- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 1 – rizseshús másképp
- bambano: Bambanő háza tája
- Kalacskepu: Elrontott Radeon X1950 Pro megjavítása
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- talmida: Változások
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csupingo
veterán
válasz
cyberkind #23498 üzenetére
Az a vicces, hogy a 2 éve vett haswell processzor jelenleg drágább mint akkor, sőt, egy árban van a legújabb cpu-kal is. Régen vettem egy procit és 2 hónap múlva szívtam a fogamat, mert már akkor véget nem érő csökkenésbe kezdett az ára. Biztos közre játszik, hogy lelassult manapság a fejlődés cpu fronton.
-
cyberkind
félisten
válasz
Csupingo #23497 üzenetére
Ideje volna már valamit mutatnia a kényelmes Intel-nek is, mert konkrétan az első i7 óta semmi se változott de legalább rohadt drága lett ja meg szar a paszta.
(#23499) darky@
Nekem ez kevesebbet ér mint halottnak a csók.
Dehogynem szar, az új széria azért nem melegszik annyira mert kisebb lett a csíkszélesség illetve az i5 nálam se melegedett. -
-
wjbhbdux
veterán
Jön a 1050 alig több mint egy százasért, Intel hyperthreadinget pakol a kis Pentiumokba, meg lesz izzasztva az olcsó piacon az AMD karácsonyra.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
->Raizen<- #23464 üzenetére
ja, 1080pben nekem is gyonyoruen ment a Shift1... csak eppen en 5760x1080ban toltam vele, ott par palyan par ponton akadt be, egyebkent boven 50+fpsem volt. CPU grafikonon is latszott.
imi123: Max Payne lehet jobban futott, azzal nem jatszottam sose.
-
Venyera7
senior tag
Igen, kíváncsi vagyok, hogy mennyit dob majd a teljesítményen. Azért már az RX sorozat itt szépen meggyalázza a konkurens GTX 1060at és még erre jön shader intrinsics, ami reményeim szerint 30-40% boostot ad majd.
Ez szép és jó is, de még nem tudni, hogy az Nvidia is kap-e optimalizálást.
(#23481) guftabi96
Egy RX470,80-at biztosan kihajt majd függetlenül az API-tol.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
SLI és CF nincs DX12 alatt. Helyette van multiadapter. Ennek vannak implicit és explicit formái. Explicit formában a memória összeadódik, hiszen egyedileg van kezelve a két adapter. Ilyen formában lehet gyártókat is vegyíteni, de ezt engedélyeznie kell a fejlesztőknek. Ilyen rendszert használ az Ashes of the Singularity. Simán explicit multiadapter (gyártói keverés nélkül, de a memória összeadásával) a Hitman és a Deus Ex: Mankind Divided konstrukciója. Implicit módszert alkalmaz a Total War: Warhammer, a Rise of the Tomb Raider és a Gears of War 4. Ezek hagyományos AFR-ek, és így nem adódik össze a memória.
A DICE nem tudni, hogy melyiket választotta.
-
do3om
addikt
válasz
velizare #23471 üzenetére
Volt valami írása hogy itt már alapból működik a dolog mert a úgy van fejlesztve az API, ne felejtsük el mik voltak ígérgetve, hibrid sli-cf rendszerek, RAM összeadódás.....
Na meg ott volt a CF 480 villogtatás a megjelenés előtt, ami így szintén nevetséges, persze akkor is az volt.Hogy mi az igazán dx 12? Karácsonyra már a PH már mindent ezzel tesztel meg mantle-vulkán api-val, akkor gondolom ezek már azok.
Mi is volt az arány majd a tesztekben, olyan rémlik a hogy a DX11 nem is lesz.
Szóval ezek dx12-es játékok a PH szerint.Abu85
Nem baj nem kell sokat várni a megjelenésig.
Azért ha ez is ilyen hogy majd ha a programot úgy írják rá (erre sok az esély mostanában hiszen szívüket lelküket beleteszik hogy jól adják ki) akkor megint nagy cumi, ez most tényleg nagy dolog lett volna. Még én is számítottam rá hogy lesz belőle valami, de akkor ez így nulla.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Venyera7 #23475 üzenetére
DX11-ben se. Csak a shadereket szállítják, de a fordító még nem ismeri az ordered countot, stb. Szóval ide kell egy új driver, ami tartalmazza a megfelelő fordítót.
(#23476) Szaby59: Persze, hogy ott van. DX11-ben ez a leképező nem működne, ha nem lenne multi draw indirect szállítva AGS-en és NVAPI-n keresztül. De Gollo a shader intrinsics-re gondolt, amihez nem kell dll, hanem shader és fordító szükséges.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Szeszkazán #23466 üzenetére
A Frostbite-ra ez nem igaz. Ez a motor új fejlesztés, a DX12-re írva. Gyorsít is a Radeonon, még aszinkron csodák nélkül is. Arról a DICE nem tehet, hogy az NV architektúrája nem általánosra van tervezve. A GeForce-ok DX11 alatt azért gyorsak sokszor, mert egy csomó sűrűn használt írási folyamatra, vagy pufferelérésre van speciális gyors hozzáférés, amivel lerövidíthető az az idő, ami a feldolgozáshoz kell. Ellenben az általános adatutak jóval lassabbak, vagyis amit megnyernek a speciális adatutakon, azt elveszthetik az általánosokon. DX12-ben ez látható, mert ez az API rengeteg ilyen speciális adatelérést tesz lehetetlenné, vagyis ellehetetleníti, hogy a GeForce úgy működjön, ahogy a hardvert tervezték. 5-6 év múlva sem tudnak majd ezzel mit kezdeni, mert ez nem programozásbeli, hanem hardveres gond.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ehhez még a compute culling is hozzájön, amire láttunk már például a Hitmanben és a Deus Ex Mankind Dividedben. A Frostbite azonban eltérő módot használ NV-n, mert amíg AMD-n és Intelen strukturált pufferbe dolgoznak, addig NV-n konstans pufferbe. Ennek jó oka van, mert a Hitmanben és a Deus Ex Mankind Dividedben látszik, hogy az NV mennyire belassul, ha strukturált puffert kell használni, csak éppen a compute shader hátránya, hogy konstans pufferbe eleve nincs írási joga. Viszont ezt a Frostbite új verziója úgy oldja meg, hogy strukturált pufferbe ment NV-n, majd azonnal átmásolja az adatokat a konstans pufferbe. Az aszinkron DMA miatt ez eléggé olcsón megúszható. Viszont ez is lassít, csak éppen nem annyit, amennyit a Hitman és a Deus Ex Mankind Divided konstrukciója.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs engedélyezve. Többször leírtam már, hogy a bétában egy rakás dolog nem aktív, mert nincs kész, ezért van béta ráírva.
Az alap DX12 pedig gyorsít a Radeonokon, annak ellenére, hogy még nem aktív az aszinkron compute. NV-n azért nem gyorsít, mert a GeForce-ok még mindig slotalapú architektúrák, így a root signature modell csak akkor jó nekik, de direkten a root signature-be lehet helyezni az UAV-ket. A Frostbite új verziója alatt ezt nem lehet megtenni, mert egyrészt több UAV van, mint 64, másrészt olyan formátumokat használ, amelyeket a root signature nem támogat. Az NV-nek a motor működéséhez három leíróhalmaz kell, míg az AMD-nek és az Intelnek elég egy. Ettől lassul NV-n.
-
Raggie
őstag
Nem tudom melyik hozzászólására gondolsz, de én ilyenre nem emlékszem. Szerintem inkább így hangozhatott: "a DX12 alatt alap, hogy megvan a fejlesztők lehetősége a multiGPU-hoz". Tehát ha nem csinálnak rá normális programot, akkor ne várjuk, hogy csodát hozzon a DX12.
Ez mindig is két oldalú dolog volt. Egyszer kell hozzá az alap és kell a ráépülő szoftver is.
Csak pl a multiGPU-t eddig driver-ből csinállta meg mindkét gyártó a saját GPU-ihoz(AMD és Nvidia). Ezt most már maguknak a programozóknak kell.Nos ha hihetünk Abu-nak, akkor az alap már megvan, már csak a szoftverfejlesztőkre várunk, hogy a korrekt programot rá is tegyék a jó alapra.
-
imi123
őstag
válasz
proci985 #23459 üzenetére
Nyilván ez egyéni érzékenység kérdése.
Nem vonom kétségbe hogy Te nem láttál különbséget,én igen.
Ezért van neked Radeon kártyád nekem NV-m.Nekem az egyik játék ahol látványosan "folyékonyabb" volt a kép az Max Payne 3 volt.
Nem mondom hogy mindenütt jobb az Nv.
Pl a THIEF Mantleval gyönyörűen ment 290X-el.
Csak hát 1 fecske... -
proci985
MODERÁTOR
válasz
Peat;) #23461 üzenetére
1080pben eleg a 470, inkabb maradjunk ennyiben.
DX9-> DX10 valtas is csak kesobb latszott, ahogy DX10-> DX11 is. DX11 eroforrasigenye sokkal alacsonyabb mind a ketto elodjenel, ami akkor es ott nem latszott, viszont visszanezve egy akkori csucshoz kepest kb threadszinten 100%al erosebb CPU es egy nagysagrendileg bikabb GPU DX11 alatt sokkal kevesbe hajlanos CPU bound lenni. DX9 ilyen szempontbol konkret katasztrofa (NFS: Shift 1 5760x1080ban 20fpsig esik par helyen es egyertelmuen a CPU fogja meg, Shift2nel ugyanazon a palyan ugyanazon a kornyezetben szebb grafika mellett megmarad a fix 60fps nalam), de a korai DX10 cimek se voltak sokkal jobbak.
eyefinity/surround/4K esetén a DX9 címek egy része simán CPUlimitbe fut. DX12nél pedig szempont, hogy bírja a 4Kt, bírja az 5Kt, bírja a 4K eyefinity/surroundot és bírja a 8Kt. Mármint simán skálázódás szempontból. az új leképező nem feltétlenül a jelennek készül.
Mig mondjuk egy Metro2033nal vagy Stalker: CoPnal amikor megjelentek DX10 es DX11 kozott nem nagyon volt teljesitmenybeli kulonbseg, ez jelenleg modernebb hardverrel hatalmas kulonbsegeket jelent. Csak ez a jelenlegi cimeknel mar nem tunik fel, mert evek ota DX11et hasznal minden.
Reszletesebb texturakra az uj lekepezo miatt ne varj, az nem azon mulik. Plusz ott az uncanny valley jelenseg aminek a tresholdjat mar regen elertuk, szoval csak azert mert szebb a grafika nem feltetlenul fogja az user szebbkent ertekelni. Bonuszkent meg ott a Mankind Divided, ahogy neztem eleg keves embernek tunt fel, hogy mennyire reszletesen kidolgozott es mennyire irgalmatlanul valtozatosak a texturai. Persze, mert normal esetben az ember nem bamulja egy jatekban a repedeseket a falon negyed oraig es nem hasonlitja ossze mondjuk amit 10 eve megjelenitok mukodeserol / textura designrol tanult.
Utoljára emiatt is volt hatalmas, elsőre látható különbség mondjuk a Stalker SoC / HalfLife 2 DX7-8-9 módja között (csak DX9ben voltak dinamikus fény-árnyékok és látványosan jobb volt az árnyékkezelés). DX9 és DX11 között még voltak különbségek (pl Stalker CoP), fényárnyékok DX10.1/11 alatt javultak látványosat, de ha ezt nem tolták az user képébe akkor nem volt feltétlenül feltűnő. Ld Stalker CS nyitójelenet a napfelkeltével, ami kb megfelezte az FPSt szóval később nem is nagyon használták ennyire durván az effektet (de azért durván gyönyörű volt). Meg talán még a bump mapping (DX9) / normal mapping (DX11) váltás volt iszonyatosan látványos ha az ember közelről nézte a dolgokat. Meg mondjuk az effektívebb shaderkód, de az se feltétlenül direkten látszott.
Durva és elsőre látható különbségek alatt azt értem, ha összehasonlítod a 93mas Wolfeinstein3dt, a 94es Doomot, a 96os Quaket, a 97es Quake2ot, a 99es Quake3mat, a 2004es Doom3mat, a 2011es Raget es a 2016os Doom (reboot)ot. Pl a Wolf3d es a Q3A kozott boven nagyobb a kulonbseg, mint a Doom3 es a Rage kozott, a Rage es a Doom (2016) kozott ez meg kisebb.
Visszanezve elegge durva volt, hogy 11 ev alatt a sprite alapu pseudo3dtol a dinamikus feny-arnyek szamitasig jutottunk. Ehhez képest vesd össze a DX9.0Ct és a DX12 közötti különbségeket, ahol szintén kb ugyanennyi idő telt el.
-
Peat;)
veterán
válasz
Venyera7 #23460 üzenetére
Szerintem a dx12-nek akkor lenne értelme ha dx11 alatt valami 20 fps-el zötyögne, hiszen dx11 mint tudjuk egy elavult, korlátokkal telitűzdelt valami ami szétesik a komolyabb játékok alatt stb....álá ph tanok. Versus dx12 meg menne 60 fps-el mert hogy ott sokkal szebb minden, ilyen meg olyan fícsőrök vannak amik nem szabnak korlátot.
Illetve amikor még értelme lenne: ha dx12 alatt egy játék nem lenne gyorsabb (ez ma is sokszor teljesül) de láthatóan szebb lenne, mint réges régen amikor bejöttek az első víz shader effektek. Vagy leugrana a textúra a megjelenítőről olyan részletes lenne, jóval részletesebb világokkal, hiszen a dx12 jóval több elemet tud kezelni mint tudjuk, a papírról.
Mivel egyik sem teljesül és pár %-os diffit vágsz be...van ennek értelme? Pláne egy olyan játéknál ahova egy 470 is elég már, sőt sokaknak egy 380x is bőségesen elegendő hozzá..akkor mi a lófüttynek annyit gerjedni megint a dx12-re.
Valljuk be őszintén, ha semmi de semmi nem történik és marad minden a dx11-en, nincsen mantle, dx12, vulkán meg ki tudja még hány rendszer akkor mi történt volna a játékokkal? Csúnyábbak lennének? Lassabbak lennének? Az én szemszögemből aligha, max nem lenne annyi konzolos cím pc-n. Ez az egy dolog amiért jó a dx12, konzolos címek is jönnek pc-re, valamikor úgy ahogy, valamikor teljesen jól. Számomra semmi mást nem jelent ez a rendszer. Kvázi egy modern emulátor az én user szemszögemből.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
imi123 #23445 üzenetére
Nem tudom, en semmi ilyet nem tapasztaltam egy 7850 CF / 970 / 290X (CF) kornel. Amig megvolt az fps (es nem fogyott el a memoria / nem dobalta le szignifikansan az orajeleit a kartya) mindegyik siman futott.
a 970 es a 290X valtas kb ugy nezett ki, hogy vakon par jatekban nem tudtam volna megmondani, hogy melyik van epp a gepben 1080pben.
kieg: az viszont teny, hogy az "orajelleodbalos" 290X merhetoen rosszabbul teljesit, mint egy rendesen hutott. namost nekem viszonylag hamar viz kerult a kartyakra.
(#23456) Keldor papa: multiGPU frametimeoknal megfordult a helyzet valamennyire, 980hoz kepest mar a 290X adott altalaban jobb frametimeokat. viszont amikor utoljara komolyabban osszehasonlito teszteket neztem annak mar masfel eve, azota megint lehet valtozott a helyzet.
-
keIdor
titán
válasz
Crytek #23448 üzenetére
De mennyi lehet a frametime? Olyan keveset beszélünk róla, pedig fontosabb lehet, mint a képkocka/másodperc.
Remélem egyszer eljutunk oda, hogy nem csak a Digital Foundry foglalkozik vele és méri le.Itt egy érdekes példa rá miért fontos: [link]
The Division: hiába ad jó fps értéket egy 1070 SLi meg egy Titan X Pascal is, kb. egyformát, ha egyszer az SLi-vel a frametime sokkal nagyobb. Tehát azzal darabosabb játékélményt kapsz, mint egy erősebb GPU-val.
Az AMD meg több játékban nem a jó frametimeról híres. Ezért is panaszkodnak annyian microlaggokra. Magas frametime... -
Yutani
nagyúr
válasz
Milka 78 #23441 üzenetére
Ennek az elõzménye emlékeim szerint a 480 vs1060 volt, ott mondta valaki a néhány FPS NV elõnyre, hogy a Polaris körbe lett hugyozva, stb. Onnan indult ki ez az egész.
Egyébként engem kostolgathatnak, hogy NV-s vagyok, nem izgat. Most is az AMD-nek drukkolok, csak jelenleg Intel-NV gépem van. Ha jön egy meggondolandó AMD fejlesztés, váltani fogok.
Szerk: Ja, és egészséges önkritika rulez, ha jól értettem a hsz-ed második felét.
-
Crytek
nagyúr
A BF1-be is jól szerepel ez a dx12-es lassító funkció..
-
imi123
őstag
válasz
Milka 78 #23441 üzenetére
Ismerős helyzet.
Nekem a vízválasztó az volt amikor 290X mellet ki tudtam próbálni egy GTX970-et.
Nagyon jó volt a 290X amíg meg nem láttam milyen simán futnak 970-en a játékok.
Előtte én is mérgelődtem amikor jöttek az Nv-sek a "sokkal simább Nv-n" dumával.
De hát mi fanboyok vagyunk és elfogultak. -
Milka 78
nagyúr
válasz
Yutani #23434 üzenetére
Aham...nézük csak honnan is indult az egész.Oké,az is igaz,hogy ezt 3-4 élharcos generálja,de ez már más sztori...
De ha jól rémlik téged is kóstolgattak ahogy Nv-t vettél amd helyett,még referáltam is rá (talán zöldike,de pontosan nem emlékszem).
Én is egyből vér pistike lettem,mert a 3850-290x (kb 20 amd-s kártya,3 cf rendszer)után megvettem a mostani karit,majd még tetéztem azzal,hogy itt bizony kicsit minden könnyebb és kártyával bizony nem voltm ennyire elégedett.
Hozzáteszem én is vertem a nyálam amikor mod biosos 290x-em volt,hittem az ügyben.Érdekes és vicces kicsit a másik oldalról szemlélni akár saját magamat is.Mondjuk sok igazi hivő vesztette el a hitét az ügybe és váltottak nv-re,majd leírták a tapasztalatukat és élből hiteltelenné váltak,de hát ez egy ilyen topick
Persze kívételek vannak és lesznek és ez így van jól. -
Hunork
veterán
válasz
Yutani #23434 üzenetére
"Ez mintha éppen fordítva használnánk itt a PH-n. 3 FPS NV előny már állva hagyás, 5 FPS körbehugyozás, valami ilyesmi. És amikor az AMD egy játékban jobb, akkor az szemétség, mert direkt úgy programozták, hogy a GCN-nek jobban feküdjön."
Na, hát, ez mennyire igaz, és akkor kábé ennyi.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #23433 üzenetére
Oké, akkor levezetem, de elég bonyolult a dolog. A hardver szempontjából az a helyzet, hogy többféle igénye van a HDR-nek. Három nagy csoport van, videó, kép és játék.
A videók esetében csak az NV Pascal és az AMD Polaris a jó. Mással ne is próbálkozz.
A képek esetében kedvezőbb a helyzet, mivel elég, ha a kijelzőmotor megfelel az alapvető HDR igényeknek, így NV-től ezúttal is csak a Pascal a jó, de az AMD-től jó lesz a 400, a 300, a Nano és a Fury is. Utóbbit azért érdemes kihangsúlyozni, mert a 200-as Radeonok már nem jók, mivel a régebbi kijelzőmotort használó lapkaverziók vannak beépítve.
A játék esetében a helyzet elég bonyolult. A Microsoft Windows 10-be épített szabványos csomagjával ugyanaz az igény, ami a képeknél, tehát jó az NV Pascal, míg az AMD-től a 400/300/Nano/Fury. Ugyanakkor vannak gyártói SDK-k is, amelyek nem annyira kötöttek, így nagyon specifikusan implementálva, csak és kizárólag exkluzív fullscreen módra megoldható, hogy működjenek azok a VGA-k is, amelyek hivatalosan nem jók, pontosan gondolva itt a második generációs Maxwellre, és némelyik 200-as Radeonra (Hawaii, Tonga, Bonaire). Ezeket azért nem verik nagy dobra, mert specifikus támogatást igényel a program oldalán, tehát nem mondhatják általánosan ki, hogy ezekkel a hardverekkel is menni fog a HDR, mert vagy megy vagy nem. Például sima fullscreenben vagy ablakban tuti nem fog menni, illetve bizonyos régebbi OS verziókkal sem. De amúgy ja, írható olyan specifikus támogatás, amivel ráerőltethető a HDR kijelzőre a HDR úgy is, hogy a hardver hivatalosan nem szerepel a HDR-re képes termékek listájában, és a szoftverkörnyezet is pont jó a HDR működéséhez.
A többi nem említett GPU semmilyen formában nem képes erre.A full hivatalos és amúgy teljesen általános álláspont a gyártók részéről az, hogy a videók csak Pascal és Polaris hardvereken mennek, míg a képek és a játék csak NV Pascal GeForce-okon és AMD 400, a 300, a Nano és Fury Radeonokon. A vagy megy vagy nem hardverekre nehéz hivatalos és általános álláspontot kialakítani, ezért ezzel a gyártók nem is törődnek. Nem tudnák érthetően elmagyarázni, hogy mitől fog menni és mitől nem, inkább azt mondják ezekre a hardverekre, hogy nem jó.
-
Egon
nagyúr
válasz
huskydog17 #23412 üzenetére
Őszintén szólva nem látom létjogosultságát a Multi-Res Shadingnak, VR-en kívül. Mondjuk addig, amíg opcionálisan kapcsolható, nem gondolom hogy különösebben savazni kellene (persze vörös szemüveggel a zöld általában vörös posztó...
).
Persze a végső ítélettel megvárnám a valós, játékokból származó, nem kinagyított (csak a csökkentett minőségű területeket megjelenítő) képeket. -
Yutani
nagyúr
válasz
Milka 78 #23431 üzenetére
Az amd 3fps-el veri az nv-t akkor alázás,ha fordítva akkor szarul van optimalizálva.
Ez mintha éppen fordítva használnánk itt a PH-n. 3 FPS NV előny már állva hagyás, 5 FPS körbehugyozás, valami ilyesmi. És amikor az AMD egy játékban jobb, akkor az szemétség, mert direkt úgy programozták, hogy a GCN-nek jobban feküdjön.
-
Milka 78
nagyúr
válasz
Laja333 #23428 üzenetére
Mondjuk annyiban ez nem igaz,hogy ez a "cica harc" topick itt mindent lehet,ellenben más topickba/hírben ezért bünti jár amit a modik is meg tudnak erősíteni.Ez a topick olyan mint régen egy Hofi Géza est,itt lehet a gőzt kiengedni.
Amit itt megtanultam...
Az amd 3fps-el veri az nv-t akkor alázás,ha fordítva akkor szarul van optimalizálva.
Az amd jobb dx12 alatt.
A kis Vega megeszi a nagy 1080-at.
A buta Maxwell...stbstbstbNo comment
-
#85552128
törölt tag
válasz
Laja333 #23428 üzenetére
Melyik ? Talán nem így van/volt ? Ezzel szemben az ő hsze szándékos fikázás (be is ismerte, itt a vs. topicban még el is menne) anélkül, hogy kipróbálná amiről véleményt mond, mert nV csak rossz lehet... Holott kép alapján kb. annyit ront a minőségen a kritizált (opcionális!) eljárás mint egy FXAA: ON/OFF miközben a teljesítmény sokat javul.
-
schwartz
addikt
Csak nem tudom, hogy fog ez a multi res shading modszer illeszkedni a mestersegesen megnovelt gepigeny rendszerukbe. (Gameworks, Crysis2 fold alatt renderelt ocean stb). Jah ertem, fog futni a csucskartyan csak Geralt agyontessellalt haja nem a fejen lesz hanem korben a monitor szelein...
-
Laja333
őstag
Valami új divat lett ez a "bezzeg PH-n nem lesz cikk" téma? Aztán a cikk legtöbbször megcáfolja ezeket ráadásképp.
Komolyan kíváncsi vagyok mi a célotok az ilyen hozzászólással. Mert előrébb nem visz senkit és semmit... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #23417 üzenetére
Valójában a mostani HDR support is teljes. A probléma ezzel nem az, hogy nem működik, hanem az, hogy mi az ideális tone map futószalag, ami jó HDR-re és jó HDR nélkül is.
Nézd a kimenet kezelésének problémájával az egészet. A játék FP16-ra képez le, ami 0 és ~65000 közötti átmenetet jelent. Na most ezt kell úgy kiküldeni a kijelzőkre, hogy azok egy részének ~500 körüli nitig terjed a jeltartománya, míg a HDR-es opcióké ~10000 is lehet. Egyelőre nagyon kevés az adat ezen a területen, hogy egyszerre jó minőségű legyen mindkét kijelzőtípusnak a kezelése. Ezt persze a tapasztalat meg fogja oldani a következő évben, ahogy egyre többet játszanak a fejlesztők a HDR-rel, és közben megosztják a kutatásokat. -
válasz
huskydog17 #23417 üzenetére
Fasza. A color grading maradt, csak a 8 bit szét lett húzva 10 bitre. Csillámpóni színek, pont ez hiányzott.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #23418 üzenetére
A HDR mindegy, hogy ki hozza. A lényeg, hogy jöjjön. Az egész nem igényel radikális fejlesztést. Kivéve az elavult motorokban. Ott eltart egy-két hónapig a beépítés, de a modern motorokban kb. egy hét munka az egész. Ezután megfelelő kijelző mellett, Windows 10 alatt működni fog minden Radeon 300, Nano, Fury és 400, illetve GeForce 1000 sorozatú VGA-val. Az eredmény ugyanaz lesz.
-
huskydog17
addikt
Technikai blogbejegyzés a Shadow Warrior 2 HDR implementációjáról.
A blog írója és szerkesztője Krzysztof Narkowicz, a Flying Wild Hog vezető motorprogramozója, a RoadHog Engine atyaúristene.
Rögtön az első bekezdésben érdekes infók vannak. Ha az NV nem küld nekik HDR TV-t, akkor nem valószínű, hogy a FWH rak HDR supportot a játékba. 1,5 hónap alatt megcsinálták a HDR supportot, igaz, még nem teljes, de a következő projektjüknél már az lesz.
imi123: Az még hagyján, de van itt egyéb érdekesség is:
"If you have NVIDIA then download newest drivers. For AMD I think they still didn't release HDR drivers." [link] - ezt szintén Krzysztof írta.
A blog első mondata:
"Recently NVIDIA send us a nice HDR TV and we got a chance to checkout this new HDR display stuff in practice." -
Venyera7
senior tag
Igazából semmi... Mondjuk itt a Bf1 kapcsán sok minden lett ígérve, kíváncsi vagyok, hogy mi fog teljesülni.
Az AMD-nek meg kifejezetten jót tenne egy ilyen marketing fogás. A játékosok többsége úgyis csak multizik, pl.: én azt a kevés időt, amit az elmúlt időszakban játékkal töltök, csak és kizárólag Bf4-ről szól. -
imi123
őstag
válasz
huskydog17 #23412 üzenetére
Ez nem hír.
Majd ha ha RX480 +1%-ot hoz DX12-ben a DX11-hez képest az majd hír lesz és kap egy cikket. -
Tomdriver
őstag
válasz
->Raizen<- #23405 üzenetére
Te meg piros, és mégis zöld.
Színváltós banda. -
gyiku
nagyúr
válasz
->Raizen<- #23405 üzenetére
na baszki. most mondd meg
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Venyera7 #23390 üzenetére
Azt nem fogja elérni. Meg azt is bele kell számolni, hogy a Pascal architektúrát, illetve az NV hardvereket ez az új Frostbite ma nem kezeli jól. Például használ olyan UAV formátumokat is, amelyeket nem lehet direkten a root signature-be kötni, ami az NV-nél gáz, mert csökkenti a pixel shader hatékonyságot. Aztán elég sok már a compute futószalag is a motorban, és emiatt vissza van fogva a konstans pufferek használata. A Pascal főleg azért gyors, mert a hardverben van egy huzalozott gyors elérési lehetőség a konstans pufferre, de amint ezt nem tudja használni, a teljesítménye esni kezd. Ilyenje van a Maxwellnek is, csak nem olyan jó, mint a Pascalé, illetve a Pascal tervezésénél az NV feláldozta az általános pufferekből való olvasási teljesítményt a gyorsabb konstans pufferért, míg a Maxwellnél ez még relatíve gyors volt.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
- Bomba ár! HP Pavilion 15 - i5-8265U I 8GB I 256SSD + 1TB I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Samsung Galaxy A52 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő (használtak)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest