Hirdetés
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- ZolaMan: NerdQAxe++ 4.8TH/s SHA256 BTC Miner Modding
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
Hamar jött a Mikulás:
From Project Amethyst to the Future of Play: AMD and Sony Interactive Entertainment’s Shared Vision
Neural Arrays, hogy minél nagyobb és komplexebb hálókat lehessen rányomni a GPU-ra, Radiance Core-ok a GPU-ban villámgyors RT-re és PT-re, Universal Compression. Úgy látszik, hogy az AMD és a Sony keményen dolgozik és már nem az NVIDIA után futnak
Gondolom mindezek az RDNA5-ben (UDNA) is ott lesznek. -
PuMbA
titán
GeForce RTX 4080 SUPER with 32GB GDDR6X memory now available in China
4080 Super-ek is vannak, nem csak 90-es kártyák

-
PuMbA
titán
Ezt 3DMark Fire Strike-kal, ami egy DX11-es teszt
Sajnos ennek a tesztnek a limitációja, hogy futnia kell a 2009-es kártyákon is, így a modern kártyák nem tudják megmutatni teljes erejüket.S_x96x_S: Gaming felhasználásra biztosan pontosabb képet ad a Steam statiksztika, mint a JPR, hiszen AI kártyákon biztosan nem futtatnak Steam-et soha.
-
PuMbA
titán
válasz
Raggie
#49837
üzenetére
Ezt mondjuk én sem értem. Onnan vettem a Radeon 9070-emet, ahol a legolcsóbb volt
Nincs AMD-s "boltom", ahonnan kizárólag veszem az AMD-s VGA-kat.Abu85: "Azt azért nem hiszem, hogy globálisan is kétszer annyi 9070 XT fogyna, mint 5070 Ti."
Én se, hiszen a MindFactory-nál jóval kevesebb az AMD előny.
b.: Ez igaz, akkor volt az, amikor az AMD market share 16%-ra ugrott fel, mert kiszórták az RNDA2 kártyákat jó olcsón. Ezután jött a nagy AMD lejtmenet, mert az RDNA3 eladások a megjelenés után hamar befuccsoltak.
-
PuMbA
titán
"Ezért van az, hogy mást mutat a JPR, és mást mutatnak a boltok saját eladásai, akik elárulják, hogy miből mennyi fogy. De egyik sem rossz, csak más piacról szól."
Ezért van közelebb a gamer gépekben található arányhoz a Hardware Unboxed által említett bolti adat, hogy 2x annyi 9070XT fogyott, mint 5070 Ti, mint a JPR mérése, hiszen boltokból főként gamerek vesznek VGA-t. A JPR adataiban pedig jóval több AI VGA szerepel, ami sose került boltba.Az biztos, hogy az AMD sokkal több VGA-t adott el most, mint az utóbbi 2-3 évben bármelyik negyedévben, hiszen a 2025 Q2 adatokban 73%-os Gaming bevétel növekedés lett, míg az előző években minden negyedévben csökkenés volt.
-
PuMbA
titán
Intel Fixes CPU Overhead Problem

Na, reméljük az Intel fojtatja a megkezdett utat ezek után
A következő generáció startjára már ez sem lesz gond. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#49791
üzenetére
THE NVIDIA AI GPU BLACK MARKET | Investigating Smuggling, Corruption, & Governments
Számok nem hiszem, hogy kellenek, amikor egész épületek foglalkoznak ezzel
Nem 5000 darabra rendezkedtek így be, az gondolom tiszta mindenkiben. Nem mondom, hogy az AMD nagyon sokat visszahozott, de a játékosok gépében számomra elég hihetetlen a 8-92%-os arány.BerserkGuts: Ezeken a tényeken nem vitatkozok, de amit beszúrtál az csak eladást mutat. Nem mutatja, hogy mennyi NVIDIA ment el játékosok gépébe. Mindent mutat, az összes AI-ra eladott VGA-val, mint ahogy 2021-ben is benne volt minden kripto VGA eladás, ami természetesen nem számít a játékosok szempontjából.
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#49787
üzenetére
Már megbeszéltük, hogy a JPR statisztika nem kizárólag a gaming felhasználást nézi
Ami megy a kínai AI átalakító szalagsorra, amikről látjuk a képeket az is eladás, de sose futtatnak rajta egy darab játékot se. Kripto őrületkor is volt eladás bőven, csak közben a játékosoknak nem maradt semmi. -
PuMbA
titán
Were Strong RDNA 4 Sales Fake News?
A Hardware Unboxed kérdezősködött. Ausztráliában a boltok 2x több 9070XT-t adtak el az utóbbi 6 hónapban, mint 5070Ti-t. Egy boltban pedig azt is megtudták, hogy az utóbbi 1 hónapban is ez volt náluk az arány. 9070-ből pedig 1,7x annyit adtak el összességében, mint 5070-et. Az utolsó 3 hónapban már csak 1,3x annyi 9070 ment el, mint 5070.
Szóval a JPR Market Share-je továbra is úgy néz ki, hogy azért billen az NVIDIA oldalára, mert AI felhasználásra mennek, illetve összesített eladásban az NVIDIA vezet, mert sokkal több modellje van az 5000-res szériában.
-
PuMbA
titán
PC Gaming Market Goes Into Overdrive Mode, Hardware Sales Grow By 35% To Hit $44.5 Billion
A PC Gaming dübörög. Jobban nő, mint a konzol. Nem csoda, hogy egyre hamarabb és egyre több konzol játék jelenik meg PC-re

Ami érdekes:
"The report also highlights that the entry-level PC gaming market is projected to shrink by 13% over the next five years."Ez azt jelenti, hogy az AMD-nek és az NVIDIA-nak az alsó / legalsó kategóriára kevésbé kell fókuszálni, mert inkább alsóközép / középkategóriás VGA-kat keresnek a játékosok.
-
PuMbA
titán
válasz
Pocoyo.hun
#49759
üzenetére
Igen, tudjuk, hogy az RDNA3 mennyire nem sikerült jól
Az eladások a padlóig estek, de az RDNA4 már sokkal jobb, ezért is lett 73%-os növekedés. Ami kellett a felhasználóknak az a sokkal jobb RT teljesítmény és egy sokkal jobb minőségű felskálázó és ezt az RNDA3 nem adta meg az RDNA2 után. Az RDNA3 igazából egy RDNA2.1 volt, hiszen majdnem ugyanazt tudta. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#49757
üzenetére
"Csak ugye az AMD eladasok nem novekedtek Q2-ben, hanem csokkentek."
Növekedtek Q2-ben, sok negyedéves esés után először (AMD Reports Second Quarter 2025 Financial Results):
"Gaming revenue was $1.1 billion, up 73% year-over-year driven by an increase in semi-custom revenue and strong AMD Radeon™ GPU demand."
-
PuMbA
titán
Environment Artist Reacts: Rivers in Kingdom Come: Deliverance II
Érdekes meglátás:
"Hi! I'm a 3D Environment Artist. I've worked on GTA 5, RDR 2 & GTA 6 during a 12 year period at Rockstar Games. I've also worked at Traveller's Tales and Bizarre Creations."Ha szinte minden UE5 játék szaggat, mert minden fejlesztő ugyanazokat a hibákat követi el a motor használatakor, akkor szerinte nem a fejlesztők hibásak, hanem az Epic kommunikációja rossz vagy strukturális hibák vannak az UE5-ben
Azt is mondja, hogy kevés céghez jutnak el az Epic mérnökei, hogy segítsenek. Szóval ő nem igazán veszi be Tim Sweeney magyarázatát. -
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#49690
üzenetére
Ezt a tesztet néztem nem rég és tényleg az a röhej, hogy az RTX4080 1fps-sel jobb az RTX5080-nál
Pedig ellenőrizte Steve és újrafuttatta, de ugyanezt kapta. Ez az 5000-res sorozat valahogy felemás lett, mert olyanok derülnek ki róla az idő telésével, amire nem gondoltunk volna. Például, hogy közel sem olyan konzisztensen működik, mint a 4000-res széria. Valahol gyors az 5000-res széria, valahol tök lassú.Abu85: Értem, kösz az infókat!
-
-
PuMbA
titán
Aki erősen NVIDIA-s az tényleg nem fog kis dolgokért váltani
Náluk csak akkor van esélye az AMD-nek, ha jóval alacsonyabb az ár vagy az FSR4 játék támogatottságban és tudásban - már 1,5 éve van Ray Reconstruction a DLSS-ben - közel lesz a DLSS-hez.Az AMD-nél a lassúság még mindig megvan, hiszen az FSR4 szokásosan nyögvenyelősen indult. Azt hittem, hogy pikk-pakk egy kész SDK-t leraknak márciusban. Hát nem. Először jött a driveres felülbírálás, fél év múlva nemrég jött meg csak a játékba implementálható SDK, és év végén lesz csak a DLSS-hez hasonló Ray Reconstruction. Az irány jó, hiszen hosszú ideje elsőnek növekedtek az AMD Gaming bevételek 2025 Q2-ben, de kell a teljes FSR Redstone.
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani
#49674
üzenetére
Borderlands 4 vs Cyberpunk 2077
Borderlands 4 on the Badass preset vs Cyberpunk 2077 with full Path Tracing. Both at 1440p DLSS 4 Quality on the RTX 4070 Super. And guess what? Performance is almost the same between them. And I suspect this applies to most recent UE5 games too. Absolutely ridiculous.
Na, lassan eljutunk oda, hogy a CP2077 PT-vel jól optimalizáltnak számít
A Borderlands 4 fejlesztők teljesen nonszensz módba kapcsoltak közben Steam-en:"Love how modern day games cant be bothered to be optimized anymore, and they still want 70$"
Válasz: "We know PC optimization can be a bit tricky, so we'd like to help you. If you need further help, please reach out to support. If you can share your PC specs with us, include in detail what you're experiencing, any video clips or screenshots, and other relevant info."
-
PuMbA
titán
válasz
Kolbi_30
#49670
üzenetére
Igen. Itt is inkább az látszik, hogy közel alapértelmezett állapotban használták az UE5-öt. Minden effekt, mindent opció bekapcsolva, Lumen, Nanite, Virtual Shadow Maps, mint egy ultra realisztikus real life játéknál mint pl. Mafia: Old Country és megcsinálták / belerakták ezeket a modelleket, textúrákat, hangokat stb. és kész a játék.
-
PuMbA
titán
Illetve amit T.Peter is írt, hogy a rajzfilmszerű grafikától még a Lumen, Virtual Shadow Maps ugyanúgy keményen számolódik, mint más játékokban realisztikus megvalósítás mellett. Ilyen típusú játékhoz nem biztos, hogy kell vagy megéri használni az UE5 összes csillivillijét, hanem elég valami egyszerűbb és gyors pipeline, mint pl. a Valorant-nál.
-
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#49660
üzenetére
"Rockstar-tol sem kell csodat varni, nem volt olyan jatekuk ami flawless lett volna konzolokon megjeleneskor."
Ez igaz, de a Rockstar-nál látszik az ok, hogy miért nem flawless
Annyi minden van benne és olyan megoldások, amiket máshol nem vagy alig látsz. Hmm...még árapály szimuláció is lesz? Ok, megértem, hogy nem fix 30-cal, hanem valahol 27-en fog futni konzolon a GTA 6. Én nem hibátlanságot várok el a stúdióktól, hanem azt, hogy nagyjából ésszerű dolgok legyenek.AsakuraDave: Ja, bár én 1-1,5 éve vettem utoljára játékot, mert kevés az időm. Így csak olyan játékok jöhetnek szóba, ami érdekel és magas szintet üt meg. N+1-ik shooter meg optimalizálatlan dolgok nem izgatnak. Most az őszi Steam vásáron tervezek venni megint játékot.
-
PuMbA
titán
A legtöbb stúdiónál jelenleg a játékos elégedettsége a legutolsó prioritás. Ez a szégyen. A Rockstar majd megmutatja a GTA6-tal hogy kell ezt csinálni a többi stúdiónak

#49656 Abu85: Kösz az infót! Félkész dolgot akkor sem kell kiadni és itt látszik amiről beszélek, hogy nem a játékosok a prioritás. Mi nyeljük le az akadozást, mert fizettek XY-ért meg ilyen baromságok
Jó lenne valami jó nagy profitesés a cégeknek meg még pár bezárás, hogy kicsit elgondolkozzanak. -
PuMbA
titán
válasz
AsakuraDave
#49651
üzenetére
Most sok helyen mélyponton vannak a játékstúdiók, talán azért, mert volt leépítés.
Cyberpunk 2077-hez jött egy 2.3-as javítás július közepén, amit a Virtuos csinált és azóta folyamatosan akadozik 3 másodpercenként a játék AMD kártyákon. Sok YouTube videó van erről, illetve nálam is játszhatatlan a "rángatás" miatt. Beküldtem már régen a hiba jelentésemet, amiről érkezett visszajelzés, hogy felvették a ticket-et rá és tudom, hogy másik is jelentették, mert látom a játék fórumán.
Tegnap kijött egy 2.31-es patch a játékhoz és nem javították ki....volt egy jó állapotban lévő játék, azt is sikerül elb*szni. Ez egy dolog, de hogy egyáltalán nem sietnek a javítással, semmiféle kommunikáció nincs erről az már vérlázító, mintha nem hibáztak volna, minden f*sza. Nyaralnak, felveszik a csillagászati fizetést és ennyi.
-
PuMbA
titán
RTX 4060 - Borderlands 4 : The Most Popular GPU is Struggling
1080p Lowest grafika és 60 fps nincs meg 4060-on úgy, hogy egy darab fűszál se látszik már ilyenkor, hiszen a Foliage Density beállítás off-on van
Nagyon nem értik az UE5-öt... a stúdiók nagy része. -
PuMbA
titán
Silent Hill f First Look - Three Hours Hands-On Impressions - PC/PlayStation 5
UE5, de vajsima 60 fps PS5-ön és nincs ditheringes / zajos / túlélesített kinézet
A NeoBards Entertainment ezek szerint tudja rendesen használni az UE5-öt. -
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#49588
üzenetére
Ezt egy UE5 fejlesztő írta [link] :
"The performance improvements we have seen since 5.0 are extremely significant, especially, iirc, 5.4 and 5.6.
I also suspect, as you say, that a huge part of the issue has been documentation and best practices. Epic has not done a good job of compiling information about how to optimize for lumen, nanite, world partition (and HLODS). And we are just now starting to see the industry build enough communal knowledge to actually use these systems as intended."Egyébként ezt olvasva találtam rá, hogy a Valorant hogy működött / működik olyan jól UE4 és UE5 alatt. Hát úgy, hogy saját renderer-t használnak: VALORANT’s foundation is Unreal Engine

"We made big investments in the engine’s rendering layer; a non-exhaustive list includes:
- Custom forward renderer based on Unreal Engine’s mobile rendering path.Our implementation predates the forward shading renderer added for desktop in UE4.14.
- Unique base pass shaders authored to support just the capabilities we need with as few instructions and texture samples as possible. Base environment material’s pixel shader uses just 41 instructions and one texture lookup when material quality is set to low."
- Various tweaks for decals, including culling based on facing as well as occlusion culling with custom visibility queries, simplified vertex fog support, and custom lighting contributions.
-
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#49586
üzenetére
"Amikor meg csak ue4 volt, 4.0 es 4.27 kozott nem zavart az oriasi elteres?"
Nem zavart, mert alig volt UE4 játék és az általam játszottak más motort használtak
Most az UE5 mérföldekkel népszerűbb és már olyan játékokat is kiadnak vele, ami engem érdekel. Ezekkel meg majd szeretnék normálisan játszani. -
PuMbA
titán
Illetve 1080p Low-on fények és árnyékok nélkül sem éri el a 60fps-t egy RTX4060! Pedig se Lumen, se Virtual Shadow Maps, se semmi nincs és ekkor a játék PS3 grafikai szintet hoz.
DigitalFoundry beszélt erről egy új videóban, hogy a fejlesztők is sárosak, de az UE5.4 / UE 5.5-ig nem volt kielégítő sebességű a motor
Jó látni, hogy most már kb. mindenki beismeri, amit szoktam mondani, hogy béta állapotban adták ki. Az UE 5.4-nek kellett volna az UE 5.0-ának lennie. -
PuMbA
titán
Na, megjöttek a JPR adatok, de még csak az összesített
NVIDIA Claws Away More PC GPU Market Share From Intel & AMD As Shipments Reach 74.7 Million Units In Q2 2025Az NVIDIA 4%-kal növekedett 20%-ról 24%-ra. Intel 61%-ra csökkent 63%-ról és az AMD 14%-ra csökkent 17%-ról.
Nagyot mentek a diszkrét VGA-k:
"Comparing the year-to-year trend, total PC GPU shipments increased by 4.9% while desktop graphics cards (Discrete GPUs) increased by 11%, and notebook shipments increased by 2.5%. This means that currently, the market is more responsive to the discrete graphics cards"
-
PuMbA
titán
Az MGS Delta "optimalizáció" újra lecsap: [link]
Egy egyszerű por effekt felezi az fps-t
És még hány ilyen dolog lehet benne. Szerintem minimum kétszer gyorsabban futna a játék, ha rendesen megcsinálnának benne mindent. -
PuMbA
titán
Igen, 2020 után teljesen megváltozott a GPU piac. Az előtt a konzumer kártyákat szinte csak játékra lehetett használni, a professzionális kártyák meg voltak melóra. Ma a konzumer kártyák pl. az RTX5090 32GB olyan erős és olyan sok VRAM-ja van, hogy befoghatod AI-ra vagy bármilyen keményebb munkára simán. Nem véletlenül építenek át csillió darabot szerver felhasználásra "sunyiban" a kínai szankciók kijátszására. Elmosódtak a határok, de nagyon.
KAMELOT: Igen, ez se tudható.
-
PuMbA
titán
válasz
Raymond
#49487
üzenetére
"Semmitol nem masok a termekek mint eddig."
A termék ugyanaz, de most már sokkal többre használható, mint 5 éve
Az AI boom miatt otthonra is vehetsz egy VGA-t és AI-ozhatsz rajta. Ez az AI PC bélyeg rész és egy teljesen új ügyfélkör került ide, ami persze eladás, de nekem mint játékos teljesen lényegtelen, illetve a topik is játékokról szól, ha jól gondolom, de javíts ki ha nem. Én arra vagyok kíváncsi, hogy játékra mennyien vettek NVIDIA-t. -
PuMbA
titán
Nincs kétség bennem, hogy jók az eladások, ahogy Raymond írja, mert az NVIDIA-ról beszélünk, de ebből sajnos a játékra szánt DGPU eladás még nem látszik. Biztosan jön hamarosan a Jon Peddie Research a GPU market share számokkal, mert most már AMD és NVIDIA Q2-es számok is megvannak

Javítás az előbbi hozzászólásomhoz: "de a Gaming and AI alá lett berakva a GeForce NOW meg az OpenAI is, amiből egyik se DGPU eladás."
Az OpenAI-os felhasználás az DGPU eladás, csak ugye nem játékra használják.
-
PuMbA
titán
válasz
Raymond
#49482
üzenetére
Várjuk a market share adatokat
Azt tegyük hozzá, hogy a Gaming and AI PC az egy kategória alatt van, ami látszik a jelentésben is, hiszen ilyen kiemelt eredmény van leírva, aminek ugye semmi köze a Gaming-hez:"Partnered with OpenAI on the launch of its newest open-weight models optimized for RTX GPUs for fast, local inference in popular tools like Ollama, llama.cpp and Microsoft AI Foundry Local."
Na meg az e mellé leírt GeForce NOW sem otthoni GPU váráslást jelent.
Raymond: "Ennek semmi jelentosege nincs. "
Akkor miért vannak nem Gaming dolgok a Gaming szekció alá írva? Ha a Data Center-hez számolnák, akkor az alá lenne írva, de a Gaming and AI alá lett berakva a GeForce NOW meg az OpenAI is, amiből egyik se DGPU eladás.
-
PuMbA
titán
"Many developers start working on games on high-end hardware and leave optimization and testing for lower-end hardware for the final stages of development. Optimization is not an easy task, and should be implemented early in the development process, Sweeny added, and Epic is preparing several measures to address this issue. The first one is to improve Unreal Engine 5 support and add automation features for various devices that will make developers' work faster and easier. The second is to improve developer training to provide optimization-specific training and raise awareness on how optimization should begin early during the development process. With games being more complex than ten years ago, optimization issues can no longer be addressed at engine level only, so game developers and engine developer must collaborate to solve these issues, Sweeny concluded."
-
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT
#49475
üzenetére
"Ha meg kihagyod, honnan tudod hogyan megy a játék?"
Onnan, hogy megbízható emberek videóit nézem pl. DigitalFoundry vagy zWORMz Gaming
Ha mindent nekem kéne megnéznem és csinálnom, akkor nem lenne életem és egész nap a gép előtt görnyednék, hiszen szoftverfejlesztőként dolgozok, ami miatt így is sokat ülök előtte és megőrülnék. Más játékok nem akadnak nála, tehát biztos nincs szarul beállítva a gépe, tekintve, hogy évek óta tesztel szinte minden játékot. Ő egy hozzáértő ember, a videóival már régóta bizonyította. -
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#49471
üzenetére
Igen, én is erre várok, hogy mikor tűnnek el a rossz döntések, mert az UE5 motoros játékok többségénél feltűnően sok van
Vagy nem értik még a cégek, hogy ha nem csinálják meg ezeket akkor gatya lesz az egész, vagy nem tudom, de reméljük hamarosan lesz javulás és nem azt kell nézni egy UE5 játék megjelenésekor, hogy na ez most szaggatni fog-e, így 3 évvel a motor megjelenése után. A játékiparban azért lassan őrőlnek a malmok, ez tény.KAMELOT: 80 EUR sok lóvé egy remake-ért. Most biztosan kihagyom.
-
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#49468
üzenetére
A Virtuos csinálta az Oblivion Remastered-et, szóval az ember azt hinné, hogy már nagyon ismerik a motort, de úgy látszik, hogy mégse. Még a Fortnite-on is dolgoztak. PS5-ön Performance módban 60 fps-t kellene tartania, de 30fps-re esik be a játék egy robbanás miatt: [link]
Most mit lehet erre mondani. Vagy egyáltalán nem kérnek az Epic-től segítséget vagy totál káosz van a cégnél.
-
PuMbA
titán
Az UE5-öt AAA játékokra használó tech lead-ek / fejlesztők továbbra is mintha nem hallottak volna olyan szóról, hogy optimalizálás. Ilyen gigantikus akadozásokat sikerült összehozni:
RTX 5090 - Metal Gear Solid Δ: Snake Eater - What a Mess...
Kíváncsi vagyok, hogy mikor jön el a pont, amikor egyszer elkezdenek ilyenektől mentes UE5 játékokat kiadni, mert így 3 évvel a megjelenése után még mindig csak várunk és várunk és várunk, hogy a cégeknek legyen annyi konyítása a motorhoz, hogy ilyenek ne fordulhassanak elő
Saját motorral valahogy jobban ment a fejlesztőknek ez. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#49438
üzenetére
A 3 és a 3.5 ugyanaz, hiszen a 3.5 a 3-as alacsony fogyasztásra optimalizált változata és semmit se tud abból, amit az RDNA4. [link] A lényeg, hogy a játékoknak futniuk kell rendesen, hiszen a handheld-ek még gyengébb, mint egy asztali VGA, tehát az jövőbeli címek optimalizációja biztosan nem lesz félvállról véve

-
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#49430
üzenetére
"Ahogy az új Mafia-nál, itt is elmebeteg mód, brutálisan magas a gépigény, már nevetségesen magas, normálisan megírt játékoknál full Path Tracing mellett kap az ember ilyen tempót."
Az optimalizáció kifogyott
Nagyon kíváncsi leszek, hogy a STALKER 2-ből az 5.1-ről az 5.5-re váltáskor most ősszel mennyi plusz teljesítményt tudnak kiszedni. -
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#49424
üzenetére
"Az ilyen nagyobb léptékű motor upgrade nagyon ritka, főleg az UE játékok esetében."
Pedig pont az UE játékoknál könnyebb elvileg a helyzet, hiszen be tudod tölteni az editorba a régi projekteket. Valorant-ot is összehozták a 4.27-ről 5.3-re. Ott azért könnyebbség, hogy maradtak DX11-en, tehát semmi Lumen, Nanite, Virtual Shadow Maps, csak régi vágású penge éles kép MSAA-val.
"Hellblade II nem kapott motorfrissítést, legalábbis a hivatalos changelog szerint, viszont kapott egy very high grafikai presetet és natív DLSS 4 implementációt."
A felhasználóknak nem igazán szokták kiírni a motorfrissítést, mert a legtöbb ember azt se tudja mi az, szóval ez nem jelent sok mindent
Ritka, amit a Stalker 2 esetén láttunk, hogy kiírják pontosan, hogy igen motor frissítés történt és erre a verzióra. Szerintem egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor láttam hivatalos changelogban motor frissítési infókat 25 év alatt. -
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs
#49421
üzenetére
Annyi biztos, hogy megérje a munkát. Ritkán frissítenek nagy mértékben egy motort csak úgy a kiadás után

-
PuMbA
titán
A cikk hibás
, a hivatalos GSC tweet-ben szerencsére még jobb hír található:"Our main mission in the near future is upgrading the game to Unreal Engine 5.5.4. This will bring new features and tools to make the Zone an even better place, but more importantly — bringing the latest Unreal Engine 5 optimizations will lead to better stability and performance."
-
PuMbA
titán
STALKER 2 2025 Roadmap Includes UE 5.4 Upgrade, New Missions, Anomalies and More
"Engine update to Unreal Engine 5.4 (for optimization)"
Hát igen, tegnap a Senua's Saga: Hellblade II kapott hasonló vérátömlesztést...sajnálatos, hogy ezeket a játékokat muszáj volt egy optimalizálatlan béta motorral megcsinálnuk, de örömteli, hogy a fejlesztők látják, hogy mennyivel jobb egy új verzió és frissítik
Black Myth: Wukong when? -
PuMbA
titán
"NVIDIA: Work graphs are supported on NVIDIA GeForce RTX GPUs starting with GeForce RTX 30 Series"
NVIDIA fine wine
Mondjuk kérdés, hogy melyik architektúrán mennyit hoz... -
PuMbA
titán
válasz
gejala
#49405
üzenetére
Az is baj amúgy, hogy olyan dolgokat használnak, amiről már tudjuk, hogy elavult és eszi a CPU-t, mint az állat. SW RT már nem ajánlott az 5.6-ban, hiszen a HW RT jóval jobb minőséget és ugyanolyan sebességet tud

"In Unreal Engine 5.6, Lumen Hardware Ray Tracing (HWRT) mode delivers even greater performance on current-generation hardware. These low-level optimizations ensure faster, more efficient rendering, bringing high-end visual fidelity and scalability that now matches the frame budget of the software ray tracing mode. This frees up valuable CPU resources on your target platform and overall helps achieve a more consistent 60hz frame rate."
Amikor verzióról verzióra hatalmas változtatások vannak az jól mutatja, hogy még nincs kész egy cucc és béta állapotban van.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#49402
üzenetére
A sima 9070 az 5070Ti szintjén, a 9070XT pedig jobb, mint az 5080
AMD fine wine!? Tök érdekes, hogy ez vajon az UE 5.4 érdeme-e és mi várható a jövőbeli verziókban mondjuk UE 5.6 alatt, amit ugye AMD-vel szerelt PS5-ön demóztak a Witcher 4-gyel. -
PuMbA
titán
Azt kihagytam, hogy OMM-et is használnak, szóval mindkét dolgot, ami benne lesz a DXR 1.2-ben, de természetesen ezek most csak NVIDIA-n működnek, nekik van saját működő API-juk erre

Alogonomus: Mármint miért? OMM és SER csak NVIDIA-n van jelenleg tudtommal, illetve ez a videó a Path Tracing-ről szól, nekem nehéz kivenni, hogy mi érvényes a normál RT-re is.
gainwardgs: Egy kis DLSS-t nyomass
-
PuMbA
titán
Inside Doom: The Dark Ages' Path Tracing Upgrade - The id Software Interview!
A SER (Shader Execution Ordering) jó dolog, az elsők között implementálták
Nem hiába jön a DXR 1.2-be. A Vulkan és DX12 API ugyanazt tudja. Mit látnának még az API-kban? A Work Graphs nagyon jó irány, kell. Illetve, hogy ne csak grafikái munkát lehessen benyomni, hanem beleszőni compute-ot vagy AI feladatokat. -
PuMbA
titán
The Great Hitch Hunt: Tracking Down Every Frame Drop | Unreal Fest Orlando 2025
Ezeket kellene megcsinálniuk a fejlesztőknek UE5 esetén

-
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#49366
üzenetére
Érdekes, hogy majdnem minden döntéshozónak ebbe törik bele a bicskája az UE5-ben, hogy a traversal stutter nincs megoldva
Vajon miért ezt nem csinálják meg / sorolják utolsó prioritási helyre, miért nem valami más, a játékban lényegtelenebb dologtól vesznek el erőforrást? Inkább legyen eggyel kevesebb pályarész, ne legyen egy bizonyos interakció vagy valami, mint hogy szénné akadozik a játék. Ezt sose fogom megérteni. -
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs
#48718
üzenetére
Vannak kiválóan futó címek, a most megjelenő Clair Obscur: Expedition 33 is UE5 és rendesen fut!
Black Myth: Wukong is. Az a szerencse, hogy mire Witcher 4 meg ezek lesznek 2027-28-ra már pont jó lesz az endzsin, értsd gyorsabban és könnyebben optimalizálható mindenféle felhasználásra. -
PuMbA
titán
válasz
gejala
#48714
üzenetére
Az Oblivion még UE 5.3 és csak az UE 5.4-ben jöttek az első lényeges CPU optimalizálások. Ez a baj. Kiváló CPU kihasználtság az UE 5.6-ig nem várható. Az 1-2 év múlva megjelenő UE5 címekben már kevesebb CPU gond lesz.
#48716 gejala: Ez nem a játékok gépigényéről szól, sajnos nagyon sok CPU-ba kerül maga a Nanite például, tehát a kirajzolások. Ezért van hatalmas CPU igénye az UE5-nak ahogy írtad PS3 grafika mellett is, mert borzalmas a render thread kezelése.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#48675
üzenetére
Mondjuk az RT tükröződés az vérgagyi lett
Egy 5 éves Cyberunk még mindig ötezerszer jobb minőségű. -
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#48672
üzenetére
És 12GB VRAM-nál többet nem eszik RT mellett sem

-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#48603
üzenetére
FSR1 legalább nem csinál olyan képhibákat, mint az FSR3
Meg ugye mivel az FSR1-hez nem kell több képkocka adata meg mozgásvektorok, így 5 másodperc alatt implementálható. -
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#48560
üzenetére
Hmm...tényleg egyre több manapság az NVIDIA-n jobban futó játék
6700XT-t a 3060 Ti kényelmesen előzi. -
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus
#48486
üzenetére
Közben kiderül, hogy nem driver overhead, mert az NVIDIA App-ban a Game Filters and Photo Mode kikapcsolásával nincs lassulás
NVIDIA már elismerte, dolgoznak a javításon és addig tanácsolják a felhasználóknak, hogy kapcsolják ki ezt a funkciót. -
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#48324
üzenetére
Manapság már egyre több játékban nincs CPU megúszás, mint régen
Csúcskártya mellé középkategóriás CPU már nem elég. -
PuMbA
titán
Egész jókat írnak a frametime-okról. Ha lemegy a shader fordítás, akkor ok

Gugli fordítás: "The frame pacing sometimes has major problems Stalker 2: Heart of Chornobyl precompiles shaders for several minutes when you first start the game or after changing the GPU driver, which also works well. The game doesn't have to deal with shader compilation stutters. On the other hand, this does apply to traversal stutterers, but these do not occur very often nor is the effect particularly large. In the absolute GPU limit, the Radeon RX 7900 XTX has quite good frame times. Although there are a few minor outliers in the image output, they are not large enough and do not occur frequently enough to become a problem."
WccfTech saját gépén is jó:
"There were a few stutters here and there, but compared to most of the UE games we've seen recently, it wasn't too problematic."
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#48187
üzenetére
Ez tényleg nagyon érdekes, hogy hogy visszacsúsztak az AMD-k ebben a tekintetben, mikor a kezdetekben simán vezettek 1080p alatt. A nemrég megjelent God of War: Ragnarok-ban is nagyon rosszul szerepelnek még az RDNA2-k is 1080p-n az NVIDIA-khoz képest.
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs
#48156
üzenetére
Pontosan, de az NVIDIA oldalon véletlenül kihagytad a gyorsabb RT-t
Úgy már 100%-osan pontos. -
PuMbA
titán
Elég vicces, hogy manapság kijön egy új proci és emiatt folyamatosan b*sztatni kell az ütemezőket. Intelnél big.Little miatt, AMD-nél X3D miatt. Aztán majd 1 év múlva végre lehet, hogy jó lesz, addig meg nézhetünk ki a fejünkből vagy évekig rossz marad, mint a nem rég kiderült Windows 24H2-es AMD-s kálváriában

-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#48004
üzenetére
Újabb jó hírek. Rákérdeztek, hogy mi várható, a sok UE5 "stutter fest" után: STALKER 2 Will Keep a Stable Frame Rate at All Times, Promises Developer
"To meet our expectations for optimization on Xbox and PCs, we made a lot of changes to render threads, some CPU optimizations, and a lot of RAM optimizations. Now we are pretty much close to finishing the whole polishing process. Our aim is to provide a game that is running constantly in stable FPS and with stable performance all the time."
"Our engine is based on Unreal Engine 5.1, but we internally call it 5.1.GSC because to make a world this big, we had to adopt and, let's say, maybe rewrite and upgrade some tools that were provided by the basic Unreal Engine to fit our needs to create the world of STALKER 2."
Nem lennék meglepve, ha az ő kódjuk egy része lenne az 5.4-be berakott optimalizációkba. A CD Projekt RED is úgy ment át az Unreal Engine-re, hogy kapnak támogatást, hogy az ő szájuk íze szerint lesznek módosítások nekik.
-
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#48106
üzenetére
"de ha a vásárlók elégedetlenek ÉS veszik a terméket"
A valóság az, hogy a vásárlók elégedetlenek és nem veszik a terméket
Vajon miért adott ki nem rég az AMD "új" Zen 3-as procikat, mikor már Zen5-nél járunk? (AM4 lives on: AMD launches Ryzen 5 5600XT and Ryzen 5 5600T) Vajon miért adtak ki még RDNA2 kártyákat pár hete? (ZEPHYR introduces Radeon RX 6800/6900 with white PCB, four years after AMD release)Magamon is látom, hogy semmi olyan termék nem jött mostanában a piacra, amit nagyon meg akarnék venni. 4-5 éve mondjuk sokkal többször volt ilyen érzésem.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#48007
üzenetére
UE 5.4-re épülő játékot sem sokáig optimalizálhatták, mert az meg nem rég jött ki

Busterftw: Igen, pontosan így. És azt mondták, hogy majdnem megy már most is 60fps-sel Series S-en, tehát nem ott tartanak, hogy épp kinyögi a 30-at.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#48004
üzenetére
Azért nem vagyok biztos benne, mert anno, amikor nekikezdtek alig hitték el, hogy Series S-re meg tudják csinálni. Most pedig azt nyilatkozták 1 hete, hogy Series S-re bármilyen nagy AAA játékot meg lehet csinálni rendesen, csak optimalizáció kérdése. Ez nagyon biztató hír, hiszen csomó játék Series S változata nagyon ergya és több fejlesztő is nehézkesnek titulálta a Series S változatot. A GSC tehát úgy látszik tovább ment az optimalizációval, mint a legtöbb fejlesztő.
A nagy kérdés egyébként, hogy melyik UE verziót használják, de ez majd megjelenéskor derül ki. UE 5.0, 5.1, 5.2?
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#47917
üzenetére
Low és Ultra között 600-700MB VRAM különbség

-
PuMbA
titán
Jól néz ki az Intel Battlemage sebessége
Bennük bíztam, hogy felkavarják ezt az NVIDIA-s, AMD-s évek óta sehova se mozduló rémálmot. RDNA 3.5 leelőzve: [link]
Kérdés az ár és a driverek. -
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#47767
üzenetére
FSR 3.1? DLSS 3.7? Hol vannak? Elmentek a fejlesztők nyaralni? Elvileg 2 hónapja kész a játék, bőven lett volna idejük belerakni

-
-
PuMbA
titán
válasz
gejala
#47658
üzenetére
Az UE5-ben lévő beépített felskálázó, a TSR, ahogy a DigitalFoundry videó végén látszik viszont jobb, mint az FSR 3.1 és közel van az XeSS-hez vagy a DLSS-hez. Ez jó hír a Radeon tulajoknak.
HSM: Ratchet & Clank esetén a natív TAA-s kép 1440p felbontásnál ugyanúgy eltünteti a konfettiket, mint az FSR 3.1 Quality módban, a saját gépemen néztem meg. A DLSS Quality jobb képminőséget ad, mint a natív TAA és ez jó pár játékban így van még.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#47503
üzenetére
Az IGP-s játék nem létezett és sose fog létezni. Az ár / érték aránya egyszerűen rossz. Anno volt nekem AMD A8-7600 APU, mert akkor még bizakodó voltam, de azóta tudom, hogy ez csak parasztvakítás. Ezt tovább erősítik a mostani tesztek.
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs
#47346
üzenetére
Én is remélem, hogy nem ez lesz
Remedy azért képes optimalizálni. Kicsit hihetetlennek tűnik egy ilyen sose látott erősségű gépigény. Az is lehetséges, hogy medium beállításon már olyan jól néz ki, mint más játék ultrán és a beállítások nagy része túlzás / jövőbe mutató. -
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs
#47344
üzenetére
"Sokkal jobb lesz optimalizáltság szempontjából mint összes eddigi unreal5 megjelenés"
A kép alapján jelenleg rosszabbnak tűnik, mert eddig semelyik Unreal 5-ös játéknak nem volt ilyen durva gépigénye.
"A 3070 egy 2020-as kártya. Csak nem gondoltad hogy fullon fog futtatni egy majdnem 2023 végén megjelenő játékot"
Milyen fullról beszélsz?
A 3070 közepes grafikán 960×540 felbontáson fogja futtatni a kép alapján. Ez kb. a felháborító kategória. -
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#47307
üzenetére
RDNA3-at se szereti
Beesnek az RDNA2 -hoz képest: 7800XT a sima 6800 körül tengődik, 7700XT a 4060 Ti alatt. -
PuMbA
titán
válasz
dominating
#47297
üzenetére
Mert gyorsabb, mint a 4G és ezért több feldolgozással jár, ami pedig több áramfelvétellel a chip részéről.
gejala: Ez oké, de attól még gáz, hogy olyan keveset raktak rá
Nem véletlenül jött a 12GB-os frissítés. A 3070 16GB-os prototípusa is 30 helyett 60fps-sel futtattja a Callisto Protocol-t 1080p maximum grafikán, tehát látszik, hogy hány kártya esetén játssza ezt el az NVIDIA. -
PuMbA
titán
válasz
proci985
#47224
üzenetére
A HUB mérés jó. Másik topikban tesztelt kollega SMT és magok tiltásával és a játék nem lassult, szóval a játék többszálúsága csak beetetés. 4 magot használ ki rendesen, a többi dísznek van, hiába terheli a játék. Optimalizáció egyértelműen nem jó, miközben az AMD a promó videóban “highly multi-threaded” kifejezéssel etette a népet.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- TP-LINK routerek
- Router gondok
- OLED monitor topic
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Battlefield 6
- Siet tisztázni az RX 5000/6000 sorozat jövőjét az AMD
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3853, 94% Akkumulátor
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3360
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Gondolom mindezek az RDNA5-ben (UDNA) is ott lesznek.
Ezért van közelebb a gamer gépekben található arányhoz a Hardware Unboxed által említett bolti adat, hogy 2x annyi 9070XT fogyott, mint 5070 Ti, mint a JPR mérése, hiszen boltokból főként gamerek vesznek VGA-t. A JPR adataiban pedig jóval több AI VGA szerepel, ami sose került boltba.
Nagyon nem értik az UE5-öt... a stúdiók nagy része.
Jó dolog ez, hogy ha nagyon akarnak, akkor bele tudnak nyúlni a motorba, mert így van lehetőség mindenre. A fejlesztők meg csak beletanulnak az UE5-be, mert ez sem egyszerű úgy tűnik.
És még hány ilyen dolog lehet benne. Szerintem minimum kétszer gyorsabban futna a játék, ha rendesen megcsinálnának benne mindent.
, a hivatalos GSC tweet-ben szerencsére még jobb hír található:
Mondjuk kérdés, hogy melyik architektúrán mennyit hoz...

