- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- DraXoN: Utolsó 2011-3 rendszerem
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- bambano: Bambanő háza tája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
VTom
veterán
válasz
keIdor #24897 üzenetére
Szerintem 1000%, hogy hajszálnyival gyengébb lesz, mint a TXP és $1000 (=€1000) MSRP-vel fog jönni.
Nem véletlenül lőtte $1200-ra a TXP-t az nV. Pont befér a 1080 és a TXP közé, ha nem veszik, akkor még van hova levinni. De fogyni fog ez ennyiért is.A step up programra viszont én is kíváncsi leszek..
-
keIdor
titán
válasz
Petykemano #24894 üzenetére
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy igazak-e a pletykák...[link]
Ilyen árkategóriában, amibe ez is jön (szerintem €1000 környéke) szerintem már gáz lenne ha tényleg ilyen lenne a kártya. Inkább jöjjön a 3840-es teljes változat, a mostani TXP-t meg nevezzék át, azt adják olcsóbban, komolyabb hűtéssel.
-
Petykemano
veterán
Mit gondoltok, abban hogy az nvidia fejlesztési aiánlatot adott a 980ti tulajoknak 1080ti-re mennyire lehet benne, hogy le akarja kötni az enhusiast réteget egy potens Vega érkezése előtt?
Korábban volt ilyen akció/kampány/lehetőség? Vagy a számok beszéltek magukért? -
Balazs_
senior tag
válasz
->Raizen<- #24889 üzenetére
Még szép, hogy jó lett volna!
Őszintén szólva arra számítottam, hogy ugyanannyi marad az FPS, de ehhez képest aránylag nagyot esett. -
Balazs_
senior tag
-
Venyera7
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #24873 üzenetére
Nem igaz, hogy pontosan ugyanaz. A PresentMon egy single-engine mérőprogram, míg az OCAT multi-engine. Ez óriási különbség. Az engine-eken ettől mérhet ugyanúgy, még akár a present detektálás módja is lehet ugyanaz, vagy akár felhasználhat a PresentMon kódjából, de a lényege az OCAT-nak az, hogy nem csak egy, hanem az összes queue-t figyeli. A PresentMon addig volt jó, amíg a program single-engine módban futott, de amint multi-engine volt az alkalmazás rögtön rossz adatokat mért. Ha ez nem lenne probléma, akkor az AMD nem törődött volna egy ilyen program kidolgozásával, hiszen a PresentMon ellátta volna a feladatát. De sajnos közel sem volt teljes a működése. Erre jött az OCAT, mint az első multi-engine mérőprogram DX12/Vulkan API-ra.
-
#02119936
törölt tag
Lehet jön a ZEN és jó lesz , de azt figyelembe kell venni, hogy CPU- k termékciklusa kb (2X )vagy több mint a VGA-é és ez jó egy- másfél év múlva érezteti hatását hogy van egyenrangú konkurencia. I920,Sandy, IVY -ről váltók lehetnek azok akik ZEN-t vesznek szépen fokozatosan.
Újat gondolom ezzel nem mondtam. -
#85552128
törölt tag
Az AMD ugyan nem csinált semmilyen mérőprogramot.
Egy GUI és egy Overlay az OCAT ami integrálja PresentMont és ezt használja a mérésre és ezekből az adatokból dolgozik - ezt egyébként más oldalakon ki is emelik, hogy lényegében egy GUI a PresentMonhoz...
Fel lehet rakni, utána lehet nézni, ugyanolyan adatokat generál mint a PresentMon még a logfile neve is az. Az OCAT license.txt-jében pedg be van linkelve a PresentMon githubja...Annyit csinál ez az egész, hogy egyben van egy jó benchmarkoló csomag, de a munka lényegi részét továbbra is a PresentMon végzi (ami egyébként az Intel fejlesztése).
Szóval ennyit erről, hogy rosszak voltak a mérések...
-
#85552128
törölt tag
Ez gyakorlatilag egy PresentMon GUI/mod - amivel eddig is mindenki mért, te pedig azt állítottad a BF1 bencheknél is, hogy csak a játékba épített benchmarkokkal lehet rendesen mérni (sőt egyenesen azt, hogy egy külső program egyáltalán nem láthatja mi folyik a játékban) úgyhogy nem érnek semmit. Most meg maga az AMD cáfolta meg
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #24867 üzenetére
[link] - itt ki van fejtve, hogy ez már egy multi-engine mérőprogram. Ha visszaolvasol nem a külső méréssel volt a gond, hanem azzal, hogy single-engine-ek voltak a mérők.
Ez se tökéletes egyébként, mert külön profilja van például a Deus Ex és a Doom felismerésére. Tehát nem általános megoldás, de nyilván annyira eltérőek a játékok, hogy általános programot senki sem tud majd írni. Viszont játékspecifikusan legalább ez kiegészíthető, tehát mindenre lehet benne reagálni.(#24869) TTomax: Csak elmagyarázom, hogy tök felesleges bizonyos dolgokat várni. Az Intel nem fog azért fizetni, hogy egy generációnyi versenyhátrányba kerüljenek.
(#24872) Szaby59: Az OCAT eltérően működik, mint a PresentMon. Elsődlegesen azért, mert a PresentMon egy single-engine mérőprogram, míg az OCAT multi-engine. Ez különbözteti meg a két rendszert, de nagyon. A PresentMonnál is a multi-engine hiányzott a pontos méréshez, mert single-engine erejéig az is jól mért, de hát a DX12 és a Vulkan multi-engine API.
Azt állítottam, hogy single-engine mérőprogrammal multi-engine API-ban nem lehet pontosan mérni. De ezért lett az OCAT multi-engine mérőprogram, mert ez hiányzott a piacnak.Az AMD mondta el, hogy bizonyos játékok annyira speciálisan működnek, hogy specifikus mérési rutinokat igényelnek. Ilyen például a Deus Ex és a Doom. De erre is lehetőség van az OCAT-ban, és folyamatosan frissülni fog. Tehát mindig a legfrissebb verziót kell használni, és pontosan lehet mérni DX12/Vulkan alatt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #24863 üzenetére
Ezt rosszul tudod. Nagyon sok időt vesz igénybe egy sematikus dizájn fizikai implementációja. Minimum egy évet. És ezt úgy, hogy a tervek teljesen készek. Emiatt vezette be az ARM és az Imagination a fizikai IP licencelését. Elkészítenek mindenből egy fizikai dizájnt egy-két elterjedt node-ra, hogy azt átemelhesse a megrendelő. Ez nagyon sikeres az ultramobil piacon, mert a jellemző egy-másfél év közötti időigény fél évre csökken.
Az AMD ilyen üzleti modellt nem tervez. Szerintük ez nem kifizetődő. Inkább megrendelhetik a lapkát, ha igény van rá, és az AMD majd elintézi a gyártást is. A megrendelő egy kész terméket kap tokozva, tesztelve. Ha ez nem jó, akkor az ARM és az Imagination szívesen kiszolgál alternatív igényeket.
-
No de nem azt kell nézni mi volt a múltba, hanem hogy milyen lehetőségek vannak a jövőben. Kit érdekel eddig mi volt, ami eddig volt nem működik. Változtatni kell...
A két, két és fél év pedig... hát nem. Ennél sokkal gyorsabban meg lehet ezt oldani, 1 éven belül vagy kevesebb. Sosem ezért várunk, hanem vagy a logikai design kér időt, vagy pedig a gyártástech nincs kész.
A kettő között már gyorsan megy a dolog, ha minden kész van (csak pénz és erőforrások kérdése inkább). Számos példa van rá, már évek óta, ha kell éven belül lehet hozni új termékeket.Persze igen attól is függ az idő mit és milyen formában veszel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #24858 üzenetére
Csak gondolj bele. A GPU IP még nem fizikai dizájn, tehát előbb implementálni kell egy adott node-ra. Az AMD pedig nem tipikusan egy licenceléssel foglalkozó cég, tehát konfigurálható sematikus dizájnt nem fognak árulni. Lesznek azok a sematikus dizájnok, amiket maguknak terveztek és kész. Ha valaki akar egy GPU IP-t az AMD-től, akkor ahhoz licenceli az igényekhez legjobban hasonlító AMD dizájnt, illetve annak komponenseit. Abból megtervezi a saját GPU-ját, amiből készít egy fizikai dizájnt arra a gyártástechnológiára, amit választ. Ehhez a procedúrához nagyjából két-két és fél év kell. Tehát bármit is rendel egy cég ahhoz mindig csak egy generációval később tud fizikai dizájnt szállítani, mint az AMD.
-
mcwolf79
veterán
-
mcwolf79
veterán
Jó ez az új csodadriver.
WOT ma már 3-szor crashelt be wattman hiba miatt. A poén az ,hogy nincs is bekapcsolva. Semmi 3rd party app nincs fent. Eddig semmi baj nem volt vele, sohasem omlott össze. Ma mióta felraktam a relive-ot 3.szor omlott össze.
Megy vissza a régi driver. -
Miért kéne egy generációval régebbit licencelni?
Az RTG csak az NV-vel vesenyezne igazából... a többiek meg eldönhetik kell e nekik RTG GPU vagy nem.
Nem mellesleg, ki garantálja hogy verné?
Lásd Apple többet kihozott az ARM-ból, mint bárki más...
Most, ha netán az lenne, amit pletykálnak, hogy intel vesz RTG IP-t, neadjisten komplett GPU-t, és sokkal jobban tudja implementálni, vagy gyártástech miatt jobb lesz, mint az AMD, akkor máris bukik az elméleted.
Őszintén amióta bejelentették hogy RTG és külön válnak amennyre csak lehet én ezt várom és a legesleglogikusabb lépés lenne...
Ettől független ugyanúgy benne van, hogy marad minden mint most... azis lehet még a Zen sikerére/bukására várnak... ha siker marad így, ha bukás, akkor meg a tényleges szétválás nehogy magával rántsa az RTG-t az AMD vergődése. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #24856 üzenetére
Nem tudnak átállni. Az IP licencelés a ARM-nak és az Imaginationnek azért működik, mert maguk nem fejlesztenek kész lapkát. De az AMD igen. És végeredményben ki akar egy generációval régebbi IP-t licencelni, ha azt az AMD egy saját lapkával úgyis veri?
Az AMD-nek erre a problémára a megoldása a Semi-Custom divízió: rendelj dizájnt és megkapod a legújabbat. Bárkinek terveznek lapkát, aki kifizeti a minimális díjazást. Még az Intelnek is. Akár az is elfogadható, hogy nem árulják el, hogy az Intel egy megrendelő. Teljes titokban is lehet rendelni. -
válasz
tailor74 #24853 üzenetére
Pedig bajban lévő cégeknél elég gyakori, hogy eladják a jobban menő részeiket, ami még ér valamit.
Amugy az RTG simán átállhat akár amolyan ARM vagy Imagination modellre, hogy IP-t ad és GPU-kat tervez, akinek kell az meg megveszi és beleépíti a saját chipjeibe.
Intel, AMD, Microsoft, Sony... stb. -
imi123
őstag
This is the beginning of a beautiful friendship
-
#85552128
törölt tag
Radeon and Intel Team Up For Games Bundle and Massive Savings
Nagyon puszipajtások lettek az utóbbi időben.
Csak nehogy ténylegesen "Intel RADEON" legyen belőle... -
wjbhbdux
veterán
AMD Async-Compute utólag kikapcsolva régebbi GCN kártyákon
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #24847 üzenetére
Ugye a gond az ASW-vel, hogy nem te döntöd el, hogy aktív legyen-e, vagy sem. Ha mondjuk nem tetszenek a vele járó apró röcögések, akkor esélyed sincs megszabadulni tőlük.
Ha nagy lesz rá a user oldali igény, akkor az AMD is be tudja kapcsolni a GCN2/3-ra, de szerintük romlik tőle a VR élmény. Viszont egy kapcsoló az egész a driverben. Csak át kell rakni a tiltás oldalon szereplő hardverek ID-jét az engedélyezett oldalra.
-
#85552128
törölt tag
Te folyamatosan a Polarisról beszélsz én meg a régi kártyákról. Az nV részéről megkapták a támogatást az AMD részéről nem. Pont.
Azt pedig a userek majd eldöntik melyik élmény a jobb. A 970/980 tulajok csak áradoznak, hogy óriási a különbség, a 380/390/Fury tulajok meg max álmodhatnak róla.
Nyilván ha a Maxwell-re meglehetett normálisan csinálni akkor a GCN2-3 is tudná. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #24845 üzenetére
Az ASW eleve az AMD ötlete volt, mert előrántottak a kalapból egy olyan hardvert, ami képes bármilyen warp feladatot 10 nm-on belül elkezdeni. Ez kell ugyanis ahhoz, hogy az ASW mellett a VR ciklikusan folyamatos maradjon. Az egész tehát a kiszámíthatóságtól függ, ugyanis a felhasználó ciklikusan fog látni warpolt és valós frame-et.
A kiszámíthatóságot viszont csak úgy lehet biztosítani, ha tényleg nem a memória elérésétől függ a warp megkezdése, mert az lehet 100-1000 ns között bármi. Ergo bármilyen más hardver nem képes ciklikusan biztosítani a warpolt és a valós frame-et, amit érzékel a felhasználó és kis ugrásokat lát majd a VR-ban. Így működik a Polarist leszámítva az összes többi architektúra. Az AMD szerint ezek a kis ugrások rombolják annyira az élményt, hogy nem éri meg az ASW, míg az NV szerint így is megéri. Pont. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #24843 üzenetére
Az ASW-t. Benne van a rendszer, ki van építve a LiquidVR driverben, de egy bizonyos minőség alatt nem éri meg bekapcsolni, mert rombolhatja az élményt.
Az NV-nek ez azért más, mert nekik nincs modern VR környezetre tervezett hardverük, így náluk nem lesz olyan, hogy ha a juzer Maxwellről Pascalra vált, akkor rá sem fog ismerni olyan folyamatos lesz a mozgás VR-ban. Az AMD-nél viszont ha GCN2/3-ról GCN4-re váltasz, akkor nagy lenne a különbség a GCN4 javára a folyamatosságban, ha az ASW aktív lenne a régebbi rendszereken. Ezért inkább nem aktív, mert a folyamatosság VR-ben is fontos lehet, annak ellenére, hogy az ASW segít növelni a sebességet. Sajnos ezt nem csodával éri el, hanem ára van. -
#85552128
törölt tag
Ha megkapta csak nincs engedélyezve akkor mit kapott meg ?
Aha 470/480 megkapja, de a 390/Fury nem, mert "minőséget" akarnak, persze - akkor nem adják ki semmire. Meg arra is hat, hogy ha nincs stabil 90 FPS-ed akkor jobb VR élményed legyen, ennek köszönhetően pedig nem minimum 970 kell hanem egy 960 is elég, de a többi HW is profitál belőle.
Bár nyilván, ha az nVidia csinálja ezt akkor downgrade, mesterséges elavultatás stb. ha az AMD akkor jól van ez így, nem kell az...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #24840 üzenetére
Igazából megkapta, csak nincs engedélyezve. Az ASW ugyanis a minőségre is hat. Nem érzed magad rosszul tőle, de úgy érzed, mintha mikroakadozna a program. Az ASW minősége tehát nem egységes, hanem hardverfüggő, és emiatt a VR runtime fejlesztői a VGA-gyártókra bízták, hogy eldöntsék mi az, ami szerintük megfelelő minőség, és mi az, ami már nem fér bele. Az AMD nagyon magasra helyezte a minimum minőségi lécet, amibe csak a Polaris fér bele. Ez nagyrészt egyéni döntés kérdése, semmint technikai probléma. Egyszerűen nem akarják, hogy a LiquidVR-t a játékosok akadozással párosítsák.
Ezt azért fontos egy gyártónak eldönteni, mert az ASW a felhasználó oldalán nem kikapcsolható. Tehát a gyártó fogja eldönteni helyetted, hogy milyen VR élményt kapsz. Ha nem értesz egyet, akkor át kell szöknöd a másik gyártóhoz. -
wjbhbdux
veterán
válasz
Malibutomi #24833 üzenetére
Mi ezt nem tapasztaltuk meg, de USA-ban nagyon alacsony áron szórták a 390 és társai kártyákat idén korábban, hogy eltűnjenek a polcokról a polaris megjelenésre.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Ren Hoek #24837 üzenetére
A polaris megjelenésének negyedévében pont, hogy részesedést vesztettek. Amit nyertek az mind a régebbi kártyákkal történt még Q1-Q2-ben.
(#24838) gyiku: Meg azt se, hogy a nagy VR hype után az ASW supportot a Polarison kívül semmi nem kapta még meg, a maxwell2, pascal pedig tudja októbertől...
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Malibutomi #24833 üzenetére
Mert a 480/470 szegmensben most épp előbb és kicsit jobb ajánlattal tudott előrukkolni mint az NV... Az se mindegy, hogy az a share milyen árbevételű termékből jött.
Lehet az 1070/1080-ból nem adtak el szám szerint annyit, mint a 480 (ha jól rémlik valami stat akkor igen) de nézzük csak meg, hogy azokon a GPU-kon mennyi haszon volt, és mennyi egy Polaris-on, amit kénytelenek voltak versenyáron adni. Még most is jól hoz ez a szegmens, ahol bármennyiért garázdálkodhatnak, előtte meg szabadrablás volt Founders-sel.
-
gyiku
nagyúr
válasz
Malibutomi #24833 üzenetére
varjal csak, szuk 2h30 es itt a wunderdriver. az utan mi lesz...
-
UnSkilleD
senior tag
válasz
Petykemano #24831 üzenetére
de pont ezt mondom, mivan akkor ha kihoznak akár egy 1080 verő kártyát? semmi. pár ember megveszi de az emberek többsége akkor is nvidiát vesz ahogy a fermis időszakban is azt vették. game over
-
Petykemano
veterán
válasz
Ren Hoek #24826 üzenetére
Ne felejtsd el, hogy a pascal sokkal kevésbé sávszélesség érzékeny, mint a gcn. Az nvidia ilyen szempontból jó döntést hozotttl, hogy rop igényes architektúrát épített, aminek számát, hatékonyságát és fogyasztását Kézben tudja tartani. Ellenben a memóriával: a fury is s hbm miatt csúszott, és vélhetően most is a hbmre kell várni. A gddr5 fogyasztása egekben, a gddr5x meg lehet, hogy készlethiányos és drága volt.
De a lényeg, hogy úgy tűnik, az nvidia könnyebben főzött Zrt a rendelkezésre álló memóriakínálatból.Nem tudom, hogy vajon a polaris mennyivel lett volna drágább, ha hagyományos hbm memóriával látják el, mint a furyt. De valószínűleg a frekvencia se jött össze, de ha összejött volna, akkor ugyanúgy kevés lett volna, mint most a furyn. Ettől eltekintve a polaris 10 gyönyörű lett volna normális frekvencián normális fogyasztással hbm-mel. Volt egy ilyen pletyka, hogy úgy is képzelték, csak az élet közbeszólt.
Nem tudom, mennyi idő lehet egy kész architektúrát mutálni. De legkésőbb akkor elkezdték készíteni a polaris12-t és a p10Xt2-t, Amikor nyilvánvalóvá vált, hogy csúszik a hbm2.
Bár abu azt mondta, az AMD nem fog gddr5x-es kártyát készíteni, azért bízzunk benne, hogy ha ezek érkeznek, gddr5x-szel érkeznek. Egy p10-nél másfélszer nagyobb 384bit gddr5x-És kártya szépen mutatna. Úgy vélem 320mm^2-be beleférne.
Ugyanakkor kérdés, hogy mit tudna ez felmutatni? Csak egy 1070-et befogó kártya nem elég. Annál többet kell nyújtani és olcsóban, különben nem fogja megvenni a közönség. Szerintem ezért nehéz ügy. -
Ren Hoek
veterán
válasz
UnSkilleD #24823 üzenetére
Szerintem is elfért volna még egy GDDR5-ös (X)-es verzió egy 14 nm-esített ~3300-3500 SP-s chipből GCN4-el Polaris alapokon. Akkor már rég kint lenne egy 1070 ellenfél.
AMD-re mindig is jellemző volt a túlzott jövőbe menekülés és hogy mérnökök kaptak szabad kezet a fejlesztési döntéseknél. Nem biztos, hogy ez a legjobb... inkább kellett volna megkérdezni a sales szakembereket, hogy jelenleg mi a legversenyképesebb és legjobban eladható termék amire szükség van és még a legjobb profitot hozza.
HBM2 bőven elfért volna egy későbbi sorozaton. Mert fix, hogy a késés miatt brutálisan nagy profittól estek el az 1070/1080 ra adott válasz +8-9 hónapos csúszásával. NV pedig bebizonyította, hogy nem csak GDDR5X-el lehet brutál teljesítményt leadni, de sima eke egyszerű GDDR5-el is 1070-nél.
(Elég csak megnézni, hogy a Founders editionon mennyit kaszált NV.. de még utána is óriási felárral szórták az árut... még most is szinte)
-
-
UnSkilleD
senior tag
válasz
Malibutomi #24820 üzenetére
ja hát igen hbm2, még szép hogy arra fogják, amúgy csinálhattak volna belőle gddr5ös verziót is, de akkor mire lehetett volna fogni a dolgot?
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Malibutomi #24820 üzenetére
Az a 7970 GHz Edition kb +8%/10%-ot hozott ugye? Ha refresh jönne kb erre számítanék 485 néven. Már ha tartják a nevezéktant...
-
Ren Hoek
veterán
válasz
UnSkilleD #24819 üzenetére
Azért itt van ám egy óriási professzionális piac is, ami pontosn ezeket a fejlesztéseket használja.
Sőt megkockáztatom, gamer GPU-kat soha az életben nem fejlesztene senki, hogyha a compute részt nem tudná szinte 1:1-ben használni a prof. piac... és egyre nagyobb és nagyobb compute igénye van... de itt van még a CAD, szimulációk... Nem titok, hogy az új szériákat közvetlenül a Machine Learning - Deep Learning szempontjai alapján is fejlesztette NV és (AMD) is... FP16 pontosságnak ott óriási haszna van. Jelenleg mondjuk a teljes piacot bekebelezte az NV, a teljes önvezető autó, computer vision piaccal együtt. Valamit sejthettek...NV is elsőre a compute Pascal GPU-t harangozta be, HBM2 is ott lesz először. Innen csonkolgatják le a zsugorodó piacnak szánt játékos GPU-kat.
(+Abu szerint ha jól emlékszem a studiók meg mindenhol AMD-t használnak, nem tudom ebből végül mi az igazság)
-
UnSkilleD
senior tag
a pobléma az hogy ez nem fogja őket kihúzni a szarból, az amdnek eleve csak a kisebb enthusiast piacból van valami bevétele mert mindenki más (aki nem ért hozzá) nvidiát vesz
szóval van egy viszonylag kicsi enthusiast piac amin még osztozik is az nvidiával, nem csoda hogy itt tartanak előbb utóbb elfogy a pénz és a fejlesztések pénzből vannak ha esetleg valaki nem tudná
nem véleten hogy a 490 ennyit csúszik, szerintem egyszerűen nincs pénz arra hogy egy egész szériát kihozzanak, lefejlesszenek időre mert nincs elég mérnökük, nem tudják őket megfizetni
nvidia már tényleg megnyerte a háborút, ez már csak a végjáték
-
Ren Hoek
veterán
válasz
távcsőves #24816 üzenetére
Vannak programok amik AMD-t szeretik jobban OpenGL,OpenCL. Mondjuk én egyelőre csak a Sony Vegasról tudok... sajnos minden más amit ismerek főleg CUDA-t használ. Főleg tudományos területen, egyszerűen nem létezik AMD támogatás. Ebben nagyon jó lenne ha fejlődne kicsit a cég, ha esetleg sikerülne azt a CUDA fordítót megcsinálni, bár erősen kétlem, hogy tökéletesen fog működni.
Legjobban a gépi tanulásra kéne ráállni, mert ott egyelőre nagyon gyenge az AMD. Pedig a HW-k marha jók lennének rá, és ez szerintem egy jól fizető piac lenne... végtelen mennyiségű memória kell, és (FP8>)FP16>FP32 teljesítmény. Jelenleg a teljes terület csak NV CUDA kártyákkal fedhető le.
NV azért a CUDA platformba és a körítésbe (tudományos és egyéb) is rengeteg szakmai és anyagi erőforrást pakolt az évek során. AMD-nek nincs ilyenje. Jó ők a szabvány OpenCL-t helyezték előnybe nulla befeketetéssel. NV marketing szempontból biztosan jól tette, hogy szánt figyelmet a CUDA-val kapcsolatos fejlesztésekre és kollaborációs partnerekre.
Jó példa, hogy a teljes tudományos közösség, szinte az összes labor első körben Matlabot használ főleg mert tudománybarát nyelv. Mai napig csak CUDA támogatás van hozzá rendesen, ahogy a deep learningnél is. Tensorflow, Caffe ezek mind CUDA-sok.
-
távcsőves
senior tag
válasz
->Raizen<- #24717 üzenetére
Én a min fps-t is nézem. És verhetem a seggem a földhöz, ha pascal csak mokolva fogható munkára Sony Vegasban. (Gpu acceleration) Nem akarok másik programot megtanulni mert az egyébként jó vga nem támogatja. Vagy program. Mindegy. Másik oldalon ez out of the box müködik. 60+ fps is mindegy már nekem. A minimum ne legyen kevés, vagy sok kompromisszum ne kelljen a büvös 60-hoz. Most remélem értesz 1db usert aki majdnem nv-t vett ebben a körben, de az a helyzet, jó lett az rx470-480 is ár/teljesítmény szolgáltatásban.
Az rx460 érthetetlen/értelmezhetetlen a jelenlegi árán. 1050/1050TI jobban átgondolt, de jelenlegtúlárazott az is.
-
_drk
addikt
-
Egon
nagyúr
-
válasz
schawo #24811 üzenetére
az amd 2007ben volt igazán nagy kakiban. kifizetett 5.4b-t egy saját magánál nagyobb, de rosszul működő vállalatért, ráadásul 2-5b-t hitelből, 1.2b-t saját részvényekből, és a likviditása biztosítására kibocsájtott még 2.2b értékben csn-t. a piaci értéke hirtelen az addigi negyedére zuhant. szűk tíz évvel később még mindig a piacon vannak, szóval nem tudom azt mondani, hogy nagyon rosszul csinálják. biztos lehetne ezt jobban is, csak éppen mind az nv, mind az intel egy náluk nagyobb cég, határozott fókusszal, szóval nem csoda, hogy így alakultak a dolgok. az intel nemrég másfélszer annyi alkalmazottat rúgott ki, mint ahányan az amdnél dolgoznak. nem igazán hiszek a sejtésedben.
-
válasz
velizare #24810 üzenetére
A hitel 🐴💩 (negyedéves szinten 61m költség vö 1.3B árbevétel), annál sokkal nagyobb problémái, rossz, értelmetlen szerződési vannak, amik innen nézve leginkább a lopás célját szolgálják. Persze addig nem fog kiderülni, amíg nem lesz egy árulkodó (whistleblower). Ez a vállalati korrupció általános jellemzője. Amíg összezár a vezeklés, és nincs egy őszinteségi rohamos bolond (olympus, dt), vagy fizetésképtelenné nem válik (enron), addig csak sejteni lehet dolgokat, bizonyítani nem.
-
válasz
schawo #24809 üzenetére
meg egy böszme nagy hitellel is, amiből anno megvette az ati-t, és amit előre törlesztenek. az anyagi helyzetük finoman szólva előtte sem volt a két versenytárshoz mérhető, és azóta sem volt túl nagy változás. tulajdonképpen min is csodálkozol?
ennél okosabbnak hittelek. -
-
Solymi81
aktív tag
-
imi123
őstag
-
imi123
őstag
válasz
Zeratul #24804 üzenetére
A mesterséges Nv lassításhoz egy kis adalék.
AMD Cripples Async-Compute on Older GCN GPUs? -
Zeratul
addikt
válasz
FLATRONW #24791 üzenetére
Ép a 1070/1080 kategóriát vásárlók azok akik fél-egy éven belül cserélnek, ha van mire és általában van, amire a nV még rá is tesz egy lapáttal a mesterségesen a driverből lassítással, Gameworks és társaival.
Keldor Papa: aha persze irigység. A 1070 árának többszörösét költöttem az idén motorozásra.
-
Puma K
nagyúr
-
huskydog17
addikt
-
válasz
Solymi81 #24800 üzenetére
Mi, az, hogy az nvidia 60%-os bruttó marzzsal (lásd Apple 30-35% bruttó marzs) adja el gpuit, közben az amd majd kétszer annyi gpu eladással veszteséges? Ez tény, nem képzelgés. A többit számold ki magad. Az is tény, hogy mindkét adat szörnyen káros a vga és úgy általában a pc piacnak. [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Megjött a jubileumi Pixel széria
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Háztartási gépek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen házat vegyek?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Akció! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone 8 Plus 64GB / 12 hónap jótállás
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest