Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ren Hoek
veterán
Még azt nem értem, hogyha az NV berendel 1000000 HBM2 chipet, akkor mi kára származik belőle, ha nem tudja azonnal felhasználni? Qrvasok pénzük van, rengeteg mérnökkel, a piac kb nekik ugrál. Előbb utóbb csak ráhegesztik azt az interposert... Hynix csak a chipeket hozza nem? Megromlani nem fog...
El nem tudok olyat képzelni, hogy mondjuk a teljes Pascalt kukázni kelljen, mert lehetetlen interposert csinálni egy NV méretű cégnek. Na meg amúgy nem lehet szimulálni az órajelekkel, késleltetésekkel együtt? Legalábbis amilyen mérnöki területeketet ismerek elektronikától biológián át kémiáig, igen komoly szoftveres háttér van...[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Laja333 #8083 üzenetére
Ami lényeges első körben azt Maxwell2 és GCN is tudja (Abu is ezt írta) NV DX12 plusz effektjei pedig nem jelentősek ahhoz, amit GCN nem tud...
(#8084) gollo91: foglya
Minden attól függ majd, milyen DX12 motor lesz, mennyi feature-t használ. 10 pipeline-os motor bizonyos esetekben negyedére vetheti vissza a kis sávszéllel rendelkező Maxwellek teljesítményét is. TIER2 CPU-ban vesz le picit, talán az emulációk is... de ha kikapcsolható effektekről van szó, mint a Hairworks, akkor tökmindegy lesz, mert ha nagyon belassítaná akkor kikapcsolod. Főleg ha egy N+1-edik értelmetlen csilivili effektről van szó, / ami alig befolyásolja a látványt.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Venyera7 #8087 üzenetére
Olvass utána légyszi a GCN-nek, DX12-nek, TIER szinteknek, mert így a levegőbe beszélünk csak.
Konzolokban is GCN van, és mivel jó a sávszél ezért a jövőben ez az irány a helyes. A következő NV széria már erre az irányra épül . (Nagy sávszél mindenképp). Addig viszont nem feltételezhetőek olyan durván GCN-re épülő játékok, hogy nagy hátránya lehetne az Maxwelleknek (970/980 /Ti) ... Olyan szempontból jó a 3XX-290/X tulajoknak, hogy megkapják az újításokat azok is.... de az egész még egy nagy szürke felhő, mert nem tudni milyen játékmotorok jönnek 1 éven belül, és milyen szinten építenek pl a GCN-nek kedvező feature-okra... Amíg nem sikerül növelni az AMD részesedést GCN-nel (NV 80% jelenleg), vagy amíg nem jönnek az új NV-k addig nem lesznek egyszerű helyzetben a fejlesztők sem.[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Ma azért nem érdekli az emberek 90%-át a sávszél, mert jól mennek a játékok szívószál sávszélességű kártyákon is. Hidd el, érdekelni fogja az embereket a sávszél, ha lesznek játékok, ahol elvéreznek a szívószálas kártyák...
Jelenleg a usereknél szívószálas kártyák vannak nv oldalról ~80%, de AMD oldalról is nagyon keveseknek van nagy sávszélt támogató kártyája... Nagy átlag még mindig pl 270X-el, 280-al vagy pl egy már drágának számító 380-al nyomul, ami ugyan akkora sávszélt nyom, mint egy 980. Egyedül a 290/290X/390/390X ami kb a duplája és a Fury ami ennél sokkal jobb... Tehát tegyük fel az összes gamer usernek 95%-ban szívószála van, és ez még így is marad nem kevés ideig. Bőven 1 évig még, mire kijönnek az első igazán DX12 motorok. Vagy addig elkezd mindenki kazán 390X-eket venni? Ami durrantás lett volna, 4 GB-os 390X nagyon jó áron, frankó hűtéssel, kicsit megrevelve. Ezzel robbanthattak volna, de így lo..szkarika rebrandok csak.
User oldalról még nem vagyunk felkészülve az extrém sávszéligényes játékokhoz. Vagy kiadnának egy olyan játékot, ami azon az arányaiban kevés Hawaii-on jól fut, meg az országonként 2 db eladott Fury-n?
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Venyera7 #8170 üzenetére
Én ezentúl fogva csak és kizárólag akkor hiszek el már valamit, ha kijött, kézzelfogható, letesztelték sokan. Ennyi.
Ettől függetlenül drukkolok nekik mindenképp. Remélem a szoftveres újításaik beválnak, mert imádom az RTS játékokat. Ha sikerül megvalósítani a sok egységet külön AI-val, animációval, akkor az csak jót tesz a játékiparnak. Sajnos már nagyon régóta nincs kedvemrevaló 3D-s RTS... a régi 2D-s klasszikusok sokkal jobbak, minden téren. Jól jön a fejlődés.
-
Ren Hoek
veterán
Én azon fogok nevetni, amikor a 4 GB-os csúcs GCN-es 380 Tonga 15 FPS-el köhög majd a szívószál sávszél miatt a sok async compute miatt... Vagy hogy is van ez? A sávszél önmagában nem biztos, hogy tökéletesen leírja a helyzetet, hiszen a Maxwell2 és a Tonga is erősen használja a Delta Color Compressiont. Ez biztosan számít valamit...
Nekem ez a DX12 egy sűrű ködbe burkolózó valami, amit még a fejlesztők sem tudnak igazán hogyan alkalmazzák - főleg ha ténylegesen ekkora különbség lesz a hw-k között. Abu is leírta a Frostbite 4-el kapcsolatban itt, hogy mi várható. Feltételezhető, lehetséges, valószínű stb... Ez még csak nem is AMD-s ígérgetés, hanem egy fejlesztői tény. Akár utolsó pillanatban is ki-be kapcsolgathatnak feature-ket, ahogy eddig is tették. Meg fogják nézni hidd el, hogyan fut a szívószálakon, és ehhez alakítják majd. Lesznek kivételek az elején is, ez nem is kérdés. Ott megmutathatja az AMD mit tud, pl Singularity. Csak szerintem ott is a Hawaii és a Fury fog remekelni, de mi lesz egy 380-al? A többi játék meg - az elején -, konzolszerű async felépítéssel jön, pontosan annyira óvatosan használva a DX12-őt, hogy véletlenül a Maxwell 2 sem dadog be 8 FPS-el alatta. (Ezt is Abu vízionálta korábban)
Ha fogadni mernék, akkor arra tennék, hogy mire általános lesz a Maxwell2 fingató motor, addig meg lesz NV kályhacső sávszél alternatíva. Onnantól pedig le fogják sz.rni a Maxwellt, Keplert, Fermit és simán bedadoghatnak 8 FPS-el. Ez ilyen gonosz dolog. NV erről híres, szemét kapitalista banda Én el is adom addig majd a buta Maxwellemet. :
A régi Hawaii-okon meg lehet még egy ideig jól fognak futni, így akinek még az a dinó van a gépében simán örülhet. (Lehet... mert közben az AMD-t is lehet felvásárolják, és nem engedheti meg az új vezetés, hogy jótékonykodjon, mert el KELL adni az új kártyákat. Már jön is a közlemény, a GCN 1.3-ra optimalizáltunk, ezért a Hawaii-on kompatibilitási problémák adódtak.) Szépen bemész egy webshopba és rendelheted a 14/16 nm-es csendes, halk és brutális teljesítményű kártyákat.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Venyera7 #8219 üzenetére
Elméletben ilyen nem történhet meg, mert a régebbi GCN-ekre is ugyan úgy jönnek az újítások... viszont elég az is, hogy jön egy vezetőcsere, Lisát kirúgják...és jön egy szigorú vadkapitalista vezetés, akik rendbeszedik a céget. Már korábban is volt egy cikk, hogy bizonyos GCN verziókon bizonyos dolgok jobban futnak. Ezzel az ürüggyel már meg is léphető, hogy rosszul fut a régi GCN-en valamiért. Ahogy a 270X/280X/370-nél sem megy a Freesync pedig hogy reklámozták annak idején...én ezért adtam el a kártyát konkrétan (és lettem nV-s) és volt arról is szó, hogy a 3XX-ek fognak támogatni feature-öket, amiket 2XX nem, pedig rebrand csak... Majd kiderül.
Szóval nagyon gáláns dolog kedvezni a régi tulajoknak, de vajon egy logikus piaci döntés egy olyan cégtől aki a csőd szélén masírozik a szakadékba? A 290/290X-eket amik addigra kb midlevelnek számítanak majd, pont egy jól támadható szegmensben, 80-100K körül - ahol tudnának új ügyfeleket nyerni... na pont azokat nem kell lecserélni, mert baromi jól futnak majd rajtuk a DX12 async játékok tömkelege.
Másik oldal meg az, hogy az Async kb végtelen szávszélt igényel, úgyhogy lehet minimum HBM1 de HBM2 kell majd hozzájuk. Akkor most mire koncentráljon szerencsétlen fejlesztő? Szívószál 200 GB/s-re vagy 300, vagy 500, vagy 800 stb...? ...és itt nem csak plusz csilivili effektekről van szó, hanem igen komoly játéktechnikai dolgokról. Egységek száma, AI, fizika, stb... Szétszakadhat a piac teljesen...
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Kétélű a dolog... ennyi. Lehet valaki egy feature miatt vesz új kártyát. Viszont az NV szépen játszik a lapokkal, és pont úgy lecseréld a Keplert/Fermit mert azokon már nem futnak olyan jól a játékok. Ez lesz majd a Maxwellel is ha kijön a Pascal.
Persze vezető pozícióból könnyű ezt játszani.
-
Ren Hoek
veterán
"...mert betegre akarták keresni magukat a Maxwell-el"
Nem akarták, hanem meg is tették. Nem ígérgettek semmit, hanem kiadtak egy konkurenciánál halkabb, hűvösebb olcsóbban gyártható cuccot, ami DX11 alatt ment mint a meszes. Meg is nézhetik magukat 80% részesedéssel... de ez már régi sztori.
A tény viszont megint az, hogy megy a találgatás. Jelenleg egyetlen nagy sávszélt igénylő DX12 játék sincs. Lehet async compute-ot használni 200 GB/s sávszélen is, jó példa erre a konzolgeneráció. Jelenleg a sávszél konkrétan 0%-ban számít és egyáltalán nem szempont. Ha az nv hátradől és nem csinál semmit, akkor is bőven megvan a fölényük még egy éven át. Gyanítom viszont, hogy nem ülnek a seggükön.
...és az AMD-nek most hatalmasat kell(ett volna) durrantania, hogy visszapártoljanak hozzájuk a vásárlók. Erre nem elég a sávszél jövendőmondás, mert mi is csak találgatunk róla, akik értjük mi van a sávszél és a DX12 hátterében. Egy átlag user szerinted fog ebből valamit? Csak ha már az arcába nyomták 100x hogy itt van 10 durva async játék, amin megpusztulnak a Maxwellek - vegyél AMD-t.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Első körben DX12-ben 1 compute 1 grafikai várható párhuzamosan. Konzolon ha jól rémlik 2 compute 1 grafikai van. Szóval ez lenne a cél, persze lehet 10 pipeline is, de az már kifekteti a Maxwell2-őt. Az előbbiek nem.
(#8227) HSM: Itt a MIKOR a kérdés. Amire se te, se én, se Abu nem tudja igazából a választ. Márpedig akkor fogja szopatni a Maxwell2-őt a motor, ha sok-sok pipeline van. Ez mikor lesz általánosan 10/10 játéknál? Legyen az FPS, RTS, RPG... nem csak speckó RTS mint a Singularity, vagy a Star Swarm sokezer egységgel. Egyáltalán kell egy FPS-be pl ennyi pipeline és ekkora sávszél?
Szóval 1 év? 2 év? 3 év? Erre nemhogy mi nem tudjuk a választ, de maguk a fejlesztők sem...Másik kérdés pedig, hogy a mostani 150K-s VGA-k mit fognak érni 1-2-3 év múlva? Lehet egy 970 is ugyan úgy papírnehezék lesz, mint a 290X...
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Venyera7 #8230 üzenetére
Hányszor kell még feltennem neked a kérdést, ha te mondjuk egy játék producere vagy millió dolláros költségvetéssel, kiadnál olyan játékot üzleti szempontból, ami a userek 90%-ánál szarul fut? Konkrétan lehet, hogy az A.O. Singularity csak a 290X-en és a Fury-n fog értelmesen futni, de ez hány %?
10-ből 1 gépen fog futni, a többin meg 5 FPS-el szaggat? Ki fogja ezek után megvenni? Csak és kizárólag AMD presztízs értéke lenne a játéknak. Mondjuk nekem nem tetszik a játék, és csak ezért biztosan nem fogok váltani. Ha majd jön egy rakás olyan cím ami tényleg üt, és tényleg szarul fut, akkor meggondolom.
Gondolom nem hallottál még optimalizációról. Konkrét eszközökre fejlesztünk, nem a levegőbe: XBONE, PS4, PC... A PC-n belül szakadás lehetséges, és DX12-vel erősen kell sakkozni milyen irányokba optimalizáljuk a kódot. Meg kell találni az aranyközéputat, ami a jelenlegi kártyákon is jól fut, és profitál a DX12 feature-kből, effektekből. Szerencsére a DX12-vel jól lehet játszani ilyen téren, ezért is vannak a támogatási szintek... Játékokat adnak ki, amit átlag userek futtatnak a gépeiken, lehetőleg minél többféle hardveren, nem benchmark programokat akarnak eladni nekünk bakker.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Venyera7 #8232 üzenetére
Te aztán nagyon tudod, netán jósgömböd van?
Egyáltalán miről beszélünk? Melyik DX12 motorról? Mert ha jól tudom egy darab nincs még kint...
Az az egy biztos, hogy a DX12-ből GCN és Maxwell is profitál. Már százszor leírtuk, hogy extrém lassulás csak akkor le(het) egy kártyán, ha sok pipeline fut. Ilyen pedig egyelőre a Nitrous engine. Ezen kívül nem lesznek hatalmas különbségek Maxwell2 és GCN között, maximum a bekötés miatt proci, esetleg az emuláció miatt némi sebességvesztés. DE nem 4x lassulás. -
Ren Hoek
veterán
válasz Petykemano #8238 üzenetére
Igazából mikor is volt utoljára csíkszélváltás? 2011-ben... 2016-ban lesz a 14/16 nm... Tehát onnantól kezdve radikális változások lesznek + a HBM1-2 is terjed főleg 8< GB memóval hatalmas sávszéllel, ami ugyancsak szemléletbeli váltást hoz. A 2016-os generációt nem is lesz szerintem érdemes hasonlítgatni a régi kártyákkal, mert más szintet fognak képviselni fogyasztásban és teljesítményben is. Bizony lesz is igény dVGA-kra, mert jön a VR és a 4K, amit jelenleg egyik kártya sem képes kihajtani 60p-vel stabilan.
Ilyen alapon teljesen értelmetlen a mostani kártyák jövőállóságát, vagy értéktartósságát firtatni, mert könnyen lehet a zacskó csipsz kategória bármelyikből. Ha elterjed a HBM2, akkor a Hawaii sávszél is kevés lesz... Főleg ha bejön alsóbb kategóriába is egy olyan ütőképes lineup, AMD-től és NV-től is, ami fogyasztásban és sávszélben megeszi a mostani kártyákat...ugyan azon az áron. Ki fog akkor már a 400 Wattot megevő 390X kazánról beszélni, hogy de jobban viszi a játékot mint a buta Maxwell
Ez persze az aktuális régi 290X tulajoknak jó, de mindenki más megveszi a 14/16 nanós újakat inkább.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem meg nem fogják ezt az egészet elsietni... XB-ONE és PS4-nek is kb 150-200 GB/s sávszéllel gazdálkodik... 2 compute 1 graffal. Most akkor hogy is van ez? Hirtelen elkezd mindenki PC-re fejleszteni, mert ott várhatóan nagyobb sávszél lesz, konzolok meg lemaradnak mint a franc - pedig konzol a sokkal nagyobb piac...
Kíváncsi leszek én erre a sávszél őrületre a következő 1 évben... Meg a 390X-ek furmark 400 Wattos fogyasztására a nagy kihasználtság miatt
(#8241) rambustibi: Úgy egy hónapja
(#8240) HSM: Ahogy lesz Nano is HBM-el olcsóbban - úgy lesz selejt vágott 14/16 nm-es GPU is... gondolom nem is kevés a gyártástech nehézségeiből adódóan. Szerintem szívesen fognak venni 80-100 körül 970 teljesítmény körül vágott kártyákat. Miért is kerülne többe? Mikor vásároltak meg valamit drágábban, kevesebb teljesítménnyel? Teljesítményre kell árazni..
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Máris kell a PC-re a 400GB/s
Akkor meg már a Hawaii is lófing 320-al... Tehát írunk egy olyan játékot, ami csak azon a 2 db eladott Fury-n fut majd Meg azon a pár megrántott 390X-en... ezt se sokan viszik az az igazság.
Az viszont tény, hogy senki nem tud semmi konkrétat még pletyka szinten sem a kijövő motorokról, hogy konkrétan MENNYI sávszél kell nekik. Ha az első olyan infó megjelenik pl, hogy a Frostbite 4 300 GB/s felett igényel, akkor elfogadom. Minden más csak jóhiszemű tippelés.
A Nitrousnak tényleg kellhet, de még arról sem tudunk olyan sok konkrétumot, én legalábbis annyit láttam egy AMD demoból, hogy 290X-en futott. Megfuttathatták volna 970-en is mellette...
Egyelőre én nem látok olyan hűdenagy áttörést látvány terén se a Singularity, se a Star Swarm esetén. Nekem inkább benchmarknak tűnik, mint játéknak.
-
Ren Hoek
veterán
Nem értem amúgy honnan veszed ezt. Van valami kézzelfogható infó erről, vagy csak tipp? Miért is kéne minden motornak full sávszél a Furmark jellegű kihasználáshoz? Egyeneses arányosságban nő a sávszéligény? Milyen felbontásról beszélünk?
Meglehet, hogy pl a 970 sávszél bőven elég lesz FHD-ra, azon felül úgy is elfogy a GPU.
-
Ren Hoek
veterán
válasz mcwolf79 #8289 üzenetére
Abu írásai szerintem szakmailag nagyon jók, csak meg kell tanulni olvasni a szavaiban. Mostanában ő sem állít extrém dolgokat.
Pont inkább ő mondja, hogy lassú lesz az átmenet, csak szépen óvatosan fogják bevezetni az újdonságokat, hála az NV gonoszságának, hogy egy baromi ütőképes, de "buta" GPU-val letarolta a piacot (Amúgy a usert nem érdekli mi van a motorháztető alatt. Ha X FPS-t megy, akkor X árat fizet érte a jelenben. Ha még perf/wattban szignifikánsabban jobb, az még dob is sokat az értékén. Ráadásul ez erősen kihat a termékekre is, mai napig csak a Vapor-X, max a Lightning az egyetlen értelmes 290X. Tri-X-el is voltak problémák azért. )
...de miért is baj nekünk a lassú átmenet? Miért is kéne azonnal 1000 GB/s-es motorokat hozni, mikor a userek nagyon nagy részénél még régebbi GPU van, nem csak NV oldalról. Tonga R9 380 is csak 970 sávszélt hoz kb a tömörítés miatt. Fel kell készülnie a piacnak a változásra, és ez nem megy egyről a kettőre.
Lehet az NV hátráltatja a fejlődést, de ez pont olyan mintha a kormány idén előzmény nélkül bevezetné a felvételikre, hogy 4 emeltszintű érettségi kell, oszt' jónapot. Ez teljesen egészséges folyamat, ami most zajlik. Jelenleg az SW jár előrébb, szépen lassan bevezetik az új motorokat, amint a HW odaér. Ezen felül lesz pár tényleg erre kihegyezett motor pl Nitrous, ahol megmutathatják mit tudnak a kártyák. Amolyan Crytek techdemo. Vegyük észre, hogy ez csak előnyös az AMD számára, hiszen keresztülrúgdalta a DX12-őt, és most megmutathatja, hogy a GCN mennyivel jobb ebben ezzel némi részesedést szerezve. Inkább örüljetek ennek, mert ez az AMD-nek kedvező folyamat. Ha NV megcsúszik a HBM2-vel, akkor meg még röhöghetnek a markukba...
(#8299) HSM: Amennyire nő a GPU kihasználása, úgy nő a sávszélességigény.
Ez szerintem nem ilyen egyszerű. Bár Abu ezt jobban le tudná írni. Miért kéne 100%-hoz full sávszél? Egy Furmarkhoz mekkora sávszél kell? Ha ugyanazt a fánkot pörgeted, miért kéne a memóriához nyúlni? Lehet a DX12 alatt pl extrém kevés memóriát is használni, ahogy a konzolok is teszik. PC-n elvileg 10x több az igény DX11 alatt. Gondolom ezért is kell a sávszél, hogy cserélgessük a tartalmat gyorsan...de ettől még nem kötelező, állandóan minden, minden jelenetben.
(#8302) stratova: Nem rossz kártya, de elég sokat olvasni csörgő-zörgő-vibráló ventikről, amiket házibarkáccsal kell javítani. Mondjuk úgy 2. legjobb 290X...de nincs mindenki megelégedve vele. 970-ből meg szinte minden hűtés bőven túlméretezett és bármelyik modellt vehetet.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Nem lehet, hogy pont inkább most fog felpörögni a piac? Ne a saját kis igényeinkből induljunk ki. Még sokáig FHD-re tervezek, illetve adott esetben a konstans 30 FPS is elég lehet.
VR, 1440p, 4K ezek mind olyan dolgok amik most kezdenek betörni a piacra... Jelenleg olyan mocskosul le van maradva a dVGA technológia: 100K-s 3 ventis óriás bordás GPU-k is röcögnek FHD alatt az új játékokban... Nem ám VR, meg 4K. Ha elterjednek a megjelenítők és VR szemüvegek mi a tosz fogja őket kihajtani? Ne mondja nekem senki, hogy a proci mellé besuvasztott IGP. Pont ezzel promózzák a Pascalt meg az Arctic-et, hogy végre lesz ami alkalmas ezeket kihajtani.
Konzol meg szemét egy dolog. Lehet marhajó, exklúzív, lowlevel api... én is vennék szívesen TV mellé. De a "nextgennek" csúfolt gépekre alig bírják ráhegeszteni a mai játékokat 1080p-re... Na ez az ami visszafogja erősen a fejlődést. Sajnos az embereknek elég ez úgy látszik.
(#8307) daveoff +1
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
"A következő években valószínűleg lesz egy pilot VGA minden generációban, ugyanis számolni kell azzal, hogy ha új architektúrát hoznak, akkor a játékokon sokkal rosszabbul teljesíthet, mint az elődje, mert a driver átkerül magába a játékba"
Hát ez aztán különösen jót fog tenni a dVGA piacnak
Nyócmilliárd architektúrára kell optimalizálni, gondolom tele lesz kompatibilitási problémákkal. Régi játék szarul fut az újon, új meg szarul a régin. Újra beköszönthet a kékhalál és a reset korszak, a mai "tesztelési" fázisból és félig befejezetten kiadott játékokból, sürgető studiókból kiindulva horror mennyiségű bugra számíthatunk DX11 védőháló nélkül.
A kispénzű studiókkal mi lesz például? Kinek lesz pénze, ideje, energiája minden dVGA-ra külön optimalizálni, ha kijön egy új? Hetek hónapok várása patch-re, ami optimalizál a VGA-mra? Könyörgés a fejlesztői fórumokon évekkel később, hogy nem megy a játék a vadiúj 250K-s VGA-n... Vagy vehetek újat/régit?... Esetleg kijön egy olyan, ami GCN 1.3-ra jobban fut, Pascalon meg gányul már VGA-t is kell cseréljek? Vagy eljön a dual VGA-s korszak 1 nv 1 AMD. Félek, hogy a szabványosítás helyett inkább szétmorzsolódik az egész PC-s játék ipar...Lehet AMD-ék Pandora szelencéjét nyitották ki ezzel a low-level API őrülettel. Mindenki ajnározza csak oda vissza, viszont a hátrányairól kevésbé tudunk még...főleg a jövő architektúráira nézve.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Arra továbbra sem tudsz szerintem válaszolni, hogy pontosan melyik DX12 feature váltja ki az ilyen mértékű sávszél emelkedést eleinte a megjelenő motorokban? Ne a Nitroust hozzuk fel, mert az extrém példa.
Mi van ha belövik eleinte 250 GB/s-re hogy mindenen jól fusson. Még az általad felhozott 204 GB/s 380-ason is.
Nincs benne a számításodban a DCC, az hogy milyen felbontást nézünk, milyen stílusú játék, milyen textúrákkal, és milyen compute adatokkal amik mennek a pipeline-okon. Szerintem óriási különbségek lesznek játékok/motorok között. Na meg nem hiszem, hogy konstans 400 GB/seccel pörög a memória... Mire lesz hatással inkább? Jelenetfüggő Avg/min FPS, esetleg játékmechanika is?
Rengeteg kérdőjel...
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem a FreeSync hiánya eléggé nagy pofon volt a Tahiti tulajoknak... meg a vadizsírúj 370 tulajoknak is...
Pont a Tahiti az a kategória, ahol igazán van jelentősége. 40-60 FPS tear/ vsync lag nélkül nagyon adná.Ja és igen, pont leírtad Te is, amit még a sávszélhez akartam. A Maxwellek cache rendszere... ezért a valódi eredmény majd az AOTS bench lesz, mert számok alapján nem hasonlítható össze jelenleg.
Bár tudom, a Star Swarm DX12 bench, ami kint van már elavult, de ott a Maxwellek is erősorrendben skálázódtak. Sok egység, animációk és async ott is volt.Látványban nekem tök ugyan az mint az AOTS...
Szóval nagy meccs lesz, kíváncsi vagyok kinek lesz igaza. Szerintem AOTS-ban 290X, Fury, remekel... de Maxwelleken IS még játszható lesz azért. A többi játékban meg minimális GCN előny. Deus Ex dönt majd számomra. Aztán később lesznek kegyetlen motorok, amiken negyedére lassulnak a Maxik.. de az nem ma lesz. Addigra már filléres használt Fury prot akarok
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz gtamate2 #8373 üzenetére
Ha minden úgy megy ahogy a Freesync terjedését jósolják, akkor egy 50K-s FHD-be is bele fogják rakni. Csak még túl új. Láttam már olcsón G-Sync monitort is, sima 24 colos FHD Acer 380 dollárért, és abból még lejön 150 dollárnyi chip. Szóval egy Freesync még olcsóbb lesz majd. Nem mindenkinek igénye a 4K 32 colon.
Tahitiben is van amúgy "manuális" freesync, csak nem tudja dinamikusan állítgatni, hanem kézzel te tudod fix értékre rakni. Persze ez tényleg huszadrangú dolog, viszont azért az súlyos bunkóság, hogy kiadták a harmadjára rebrandolt 370 GCN1.0 Freesync nélkül. Nem az én bajom, inkább azé, aki megveszi - vagy OEM-ben ezt kapja.
-
Ren Hoek
veterán
Ha így is van, ez hatalmas blama az AMD-nek... Miért nem oldották meg gyárilag ezt a mókát? Az a baj, hogyha nem bírja mindegyik egységesen, akkor nem teheti meg a cég, hogy ilyen specifikációkkal adja ki.
Szerintem kicsit azért erős érv a fogyasztást felhozni Maxwellek ellenében Főleg 290/390(X) esetében. Bár a Tahiti/Tonga tényleg egy fokkal jobb. Ja és tényleg, a Maxwelleket is lehetséges, hogy ugyan így alul lehetne feszelni, csak nincs értelme, mert már így is elég jó a fogyasztás. Tuningban meg mennek mint a barom. +400 MHz nem semmi azért...A Nano lehet az ütőkártya 175 W TDP, 290X teljesítmény. Ez viszont kb azt jelentené, hogy az NV-nek 2x jobb a perf/watt-ja. Szóval itt lesz még szerintem furcsaság, mert ahogy írtad is, nem teljesen annyi...de egy -100 Watt az tuti van Maxwellnek.
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem inkább az lesz, hogy az első bencheken és pl az AOTS-Star Swarmban iszonyúan megveri a Maxwell 2-őt a GCN (de abból is csak a Hawaii és a Fiji), lehet 4x gyorsabb lesz pl. Egyszerűen a sávszélből és a felépítésből adódóan.
Emiatt minden AMD-s megőrül, köpködik rúgják a zöldeket, verik majd a mellüket.
Aztán jön a kopp, mert a játékok nagyon nagyrészében egyelőre nem gyúrnak rá az erős async-re, inkább arra, hogy mindegyik VGA szépen profitáljon a DX12-ből. Szóval pár kivételen kívül marad az erősorrend.Persze hagyjuk meg az AMD-nek ezt az RTS-es extrém async előnyt, kell is nekik most egy kis siker. Ha még AOTS-ban sem virítanak, akkor tényleg nagyon nagy a baj, és a kutya sem fog hinni innentől a meséknek.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Igazából nekem se jön be, csak a benchmark miatt lehet "érdekes".
AOTSde elsőre nekem ebben semmi forradalmi nincs látványra. Sőt kifejezetten igénytelen a grafika. (Ezek a darabos füstök pl...) Egy Supreme Commanderben is láthattunk nagy csatákat, meg Total War játékokban. 30 FPS-re büszkék 4K-ban egy dual 290X-el kicsit vicces.
Szóval ez amolyan AMD tech demo, az igazi játékok majd a félév során valamikor jönnek. Deus Exet várom majd, nemtudom mikor jön ki...de ott szerintem teljesen más terhelést kap majd egy VGA mint itt. Tehát DX12 alatt abszolút a kódtól függ mekkora terhelést kap a GPU/CPU és milyen előnyökkel jár ez.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
"És nem oc 980 ti-ről beszélek hanem az alapról mivel a fury x is alap referencia modell."
Ezzel azért lehet vitatkozni Egy extrém hûvöset nyújtó vízhûtés szerintem elmegy custom hûtésnek. Vagy mit raknál rá? Quantum peltier hidegdúziós LEHEL hûtôszekrényt?
A vízhûtésbôl, és mert a bemutatón azt hangoztatták, hogy "overlocker's dream", kicsit többet várt mindenki ilyen téren.Szerintem a jogos összehasonlítás egy kompakt vizes 980 Ti lenne.
-
Ren Hoek
veterán
Lehet egy tesztben alapvető a ref-ref órajel összehasonlítás... viszont egy kártya összképéhez igen is hozzátartozik mennyi kraft van még benne, amivel mondjuk +20% teljesítményt is el lehet érni. Azért az nem mindegy...Ezt pedig a hűtés jellemzi a legjobban. Egy custom hűtő custom órajeleket kap, amik stabilan mennek. Egyértelmű, hogy a ref a legrosszabb verzió. Viszont a Fury X-nél fizikailag lehetetlen ref-nél jobb hűtést rátenni, mert ennél jobban nem tudod lehűteni és értelme sincs. A tuningból meg sajnos látszik, hogy iszonyat ki van határra húzva a chip, hogy ennyit menjen.
Szóval ha nagyon szőrszálhasogatóak akarunk lenni, akkor a Fury-X úgy ref, hogy az a csúcs custom is egyben, a legmagasabb gyári "OC"-vel... vásárlás szempontjából 980 Ti-ben viszont még nagy tartalékok vannak, custommal javítható is a teljesítmény.
de ez az egész igazából értelmetlen ha DX12-t nézzük majd, mert ott az órajelnek és szerintem a tuningnak is kevesebb jelentősége lesz - mivel párhuzamosan úgy is throttlingolni fognak a GPU-k.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Félreérted, a throttling egy teljesen normális jelenség. Egyszerűen a mai játékokhoz szabták a kártyák TDP és thermal keretét, DX12 alatt (persze ehhez olyan kód is kell) sokkal jobban ki lesz használva az egész chip belülről Furmark vagy annál is magasabb szinten. Egyszerre az összes részegység nem bírja a boost órajelet. A Fury X is throttlingol mint gép. Viszont a játék még így is rengeteget profitál a párhuzamos működésből. Vagy fejlettebb szimuláció, jobb grafika, vagy gyorsabb működés lesz az eredménye.
-
Ren Hoek
veterán
válasz Venyera7 #8640 üzenetére
A hírekre gondolok, ha kijön az új architektúra, akkor senkit sem fog már érdekelni az NV lemaradása a Maxwellel. (Amit jelenleg semennyire nem érzünk, és ez még kitudja meddig lesz így)
Az meg, hogy mi zajlik az ilyen mammutcégek titkos műhelyeiben, nem igazán tudhatjuk. Szerencsefüggő valszeg, hogy sikerül-e a külsős cégnek megcsinálni az interposert.
-
Ren Hoek
veterán
Ez remek hír a 970 tulajoknak... DX12 alatt muszáj lesz rá is optimalizálni, belevéve az 512 MB stiklit. Ha ennyire sok van kint, nem lehet elmenni emellett - még jóideig.
Egyre kevésbé félek a DX12-tôl Csak akkor adom el max, ha nagyon lemegy az ára. Egyelôre 3 hó alatt 0 Ft-ot csökkent az új AMD széria ellenére... pedig milyen jóslatok voltak júni elején
-
Ren Hoek
veterán
-
Ren Hoek
veterán
válasz velizare #8956 üzenetére
a 295X-nél nem tudom amúgy, hogy a 8 GB GDDR5 hogyan van kezelve. Ha úgy, mintha sima CF lenne 2x4GB-nak, akkor nem logikus... de ha valahogy egyben látja a két GPU, mint a 390X-nél akkor beleillik a grafikonba, hogy nem mikrolaggolt. Bár ez az egész szerintem API vagy AMD-s driveres baromság.
Ez a mikrolag is egy érdekes dolog. Nekem a Homeworld Remastered HD-ben bizony mikrolaggolt a 270X alatt, stabil 60 FPS/Vsync. Simán vinnie kell a játékot, ráadásul átvezető mozik alatt alig pár egységnél is... Meg lehet szokni, lehet valakinek nem is zavaró egy idő után persze...
G1 970 alatt pedig olyan sima a játékélmény, egy röccenés nincs. Tisztán kivehető a különbség. Pedig papíron 60 FPS Vsync vs. 60 FPS Vsync...
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz mcwolf79 #8966 üzenetére
Alázni kell benne az tuti, GCN-re van fúrva az egész. Ha a "buta gyöszös szívószál" 970-emen is elfut 5 FPS-nél többel, akkor örülök má'
(#8967) Abu85: Na nemár 50 dollár egy sz.ros demoért? Ez most komoly? Nem arról volt szó, hogy Win 10 super-duper benchmark?
Szerk: Vagy nem értem mi a különbség egy demo és egy prew között... Demo számomra ezesetben egy benchmark szerű valami számomra, mint a C64 időben mikor floppyn terjedtek a spéci demo-k amiket csoportok írtak.(#8969) Abu85: Ja értem köszi, így már tiszta. Kicsit nekem így is túl van árazva mondjuk... 100 dodo meg végképp...
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest