- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MasterDeeJay: Alacsony fogyasztású házi szerver a korábbi projektekből összeépítve
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
vader108
tag
válasz
#85552128 #22992 üzenetére
Én is valószínűnek tartom ott a reflektor fényének megjelenését. Maga a reflektor állása, és világítási szöge is arra felé néz. Ebben az esetben csak egy grafikai glitch is lehet.... Illetve az éppen lövő csóka golyó iránya is arra mutat. Mi van akkor ha a jelenetben, ott kilőtték éppen az asztalt, és a fény ott hatol át?
Azért erre bemagyarázza Abu a feature-t, hogy ez mennyivel jobb, elég nagy baklövés lenne
-
sayinpety
tag
Azt hiszem tudom a valaszt a problematokra. Lampa a szeknel nem lenyeg. Random aktiv vagy nem. Kicsi trukk vegigjatszasonkent. Tobb ilyen van a jatekban. Egyik IHVn aktiv volt, am ez veletlen.
A quality elterest driver okozza. A Remedy FP16 render targetet hasznal D3D12ben, am D3D11ben az Nvidia R11G11B10re csereli le. 16 bit helyett 11/10 bitenszamolnak. Alig ront a kepminosegen es Pascal Geforceon gyorsit. AMD nem csereli le ma mar, mert GCN Radeon nem gyorsulna tole.
-
#85552128
törölt tag
Itt van ugyanez a jelenet egy 970-en és egy 390-en a DX12-es UWP verzióból: [link]
Egyiken sincs lámpa az asztal alatt. Szóval vagy jelenetfüggő, vagy pont a 480-on jelenik meg most hibásan és valószínűleg a reflektor fénye szűrődik át az asztalon keresztül ahova nem kéne. Eleve mi világítana az asztal alatt
-
mlinus
őstag
annyit hozzászólnék a quantum break témához, hogy nálam SOKKAL jobban fut mint a windows store-os verzió gtx 1080-on. a scaling kikapcsolása továbbra is kinyírja az fps-t, de amúgy minden más ultrán folyamatosan 80-100 fps körül van. 1-2 beállítás visszavétele high-ra pedig 120+ fps-t eredményez. az exclusive fullscreen móddal pedig eltűnik a darabos egérmozgás is.
-
Ezeken a képeken a szín és a kontraszt beállítások mások, ezenkívül a másodikon a FOV nem ugyanaz.
Más renderelés beli különbséget nem látok, ráadásul a második képen a jelenet se egyezik, mert az egyiken lő a faszi, a másikon nem. A bevillanás a szék mögött akár ettől is lehet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #22987 üzenetére
Persze. A DX11 csak egy leképező a motor mögött. Eleve támogatta a motor. Tehát csak annyit kellett csinálni a Steam portnál, hogy az UWP API helyett a Win32 API-ra ültetik, na meg persze meg kellett kerülni azokat az eljárásokat a leképezőnél, amelyeket a DX11 nem támogat. Erre vannak gyártói kiterjesztések. A DX12 módot is képesek áthozni, ha a Steam megengedi az UWP API-s programok futtatását. Ezt biztos nem fogják Win32-re portolni, ha már annyira nem törődtek a Steam verzióval, hogy a két gyártó ugyanolyan minőségű képet állítson elő.
-
#85552128
törölt tag
Lol. Egyszerűbb volt DX11 portot készíteni mint UWP DX12 -> DX12-t ? Ne már, ha igen komoly gondok vannak...
Ha pedig máshogy nem csináltak volna hozzá egy launchert ami elindítja az UWP appot. Mindent lehet csak akarni kell, de ezen látszik, hogy a steames megjelenés a Remedy magánakciója, a dobozos verzió kiadója is más lett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #22984 üzenetére
Teljesen mindegy a jelenet egy screen space effektnél, amit mellesleg DX12-en a GeForce jól megjelenít. Az, hogy másképp lő az ellen nem magyarázza az egyes árnyékok és fények hiányát.
Egy multi-engine-re tervezett programnál ez normális, hiszen rákényszeríted single-engine-re, amikor az egész motorstruktúrát nem erre írták. Mindkét gyártón eléggé ingadozik ez a paraméter. Akit zavar majd megy DX12-re. Ott jóval stabilabb, mert multi-engine a kód.
Nem tud a Steam UWP programot futtatni. A DX12 verzió pedig az UWP API-ra épül.
-
#85552128
törölt tag
Az a különbség szimplán adódhat abból, hogy nem ugyanaz a jelent játszódik le mindkét alkalommal. Az asztalon lévő dolgok a fiók fölött sem úgy vannak és amikor lő az NPC az asztalon eltalál valamit és felröppen - ez az RX 480 videón nem történik meg.
Na és milyen kiterjesztés okozza a 30-100%-os instabil GPU használatot 480-on ?
Persze majd a storeból, szerintem egy nap alatt többen vették meg steamen mint a storeból április óta...
Inkább szóljon oda az AMD a "havernak", hogy adják ki steamre is a DX12-es apit vagy minél hamarabb adjanak ki valami fixet az instabil GPU használatra. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #22981 üzenetére
A videorögzítés nem csinál olyan különbséget, mint ami van a második képen, ahol van a faszi mögött a fedezékként használt asztal árnyékolásánál. Meg a felvétel nem tünteti el a GeForce-on a szék mögül a világítást.
(#22982) FragMaster: Fogalmam sincs, hogy mi a különbség. Így látszatra a DX12-es kódhoz a Radeon képe van közelebb. És DX12-ben ilyen a GeForce is. Valami a DX11 leképezőben van. Az NV esetleg más kódot futtat. Ez elképzelhető, egy DX12-höz kialakított játéknál. Lehet, hogy az NV-nek nem volt olyan kiterjesztése, amivel megoldható a DX12-es leképező portolása DX11-re, míg az AMD-nek volt. Lehet, hogy később csinálnak és akkor korrigálják, de az is lehet, hogy szarnak bele, akinek ez fontos majd megveszi a DX12-es verziót a Store-on.
-
Milka 78
nagyúr
Mi van,kicsöngettek?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem DX11-ben nem pont ugyanaz NV-n és AMD-n a leképező. Hogy miért? Ezért:
Furcsa, mert DX12-ben ugyanaz a képminőség.
-
Crytek
nagyúr
-
#85552128
törölt tag
Scaling OFF sem volt meg a stabil 1080p@60 egy Fury X/980 Ti-vel és most sincs szóval nem, nem fut jobban a DX12-vel sem (AMD lehet nyer ~5 FPS-t), ugyanúgy fut. Az nVidia talán nyer annyit, hogy most már az AMD előtt vannak (nv-dx11 / amd-dx12), de kellene egy friss DX11/12 bench.
Azért a pár FPS-ért viszont nem éri meg szenvedni a store verzióval az AMD-seknek sem. Már csak a mocsok húzás miatt is, hogy a DX12 api crapstore exkluzív direkt is a DX11-eset venném steamen. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Peat;) #22950 üzenetére
A scaling számítására célzok, mert az ette a sebességet DX12 alatt. Nézd meg mi a különbség a scaling on és off között. Ennek a beállításnak a kikapcsolásával kikapcsolsz egy csomó scalinghoz kötődő számítást is.
És az, hogy scaling nélkül ezt tudja a DX11, az lószar. Ennél a DX12 jobban fut scaling nélkül.
Tekintve, hogy mennyi számítás egy képet előállítani maximum részletességgel nem látom azt, hogy rosszul lenne optimalizálva. Egyszerűen csak nagyon-nagyon sok a számítás, amivel előállítanak egy képkockát.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Na ha már idekavarodtam.. Hála a forzának..
Vajon, WQHD-ban mekkora lenne a különbség egy R9 390 Nitro és egy 1070 között?
Játékokban, főként.. DX12-ben is jó lenne ha jó lenne.Persze lehet, hogy semmi sem lesz.. De, ez csak kíváncsiság.
Nemvitatkozás szinten..
-
Peat;)
veterán
"És DX11-ben is nagyon sokat fog számolni ahhoz, hogy előállítsa azt a képminőséget, amit kínál."
A képminőség alatt mire célzol? Nekem megvan a játék, dx12 alá, ha feltúrkálok minden csúszkát a látványban nem látok semmi különlegeset. Konzolos videokat néztem vásárlás előtt, szerintem ott is vannak szebb megoldások, nem is egy. Milyen képminőség akkor és miért adódik hogy 1080-as vga kell neki? Nem lehet hogy el van basz*a a motor inkább?
Annyira tech szemszögből nézed a dolgokat hogy lassan teljesen a két véglet lesz a techszemszög meg a játékos szemszög. Pedig elvileg a minőségnek közel kellene egymáshoz állnia, szemszögtől függetlenül...
-
#85552128
törölt tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #22941 üzenetére
Komoly? Kipakolták belőle a legerőforrásigényesebb számítást, és így produkálja ezeket a gyenge fps-eket? Akkor ez a DX11 mód vagy nincs kész, vagy nem optimalizáltak. Scaling nélkül legalább 50%-kal jobb fps-ekre lenne szükség, mert annyiba kerül kb. a scaling DX12 alatt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek #22938 üzenetére
A GPUOpent félreértitek. Nem arról szól, hogy egységesítse a piacot a gyártók között, hanem hogy egységesítse a fejlesztést a PC és konzolok között. Hasonlóval azért nem állt még elő senki más, mert senki másnak nincs két nyert konzoldizájnja (vagy az új gépek miatt nevezzük ezt konzolplatformnak) ebben a generációban. Ergo hiába hoz az Intel vagy az NV GPUOpent, a kutyát sem fogja érdekelni, mert nincsenek ott az Xboxban és a PS-ben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #22936 üzenetére
Mit vártatok? A Quantum Break egyszerűen nagyon sokat számol. És DX11-ben is nagyon sokat fog számolni ahhoz, hogy előállítsa azt a képminőséget, amit kínál. Sőt, DX11-ben nincs aszinkron compute, amiből ez a játék simán nyer +15%-ot. Emellett nincs aszinkron DMA sem, ami miatt minden másolásnál le kell állítani a teljes feldolgozást. És az MSAA megoldásuk miatt ez négyszer fog bekövetkezni képkockánként.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
keIdor #22935 üzenetére
Igen, kb erre gondoltam én is... és a GPUOpennel mégjobban szeparálódik majd a piac. Ami nem rossz, ha GCN-ed van... ha nincs akkor szopod.
Aztán majd az NV is kihegyezi bosszúból a HW specifikus kódjait stb stb... és akkor tényleg az lesz, hogy egy DX12 játék egy kártya... még csak nem is generáció, hanem konkrétan adott gyártó, adott generációja.A GCN-el amúgy már most kezdődött el a chiprasszizmus és diszkrimináció. "Polaris előbetöltés már előnyt élvez"... Pl Fiji/Fury hiába a modern arch, az AMD-nek megjött az üzleti érzéke és kezdi kukázni. Csak akkor ne dédelgesse senki azt az álmot, hogy szépen fognak öregedni. Főleg ha bejön a Vega is, egy mégújabb GCN, mégextrább újabb funkciókkal, és az a szóbeszéd járja, hogy a Polarist is leváltja. Szegény DX12 fejlesztő most akkor melyik arch-ot vegye figyelembe, hogyha félévente jön egy újabb GCN?
-
keIdor
titán
válasz
schawo #22934 üzenetére
Nem biztos, hogy ők, maguk a fejlesztők kapnak nagyobb hatalmat a kezükbe a DX12-vel. Ha úgy döntenek, hogy nem foglalkoznak a GCN2-3-al vagy Kepler-Maxwell-el, akkor születnek meg az olyan portok, mint a Forza Horizon 3 is. Shader Model 5.1 vagy sem, én biztos vagyok benne, hogy meg lehetne oldani, hogy a régebbi kártyákon is normálisan fusson, csak egyszerűen nem érdek, nincs rá pénz, idő, szarnak rá stb.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
#85552128 #22931 üzenetére
"Azért kíváncsi leszek egy 480 vagy Fury X lesz e gyorsabb, főleg 1440p/4K-n
"
Hát igen, erre én is... Papíron a 480 harmatgyenge a Fury X-hez képest, ahogy eddig bizonyított DX12-ben. Ha mesterségesen kihozzák győztesnek / Fury-t bebutítják, akkor az orbitális nagy saller lesz a Fury tulajoknak. (Már ha vannak még). Atomdrágán megvették HBM1 kísérleti nyúlként és még ki is veszik a kraftot alóla
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek #22930 üzenetére
Csak akkor tudjuk megmagyarázni, ha meglátjuk, hogy mit csinál az eljárás. Addig ebből kell megélni. De ha megjelenik ránézünk az tuti.
Utóbbihoz nyilván több köze van az egyéni döntésnek. A DICE mindig így működött, kiválasztottak egy GPU-t és azt nyomatták, mert tényleg arra optimalizálták a játékot. Most a Polaris 10 ez a GPU. De ez eddig nem okozott problémát, szóval szerintem belefér.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Ren Hoek #22927 üzenetére
(#22925) Abu85: akkor nem ajánlott kártyának választották, hanem ezzel reklámozzák - különbség, bár sok értelme nincs ha egy BF1 kupont nem adnak mellé. Nesze semmi fogd meg jól.
(#22927) Ren Hoek: Kezdődik ugyanaz ami a HD6->7 váltáskor, a régi széria egyre kevesebb optimalizálást fog kapni. Egyfolytában arról volt szó mennyi kihasználatlan feature van a GCN-ben most meg direkt benne hagyják mert nem elég okos
Azért kíváncsi leszek egy 480 vagy Fury X lesz e gyorsabb, főleg 1440p/4K-n -
Ren Hoek
veterán
"Technikailag lefutna, csak lassítana/lassíthatna."
Ez a tech magyarázat hozzá, semmi több.A valóság meg ez:
"A BF1 csak olyan konfigurációhoz és VGA-hoz reklámozható, amiben Polaris 10 van." == marketing bullshit.Nem szívlelem egyáltalán ezt az optimalizáljunk kártyánként dolgot. Majd jön a Vega, az is kap valami spec aztán lassan minden játékhoz külön kártya kell. Béefegy már le se fut Polaris nélkül
és ennek még tapsoltok is dölyfösen.
Hálistennek csak ilyen szirszar értelmetlen effekt lesz, vagy icipici gyorsulás - ahogy szokott lenni. Netán 1070/1080 is ugyan olyan frankón viszi enélkül is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #22926 üzenetére
A Doom azért gyorsul 20-25%-ot az AMD-n a Vulkan módban, mert kapott shader intrinsics-et. A Deus Ex MK a szeptember második felével kiadott patchben dettó megkapta ugyanezt. Ott 10-15%-ot jelentett.
(#22927) Ren Hoek: Nincs a többi GCN-ben utasítás előbetöltés, így hátrányosan érintené ezeket az erre épülő optimalizálás. Technikailag lefutna, csak lassítana/lassíthatna.
-
Ren Hoek
veterán
"A specifikus eljárások többsége amelyeket sehol máshol nem lehet használni, csak és kizárólag Polarissal."
Ez gyomorforgatóan gusztustalan dolog. Miért pont a Polaris? Miért pont egy alsó-középkategóriás GPU? ...de tök mindegy... felőlem lehet Asus speficikus kód is, ígyis úgyis gusztustalan tempó ez. Az AMD és a csatlós fejlesztői sem jobbak semmivel az NV spec dolgainál.
-
imi123
őstag
válasz
#85552128 #22922 üzenetére
Nem lesz itt sem gyorsulás sem extra effect.
Mióta hallhatjuk ezeket a süketeléseket.
Amikor meg bizonyítani kellene akkor mindig van magyarázat hogy miért nem jött el a megváltás.Ugyan olyan jól fog futni Nv és AMD-n is.
Persze majd nagyítóval megállított dzsatubés videón biztos meg lesz az az 1 pixel plusz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #22922 üzenetére
Nem. Már megkapták a áruházak az utasításokat. A BF1 csak olyan konfigurációhoz és VGA-hoz reklámozható, amiben Polaris 10 van. Ezeket ugye most rakják össze a BF1 startjára, mert kell egy kis idő, hogy berendeljék az alkatrészeket és összeállítsanak egy rakás gépet. Más erősebb GPU-hoz egyáltalán nem reklámozható. Nem is fut le minden, amit a motorba beleraktak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #22919 üzenetére
GPU-driven pipeline mellett az AMD-nek a D3D11 meghajtója a gyorsabb. Jobban kezeli a GCN a multi-draw indirect rendszereket. Ez már önmagában egy kiterjesztés, amire csak DX12 alatt van szabványos alternatíva, ami az executeindirect. Maga a motor is egy AMD által kidolgozott eljárásra épül, ami a GeometryFX. Ugyanezt használja a Hitman és a Deus Ex Mankind Divided.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
stratova #22917 üzenetére
Ezt akkor lehet megmondani, amikor kiderül, hogy mire használják. Nem biztos, hogy gyorsításra. Lehet, hogy effektre vagy minőségnövelésre. Erről még nincs adat.
Annyit tudok, hogy ezek a GCN-only dolgok lesznek a BF1-ben: ballot, mbcnt, read lane, swizzle, ordered_count, barycentric-linearcentroid, HTile, min3/med3/max3.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #22912 üzenetére
Polaris 10 mellé jön a BF1. Ezt választotta a DICE ajánlott kártyának. Raknak a programba olyan exkluzív eljárásokat, amelyeket sehol máshol nem lehet használni, csak és kizárólag Polarissal. Ez a többi GCN-re is igaz. A specifikus eljárások többsége bekapcsolható GCN-es Radeonon, de pár csak Polarison. Ha nem ilyen GPU-d van, akkor nem fut le a kód és visszavált egy szabványos eljárásra.
-
Gainka
őstag
válasz
Ren Hoek #22897 üzenetére
Bírom mikor valaki ezt le írja, már meg vette az nvidiát, és nem vár tovább stb... Mi köze az 1080-nak a vegahoz, több mint fél év van a kettő között.
Ja de a volta, vagy a refresh az bizony pont jókor jön arra majd váltunk.
Szerintem felesleges ez, lesznek sokan akik addigra megunjak az 1080\70-et, vagy feljebb váltanak kőz.kat.-ból, vagy tavalyi csúcsról cserélnek stb. Stb. -
gyiku
nagyúr
-
keIdor
titán
válasz
Petykemano #22894 üzenetére
A GP102-ben eleve van még tartalék, a Titan X Pascal is vágott.
Egy 3840 cuda core-os 2GHz@aircooler/hybrid, 12GB GDDR5X kártyával simán el lennének egész 2017-ben, ez papíron avg. GTX-1080+50% teljesítmény, ami már önmagában 4K-ra is elég. Minimális kompromisszummal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Okos Otthon / Smart Home
- Honor 400 Pro - Gép a képben
- Vezetékes FEJhallgatók
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mobil flották
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Monitortrió a Samsungtól, köztük egy 500 Hz-es QD-OLED-del
- PlayStation 5
- Háztartási gépek
- Suzuki topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! MSI A320M R3 4100 16GB DDR4 120GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB Zalman T7 NBASE 600W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3048, 94% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 10850K 10mag 20szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen / Elitedesk 800 G4 /Win11- Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest