Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- ldave: New Game Blitz - 2025
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Devid_81 #48097 üzenetére
(9800X3D)
> Kar, hogy konkurencia hianyaba ez oda lesz arazva ahova nem szegyellik.Amíg van aki megveszi ilyen áron is, addig ezzel nincs baj.
( és a verseny ezért is jó )Az AMD-nek el kell döntenie,
- hogy eleve hiány legyen és a skalperek fölözzék le a hasznot,
- vagy az árral szabályozza a keresletet, amíg a gyártás utol nem éri a keresletet
- 1-2 hónappal később dobja piacra, amíg tele nem lesznek a raktárak.És kell az AMD-nek is a pénz a zen6/zen7/zen8/... fejlesztésére.
-
Busterftw
nagyúr
En mar csak azert sem hoznam ki, mert a Bartlett-et beszennyezne a 13-14th gen koruli problemak, hiszen ez nem mas mint egy Raptor lake "Refresh" P-magokkal, biztos ezeket is erinti.
Bar aztan kitudja.Az egyetlen pozitivum a 3 generacio lenne per socket, ami ujdonsag
En az Intel helyeben azon dolgoznek most ezerrel, hogy kikupaljam a szoftvert, legyen az Windows utemezo, alaplapi/RAM fixed stb, ahogy te is irtad.
Szerintem az ArrowLake-ben tobb a potencial mint amit mutat, csak hat ugye az "elso gen" atka az amit latunk. -
Devid_81
félisten
AMD Ryzen 7 9800X3D full specs leak: 8 Zen5 cores, 120W TDP, 96MB L3 Cache and unlocked multiplier
Kar, hogy konkurencia hianyaba ez oda lesz arazva ahova nem szegyellik.
-
fLeSs
nagyúr
A Bartlett Lake egy nagy kamu-pletykának tűnik nekem. Nem hinném, hogy két vonalon/socketen két külön generációt akarna az Intel egyidőben járatni. Bár a Bartlettet az Intel Foundry gyártaná (gondolom), de akkor sem.
A Panther meg on-die memória nélkül be fog lassulni és máris nem lesz olyan vonzó mint a Lunar. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Pather Lake-ből eleve nem lesz nagyobb dizájn. A különbség annyi lesz, hogy visszamegy a Lunar Lake-ről a memória az alaplapra. A Lunar legnagyobb gondja, hogy alapvetően túl drágának tartják a gyártók a processzort, annak ellenére is, hogy a memória ott van a tokozáson. Egyszerűen a memóriagyártókkal kötött egyedi megállapodásaik így nem működnek. Az Intel pedig azon az áron nem tartja ezt kifizetődőnek, amennyiért a gyártók megveszik tőlük.
A Nova Lake inkább 2027-es fejlesztés. Addig az S és a HX vonalon Arrow Lake lesz.
Ami jöhet 2025-ben az a Bartlett Lake-S, de az nem biztos, hogy érkezik, mert az csak desktop, és csak LGA1700. De abban lenne 12 P-mag és nem lenne benne kis mag, illetve újra működne a Hyper-Threading is. Viszont ez nem tetszik a menedzsmentnek, mert azt az üzenetet közvetítené, hogy a hibrid téves irány, és már lengetik a kaszát. Jelen pillanatban sokkal hasznosabbnak tartják elengedni a gaminget, mint egyedi dizájnt fejleszteni ide.
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Busterftw #48093 üzenetére
Akkor ennek a pletykának semmi értelme, mert a Lunar Lake-en is a compute tile-on van az IMC.
Tehát akkor a Pantheren nem visszakerül, hanem ott marad.
[link]
És akkor ugyanez igaz az Arrow -> Nova esetében is, ott sem lesz változás.
Úgy tűnik ezek a szivárogtatók sem mindig tudják miről beszélnek. -
fLeSs
nagyúr
[link]
Már be is indult a pletykagyár, hogy a Panther Lake-en az IMC visszakerül a compute tile-ra, de aztán a Nova Lake-en meg már megint külön lesz...
Ebből csak annyi a lényeg, hogy tudják, hogy ez most nem jó ahogy van. -
Busterftw
nagyúr
AMD stock falls on cautious comments at Morgan Stanley
Analysts said in a note that AMD appears to have reduced its CoWoS wafer bookings at Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) for 2025 due to uncertainty about MI325 demand.
"AMD seems to have trimmed some CoWoS wafer booking at TSMC for 2025 given uncertainty around MI325 demand," Morgan Stanley stated.
The move suggests that AMD is taking a conservative approach to managing potential fluctuations in demand for its AI processors.
However, Morgan Stanley analysts added that Nvidia (NASDAQ:NVDA) quickly absorbed the vacated capacity at TSMC, underscoring Nvidia's aggressive positioning in the AI market.Akkor csak a szokásos.
-
S_x96x_S
addikt
> De ezt alá tudod valami méréssel támasztani?
ott van pl. a sakk.
A profi sakkozók jelenleg Threadripper -ben gondolkodnak - hogy legyen teljesítmény az elemzésekhez.
https://stockfishchess.org/pl.
https://www.phoronix.com/review/amd-linux-threadripper-pro-7995wx/7 -
X2N
őstag
Nem kell alátámasztanom semmit. Ez játék függő. Ott van pl a Cities Skylines sorozat abban nagyszerűen lehetne párhuzamosítani a városlakók szimulációját, a világ összes processzor magja kevés hozzá ha elkezdeném valósághűen leszimulálni 15 millió lakos útvonalát...a kérdés csak az hogy a fejlesztők hajlandóak lesznek-e ezzel foglalkozni hogy kihasználja a hardert, ha már megvettem és itt van.
S_x96x_S- 24ms helyett 11ms ez baromi komoly
-
S_x96x_S
addikt
> Gamék nem igazán fognak mostanában 8/16-nál többet használni,
Játéktól és játék motortól függ,
de én azért a közeljövőben várok valamilyen változást.
// persze aki évente cseréli a konfigját, annak oly mindegy ;
// de 3-5 évre már fontos lehet a tartalék.a Civ7 4K -hoz
"CPU: Intel Core i7-14700F / AMD Ryzen 9 5950X" lesz az ajánlott konfig.És az UE 5.4 - már sokkal jobban párhuzamosítja a feladatokat.
"RHI - Render Parallelization"
"Render Thread performance is very often the limiting factor for UE titles. This is because some operations are restricted to this particular thread, even though current platforms and graphics API can do them in parallel. The goal is to improve performance by refactoring the Renderer Hardware Interface (RHI) API to remove these constraints and fully utilize the multithreading capabilities of the target hardware.
We shipped a major refactor of the rendering systems in 5.4 which allows for far greater overlap of work, which in turn permits lower target frame times. In our CitySample testing, the render thread performance is roughly 2x faster in 5.4 as compared to 5.0."
https://dev.epicgames.com/documentation/en-us/unreal-engine/unreal-engine-5.4-release-notesAz UE5.5 -ben is lesz pár fejlesztés:
https://portal.productboard.com/epicgames/1-unreal-engine-public-roadmap/c/1640-graph-executor-v2
"The new version of the PCG Graph Executor scales better under multithreading applications, and makes it possible to run PCG tasks not bound to the engine frame time. This helps limit the impact of PCG on responsiveness and framerate and improves execution wall-times significantly in both Editor and Runtime use cases." -
X2N
őstag
Komolyabb szimulációs játékok, Rimworld, Factorio, Arma sorozat több száz npc katonával, Raytracingnél is nagyobb a cpu igény, és a fent említett npc útvonalkeresés olyan játékoknál ahol nagy városok vannak sok-sok npc-vel, bármelyik open world játékban mint az Assassins Creed, Ciberpunk stb. Fizikát is lehetne számoltatni pluszba.
-
X2N
őstag
Nincsen probléma, ennyi van a konzolba, persze hogy nem használnak ki a játékok többet, az még nem jelenti azt hogy npc útvonalkeresésre ne lehet több magot befogni...
Én kérek elnézést hogy fejlődést szeretnék látni a gyártóktól...nem visszafejlődést mint amit az Intel leművelt most az új szériával. Teljesen felesleges hibrid felépítést csinálni tegyék rá mindkét CCX-re a 3D cache-t, ne rajtam akarjanak sprólni aki megvenné közel 300eFt-ért a 16 magos procit..ne nekem kelljen process lassoz-ni mindent alkalmazást...Azt hogy te nem játszol olyan játékokkal ami nem processzor igényes még létezik olyan ahol ki lehetne használni a több magot.
-
Jacek
veterán
De alapvetően nem mindegy? Kérdezem komolyan.
Gamék nem igazán fognak mostanában 8/16-nál többet használni, akinek csak gamingra kell vesz 8/16-ost.
Aki melozni is akar megveszi a 16/32-öt ahol gamingra az első ccd fogja használni és csak azon van 3D cache ha jól tudom.
Mi ezzel a probléma? -
S_x96x_S
addikt
> Épp ezaz ami miatt érdekelne, hogy az AMD merre fejleszt tovább.
e cikk:
"A closer look at Intel and AMD's different approaches to gluing together CPUs"
- Epycs or Xeons, more cores = more silicon, and it only gets more complex from here
- While Intel eventually saw the wisdom of AMD's chiplet strategy, its approaches couldn't be more different.
https://www.theregister.com/2024/10/24/intel_amd_packaging/szerint az (AMD) jövő olyan lehet mint az MI300 ,
vagyis moduláris APU alapra - legózni az UDNA és a CCD-s gyorsítókkal.
Ha minden UDNA - akkor RTX 5090 rivális
Ha minden CCD - akkor Xeon rivális."""
Alternatively, the chipmaker could also pack more cores onto a smaller die. However, we suspect that AMD's sixth-gen Epycs could actually end up looking a lot more like its Instinct MI300-series accelerators.
As you may recall, launched alongside the MI300X GPU was an APU that swapped two of the chip's CDNA3 tiles for a trio of CCDs with 24 Zen 4 cores between them. These compute tiles are stacked atop four I/O dies and are connected to a bank of eight HBM3 modules.
Now, again, this is just speculation, but it's not hard to imagine AMD doing something similar, switching out all that memory and GPU dies for additional CCDs instead. Such a design would conceivably benefit from higher bandwidth and lower latencies for die-to-die communications too.
Whether this will actually play out, only time will tell. We don't expect AMD's 6th-gen Epycs to arrive until late 2026
"""vs. Intel
"""
"Intel's I/O dies are also quite a bit skinnier and house a combination of PCIe, CXL, and UPI links for communications with storage, peripherals, and other sockets. Alongside these, we also find a host of accelerators for direct stream (DSA), in-memory analytics (IAA), encrypt/decrypt (QAT), and load balancing.
We're told that the placement of accelerators on the I/O die was done in part to place them closer to the data as it streams in and out of the chip."
"Going off the renderings intel showed off earlier this year, Clearwater Forest could use up to 12 compute dies per package. The use of silicon interposers is by no means new and offers a number of benefits including higher chip-to-chip bandwidth and lower latencies than you'd typically see in an organic substrate. That's quite the departure from the pair of 144-core compute dies found on Intel's highest core count Sierra Forest parts.
"""Az AMD oldalon amire figyelni kell még:
- Strix HALO új IO - die -a.
- És a zen5/Turin - dupla GMI -je.
"""
Looking a bit closer at these results, you’ll notice that the 9575F has significantly higher bandwidth to a CCD compared to the desktop Zen 5 parts. And the reason for this is the 9575F has GMI3-W which means that it has 2 GMI links to the IO die instead of the single GMI link that the 9950X gets.
And this is not only the only change to the GMI links on server. The GMI write link is now 32B per GMI link instead of the 16B per GMI link that you’d see on desktop Zen 5.
""" -
X2N
őstag
válasz
gejala #48078 üzenetére
Ideje lenne már hogy meglépjék 16 magot 1 CCX-en és a 3D Vcache is alap kell hogy legyen...meg rendbe kéne rakni már a memória kezelést is, CAMM2 lapok kellenének 10GHz vagy feletti ramokkal, meg olyan memvezérlő ami ezt le is tudja 1:1-ben kezelni...
Ha ez nem megy akkor nem lenne ördögtől való az se hogy csinálnak egy monolitikus 8 magos célprocit játékosoknak 3DVCache-el. -
fLeSs
nagyúr
válasz
gejala #48075 üzenetére
Épp ezaz ami miatt érdekelne, hogy az AMD merre fejleszt tovább. Mert az architektúra az épp most lett felturbózva (a Zen5 szélesebb mint a Zen4) de asztali gépben már ez sem látszik a tesztekből (legalábbis Win alatt). Ezt a cuccot toldozzák-foltozzák 2017 óta, örökké nem folytathatják. Ha leviszik 3 nm-re aztán 2 nm-re azzal emelhetik (gondolom) az órajelet + több cache, de az nem túl nagy innováció (és a TSMC érdeme), bár ha az Intel tökölődik akkor nem is lesz szükségük többre.
Ez az Arrow Lake ugye amint látjuk MT-ben pariban van az AMD-vel, ST-ben is, csak játékok alatt marad le + light threaded/idle alatt a legalacsonyabb a fogyasztása.
Mintha létezne egy ilyen piaci szegmens ahol ez lenne a lényeg: kb. mindenki akit nem érdekelnek a játékok...(tehát a piac nemistom mekkora, de nagyon nagy százaléka).
Szerver, workstation, office vonalon ez az Arrow Lake teljesen jó, csak a (nagyon hangos) gamer közösségnek nem tetszik, érdemes helyén kezelni a dolgokat.
Ettől függetlenül drága, de az Intel még mindig bőven vezető piaci poziban van szóval az elején ezt meg is teheti, hogy drágán adja. Az Intel és az AMD szokta csökkenteni a procik árait, csak ki kell várni (ellentétben az NV-val, ők sosem csökkentenek árat). -
Jacek
veterán
Jelen pillanatban sajna ez drága és fos is.... lapok is drágábbak nem sokkal de drágábbak, a pajszer lapok meg sokkal drágábbak mint az AM5-ös tesok..
Pl néztem ha váltanék AM5-re egy MSI Toma hibátlan PCIeGen5 Vga , 4 M2 ebből gen5 2 darab, Wifi7, 5G lan, nettó 98e.....Az új x3d meg gamingben nem tom mit fog ezzel a intel gen-el tenni
-
-
fLeSs
nagyúr
válasz
huskydog17 #48073 üzenetére
Sztem ezeket a bugokat javítani fogják. Muszáj lesz nekik.
Az Intel egy cég, emberek dolgoznak benne, az emberek pedig tévednek, hibáznak.
Az Intel a Pentium 4 idején rosszabb szituban volt az architektúrát tekintve (pénzügyileg nem), a P4 tényleg nagyon gyér volt.
Eleinte nem is volt benne HT szal el lehet képzelni... a S423 1 évig sem élt. Később kihoztak egy Extreme Editiont, hogy fel tudják venni a versenyt az AMD-vel amit kb. senki nem tudott megvenni.
A Prescott többnyire lassabb volt mint a Northwood + többet fogyasztott.
A Pentium D-ben "összedrótozott" P4-ek voltak csak hogy pariban maradjanak az AMD-vel magszámban.
Szal ez ment éveken keresztül (~2003-2006)
Szóval csak ismétlődik a történelem. -
gV
őstag
de ki akarna 24H2-t Core Ultraval mikor a 23H2-vel gyorsabb Core Ultra 5 245K and 9 285K review: Does Arrow Lake signal Intel's return to the forefront? - Hardware & Co
-
Alogonomus
őstag
válasz
DudeHUN #48068 üzenetére
Amelyik consumer processzorokra gejala utalt, mint amiket a szükséges mennyiségben az AMD úgysem tud majd legyártani, azok nem a 7950X kategóriájú processzorok, hanem a mindenféle olcsó G6900, G7400, 300, esetleg 12100, 13100, 14100 processzorok, amiket 50-100 dollár közötti áron kínálnak, és egy irodai kisgépbe, vagy sima netezős gépbe bőven elég a teljesítményük. Azokon alacsony a haszonkulcs, de az Intelnek az utóbbi pár évben nem maradt más választása, mint "lehajolni" azért a kis pénzért is.
A 250-600 dolláros 7000-es processzorokból tudott és akart eddig is eleget gyártani az AMD, mert ahogy írtad is, azokon már masszívan keres az AMD. -
DudeHUN
senior tag
válasz
Alogonomus #48062 üzenetére
Minimális alatt mit értünk? Mert egy 7950x legyártása is bőven 100$ alatt volt már az elején is. Keres azért ezeken szépen az AMD. Ami nem baj, amíg visszamegy K&F-be.
-
válasz
Alogonomus #48066 üzenetére
Itt kettőnk közül te nem gondolkozol általában mielött írsz. Hogy jön ide az AMD? Az intelről van szó és a Arrow lake-ról. Arról írtál. Az hova jön ha nem a consumer piacra szerinted? A saját kommentedet nem tudod értelmezni?
-
Alogonomus
őstag
Hát ha kicsit gondolkoztál volna a válaszolás előtt, akkor talán még te is rájöttél volna a valószínű okára, hogy az AMD miért pont csak a szerverekbe szánt Turin változatot gyártja a TSMC 3 nm-es gyártósorán, pedig pont a szerverek területén van a legkevésbé rákényszerülve a legdrágább TSMC node használatára.
A consumer piacra szánt Zen5-ös termékeket pont azért nem 3 nm-en gyártatja az AMD, mert az 5 nm halfnode-ja is elég a csúcspozíció biztosításához, és így sokkal nagyobb gyártási kapacitás áll az AMD rendelkezésére, mint ami a 3 nm esetén elérhető lenne. -
fLeSs
nagyúr
Van benne vmi, bár a memvezérlőt is frissíteni kell amikor kijönnek ezek a magasabb MT-es modulok, meg most a Cudimm az újdonság, ezeket vhogy kezelnie kell az IMC-nek, de tény hogy más a fejlesztési üteme a két részegységnek.
Egyébként még eszembe jutott, hogy a ring bus órajelének feltornászásával lehet vmennyire csökkenteni a mem késleltetést (ráadásul ez az AR-ben csak 3.8 GHz, a RL-ben 5 GHz-ig is elment), de ez csak pár ns-ot javít.
A másik dolog, hogy a RL-hez képest nem nőtt az L3 cache, ami pedig nem ártott volna. Nagyobb L3 cache -> kevesebb memelérés -> több fps... (AMD recept). -
válasz
Alogonomus #48062 üzenetére
"A másik dolog pedig az, hogy az Arrow Lake sosem lehet consumer a TSMC 3 nm ára és elérhető gyártókapacitása miatt, az Intel 3 és 4 sem tömeggyártásra alkalmas"
mert szerinted mire alkalmas? szerverekbe? ilyen hülyeséget megint kijelentő módban...
-
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #48060 üzenetére
A consumer procikon minimális a nyereség, ráadásul oda bőven elég a különböző alsókategóriás Zen2/3 is, amiből viszont rengeteget tud gyártani az AMD is, mert a TSMC 7/6 nm már relatíve olcsó és nem leterhelt. Be is mutatott újabb procikat az AMD az 5000-es sorozatból.
A másik dolog pedig az, hogy az Arrow Lake sosem lehet consumer a TSMC 3 nm ára és elérhető gyártókapacitása miatt, az Intel 3 és 4 sem tömeggyártásra alkalmas, az Intel 7 pedig bár talán nem annyira drága technológia, de már nem is alkalmas versenyképes teljesítményt nyújtó procik gyártására.
A minimális elvárás egy consumer géppel szemben csak az, hogy a Win 11 miatt szükséges TPM meglegyen benne, amit egy "fillérekért" gyártható Zen2-es proci is teljesít, oda nem kell az Arrow Lake Lion Cove és Skymont magja.
A modern consumer gépekkel szemben támasztott igény pedig a Copilot miatt a dedikált erős NPU, amit pedig az Intel a saját gyártástechnológiáival nem tudott az Arrow Lake procikban biztosítani, sőt a TSMC 3 nm esetén is csak túl gyenge NPU-ra futotta. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gejala #48060 üzenetére
A Lunar Lake az nagyon kis részben felel majd az eladásokért. Az egy prémium termék, ami kb. ha 5-10%-a lesz a teljes mobil eladásoknak. Ezért nem lesz közvetlenül utódja, mert már nem éri meg a piac törpe szeletéért külön dizájnt tervezni, mert a pénzt viszi, de kevés a direkten realizálható nyereség rajta. Sokkal inkább fog a mobil eladásokért fellelni az érkező Raptor Lake és Arrow Lake felhozatal, ami jön a Core 200 sorozatba.
Ugyanígy az AMD-nél is kisebb részben felel majd az eladásokért a Strix Point. Sokkal inkább a meglévő Hawk Point és az érkező Kraken Point adja majd az eladások zömét. Bár az valószínű, hogy a Strix Pointnak százalékosan nagyobb szerepe lesz az AMD-nél, mint a Lunar Lake-nek az Intelnél, de ez csak azért van, mert jóval nagyobb területet fed le a piacból.
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus #48059 üzenetére
Mobilon nincs gond Intellel, Lunar Lake nagyon jó cucc lett. OEM vonalon is lesz eladás bőven. Meg AMD egyébként sem tud annyi consumer procit gyártatni, hogy mindenkinek elég legyen.
-
Alogonomus
őstag
A kérdés most az, hogy az AMD processzorok előnye fogy el előbb, vagy az Intel mint cég.
Az Intelnek nincsen ott a konzol-GPU-automotive hármas, ami az AMD-t a felszín felett tartotta a szűkös időkben. Ráadásul az Intelnek ott van a masszívan veszteséges gyártórészlege is, míg az AMD még időben megszabadult a veszteséges gyártórészlegétől. -
paprobert
őstag
válasz
gejala #48049 üzenetére
Valóban, a +10% IPC előny dense kódnál, de -15% sebesség a belső késleltetések miatt, nem egy jó ajánlat.
Tényleg nem látni hogy el lett-e költve a megnövekedett tranzisztorbüdzsé, és ha igen, akkor mire? A +8MB L3 cache-re? Az nagyon kevés.
Az új nagymag architektúra vészesen hiányzik az Intel-től, mert ez alig több egy Tock-nál. De biztos rá lehet fogni, hogy ez az első nagyobb órajelet célzó pipecleaner termék a TSMC-nél gyártva, és ezért kellett visszafogni az architekturális fejlesztést.
Felhasználóként viszont ez egyáltalán nem érdekel. Az Arrow Lake-nél jobb fogyasztást okosan undervoltolva már a 14. gennel is el lehetett érni, és a játék teljesítmény nagyrészt a helyén marad.
#48053 fLeSs
Kár, hogy költségcsökkentés címén dobták az Adamantine-t. L4 cache-ként a base tile-ból, pont ebből faraghatott volna. -
Egon
nagyúr
válasz
Devid_81 #48055 üzenetére
Erősen úgy tűnik.
10 éve (a LOLdozerrel és egyéb processzorokkal szerzett tapasztalatok alapján) eléggé kiröhögtek volna bárkit, ha megjósolja az AMD sikerprocesszorát, pláne az Intel bénázását, ami már 7-8 éve tart. Ugyanakkor semmi sem tart örökké: ahogy az Intel hegemóniája és nyomasztó fölénye is véget ért, úgy az AMD processzorok előnye is el fog fogyni egyszer. -
Devid_81
félisten
válasz
gainwardgs #48054 üzenetére
Lesz, de addig eltelik par ev
Szerk: majd atadnak az AMD-nek megint egy adag market sharet desktopon legalabb, igy AMD oda arazza az 5% al gyorsabb CPU-it ahova nem szegyeli.
X3D meg a csillagos eg es azon is tul.
Kerdes, hogy ki fogja megvenni a cuccot -
fLeSs
nagyúr
válasz
gejala #48049 üzenetére
Memlatency-n nehezen fognak javítani hacsaknem az IMC-t visszateszik a magok mellé (a compute tile-on belülre). A Soc tilet nem lehet ennél közelebb "ragasztani" a compute tile mellé. Az AMD még közelítheti a CCX-eket és az IOD-t amivel nyerhet időt (és csökkenthet fogyasztást is).
Igazából nem is értem miért tették az IMC-t a Soc tile-ra. AMD-nek volt oka, mert 8 magonként aggat rá CCX-eket, tehát helyspórolás és redundancia kerülése. Viszont az Intel csak 1 db Compute tilet aggat rá (legalábbis asztali prociknál).
Ez vagy egy nagy félrelépés volt vagy pedig egy későbbi generáció során hozza meg a gyümölcsét, és úgy mint az AMD, az Intel is több compute tile-t fog használni tokozásonként. -
Devid_81
félisten
-
X2N
őstag
válasz
gejala #48049 üzenetére
Ahelyett hogy ezt a csak chipletes rendszert erőltetnék megcsinálhatták volna akár úgy is hogy lenne benne 8 mag a jól bevált monolitikus felépítéssel Hyper thread nélkül nagy órajelen, alacsony latency-vel gamingre és e mellett egy második processzor rész ami chiplettel van megolva mint az AMD esetében, csak efficienty magokkal, szóval 2 külön processzor a kupak alatt, ezzel az lenne csak a bökkenő hogy a memóriát is duplázni kellene processzoroknál, amit úgy lehetne megoldani hogy vagy meghagyják a mostani 4 ram slotot viszont csak 2-2-slot van bekötve processzoronként(így ezt kötelező lenne telepakolni és végre ki is lenne használva minden slot
), vagy a chipletes processzor rész kaphatna egy 16GB GDDR6/HBM memóriát ahogy a konzolnál is, a másik 8 mag meg használná a DDR5 ramot a szokásos 4 DIMM foglalattal amiből 2 lenne kihasználva szokás szerint...így megmaradna a gamingre az alacsony memória latency-ből fakadó memória előny és lehetne munkára még több alacsonyabb órajelű de jobb hatásfokú processzort tenni a chipletes részbe...
Wow. őstag lettem... -
-
gejala
őstag
Nagyon szomorú vagyok, hogy nincs többé gaming architektúra egyik oldalon sem. Ez a 100ns latency Arrow Lake-nél katasztrofális. Biztos javítanak majd rajta két-három gen alatt, de a Skylake villámgyors ringbusa már nem tér vissza.
AMD-nél is csak kicsit jobb a helyzet, de csak mert már az ötödik gent tapossák. Nagy szerencséjük, hogy sikerült ráragasztani egy tonna drága cache-t, az sokat segít a legtöbb játékban. Anélkül Zen is halott.Azt hiszem, tavasszal veszek egy 9800X3D-t és aztán 5-6 évig nem érdekel, hogy mit szenvednek a gyártók.
-
Devid_81
félisten
AMD Zen5% utan ez az Error Lake ugy latom kiverte a biztositekot sokaknal.
Nah sebaj, igy mindenki sporolt egy csomot, nem kell updatelni senkinek -
válasz
Alogonomus #48043 üzenetére
Megint ertemezesi gondod van minden nap bebizonyítod ezt.pedig rém egyszerű cikk.Ez arról szól hogy az ARM felmondta a Qualcomm chiptervezési licenszét.amit te linkelgetsz az az ok,amiert pereskedni kezdett a ket ceg.
Az hogy ez hogy erinti a Microsoftot ,a felvasarlast es a tobbi ceget egy ujabb dolog.December elött meg kell egyezniük.Ez arra pelda,hogy elhet vissza egy ceg a licensz birtokaban a hatalmaval.Qualcommnak ez sokba fog kerülni.
-
Alogonomus
őstag
jaj...
Ha esetleg el is olvasná a beküldő, amit beküld...
Ez nem arról szól, amit az Nvidia kapcsán emlegettek, hogy majd az Arm licensz megvonásával fenyegetheti azokat a cégeket, akik nem Nvidia kártyákat tesznek a gépeikbe. Ez arról szól, hogy a Qualcomm megvette a Nuvia céget, és évek óta azon vitatkozik a Qualcomm és az Arm, hogy a Nuvia licensze vajon átszállt a Qualcomm tulajdonába, vagy nem. -
[Arm Holdings to cancel Qualcomm chip design license, Bloomberg News reports]
jaj...
Soknak pont azért féltek ettől hogy majd ha megveszi az Nvidia őket.... Hát lehet ha megvette volna akkor ez nem következik be. -
Alogonomus
őstag
válasz
Raymond #48038 üzenetére
Komolyan nem fogtad fel a magyarázó szövegemmel együtt sem azt a válaszomból, hogy az árlista alapján az eredetileg 2000 euróért piacra dobott ZenBook S14 ára 300 euróval csökkent a piaci realitások hatására, míg az eredetileg 1400 euróért piacra dobott VivoBook S14 ára 100 euróval nőtt a piaci realitások hatására? Hát ha ezt nem értetted meg, akkor tényleg kár neked bármit magyarázni, mert csak falra hányt borsó.
-
válasz
Alogonomus #48037 üzenetére
A Vivobook olcsó kategória a Zenbook drágább az Asusnál. mInd AMD ben mind Intelben van Vivobook és Zenbook is.
AMD Zenbook: [link] AMD Ryzen™ AI 9 HX 370 +AMD Radeon™ 890M Graphics 1699$
AMD Vivobook: [link] 1199, ez van AI 9-cel. 1199$Intel Zenbook : [link] 140V most fog megjelenni nincs ár még, a teszteket látod fent.
Intel Vivobook: 1399$ feljebb linkelted. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #48037 üzenetére
Nem a CPU miatt drágább, hanem más kategória miatt.
Egy ötéves is megérti, hogy a BMW M8 nem azért drágább mint az X1, mert más a motor benn, hanem mert egy teljesen más kategória a két széria. -
Raymond
titán
válasz
Alogonomus #48037 üzenetére
Rakerdek mert mar tenyleg kezd bizarr lenni a dolog - te ezt direkt csinalod vagy tenyleg ennyire futja ertelmileg? A Vivobook-bol a Intel-es 140V-s valtozat is 1399EUR. Azert olcsobb a Vivobook mert olcsobb kategoria. Ennyire egyszeru.
-
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #48033 üzenetére
Target Audience
Zenbook: Aimed at professionals, business users, and those who need a high-performance, stylish laptop.
Vivobook: Targeted towards everyday users, students, and those looking for a cost-effective solution for general computing needs.
-
Raymond
titán
válasz
Alogonomus #48033 üzenetére
Ez akkor se volt igy amikor eloszor irtad par hettel ezelott es most se. Mar akkor el lett magyarazva hogy mukodnek a termekkategoriak, olvass vissza.
-
Ribi
nagyúr
válasz
Alogonomus #48033 üzenetére
Nem kötözködésként, de legalább hasonló paraméterekkel rendelkező laptopot kellene összehasonlítani, mert így almát körtével (intel-amd-n kívül persze)
-
Alogonomus
őstag
válasz
Raymond #48030 üzenetére
Láthatóan szövegértelmezési problémáid vannak. Nem azt írtam, hogy most 2000 és 1400 dollárba kerülnek, hanem hogy arról a szintről indultak. Aztán persze a realitások alapján beárazta a piac. AMD-t drágábban is vitték, Intel-t csak olcsóbban.
Forras: [link]
Forras: [link]
Ha problémáid vannak a szövegértés terén, akkor inkább olvasd el többször a szöveget, mielőtt válaszolsz rá.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #48029 üzenetére
Ezt mar a multkor is elmondtad, mar ott is kaptal peldat, hogy ez nem igaz.
Inteles gepekbol sokkal tobb szokott lenni a piacon, sokkal tobb marka/szeria hoz ki belole, ezert az araknal is nagyobb a verseny. -
-
Raymond
titán
válasz
Alogonomus #48029 üzenetére
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Alogonomus #48026 üzenetére
Ez számomra lényegtelen.
Ami érdekel majd, hogy milyen lesz a fogyasztása az AMD AI HX-hez képest egy hasonló sebességű Inteles gépnek.
Mondjuk most jut eszembe, hogy engem a Strix Halo érdekel(ne), ez a sima 890M kb. csak fele olyan gyors. A Strix Halot még nem érte be az Intel. -
Yutani
nagyúr
válasz
Alogonomus #48026 üzenetére
Hát ez vásárlóként pont nem érdekli az embert. Azt látja a vevő, hogy az Intel beérte az AMD-t IGP-ben, így aztán végképp semmi nem szól amellett, hogy a jól megszokott márkája helyett mással "kockáztasson".
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szoftver is egész jó, de van némi különbség az Intel és az AMD drivere között.
Explicit API-val az AMD egy PAL-on keresztül futtat mindent, tehát gyakorlatilag a teljesítménykritikus részei a drivernek nem különválasztottak, hanem minden PAL-on fut, és ahhoz van egy ICD rendelve, hogy kezeljék az eltérő explicit API-k eltéréseit. Ilyen formában a Vulkan és a DirectX12 ugyanazon a teljesítménykritikus kódbázison fut.
Az Intel nem így csinálja, hanem eleve van két teljesen eltérő implementáció a két explicit API-ra, továbbá még a DirectX 12-höz még vannak eltérő performance kódutak. Tehát effektíve az Intelnek nincs egységes implementációja, hanem DirectX 12-ben két-három performance layerből választják az adott játéknak megfelelőt. Ezért van az, hogy valamelyik játékban nagyon szar a teljesítmény, valamelyikben pedig nagyon jó. De ez nem igazán szoftverhiba, mert koncepcióból csinálják így, úgy van felépítve a driver, hogy több kódút legyen, és majd a készülő játékot elemezve döntik el, hogy mit fognak belőle használni. Ez is működőképes, csak kellene hozzá 3-4x nagyobb humánerőforrás, hogy ezt karban is tudják tartani, mert ugye van egy jó teljesítményű implementáció, és ha azzal egy adott cím nem jó, akkor vannak a fallbackek, amit viszont nem optimalizálnak, mert nincs rá elég emberük. De ettől a szoftver maga jó, csak nagyon kevés programozójuk van ahhoz, hogy egy ekkora kódbázist minden szempontból karbantartsanak.
Ugyanez van egyébként a DirectX 11-es implementációnál is, csak más okból. Ott van egy emulált kódút, és egy natív. A natív teljesítménye nagyon jó, de ha nincs fehérlistán a játék, hogy a natívon fusson, akkor az emulálton fog futni, és ott meg -150-250% teljesítmény vár. De ez nem klasszikusan a szoftver hibája, mert a ráengedett kódúton olyan gyorsan fut, amennyire csak lehet, csak egyszerűen nagyon masszív erőforráshiányban van az Intel, hogy minden kódút gyors legyen.
Lényegében ez egy koncepcionális eltérés. Az AMD-nek az összes támogatott grafikus API-ra van összesen 3 kódútja a driverben a teljesítménykritikus részt tekintve. Az Intelnek ugyanennyi API-ra van legalább 10. És ezzel nem lenne gond, ha háromszor több programozó dolgozna ezeken, de például az Intel driveres csapata kisebb az AMD csapatánál. Tehát a szoftver itt maga jó, csak nincs mögé rakva az a humánerőforrás, amivel minden kódút karbantartható lenne.
-
fLeSs
nagyúr
Ez egy vicc. Az Intel (két generáció alatt) befogta az AMD-t iGPU-ban.
Őszintén szólva ez sokkolt engem, mert az AMD ebben a szegmensben eddig verhetetlen volt, de úgy látszik a sok tökölődés és kényelem itt is meghozta a gyümölcsét...A hülye b@lfasz pancserek az AMD-nél, mondom hogy a David Wangot ki kéne rúgni a picsába, amióta ott van azóta minden katasztrófa.
Immár elgondolkozhatok majd egy olyan miniPC-n is, amiben ilyen Intel iGPU van, nem kell a 890M-re vadászni ami jó hír. -
Sonja
nagyúr
Intel Arc 140V vs Radeon 890M - Lunar Lake iGPU 1080p benchmarks!
Ez a HW most egész jóra sikerült, az SW viszont nem.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Raymond #48019 üzenetére
En tovabbadnam, ha tegyuk fel bulkban olcso a szallitasi koltseg, de ez a 23 dollaros kartya itt hasznaltpiacon 80euroker siman mennek.
Ha mindegyiken lenne 40-50 euro profit, en bevallalnam.Csak mire ezek ideernek onnan, meg custom esetleg stb, nem nagyon erne meg a buli, EU-ban meg ilyen dealek szerintem nincsenek.
-
válasz
Raymond #48019 üzenetére
jah jogos. csak úgy találkoztam a cikkel, azt írják elhagyott bányászfarmok vannak több Ázsiai országban ahol bejött a tiltás. Az azért durva, ha valaki arra nem veszi a fáradtságot/ nem tudja hogy szétbombázni. Gondolom meghozta az árát már sokszor meg titokban nyomták az áram miatt.
Ez után kezdtem nézelődni a ilyen kártyák után és ott írták hogy most kezdik sokan eladni a rigeket. -
Egyre több szétbontott bányászrig kerül kiárusításra. Már kettőre licitáltam, épp lecsúsztam róla nevetséges árakon.( volt 6 darab Vega 56- 75 dolláros áron+ a posta költség 145 dollár de még így is megérte volna , ha megnyerem)
Tech Yes oldal sorba osztja meg ezeket a rig kártyákat . Ez pl 100 dollárért talált gazdára, midegyik hibátlanul működik. 10 darab GTX 1070 egyben. -
Alogonomus
őstag
Na ez talán még a vártnál is kellemetlenebb értékeléseket jósol a jövő heti tesztekre, ha pontosak a megállapítások. Ráadásul még új alaplapot is kellene venni hozzá.
Állítólag a C2C és az L3 késleltetés katasztrófálisra sikeredett, ami egyebek mellett azt is megmagyarázná, hogy a gaming performance miért marad el talán még a 12. gen értékeitől is.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48013 üzenetére
Ezerszer jobb mint megjelenéskor, de hát jah hulladék az egész játékipar
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48011 üzenetére
FSR FG-t és VSM-t nem nagyon sikerült még megjavítani. Pedig a fejlesztők azt írták, hogy javítva lett az FSR FG.
Egy játékon nem segít, ha a launch után heteket/hónapokat kell várni, míg rendbe teszik.Jedi Survivor 9 patch után még mindig katasztrófa!
Ezen felül ha egy játékban van traversal stuttering, azt soha nem javítják ki, azt még a Dead Space Remake-ben sem javították, pedig ott nem is UE-t, hanem saját motort használtak. UE-re pedig sajnos hatványozottan jellemző a traversal stuttering.
-
Yutani
nagyúr
válasz
gainwardgs #48011 üzenetére
Pedig a Stalker2-t megjelenéskor tervezem megvenni.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48007 üzenetére
Until Dawn-t is kezdik rendbe rakni, 1.05 Patch sokat javított, reménykedem, de előrendelni nem szabad az biztos
-
huskydog17
addikt
Azért az a nem rég fél éve volt (április), ráadásul fejlesztők előbb is hozzáférhetnek új buildekhez, mármint előbb, mint a sima mezei felhasználó, szóval volt idejük. Épp ez az, hogy a motor verziója semmire nem garancia, egy UE 5.4-es játék futhat ugyanolyan szarul, mint egy UE 5.0-s játék. Elsősorban az adott fejlesztőtől függ, hogy milyen lesz a játék technikai szempontból, nem a motortól.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48007 üzenetére
UE 5.4-re épülő játékot sem sokáig optimalizálhatták, mert az meg nem rég jött ki
Busterftw: Igen, pontosan így. És azt mondták, hogy majdnem megy már most is 60fps-sel Series S-en, tehát nem ott tartanak, hogy épp kinyögi a 30-at.
-
huskydog17
addikt
gainwardgs jól mondja, az, hogy egy gyenge platformra kiadják, semmit nem jelent és semmit nem lehet következtetni belőle, láttunk már tonna mennyiségben Series S-en sz*r portot, pontosabban azon a gépen pont a jó minőségű port a ritka.
Ezen felül az UE alverziója szintén semmit nem jelent performance szempontból. Pont a napokban jött ki például a MechWarrior 5: Clans ami UE 5.4-re épül, de semmit nem ér, mert 5.4-el is ott vannak a traversal akadások, frame pacing is problémás, továbbá a performance egy katasztrófa, még viccnek is rossz.
Amúgy a Stalker 2 UE 5.1-re épít, de későbbi verziókból átemelnek különböző funkciókat, például Nanite Vegetation és World Partitioning is lesz benne.
Az idei Gamescom demót Xbox-on mutatták meg és nem PC-n, így a PC verzió állapotáról semmit nem tudni.
A PC verziónál még az sem biztos, hogy megjelenés után kap-e egyáltalán Hardware RT-t a játék, ez még nem biztos, mert a készítők jelenleg arra fókuszálnak, hogy elkészüljön a játék idén. Ezen felül a megjelenést követően terveznek a készítők különböző optimalizálásokat rakni a PC verzióba. -
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48004 üzenetére
Azért nem vagyok biztos benne, mert anno, amikor nekikezdtek alig hitték el, hogy Series S-re meg tudják csinálni. Most pedig azt nyilatkozták 1 hete, hogy Series S-re bármilyen nagy AAA játékot meg lehet csinálni rendesen, csak optimalizáció kérdése. Ez nagyon biztató hír, hiszen csomó játék Series S változata nagyon ergya és több fejlesztő is nehézkesnek titulálta a Series S változatot. A GSC tehát úgy látszik tovább ment az optimalizációval, mint a legtöbb fejlesztő.
A nagy kérdés egyébként, hogy melyik UE verziót használják, de ez majd megjelenéskor derül ki. UE 5.0, 5.1, 5.2?
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48002 üzenetére
Attól függ, hogy a GSC mennyire fog foglalkozni ezzel a dologgal, illetve ha akarnak is vele foglalkozni, mennyire tudják endbe tenni az UE5 katasztrofális streaming rendszerét.
Én is inkább arra számítanék, hogy lesz benne stutter bőven, mivel rendkívül ritka az olyan UE játék, amiben nincs stuttering. -
Valdez
őstag
válasz
gainwardgs #48002 üzenetére
Ez szerintem is borítékolható sajnos.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48001 üzenetére
Az Unreal engine-ből kiindulva gondolom akkor a Stalker 2 is egy masszív stutterfest lesz
-
huskydog17
addikt
DigitalFoundry:
Until Dawn Remake - Patch 1.05 - A Disastrous Launch Redeemed? PS5/PC Tech Review
Röviden: a megjelenés egy technikai katasztrófa volt. A DF mostani videója tökéletesen megerősíti a CB tapasztalatait.
Most, hogy megjelent az 1.05-ös patch, a fejlesztők azt ígérik, hogy megjavították az FSR Frame Gen-t. Valójában nem, nem sikerült megjavítani, továbbra se működik, hiába frissítették az FSR verzióját 3.1.1-re. Az AMD-sek így még mindig ki vannak zárva a Frame Gen használatából.
Az UE5 VSM funkciója olyan brutális mértékű artifactokat okozott, hogy a használata felért egy mazochizmussal.
Az 1.0.5-ös patch ezen változtat: letiltották a VSM-et, a menüpont nem csinál most már semmit, azaz mindig ki van kapcsolva.
Utólag kiderült, hogy az 1.04-es verzióban nem lehetett kikapcsolni az RT-t, most már ki lehet, viszont az RT effektek olyan minimális képminőségbeli javulást hoznak, hogy nem lehet egyértelműen ajánlani a használatát.Ez a Ballistic Moon nem egy Nixxes, most már látjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- BestBuy topik
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Szupermagos dizájnnal kísérletezik az Intel
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Chieftec játék értékes nyereményekkel!
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Asus RoG STRIX RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Videokártya!
- RTX 5070 Ti OC 16G/új, bontatlan/ garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
- NVidia RTX 3080 Founders Edition + 12VHPWR átalakító
- ASUS ROG STRIX RTX 4070 Ti SUPER OC Edition 16G (kishibás) videokártya garanciával
- ÚJ MSI RTX5060 Ventus 2X OC 8Gb GDDR7 bontatlan, számla
- Surface Laptop 4 i7-1185G7 16GB 512GB magyarbill 1 év garancia
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Tuf F15 FX506HE / 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512 SSD
- Újszerű ASUS ROG Ally - 7"120Hz - Z1 Extreme - 16GB/512GB - (RC71L-NH001W) fehér - 2 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3240
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3231
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest