Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- Olcsó/régi telefonok fotói egymás mellett
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- antikomcsi: Ázsia Expressz 5
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cyberkind
félisten
Vonulhatna birkaként AMD kártyával is, de valamiért az AMD képtelen valami igazit és jót összehozni ahogy a Fury-val is láthattuk.
Olyat meg végképp felesleges írni, hogy ilyet nem csinál Amd meg blabla mert nettó hülyeség, kapitalizmus van, egyik se szeretetszolgálat.(#20101) gyiku
Na és miért jön ennyiért, mert monopoly van hála az AMD világmegváltó ökörségeinek amiből semmi se létezik, de hát ki hitte volna. -
keIdor
titán
válasz
füles_ #20096 üzenetére
Rendkívül sokra mentek vele, vehettetek egy megjelenésekor is elavult kártyát 980Ti árban. Nem is beszélve a villogásról meg egyéb anomáliákról, béta teszterek lettetek 230 ezerért. Ez 2014 őszén ért volna valamit, amikor a 980 4GB lett volna az ellenfele.
Most így 2016 közepén az elavult kártyát ajánlgatni rendkívüli elfogultságra vall, bár én ezt láttam már régóta.
Nem értem, ha a 1070-1080 drága, akkor a Fury miért nem volt az? Semmi baj nincs a Pascallal, minden téren veri az AMD-ket: [link] -
füles_
őstag
válasz
keIdor #20093 üzenetére
AMD-nek sokkal nehezebb dolga volt az első generációs HBM-mel mint az Nvidiának lesz a HBM2-vel.A TSMC úgy elintéz nekik mindent hogy melléje még a seggüket is kinyalja.Azok a HBM ramok amik most a Furyk interposerán csücsülnek megfordultak 5 helyen mire a polcokra kerülhettek.
Én ezt már rég megmondtam hogy ez egy pénzlehúzos Maxwell lesz 16 nm-en.Most megveszed 1200$-ért a Titan-t,1 év múlva meg megveszed ugyan azt a teljesítményű kártyát 400$-ért sokkal időtállóbb felépítéssel...
Ha őszinte kell hogy legyek biztos nem vennék semmilyen Pascalt.Inkább valami Maxwell bagó pénzért,vagy a konkurenciától valamit,pl éppen a másik topikban linkelték hogy a legjobb hűtésű Fury-t GTX 1060 árán dobálják OCUK-on... -
#Morcosmedve
veterán
Igen, mert rosszul görgettem telefonon és összemosódott.. és félre értettem.
Ettől függetlenül mese szintjén kezelem az előnyöket. Nyilván, közelebb hozva jobban lehet programozni a 3 platformra, ez tényleges előny, aztán lesz, ami lesz. nV sem hülye, azt ne felejtsük el.
(#20093) Keldor papa: Mennyire igaz!
-
keIdor
titán
Agyaltam kicsit ezen, simán jöhet, láthattuk, hogy HBM2-őt meg Interposert alá már rég tudnak csinálni, ez van a GP100-on. Jelezném azt is csendben, hogy a Vegá-ról azóta sincs semmi szivárgás, tehát simán beérték az AMD-t HBM terén, nem sokat ért a Fiji, mint tapasztalat. Erre hivatkoztatok akkoriban.
Valamint eredetileg a Pascal nem is volt tervben, lehet hamarabb váltásra is kerül. Ez egy 2012-es roadmap.
A Pascal tulajdonképpen egy Maxwell 3 16nm-en, lehetne ennek is nevezni.
Az a szomorú, hogy magukkal versenyeznek, a túl erősre sikeredett GM200 ellenfele lett a GP104, a GP102-é meg majd a GV104-es lesz. -
Puma K
nagyúr
A COD-ért nem lenne kár. UO-val még toltuk haverokkal, de utána hagytuk azt a szériát...
A Microsoft és a Sony az AMD által szállított hardverrel mennyire van megelégedve azon kívül, hogy most jön majd mind a 2 konzolból egy erősebb verzió?
Most is AMD cucc van bennük csak olyan gyengék voltak már kiadáskor (és ezt lehetett is tudni már akkor), hogy most fogják frissíteni őket. A mostani verziók a VR-rel meg a 4k tartalmakkal nem nagyon tudnak mit kezdeni.
Már az Xbox 360-ban is ATI/AMD gyorsító volt: [link]
-
proci985
MODERÁTOR
Résztvevőktől több komolyságot és kevesebb trollkodást kérnék!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #20085 üzenetére
Már abban sem vagyok annyira biztos. Maga a két irány abszolút megél egymás mellett, csak mondjuk úgy, hogy eltérő fejlesztői igényeket céloznak meg. Például egy DICE, egy ID, vagy egy Eidos Montreal, vagy más multiplatform fejlesztő számára az az ideális, ha össze tudják vonni a konzolos és a PC-s R&D-t. Emiatt ezek a kiadók és stúdiók főleg az AMD partnerségét keresik majd. Ellenben egy indie stúdió, amely készíti a következő survivor gyűjtögetős játékot nem fog abból profitálni, hogy az AMD konstrukciójában egységesen van kezelve a konzol és a PC. Számukra ez mindegy, mert úgysincs komoly R&D-jük ezen a területen, nagyjából addig jutnak, amit a licencelt motor (UE, Unity, CryEngine, akármi) megenged. Emiatt ezek a fejlesztők főleg az NVIDIA partnerségét fogják keresni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#Morcosmedve #20086 üzenetére
Ebből az következik, hogy nem értitek az AMD miért ment el ebben az irányba. A GPUOpen lényege, hogy amit konzolra lenyomnak R&D-t az egy az egyben hasznosítható legyen PC-n is. Ezzel a konstrukcióval sokkal fontosabbá válik a PC+X1+PS4 részesedés, mert ezt a három platformot végre egyként lehet kezelni. Emiatt jött egy csomó exkluzív funkció a GCN-re a Doomban, és ugyanezért kap ilyen exkluzív eljárásokat a GCN az új Deus Ex és Battlefield alatt. Ez egyébként nem jelenti azt, hogy az NV-re nem is dolgoznak, csak ebben az új szemléletben a GCN lett a piacvezető, ezért az van fókuszban.
Emiatt törekszik arra az NV, hogy a PC-t és a konzolt válasszák külön, mert a piacvezetői szerep attól függ, hogy miképp fejleszt a stúdió.Szerk.: Időközben szerkesztetted a hsz-t.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Puma K #20080 üzenetére
Nyilván az NV-nek a legkevésbé sem tetszik, hogy az AMD elvitte a Microsoft és a Sony konzolokat, nyitja meg PC-n a GPU-t, mindent dokumentálnak, mindenből van nyílt forráskód, illetve emellett még igény is van arra, hogy az AMD a PC-t és a konzolt egy szoftveres háttér alatt kezelje. Ez nekik azért kellemetlen, mert amelyik stúdió multiplatform játékot tervez sokkal jobban jár az AMD-vel, mert csökkenthetők a fejlesztési kiadásaik. Ennek a kiteljesülése a Doom, ami GCN exkluzív eljárásokat is hozott PC-re csak azért, mert a játék célpiacán GCN a piacvezető
Az NV sokkal inkább azt akarja, hogy a PC és a konzol fejlesztése teljesen váljon külön, még akkor is, ha mondjuk többet nem jön PC-re az új Call of Duty, vagy más főleg konzolon sikeres játék. Ellenben lesz több PC exkluzív cím. -
gyiku
nagyúr
-
_drk
addikt
Perszee az nvidia meg még fizet
Itt jön be hogy mennyire szar befektetés ez az egész. Tavaly még 100 illetve 200 felett. Mire kijön a többi féláron adják csak de már annyit se fog érni. -
nubreed
veterán
válasz
Petykemano #20065 üzenetére
Na pont ez, azaz árverseny, veszteség kompenzálás az nVidiától ami megölheti az AMD-t valóban. Mert az nVidia simán megteheti anyagilag, hogy ezt megtámogassa minden gond nélkül. Az más kérdés, hogy mennyire etikus.
-
Venyera7
senior tag
-
FLATRONW
őstag
válasz
Malibutomi #20047 üzenetére
Akkor ebben egyetértünk.
Teljesen eltérőek a shader egységek felépítése, így felesleges a hozzájuk tartozó órajelek összehasonlítása. -
Televan74
nagyúr
válasz
Malibutomi #20047 üzenetére
Nincs gond az AMD -vel,azonos áron kínál azonos teljesítményt,picit magasabb fogyasztással.
-
Venyera7
senior tag
válasz
FollowTheORI #20045 üzenetére
Az lenne jó ha mindig ez futna, akkor nem lenne semmi gond.
(#20035) Keldor papa:
Én a 4gb vram miatt adtam el. Egyébként 4k-ban nagyon ott van.
-
válasz
killer095 #20043 üzenetére
De ott sem a Vulkan segített sokat, már ha jól értem mit csináltak, hanem az hogy engedtek spéci AMD "gépi kódot" futtatni a szabványon kívül.
Ezt meg lehet csinálni ugye DX11 és DX12 alatt (mellett is), semmi köze az API-khoz... lásd ugye a GPUOpen: Shader Intrinsic Functions-t.Ez kb azonos azzal, mikor ASM gépi kódot futtatsz és programozol egy CPU-ra, mondjuk a magasabb szintű C++ -ba ágyazva.
Ez számomra amugy kb a 3DFx Glide időket idézi... ami ha belegondolunk nem olyan jó irány. De erről már Abu is beszélt.
-
FLATRONW
őstag
válasz
Malibutomi #20025 üzenetére
Gondolom ezt az alacsonyabb órajel mellett elért azonos teljesítményt pozitív dolognak veszitek.
Azonban vegyétek figyelembe azt is, hogy jóval több shader egységgel érik el ezt a szintet.970- 1664
390- 25601060- 1280
480 - 2304 -
killer095
őstag
válasz
FollowTheORI #20042 üzenetére
A frelsorolt 3 dologból egyedül a vulkánban láűtok egyenlőre potenciállt, a dx12 még nagyon kezdetleges, a vulkan is, de az már bizonyítgat a doomban! A mantle meg egyértelműen bukó!
-
válasz
Petykemano #20038 üzenetére
Mármint a bonyulultabb, de rugalmasabb megoldás és ezáltal a kevésbé magas órajel pl?
Á, ez sokkal régebbi dolog... ez a GPGPU irány miatt van AMD oldalon (és amiért anno felvásárolták az ATI-t), meg a heterogén CPU+GPU (APU) integrálás miatt, ami még mindig nem jött el igazán PC fronton (a piaci felosztás/gyártók helyzete miatt), bár a mostani konzolok nagyon közel vannak már, csak ugye az egy elég spéci területre (játék) van jelenleg használva. PC-n ugye ennél egy sokkal szerteágazóbb hasznosításra lenne lehetőség. De meg kell várni sajnos amíg az intel is eljut arra a szintre... az meg nagyon lassan és nyögvenyelősen megy.
Ez az irány megkövetelte az összes dolgot amit beleraktak a hardverbe (preempció, dinamikus erőforrás kiosztás, stb stb), ez gyakorlatilag egy "központi processzor" is kéne egyben legyen... cserébe sajnos azzal járt hogy grafikára már nem annyira hatékony az egész, ezért marad benne (relative) sok/több kihasználatlan képesség és erőforrás. És valószínűleg van pár dolog amit kénytelenek leemulálni is, ezért a driver sem mindegy mit csinál, illetve nem tud olyan hatékony lenni, mint a másik oldalon.
+ az utóbbi években már az AMD "filózófia" szintjén mindigis alultervezte a kimondottan grafikus végrehajtásra való részeket, a compute általános részeket meg felül. Ezért kicsit mindig aránytalan (és kihasználatlan) volt eddig ez a része.A VR és a DX12/Vulkan/Mantle dolog, az már csak egy amolyan "végterméke", ennek az iránynak, félig meddig kényszerből is... ami mellesleg jókor is jött az AMD-nek (nyilván az API-s dolgot meg ők "kényszerítették" ki).
NV meg ugye egy sokkal inkább célhardvert csinált, erős a grafikában, arra van kihegyezve az egész, és az "általános" compute/GPGPU jellegzetességeket sokkal lassabban (szándékosan?) teszi bele. Ezáltal egy jóval egyszerűbb és spórolósabb/hatékonyabb GPU-t tudott a játékospiacra hozni, főleg a Maxwellel, amin szinte alig változtattak (egy két nagyon kötelező dolgot leszámítva, lásd preempció, dinamikus erőforrás kiosztás) a Pascalban.
-
Petykemano
veterán
válasz
FollowTheORI #20034 üzenetére
Szerintem ezeknek a jellegzetességeknek a háttéerében a VR áll. Sokan azt gondolják, h az aszinkron compute célja a rossz ütemezés, rossz hardverkihasználtság, kiegyensúlyozatlanság miatti számítási buborékok munkára fogásánal halva született ötlete, egy tartós hiba, bénaság elmaszkolásának kétségbeesett kísérlete.
Pedig szerintem a kiegyensúlyozatlanság, a buborékok kvázi szándékosak, a VR irányába. El tudom képzelni, hogy ha a cél a frametime leszorítása, akkor ennek egyik leghatékonyabb módja, ha a egy kép előállítása érdekében a különböző végrehajtóegységeket terhelő feladatokat a lehető leginkább képes legyek rajtuk párhutamosan végrehajtani.A buborék persze lehet melléktermék. Ha én az arcitektúrámat a párhuzamos végrehajtásra gyúrom ki, lehet, hogy nem leszek olyan jó hogyismondjam egyszálú "outoforder" végrehajtásban. De lehet szándékos is, annak érdekében, hogy ha már beállok emögé a koncepció mögé, akkor tudjam is előnyét/hasznát felmutatni, ha valaki felveszi a fonalat.
Én is jobban örülnék, ha generációnként csak egy ilyen tegyünk bele minden kísérleti nyulat arcitektúra lenne, a többi a korábbiak butított, kiherélt verziói.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
killer095 #20036 üzenetére
Ezért mondjuk leginkább az felelős aki beetette az embereket, hogy 4GB bőven elég, hiszen DX12 sokkal jobb memóriakezelésben, és a konzol is csak 300 megát fogyaszt ugyan ott, ahol a PC 1 GB-ot
.. meg, hogy a HBM cserélgeti úgyis. Csak azt felejtettük el, hogy hiába cserélgeti, akkor is stabilabb és gyorsabb, ha ott csücsül a 8 GB-ban, mint a VRAM és a RAM között száguldozik az adat.
-
keIdor
titán
válasz
killer095 #20002 üzenetére
Bár a Fury X start óta határozottan fejlődést látok, azt sokkal jobban elrontották. Ráadásul a kártya totális bukás lett, alig adtak el belőle, akinek eladták azok is béta teszterek lettek egycsapásra. No meg még a hívek is szabadulnak meg tőle. Mikor azt látom, hogy a gollo91 meg a Pepeee is szabadul tőle, akkor igen nagy lehet a baj.
-
válasz
olymind1 #20030 üzenetére
Bonyolultabb belső felépítés és logikai áramkörök (cserébe rugalmasabb és "többre képes"), plussz jóval kevesebb energiát fektettek már az áramkör elektromos jellemzőinek optimalizálására, összehangolására (kevesebb pénz, idő, erőforrás fordítható erre). Kb ezek lehetnek a fő okok.
Persze lehet a TSMC is jobb minőséget gyárt még/most, mint a GloFo.Az NV elmondta hogy nem kevés energiát fektettek abba hogy a belső jelterjedés, elektromos tulajdonságok, zaj minél jobb paraméterekkel rendelkezzen.
-
-
Petykemano
veterán
válasz
Malibutomi #20025 üzenetére
Sajnos az, ha egy architektúra alacsonyabb órajellel hoz egy teljesítményszintet, az csak akkor jelent előnyt, ha közben kevesebbet is fogyaszt. Nem?
-
olymind1
senior tag
Az vajon mitől lehet, hogy az AMD-k alacsonyabb órajelre képesek csak
-
-
killer095
őstag
válasz
->Raizen<- #20027 üzenetére
Bociharc
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #20021 üzenetére
Ebben teljesen igazad van, csak nem erről ment a téma. De ha Te nem voltál azok között, akik megint túl sokat vártak, akkor megkövetlek.
De ha már itt tartunk, nekem pl édes kevés, ha a tesztekben egálra hozza ki az AMD, ennél sokkal több kell, hogy megint AMD-t vegyek.
-
killer095
őstag
válasz
Malibutomi #20021 üzenetére
"AMD alacsonyabb orajeleken uzemel, ugy hoz hasonlo teljesitmenyt."
Kérlek mutass rá mely AMD vga is az amire célzol
Ja hogy még mindíg nem tudták eldönteni mikor is dobják piacra, szokásos AMD felkészültség, és minőség
gollo91:
Ujdonság, ami megint csak nagy ígéreteket hoz magával, amik mire beérnének kukázódik a vga!De szerintem egy 1080 tulaj ha kijön is körberöhögi majd ujdonság ide vagy oda!
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
killer095 #20019 üzenetére
Hu akkor amelyik csak 2050-et bir mint sok review-ban az visszaviheto?
Epp az elobb volt szo rola hogy az AMD alacsonyabb orajeleken uzemel, ugy hoz hasonlo teljesitmenyt.Stilusodat nem minositem inkabb, de lenne mit csiszolni rajta.
(#20020) daveoff
Visszaolvasnal megtudnad.
Ugy jon ide, hogy ezt is sokan megkajaltak aztan ment a talalgatas, hogy a customok majd mennek 2500-at...az bejott nagyon.Altalanositassal meg az a baj, hogy konnyen felremegy...
"Ti talalgattatok.....nem jott be"En most is hasonlora szamitok, hogy 1300-1400MHz-et latunk max a GCN-bol, de az pariban lesz a 2GHz-es Pascallal.
Ha a 2304 magbol indulok ki es az 1266mhz orajelbol, akkor 390x teljesitmeny korul lehet inkabb.
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #20017 üzenetére
Akkor ez most hogy kapcsolódik a témához? NV megmutatta mit tud a kártya, AMD meg nem, hanem Ti találgattatok, nem jött be.....most sem...
-
killer095
őstag
válasz
Malibutomi #20017 üzenetére
De legalább megy annyin az AMD mennyin is megy?
Jah várj -
gyiku
nagyúr
válasz
Malibutomi #20017 üzenetére
2114mhz [link]
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #20014 üzenetére
Mit mondott az NV a refre? Linket tudsz?
-
radi8tor
MODERÁTOR
Személyeskedés/cyberbullying-ből elég is lesz!
-
Motyi
senior tag
-
Motyi
senior tag
válasz
Malibutomi #20000 üzenetére
Én is megettem, hogy 67 fokos lesz 2100-on, pedig csak 60 fokos és ráadásul hangtalan is a hűtés.
-
Zeratul
addikt
válasz
Ren Hoek #19986 üzenetére
Be kellene látni hogy mindkét gyártónak ez az első FinFet chipje (intel 14 nanon több mint 1,5 évet szerencsétlenkedett mire piacra tudta dobni) és mindkettőnek ki van nyomva a bele gyárilag, 10% tuningnak mindkét esetben nagyon örülni kell. nV esetén kb 1,5x órajel kell az AMD teljesítményéhez, így nominálisan többnek kinéző OC még kevesebbet hoz a konyhára.
-
válasz
Malibutomi #20000 üzenetére
És tényleg annyi, más kérdés, hogy közben majdnem felszáll a gép
De legyünk realisták, AMD oldalon tényleg 5x annyi volt a csodavárás. A Pascal nagyon konzervatív launch lett, a performancia ígéretek a cherry picked esetek helyett általánosan igazak voltak.
-
killer095
őstag
válasz
Malibutomi #20000 üzenetére
1:tud 67 fokos lenni a ref, csak pörgetni kell a mókuskereket
2:2100mhz-nél fesz lock, és tdp limit áll fent így nem megy annyit jelenleg, a ref nem is fog többet, de a nem refekre készitik a megoldást, plusz a sok találgató ezt még akkor nem tudta, az archban benne van a 2500!
extreme tuningban ment már 1080 2800-at is3: tény hogy sok emberke mantrázik, de maga az NV kevesebbet kinlódik, és ésszel bizniszel, az AMD-nek is jót tenne egy kis szürke állomány, mert hát a 480 startján röhög most a világ, miközben az 1060-at az veszi meg aki akarja, és 20 változatban!
(egy vga sem tehet arról hogy ha terjed róla az urban legend ezt hozzáteszem) -
cyberkind
félisten
válasz
Malibutomi #20000 üzenetére
Valakinek 60 fokos (vagy valahogy így) max 2100-on a custom.
Persze ehhez el kell vetni a gyári venti profilt amiben leállnak a ventik és hasonlók.(#19999) Ren Hoek
Vagy veri vagy pont hozza, én is ezt akartam volna, de az, hogy beszerezhetetlen volt sokáig + még most sincsenek annyira acélos készletek (sőt valamelyikből nincs is) kicsit idegesítő, úgyhogy nem vártam tovább.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / RTX 3070Ti / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Targus Universal USB 3.0 DV1K-2K Compact docking station (DisplayLink)
- Önerő nélkül is megvásárolható .1-10 hónap BANKMENTES részletfizetés.Arena Racer szövet gamer szék
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X280 - i5-G8 I 8GB I 512GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest