Hirdetés
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 2 – Főzés: szabályok, vagy szabadság?
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
sakal83 #24498 üzenetére
1. Akadozni fog. De a program mindenképpen figyelmeztetni fog, ha nincs elég VRAM-od. Ez egy követelmény, amit a Microsoft jövőre kér minden Store-ra is dolgozó fejlesztőtől. Ma még csak felugrik egy üzenet, hogy kevés VRAM mellett probléma lehet.
2. A DX11 esetén annyira sok beleszólása van a drivernek, hogy megjósolhatatlan. Valszeg tölti majd fel a memóriát, és ha kifut, akkor töröl. Minden törlés akadást jelent.
3. 3 GB-ra nincs egzakt ajánlás. Annyira kevés ilyen VGA van, hogy felesleges foglalkozni ezekkel külön. A 2 GB-os ajánlás fog érvényesülni.Akadásokat fogsz érezni. Másodperces szintűeket. A sebességed alapvetően meglesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
sakal83 #24476 üzenetére
A Microsoft nemrég kiadott egy ajánlást, hogy szerintük mit érdemes csinálni a DX12 alatt (ez használható Vulkan API-ra is).
Végeredményben négy textúraméretet tartanak ideálisnak, azaz a textúraminőség elvileg lehet: low, medium, high és very high. A DX12 sajátosságai miatt az MS nem ajánlja, hogy ez változtatható legyen és az alábbi VRAM mennyiséghez ajánlják kötni a paramétert: 2 GB-tól low, 4 GB-tól medium, 6 GB-tól high, 8 GB-tól very high. A VRAM mennyiségét úgy érdemes megválasztani, hogy milyen textúraminőséggel szeretnél játszani, és az MS ajánlása szerint nem tudsz majd belelő kifutni, mert meg sem engedné egy program, hogy beállítsd a magasabb részletességet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
pengwin #24475 üzenetére
Mert baromira sok háromszögből épül fel. A Civ5-höz képest majdnem tízszer többől.
Vulkanban nincs multi-GPU jelenleg. Mivel az explicit API elsődleges szempontja a SFR-szerű multi-GPU mód, így olyan API-t kellett választani, amelyben ez megvalósítható. Két ilyen van: DX12 és Mantle. Utóbbit csak akkor választhatták volna, ha DX12-ben valami nem megoldható, mert szimpla extra API-ként ennek a használatát megtiltotta az AMD. Ebből maradt a DX12.
-
Micsoda érvek! Zárjon be az AMD!
-
#02119936
törölt tag
válasz
sakal83 #24482 üzenetére
Most a 6 db vgat csak látni akartam, hogy saját szemmel/füllel győződjek meg róluk. Az rx470-ek rakás sz*rok voltak (xfx, asus) nálam.
Fogalmazz diplomatikusan, ipari hulladékok az említett 470-ek amit a gazdag tinédzsereknek fabrikáltak. Nem értem miért kínlódsz velük, ennyire mazochista vagy?
-
válasz
proci985 #24492 üzenetére
nem AAAs jätékban gyártótól függetlenül egy középkategóriás kártyán megvan a 60 fps
Nem tudom, te mennyire vagy otthon steam új játékokban, de ez elég távol áll az aktuális helyzettől. Persze, lehet ott jazzjackrabbitet is játszani, na de 2016-ban?Most hirtelen, ami eszembe jut, mostanában játszom:
Osiris New Dawn: 1980x1200 60-70 fps (tuningolt 1060/6)
Empyrion Glactic Survival: 1980x1200 50-60 fps (tuningolt 1060/6)És hol vagyunk még a 2,5k-tól, vagy a 4k-tól?
-
proci985
MODERÁTOR
Carmageddon Max Damage eyefinityben siman megzabal 3.8GB VRamot. nem mikroakad meg semmi baja, de azert megis. ja es nem teljesen kimaxolt beallitasok mellett.
ja es egy 290X 4GBvel, szoval ez nem azert van, mert terpeszkedik a Titanon ahova jol esik neki.
Sinesol: nem AAAs jätékban gyártótól függetlenül egy középkategóriás kártyán megvan a 60 fps, de az esport cuccok jórésze kis túlzással egy sajtreszelőn is vígan elfut. bár másik oldalról a Deus Ex egyik modjában konkrétan még volt crossfire support, ott majdnem lehidaltam. a játék ugye kb élvezhető volt egy p2 + voodoo2 kombón.
-
Sinesol
veterán
Mondjuk azt én is alá tudom támasztani, hogy a zöld kártyákkal szinte sosem volt gondom, pedig volt vagy 6-7 féle azokból is az elmúlt pár évben. Piros oldalon gyakori a gond, de végül itt is patchelik, szóval bőven használható, most is elégedetten használom a 380-asomat.
Alapvetően szerintem abból jön a gond, hogy a legtöbb játék zöld kártyára van optimalizálva. Oké mindig jönnek nagy nevek, AAA kategóriás játékok, amelyeknél megvan az optimalizáció mindkét oldalra +profilok vannak driverben...viszont miután a kemény egy délutánnyi játékidőt kitoljuk, valamivel játszani is kell a hétköznapokban. A mezei játékok 90%-át meg a piac nagy részét kitévő zöld kártyákra optimalizálják, mivel így nagy résznek jó lesz és amúgy sem költséghatékony még külön pénzt szánni a kevesebb embert érintő, tehát kevesebb bevétellel kecsegtető dolgokra. Cpu esetén is dettó ugyanez a helyzet, ha a kék szereplőn erőből jól megy, akkor az elég is, nem fognak külön optimalizálni a kisebbik szereplő kendermagos procijaira. -
HSM
félisten
válasz
sakal83 #24489 üzenetére
Sajnos ez az Asus 290X azért nem egy nagy csoda hűtés ügyileg. Sokkal halkabbra meg tudnám csinálni a gépet egy jobbféle 480-al. Szval ha különösebb ráfizetés nélkül meg tudnám lépni a cserét, meglépném, még ha kicsit gyengébb is a 480.
A 470-ek nekem se nagyon tetszenek, nagyon le vannak fojtva/spórolva szvsz."A gtx1060 3gb az rx470 4gbal van egy árban."
Itthon éppen most lehet, de az ajánlott áraik úgy néznek ki, hogy az ajánlott ára 200-210 dollár akár a 480 4GB-nak, akár a 1060 3GB-nak... A 470-nek olcsóbbnak kéne lennie, 190 dollár körül. Bár elég béna vétel ennyiért szvsz....Én se vagyok Nv-s, de nekem nem pálya a Pascal... Nálam abszolút a 480 a bejövős.
-
sakal83
addikt
A kategoria az arat jelenti. A gtx1060 3gb az rx470 4gbal van egy árban. A 480 4gb dragabb. De legyen akkor egy kategória. 10%al dragabb. Jobb annyival?
De ezen nem vitatkozok. Az én rx470 peldanyaim nyugosek voltak pedig hittem bennük
ezert i vettem 2x.
A 480 4gb meg nekem draga 74kert. Mert hasznaltan van 290ami kb egykutya 470/480al. 65-67k felett 4gbos kartya vétele vetek
A 290xet nem cserelnem 480ra. Majd talan a következő generacional gondolkodnék.
Próbáld ki a gtx1060at. Meglepodnel. Jol sikerult. Pedig nem vagyok nvidias
-
HSM
félisten
válasz
sakal83 #24487 üzenetére
A 480 4GB úgy jött ide, hogy az a 1060 3GB ellenfele árkategórián belül.
Én nem értem igazából, miért a 470-eket hasoníltjuk hozzá, amik egy kategóriával lejjebbi kártyák.Nekem majd jó lesz egyszer egy jóféle RX480 a 290X-em helyett. De csak a hang és hő miatt. Elégedett vagyok a 290X-el is, szval nem kell siessek.
A SB generációt nem véletlen vészeltem át X58 géppel, cicergett, de abban legalább volt anyag. Ma sem véletlen használok olyat. Full terhelésen ugyan benyalja a 150W-ot a proci, de megy is elég rendesen.
Cicergésből nekem eddig a legjobb a Seasonic Platinum Fanless + Giga Z97 Gaming 5 + i5 4690K + Giga 290 WF3 konfigom volt. Abszolút nem cicergett. Szerettem.
-
sakal83
addikt
hogy jött ide a 480? A 480 4gb is 70-73k kb. Soha nem is mondtam mást. De az egy 8-10k-val drágább, mint a 3Gb-os 1060. Miérta hasonlítanám hozzá, és a nem a 470-hez?
Belinkeltem a 2 ventis wfet, az innot (ami kimondottan csendes), gainwardot, zotacot. Ha Neked nem normális, mert olcsó, akkor vegyél drágát
Ezek a középkategória alja, és ott is kell kezelni őket
"Ami a halk PC-t illeti, egyáltalán nem nehéz összerakni, legfeljebb drága, és némi körültekintést igényel."
A cicergések korában sajnos nem egyszerű. Nem tud körültekintő lenni az ember még a drágák között sem+plusz a ház sem egyszerű sajnos, hiába hangszigetelt
A 2500k-hoz a normális lap a z77-es korszakban jött el, addig a minőségiek is hiányosak voltak sajnos (USB3 támogatós stb.). Az egyik lapon pl. nem ismerte fel a Creative hangkártyát
csak az Asust. A boltban is csak néztek
le is vásárolhattam.
-
HSM
félisten
válasz
sakal83 #24482 üzenetére
A tuninghoz mindig megfelelően józan és körültekintő user és jóminőségű lap kellett. Ha valamelyik nem volt adott, jött kipurcant lap, amit írsz.
A 2500K után nem véletlen tért át az Intel a pasztás kupakra, amiket műveltek a userek a 2500K-kkal (merthogy amíg nem volt 90 fok addig lehet küldeni neki ami a csövön kifér vagy nem), az nem volt épeszű.Ami a halk PC-t illeti, egyáltalán nem nehéz összerakni, legfeljebb drága, és némi körültekintést igényel. Hát, az RX470 szerintem nem jó példa, a 3GB-os 1060 ellenfele a 4GB-os 480, ahhoz keleltt volna nézni.
Ott azért lényegesen igényesebb kártyákat találni. De ott is van vacak, szval érdemes ésszel választani.
(#24484) sakal83: Jóóóó, belinkeled itt az egyventis Zotac-ot...
Egy normálisabb 3Gb-os 1060, ami van is készleten (várható árra én is bármit írhatnék
) inkább 80, mint 65, maradhatunk szerintem ennyiben.
Ugyanúgy, ahogy a 4GB-os 480-ak.Szerk.: legyen akkor bő 70. A lényegen nem változtat. 4GB-os 480-at is ki lehetett fogni jófélét szűk 70K-ért is, csak akkor a másik oldalról is a kb. bemákolt jóáras árakat nézzük.
-
sakal83
addikt
Ez csak két gép
Anno a 2500k és lap kombó eléggé kényes volt ám a tuningra. Bizony jófajta lap kellett neki, amelyik bírta is. 2 db meg is purcant.
Most a 6 db vgat csak látni akartam, hogy saját szemmel/füllel győződjek meg róluk. Az rx470-ek rakás sz*rok voltak (xfx, asus) nálam. A gtx970-eek túlárazottak a 1060 pedig OK. Berak működik halk no problem
vga kiválasztva. Proci csak ellesz (i7 6000). A ramtól féltem (crucial), de jutányos áron voltak (épp akkor mentek fel az árak, kingstont akartam). a lap még kérdéses, hogy marad-e
Nézd ez nálam eccerű tetszik-nem tetszik kérdés
Cél a halk (nem könnyű összerakni), problémamentes, biztos PC. Ha valami prüszköl, azt nem próbálom mókolni. Most egy hónapnál járok, szerintem 1 hónap is kész
"Nem nagy dolog egy 80 000 forintos VGA-tól, hogy döcögős röcögős rajta a játék? "
Azért nem 80k, ne túlozzunk. 65k egy 3 Gb-os, Ennyiért jobb, mint az RX470, csak a 3gb korlátozza. Azért, mert csórók vagyunk, nem hibáztathatjuk a gyártókat. Ez egy középkategória alja, mint anno a 960 2Gb.
-
HSM
félisten
válasz
sakal83 #24480 üzenetére
Atyaég!
Hogy sikerült ennyi hulladék gépet összerakni?
Nekem kb. 6 gépem volt eddig, amikor kb minden cserélődött, és abból egyszer nem volt stabil, amikor kifogtam egy beteg lapot, amit eltartott egy ideig diagnosztizálni.... Ehhez képest amit leírsz katasztrófa.
De hogy VGA-kat kelljen halomban cserélgetni a stabilitáshoz, ez végképp nonszensz...."Nem nagy dolog de lathatoan rocogott a kep egy két jateknal."
Nem nagy dolog egy 80 000 forintos VGA-tól, hogy döcögős röcögős rajta a játék?"Mar csak a random reset problema van..."
-
sakal83
addikt
Ritkan cserélek konfigot. De szeretem ha egyben van nem kell piszkálni. 2012ben osszeallitottam egy 2500k 7950 alapra épült. Telt vagy fel evembe mire osszeallt.(3fajta lap két kit ram es a 3. Vga utan allt ossze egy stabil gep) amivel semmi de semmi problémám nem volt 3;5 évig.
Most ezt akarom ujra elerni. De sajnos nehezkes
most epp random ujraindulasok vannak...
Vettem eddig 2db 970et 2 rx470et es 2db 1060at. Az biztos hogy a 1060 a legproblemamentesebb. Közben eldőlt a 3gb vs 6gb is a 6 mellett. Youtubon neztem videot ahol látszott a vram szűkösségenek tünete. Es nem tetszett igy 6gb lesz. Nem nagy dolog de lathatoan rocogott a kep egy két jateknal.
Mar csak a random reset problema van...
-
do3om
addikt
válasz
Yutani #24477 üzenetére
Csatlakozom. Ne cserélj semmire csak ha ingyen kijön egy 6Gb-os 1060, vagy 8-as 480. Ez persze nem valószínű.
Bár Abu válaszát is beírhatom(
bocs ABU):
Mindenképpen 8Gb-os 480-at vegyél mert az jelentősen tovább bírja mint a 6Gb-os 1060. A jövöben még 2xesére fogy gyorsulni. Ami még jó lehet az a Fury az csak 4gb-os de 4k-s VR kártya, AMD-n a 4 GB rendkívül jövőbiztos, ja meg persze a 8-is, ennyire jó az AMD bármit adnak ki az jövőnek készül. -
sakal83
addikt
Szia ABU
Az állásfoglalásodra lennék kíváncsi VRAM témában. Gondolom sokakat érdekelne, hogy mi az elég, mi lesz elég, melyiket érdemes választani, mert a gyártók azért adtak egy kis felütést a usereknek:
1. GTX1060 3GB vs 6GB
2. RX470 4Gb vs 8GB
3. RX480 4GB vs 8GBFullhd tekintetében érdekelne a véleményed
Jelenleg elég-e 3 és 4 Gb, ha igen meddig?
Mit okoz, ha kifutunk a memóriából?
Azonos kategórián belül melyiket érdemes választani a halandónak.Pl nekem most van egy 3Gb GTX1060-am, őszinte vagyok nagyon elégedett vagyok vele, de 2 évre tervezek vele, így szóba került, hogy leváltom 6 Gb-osra. Sokakat foglalkoztat ez a kérdés. A gtx970 vs gtx1060 3 Gb viszonylatában is.
Köszönöm, ha kifejted a véleményed
-
pengwin
addikt
Továbbra is érthetetlen, hogy a Civ6 mégis miért ennyire GPU intenzív.
Látványban semmi előrelépés a CivE-hez, sőt, kis túlzással a Civ5-höz képest sem, mégis a hardver többszörösét igényli.
Ráadásul nem Vulkannal jött ki, és később is csak DX12-t fog támogatni, pedig a CE Mantle-ös (Multiplatform!!!) játék volt... egyszerűen ordít a játékról, hogy nem a játékosok érdekei voltak az elsődlegesek a fejlesztésnél, hanem a MS meg a hardvergyártók szempontjai domináltak.
-
Sinesol
veterán
Most már nekem sincs gond hotfix telepítése után, de nehéz elhinni hogy neked nem volt gond, hiszen ezzel ellentmondasz a gyártó kijelentésének. Márpedig azt hiszem ők azért csak tudják mit beszélnek.
Bár lehet okos voltál és nem raktad fel/elfelejtetted felrakni a sok hotfixből/driverből az utsó előttit, ami miatt jelentkezett a hiba.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sinesol #24469 üzenetére
A Vulkan alatt nincs kernel driver. Szóval az teljesen alkalmazáshiba. Az ilyen hibák a DX12/Vulkan portok alatt nem a drivertől vannak-lesznek. Felesleges innen várni a javítást. Már nincs kernel driver, ahogy írtam. Amikor fel van véve hibának nem azért van, hogy azt képesek egyoldalúan javítani, hanem azért, hogy tudnak róla, és egyszer jön majd egy patch a fejlesztőktől.
-
Sinesol
veterán
válasz
->Raizen<- #24468 üzenetére
Nemtom, valahogy mindig elcsábulok a technikai dolgok miatt, meg hogy időtálló, stb.
Csak az a baj, hogy még a jelenben sem mindig jó.De egyébként amikor épp nincs valami bug, akkor egész jó és ahogy látom a konzolokon is szép dolgokat hoznak ki abból a gyenge hardverből. Szerintem az lehet itt a gond, hogy hiába tud az AMD jó cuccot tervezni, driverfronton totál világtalanok.
Még azt sem lehet mondani, hogy ne rakj fel uj drivereket, mivel Win10 alatt nincs egy sem ami úgy rendesen stabil lenne, mindig fel kell rakni ujat, ami valami problémát megold...aztán az újabbat ami az előző driver problémát megoldja. Vidáman telnek itt a napok hejj. DPl a Vulkan jó példa Dota2 alatt:
+Több fps
+simább játékmenet, nincsenek fps dropok-töltés közben kidob asztalra, crashel
-ujrainditod, megakad menünél és ujra kidobPozitivum: harmadik inditasnal már betölt a game és teljesen legit módon működik
-
Sinesol
veterán
Na megjött a driver hotfix, legalább tudom miért fagy a rendszer MPHC, Twitch és egyéb videós cuccok alatt alatt és miért kapom percenként a képernyőválasztó nemválaszolt üzeneteket.
De legalább tudom hogy nem a vga haldoklik.
#casual life of an AMD userKajak nem tudom miért váltottam megint vissza AMD-re, miközben mindig is csak a gondok voltak, bár lehet ez a dolog szépsége. Na mindegy ez az utóbbi pár nap kiakasztott, kajak használhatatlan volt a gép a megszokott multimédiás tartalomfogyasztásra. De legalább pár nap alatt megoldották, ez jó pont.
Bár az egyre jobban idegesít, hogy hónapok óta egyszerűbb known issues közé írni óta a Dota 2 Vulkan crasht, mint megoldani. Pedig tényleg sokkal jobb Vulkannal, de hát miért is gondoznák a saját ötletüket...
Btw nem lenne egyszerűbb egy értelmes drivert írni, mint hetente hotfixeket kidobni?
-
Petykemano
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem VR-ben. De a VR az más. Tipikusan összefoglalható úgy a helyzet, hogy ha x teljesítményt ki akarod hozni egy vagy két GPU-ból, akkor nem VR-nél az egy GPU a kedvezőbb, de VR-nél már a kettő. Nem csak a jobb hatékonyság miatt, hanem amiatt is, hogy a fejlesztők így fogják szétválasztani a grafikai minőséget.
-
rup1u5
nagyúr
Bocs ha volt már de ez egy elég érdekes összehasonlítás.
És még a pólója is jó! -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #24457 üzenetére
Ha jön egy két GPU-s egy NYÁK-os kártya, akkor az a VR-hez jön. Mégpedig azért, mert az AMD úgy szegmentálja a VR grafikált, hogy ha két GPU-d van, akkor jobb grafikát kapsz, míg ha egy GPU-d van, akkor megy ugyanúgy 90 fps-sel, de csak gyengébb grafikával. Ez konkrétan le lesz kódolva az érkező VR játékokba, tehát még a legerősebb GPU-val sem kapsz jobb grafikát, mint két gyengébb GPU-val. Persze ez működni fog két külön VGA-val is, szóval ehhez nem kell dual GPU-s megoldás.
A Serious Sam VR ilyen lesz.
-
Dtomka
veterán
-
adler741
tag
Az rgb full rangen van 'volt' mindkettőn,szerinted egy átlag user belép a szervíz menübe és készít egy ICC profilt 255 RGB értékeket állítva?Bravo.Majd ott állítgatom a fehéregyensúlyt.
-
válasz
adler741 #24449 üzenetére
Összekevered a szezont a fazonnal. Nem kalibráltál te semmit, csak húzogatod a csúszkákat ott. A HDMI color bug sem az amire te gondolsz, hanem csak simán limited RGB-be áll a driver HDMI (TV) esetén nvidiánál néha, tehát vissza kell kapcsolni full RGB-re - ha ahhoz van kalibrálva a kijelző.
-
adler741
tag
Abu gondolod hogy nem tekergettem a digital vibrance-ot?
Ebből soha nem lesz olyan kép -
bardati
tag
Valahogy az Ati kártyál mindig megfőnek, míg az Nvidia sokkal jobban bírja a strapát, ez tapasztalat
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adler741 #24449 üzenetére
A problémád nem egyedi, de csupán ahhoz kötődik, hogy az NV-nek a gyári alapbeállítása nem olyan jó, mint az AMD-é. A fakóság abból ered, hogy nagyon alulszaturált a kép és a szürkeárnyalatok aránya nem optimális. Ugyanakkor ezek korrigálhatók a szaturáció (NV-nél digital vibrance), a gamma és a kontraszt csúszkákkal. Ezekkel játssz és idővel eljutsz nagyjából ahhoz a képhez, amit AMD-vel kaptál. Semmiképpen sem hardveres a gond, csak kevésbé jó az alapbeállítás. Amint megvagy, írd fel a beállításokat, és persze mentsd el.
-
adler741
tag
Igen megcsináltam ami a linkben van kalibrálva volt mind a kettő,(mindent kipróbáltam)de ugy látom a külföldi fórum oldalakon sok embernek volt ilyen problámája.Kivetítőn még szembetűnőbb a különbség pfff.
-
wjbhbdux
veterán
a kérdés csak az hogy egy ilyen 2D fosban miért nincs 200FPS akár integrált videoval
jól tömheti a kiadó zsebét az összes hardver gyártó hogy ez így jelenik meg
adler741: a full beállítást váltogasd párszor, néha beakad. alternatívaként itt egy program ami javítja a HDMI fakóságot, minden driver telepítés után alkalmazni kell. Szörnyű, hogy ez az alap beállítás.
-
-
adler741
tag
15 év "ámdézés után vettem egy asus 1060 6Gb karit,és nem értem miért nem ad olyan képminőséget mint a régi R9 270.
mindenféle beállítást kipróbáltam,mosott fakóbb színek,élettelenebb színek nem feltűnően de észrevehetőek.A monitorom egy ful rgb-s VA paneles Benq,HDMi csatl.
Amiket kipróbáltam:
https://pcmonitors.info/articles/correcting-hdmi-colour-on-nvidia-and-amd-gpus/
vagy több forumon is tárgyalják a probémát:https://community.amd.com/thread/183563
http://www.tomshardware.co.uk/s/washed+out+nvidia/ -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #24442 üzenetére
Utólag nyilván én is tudom, hogy hol van, de előtte kerestem három percet. Szisztematikusan átnéztem az összes beállítást, mert tudtam, hogy ennél a játéknál külön kell aktiválni. Persze amikor megtaláltam, akkor az sokkoló felismerés volt, hogy nem is van logikátlan helyen.
[link] - ebben a videóban egyébként van látható gyorsulás. Az első két perc a DX12 mGPU, míg 6:16-tól van a single GPU módba kényszerítve a hardver. Nyilván a split-screen mód sajátosságai miatt nem fog kétszeresre gyorsulni, mert ez egy késleltetést csökkentő mód elsődlegesen.
Az eredmények a várost nézve: DX12 mGPU ~97 fps, single GPU pedig ~67 fps
-
#85552128
törölt tag
el van rejtve = a grafikai beállításoknál van a felbontásválasztás alatt - még én is rögtön észre vettem akinek nincs is multigpus konfigja. Szóval x számú kártya tesztelésénél és x számú felbontásváltásnál valószínűbbnek tartom, hogy nem működik mintsem azt, hogy nem vették észre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #24439 üzenetére
Bőven előfordulhat, hiszen nincs még egy játék, amely erre vonatkozóan manuális beállítást igényelne. Még ha van is erre opció, akkor is van rá egy automatikus rutin, ami felismeri a több VGA-t és a user helyett bepipálja a több GPU-s módot. A Civ 6 ezt nem teszi meg, így minden ilyen változás előtt manuálisan kell elcammogni a menübe és ki-be kapcsolgatni. Ráadásul eléggé el van rejtve. Én is 3 percig kerestem, mire megtaláltam.
(#24440) lezso6: Szerencsére nem. Nemrég volt olyan híresztelés, de a fejlesztők szerint minden megvan a legfrissebb Windows 10 frissítésben, ami kell. Csak nem szabad elfelejteni aktiválni. Egy későbbi javításban egyébként ki fogják emelni ezt a beállítást, mert sokak nem találják. Nem is gondolnak arra, hogy manuálisan kell aktiválni, mert nem jellemző ez.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #24436 üzenetére
Az eredmények láttán én nagyon kétlem, hogy a felbontás beállítása alatt kiválasztották a megfelelő mGPU opciót. Ha azt nem választják ki, akkor nem aktiválja a motor. Ez a Civ6-ban nem fog automatikusan működni. Még csak be sem kapcsol automatikusan. Egyedileg kell aktiválni. Ez nyilván a tesztelésnél nagyon szar, mert mindig menni kell a beállításokba ki-be kapcsolgatni, de ez van, így működik a játék.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raggie #24432 üzenetére
A DX11-es AFR, vagyis a CrossFire és SLI nem ugyanaz, mint a DX12-es. A DX11-es megoldással az a baj, hogy még gyártón belül is töredezett, vagyis legalább négy-öt implementáció kell, hogy működjön minden lehetséges konfiguráción.
A DX12-es szabványos AFR tényleg szabványos. Minden egyes sűrűn alkalmazott funkciót szabványosít, vagyis a gyártóknak a meghajtókban csak ezeket kell egyénileg lekezelni, de a fejlesztőknél az egész egy programkódot igényel.
A skálázódásra nem lehet panasz: [link] - egészen elképesztő a hatékonysága a Microsoft szabványos AFR-jének. Az egészre az nyomja rá a bélyeget, hogy az NV szerint akkor is szarul működik, ha a Microsoft azt állítja, hogy jó.
-
#85552128
törölt tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #24430 üzenetére
A Civilization 6-ban van multi GPU. Működik is, ha nem procilimites a beállítás.
Az újabb DX12 játékokban ezek szerencsére sokkal nagyobb figyelmet kapnak. Elsődlegesen azért, mert a Microsoft hozott egy szabványos AFR-t. Ez van a Warhammerben és az új Deus Exben. Az új Tomb Raider is ezzel kezdett, de lecserélték saját AFR-re.
Egy összefüggő probléma van DX12 alatt. Saját AFR-t nem nagyon akarnak írni a fejlesztők, viszont a Microsoft szabványos AFR-je körül vannak gondok. Ez az AMD-vel nagyon működik, lásd új Deus Ex és Warhammer, míg NV-vel alig használható. A Microsoft szerint jó a konstrukciójuk, mert az AMD-vel tökéletes, míg az NV szerint a konstrukció szar, nem pedig a driverük. Jelenleg itt állnak az álláspontok.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
#85552128 #24433 üzenetére
Nyilvánvalóan sokkal bonyolultabb, ha fel akarjuk készíteni azokra a lehetőségekre, ha több különböző VGA van a rendszerben. (Netán más gyártó is)
+IPG...Feltehetőleg ebből semmi nem lesz, mert a multiGPU egyre inkább megy ki a divatból... Sokkal nagyobb táp-hely- és hűtésigény, ráadásul nem támogatja szinte semmi.
Előbb kéne 100% multiGPU support, utána mondanám azt, hogy szívesen vennék 2x480-at mondjuk.Addig a dizájn okok miatt esélytelen a terjedés: Egyre kisebb mATX lapokat árulnak, teljes 1 PCI-E csatlakozóval, kis házakban... PC piac így is zsugorodik, szóval teljesen esélytelen szerintem a dual VGA-s szörnyek terjedése.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Raggie #24432 üzenetére
Nincs olyan, hogy "alapból tudja", ha nem foglalkoztak vele nem lesz multiGPU akár DX11 akár 12. Egyelőre semmi _gyakorlati_ eredménye nincs annak, hogy DX12-ben könnyebb lenne multiGPU támogatást csinálni, sőt... Még a BF1-re se tudták összehozni, pedig a DICE-nál az átlagnál jobban megy ez is.
-
Raggie
őstag
válasz
#85552128 #24430 üzenetére
Elvileg, most már a DX11-hez hasonlóan egyszerű módon AFR-es multi GPU is engedélyezett a DX12-ben. Nemrég volt róla hír itt is.
Azt nem tudom, hogy ez a mód igényel-e külön implementálást, vagy a DX12 "alapból" tudja-e a már kijött játékokban is?! Amennyiben ez utóbbi volna igaz, akkor gyakorlatilag az összes DX12-es címben van multiGPU. Persze ez csak közel ugyanannyira hatékony, mint a régi DX11-es verzió tehát ideálisnak nem lehet nevezni. Ideálisnak a rendesen fejlesztői szinten a játékba épített multi-GPU-t lehetne nevezni, de ez valóban ritka még.
-
#85552128
törölt tag
válasz
lezso6 #24429 üzenetére
Jó lenne ha körbenéznél milyen játékok jöttek DX12-vel és ezek közül hányban van multiGPU támogatás, mielőtt ilyet írsz. Megsúgom: a DX12 exkluzív MS címek kapásból kiesnek (Quantum, Forza, GoW). BF1 Hitman, Civ6 csak DX11 alatt működik működik a multiGPU. Deus Ex, Ashes, Total war meg a sokat szidott Tomb Raider DX12-es portja ahol egyáltalán működésbe hozták a multigpu-s módokat, de ott azért mert foglalkoztak vele és megvan DX11 alatt is...
-
Miért? Legalább van valami, amíg nem jön a hamm-hamm. Ráadásul kezd feljönni a multiGPU mióta DX12-vel sokkal egyszerűbb implementálni. Ma sokkal több létjosogultsága van egy két GPU-s kártyának. Ezelőtt még úgy kellett a játékokkal szöszölni, hogy legyen valamennyi skálázódás.
-
válasz
Petykemano #24421 üzenetére
Szerintem egy tégla, két Polaris GPU-val, legalábbis hülyeség lenne a Vegának nem 5xx nevet adni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #24421 üzenetére
Áh, hát én azt honnan tudhatnám.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #24419 üzenetére
Nyilván nem csak Kína számított, de messze az a legnagyobb felvásárlópiac a célzott régiókon. Ha ott nem megy egy márkának, akkor nincs értelme erőltetni. A TUL szempontjából igazából mindegy, hogy az OEM-ből megmaradt termékeket hány márkára osztják el.
A Club 3D már nem akkora probléma. Átváltottak a kábelbizniszre.Egyébként nem hülyeség az, amit a TUL csinált. Elég egy brand és azt kell nagyon nyomni.
-
huskydog17
addikt
"A VTX3D célja az volt, hogy Kínában érjen el sikereket, ugyanakkor annak ellenére a PowerColor maradt inkább a kedveltebb márka, hogy a VTX3D-t Kínára szabták."
Nem egészen, itt azért pontosítsunk egy kicsit. A VTX3D célterülete Ázsia és Európa volt, ahogy a hivatalos közleményben is szerepel. Európában a Powercolor mellett még a Club3D-vel is meg kellett birkóznia.
-
cyberkind
félisten
válasz
FollowTheORI #24417 üzenetére
Ez igaz, csak ma 240-ért veszel egy olyan kártyát ami nem igazán változott az elődhöz képest (Maxwell 3.0), amíg az egy tényleges új generáció volt minden téren.
Imádtam azt a kártyát.
-
-
cyberkind
félisten
válasz
FollowTheORI #24413 üzenetére
Drágán adta, én emlékszem, hogy az akkori csúcs, 2 gpu-s szörnyet 120k-ért vettem, ehhez képest ma 120-ért mit kapok, lópélót se.
-
HSM
félisten
válasz
proci985 #24412 üzenetére
Volt legalább kettő, csak az egyik csapágyas lett a venti és LCS-t kapott/kért helyette. A másikkal nem tudom, mi lett. De tény, sajnos nem a leggyakoribb típusok, ahogy Vapor-X és Lightningből se lehet túl sokat találni.
Jó cucc volt a Devil13 is, csak azon nem volt speckó válogatott GPU, mint a 295X2-n.
No, meg annyi hőt kiszellőztetni a házból.
-
A Geforce 200 rossz helyen van...
Akkor jelent meg a GTX 260/275/280/285/295 család. Az előtte sikeres 8800/9800 szériát váltotta.
A 260 275 285 tényleg jó cucc volt...
És a végén jött az AMD 5000 széria, ami nagyon jól sikerült, azzal jöttek vissza fel.
Csak sajnos nem tartott ki elég sokáig, meg ugye akkor volt egy időszak amikor gyártással volt valami probléma vagy nem tudom mi (már nem emlékszem pontosan) és alig lehetett beszerezni a kártyákat... szerintem a második visszaesés amitt van ott 2010 elejétől az ez... illetve lehet volt ott egy agresszív NV árcsökkentés is lehet, az AMD meg drágán adta az 5800 szériát. -
proci985
MODERÁTOR
oke, ahogy nezem a doboz meg a hutore nyomott felirat tert el
. jaja PCS+ok szepek, csak nem nagyon lehet oket kapni. 7850bol volt egy HIS ICEQ Turbom es egy PCS+om, moka volt, mert mindket szeriabol az enyem volt az egyetlen a forumon. es jok voltak.
290X PCS+ azt hiszem nem is nagyon volt a topikjaban. mondjuk nekik volt meg az LCS (avagy EK blokkal keszreszerelve). meg ott volt a Devil13 ami gyakorlatilag a 295X2 volt par honappal elobb kiadva.
-
HSM
félisten
-
válasz
FollowTheORI #24408 üzenetére
Azt magyarázza el valaki, hogy 2008Q3 és 2009Q2 között mi történt??
Egyik oldalon se jött új kártya, mégis elég nagy mozgás volt. -
proci985
MODERÁTOR
ez volt a vicc egyebkent, hogy a 290X X-Editionnak pont egy nagyon massziv fem vaza volt, funkcionalis (ertsd ott volt a gap pad a hata mogott) backplatehutessel.
azon azt ereztem, hogy ez tenyleg oke legen meghuteni a 290Xet, mig a Matrix Platinumnal vegig az volt az erzesem, hogy a gyari hutot kb azert raktak ra, hogy az ember tudja tesztelni a kartyat mielott rarakja az FC blokkot / LN potot. (ezt egyebkent valamennyire a kartyak uzemi hoje is megerositette)
-
-
HSM
félisten
Pedig a VRM-re hűtést tenni azért nem egy nagy tudomány, se nem drága.
(#24406) proci985: Én már régóta azt figyeltem meg, hogy a VTX3D ugyanazokat a kártyákat hozta, mint a PowerColor, csak kindertojás minőségű műanyagokkal meg néhál kicsit jobban megvágott dizájnnal cserébe alig-alig olcsóbban.
Nem csoda, hogy annyira nem volt rá nagy igény egy PowerColor meleltt.
-
proci985
MODERÁTOR
ja, mondjuk VTX3Dnek a vege fele tenyleg nem volt sok ertelme. volt Powercolor PCS+ es VTX3D X-Edition kartyam (mindketto hazon belul elvileg flagship, bar a PCS+ 7850 volt, az X-Edition pedig 290X), a VTX3D minosegben siman hozta a PCS+ minoseget. az meg foleg moka volt, hogy az elvileg kinara szant olcso VTX3D X-Edition osszessegeben minosegibb volt, mint az Asus Matrix Platinum 290X fronton. pl normalisabb volt a backplateje (egy Giga 970 G1hez kepest is), meg nem sporoltak le a memhutest rola.
EVGA mar a 970nel is lejjebb adta, ld az elvagott hocsoves cicergo 970 ACXek.
(#24403) FollowTheORI: HD2900at sose hevertek ki... HD48x0 szeria akkor mi volt? meg a GTX280nal amikor hirtelen parszaz dollarral arat kellett csokkenteni?
. 480al semmi baj nem volt azon kivul, hogy nagyon meleg volt es csak ket kijelzot tudott meghajtani szimultan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
wjbhbdux #24399 üzenetére
A Club 3D kábelekre, adapterekre és dokkolókra váltott. Nekik ez kivételesen nagyon bejött.
(#24401) fules: A VTX3D sosem volt független cég. A TUL birtokolta, amely cég a legtöbb Radeont adja el ma is. Volt nekik két leányvállalatuk: PowerColor és VTX3D. A VTX3D célja az volt, hogy Kínában érjen el sikereket, ugyanakkor annak ellenére a PowerColor maradt inkább a kedveltebb márka, hogy a VTX3D-t Kínára szabták. Emiatt nem volt értelme a VTX3D-t megtartani, így eldobták a márkát. Ettől a TUL, és a másik leányvállalat, a PowerColor él és virul.
A Point of View senkinek nem volt a leányvállalata. Abba mentek tönkre, hogy minőséget árultak, miközben az NV egyre drágábban adta a GPU-kat. Manapság már az EVGA is jelentősen leadta a minőséget, igaz, hogy nagyon meg is szívták a GTX1000 sorozatnál.
-
Vagy kevesebben férnek oda az egyre kisebb fazékhoz lakomázni.
(#24402) gyiku
Az a HD2000 akkora fail volt, hogy utána már sose tudták kiheverni...
No meg kb onnantól jött be ez az integráljuk a CPU mellé, a computing fontosabb, mint a grafika vonal is.
Emlékszem akkor is ment a nagy csodavárás, hogy majd a Shader így meg úgy... meg gyorsabban ugrottak is DX10.1-re a 3870-el... meg is kajáltam akkor, hogy majd jó lesz, persze aztán semmi nem lett belőle és a Geforce 8/9 szarrá verte "butábban" ugyanígy, mint most a Maxwell/Pascal.Aztán meg a Maxwell lett túl jó, az volt a másik szög. (Pontosabban az hogy az AMD a HBM-el túl sokat tökölt és nem fejlesztett addig semmit sem a termékportfolión.)
NV-nél ugye az egyetlen nagy fail az Geforce 5 / 5xxx széria volt, az látszik is...
A 480 fiaskó után elég gyorsan jött ahhoz az 580, hogy ne legyen nagy visszaesés. Emlékszem az volt az egyik legrövidedd életciklusú termékük (kevesebb, mint 1 éven belül lecserélték)... vagy fordítva sose hoztak még ki olyan gyorsan új terméket. Persze a gyártástech akkor még elég gyorsan fejlődött ehhez. -
gyiku
nagyúr
Piaci reszesedes 2002-tol mostanaig [link]2014H2-nel nyilt az ollo rendesen
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- iKing.Hu - HONOR 400 Lite 5G Velvet Grey Vékony, könnyű, AI-kameragomb 8/256 GB- 2027. 07. 01
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- PlayStation Network (PSN) ajándékkártyák, feltöltőkártyák áron alul!
- Bomba Ár! Dell XPS 13 9370 - i7-8GEN I 16GB I 512SSD I 13,3" 4K Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest