- weiss: Pant* rant
- sziku69: Szólánc.
- MasterDeeJay: Natív 3Dfx Glide Windows11 alatt Voodoo1 és Voodoo2-vel.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Banyasz papa: segitség kérés
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- droidic: A Coffee Lake titkos nyolcmagos processzora – CC150
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
máyköl
veterán
Végigpróbáltam először, a kerék forgásától, vagy a kormány forgatásától a hang nem jelentkezett, tehát az összecsukó mechanika a ludas biztosan.
Megnéztem a youtube szerelési videókat, végig csináltam a létező összes műveletet, wd40 is megvolt, de sajnos a helyzet változatlan:
Idegörlő ez a hang. Menet közben még rosszabb, de úgy nem biztonságos videózni. Szerviz lesz ebből…
-
Pano
addikt
válasz
Thunderzolee #24194 üzenetére
Uh tényleg, kergetés nálunk is volt.
Engem találtak fejen baseball ütővel. Persze véletlen volt, meg akkoriban hatalmas szó volt, hogy ha valakinek volt olyanja (gyerekkori barátomnak is amerikai rokona küldte).
El is tört a fülem, azóta kicsit máshogy néz ki mint a másik.Fura, hogy visszaemlékezve annyira nem is fájt.
-
DGery
aktív tag
válasz
Thunderzolee #24196 üzenetére
Én is
Aztán orvosoltam is hamar (a hang hasonló volt kakor is, csak halkabb és kevesebb)
Egyik ismerősnek viszont ugyan ilyen volt a hang, 800km után jött kb elő ilyen durván, persze nem foglalkozott vele. aztán kitakarítottam, állítottam picit, kapott egy kis PTFE spray-t és köszönijól van -
-
Inkább olyan volt, h csalánnal kergették a fiúk a lányokat, mire a kergetőző fiút belökték a csalánba az adott lányok idősebb testvérei.
Kb minden évben volt ilyen gyerek, akit belöktek, mert annyira rossz volt.Kővel nem dobáltunk, azt nem volt szabad, de bilicke fadarab volt, h engem is fejen talált.
Mondjuk még mindig jobb, mint métaütővel fejbe somni a másikat "véletlenül". -
válasz
máyköl #24192 üzenetére
Fuhhh... és most mi nyikorog, a kerék ahogy forog, vagy ahogy kanyarodik a kormány, vagy csak az összecsukó pontnál a szokásos kattogás ez?
Nem tudom eldönteni a hang alapján.Az enyém nem csinálta, vagyis egy összecsukás után kezdett el nyekeregni, de húztam az összecsukó mechanikán a csavaron/anyán, aztán abbamaradt. A Pro 2-vel kb ugyanígy jártam, összecsukás után kezdte, de azon is csak meg kellett húzni azt amit az ilyen nyikorgást megszüntető videókban is látni.
-
máyköl
veterán
válasz
Thunderzolee #24187 üzenetére
-
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
1 éve vásároltunk egy Xiaomi Mi Electric Scooter 3 rollert (Alzánál).
Kb. 2-3 hónapja borzalmasan hangos nyikorgás hallatszódik elölről. Tényleg nem valami halk, amit white-fülűek hallanak csak, sokkal inkább az amikor az utcán mindenki téged néz, hogy mi nyilorog ennyire.
Az Alzához visszavittük, nevetséges indokka visszautasították (nem érzékelték a hibát), 30 napig ott volt náluk.
Volt már valakinek hasonló tünete? Mi lehet a megoldás?
Köszönöm előre is!
-
PociAti
őstag
válasz
pescara #24180 üzenetére
Nem te vagy a kivétel, hanem a bélszínt és nagyon drága italokat tartalmazó vásárlásaid számítanak kivételnek.
Mint ahogy te is említetted "neha meg ugy megtomom a hatizsakomat ...". NÉHA.Nézz egy normálisabb időtávlatot (pl. egy hónapot), ne egy kirívó kis mintás esetet és rájössz, hogy a rolleres vásárlók az 1%-át sem teszik ki a bolti vásárlásoknak. A közeli Lidl parkolóját végignézve inkább ritkaság számba megy, ha legalább ketten vagyunk rollerral, de mellé van legalább 10 kerékpár és 50-80 autó (meg lehet vagy 30-40 gyalogos, többnyire idős ember a környékből).
Realitás talaján állva nem kell úgy isteníteni a rolleres vásárlókat, létszámunkat és kosárméretet nézve bőven a statisztikai hibahatár alatt vagyunk. Jármű jellegéből adódóan nehezen fogjuk átütni ezt a határt.
-
Pano
addikt
válasz
dudikpal #24181 üzenetére
Erről jut eszembe.
-
polo493
tag
válasz
Reggie0 #24172 üzenetére
de zavarja csak nem tudnak rád kiabálni,magukban irigykednek és szitkozódnak főleg ha teslát látnak akkor tuti egy gazdag tolvaj vezeti aki még adót sem akar fizetni sőt a parkolásért is fizessen más mert neki ingyen legyen,még a szomszédba is teslával jár mert olcsó ,am egyetértek hogy sok elektromos autós egy barom, és pazarolja mert olcsó feltölti azt szórakozásból unalomból megy,kíváncsi lennék egy kimutatásra elektromos autóval hány km-el megy többet évente azt mondják 60% -al kevesebb a szennyezése az egész élete során mint a kőolajos autóké ,de a sok barom miatt aki feleslegesen pazarolva használja,tesztelgeti... akkor mennyi az a százalék!?
-
phoenix1989
őstag
Én sem Budapest , akadalyozni se akadalyoztam senkit, egy irányú út 30 as korlát , teszem hozzá 35el mentem kb, a rendőr meg így is elhúzott mellettem miután ki kiabált az ablakon. Én inkább azt látom az arcokon hogy mi a szart keresek ott ahol éppen ő megy. Nem sokszor dudalnak szerencsére de most egymás után kétszer ráadásul rendőr azt hittem lemaradtam valami szabály bevezetéséről.
-
Pano
addikt
válasz
phoenix1989 #24167 üzenetére
Ha látszólag akadályozod vagy veszélyezteted a forgalmat, akkor a rendőr intézkedhet veled szemben (ez többnyire csak felszólítás). Teljesen mindegy milyen eszközzel vagy, vagy anélkül. Ebben akár szubjektív megítélése is lehet a rendőrnek.
Vannak olyan helyek, ahol semmi keresnivalónk rollerrel, még szabályosan közlekedve sem.A közlekedésben mindig vannak "ki ha én nem" bunkók. Szerencsére engem még nem dudáltak le vagy ért hátrányos megkülönböztetés a roller miatt.
Többször látok inkább csodálkozó tekinteteket, hogy indexelő rollerest látnak.
Igaz én megyeszékhelyen élek, nem Bp-en. Ott azért vadabb a közlekedés. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #24161 üzenetére
Igen, mint írtam, kb. 50 éve, vagy talán az '50-es években még elegendőnek tűnt az a kevés parkolóhely az autók számára.
Aztán belátták, hogy parkolóhely nélkül nem lehet pl. műszaki üzletet vinni, így azok kiköltöztek a város szélére, ezekből éttermek és italozók lettek, az utcákból pedig sétálóutak lettek. Nem csak az autósokat, a motorosokat, kerékpárosokat - és nyilván a rollereseket - is kitiltották. -
PociAti
őstag
válasz
pescara #24162 üzenetére
Nem az egy zsemléért rollerral járó emberek tartják el a boltokat, hanem inkább azok, akiik autóval érkeznek és teli kosárral vásárolnak.
A mikro vásárlások is számítanak, kitöltik a rést, de ebből a halmazból csak egy kis szelet a rolleres vásárlók. Az "egyre tobb rolleres vasarlo" legfeljebb a másik halmaz, a kerékpárosok kannibalizálásával tud növekedni. Akinek eddig kerékpárra sem tellett, annak elektromos rollerre se nagyon fog.És emellett eléggé évszak és időjárás függő közlekedési eszköz a roller.
"Ugye nem gondolod komolyan, hogy az uzletek is ,,szornyu" nek fogjak hivni az egyre tobb rolleres vasarlot?"
Ha a rollert az üzlet előtt hagyják, akkor éppolyan egyszerű vásárló, mint bárki más. (Legfeljebb nem vásárol annyit, amennyit már nem tud elvinni magával.) -
polo493
tag
válasz
phoenix1989 #24167 üzenetére
még nincs ,egyszerűen az ilyen emberek utálnak mindenkit ,nem szabad foglalkozni velük
engem is ledudáltak intettek sport kocsiban terepjáróból stb,biztos irigyek ,hogy ingyen utazok ők meg fizetnek a drága üzemanyagért ,vagy csak buták neveletlenek,tahók
múltkor bicajon dudáltak le egy kamionos azt ablaktörlőzött vizezett,biztos sietett mint mindig vagy netezett telefonált azt nem figyelte az utat. -
Kedden bevittem a Xiaomi Pro 2 roller a Bikegarázsba, hogy kotyog a kormánya. Ma hoztam el. Egy csavart felül meghúztak és beragasztottak meg alul kicserélték és beállították az általam szerszám hiányában megkokányolt csavart. 4000 HUF-ot kértek és még szépkártyával is lehet fizetni náluk. Tőlem kapnak egy ajánlást.
-
phoenix1989
őstag
sziasztok! jól tudom hogy még nincs jogszabály? csak mert tegnap egy rendőr szirénázott le hogy huzzak a járdára én meg csak lestem ennek mi baja, ma meg egy haladó gondolkodású autos dudált le, nem is értettem miért hiszen szabályosan közlekedtem, bár van egy elképelésem hogy csak szimplán azért mert rollerrel voltam és kénytelen volt elsőbbséget adni , de hát ha egyszer tábla kötelezi rá akkor mi baja.
-
Aldorfin
tag
köszönöm a válaszokat az ötleteket és az féltést mindenkinek! (bennem is vannak/voltak hasonló félelmek...)
-
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #24155 üzenetére
Hat akkor foleg nem ertheto, amit irtal.
,,Amilyen rövid időn belül (kb. 9 hónaponta) duplázódnak a rollerek száma, szép is lenne, ha annak a 90%-a mindenhová bevinné magával a rollert!
Még belegondolni is szörnyű!"
Ellenkezoleg! Ez a jovo! Azokkal kell fizettetni, akik egy zsemleert autoval mennek es 30 roller helyet foglaljak el. Ugye nem gondolod komolyan, hogy az uzletek is ,,szornyu" nek fogjak hivni az egyre tobb rolleres vasarlot? -
PociAti
őstag
válasz
Aldorfin #24156 üzenetére
Ahogy előttem is írták, az elektromos roller, mint jármű nem létezik a kreszben. Erőltetettem be lehet skatulyázni valamelyik járműkategóriába, de a gyakorlat nem konzekvens.
Elektromos rollernél az ajánlott minimális életkor talán a 14 év (persze típus függő).
Ha ismerném a gyereket, 11 évesen talán megengedném neki, általánosságban inkább azt írom, hogy ne használja. Az Okai Neon Lite-nál hiába van olyan üzemmód, aminél a max sebesség csak 15 klm/h, a járdán a megengedett sebesség 10 km/h. És ebből az üzemmódból a bekapcsológomb dupla megnyomásával átválthatná a rollert H üzemmódba, ahol a max tempó 25 km/h. Az meg már túl sok. -
Pano
addikt
válasz
Aldorfin #24156 üzenetére
Jelenleg még nincs jogszabály szerinti korhatárhoz kötve az elektromos roller használata (én így tudom.)
Nem akarok túlzottan belevau, de én 11 éves kislánynak nem engedném. Az elektromos roller nagyon nem játékszer. Nem egy bicikli. Ennyire fiatalon különösen balesetveszélyes.
-
Aldorfin
tag
kérdésem lenne, 11 éves kislány bukósiasakkal nem kózúti forgalomban, (járdán, játszótéren) használhatja e rendőri intézkedés nélkül egy okai neo lite-ot?
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #24154 üzenetére
Még hogy autók számára lett mindenhol parkoló?
Helyileg a belvárosi üzletek teljesen átalakultak, elveszítették régi funkciójukat. Korábban a TV-től kezdve minden műszaki berendezést ott vettünk meg, aztán eljutottunk odáig, hogy a város tágasabb területtel rendelkező helyein létrejöttek bevásárló központok és plázák hatalmas parkolóval és az emberek ott vásárolták meg a dolgaikat. A belvárosi üzleteknél nem lehetett autóval megállni. Parkoló hiány miatt. (50 éve még kevés autó volt, akkor még jónak tűnt az a városszerkezet.)
Most ezek a belvárosi üzletek legfeljebb ruha butikok, vagy étkezőhelyek, italozók. Ennek legfőbb kiváltó oka pont a parkolóhiány. Nagy nehezen és komoly áldozatok árán épült pár parkolóház (a távolban), de nagyon nem állja meg az a kijelentés, hogy "lett mindenhol parkolo". -
-
Reggie0
félisten
válasz
ridiculous #24146 üzenetére
Gyakorlati tapasztalatbol tudom
Az en esetemben talan 2 hely volt, ahova nem engedtek be, az osszessbol, es en mindenhova magammal vittem(, lancom sincs, stb). Az egyik a posta, de ott mint mondtam vigyaztak ra, a masik egy patika. Az adott patika helyett mentem masikba, ahol nem problemaztak, problema megoldva. Egy hely volt, ahova nem probaltam meg magammal bevinni, az a mozi, oda szinten nem ment volna, bar lehet a plaza parkoloszinten levo csomagmegorzojebe befert volna.
-
-
Miikee
csendes tag
válasz
DigitXT #24145 üzenetére
Köszi, a lábam és mellkasom ütöttem meg, ezért most nem "esik jól" a nevetés, mert eléggé szúr, de remélem, csak a büszkeségemben sérültem súlyossabban.
Egy sima g30-am van, nem száguldoztam, csak benéztem a párás aszfalt minőségét. Az a kicsit fehér murvás aszfalt, ami nagyon tud csúszni egy kis páralecsapodástól.Tényleg csak azért írtam, hogy itt az ősz, jobban kell figyelni, vigyázzatok magatokra.
tanuljatok az én hibámból
-
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #24147 üzenetére
Pedig pl. Gorogorszagban igy van, mindenhova beviheted es vigyaznak ra az ajton belul. Nem eri meg nekik elkuldeni a vasarlokat mashova, ennyire senki nem hulye. Amugy nem foglalnak ezek el sok helyet, ha meg majd annyi lesz, akkor gondolom kitalalnak nekik valami kulso tarolot. Ez nagy uzleteknel, mint szupermarketek, stb, nem jelenthet gondot, 2 auto helyen elfer 20 roller. Kis uzleteknel szinten nem lesz gond, mert oda egyszerre keves vasarlo megy, ugyhogy szinten elfer par roller.
-
PociAti
őstag
válasz
ridiculous #24146 üzenetére
Amilyen rövid időn belül (kb. 9 hónaponta) duplázódnak a rollerek száma, szép is lenne, ha annak a 90%-a mindenhová bevinné magával a rollert!
Még belegondolni is szörnyű! -
DigitXT
félisten
válasz
Miikee #24141 üzenetére
Egyetértve az előttem szólóval azért be lehet venni a kanyart rolleren akkor is, ha vizes az út, csak értelemszerűen kisebb lesz a kanyarcsúcsponti sebesség. Feltéve, ha száraz aszfalton határon fordultál, ami mondjuk közúton azért ritka.
Persze léteznek olyan ótvar guminak nevezett kemény műanyag/nylon hulladék abroncsok, amivel ez szinte állóra fékezést jelent: olyat nem kell használni.
Ha "gyorsan" akarsz menni esőben is (nem ajánlott), jobb tapadású gumi kell... (De akármilyen jól tapad a gumi, jön az ősz, ha rámész egy falevélre, már meg is szűnt a tapadás, szóval vannak körülmények, amikor nem opció a száguldás, adott esetben tényleg le kell lassítani lépésben haladásra, úgy nem lehet esni.
)
Ui: jobbulást, ha történt sérülés! Mindenképp tanulságos lesz a történet, amiből tanulni kell, aztán lehet (ésszel) hajtani tovább. FB-on több ember épített csuda masinákat, aztán az első esés/gázolás/rommá törés után sajnos mennek piacra, amikor kiderül, hogy nem igazán biztonságos játékszerek lettek. (Valóban nem.
)
-
kcsa
veterán
Első keresési találatom, gyanítom válaszként jó lesz.
-
Bibby
addikt
Sziasztok!
Xiaomi roller ( konkrétabban 1s a típusa) hátsó sárvédőjének a két oldalrögzítője lazult és zörög. Nem látom hol és mit kellene meghúzni, valahol a kerékagynál. [kép] hogy mire is gondolok.
(egyszer járt már szerelőnél, ott megcsinálták, de ezért nem vinném be...)
Valaki tudja? -
Miikee
csendes tag
válasz
Thunderzolee #24139 üzenetére
Hááát, nem is "esett" valami jól ....
A lényeg, hogy okulásnak írtam le, tanuljatok a hibámból, vigyázzatok magatokra.
-
PociAti
őstag
válasz
Miikee #24138 üzenetére
Nekem az ónos eső volt tanulságos. Bár kerékpáron történt, de a roller is némileg hasonlóan viselkedik.
Egy körforgalomnál kellett bevennem egy olyan kanyart, ami ráadásul kifelé lejtett.
A kerékpáron a kanyarodást főként 2 tényező határozza meg:
- a kormányzás szöge,
- és a kétkerekű jármű bedöntésének mértéke.
Ónos eső esetén ez utóbbira rendkívül érzékeny lett a kerékpár. Olyan lassan haladtam ahogy csak tudtam, éppen csak gurultam, de alig pár fokos bedöntésre kicsúszott alólam a bicaj. Ezt eljátszotta még párszor, így meg kellett tanulnom, hogy csúszós úton nem nagyon szabad bedönteni a járművet és csak olyan tempóban szabad haladni ami kormányzással megoldható.Sok évvel ezelőtt volt annyira hideg telünk, hogy nappal is -10˚C környékén lehetett a hőmérséklet, és 5-6 órára az egyetem előtt hagytam a vékony felnis bicajomat. Hazafelé menet azért szálltam el egy kanyarban, mert a gumi megfagyott. Nem volt semmi jegesedés, száraz volt az aszfalt, de a gumi teljesen elvesztette az eredeti tulajdonságát. Ez utóbbi veszély az akku miatt a rollert kevésbé fenyegeti, de előfordulhat hogy a gumi összetétele magasabb hőmérsékletre van hangolva, így emiatt érzékenyebb lehet kis hőmérsékletre.
-
válasz
Miikee #24138 üzenetére
Ajjajj, ez nem hangzik valami jól.
Itt négyből kellett volna választani hármat:
roller, vizes út, kanyar, nagy sebességVizes úton, pláne kanyarban nagyon le szoktam a sebességet venni. Fogalmam sincs róla, mekkora sebességgel tudnék kanyarodni, de nem nagyon merem próbálgatni, még 25-el sem, azzal is akkorát lehetne esni, h inkább dudáljanak rám, h akadályozom a forgalmat, de éles kanyaroknál óvatos vagyok.
Nem mintha annyi kanyar lenne azokon a szakaszokon, ahol járok rendszeresen.
A körforgalmak azok, amiket inkább kerülök pont emiatt, nem merek gyorsan haladni bennük, viszont az autókat meg nem akarom feltartani, ugye irányt jelezni is illene kikanyarodás előtt, így inkább ha tehetem, másik útvonalon megyek, a körforgalmakat kihagyom. -
Miikee
csendes tag
Sajnos tegnap rá kellett jönnöm, hogy van hasonlóság a fejlesztés és a rollerezés között.
Fejlesztésnél szokták mondani, hogy gyorsan, olcsón, minőséget szállítunk, de a megrendelő csak kettőt választhat.
Roller esetében, roller, vizes út, kanyar.
Jobban tettem volna ha csak kettőt választok belőle.... -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #24135 üzenetére
Ez a legtöbb esetben nem kivitelezhető.
Van amikor igen, de ott se lenne kedvem lépcsőzni vele, vagy akadályozna a szabad mozgásban.Ilyen elven inkább ne menj rollerral. Csak pont az ellenkezőjéről van szó. Rollerral szeretnénk menni, és annak biztonságos lezárását szeretnénk megoldani.
-
balintka
addikt
válasz
Peaceliker #24132 üzenetére
Köszi a segítséget, akkor meggondolom, hozzá nyuljak-e.
-
Pano
addikt
válasz
Thunderzolee #24130 üzenetére
Visszakaptam a rollert, de sajnos nem nagyon válaszoltak a kérdéseimre. Nagyon éreztették velem, hogy "itt a rollered, mit akarsz még?!".
Őszintén szólva nem is igen vártam mást. A városunkban évek óta (főleg az utóbbi 1 évben) nagyon durván megszaporodtak a kerékpár lopások. Van egy olyan érzésem, hogy a rendőrség hozzáállása is rásegített. Ha el is kapják őket, nem hiszem, hogy túl elrettentő büntetést kapnának. Lehet nagy részük kap egy felfüggesztettet aztán csókolom.Kérdeztem, hogy miként tudnám jobban megelőzni ezt. Azt mondták, hogy én jól jártam el, ennél többet nem is nagyon lehetne tenni a mindennapokban. 100%-os megoldás pedig nincs és minden lakat leszedhető, főleg, hogy sok tolvaj már akkus erővágóval mászkál.
Állítólag majd ha megszületik végre a rollerek szabályozása és meghatározása, tervezik, hogy lehessen jelöltetni, mint a kerékpárokat. De hogy ez mikorra lesz, a jó ég tudja.
Megakadályozni az se fogja a lopáskat, de talán növeli a "'nem éri meg" faktort. -
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #24126 üzenetére
Nekem volt E45E, hát valóban kísérletinek tűnik most a Max G30 mellett, pedig ez se friss modell... Ég és föld a különbség köztük, nem gondoltam volna.
A G30 fékkarját állíthatom lejjebb? Nem okoz semmilyen gondot? Gyárilag majdnem vízszintesre van állítva, ez nem kényelmes annyira, bringán is vízszintesnél lejjebb néz nekem a fékkar.
-
Azért fxszság ez így, h nem képesek megmondani.
Ha esetleg nem is tartalmazta a nyomozás, h hogyan nyitotta ki, de attól még meg lehet kérdezni a tolvajtól.
Egyáltalán nem mindegy, h véletlenül nyitva hagytad, vagy van valami mód, amivel ki lehet seperc alatt nyitni ezeket a zárakat.Én is jártam már úgy, h mellézártam a rollert, kétszer is volt, h kifelé menet vettem észre mikor nyitottam a zárat, h a korlát utolsó rögzítési pontján túl zártam le, emiatt oldalirányba simán lehúzhatta volna egy szemfüles ember a zárat a csőről. És ezt már kétszer megcsináltam. Nem vagyok normális.
-
-
Kowi84
aktív tag
válasz
Thunderzolee #24124 üzenetére
Akkor reálisan 150-et tudhat?
Elszakadt a motor áramkábele. Kidörzsölődött. Ott ahol kilép a műanyag burkolat alól. Nem egyik pillanatról a másikra történt és nem vettem észre mi a hiba, csak azt tapasztaltam, hogy szarakodik meg búg a motor. Amikor már majdnem teljesen el volt szakadva csak akkor vettem észre, mert egyszer egyszer dobott ott egy szikrát.
Gondolom, hogy a kontakthiba szép apránként kinyírta...
-
válasz
tknof1871 #24110 üzenetére
Ezek noname rollerek, nem ismerem őket, vagyis némelyiket igen, de véleményt az ilyen rollerekről nem akarok mondani.
Naveenek nem is tudtam, h van ez a modellje is, köszi a tippet. Az a Xiaomihoz tartozik, korábbi modelljei is jól sikerültek, a topicban találsz róluk ismertetőt.
A zselés kerékben nincs belső. Annyira azért nem "ugyanaz", mintha slimeot töltesz a belsős kerékbe. Például vastabb a zseléréteg, hosszabb tüskékhez hatékonyabb.
De tulajdonképpen mindegy, mivel a zselés kerekűek drágábbak egy kicsivel, én csak a használt rollerek miatt javasoltam, de mivel használtat nem akarsz, így nincs jelentősége.Nem tudom a Segway milyen nevezéktant használ, egyszerűen különféle betűkkel jelöli az adott szériáit.
A listában láthatod a főbb tulajdonságaikat, nem olyan bonyolult kiigazodni közöttük.
A D és az F együtt jelentek meg.
A D az olcsóbbik, az F a drágábbik sorozat volt.
Az F árcsafékes, nagyobb akksik, zselés kerék
A D dobfékes, kisebb induló akksi méretek, belsős kerék, egy fokkal gyengébb motor(ok). (Pl: 350/600 vs 350/700)A "Max" meg a legnagyobb pálcikarollert takarja, G30, illetve picit kisebb akksival a G30L. Ezért a névválasztás gondolom.
És hát idén megjelent az F sorozat utódja, F2 néven. Megcserélték a hajtást, hátsókerekesek lettek, index került rájuk, és az akksik nagyobbak, motorok is erősebbek. Sajna a kisebb motoros verziókat kihagyták, mintha azokra már nem is nagyon lenne szükség. :/
F25i, F40i meg olyan árban van, h inkább hagyjuk. :/A Z a Zing, azok gyerek rollerek.
A korábbi E, ES meg régiek, inkább ne is keverjük ide, (a kormányon, ill. kormányrúdban voltak az akksik), akkoriban még a Segway is csak kereste az utat.
Korábban kérdezted még, akasztót a kormányra lehet venni rájuk, illetve újabb modelleken már van.
Lengéscsillapítót lehet venni valóban hozzájuk, Monorimet, de nem egy olcsó dolog, arra azért számítsál.
D38 a nagyobb akksi miatt jobb, D28 ugyanakkora akksis, mint az F25.
-
Streetwise
újonc
Hali!
Végiggondoltam amit mondtál, nézegettem videókat is a szereléshez, ám végül úgy döntöttem, inkább kifizetem a tanulópénzt, de mérőműszer híján inkább szervizre bízom a dolgot. És milyen jól tettem!
A hibát a töltőfej kábele okozta - nem égett el semmi, egyszerűen csak kontaktos volt; 2-5 másdperc alatt meg lett oldva a dolog. Azóta boldogság van. Szóval igazad volt (illetve a másik fórumtársnak, aki erre tippelt elsőre!)
Nagyon szépen köszöntem a jótanácsokat, és biztonságos rollerezést Nektek / Mindenkinek!
( Egyébként nem akarok nagy reklámot csinálni a szervizes úriembernek, de azért így halkan megjegyzem, hogy a gondomat végül pesten, a Wesselényi utcai roller szervizben oldották meg pikk-pakk! (Sőt, még a keréknyomás is be lett lőve, első tárcsafékre is rá lett állítva, valamint a szervizes úr ellátott egy halom igen hasznos tanáccsal!) Sőt, még egy pár órányi töltést is kaptam! Mindezt olyan potom pénzért, hogy már nekem égett a pofám, hogy nem hagyhattam ott nagyobb összeget. Szóval ha olvassa ha nem, ezúton is ezer köszönet neki, és csak ajánlani tudom mind a profizmus, mind a pozitív stílus miatt!!)
-
-
Kowi84
aktív tag
Sziasztok!
Beárazásban szeretnék segítséget kérni, mert ahogy nézem a piacot elég nagy a szórás.Mennyiért lehet most eladni (nem árulni, hanem eladni!) egy jó állapotban lévő F40E-t?
Nincs lelakva, sosem estem vele.
Szeptember végén volt garanciális szervízben, ahol kapott zsír új motort és vezérlőt illetve egy új első gumit (gondolom komplett cserélték az első kereket). Azóta ment bele kb 20km.Milyen áron tudnám eladni szerintetek?
-
Pano
addikt
válasz
sgabor #24121 üzenetére
Igazából nem tudok sokkal többet a legutóbbi összefoglalásom óta.
Sajnos nem tudom, hogy a lakatot miként bűvölte meg, nem derült ki (és azóta se került elő).
Annyit elmondtak nekem, hogy az szerencse volt, hogy a tolvaj bevallása szerint nem tudta mit kezdjen az e-rollerekkel.
Lehet nem igen éri meg ellopni (remélem). -
polo493
tag
válasz
PociAti #24118 üzenetére
1 nem volt rá teljesen jó a méret kb 2cm több volt belül oldal iranyba a gumi rá tudtam rakni hosszabb csavarokkal az oldal deknit de pl kanyarban mozdult a gumi oldal irányban gondoltam 3d nyomtatóval lehetne csinálni olyan oldal deknit ami beül a gumit belső barázdáiba és lefogná azt ,nem forgott el a motor a gumiban azért eléggé meghúztam a csavarokat,nem működött rajta rendesen a kényelem nem érdekelt engem csak lett volna jó.
2 igazából hangosabb lett és lassabb a roller sokkal nehezebb a tömör,jobban melegedett a motor jobban merült egymotoros eléggé észre vettem, büdös gumi szag volt mert a motoron ült a gumi
,egy kicsit kényelmetlen lett pluszba hátsó lábam előbb érezte meg, a kerék súlypontja is eltolódott egyik oldalra jobban nagyobb volt az oldal mozgás is nagyobb sebességgel
Lehet egy kisebb keréken ami nem megy 30 többet még működik vagy dual motoros ami elosztja a terhelést kerekeken és eleve jól passzol a gumi a felnire ott jobban helytálló a tömör de így utólag 4e km,bírt defekt nélkül a tömlős inkább annál maradok.Thunderzolee igen elég jó a tpms van 2 kerekes gumi szenzor is elég jó rollera is .
-
Peaceliker
addikt
-
válasz
polo493 #23701 üzenetére
LOL
Én is ezt csináltam.
Azt munkahelyemen kiszúrták kollégák, h le vannak a lengéscsillapítókon a csavarok jelölgetve, és mivel a mintavételes nyomaték-ellenőrzés is hozzánk tartozik a mérnökségen, és korábban évekig nyomaték-ellenőr is voltam, ezek komolyan azt hitték, h ez nálam biztosan ilyen munkahelyi ártalom, h lejelölgettem a csavarokat, (kicsit se néztek bolondnak, megkérdezni meg nem merték), pedig egyáltalán nem azért csináltam, csak pont ugyanígy gondolkodtam, h elmozdulásnl meglátnám a filcen, így nem kell áthuzogatni a csavarokat.
Keréknyomás szenzor is ezért lenne jó, 2 tized bar hiánynál jelezne, azt nem kell nézegetni, vagy épp elfelejteni megnézni. -
polo493
tag
na tömör gumi nem vált be
-
Sebaj Fóbiás
aktív tag
válasz
Thunderzolee #24086 üzenetére
Nem is huzamosabb ideig gondoltam, csak hogy ne kelljen egyből kézben vinni a 20 kilóját, ha valamikor úgy járnék, hogy terepen merül le. Ha ~fél km-t el lehet rúgni agyérgörcs nélkül, az már oké. Muszáj ebben az ársávban maradnom, szóval erősebb modellre minimális esélyt látok.
Köszi megint a segítséget! DigitXT, neked is!
-
-
ZS3NI
őstag
Köszönöm a tippeket! Úgy néz ki nem murdelt meg.
Leszedtem az alját, átnéztem égett alkatrész nem volt. Lehúztam az akksit, feltettem töltőre üresben 30 mp-re, majd akksi vissza. elindult.
Neten olvastam, hogy ez valamilyen reset.
-
tknof1871
őstag
válasz
Thunderzolee #24101 üzenetére
Használtat nem szeretnék.
Okai Neon Lite-ról semmit se tudok mondani mert nem rollereztem. A cégnél az egyik középvezető elektromos rollerrel jár az üzemben. Azt megpróbálom kipróbálni, vagy marad a telefonos appal kölcsönözhetők, amik az utcákon állnak.
A zselés gumit nem értem. Ha én teszek bele tömlő folyadékot, amit a kerékpárokhoz használnak az nem jó?
Emeltem a max. áron. Ezekkel a keresési feltételekkel az árukereső ezeket dobta ki:
Max 180 000 HUF, Max hatótáv 25 - 45 km, minimum terhelhetőség 80 kg, Kerekek átmérője 250 - 254 mm,
Techsend Cyber A Pro 129 990 Ft-tól
MS Energy Neutron N3 149 990 Ft
UMAX City Racer 36 (UB921) 152 990 Ft-tól
NAVEE N40 164 990 Ft-tól
Segway KickScooter D28E 165 990 Ft-tól
Xiaomi Mi Electric Scooter 4 167 900 Ft-tól
Bee Free 1 169 990 Ft
Segway KickScooter D38E 177 000 Ft-tólA D28E jó választás lenne?
A Segway kódjai annyira semmit mondanak, hogy E, D, F, G, stb. Ezek mit jelentenek. -
DigitXT
félisten
Ha megolvadt a motor, azon már nem fog segíteni a szoftveres trükközés.
Ugyanez van akkor is, ha a vezérlőben köszönt el két MOSFET... Azért kettő,
mert egy hibája esetén még bekapcsolható, kettőnél peches esetben már a
motoron keresztül rövidzárlatban van az akku, és azért tilt le, hogy védjen...
(Ilyenkor ha széthúzod a motor kábeleit, és csodák csodája, bekapcsolható,
akkor meg is van a zárlat. Csak utána ne dugd vissza javítás nélkül, mert ha
zárlatos, lesz nagy pukkanás, és utána lehet csatlakozókat is cserélni...)
Ui: a zöld LED nem azért világít, mert fel van töltve, hanem azért mert nem
folyik áram: ez lehetne feltöltött állapot, de inkább egy tiltott BMS lesz az...
Ha lehúzod az akkut, vissza fog kapcsolni*, ha annak nincs baja. Nézd meg.
(Aztán multiméterrel tudsz ellenállást mérni az vezérlő felől az akku csatin:
szakadásnak kellene lennie, de ha két MOSFET halott, akkor lehet zárlat.
Ha pedig ez bebizonyosodott, akkor vezérlőjavítás... Ha meg itt jó, akkor a
motorba kell belenézni. Ha feketére égett a vezeték, akkor ott is lehet baj.)*: mármint az akku. Ha zárlat van, lekapcsolja a kimenetét, ha elmúlt vissza.
-
ZS3NI
őstag
Sziasztok,
Mi Scooter 3-am van, scooterhacking utilityvel cseréltem rajta FW-t, kicsit túlhúztam, lejtőn felfelé többször lekapcsolt a motor amikor nyélgázon mentem. Eddig nem volt különösebb gond, kb 1000 km-t mentem így. Tegnap este ismét toltam neki, a motor leállt lekapcsolt a kijelző stb. Azóta pedig nem tudom bekapcsolni, se kép, se hang. Fel van töltve a gép, a gyári töltőt bedugva zöld LED világít rajta. Hogy érdemes kezdeni a diagot? van valamilyen factory reset trükk? akksi lehúz?
-
polo493
tag
válasz
Streetwise #24105 üzenetére
nekem is ilyen rollet van,azokat nézd át amit mondtam a fedelet pár csavar fogja szedd le ,a gumi taposót a szélén szedd fel amíg meglátod a csavart nem kell leszedni az egészet.
vagy ezekkel van a baj amit írtam vagy a aksi pakkban a bms szarakodik és letiltja a töltést el sem indítja,a konnektorhoz semmi köze a hibának,valami kontakt hiba lehet ,vagy a töltő fej vagy csatlakozó ment szét megolvadt stb..ezeket csak mérni lehet be kell vinned szervizbe akkor -
Streetwise
újonc
válasz
Streetwise #24103 üzenetére
Igen, EU-s, nincs hozzá átalakító, a töltőfej pedig ami a rollerbe megy, úgy néz ki mint egy régi koax-dugó: kis, fém fejű henger, benne egy tüskével - de ezen nincs csavar vagy bajonettzár, csak simán rá kell dugni. (Másik vége eu szabvány konektor).
Igen, kikapcsolt állapotban töltöttem, mind a sikertelen, mind a sikeres alkalmakkor - ugyebár a töltőn van visszajelző led, meg rövid leírás hozzá. (1-1 pillanatra kapcsoltam csak be a rendszert, hogy vajon a roller kijelzője visszajelez -e a töltésről, de a hibás-nem-töltés esetén nem láttam semmi ilyet, ezért vissza ki is kapcsoltam a cuccot.)
Amikor a vonaton sikerrel töltöttem, ment minden mint a karikacsapás. Bár a töltő melegedett ugyan, de nem volt megfoghatatlanul forró és se amperszagot nem éreztem, se a működést szavatoló füst sem szállt fel sehonnan...
Annyira nem értem mi lehetett más az ottani aljzatban, mint amik a lakásban vannak. Arra gondoltam még hogy az adott helyiségek kismegszakítója esetleg vagy nem bírja az azt hiszem 2A-t (de akkor le kéne vágnia a rendszert a rollernek!), vagy valami ilyesmi lehet esetleg a gond... De sajnos nem értek hozzá. -
Helló, két Xiaomi elektromos rollerem van itthon, a 2020-as M365 és a tavalyi PRO 2. Most vettem egy új Samsung Galaxy A54-et, a Xiaomi 11 Lite 5G NE mellé, és a gyári Xiaomi alkalmazás nem érzéki egyáltalán a sima M365-ot miközben az m365 Dashboard applikáció minden további nélkül kapcsolódik rá. A PRO 2-t látja A54-en a gyári Xiaomi applikáció is és az m365 Dashboard is. Ezután megnéztem a Xiaomi 11 Lite 5G NE-n is, de a gyári Xiaomi app ott sem látja a kisebbik és régebbi rollert.
Valakinek valami ötlet esetleg?
-
Streetwise
újonc
válasz
Peaceliker #24100 üzenetére
Kérdés: De akkor a vonaton miért töltött csont nélkül? (Próbáltam azóta megint több konnektorben, esetleg megmozgatni a töltő-csatit a roller csatlakozásánál, stb-stb, de semmi...)
-
polo493
tag
válasz
Streetwise #24099 üzenetére
milyen töltő van hozzá eu-s? kikapcsolt állapotban töltöd?
én is a töltő aljzatot nézném meg ami a rollerbe van,húzd szét dugd össze,biztit is ,az aksi kábelt is és nézd át őket nincs-e sérülés égés a vezetéken,esetleg van a kábelen gyors kötöző ami szorosra van húzva,a másik meg a töltő csavarozd szét nézd meg a forrasztást a pcb-n ahol a poz negatív kábel csatlakozik mindkét oldalon.ha ezek után sem jó és nincs semmi mérőd,szerszám..akkor vidd be szervizbe Pesten.
-
válasz
tknof1871 #24097 üzenetére
Jótanács: NE vegyél 250W-os motorral rollert, akármire is akarod használni, pláne ekkora súlyhoz.
Használt nem jó, ha csak ennyit akarsz rákölteni?
F25 kifutó. Utódja F25i amin már indexek is vannak, viszont nem lett egy sikeres darab, lévén annyiért adják, amennyiért F2 sorozatba tartozó rollereket lehet már kapni.
Nem az a baj, h kifutó, hanem, h az F sorozat legkisebb tagja volt, ennek még a kerekei se zselések - (bár ez nézőpont kérdése, h ez rossz-e, vagy jó).
F25 250W 7650mAh
F30 300W 10200mAh
F40 350W 10200mAh
F25i 300W 7650mAh
F40i 350W 10200mAh
F2 400W 10200mAh
F2 Plus 400W 12800mAh
F2 Pro 450W 12800mAhOkai Neon Lite nem jó? Akciós egy jó ideje, 115-120ezer, ugyanazt tudja, mint egy Mi 3, csak jóval kevesebbe kerül. Bár ekkora magassághoz tény, h jobb egy magasabb roller, (mint amilyenek a Segway rollerei pl).
Nagyjából vízállóak, pocsolyákat kerüld ki, ne merüljön tengelyig vízbe.
Lehet a vonaton tölteni, ha épp tudod olyan helyre tenni a rollert, h van szabad töltő a közelében. Amúgy is tökjó egy töltőt meg a kábeleket cipelni, ahelyett, h nagyobb akksis rollert vennél.
Ami az emelkedőket illeti, 350W-ost, vagy nagyobbat keress emelkedőkhöz. A 350W-os is belassul, de legalább értelmezhető sebességgel felvisz.
Bár az érintett útszakasz nem meredek.De nem tudsz kölcsönkérni, kipróbálni egyet? Nincs ismeretségi körben egy Xiaomi? Akkor már tudnál viszonyítani, hogy megy pl egy 300Wattos Pro 2 az adott úton.
Új hozzászólás Aktív témák
- Medence topik
- Hardcore pizza és kenyér topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- PlayStation 5
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- XPEnology
- Google Pixel topik
- weiss: Pant* rant
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090 (ELKELT)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! I5 14400F / RTX 5060 / 32GB DDR5 / 1TB M.2 SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest