- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
2024 Q4-re azért feljött az AMD
Az NVIDIA 90%-ról 82%-ra esett, az AMD meg feljött 10%-ról 17%-ra és ebben még nincs benne a 2025 Q1, amikor is az RDNA4 megjelent és 10x annyi VGA volt a boltokban, mint az NVIDIA-kból, aki meg nem tudott szállítani, azt a pár darabot is horror áron. Tehát 2025 Q1-re további NVIDIA esés és AMD erősödés várható. Nagyon érdekes lesz a következő adatsor.
-
Alogonomus
őstag
A kérdés most az, hogy az AMD processzorok előnye fogy el előbb, vagy az Intel mint cég.
Az Intelnek nincsen ott a konzol-GPU-automotive hármas, ami az AMD-t a felszín felett tartotta a szűkös időkben. Ráadásul az Intelnek ott van a masszívan veszteséges gyártórészlege is, míg az AMD még időben megszabadult a veszteséges gyártórészlegétől. -
X2N
őstag
Ott van pl a Sony-s Concord aminek a fejlesztésére összesen több mint 400millió dollár ment el. Mindezt úgy hogy marketingre szerintem semmit nem is költött a Sony. Én arról a játékról konkrétan akkor hallottam először, amikor megjelent, de csak azért mert akkora bukta lett és sok youtuber elkezdett videókat csinálni róla a PS5 árazásával és annak okával kapcsolatban...
A Concord amúgy 8 évig készült, még a covid előtt kezdték a fejlesztést(ez meg is magyarázza miért került ennyibe, gondolom több fejlesztőt is felvettek mint kellett volna, ami nem jelenti azt hogy gyorsabban és jobb minőségbe készül a játék), és akkoriban jó ötletnek tűnt egy Overwatch-oz hasonló AAA kompetitív játék készítése a Sony-nak az új konzolhoz. Ha engem kérdeztek a probléma ezzel csak az hogy senki nem ezt várta a Sony-tól...hanem új single player játékokat a PS5-höz. Szerintem teljesen rossz ez az irány, több fejlesztővel nem lehet jobb játékot készíteni, csak még nagyobb bukták lesznek a jövőben is. -
#36531588
törölt tag
"és csakiskizárólag APU-k lesznek" - pardon, csakiskizárólag AMD apu-k lesznek - ugye Abu minden feltétel, józan ész és egyebek nélkül felült az amd apu vonatra, hiszen AMD volt, ellenkező esetben csak a gáncsolás és negatív kritika lett volna.
Geforce Now és Google Stadia? Na melyik maradt meg?
Pedig a Geforce Now "életképtelen volt" a Stadia nagy számú szerverei miatt.
[link]
Hasonló téma a Microsoft és az Intel kooperáció [link] mégiscsak jól jöhet az az intel bérgyártó kapacitás, na ki emlékszik a véleményére Gelsinger bérgyártói ambícióival kapcsolatban?
Spoiler: Ha Gelsinger olvassa lehet aznap lemond.
-
Gyuri27
félisten
Csak hát mint utóbb kiderült az xfx nem az onlyságát adta fel. Hanem konkrétan only radeon gyártó lett. Ennyibe nézte az nv öket is. Meg az usereket is mikor majd minden vgat a bányászoknak öntöttek. Mr börjakó elmondra ök a gémerekért vannak. Persze azok több vgaval nem találkoztak. Csak a folyamatos drágulással. Egyedüli cég aki próbált is tenni a játékosokért az evga volt. Ennyit az nv koretségéröl. Még mindig nem lehet a rermékeikröl rosszat irni, mert megsértödnek? Vagy a cikket elöbb nekik kell küldeni jóváhagyásra? Esetleg mókolt benct kell futtatni?
Na de félre bú, félre baj. Nézd ahogy mr bördzseki kifejti miért is jó és elég 2023-ban a 8 giga vram. -
Petykemano
veterán
> Annál több esze van az nV vezetésének...
Őszintén szólva én nem is annyira értem a Raja Koduri körülötti személyi kultuszt.
Vannak szereplők, akiknek a nevéhez tényleg lehet valami jellegzetes és pozitív érdemet csatolni. De szerintem Raja Koduri nem ilyen, szerintem nem lehet elmondani róla, hogy letett volna az asztalra bármilyen olyan eredményt, amiért az az ismertség és tisztelet kijárna neki, ami körüllengi. Nyilván amit csinál, az nem one-man show, sokat számítanak a körülmények. Lehet mondani, hogy az AMD-nél a fiskális háttér, az Intelnél meg a tapaztalati háttér nem volt meg ahhoz, hogy Koduri az itt-ott eltöltött 5-6 év alatt kompetitív eredményt tudjon felmutatni. Persze azt is nézni kell, hogy lehetett-e volna jobban csinálni - lehet, hogy helyett más még ennyit se tudott volna összehozni abból, ami rendelkezésére áll. Emiatt elég nehéz megítélni, hogy ő most elrontotta, vagy épp emberfeletti erővel hozott össze a lehetőségekhez képest kimagasló eredményt, vagy bárki más is pont ugyanerre lett volna képest.Annyi biztosnak tűnik, hogy pl David Wang nevéhez azért jóval kevésbé kötődnek - akár pozitív, akár negatív előjellel - az RTG eredményei, én se azt nem látom, hogy az RTG megtáltosodott volna, s azt se, hogy Raja Koduri emberfeletti képességei tartották volna egyben a divíziót. Ez alapján Raja Koduri személye és jelentősége szerintem túlértékelt volt.
-
huskydog17
addikt
A helyén kell kezelni a dolgokat. Nyilván az eredetihez képest néz ki észbontóan jól.
"Az Unreal motor sokkal jobban nézett ki már akkor is."
Az Unreal 1 nem is a Quake 1, hanem a Quake 2 ellen ment és attól semmivel nem volt szebb, semmi előnyük nem volt az Unreal motoroknak az akkori id tech motorral szemben látványban.
#45830 gV: Nem, nekem azok se maradtak ki, mármint ismerem azokat is és láttam videókat róluk. A Quake 2 nagyon jól néz ki RT-vel, de a Minecraft végtelenünk ocsmány pixel grafikáját még az RT sem tudja megmenteni. Ez azonban meglehetősen szubjektív dolog, hogy kinek mi jön be.
-
Raymond
titán
Igy sikerult:
Problémák vannak a Frontierrel, de az Oak Ridge Nemzeti Laboratórium nem aggódik
Tehat problemak vannak de nincsenek plusz CTRL+F > "AMD" -> Phrase not found
-
Mondjuk nem tudom hogy tudják ezt orvosolni. 60 millió alkatrészből áll, brutális. Úgy tűnik van egy határ, ahol nem az alkatrészek számát kell bővíteni a teljesítményhez hanem egyszerűen egyre gyorsabb és megbízhatóbb hardverekre kell cserélni a meglévőt, mert kontrolállhatatlan ennyi összetevő.
Azt nyilatkozza a vezető, hogy órák telnek el a hibák között, nem napok, egy nap már kiváló eredmény lenne.de januárra összeáll. [link] Mondjuk mit nyilatkozna ekkora állami támogatás mellett.
A fent linkelt oldal reddit oldalán szakértők vagy annak tűnő emberkék szerint ez kétséges, mert ha teljes terhelésen fut a rendszer akkor egy modul ilyen gyakori meghibásodása is már a feladat lefuttatását gátolja mer több napos-hetes sőt hónapos projekteket terveznek vele.
Valószínűleg elméleti marad ez a teljesítény és kénytelenek tartalék egységeket, köröket lezárolni arra az esetre ha probléma adódna és át tudják majd oda irányítani a futó feladatokat. -
-
Nincs semmi gond az NV kártyákkal, ha az általam keresett kategóriában jobb lenne az ár/teljesítmény aránya, akkor azt vennék. Csak sajnos a jelenlegi hülye helyzetben nem az.
Egyébként nem véletlen az elsőbbsége, huszonév alatt megdolgoztak érte. Voltak nehéz idők is (FX fiaskó, GTX480 megszülése), de visszatértek és piacvezetők.
-
-
-
Petykemano
veterán
Azt érdemes figyelni, hogy folytatódik-e a "quantitative easing", vagy sem.
Amíg a FED és az EKB növeli a pénzkínálatot, addig a fúvódni fognak a lufik.
Ha megállna a likviditás növekedése, akkor ki tudja mi lesz? Talán a befektetők (piramisjátékosok) elkönyvelik, hogy akkor a kripto már nem olyan nyerő biznissz és visszatér a kripto volalitása, talán összeomlik, mert sokan elsőként akarnak kiszállnak belőle, hogy realizálják a profitot a növekedés leállásával. Vagy az is lehet, hogy a nyerészkedésnél erősebb a titkosság igénye és stabilizálódik az árfolyam.Abban lehet reménykedni, hogy az intel jelentős mennyiségű új kártyát hoz a piacra, ami több, mint amennyit a kripto kereslet felszívna.
Illetve azt lehetne még felvetni, hogy vajon hozná-e az AMD a Navi24-et, ha egyébként ugyanazt a kapacitást nagyobb nyerességgel tudnák értékesíteni drágább termékek formájában? -
Petykemano
veterán
Érdekes. Micsoda kontraszt.
Persze nagyon sok oka lehet, hogy miért ott nyílt meg. De én azért örülnék, ha Magyarországon nyílna ilyen ,vagy akár egy GCP/amazon/azure adatközpont.
Mindenesetre az első ami nekem eszembe jutott, hogy az annyira nincs messze. Abu oda akár önköltségen el is juthat "tanulmányútra". Akár magyarok is dolgozhatnak ott. Ez lehet akár az első lépés is kelet-európai márkaképviselet irányába. Ugye tudjuk, hogy az nvidia marketing-gépezetének erejében benne van az, hogy mindenhová elérnek.
-
Náluk nagyon érezhető volt, pár percre rá kint álltunk a szomszédokkal az utcán, ők is kijöttek mert megijedtek. Szóltak a riasztók is pár helyen, érdekes volt a szitu.
Mezőszilason, tőlünk 15 km -re szintén érezhető volt elég jól, deSimontornyán az anyósoméknál abszolút nem pedig ők nyuggerek, otthon tévét néztek. -
Casanova*
veterán
Operációs rendszer
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz 38 °C
Haswell 22nm technológia
RAM
8,00GB Dupla-csatorna DDR3 @ 799MHz (9-9-9-24)
Alaplap
MSI H97 GAMING 3 (MS-7918) (SOCKET 0) 32 °C
Grafika
HP W2072a (1600x900@60Hz)
3071MBNVIDIA GeForce GTX 1060 3GB (MSI) 29 °C
Tároló
111GB ADATA SX930 (SATA (SSD)) 29 °C
931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08WN4A0 (SATA ) 31 °C
Optikai meghajtók
TSSTcorp CDDVDW SH-224GB
Audió
High Definition Audio hangeszköz -
Nekem anno a G80-ig leginkább NV kártyám volt (kivéve az FX érát, ott volt Radeon 9500 és 9800 is, de ahogy jött az NV40, váltottam is vissza), majd az RV670-nel mentem át tartósan ATI/AMD-re. Érdekes, hogy igazán nagy cumira csak egy esetben emlékszem az RV670-nél, amikor is egy ideig Excelbe vagy akár böngészőbe is belefagyott a gép a driver miatt. Szóval nekem nem okozott maradandó sérülést egyik oldal sem, viszont most az RX 5700 eddig megoldhatatlan probléma elé állított, ami sem NV-nél, sem másik AMD kártyánál nem jelentkezett.
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a szerverpiac. Az AMD CDNA-ba rak csak IF-et. Az RDNA nem valószínű, hogy valaha megkapja, legalábbis nem annyi linkkel, amennyivel a CDNA.
A lényeg itt az Intelnél és az AMD-nél is az, hogy csináljanak egy saját interfészt, amivel összekötik a CPU-ikat és a GPU-ikat. Ettől persze megmarad a PCI Express, de az nem lesz memóriakoherens. Majd talán a PCI Express 6.0-tól, de ez nagyon talán. Annyi viszont látszik, hogy máris nyerik az Exascale tendereket, és ehhez csak annyi kellett, hogy csináljanak egy-egy specifikus összeköttetést, amit csak ők támogatnak, és ettől a CPU kiválasztása eldönti a GPU kérdését is. -
Devid_81
félisten
-
do3om
addikt
De ez 2020-ra várható nem?
Akkora meg elfogatható hogy kinyírja a jelenlegi NV csúcsot. Remélhetőleg az Nv nem fog bénázni a 7nm-re váltásnál.
Szóval nagy büszkeségre nem leshet okuk meg hogyha ezt elérik, és kíváncsi vagyok meddig tart majd ki az előny. Ha most jönne 1-2 hónap múlva az már ütősebb lenne mert akkor hónapokra megfognák a csúcs kategóriát.
Amúgy csinálja csak az AMD, hátha kicsit bosszantja az NV-t amivel előrébb hozza a következő szériát. -
huskydog17
addikt
Jaja tudom, itt az instabilitás és grafikai hibák mind feature-nek számítanak, ha AMD-ről van szó, tudom.
A Navi hardver pedig annyirta végtelenül okos és forradalmi, hogy VRAM kezelési problémája is van a játékban.Érdekes, hogy erről nincs semmi hír, szerintem ha NV-nél fordult volna ez elő, akkor napokkal ezelőtt jött volna egy piros betűs hír, hogy "az NV hardverek nem működnek jól és hogy mennyire elavultak". (megérzés)
-
hokuszpk
nagyúr
persze, mert az uzemeltetes tuttira megy, es a "jart utat jaratlanert el ne hagyj" elvet koveti, tobbnyire magam is igyvagyok ezzel, ha valami bevalt, akkor azt kell beszerezni. Ha meg van ido, kapacitas es penz kiserletezni, akkor johet barmi, majd megfejtem. Ezekbol tobbnyire az ido az ami k**ra hianyzik, ebbol kovetkezoleg a kapacitas is ;D)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor rendeljetek Cascade Lake-AP-ket. Mindenki kíváncsian fogja várni az eredményt, merthogy marhára nincs mainstream supportja, az is biztos. Nem véletlenül ír erről a ServeTheHome, ami egyébként egy eléggé elismert média a szerverek tekintetében.
Lehet, hogy nektek a Xeon a jobb. Tehát nem feltétlenül azért rendeltek olyanokat, mert hülyék dolgoznak nálatok, hanem ahogy írtam fentebb, nem mindenhol van az első helyen az alacsony fogyasztás és a magas teljesítmény, esetleg a TCO, a licencköltségek, stb. Ha ezeknél fontosabb az IOPS teljesítmény és az adattároló elérési késleltetése, akkor jobb a Xeon (nem a papírsárkány 9200-as, mert az ezeket nem támogatja, hanem a 8200 vagy kisebb verzió megfelelő), mert hiába lassabb maga a processzor, hiába fogyaszt többet, hiába rosszabb a TCO, ha a feladat miatt a szűk keresztmetszet eleve nem a számítási teljesítmény lenne, hanem az adattároló.
Ha mondjuk jelen pillanatban van egy olyan adatbázisod, amire nagyon kell az Optane késleltetése, illetve az IOPS képességek, akkor arra az AMD-nek nincs válasza. Tudnak a PCI Express 4.0-val gyilkos teljesítményű SSD-ket, de van egy olyan teljesítményszint, amit ezzel nem érnek el a véletlenszerű adatelérés tekintetében. Minden másra viszont jobb a Rome. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyrészt ők eléggé jól tartják a finanszírozhatóságot, tehát valószínűleg megcsinálják, ahogy eddig lényegében minden váltást a FinFET bevezetése óta, másrészt a Krzanich által kirúgott mérnökök a Samsunghoz és a TSMC-hez mentek. Nem annyira közismert, de francia nyomtatott Canard PC korábbi írásából valószínűsíthető, hogy az Intel problémái ahhoz köthetők, hogy Krzanich a kinevezése után jól leépítette a gyártástechnológiák fejlesztéséért felelős mérnöki csapatokat, mert sokallta a fizetésüket, és egyetemekről éppen kikerült fiatalokkal töltötte fel az állományt. Feltételezhetően ez lehet az oka annak, hogy az Intelnek a 14 nm is zűrös volt, míg a 10 nm nem jött össze. Ezzel szemben a Samsung és a TSMC terveknek megfelelően fejleszt.
Egy gyártástechnológiai váltást el lehet rontani. Az benne van a pakliba, bár manapság egyre inkább csak pénzkérdés az egész, mert a problémákat igazából a szükséges berendezések ára adja, és nem az átállás nehézsége (lásd GlobalFoundries, ahol ott volt az IBM technológiája, de extrém beruházások nélkül nem finanszírozható az egész). Két váltást egymás után rontani már inkább menedzsmenti probléma.
-
Ennek hála nyilvánvalóan sokkal egyszerűbb lesz bárkinek az arcképét ráültetni egy idegen ember testére, amivel fényképes bizonyítékot lehet hamisítani kellemetlen szituációkról.
Kedves nejed bukkake partis fotóit is köszönd az Nvidiának! Legalábbis ő biztosan erre fog hivatkozni!
-
-
-
cyberkind
félisten
Nekem nem kell honosított billentyű mert egy szar, minden ott van, nem tudok gépelni rendesen de mégis tudom mi hol van, most a lapos billentyű "szerencsére" magyar, nehéz is megszokni, pláne a rövid shift-et, de a külön íííííí betűre qrva nagy szükség van.
(#36254) ÁdiBá
AltGr J a hosszú i. -
ÁdiBá
veterán
Nincs magyar, ez tényleg igy van.
Nekem is G910 Orionom van, hosszú i betü levesbe...
De most csalodtam hogy meghalt a görgő a G903 egeremen. Garanciális úgy hogy viszem vissza hozzájuk, hogy WTF... volt ez fiúk...
***Belostolok egy overwatchot a szarotok miatt...(#36253) t72killer Februárban érkező METRO én pl nagyon várom. Az összes részt végig toltam, RTX is bevan rá harangozva, hogy most a fiúk engedélyezik - e a brutális teljestménye miatt.
Én reménykedem benne hogy az RTX tudást is áttervezik és rájönnek nem kell minden egyes sugarat kiszámoltatni a kártyával.
Mert azért sokan használnak 2080Ti-nél gyengébb VGA, az RTX 2070-2080 és majd a társai.
Nem lenne túl jó marketing fogás, hogy igen tudja az RTX a sugárkövetést csak 10 fps tempoval. -
Ez van, ha 3 negyedév alatt eladnak 2évre való kártyakészletet. Az nvidia Pascaljánál is ez lesz, csak kisebb mértékben. A kutyának se fog kelleni a 2017es generáció.
túltoltak mindent, hardverárakat, részvényárakat - csak a dolgozók fizetése maradt ott, ahol 2-3-5-10éve (keményvalutában számolva, nyugaton - de mo.-gon is)
-
_drk
addikt
De ez most valós, hogy azt hitték a bányász láz miatt mindig ennyit tudnak eladni? Már akkor meg mondták hogy nem gyártanak többet, mert ez csak ideiglenes, de most nagyon rossz az egész cégnek mert vissza esés van. Holott 3 év alatt a polaris helyére új kártya se jött, olcsóbb se lett. Akinek kell ilyen már régen vett...
-
-
cskamacska
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A ray-tracinget egyáltalán nem nehéz leprogramozni. Ez az egyik vonzó tényező a sugárkövetésben. Sokkal nehezebb valamilyen raszterizációs trükköt kialakítani rá. A DXR-nél nem az a nehézség, hogy nem lehet könnyen ray-tracing effektet írni. Ilyet igazából DXR nélkül is lehet csinálni, hiszen a compute shadert ezért hozták létre. A DXR is egy specifikus kiegészítés, ami végeredményben a DirectX 12 DirectCompute felületén fut, vagyis effektíve compute shader. A probléma a Microsoft specifikációja, ugyanis a DirectX 12 a wave programozás szempontjából "mindent vagy semmit" elvet követ. Ergo nem az a DXR nehézsége, hogy írsz pár shadert rá, amit majd az API átalakít compute IR-ré és IHV-specifikus kódokká, hanem az adja a problémát, hogy ebben a módban a rendszer csak DXIL IR-t fogad el, amihez pedig az adott motorba írt összes shadert újra kell írni, ami azért egy jó 300-400 ezer sor egy modern játéknál. Ez a fő oka, amiért az AMD például egy saját megoldást csinált a Vulkan API-hoz, mert szerintük erre a fejlesztők 1%-a ha hajlandó lesz. A Radeon Rays megoldás annyiban más, hogy ott C++-ban kell programozni a sugárkövetést, és a meglévő shaderekhez nem kell hozzányúlni, az Anvil a háttérben mindent elintéz, majdnem plug&play a modell. De ugye náluk meg az a probléma, hogy az Anvil nem egy kiemelten támogatandó projekt az Intel és az NV részéről, tehát ha mondjuk igényel valami olyan AMD kiterjesztést, amit a konkurensek implementációja pont nem támogat, akkor para van és nem fut le az effekt. De leprogramozni ezt sem nehéz, sőt a DXR-rel ellentétben, át sem kell írni több százezer sornyi meglévő kódot.
A probléma sokkal inkább az, hogy bármelyiket is választja egy fejlesztő, valamilyen szempontból mindkettőnek vannak mélytorkozós részei. És akkor most kinek hiányzik a mai világban beleállni egy mélytorkozásba úgy, hogy DXR-rel kizár mindenkit, aki nem Redstone 5-ös Windows 10-et futtat, vagy Vulkan esetén potenciálisan szopat mindenkit, aki Anvilra nem optimalizál Vulkan implementációt??? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert működött az NV-nek is a HDR SDK-ja. Ezért nem értem, hogy miért álltak le vele. Az tisztán látszik, hogy a Microsoft szabványos HDR-je nagyon köhög. Ezt már akkor lehetett sejteni, amikor az Xbox One konzolokba nem a saját megoldásukat, hanem az AMD Photonját tették be.
Felesleges AMD vs. NV hitvitát csinálni ebből is. Ez csak HDR. Jelen pillanatban nem sok haszna van a mai panelekkel. A tipikus ANSI kontraszt a legtöbb kijelző esetében 10 stops, de maximum 12, és ehhez igazából még nem kell HDR. Maximum az a selling point, hogy bizonyos kijelzők ki tudják rakni a direkten tone mappingolt képet, így azt láthatod, amit a fejlesztő akart. De ezt igazából el lehetne érni szabványosan is, az egész csak egy fixen specifikált szoftver a FreeSync 2 HDR mögött. Valószínű, hogy a FreeSync 2 HDR összes, ma még abszolút egyedi tulajdonsága szabvány lesz olyan 2-3 éves távlatban, akkor már felnőnek a feladathoz a kijelzők is, nem csak ANSI kontrasztban, hanem pixelszintű vezérléssel, stb. Úgy már lesz értelme magának a HDR-nek is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A driver gyakorlatilag kizárható. Itt egyre inkább a szervizkönyvtárak HDR SDK-ja a kulcs. Még 2016-ban írtunk is róla, hogy első körben ez nem lesz szabványos. [link] - Az AMD-nek van a Photon SDK-ja, ami az AGS-en keresztül kezelhető, míg az NV egy házon belüli SDK-t csinált anno. Na most a probléma ott lehet, hogy a Photon SDK-t az AMD folyamatosan fejleszti, hogy megkerüljék a Windows HDR pipeline-t, míg az NV az egészet ráhagyta, és inkább a Microsoft szabványos környezetét kezdték el támogatni, így viszont a saját környezetük mögül kivették a pénzt, vagyis nem fejlődött tovább. A Windows gyári környezete viszont nem tűnik acélosnak, tehát hiba volt így dönteni, de vissza már nem lehet menni a múltba, segíteni kell a Microsoftot, hogy jó legyen a szabványos környezet is. Ebből még mindig nem lenne gond, csak az AMD berakatja a Photon SDK-t mindegyik HDR-es játékba, szóval ők addig meg tudják kerülni a Microsoft HDR-jét, amíg a redmondiak meg nem oldják a problémákat. Az NV ezt a leállított fejlesztések után nem tudja megtenni, újraindítani pedig felesleges, hamarabb megoldja a problémákat a Microsoft. Azt persze nehéz megmagyarázni, hogy a HDR SDK-jukat miért állították le, gondolom az oda szánt pénzt valahova át kellett csoportosítani.
-
Mi köze van ennek az NV-hez?
Érdekes a cikk, de annyiból fura, hogy eszerint, ha az AMD nem áll rá az customra és az OEM-re, s nekiáll komoly játékos VGA-kat gyártani, akkor majd jó lesz. A Fury nem nyert, és a Vega se igazán, bazi nagy lapkák lettek. Mondjuk nem felesleges termékek (a pro piacnak jó a Vega), de szerintem az nem jó irány ha az AMD ilyeneket gyárt játékos kártyának.
-
Ebben a mérnökös átvonulásba a legkönnyebb belekötni, nem csak erről van szó, innentől szalmabáb érvelés amit csinálsz.
Az Intel és az AMD 1982-től 10 éves szerződésben volt, az AMD-nek nem volt saját IP-je, ezért az Intel processzorát kellett másolnia, mert akkoriban az volt a módi, hogy több beszállító készíti ugyanazt a chipet.
Az am386 egy teljes klón volt, amit a szerződés értelmében már 1987-ben gyárthatott volna, de az Intel erőből szétperelte, végül 1991-ben az AMD megnyerte a pert és piacra kerülhetett proci, bár túl későn. 1992-ben járt le a szerződés, amit az Intel megsértett. Nem véletlenül van a régi AMD procikon a (c) Intel felirat, ami mai szemmel elég viccesen fest.
Az am486 már nem volt klón, saját fejlesztés volt, bár nem nulláról, ám a korábbi szerződés értelmében ez nem volt sem jogilag, sem etikailag kifogásolható. Az am5x86 az am486 továbbfejlesztése volt, az ezután következő K5 már teljesen saját fejlesztés.
De ez off, mert CPU téma, ne terelj...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az architektúra az mindegy. Az MS számára a lényeg a Win32 kivégzése, illetve felhőbe száműzése. Ha ez megvan, akkor onnantól kezdve teljesen lényegtelen, hogy a vásárolt gép x86 vagy ARM, mert ez már csak fordítás kérdése. Az ARM-ra is lesznek programok, mert a Qualcomm Windows notijait viszik, mint a cukrot.
Az S mód egyértelműen egy olyan irány, amivel az MS sikeres lehet. Kihagyják a gépekből a Win32-t, mert úgy olcsóbb a licenc a gyártók felé, és a user ingyen frissíthet egy ideig, ha ez kell. De ahogy a Windows 10 S esetében is tapasztalható, a vásárlók zöme nem frissít, hiába ingyenes a dolog. Ez egy nagyon jelentős felfedezés a Windows 10 S-nél. A Microsoftnak nem kell erőszakkal letiltania a Win32-t, elég ha nem szállítja gyári szinten. A többit a vásárlók "nemtörődömsége" elintézi nekik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy miképp kötik be a pGPU-t. Ha PCI Express interfésszel, akkor egy rakás sávot eleve elvisz maga a pGPU. Ha más interfészt használnak erre, akkor pedig egy rakás lapkaterület lesz elköltve rá, és mivel a rendszerben már van pGPU, így az elsődleges spórolás a PCI Express oldalán fog bekövetkezni. Persze az Intelnél sosem ilyen egyszerű. Ők azért nem egyszer ütöttek már meg konkurens céget ott, ahol a legjobban fáj. Márpedig nekik a dGPU csak egy nyűg, ha ők kizárják ezt, akkor mindegy, hogy az AMD mit csinál, mert akkora talajt robbantanak szét a dGPU alatt, hogy értelmetlen lesz erre fejleszteni. Az AMD nem fog tudni hirtelen háromszor több terméket gyártani, hogy az igényeket kiszolgálják. Az igényekkel való szembeevezésnek pedig az Intel a legnagyobb mestere, és a gyárakra vonatkozó erőfölényükkel lenyomják a torkodon azt is, amit nem akarsz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD terveiben is ez szerepel. Nem az Intel egyedi kreálmánya a 3D-ben való építkezés. [link]
Mi több, a GTC-n voltak róla elszólások, hogy az NV is ilyet tervez, nincsenek is lemaradva a technikai oldalon. Azzal a jövőképpel, hogy a Microsoft a Win32 appok futtatását átviszi a felhőbe, teljesen reális ARM-mal követni az Intelt és az AMD-t. -
Petykemano
veterán
Azzal indítottam az egészet, hogy biztos specifikáción beloli.
De nehogymár azért védd meg az egyik átverést a pancserral szemben, mert ravaszul levédték az apróbetűs részben!
Ebben pont nincs vörös szemüveg. Pont az jelenti a elfogult szemüvegességet, ha valaki az etikátlan piaci viselkedest elnézi csak mert le van papírozva.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Samsung Galaxy A16 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- AKCIÓ! Dell Latitude 5440 14 FHD üzleti notebook - i5 1335U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Samsung ME46B 46" LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged