a rollereiket, h a repülőgépiparban ismert ötvözetből készült a váz. Most már nem kell abból készülnie?
Miért nem?
Fejlődött a tudomány annyit, h jobb, ha nem abból készül?
Vagy talán olcsóbb a szénacél? Nahát... Ki gondolná.
Természetesen nem attól félek, h rozsdásodni fog. Nem, nem fog, annál azért jobb.
Mondjuk azt talán elfogadom érvnek, h az Alu törik, ha olyan terhelés éri, amire nem tervezték a rollert, vagyis ha padkáról ugratnak le meg fel vele, akkor előbb utóbb megadja magát. Hát ezentúl ettől nem kell félni, ezt most már jobban fogja bírni, bár nem ismerem a konkrét ötvözetet, de amennyire emlékszek tanulmányaimból (képzeld, nekem is jutott némi fémipari alapismeret), az acél ötvözetek egy fokkal jobban bírják az ilyen irányú igénybevételeket.
Kicsit úgy érzem olyan ez, mint az Intel, amikor elkezdte magyarázni, h már nem az számít, h hány GHz egy processzor órajele (és ezzel együtt milyen nagy a fogyasztása), hanem a számítási kapacitás, miközben szerencsétlen AMD pont az alacsonyabb órajelen járó processzorait demózta.A cégünknél pl felsorolják az újaknak a toborzó nyomtatványokon, h milyen előnyei vannak a mi cégünknek:
-munkaruha (ez nem juttatás, ez mindenkinek kell, h járjon)
-szabad hétvégék (ebben mi a pláne?)
-céges buszjáratok (akiket idehoznak, a szállóra kerülnek, ami 7 perc a gyárkaputól)
-Cafeteria (ez a fizetés egy része)
-céges telefonflotta (ami amúgy jó drága, abszolút nem éri meg)
-autóvásárlási kedvezmény (nyilván aki ide jön, az kapásból 8milliós Suzukit akar kedvezményesen megvenni 7.5millióért - életszerű)
-kedvezményes vásárlási lehetőség a céges étteremben, büfében (no comment)
-előrelépési lehetőség (ez egy vicc, aki ezt komolyan elhiszi, h majd pont egy új dolgozóból lesz csoportvezető fél éven belül...)
-céges applikáció (hát enélkül nem is mennék dolgozni sehova se, az tuti)
Van még pár semmitérő menüpont a felsorolásban.
Üzemi Tanács tag vagyok, de ott is csak annyit mondtak, h engedjem el ezeket, hagyjam rájuk (HR), h ők egy menő multinak akarnak látszani, de amíg itt tartanak, addig ez sosem fog összejönni. Inkább ne is foglalkozzak velük.Szóval mikor már nincs mit kiírni a pozitív tulajdonságokhoz, akkor odaírjuk, h rozsdamentes acélötvözet váz.
Igaz, h előtte repülőgépgyártásban használt alu ötvözet vázunk volt, de ennek már végre vége.
Ez olyan, mint a 24V-os hajtás, amiről mindenki tudja, h mire elég, erre képesek voltak kiadni egy "4 Go"-t 24Volttal, tömör kerekekkel. Még a végén kiderül, h évek óta nem tudtak mit kezdeni az akkupack készítés során megmaradt minőségi hibás cellákkal, és azokkal szórták tele ezeket a rollereket, így próbáltak a készletektől megszabadulni.Inkább a nyomatékot írnák ki.
Beleírhatnám a táblázatba, h melyik roller hány Nm.
Ennek lenne értelme, nem a stainless steelnek.Egyébként ezek szerintem nagyon jó rollerek lesznek, ha jól árazzák őket, akkor biztosan ajánlottak lesznek. A 48V-os hajtás sokkal erősebb alapból.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #25811 üzenetére
"Kár, h csak átnevezték, könnyebb lenne eligazodni az új rollereik között."
Pont ezt szokta jelenteni a 2nd Gen, vagy autóipari nyelven a facelift kifejezés. Magyarul szokás ráncfelvarrásnak, arculatfrissítésnek, de sokkal találóbb a félidős frissítés kifejezés, esetenként generációközépi modellfrissítés vagy életciklus modellfrissítés.
A modell teljes újratervezése nélkül tudnak kisebb újításokat bevezetni, vagy a gyártástechnológián változtatni. Ez a Teslák esetén volt jól megfigyelhető, hogy egyre olcsóbban tudtak egyre többet nyújtani.
Olasz igényeknek megfelelően ezek is kaptak irányjelzőt. Ettől azért érezhetően szélesebb lett a kormány, ami csomagtartóban elhelyezéskor jelenthet problémát, ha emiatt pont nem fér be.
Kénytelenek voltak éjszakai fotót betenni róla, annyira gyenge ez a szentjánosbogár megoldás. És a kormány vége az egyik legsérülékenyebb pontja a rollernek, meg hallon a kapcsolókkal is probléma van. Szar ügy, nem lehet kompromisszumok nélkül jól megoldani."Külön kiemelik, h carbon steel (szénacél) a váz, azaz vasvázas lett alu helyett."
A "vasvázas" kifejezés miatt a tanáraim nem az ajtón hajítottak volna ki, hanem a csukott ablakon. -
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #25809 üzenetére
Azért ez a 60-65 km gyakorlati hatótáv egy kicsit meglep, szemben a 180 km-rel szemben. Pedig a 180 km-es hatótáv is részben realisztikus: 75 kg-os személy, 25 km/h tempó.
Az alap pálcika rollerből indultam ki, ahol 50 kg-os személlyel és 15 km/h sebességgel adnak meg 30 km-t, abból lett alattam kb. 22 km, más alatt inkább 20 km, de durván nyomva is legfeljebb feleződik a hatótáv.Ennyire sokat jelent a dinamika.
----
Az alábbi számítás elképzelése az, mennyit lehetne spórolni a közlekedési költségen, ha az autó kevesebbet lenne használva, és amikor csak lehet rollerral lenne kiváltva. A számok elég bizonytalanok, de talán nem tévedek túl sokat.
Egy szakember szerint személyautóknál az üzemanyag költsége a teljes költségek kb. harmadát teszik ki. (Kb. 10 éves adat. Persze rengeteg múlik az autó típusától, állapotától, stb.) Ha 100 km üzemanyag költsége kb. 5.000 Ft, akkor 1.000 km teljes költsége kb. 150.000 Ft lehet.
Szerény rollerral napi városi használat mellett könnyen össze tud jönni az évi 1.000 km. Pálcika roller kategóriánál ez évi 10.000 Ft-ot jelent (a korábbi számításaim alapján). Ez áll szemben a 150k-val. Egy év alatt össze is jöhet a roller ára.
Millió körüli rollernél az 1.000 km-re lebontott teljes költsége akár 50-80.000 Ft is lehet. Ami azt jelentené, hogy csak harmadolódna, feleződne a személyautó teljes költsége. A komolyabb felépítésű rollerekkel azért nagyobb hatótávot meg lehet tenni, de kb. 2.000 km-t meg kell tenni ahhoz, hogy az előzőhöz hasonló 150k költségspórolás összejöjjön. És akkor még mindig elég messze vagyunk a nagy roller árától.
-
válasz
geryboro #25810 üzenetére
Én nem szoktam ezzel foglalkozni, abszolút nem érdekel egy töltés ára, annyira meg képben vagyok (voltam eddig is), h ezerszer gazdaságosabb egy rollert töltögetni, mint autóba tankolni.
Persze az is igaz, h ilyen kis városon belüli rövid távokat autózgatni még havi szinten sem olyan költség, h emiatt ne használnék autót.
Én inkább azért járok rollerrel, mert nem kell parkolóhelyet keresnem - majd parkolójegyet vennem, illetve a távoli parkolóhelyektől elsétálni az úticélig (bolt, másik bolt, harmadik bolt, posta, szolárium, terem).
Mármint rollerrel a bejárat közelében tudok megállni kb mindenhol, míg a parkolóhelyek azért többnyire mindig távolabb vannak.
Max az tart sokáig, míg le kell zárjam a rollert, hiába van rajta applikációs lock, inkább ki szoktam láncolni is, még ha megy is vele az idő.És hát rollerrel többnyire nem kell araszolnom a dugóban sem, és ahogy el szoktam nézni azt a rengeteg autót amiben 1, max 2 ember ül, azon részük, akik a városon belül lakik, ha mind rollerrel, e-bikeal járna, máris szinte üresek lennének az útjaink. :/
Az egyetlen előnye számomra az autónak kb az időjárással szembeni előnyeit jelenti.
Rollerrel azért se a hideg nem jó, se az eső. :/
Szerencsére olyan közel lakok a munkahelyemhez, h mire elkezdenék fázni, már be is érek.Nyilván ha cipekedni kell, az más, akkor eszembe sem jut a roller, az autó pont ezért jobb.
-
válasz
Silentfrog #25818 üzenetére
Mondjuk nem valami sok ez se.
10Ah az semmi. Igaz, itt nem 40+ km/h-val fog menni a roller, de ettől még nagyon karcsunak tartom.
Kérdés, vajon belefér-e a trepnibe 25-30Ah? -
Silentfrog
veterán
válasz
Thunderzolee #25817 üzenetére
Ja tényleg.
-
válasz
Silentfrog #25816 üzenetére
48Voltos
-
Silentfrog
veterán
válasz
Thunderzolee #25813 üzenetére
A Xiaomi 4 Pro Max elég szimpatikusnak tűnik, viszont arra kíváncsi lennék hogy 10200mAh akkuval hogy lehet elmenni 60 km-t.
-
Reggie0
félisten
válasz
alphamooncam #25794 üzenetére
Pontosan. En szeretem a palcika rollert. Kozlekedni nem kozlekedek mar vele(otthonrol), mert nem birjak a kezeim. Viszont arra pont jo, hogy a csomagtartoba bevagom, kocsival nem megyek be a dugoba, csak a szelere, es a maradek 0.1-2 km-et legurulom vele, igy sok idot sporol es nem kell korozni orakat a parkolohelyert.
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #25798 üzenetére
Ha sokat fogyasztasz inkabb 72Ft.
-
Xiaomi 4 Pro Max
A szakrális fényesség ragyogja be utunk során a rollerünk.
Íme a Xiaomi legújabb monumentális alkotása, arany/titán színben.400/960W motor
10200mAh 48V akkupack
Index
10" nem zselés, de belső nélküli kerekek
Elöl dobfék
Vas váz: 21,3Kg
Első lengéscsillapító
Eltüntetett kábelek, csak a lengéscsillapító miatt van egy kis fékkábel.
Itt is visszaköszön a nagyobb, és fényesebb hátsó lámpa.Ismerős Index kapcsoló - a Segwayé is pont ugyanilyen.
Németországban 600Euroért jelent meg.[ Módosította: Kendek ]
-
Xiaomi 4 Pro Plus
Erről már írtam ismertetőt korábban is.350W motor, de csúcsban 700W helyett 960W-ot is le tud adni.
10"-os kerekek
Index
Dobfék elöl
Nyomásérzékeny gázkar.
Szénacél váz: szintén nagyobb súly - 19.5Kg.
A kábelek itt sincsenek már látható helyeken.
48V-os rendszer, 10300mAh akkumulátor
Hátsókerék hajtás
Automatikus lámpák
Nagyobb, és fényesebb hátsó lámpa.Gyorstöltő (8-9 óra helyett 3 óra alatt feltölt).
Viszont a gyorstöltőt ehhez sem adják, azt külön kell megvenni.
A töltési idő azért ilyen hosszú, mert a rollerhez adott töltő már nem 2 Amperes, csak 1.3. A Xiaominál kiszámolták, h így kevésbé melegszenek a cellák, és még tovább tart az akksi élettartama. Akinek meg ez nem felel meg, az vehet 4 Amperes gyorstöltőt. -
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Kár, h csak átnevezték, könnyebb lenne eligazodni az új rollereik között.
Mérete kicsit kisebb lett, a Segway F2 sorozathoz közelebb került.
(Az eddigi 4 Pro inkább a G30-hoz volt közelebb méreteit illetően.)Kapott indexet.
Hátsó kerék hajtása lett.
Erősebb a motor: 400/1000W
Dobfék elöl.A kerekeket szélesített keréknek nevezik, ami 6cm-t jelent. Nos, eddig is 6cm-es volt a 10"-os rollereiken a kerék szélessége.
A 8.5"-os rollerekhez képest ez nyilván szélesebb, de úgy gondolnám az elődmodellhez illene a marketing szöveget igazítani, nem a Pro 2, Mi 3 vonalhoz.
A kerék ettől függetlenül nem zselés, csak "sima" tömlő nélküli.Külön kiemelik, h carbon steel (szénacél) a váz, azaz vasvázas lett alu helyett. Ezért a súlynövekedés: 19Kg. (17-ről)
Hogy pozitív is legyek, 48V-os rendszer, 10Ah akkumulátor.
60km hatótávot írnak.
A kábelek eltűntek, bevezették a test belsejéba, csak a fékkarnál van némi fékkábel.
A töltőport ennek is maradt a villa oldalán.
A lámpa automatikusan kapcsol be, bár nem tudom, ez miért olyan fontos, már egyik korábban bejelentett, de még meg nem jelent modelljükön is külön kitértek erre a "feature"-re.És ugyanannyiért adják, mint a korábbi modellt.
Már kapható, Árukereső már listázza.
A specifikációk/felszereltség alapján azt mondanám, h ezzel nagyjából utolérték az F2 sorozatot, ez biztos, h jobb lesz nagyobb testsúlyú embereknek, vagy emelkedőkre felfelé, a Segwaynek meg ugye a súlya kisebb, ill. a kerekei zselések + tárcsafék. -
geryboro
senior tag
válasz
Thunderzolee #25798 üzenetére
akkor ~0.5-2Ft/1Km?
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #25807 üzenetére
Én forgalom tempóban közlekedtem vele, az úgy akkor kb 60-65km hatótáv.
Gumi ugye 13k/1000km max de lehet hamarabb fogy.
Persze így is olcsóbb lesz, mint autóval csak az üzemanyag ár. De használtan 900-950k. Ha meg is terül valaha, nem olyan tempóban mint egy pálcika ára, az tuti -
FőDudu
veterán
válasz
morbi04 #25806 üzenetére
Resetet probaltad?
Gaz, fek, bekapcsolo gomb egyszerre 3 masodpercig (kikapcsolt allapotbol inditva). Csippan ha lement a hard reset.(vigyazz, mert reseteli a BT beallitasokat es utana ujra parositani kell a telefonnal is - ha eddig az mukodott, akkor en nem csinalnam meg egy kijelzo problemas darabon).
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #25804 üzenetére
Nem megtérülést, hanem amortizációval együtt számolt teljes költséget.
Célszerű versenyeztetni az autó költségeket, meg a robogó költségével, a tömegközlekedés költségével, a kerékpár költségével, stb. És elég kedvezőek a számok. És erre jön rá az élvezeti faktor, az idő spórolás, a kényelem / kényelmetlenség.
Amiből egyre többet látok, a 300.000 Ft környékén kezdődő, minimum 20 hüvelykes, olcsó kínai elektromos kerékpárok. A belépő szint ára nagyon szolid. Fogalmam sincs, mennyire hitvány járgányokról van szó, de a kerékpár szerelés soha nem volt túl bonyolult. Nem tudom mennyire mélyen kell a zsebbe nyúlni, hogy az ajánlható szintű városi gépekig eljussunk, de még így is biztonságosabbak, mint a 8-9 hüvelykes rollerek.
Amúgy kiszámoltam a Kaabo Wolf King GT pro-ra is a kilométer költséget.
Ha jól látom 2 csatlakozó miatt 2 töltési lehetőség közül lehet választani:
Egy töltővel: 84 V × 3 A × 11,6 h = 2923 Wh.
Két töltővel: 84 V × 5 A × 7 h = 2940 Wh.
Hatótáv 75 kg-os személy, 25 km/h sebesség mellett kb. 180 km.Költség 2,94 × 36 = kb. 106 Ft. Elosztva a hatótávval: 0,59 Ft/km.
-
morbi04
csendes tag
Sziasztok.
Adott egy Xiaomi Pro2 roller, segítséget kérnék hátha látott / járt már igy valaki köztetek.A bekapcsolo gomb nem reagál semmire, azáltal nem tudom kikapcsolni, fokozatot váltani, lámpát kapcsolni stb. Viszont ezt leszámitva müködik a roller, lehet vele járni, töltést is veszi. Ez milyen hiba lehet? Elvileg nem volt beázva a kormányon van szilikon takaró.
Köszönöm a segítséget.
-
FőDudu
veterán
Sziasztok!
Fiam Pro2 rollerjet elerte a 14-es hiba - gazkar hiba.
Szetkaptam, a picike hall erzekelo egyik laba toben leszakadt - azt barmennyire is jo vagyok a forrasztasban nem forrasztanam vissza. Ugyis letorne a rezges.Az lenne a kerdesem, hogy ebbol a nem gyari is jo megoldas-e? (nyilvan a hall erzekelo es a 2 magnes ugyanugy mukodik). Ezt meghozza a prime hamar - MyBestScooterrol mar rendeltem peldaul hatso sarvedot es az gyari volt piti aron (15eur)
Viszont akkor mar gumit is cserelnek - a masodik garnituraja is elkopott (kiolvasas szerint 6e km van a rollerben, most csereltem fekbeteteket is).
A mostani gumija a szokasos korben luggatott - azt egy ismerosom rakta fel, mert en a gyarit le tudtam szedni, de az ujat mar nem tudtam felrakni, ok meg ugyis gumi cserere keszultek, es felraktak jofejsegbol. (mondjuk ennel mar leirjak a trukkot amit ismeros is mondott: forro vizbe kell rakni a gumit es akkor meglagyul/kitagul). Nagy csavarhuzoim vannak, sot pajszer is
Elore is koszi!
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #25799 üzenetére
Kisebb rollereknél 50 fillér/km.
Bármely metódussal számolva kb. ennyire jön ki. Többet kipróbáltam.Az én töltőm 70 W-ot kér, töltési idő 4 óra, hatótáv 20 km, áram díja kb. 36 Ft / kWh az E.ON-nál.
Tehát a töltés 70/1000 kW-al történik óránként: 0,07 kW.
4 óra töltési idő az 0,28 kWh.
Ennek díja kb. 0,28 kWh * 36 Ft/kWh = 10,08 Ft.
Nem ez elvi, hanem a gyakorlati hatótáv bő 20 km, így jön ki az 50 Ft körüli km díj.Majdnem napra pontosan egy éve, ebben a hozzászólásban (#20137) PociAti 2023-04-16 az egyéb költségeket is megpróbáltam kiszámolni.
Például a gumi költség (első + hátsó) kb. 20.000 Ft körül lehet. Szerencsésebbeknek 4.000 km-t is elmennek, van akinél sokkal rövidebb az élettartam, de számoljunk mondjuk 3.000 km-rel.
20.000 Ft / 3.000 km = 6,67 Ft/km. A gumikopás 13-szor drágább, mint ez az áram költség (1.500 Ft az említett 3.000 km megtétele során).És ha valaki a roller amortizációjával is számolni szeretne, kb. 10.000 km után az értéke közel nullára leíródik. Belépő szintű rollererek kb. 120.000 Ft-nál kezdődnek, ez km-enként 1,2 Ft amortizációt jelent.
Ez utóbbi értékek is elég szép skálán mozognak, de úgy tűnik a gumi ami igazán jelentős tétel. Főleg annak lehet az, aki nem vigyáz rá ... vagy rohadt peches.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - Motoros/biciklis szett (4.)
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI AVATA Explorer Combo drón - 3 akku, Goggles Integra szemüveg, hátizsák
- Ùj - DJI FPV Drone - 0h repülési idő
- DJI Mavic 2 Zoom drón, gyári dobozában, 4 db aksival és táskával eladó
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz LGA775 Processzor
- AKCIÓ! ASUS PRIME Z390-P i5 8600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 DEEPCOOL Matrexx55 630W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX Z270G GAMING WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X250 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 12,5" HD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest