- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Gigabyte GA-B350M-D2 - AM4 lap 2016-ból amikor még nem volt Ryzen!
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- urandom0: Új kedvenc asztali környezetem, az LXQt
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 5 – Edények és konyhai eszközök
- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
bandigyerek #27913 üzenetére
Nem az a lényeg hogy mennyit megy 50kb elég, legyen nagy az akku és ha kell akkor gyorsuljon.
-
válasz
bandigyerek #27911 üzenetére
Nekem kb csak nagy rollereim voltak agyon pakolva 50kg+ és lépcsőznöm is kell velük. Jelenleg a 98. saját rollernél tartok
Nem tudok megmaradni pálcika rolikon.
-
h1mpi
félisten
válasz
bandigyerek #27586 üzenetére
Osmo 3-at vagy 4-et néztem illetve GoPro 11-et vagy 12-t. Utána olvasok a teszteknek.
-
DigitXT
félisten
válasz
bandigyerek #26925 üzenetére
A többiek már leírták a lényeget, én (laikusként) annyit tennék hozzá, hogy
"a feszt az aksi határozza meg" csak a felső korlátot jelenti... ezzel az adott
konfiguráció végsebességét "100%" kitöltési tényező mellett, mikor a motor
által gerjesztett ellenfeszültség (BEMF) épp annyival kisebb a (mindenkori)
akkufesznél, ami még legyőzi az adott terhelést. Ami "üresen" a veszteség.Viszont a rollermotorokat jellemzően nem mindig végsebességen hajtják.
Ilyenkor kisebb feszültséget kell ráadni, amit írsz is, hogy szaggatják, PWM
azaz ilyenkor kisebb kitöltési tényező mellett fut a vezérlés = a "látszólagos"
feszültség kisebb, így a tekercsekben indukált fázisáram is kisebb... A jobb
vezérlők közvetlenül mérik a fázisáramot, így szabályozzák a nyomatékot...Egyszerűbb vezérlők meg csak az akkuból felvett áramot mérik, és arra van
valamilyen korlát, hogy ne lépjen túl mondjuk 15A-t. (Néha programozható.)
A fázisáram ilyenkor extrém mértékben változhat. Ezért lesz ugye a 48V-os
tuning után erősebb az adott roller, kis sebességnél is nagyobb a nyomaték.
Ha fázisáramkorlátod van, akkor kis sebességnél azon fut a rendszer. Ezért
tökmindegy, hogy 36V/48V/60V, mert olyankor még nem az akku imitál...
Szerk2: természetesen nyélgázon értve. (Jobb vezérlőkön a gázkar a kívánt
fázisáramot állítja 0 és MAX között, ezzel nyomatékot szabályozva, átlagos
vezérlő viszont kívánt sebességjelnek veszik, így minden mást ahhoz igazít,
hogy minél előbb elérje azt. Mondhatni kiszámíthatatlanabb a viselkedése.)Szerk: íme egy teszt, amikor a 2500W-os és a 4000W-os roller tökéletesen
ugyanúgy viselkedik 40 km/h alatt, mert ott végig a fázisáram korlátoz. De
fölötte durván nyílik az olló, hiszen a 36V rendszer elkezd "elfogyni", a 60V
meg még tovább erősödik... De mondom, addig a pontig ugyanolyan, nem
mondod meg, hogy melyik akku van épp benne, mert ugyanúgy gyorsul. -
Reggie0
félisten
válasz
bandigyerek #26925 üzenetére
Az viszont nem világos, hogy egy gyárilag "mondjuk legyen" 450W motor, hogy lesz rövid ideig 900W? Vagy tudja, vagy nem.
A maximalis teljesitmenynek ket fontos korlatja van: a melegedes, es a magneses telitodes.
Ameddig ezekbol van tartalek, addig tul lehet terhelni a motort. A jobb hatasfoku motoroknal eleve ugy terveznek, hogy a magneses hiszterezis gorben lentebbi pontot valasztanak, ahol meredekebb a gorbe, mert ugy egysegnyi aramra nagyobb magneses ter epul fel, igy fajlagosan kisebb rezveszteseggel parosul (cserebe nagyobb lesz a motor), viszont igy a tartalek is nagyobb.A nevleges teljesitmeny viszont az a teljesitmeny, amit folyamatosan terhelve vegtelen ideig le tud adni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
bandigyerek #26925 üzenetére
1-1 fázistekercs nem kaphat több feszültséget, mint amire tervezték, illetve azt lehet csillagba vagy deltába is kötni, az sem mellékes. Az áramfelvételt ott is befolyásolja a terhelés és a hálózati motort is túl lehet terhelni.
3 fázis a forgó mágneses mező létrehozásának legjobban bevált módja, klasszikusan az erőművek szinkrongenerátorának körben elhelyezett tekercsei által létrehozott 3 fázisú feszültségben nyilvánul meg, ami a motorokban visszaalakul forgássá, így a távvezeték kvázi villamos tengelyként viszi át a munkát.
Az akku egyenáramából (DC) elektronikusan generálható AC, 3 fázisban (is), így nem kell mechanikus kommutátor, adja magát a BLDC motorok mára bevált megoldása. A frekvenciával befolyásolható a mező fordulata, amit a mágnes szinkronban követ (szinkron motor néven).
Az áram pedig PWM szabályzással változtatható a kívánt teljesítmény és nyomaték érdekében. Természetes, hogy itt is lehetséges rövid idejű csúcsteljesítmény, amitől még nem melegednek túl a részegységek, míg a folyamatos terhelhetőség kisebb.
Performance Evaluation of an In-Wheel Motor Cooling System
-
capriTomi
csendes tag
válasz
bandigyerek #26928 üzenetére
A bukszám egyelőre még hevesen tiltakozik, de majd megmutatom ki a főnök!...
-
pescara
aktív tag
válasz
bandigyerek #26831 üzenetére
Xiaomit kerdezte eredetileg, ott teljesen mas, mert belsos gumi.Az ha nincs kajakra fujva, akkor megeszi a belso a kulsot es forditva
-
DigitXT
félisten
válasz
bandigyerek #26684 üzenetére
Nem akartam ilyen nyersen fogalmazni, de pontosan a targonca jutott nekem is eszembe.
Elektromosnak elektromos az is, bírja a cipekedést, pofára sem esik vele az alkalmazott. Igaz, nem fér bele negyedmillióba darabja... De amúgy egy normális rollernek sem!
Pláne ami terhelhető, nagy méretű, acélvázas. Eleve ott kezdődnek a bajok, hogy el kellene bírni a pilótát, különben jön a munkahelyi baleset. Aztán ha ez megvan, akkor kellene rá valami rendes "tároló", mert a taposóra az ülés alá baszarintott ólom-savas akku ha leesik, abból megintcsak munkahelyi baleset lesz. (Tudom, hozzáköti az üléshez, és akkor nem: hahaha...) Végül: elsőre kiválasztásra került két "hitvány" típus, ami arról hírhedt, hogy törik mint a ropi. A kiválasztás alapja a vételár.
Említettem már a munkahelyi balesetet?Ui: a rollereket (egy)személyes használatra találták ki...
A legtöbbön nincs semmilyen csomagtartó, nem véletlenül. Amelyiken pedig van, azon is limitált a terhelhetősége (néhány kiló). Az akkumulátorok (feltételezem ólom-savas) meg ugye nem arról híresek, hogy rohadt könnyűek lennének: egyszer vittem én is egy autóakkut motoron, a hátsó dobozomban. Konkrétan életveszélyes volt vele közlekedni, mert brutál magasan jelent meg egy 20+ kg-os tömeg, így elég komolyan befolyásolta a motor dönthetőségét. Rollernél persze, ha le tudod rakni a lábadhoz, az elvileg nem csinál ilyet, de azért biztos, hogy nem is segít a manőverezhetőségben. Tényleg nem értem, hogy miért/hogyan merül fel ilyen felhasználásra a roller... Akkor már inkább valami elektromos tricikli, vagy egy kistraktor, vagy tudomisén...
Ha fogsz valami Laotie "csodát", ami hivatalosan elbír 150 kg-ot, azzal kipipálod a pilótát (elbírja), bevállalod az akkut, mert bátor vagy (erős a hevedered), aztán a kolléga egyszer csak odahúz neki, és rögtön 60 km/h-val vereti a telephelyen, ahol amúgy szar az út... Na, ekkor úgy fogja kilőni az ülésből, akkumulátorostúl, hogy öröm lesz nézni: 100% táppénz.
Ilyen célra valami olyan cucc kéne, ami kifejezetten lassú haladásra optimalizált (a rollerek nem ilyenek, kis tempónál a motor hatásfoka a béka segge alatt van, ha nagy terhelést kap, mert mondjuk nagy a súly, és emelkedik az út fel lehet őket forralni).
Egy elektromos talicska mondjuk tuti bírná, bár azután meg sétálni kell sajnos.Ezt nézzétek meg, és sírjatok ti is...
Előre a jövőbe: teherroller!Kis helyen kell lavírozni, de gyorsan is kellene, stb.
Milyen távolságra? Mi az, hogy gyorsan? Gondolom akkor a talicska kizárva. -
DigitXT
félisten
válasz
bandigyerek #26331 üzenetére
Ez jó!
Viccen kívül viszont akár 2-3 percet lehet bukni, ha nem "éred el" a zöldet. Sőt, ha van egy zöldhullám, amit adott sebességgel meg tudsz csinálni, de picivel lassabban "piros hullámmá" változik, úgy válik a kényelmes gurulgatás szívássá... Teszem hozzá, hogy aki az utolsó 2-3 percre hajt rolleren, az előbb utóbb esni fog.
-
válasz
bandigyerek #26111 üzenetére
+1 max g2.
~120kg (jól meghiztam én is)
35km, a reál max teherbírással, sport módban.
100% környékén dash szerint 1250w a leadása gyorsításhoz.
a satu motorfékes lassítás 40-42-45km/h felett dombon lefelé, (ami szerintem életveszély, mivel nem egyenletesen rakja rá, hanem beránt[legújabb fw-el] ott is ment az -1200w pillanatnyi visszanyerés)
dimbes-dombos
ez a nagyjából 35km/h és 1 órán keresztül tudod csapatni a rollert mint állat, de amint pirosba átmegy, sírás vele a közlekedés...
amúgy jó lenne egy riasztó widget az apphoz.. -
PociAti
őstag
válasz
bandigyerek #26116 üzenetére
Nekem a "hozza a gyári hatótávot" sokkal jobban tetszik. Jobban kifejezi azt, hogy még nincs érezhető visszaesés az akkumulátorban. Hibátlan az hibamenteset jelent. A degradáció pedig nem hibája, hanem jellemzője az akkumulátoroknak. Nem kívánt tulajdonságuk, ami nem csak használattól függ, hanem az életkoruktól.
A hatótávteszt meg folyamatosan visszatérő téma, csak nem értem miért?
Bőven jó az, ha 50 kilós személlyel és 15 km/h tempóban mérik a roller hatótávját. Feltéve, ha mindenki ugyanezt a mérési módszert alkalmazza és ezáltal összehasonlíthatók egymással a rollerek.
Ízlés szerint meg mindenki olyan mérőszámmal csökkenti ezt az értéket, amennyivel túlsúlyosabb, és amilyen dinamikusan nyomja neki. Plusz a terepviszonyokból amit még elvisznek.Elvileg a puszta műszaki adatok megadása után is kiszámolhatná mindenki magának, alatta mennyit fog menni egy töltéssel a roller. Ha megvan az akku kapacitása, akkor a hatótáv már nagyjából belőhető az adott testtömeghez és vezetési stílushoz. A többi paraméter, pl. motor teljesítmény, feszültség, abroncs jellege már csak finomít az értéken.
Amúgy meg el kell olvasni az apró betűs részt is, mert csak úgy van értelme a megadott hatótáv adatnak. És eddig minden normális gyártó megjelölte milyen mérési módszer alatt hozták össze a hatótávot. Ebben nincs hiba.
Én a legfeljebb 40 km hatótávból* bőven 30-at ki tudok hozni. 32-35 km körül lehet, de nem szoktam teljesen lemeríteni. Múlt héten gurultam egyet, amikor a Garmin GPS végig velem volt és úgy lett 27 km-t, hogy 25%-on volt az akku amikor feltettem töltőre (az még kb. +6 km).
* Typical Range[1] Approx. 40 km, magyarul úgy fogalmaztak: "akár 40 km".
[1] Typical Range: tested while riding under full power, 75 kg (165 lbs) load, 25°C (77°F), 60% of max. speed on average on pavement.
75 kg alatt vagyok, 25 km/h 60%-a 15 km/h, én pedig 20 km/h sebességgel szoktam haladni és hosszú szakaszokon használom. -
PociAti
őstag
válasz
bandigyerek #26111 üzenetére
"gyári hatótávot hozza."
Ez azt jelenti, hogy most is akkora a hatótávja, mint új állapotban. Tehát hozza a gyári hatótávot.
Így szokás jelölni a hibátlan akkumulátor állapotot. -
elmunkas
csendes tag
válasz
bandigyerek #26111 üzenetére
Nálam nagyjából 35-40 km-t tud a Ninebot MAX G2. 72 kg vagyok + ruha,+táska szóval reálisan 75-76 kg-ot cipel a roller és 183 cm magas vagyok (a légellenállás is sokat számít).
Csak Sport módban használom "Global" firmware van rajta így 100-60% töltöttség között 35 km/h-val megy utána csak 32 km/h. Elég dombos környéken lakom. -
pescara
aktív tag
válasz
bandigyerek #25941 üzenetére
Teljesen egyetertek, hiszen pontosan erre lettek kitalalva,
-
Darth_Revan
veterán
válasz
bandigyerek #25860 üzenetére
Jogszabályt linkelned kérlek ahol ez le van írva ?
-
alphamooncam
őstag
válasz
bandigyerek #25727 üzenetére
"A minap lefejeltem vele a pinceajtót. Én kértem elnézést."
Nekem tetszik ez az airsoftos is, meg az IXS-es is különböző okokból.Köszönöm, hogy megosztottátok, lehet kedvet kapnak olyanok is, akiket a kommersz minőség (!) eddig elriasztott.
-
h1mpi
félisten
válasz
bandigyerek #25727 üzenetére
Dehogynem
"A sisak megfelel az EN 812:2012, EN 1385:2012, EN12492:2012 szabványoknak."
-
pescara
aktív tag
válasz
bandigyerek #25645 üzenetére
-
pescara
aktív tag
válasz
bandigyerek #25642 üzenetére
Engem az is idegesitett, hogy maga a taska is es amik benne vannak, minden uthibanal zorognek, csattognak, pont a rollert nem lehet hallani, hogy szep csendben suhan, vagy valami kezdi elengedni magat.
-
Peaceliker
addikt
válasz
bandigyerek #24952 üzenetére
Nyiván reális esélyt nem látok rá, főleg, hogy úgy látom, nem is ez a preferált irány kicsiny hazánkban.
-
Peaceliker
addikt
válasz
bandigyerek #24800 üzenetére
Nekem g30 van, abban is sok minden cserélve lett, kis mod project volt
Leírások szerint g2 első telo 40-50 km után csúnyán lóg. Hátsó pedig nyikorogni kezd, mert valami bele ér valamibe. Fejben volt nekem az a gép, de rég elengedtem, sajna nem lett olyan faja -
Peaceliker
addikt
válasz
bandigyerek #24797 üzenetére
Amíg be nem fosik addig jó
Azt várja a közösség hogy v2 jó lesz -
Peaceliker
addikt
válasz
bandigyerek #24793 üzenetére
Az első és hátsó felfüggesztése fos. Azon kívül jó gép
-
elmunkas
csendes tag
válasz
bandigyerek #24793 üzenetére
az ár
-
válasz
bandigyerek #24656 üzenetére
-
luigi10658
csendes újonc
válasz
bandigyerek #24589 üzenetére
Te aztán gyors vagy. Köszönöm.
-
DigitXT
félisten
válasz
bandigyerek #24484 üzenetére
Igazából azt akartam mondani, hogy ha az akku teljes* kapacitását
mindig kihasználod, akkor mintegy 300-500 ciklus után "elfárad".
Jó, ha csak 5 naponta töltöd, akkor az is kb. 5 év, nem kritikus.Ellenben, ha kevésbé meríted le egy alkalommal, akkor több ciklust
is jó egészségben kibír, és a dolog nem lineáris! Tehát, HA elég 20%
kapacitás naponta, ennek ellenére minden nap feltöltöd, az 5x több
töltés darabszám egységnyi használati időre vetítve, de az akku így
használva akár 10x annyi ciklust kibír: tovább marad használható.Most nyilván nem azért, mert 5 év után nem cseréli az ember, de pl.
a használati értéket erősen befolyásolja az akku élettartama: ahogy
csökken a kapacitás, egyre kevésbé fogja kibírni azt az 5 napot. (Ja
és általában az akkufesszel egyidejűleg csökken az elérhető tempó
is (bár ezt szoftverrel el szokták fedni), és a kinyerhető teljesítmény:
ezt nehezebb, mivel, fizika, általában áramkorlátja van a vezérlőnek,
így egy merülő akkuval a roller fizikailag gyengébb, lomhább.)
*: ez különösen az utolsó napon vicces, ha jön egy szembe szél, és
már nem vonszolja haza a seggét a ketyere. Lemerült akkuval útra
kelni soha nem jó érzés: és ha beiktatnál 2 km kerülőt és nyekken?
(Tegnap gurultam vagy 22 km-t, és szembesültem vele, hogy pont
fel van túrva a bicikliút a Szerémi mellett, kerülni kellett egyet, ami
persze nem gond, ha 40 km-t tud az akku, de ha 20-at, akkor baj.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mégis marad a Windows 10 ingyenes frissítése
- Bejelentették a Forza Horizon 6-ot, irány Japán!
- World of Tanks - MMO
- Autós topik
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black - 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen,MS3489
- Bontott, vadiúj, SKY BLUE MacBook Air 13.6" M4 10C/8G 16GB 256GB 13 Gar.: 1 év APPLE világgarancia
- iPhone Air 256GB Asztrofekete 3 ÉV kiterjesztett garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 10600KF 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Enermax 700W
- Apple iPhone 16 Pro 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest