- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
#33802016 #24694 üzenetére
Nyugodtan használhatod hidegben boltba járni.
Pont erre való.
Elmész vele, kint hagyod 10-15 percet, hazamész vele.
Ez semmi.
Nem ez árt neki, hanem az, ha valaki elmegy reggel vele dolgozni, és estig kint van a 0 fokban a roller heteken át, mert nem tudja a munkahelyén bevinni fűtött helyre.
Nyáron ugyanez, amikor boltba megyek, vagy bárhova, igyekszem úgy letenni, h ne tűzzön rá a nap, akkor se, ha csak 10 percre megyek be vásárolni valahová.Az F40-nek ki kell venni az akksiját, és elvinni valakihez, aki foglalkozik akksikkal, Koleszár Gergő pl, leméregeti a cellákat, aztán pikkpakk kiderül, h javítható-e az akksi, vagy készít bele inkább egy újat. (Ráadásul 21700-as cellákból belefér egy F2 Plus méretű akkupack is.)
-
válasz
beamen #24698 üzenetére
Nem ismerem a konkrét típust, de specifikációk alapján teljesen rendben van.
350Watt, 15Ah akkupack, 10"-os kerekek, hátsó lengéscsillapítás.
Túl olcsó, inkább úgy fogalmaznék.100kilóhoz ez a minimum ami szükséges, egy 300Wattos roller szerintem kevés lenne hozzá. Ami ennél jobb, azok a Segway F2 sorozat (F2 Plus), de azok jelentősen többe kerülnek.
-
beamen
tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Acer eScooter Series 5 típusú rollert vennék 116000Ft-ért. Neten keresve nagy a szórás az árakban, de mindenhol jelentősen drágább.+- 100kg-val használnám, egyelőre ad-hoc munkába járásra, főképp sík terep kb 20km oda-vissza. (Ha beválik később napi használat is lehet
Fentiek fényében jó vétel lenne?
-
#33802016
törölt tag
válasz
PociAti #24695 üzenetére
A 16 fok már bőven jó. 10 alatti vagy mínusz ami zavar. De nekem munkahelyre távolság miatt sem és egyéb okok miatt sem lenne jó a roller. Azért pl 2x30-40 perc nem túl kényelmes, egyébként sem hidegben, menetszéllel. Maximum helyben mennék el vele inkább az pár perces dolog max 1,2 kilométer, az megint más... de akkor sem szívesen tárolnám kint.
Viszont időm sincs most annyira rá, meg kedvem...
" ezért hidegben fokozottan jelentkezik az akku elöregedése, de nem a hideg tette tönkre azt."
Ezt nem tudom, de ismerősnek volt robogója, ott az aksi mindig kb tönkre ment nyárra, vagyis télen. És azt mondták, hogy tölteni, szinten tartani kellene, ez az egyik ok. a másik ok, hogy nem szereti a hideget, vigye be olyan helyre, ahol nincs fagy, de inkább magasabb hőmérséklet lehet 10 fok körülit emlegetett ő is.Az a kerékpár egy régi típus... van olyan ami már 50+ éves is biztos van, ha nem öregebb ez is már több évtizedes. Ne egy sport kerékpárt képzelj el.
-
PociAti
őstag
válasz
#33802016 #24690 üzenetére
2 évvel ezelőtt az egész tél során végig rollerral jártam munkába. Közel volt a munkahely, lassú tempóban is kb. 7-8 perc, és ott is kb. 16 °C-n tudtam tárolni. Emiatt nem aggódtam.
A hideg megeszi az akkut témára nem nagyon tudok mit mondani. Idehaza nincsenek olyan extrém hidegek, utóbbi évek során egész enyhe teleink voltak. Autó és egyéb akkus fazonnal szoktam beszélni, és szerinte a nyári hőség öli meg az akkukat, télen csak leesik a kapacitás, ezért hidegben fokozottan jelentkezik az akku elöregedése, de nem a hideg tette tönkre azt.
Viszont régen kerékpáros korszakomban a tél során több mechanikai problémája akadt a bicajomnak. A már emlegetett csapágy öregedés is fokozottan felgyorsulhat téli időszakban. Mert mondjuk a kenőanyag viszkozitása megváltozik, a fém összemegy, illesztések ezáltal megváltoznak. Illetve a fémek rideggé válnak, így a szerkezeti elemeken repedések, törések is létrejöhetnek.
Egyik szélsőséges eset, amikor bicajon a csomagtartó meglazult csavarját próbáltam meghúzni, és 4 csavarból 2 lazán elpattant. Pedig lényegesen gyengébben húztam meg, mint ahogy nyáron meg szoktam tépni. Noname termékről volt szó, neves roller gyártói biztosan normálisabb anyaghasználattal dolgoznak, de látványos tapasztalat volt, télen mennyire rideggé tud válni az olcsó acél.
-
#33802016
törölt tag
válasz
Thunderzolee #24693 üzenetére
"A roller azért van, h használjuk, nem azért, h kíméljük."
"A hideg majd megeszi a cellákat, aztán lehet akkupackot cserélni."Tehát Arányosan érdemes használni. Most ilyenre akkor egy kerékpár összességében jobban megfelel, vagy elmenni nélküle pár száz métert max gyalog. Mert összességében ez csak ront a helyzeten. Hosszabb útra nem is mennék egyébként sem. Akinek esetleg munkaeszköz az más dolog. De hobbiból stb nem érdemes arányokat nézve, kint hagyni. Akkor ezt jól érzékeltem.
Nyáron ugyan ez, lehetőleg nem tűzőnapon hagytam.
Nálam a roller, amúgy sem tudja kiváltani az autót maximum részben. Másrészt időfaktorban sem. De így is mentem vele pár száz kilométert 1 vagy 1,5 hónap alatt kb. meg lehet szokni... más azért mint egy kerékpár, ami más okból lenne fontos.
És fogsz költeni az F40-re?
-
válasz
#33802016 #24690 üzenetére
A roller azért van, h használjuk, nem azért, h kíméljük. Ha lehet, fűtött helyen kell tartani, de ha nem lehet, így járt. A hideg majd megeszi a cellákat, aztán lehet akkupackot cserélni.
Szereztem egy szakadt F40-et, télen azt használom, a munkahelyemen is kint hagyom, nem tudom bevinni. Meg is látszik rajta. Töredéke a hatótáva annak, amit tudnia kellene. Igaz, 30-al megy 25 helyett, ez is zabálja az akksit.
Hidegben azon az emelkedőn, ahol nyáron felmegy 20-al, 6-ra lassult be, ez pont a minap történt, végül lábbal löködtem fel magam inkább.
A másik (noemális) rollerem felmegy hideg akksival is, de érezhetően gyengébben gyorsul pl, meg hát már nem jó vele télen közlekedni, inkább autóval járok ha arrafelé (felfelé) kell mennem.F2, F2 Plus ha egész nap kint van a hidegben, akkor is felmegy, (vegyesen használtam őket az elmúlt 2 hónapban, így volt alkalmam összehasonlítani a hármat) szóval ennek az F40-nek már lőttek.
Valószínűleg az előző tulaj is kint tartotta télen.
Illetve hát lehet csak az egyik cella gyengélkedik, és emiatt nem tölt fel teljesen az egész pakk, de sajnos cellánkénti feszt nem mutat az app, mivel ez nem Xiaomi. :/ -
#33802016
törölt tag
válasz
Thunderzolee #24691 üzenetére
itt szoktam olvasni aksis dolgokat, lehet nem probléma, de csere, merül, cella hiba egyéb tevékenység amikor valakiknek vmi gondja volt. Akár nem is olyan régivel. konkrétat most nem tudok linkelni.
Kugoonál még mindig probléma az alkatrészek beszerzése?
Én igyekszem rossz résznél lassítani, vagy hagyni, hogy lassuljon előtte a roller, főleg ha ismerem a terepet, pl pont olyan helyen ahol fák felnyomták a terepet. vagy egyéb gond. Macskaköves úton nem használni pl.
-
válasz
#33802016 #24683 üzenetére
Hol látni sok akksi problémás bejegyzést? Az nem egy másik topic lehetett? Kugoo például?
A Kugoonál se azzal van baj, h a cellák degradálódnak hamar, hanem a Nikkel-szalag, amivel össze vannak kötve, (Kugoonál pl Nikkelezett acél szalag), szóval elreped, elszakad, megtörik. Mert nem feszesen van a cellák között elvezetve, hanem lazán, és így a cellák elmozdulása miatt meg tud törni, el tud repedni, le tud válni a cellákról.
Persze, ehhez hozzájárul az is, h milyen rosszak sz utak, ezért kellene rossz úton lassabban haladni, de hát az ember sietne inkább. Megoldás a lengéscsillapítós roller. -
#33802016
törölt tag
válasz
PociAti #24686 üzenetére
És mi a helyzet a hideggel? pl elmész boltba, akárhova (munka vki). kint hagyod tárolóban? 20 perc, fél óra több óra? Ez milyen hatással van rá? állásra és használatra?
Vagy beviszed és akkor benti/kinti hőmérős különbség az milyen hatással van. állásra és használatra?Egy ismerős szerint, nem árt neki, sőt majd hogy nem szereti... nehezen hiszem. a használati leírásban használatra -10 fokig írja, tárolásra viszont csak 10 fokig javasolja, töltés min 0 fok. össze vissza. Az nyilvánvaló, hogy a nagy meleget sem szeretheti, az sem tehet jót neki 40-50- kitudja hány fokos napon lenni sem.
#24689) Thunderzolee
60%ról merült le. Amikor ránéztem még bekapcsolt párszor... legutóbb mikor ránéztem, hogy hm, lehet végül is akár vele is... akkor már offline volt. Sok dolog volt, így hagytam. Most feltöltöttem 80%-ra, Szerintem februárban ismét elérheti a 30% körüli értéket cirka. Használatkor 100%ra töltöttem korábban, de vége felé 80%ra állítottam.Feleslegesen igazán nem szeretném meríteni (ezért kérdeztem erről), meg ahhoz nagy kört kellene menni, hogy jelentős csökkenés legyen az aksiban. Most ha megyek pár száz métert 1fél kilométert fene tudja, az nem sokat oszt szoroz hatótáv, merülés szempontból. Amíg jó idő volt nagyobb távokat mentem vele. Bár csúcs döntés az majd jövőre kb maximalizálás, ha úgy alakul.
-
válasz
#33802016 #24678 üzenetére
A kép nem azt jelenti, h 30%-on kell eltenni a rollert, hanem azt, h ha 7 napig nem használjuk a rollert, és az akksi 30% alá esik, akkor stand bye módból teljesen kikapcsolja magát a roller.
Ahogy már írták itt feljebb, azért, h ne merüljön tovább az akksi.70-80%-on tedd el a rollert, ha nem használod.
Nem ártana havonta elővenni, menni vele egy kört, majd visszatölteni 70-80%-ra.
Illetve ha magától merülne, azt is észreveszed ilyenkor.Ami az 500 ciklust illeti, kicsi akksis géppel, mivel naponta kell töltögetni, persze hamarabb eléred az 500ciklust, míg egy nagyobb akksis rollert ha csak keveset mész vele, jóval később éred el az 500 ciklust.
De olyan ez, mint az SSD-k élettartama, nagyon nagyon soká érjük csak el azt a szintet, amikor már cserélni kell. -
A fene se gondolta volna, h 2500km után "illik" már cserélni a csapágyakat.
Bár végülis érthető, nyilván egy csapágynak is megvan a maga élettartama.
Legalább már tudom, h miért esedékes nálam is a csere - nem a csapágy szxr, csak túl sokat mentem vele. -
Peaceliker
addikt
válasz
#33802016 #24685 üzenetére
kugoo több szériája pl, az ismertebb alsóbb brandek közül. Aztán az összes semmilyen nevű pálcikára jellemző.
Régi xiaomi m365 nél is volt (ez volt mondhatni a pálcikák ősatyja), de m365 pro tól (ami szintén nem mai darab) már nem nagyon fordul elő.
Etwow akkuk még amik ahogy látom nem annyira hosszú életűek (legalábbis sokaknak volt gariban akku csre), ami azért az árához képest vicc.
Xiaomi, ninebot, kaabo, dualtron nál nem nagyon látok akku gondokat. -
PociAti
őstag
válasz
#33802016 #24683 üzenetére
Normális márkák esetén nem igazán olvasni valós akku problémáról.
Olyan előfordulhat, hogy hidegben állva kevesebbet teljesít, de "sok aksi" problémáról nem tudok.Nem véletlenül kérik, mi merítsük le az akkut, ne hagyjuk hogy magától merüljön le tárolás során. Talán mert azokban az elektronokban nem kívánt kémiai folyamat ment végbe és így lehet rendesen felfrissíteni őket. Pontos folyamatot nem ismerem, de elég csak elfogadni, nem szükséges megérteni. Szép szakma az elektrokémia, de laikusként ilyen mélységig elmerülni benne kevesek számára szórakoztató.
-
#33802016
törölt tag
válasz
Peaceliker #24684 üzenetére
és ez mikre jellemző? milyen márka modell vagy egyéb? vagy ilyen noname dolgokra?
felraktam tölteni 23%-on volt.
-
#33802016
törölt tag
válasz
PociAti #24681 üzenetére
köszönöm, a segítséget
Viszont ha az elektronok ugye ellustulnak és ez úgyis beáll pár töltés után, akkor mennyi a különbség a járassuk között és a csak szinten tartjuk, ha lemerülne? Végül is lett volna mód használni, csak addigra már elvileg lemerült. Vagy autóval gyorsabb volt/ hőmérséklet hosszabb távra, nem ideális. Nem beöltözve végképp.
Én 60%-ig töltöttem, de most beállítom 80%-ra akkor
"Tehát 10.000 km fölött is még tűrhető az akku állapota,"
akkor miért olvasni mégis sok aksi problémától a topikban? Nem megfelelő tárolás, használat?Garancia alatt arra gondoltam hogy aksira is kiterjed-e vagy csak vázra pl. Mi az általános. Egyébként Euronics, F2 Plussz többen vettek itt akkor onnan.
-
PociAti
őstag
válasz
#33802016 #24678 üzenetére
Az akkumulátor gondozásáról érthető rövid leírást az Acer rollerek honlapján találtam:
https://www.acershop.hu/acer-elektromos-roller/
, ezt már bemásoltam a 18104-es hozzászólásban is.Szóról szóra átmásolom ezt a hozzászólást:
Fontos: Évente 3-5%-os kapacitás vesztéssel kell számolnunk, a lítium akkumulátorok technológiájukból fakadóan.
Teleltetés/Tárolás: Amennyiben előre láthatóan nem fogjuk huzamosabb ideig használni az eszközt, célszerű 80%-on azaz 4-es töltöttségen* tárolni. Havonta egyszer meríteni belőle 1-2 töltöttségi szintet, majd újra 4-es töltöttségre hozni, ezzel felfrissítve az akkumulátorunkat.
Aktív használat: Amennyiben napi szinten használjuk a rollert, törekedjünk azt nem 20% alá meríteni, az akkumulátort ezzel kímélve.
* Megjegyzés: Acernél 5 pálcikából áll a skála, úgy kell értelmezni a 4-es töltöttségi szintet, ami más rollerek esetén 80%-nak szokás mondani.
----
A 20% alá történő merítés nem csak aktív állapotban kerülendő, hanem "téli szüneteltetés" alatt is. Ezért kapcsolhatja ki magát 30%-on a roller, hogy minél később essen 20% alá. Pontosabban alvó üzemmódot írnak, ebben az állapotban nincs fogyasztása a rollernak, hanem csak természetes merülés történik. Egyszerű kikapcsolt állapotban másodpercek alatt kész állapotba kapcsolható a roller, van amelyik NFC, vagy Bluetooth kapcsolattal is feléleszthető. Ezek mind eszik az áramot, még ha nagyon csekély fogyasztásról is van szó.
Azt nem tudom melyik rollerban van automatikus hibernáció, melyikben nincs. Hasznos dolog, de az már rég rossz, ha hibernálnia kell magát. (Valójában mindegyikben lehet hibernáció, mert egy frissen vásárolt roller esetében is biztos eltelik pár hónap a gyártás és a használatba vétel között, és szokott bennük 30-50% kapacitás lenni. Ami a gyakorlatban nem annyi, mert "ellustultak" az elektronok, de ezt már említettem.)
Acer leírására visszatérve: "Havonta egyszer meríteni belőle 1-2 töltöttségi szintet, majd újra 4-es töltöttségre hozni, ezzel felfrissítve az akkumulátorunkat."
Ezt egy kazánházban nehéz megvalósítani, 40%-nyi merítéshez - akku méretétől függően - lehet hogy fél napon át veretni kell a lámpát. (Könnyel előfordulhat, hogy a LED-es fényszóró hűtése menetszélre lett méretezve, így azzal meg a lámpákat nyírnánk ki.) Szóval télen minden hónapban egy kis körre jó lenne elővenni a rollert.-----
500 ciklus kifejezés rollerektől eltérően van megfogalmazva, emlékeim szerint Xiaominál 500 teljes ciklust írtak, hogy akkor is még legalább 70%-os lesz az akku kapacitása. Ha nem is a Pro modellt, hanem a kisebbet nézzük és az elvi 30 k helyett a gyakorlati 20 km hatótávval számolva az 10.000 km. Tehát 10.000 km fölött is még tűrhető az akku állapota, de szerintem ekkor táv megtétele után már minden egyéb baja lenne a rollernak, szóval az akku miatt nem kell parázni, nem az lenne a gyenge keresztmetszet.
Garancia nem tudom mire terjed ki, mert egyénileg kezelendő. Nem csak a roller típusától függ, hanem az eladótól is, és hogy ők mit vállalnak. Meg hogy gyakorlatban mi érvényesíthető abból amit ígértek.
-
DigitXT
félisten
válasz
Silentfrog #24679 üzenetére
2019 óta lebegtetik... Szerk: a rendszám nélküli 125-ös más tészta, az
konkrétan egy csomó szabályt megszeg, egyáltalán nem szürke zóna!
Ott egyszerűen arról van szó, hogy kicsi a "lebukás" esélye, de ha vmit
azzal elkottázol, ráadásul jogosítványod sincs rá, hát abból balhé lesz!
És rohadt sokba kerül, ha a biztosítód sem fizet, mert nem érvényes a
köteleződ: szerintem inkább köszönd meg annak aki lebeszélt róla... -
Silentfrog
veterán
Jut eszembe.
Nem úgy volt hogy őszre ígérték a roller szabály bevezetését?
Megint úgy fogok járni mint a robogóval.
Akartam venni egy új rendszámtalanított 125-ös, mindenki óvott tőle, jön a szabály nem fogom tudni használni, ez volt 2006-ban.
Azóta sincs semmi, rendszámosítás .
Az okai rollerem is csak azért vettem meg mert nem tudtam milyen szabályok fognak vonatkozni egy komolyabb rollerhez képest.
Erre meg még mindig csönd van... -
#33802016
törölt tag
válasz
PociAti #24328 üzenetére
"Egyszerűen azért, mert gyártás óta, vagyis feltöltés óta sok idő telt el, és bizonyos elektrokémiai folyamatok mentek már végbe az akkuban. Konyhanyelven: ellustultak az elektronok. Pont ez történik akkor is, mint amikor valaki ősszel elteszi a rollet, és tavasszal hiába van mondjuk 70%-on, mégis úgy viselkedik, mintha csak kb. 30-40%-ra lett volna feltöltve."
köszönöm, ez hasznos volt
és a 24673l hozzászólással kapcs. Akkor melyik a célszerűbb, javasoltabb? Hagyni így a rollert, (lásd kép) vagy rárakni töltőre, hogy legyen min 60%ra feltöltve? Tavaszi, nem tervezem használni (bár tudtam volna)
Azért ez az 500 ciklus naponta számolva nem lenne olyan sok. De több nappal számolva is néhány év. Garancia mire terjed ki egyébként? (F2 plussz)
24326 -
PociAti
őstag
válasz
Aaron14 #24672 üzenetére
Első hallásra magasnak érzem az árat.
Hívj fel másik kettő szervizt is. Bár olyan sokat úgy se lehet lefaragni ebből az árból, hacsak nem magad csinálod. (Én se vállalnám be magam, főleg télen. Nem kell hozzá roller szerviz, nekem kerékpáros szervizben vannak ügyes ismerőseim, én náluk kezdeném.) -
#33802016
törölt tag
válasz
Thunderzolee #24206 üzenetére
10/tízen pár fok jó lehet? Pincébe van, ott van a "kazán" is. A másik kérdés, ugyan feltöltöttem 60%ra a rollert, de fokozatosan merült, akkor is, ha nem volt használva, az idő előre haladtával. 30% alatt viszont automatikusan hibernálja magát vagy 7 nap nem használattól. Bár előbbi gyanúsabb. Ez így jó, vagy mindenképp töltsem fel? F2 plusz
#24216
F2 plussz esetén komoly visszatöltéssel, egészen biztosan többet töltött vissza, mint a megtett út, km-ben számolva. A célállomáson többet mutatott, mint amennyit mentem vele. Ha kivontam a időközben megtett utat, pedig fullon volt a gáz. többnyire sík területen. kilométeres mérték biztos volt. De fékezésből ez nem jött volna össze. Ha átállítottam a szintet, a legalacsonyabbra érezhetően szabadabban gurult. magasabb szinten, meg kb meg is állt, ha nincs gáz."ha meg ennek elkerülésére alacsonyra állítod a max erejét, nem fog akkor sem, amikor nagyon kéne. Szóval olyan ez, mint minden más: csak ésszel használandó!"
Akkor a médium a legjobb megoldás?
Nekem az azonnali megállás tetszett, mert úgy fékezni sem kellett, értelmetlen votl a kérdés... Alacsonynál már előfordulhat ilyen helyzet, mert gurul tovább médiumnál meg kb közepes lehet.fék is van, de még gurul valamennyit.Én mostanában nem használtam a rollert, de kisebb távon lehetne, kb ugyan az, mintha bringával menne az ember nem? Azt nem tudom mennyire tenne jót neki 10 fok alatt vagy mínusz hőmérséklet menni valahová... Ha még kint is maradna még inkább... ha más nem leszívná az aksit, idővel.
Én mindig lezárom. De elvileg ha párosítva van (beüzemelve már) , nem lehet bekapcsolni a rollert anélkül, hogy vki aktiválná nem?
Én amikor otthon próbáltam, sebességtől is függőt. Ha nagyon lassan túltam nem kapcsolt be, de ha normál sebesség vagy kicsit gyorsabban akkor azonnal. Persze a fék pár másodpercig tart aztán kienged majd újra be. meg villog jelez... ilyen offline állapotban még nem próbáltam, viszont így nem kapcsol be. ha eltolni lehet is, de használni nem.
-
PociAti
őstag
válasz
Aaron14 #24669 üzenetére
Körülményesebb a videó letöltése, mint gondoltam, elsőre nem is jött össze.
Lényeg, ennek borzalmas hangja van!
Mintha nem kenőanyag, hanem víz és homok keveréke lenne a csapágygolyók között. A betonkeverőknek van hasonló hangja.
Szerencsére a csapágycsere nem számít komoly tételnek, és túl bonyolult műveletnek.Csapágy kifejezésre és népszerűbb márkákra, pl. SKF-re rákeresve itt is sok hasznos találatot kapsz.
Úgy tűnt neki releváns tapasztalat lenne a témában:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_21600-21600.html -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #24667 üzenetére
A 20 km/h-t azért már pár nyugat-európai országba bevezették, és hát elég szarul hangzik első hallásra, de én is szinte mindig 19 km/h sebességgel közlekedem. Azt hittem a Xiaomi felépítésének a hibája, de az Okai-n is ennyivel megyek. Pedig lényegesen komfortosabb.
Ha valahonnan elkésnék, sohasem a roller végsebességének a hibája, hanem hogy én nem indultam el időben.Ez a 20 km/h körüli sebesség érzésre alakult ki nálam, ennyit talán még ki tudnék bukfencezni, 25-öt már nem.
Meg sokkal nyugodtabb lelkiállapotban érek célhoz, mint amikor 25 km/h vagy nagyobb sebességgel, másokat letolva az útról mennék végig. Ott már alig marad idő lereagálni a környezet (pl. közeli gyalogosok) hibáit.
És városban a kerékpár is mégis mennyivel megy két kereszteződés / villanyrendőr között? Nulláról indul, majd rollerhez képest lomha tempóban éri el a csúcssebességét. Aki pedig nagyon sportos, az használjon sporteszközt. Én egyre gyakrabban kombinálom a kettőt, pedig volt kb. másfél év, amíg szinte egyáltalán nem is használtam a bicajt, annyira megkedveltem a rollert. Pedig volt idő, amikor még majdnem 1.000 km-t beletoltam egy hónap alatt. Mindegyiknek megvannak az előnyei.
-
Aaron14
őstag
válasz
Thunderzolee #24666 üzenetére
Csatoltam videót, kattintható az “ilyen” szó.
-
válasz
PociAti #24662 üzenetére
Ez nekem is felmerült már, h megoldhatnák a kölcsönzős rollerek esetében, mivel telefonnal lehet csak használni őket, h amint lassabb zónába érek, vagy felmegyek járdára kerékpárút helyett, akkor az adott szakasz sebesség-korlátjára leesne a max sebesség, csak hát ennyire nem pontos a GPS sajnos.
Így elejét lehetne venni a járdán száguldozóknak.
Viszont ahogy a zónákat említetted, az megoldható lenne, de idehaza még nem használják ezt a featuret sem, nem? -
válasz
PociAti #24662 üzenetére
Eeeegen, ebben van valami.
Nem vagyok összeesküvés elmélet hívő, de inkább vennék olyan rollert, amit nem lehet "távolról" korlátozni.
Tökéletes példa erre a kormány idehaza. Maholnap hoznak egy éjszaka egy új Kresz szabályozást, 20km/h lesz a rollereknek a max sebessége, mert csak.
A Ninebot meg kiad egy frissítést ennek megfelelően a rollereihez.
Hát én inkább használnám akkor frissités nélkül 25-el, mint egy kötelező frissítés után 20-al.
Ennyire nem akarok jogkövető lenni.(Nem az én hozzáállásommal van itt baj. Ha egy roller nem tud legalább egy kerékpár sebességével haladni, akkor nem csoda, ha értelmét veszti azok körében, akik kerékpár helyett használták inkább.)
-
-
-
sniphoe
aktív tag
válasz
Thunderzolee #24647 üzenetére
Sikerült: Iphone-om van, az iphone-os alkalazással nem ment. Végső elkeseredésben megpróbáltam az android-ossal, azzal megjelent a 35km/h…
-
Aaron14
őstag
Ha ilyen hangot ad a kerék, az mennyire gáz?
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #24661 üzenetére
Nem érted akkor a lényeget!
A ilyen magas szintű szoftvervédelmi képesség rendkívüli szaktudást igényel. Bár sima felhasználóként ennek - jelenleg - kevésbé érezzük a jelentőségét, de ez azért komoly lépés. Mérföldkő.
Nem nagyon van más gyártó, melynek az anyavállalata ilyen speciális háttértudással rendelkezne. Ezért tudta elsőként meglépni a Xiaomi. Ahogy a nyomtató iparágban a Samsung irodai nyomtatóinak voltak olyan felhő alapú megoldásai, amiről a többiek nem is álmodtak akkor. Jórészt emiatt vásárolta fel őket a HP. De sok más iparágból lehetne példát hozni, ahol a fejlesztési részlegek szaktudásai összeadódtak.Ezeknek a fejlesztéseknek én inkább szabályozói oldalról látom az előnyét. Ázsiában vannak kevésbé liberális város(államok), ahol a mikromobilitási eszközök komoly szerephez jutnak. Onnan már csak egy-két lépés (és szoftverfrissítés), hogy a roller csak aktív mobilkapcsolat, azaz GPS kapcsolat mellett lehessen használni, ezáltal kikényszeríthető a frissítés. A GPS miatt pedig elérhető lenne, hogy különböző sebességű zónákat alakítsanak ki. Vagy tiltott zónákat hozzanak létre. És ezeket a zónákat akár napszakon belül is változtatni lehessen.
Ennek egyik szükséges alapfeltétele egy olyan központilag irányított szoftver, amit nem lehet könnyen kikerülni. Aki nem ilyen eszközzel rendelkezik, az nem vehet részt a forgalomban. Monopóliumba kerülhetnek, ami gazdaságilag mindig előnyös helyzet.
A Xiaomi számára ennek megalkotása valószínűleg tized annyi energiájába került, mint bármely konkurenciának került volna. És ez a technológia - mint ahogy azt a cikkben leírták - más eszközökben, porszívóban, kamerában is szerepel már. Úgy látszik a marketingesek szerint ennek komoly reklámértéke van.
És nem a gumi-szerelő részlegről hívtak át egy embert, hogy alkossa meg MJA1 chipet. Tőle független fejlesztés, amit beleraktak a rollerbe is.
-
válasz
PociAti #24660 üzenetére
Pont ezen gondolkodtam, miközben az előző hsz-od olvastam. Mi a fene ilyen fontos ezeknek, h ilyen vehemenciával kell ezeket a chipeket alkalmazni?
Inkább jól működő NFC-re gyúrtak volna rá, vagy bármi értelmesebb fejlesztésre; akár egy kulcsra a lezáráshoz, belső nélküli 8.5"-os kerekekre való áttérésre; minőségbiztosításra, a szerelősor végén legördülő rollereken, h ne legyen hiba - ezeknek lenne értelme, nem a szoftveres sebességfeloldás mindenáron való megakadályozása.
Remélem majd elérik, h az emberek azt a rollert veszik inkább, amelyikben nincsenek ezek a hxlye sebességlimitek benne, azt elkezdenek csökkenni az eladásaik.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #24659 üzenetére
Érdekes, mennyire fontosnak tartja hirdetni a Xiaomi, hogy ilyen szoftveres védelemmel rendelkezik.
https://www.mi.com/global/product/xiaomi-electric-scooter-4-pro/
World's first scooter with UL's IoT Security Rating Gold level certificationXiaomi Electric Scooter 4 Pro is the first scooter device which gain loT Security Rating Level 3 (Gold) certification.
There is a unique QR code in each device that only belongs to you provides another layer of security for authentication.
The "strong binding" mechanism to ensure that others cannot bind your scooter without your approval.
MJA1 Security Chip
With the hardware level security capability and strong identity authentication, it can ensure only your Xiaomi Home APP can connect to your scooter.Utolsó mondat magyarul:
"A hardver szintű biztonsági képességgel és az erős személyazonosság-hitelesítéssel biztosíthatja, hogy csak a Xiaomi Home APP csatlakozhat a rollerhez." -
PociAti
őstag
válasz
bkiky01 #24655 üzenetére
Az Artery AT32-es chippel szerelt rollereknél az volt a probléma, hogy abban chipben a hagyományos bootloadert megpiszkálom módszer nem működött. Ezért a kezdeti időben vezérlő cserével hidalták át ezt a "problémát".
Kis keresés és utánaolvasás alapján:
- régen könnyen megpiszkálhatóak voltak a rollerek,
- most szétvált 2 irányra, a Xiaomi kriptográfiai chipjeit használó eszközök lettek a nehezen feltörhető rendszerek,
- az S65-höz hasonló Brightway rollereken pedig annak ellenére, hogy az eredetihez képest biztonsági chip van, de a szabadon hagyott csatlakozási pontok miatt hackelhető szerkezető szerkezetek.Ezt a cikket megéri átnézni:
https://robocoffee.de/?p=424A Ninebot (Changzhou) Tech Co., Ltd. [founded in 2012, acquired the U.K. based Segway Inc. in 2015]
készítette az első generációs Xiaomi rolereket (M365 sorozat), második generációs Xiaomikat (1S, Pro2), Mi 3-at, 4 Go, 4 Pro és 5 Pro modellt.És van ez az eddig számomra ismeretlen Brightway:
Brightway Innovation Intelligent Technology (Suzhou) Co., Ltd. [founded in 2020]
És a termékei: Navee S65, Xiaomi 3 Lite, Xiaomi 4, 4 Ultra, 4 Lite, Navee V40, V50, S65C.Ez lehet a magyarázat az egyes modellek eltérő alkatrész ellátottságára. Nem az a probléma, hogy mások fejlesztik, hanem mások is gyártják. És generáción belül is eltérések vannak. Nem mindegyik cég ellátási lánca van megfelelően kitaposva Európáig.
Idézném a (424-es) cikk fordítását:
Hackability
"A Ninebot rollerek már régóta híresek arról, hogy hackerbarátok. Ez azonban tavaly megváltozott az új biztonsági funkciók (kriptográfiai aláírások) bevezetésével, amelyek kifejezetten a készülék firmware-jének manipulálását hivatottak megakadályozni. Most a "4 Pro" modellel a Ninebot szöget ütött a firmware manipuláció koporsójába: Egy "MJA1"-nek nevezett biztonságos chipet építettek be a titkosítási kulcsok és kriptográfiai funkciók (lehetséges) tárolására. A biztonságos chipek általában rendelkeznek egy fizikai védőréteggel, amely például arra készteti a chipet, hogy törlődjön, ha fizikailag manipulálják. (Megjegyzés: a Xiaomi más eszközökben is használja az "MJA1"-et, például a "Vacuum-Mop 2" robotporszívóban és a "Smart Camera 2 PTZ" biztonsági kamerában.)
Elmondható, hogy a "4 Pro"-val kezdve az összes közelgő Ninebot roller nehezen feltörhető lesz.
A Brightway rollerek (beleértve a "3 Lite", "4" és NAVEE rrollereket) szóló nyilvános információk azonban nem jeleznek hasonló intézkedéseket: A NAVEE S65 elektromos roller FCC-dokumentumai egy Realtek MCU-val (AMB1) felszerelt műszerfalat és szabadon hagyott soros vezetéktüskéket (CLK/DIO/G) mutatnak, ami azt jelenti: további kutatásra van lehetőség!"Hardveres piszkálás nem az én műfajom, de ebben a további cikkben egész jól bemutatják:
https://robocoffee.de/?p=436----
Ez a szeptemberi írás kifejezetten profi munka
How to STLink Ninebot Max/G30 Gen 2 AT32 ESC – Fixes Bricked or Updated ControllersIn the case of a bricked ESC/Controller/Control Board, STLinking can save the controller from needing to be replaced in some instances.
This method also is capable of downgrading versions like DRV 1.8.7 and DRV 1.8.8.
This page shows how to STLink the 2nd gen ESC/controller based on the Artery AT32 chip that comes on 2022 maxes and newer and has screw terminals.
magyarul:
Egy tönkrement ESC/Controller/Control Board esetében az STLinking bizonyos esetekben megmentheti a vezérlőt a cserétől.Ez a módszer alkalmas a DRV 1.8.7 és DRV 1.8.8.8 verziók downgrad-elni is.
Ez az oldal bemutatja, hogyan kell STLinkelni a 2. generációs ESC/vezérlő vezérlőt, amely az Artery AT32 chipen alapul, amely a 2022-es és újabb maxokon van, és csavaros csatlakozókkal rendelkezik.
Igen, a már említett Artery AT32 chipről van szó.
A kép bal oldalán látható az AT32 jelölőnégyzet.
Valamint érdekesség, hogy manuálisan kell megadni a szériaszámot, és a megtett km-t. Ha valaki még nem volt biztos benne, hogy "vissza lehet-e tekerni a roller km óráját", itt a válasz. Igen.Tehát már nem is az S65 és társai hackelése számít Szent Grálnak, azaz megoldandó feladatnak, hanem a kriptográfiai chippel szerelt gépeknek.
-
válasz
bandigyerek #24656 üzenetére
-
-
bkiky01
senior tag
válasz
Thunderzolee #24651 üzenetére
S65-öt szoftveresen oldják fel, vagy van hardver csere is?
-
ginola
addikt
válasz
Thunderzolee #24651 üzenetére
Köszönöm szépen.
A bolygóműves mi volt az nem hátrány?
Az n65 is egy megbízható darab? -
-
válasz
ginola #24649 üzenetére
Az S65-nek bolygóműves a motorja, ezért ilyen a hangja. Cserébe akkora nyomatéka van, h felmegy mindenre.
Illetve 48Voltos, ezért erősebb alapból a 36Voltos pálcika-rollereknél.A SkyRide rolleres bolt Újpesten egyébként megoldotta, h (a világon elsőként) ki lehet ütni az S65 sebességkorlátját.
Ami az alaktrészeket illeti, nem nagyon van szükség rá, de inkább őket kellene megkérdezni, h mennyire van hozzá bármi is. -
ginola
addikt
Sziasztok
Városi cirkálásra, ahol néha dombra is fel kell menni Navee N65, vagy S65? Itthon van hozzá alkatrész?
Utóbbinak miért sikító hangja van? -
sniphoe
aktív tag
válasz
Thunderzolee #24647 üzenetére
Azért köszi!
Frissíteni "szabad"? Hozhat megváltást a problémámra egyáltalán? -
-
Aaron14
őstag
Nyikorog a rollerem első kereke menet közben. Ezt mi okozhatja?
-
sniphoe
aktív tag
válasz
Thunderzolee #24643 üzenetére
Amikor a gyári appal regisztráltam lehet Hungary-t választottam, de most a profilben USA.
-
Van itt valakinek kugoo kirin s4 rollerje?
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Pancsermeste #24640 üzenetére
Mivel a 12" kerék a legkisebb gyerekbicikli szabvány mérete (8" felni),
nem félnék attól, hogy később nem lehet hozzá kapni alkatrészt.
Egy pár belső nem árt, bármikor beüt a pech: ragasztgassa a halál.Külső szerintem ráér, amíg lekopik... Az lehet akár 2-3000 km is, fene
tudja... Én mindenesetre megvettem a PMT gumit 30K/db áron, mert
a tuning mellett nem árt ha van benne tartalék tapadás, de tényleg...
(Mondjuk nekem eredetileg tömör gumis volt. De hát lecseréltem.)
-
sniphoe
aktív tag
válasz
Thunderzolee #24637 üzenetére
Próbáltam, sajnos nem segít az sem.
-
Pancsermeste
őstag
válasz
DigitXT #24638 üzenetére
Ehh... csak el kellett volna olvasnom, hogy mi van a gumira írva!
És valóban, rajta is van, hogy tömlős és 35-45 PSI az ajánlott nyomás, tehát a 2,3kg/cm2 már nagyon határeset lenne. Lehet úgy értették kicsi kínai barátaink, hogy ennél az értéknél már pumpálni kell.
Szerintetek érdemes lenne még most rendelni hozzá egy szett gumit? (külső+belső, kb. 30 euro) Nem tudom, mennyire tartósak ezek, ill. hogy meddig lehet hozzá kapni cuccokat. -
válasz
Tiger. #24548 üzenetére
Nem esik ki az elem, mert egy talpa is van még.
De nem szoktam levenni kábé sosem, minek szedjem le. Persze, gondolom azért ilyen a kialakítása, mert így lopásgátlós, magunkkal lehet vinni, de a bicikliről sem szedegettem le a lámpákat, km-órát, ezt se cipelném még pluszban.
A 360 és a V3 között az a különbség, h a 360 bekapcsolás után előre fehéren, hátulra pirosan világít, és akkor vált át sárga indexre, ha aktiváljuk az index funkciót.
Ebben a videóban jól bemutatják:
https://www.youtube.com/watch?v=Bid_bonN70Y
Biciklin jó dolog lehet, de rolleren ha a kormány nem elég széles, akkor hátulról kitakarja a rolleres, elölről meg nem feltétlenül van szükség rá, a szembejövők csak észreveszik az embert a rollerrel.De nekem továbbra sem áll kézre ez a végén megnyomós dolog.
Illetve nemrég a barátnőm részegen valami buliból hazafelé éjjel zakózott vele, és az egyik elgörbült, a másik meg ki tudja hol esett le róla, el is veszett, hiába mentem vissza másnap azon az útvonalon, ahol kábé járt, már nem lett meg.
Úgyhogy most le is szereltem mind a kettőt.
Fel kellene végre rakni az újakat. :/ -
DigitXT
félisten
válasz
Pancsermeste #24636 üzenetére
Mivel az közel 23 bar lenne, valóban elírás.
Viszont a 2.3 bar meg kevésnek
hangzik, ha nem tubeless a rendszer: kidörzsölődhet a belső ha úgy használod. -
-
Pancsermeste
őstag
Sziasztok!
Bogist M5 Pro User Manual:
"Check the tire pressure and condition, check the front tire and front tire for puncture and wear, and make sure the tire pressure is at the recommended level of 23 kg/cm2 to replace the tire With tread wear, etc.)"
Ez ugye csak elírás? A 2,3kg/cm2 az kb. jó lehet, igaz? -
xxman
senior tag
Üdv!
Szükségem lenne egy kis segítségre! Adott egy xiaomi scooter essential. Teljesen hibátlanul működött.
Szereztem egy m365-öst (vagy 1S-t, hirtelen nem is tudom, darabokban hoztam el), aminek ugye nagyobb az akkuja, és bele is fér tökéletesen a házba, illetve minden tekintetben teljesen újszerű ez az akku (kevés ciklus, tökéletes értékek - teszteltem, mértem).
Tehát elhatároztam hogy kicserélem a két akku-t, de most bekapcsoláskor csak felvillan a kijelző,majd elsötétül, és folyamatos sípoló hangot ad ki (vagy csak olyan gyorsan pittyeg, hogy az már összefüggő sípolásnak hangzik. Valakinek esetleg valami ötlet? A vezérlőnek nem tetszik a nagyobb akku? Azt is cserélnem kellett volna? -
Silentfrog
veterán
válasz
Peaceliker #24633 üzenetére
Elég sok hibát írtam le nekik, ha visszajön beszámolok arról hogy hogy jár el az Okai szervíz.
Mivel jármű időhatár nincs azt mondták.
Nem gond már leraktam télen nem használom a nyári 20 -22 km hatótáv már novemberben is csak 10 -12 km volt . Nem télre való, esőben , hóban , hidegben. -
Peaceliker
addikt
válasz
Silentfrog #24632 üzenetére
Garis, így érthető. Súly limiten is belül vagy. De azt látni kell, hogy 1,5M-es gépek is kérik néha a barkácsolást...és nem egy embertől hallottam, hogy inkább nem vitte vissza, mert gariztratás után rosszabb lett
De azokat szerelgetik boltban, egy ilyen olcsóbb gépet meg gyanúsan cserélnek 1/1 -
Silentfrog
veterán
válasz
PociAti #24631 üzenetére
A csaj a MM ben mondta hogy ilyen szép állapotút még nem hoztak vissza, úgy nézett ki mindha új lenne.Azt hozzá kell tenni hogy itt bár van bicikliút de eléggé rosszak. Így a 95 kilóm nem tett jót neki. Szerintem a rossz út meg a súly a legnagyobb ellensége. 1500 km mentem vele eddig. Három darab volt nálam a kormány mindháromnál el kezdett szorulni pár száz km után.
Olajzásra jó lett ideig óráig. . Nem akartam nagyon barkácsolni garanciás.
Én tényleg vigyáztam rá, de használtam. -
PociAti
őstag
válasz
Silentfrog #24630 üzenetére
És mi lesz utána?
Mert szerintem az itteni fórumozók összességének nem volt olyan vastag hibalistája, mint neked egyedül ezzel az OKAI Neon Lite-tal. Az is igaz, hogy több példány is megfordult nálad. (Összesen mennyi is?)
Sok sikert hozzá! Én megpróbálnám kihúzni a vásárlással a tavaszt, így helyedben most örülnék az elhúzódó folyamatnak Azt se tudom mit várok a következő évtől, de azért elég szép evolúció figyelhető meg az e-rollereknél, továbbra is bízom a folyamatos fejlődésben!
-
Silentfrog
veterán
Visszavittem gariztatni az Okai neon lite rollerem a MM-ba.
A hiba a kormány szorulása, a kormánynál a csavar kilazulás, töltő csatlakozó kontaktos volt, illetve mindkettő gumi pár nap alatt visszaenged úgy hogy drasztikusan romlik a hatótáv( nyáron is ez volt)
A gumikon kívül ezekkel a hibákkal hordta vissza mindenki azt mondták. -
sniphoe
aktív tag
válasz
Peaceliker #24626 üzenetére
Tudtommal ez GLOBAL verzió, azért megy 25 km/h felett.
-
sniphoe
aktív tag
válasz
Thunderzolee #24624 üzenetére
Ahogy írtam is, nekem 32km/h a max ahova tudtam állítani. De majd megnézem még1x.
-
-
sniphoe
aktív tag
579,43 EUR volt, egyelőre nem nyekereg, de 0 km-es.
Szobában a hátsó kereket felemelve próbáltam, szóval nem gondolnám, hogy a hőmérséklet az oka. Plusz a Segway alkalmazásban is 32km/h a sport fokozatnál a maximálisan állítható érték.
-
sniphoe
aktív tag
G2 Max ma jött meg, összeszereltem, S-ben max 32 km/h-t megy, ez normális? DHGate (innen is rendeltem) leírás szerint 35 km/h a maximális sebessége.
Firmware-hez nem nyúltam, nem is szabad ugye? -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #24617 üzenetére
Most mégis mit akarsz bizonyítani?
- A magánbirtokon lévő út nincs is elzárva a forgalomtól?(#24613) PociAti
"Amikor a kertkaputól az épületkomplexumig olyan hosszú a behajtó, hogy azon a roller fel tudjon gyorsulni a maximális sebességére." -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #24613 üzenetére
Egyaltalan nem. Forgalomtol elzart terulet az, ami el van zarva a (kozuti)forgalomtol, fuggetlenul attol, hogy maganterulet-e. Azaz, ha a behajton van kapu vagy sorompo, akkor forgalomtol elzart, ha pedig nincs, akkor nem.
Ez olyannyira igy van, hogy a kozforgalom szamara megnyitott maganteruleten(maganuton) meg a kresz tablat is csak engedellyel lehet kitenni. -
bandigyerek
senior tag
Aki occó rollert keres, Bogék teszteltek:
Öt olcsó roller egymás ellen - MA!gazin S04E41 -
Arcsi
tag
Sziasztok, Ninebot E25 hibakeresésben kérném a segítségeteket.
Használtan került hozzám, de nem megy gyorsabban egyik fokozatban sem 8-10km/h-nál. Az akku fel van töltve fullra. Applikáción keresztül töltöttem rá update-et, de semmi változás. Törökbálint-Biatorbágy környéki szerviz kontaktért is hálás lennék -
Peaceliker
addikt
-
Kront
tag
válasz
Thunderzolee #24606 üzenetére
Kösz. A "tömör gumis" közé soroltam az öntömítő zseléset. (tudom, nem az) A lényeg, hogy ne kelljen kínlódni a belsővel. (Endurozom, sajnos van tapasztalatom vele.) Ezek szerint még nehezebbet kell választanom, hacsak nem vállalom a kínai E-TWOW importot. A 10"-t a kényelem miatt választottam, itt azt olvastam, hogy a kis kerék nagyon kemény. Gondolom 8.5"-nak, telóval meg a tömege menne fel.
Azért így már látszik, miért olyan brutál drága (itthon) az E-TWOW. Mindazt tudja, amit szeretnék, és még könnyű is. -
válasz
INGJOKE #24598 üzenetére
Én meg 176, és a Xiaomik után megváltás volt egy G30. De szerintem ez teljesen szubjektív.
Viszont vallom, h egy kérdező ismerjen meg minél több paramétert, mielőtt rollert választ magának, aztán majd eldönti melyiket veszi végül.Én mindenkit arra bátorítok amúgy is, h próbálja ki amit megvenne, kérjen kölcsön egyet, kettőt, Xiaomit, ill. Segwayt, aztán pikkpakk el lehet dönteni, h melyik kényelmesebb.
-
Hogy sikerült a Xiaomi 4 Pro-t kiválasztani?
Ha visszaolvastál, kellett találkoznod egy ilyen táblázattal:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24596-24596.htmlA 10"-os kerekű rollerek nem tömör gumisak, inkább zselés kerekűek.
A pálcikarollerek általában gondozás-mentesek, a keréknyomást kell csak rendszeresen ellenőrizni, vegyetek majd egy Xiaomi pumpát.
Pécsen elég sok emelkedő akad.
10%-hoz már 350W-os motor kell, vagy inkább nagyobb. Segway F2 sorozat például.
Sajnos a 300Wattos Mi 3, Pro 2 nem elég, pedig a 8.5"-os kerekű Xiaomi rollerek általában könnyebbek a 10"-os kerekű rollereknél.A Xiaomi 4 Pro-val megegyező tudásban a Segway F2 Plus, ugyanolyan nagy, ugyanakkora az akkupack, és index is van rajta, viszont jóval kevesebbe kerül. Sőt, 15-20km-hez elég lenne a "sima" F2 is, ami meg még kevesebbe kerül.
Az E-Twow azért merült fel itt feljebb, mert 48V-os, jóval erősebb az átlag 36V-os pálcikarollereknél, emelkedőkre jobb. Lengéscsillapítós is, kb a legkönnyebb a nagyobb, gyorsabb rollerek közül, de értelem szerűen jóval drágább is.
-
Kront
tag
válasz
Peaceliker #24601 üzenetére
Azért itthon nem nagyon fér bele a 300-ba, Alitól meg félek egy kicsit egy ekkora vasat helyi garancia nélkül... +Áfa + vám. De a 13 kg tényleg nagyon jól hangzik.
-
válasz
Peaceliker #24601 üzenetére
Kimásoltam, hogy mi az, de valami okosórát dob rá.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Motoros topic
- Google Pixel topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- BestBuy topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- EA Sports WRC '23
- Autós topik
- Linux kezdőknek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- DJI Mini 3 Fly More Combo RC - GARANCIÁLIS drón szett +koffer
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- Ùj - DJI FPV Drone - 0h repülési idő
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
- DJI Mini 4 pro drón - új állapotban, 2027-ig garanciával
- Samsung Galaxy S10+ 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged