- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyiku
nagyúr
XFX is nv only volt anno
-
#85552128
törölt tag
válasz
Yutani #24397 üzenetére
Ha azon a 10%-on múlt volna akkor az AMD-s gyártók tömegesen csődöltek volna be az elmúlt 1-2 évben...
Van egy rakás VGA gyártó, nem csoda, hogy nem jut mindenkinek elég a fennmaradáshoz mikor az EVGA, MSI, de még az ASUS, Gigabyte is elég sok kártyát adnak el...
Bár a Point of View mondjuk mást is gyártott, az egyik wireless távirányítójuk nagyon jó volt, kettő is van belőle... -
Úgy látszik, ők pont benne voltak abban a 10% piacrészben, amit az NV elbukott az AMD-vel szemben az elmúlt 2-3 negyedév alatt...
Ja és érdekes volt megtudni, hogy holland központú volt a POV. Én azt hittem, ez is észak-amerikai, mint az EVGA.
#24399 wjbhbdux: Igen, a PNY is amerikai, de az Quadrokat gyárt. Kifejezetten a POV-ról gondoltam azt, hogy amerikai.
#24398 Szaby59: Inkább viccként kell értelmezni, de matematikailag lehet rá esély, hogy úgy történt. Az AMD-nél úgy tűnik, megoldották a gyártók.
-
Raggie
őstag
válasz
wjbhbdux #24387 üzenetére
Jó kis kifacsart példa. A söralátétnek semmi köze az közlekedéshez, míg a coin bányászathoz ugyan úgy számoltatni kell a VGA-t mint pl játékhoz(nem ugyan azokkal a számításokkal, de számol a kártya mindkét esetben).
Tehát én inkább ha már az autós témánál vagyunk ezt mondanám:
mercedes személyautót vesz, de csak teherszállításra használja.Csak persze így már nem is olyan vicces és nem is olyan igaz a hozzászólásod... de sebaj!
-
gyiku
nagyúr
válasz
FollowTheORI #24393 üzenetére
ja, mert senki nem vesz amd-t. oh wait
-
-
gyiku
nagyúr
Point of View becsodolt [link]
-
-
-
wjbhbdux
veterán
válasz
Yutani #24385 üzenetére
ez csak azt bizonyítja, hogy játékra - amire tervezték ha jól hallottam - alkalmatlanok a kártyák.
ha a Mercedes eladná az összes autóját de csak söralátétnek használnák azokat ahelyett hogy az utcán kocsikáznak, akkor a cégnek és a részvényeseiknek nagyon jó lehet a világ másik felén, de ujjal mutogatva röhögnének az emberek, ha valaki egy söralátéttel gördülne végig a körúton. Valami ilyen helyzet van a VGA piacon is ezek szerint.
-
-
-
wjbhbdux
veterán
válasz
FollowTheORI #24380 üzenetére
Jó lenne kiderítani, hogy mégis hol és ki veszi meg azt a rengeteg AMD kártyát.
amazon.com top10-ből 9 Nvidia
Overclockers.co.uk: top10-ből 8 Nvidia
Mindfactory.de: top10-ből 9 Nvidiavárjunk csak..
ipon.hu: top10-ből 5 Nvidia
lehet hogy kizárólag a magyar piac a felelős, és a prohardver minden idők legsikeresebb promótere ami egyedüliként menti meg az AMD-t a csőd szélén? Mivel itt mindenki warezol, ez igazolja a Steam statisztikában is az AMD nem jelenlétét
-
gyiku
nagyúr
válasz
FollowTheORI #24380 üzenetére
ahogy emlekszem Q2 a 1080 es 1070.
-
válasz
Malibutomi #24377 üzenetére
Akkor sem összehasonlítható a két szám vagy arány, akárhogy csűröd csavarod.
Persze azok is hibáztak, akik a Steam-ből vezettek le bármiféle eladási jóslatot... nem mondom hogy ők helyesen tették, félreértés ne essék.
Ráadásul nem csak ezeket a kártyákat adták el... szóval nem tudod hogy a 30% market share-en belül mennyi volt a 480 vagy a Fury vagy 390 pl... vagy valami alacsonyabb kategóriájú, mert nincs tételesítve.
Szóval továbbra sem jó.
Ráadásul a GTX már jóval régebb óta fut...
Steam-en egyébként a Vulcan felmérés szekció talán a leghasználhatóbb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #24371 üzenetére
Ez szerintem már PC. De tuti, hogy nem maximum grafikával, mert a HFTS árnyékok nem ilyenek. Szóval az biztos ki van kapcsolva, esetleg a DX12-es módban tényleg nem aktiválható. Az árnyék sima PCSS-nek tűnik, az is elég rosszra paraméterezve, de lehet, hogy a HFTS miatt ezt direkt rossz minőségűre vették, hogy ne zabáljon sok erőforrást. 11:42-től látszik, hogy gyakorlatilag teljesen elmossa a kerítés árnyékát. Ennek alap árnyékkal, vagy HFTS-sel látszania kellene.
A HBAO is észrevehető, hogy aktív, mert látszanak a tipikus jellemzői, a hatás extrém túlerősítése. A 7:15-kor látszik a szoba sarka, amit borzalmasan erős árnyék emel ki. Ez nagyon tipikus hibája a HBAO, különösen a HBAO+ opciónak, hogy olyan helyekre is rendkívül erős árnyékot rak, ahova igazából csak alig látszó kellene. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
FollowTheORI #24372 üzenetére
Az ne is zavarjon hogy mindket gyarto emlitett uj kartyaja Q2vege-Q3 eleje ota van piacon, vagyis ez a negyedeves osszesites kb. a kartyak osszeladasa a kezdetektol (megjelenestol).
Erre az idoszakra mondtak egyesek a steamre alapozva, hogy az NV uj kartyait viszik mint a cukrot mert jelentos szazalekban vannak ott, az uj AMD kartya pedig elenyeszo kis szazalekban szoval azt biztos alig veszik.
A fenti tablazat nem ezt mutatja, hisz nem nyert az NV olyan merteku piaci reszesedest mint a steambol paran kovetkeztetni szerettek volna. -
proci985
MODERÁTOR
nem eri meg valtani.
enthusiast szinten vannak azok akik kepesek 20% teljesitmenyert felkonfigot cserelni, b verzio meg az, hogy en egy lassan 5 eves procin nem erzem, hogy barmiben lassu lenne. mondjuk nekem nem a jatekok amik igazan megterheloek (jo, threadlimiteseknel jo lenne +100% de az nem nagyon van), hanem a virtualizacio.
megallt a fejlodes.
VGAt meg az idei PCs AAA felhozatal utan en nem ujitanek.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Petykemano #24373 üzenetére
"De van mégegy mankó arra nézve, hogy mit fog tudni az érkező Vega : ez pedig kiolvasható a hamarosan érkező 1080Ti paramétereiből."
Mondjuk ez szerintem független ettől. Maximum annyi, hogy mennyire sajtolják ki a chip tartalékait.Vega 11 viszont csak később jön, tehát 2017Q1-Q2-ben csak ezt a 4096 SP-s chipet kapnánk nem?
-
cyberkind
félisten
válasz
huskydog17 #24371 üzenetére
Abszolút nem lenne meglepő csont fullra húzva 1080p-n nem tudná az 1080 a 60fps-t, gyakorlatilag olyan felesleges beállítások ezek nagy része, hogy be se kéne tenni a játékba, de valamiért annyira ragaszkodnak ehhez a kiadók.
-
Petykemano
veterán
válasz
Ren Hoek #24364 üzenetére
Szerintem Ma már a dx12-t kell nézni. Mármint egy új csúcskártya esetén. Jó persze aki pont ma vesz, men nézheti a dx11-et is. De régi dx11 játékokat új dx11-ben esetleg gyengébb kártya is pengén el fog vinni.
Szerintem olyan nagyot nem kell varázsolni.
Ámít számolgattam vs fury x:
+12% architektúra
+20% órajel (1050->1266)
+6% többlet memóriasávszélességből nyerhető teljesítmény
summa +42%Ez a polaris technológiai szintje fiji paraméterekkel szűk nadrágban (64rop, 2csatornás memvezérlő)
Ez lett volna kihozható 250w-bólLehet, hogy tényleg kár lett volna beleölni a pénzt
Napvilágra kerültek azonban olyan pletykák. Amelyek a cba 10-nek 12tflops számítási kapacitást jósoltak. Ha ezt változatlan shader mennyiséggel éri el (a fijihez képest), akkor ahhoz 1500MHz körüli órajelre van szükség, ami mintegy 20%-kal magasabb, mint a poláris szintje.
Ezen kívül konkrétan a p10-re mondják, hogy bandwidtg starving. Abu meg azt állítja, hogy a gcn szűk keresztmetszete a memóriasávszélesség. Felteszem lehet ennek alapja, ha azt nézzük, hogy ki az új memória techonlógiák szekértolója.
Ha nem spórolnak a hábéemekkel, akkor még abból is csurranhat-cseppenhet.Az is köztudott, hogy milyen mértékben volt kiegyensúlyozatlan architektúra a fiji: összességében alig teljesített jobban, mint a 390X. Remélhetőleg az ilyen jellegű problémákat az utasítás-előbetöltés nevű okosságok orvosolhatják.
És szintén remélhetőleg a poláris energiahatékonyságán is sikerül javítani az eltelt 1 évben.
Szóval amit számolgattam 40% a fijihez képest, az szerintem az alja, a minimum.
De van mégegy mankó arra nézve, hogy mit fog tudni az érkező Vega : ez pedig kiolvasható a hamarosan érkező 1080Ti paramétereiből.
Hogy ez mennyibe fog kerülni? Jóég tudja. Versenyképes Áron lesz. Ami azt jelenti, hogy nem lehet majd féláron megkapni.
Viszont azt gondolom, hogy az 1070 konkurenciája a Vega 11 lesz. 7tlops, ami kicsit kevesebb, mint a már most is közel 1070 szinten levő Fury x.
Ami legalább ennyire érdekes, hogy mivel készül az nvidia?
-
válasz
Malibutomi #24366 üzenetére
Az ne is zavarjon ám, hogy a kettő nem ugyanaz.... az egyik egy adott időszakban eladott összeladásszám %-a, a másik meg egy meglévő aktív összesítés egy amolyan "összeladássaal" a kezdetektől. Ilymódon nem összehasonlítható a kettő "piaci részesedés".
Tehát pl egy Őszi (szept-nov) időszakban eladott kártyaszám nem egyenlő a forgalmazás kezdetétől eladottal (amit a Steam mutat).
A Steam amugy játékosbázis felmérésre sokkal jobb, a másik meg tőzsde és gazdasági szempontból fontosabb mutató (NV sokadrangúan leszarja, hogy összesen hány aktív NV kártya van a globális PC használók között, valahol a sor végén van a prioritásokban.)
-
huskydog17
addikt
OK, akkor viszont erre mi a magyarázatod?
13 Minutes of Watch Dogs 2 PC Gameplay
Ez tutira PC gameplay, az NV rakta fel, egy GTX1080-al ment ami röhögve bírja 4k alatt is a 60fps-t, ennek ellenére a játékot FullHD 30 fps-el vették fel. Na ez ultra gáz. Nekem van egy olyan érzésem, hogy annyira hulladék lesz a PC port, hogy még a GTX 1080 sem fogja bírni a stabil 60 fps-t FullHD alatt, de remélek nem lesz igazam! Ez a 30fps felvétel legalábbis a premier előtt pár nappal nagyon gyanús! -
gyiku
nagyúr
válasz
Malibutomi #24366 üzenetére
Inkabb a -10% vs PY a finom, de az is nyilvan rendben van.
Ez most 70/30, franko vegaval lehetne 60/40. Ha nem karteleznenek, meg arversenyt is latnank -
wjbhbdux
veterán
válasz
Malibutomi #24366 üzenetére
lehet kínában népszerű és frissítik a netcafés gépparkot az olcsó amd cuccokkal? mert hogy a nyugati gamer világban a steam stat az irányadó az biztos
-
válasz
Malibutomi #24366 üzenetére
A Steam statisztika csak addig jó, amíg a kérdéses személy megkérdőjelezhető vélelmeit alátámasztja.
-
Malibutomi
nagyúr
Szoval a steamchart alapjan nagyon ottlevo, nagyon fogyo 1060-1070-1080, es steamen nem is latszo, senkinek sem kello 470-480 eladasok oriasi kulonbsegebol sikerult az NV-nek 0.9%-ot visszaszereznie.
Ismet meggyozodtem hogy ennyit er a steam felmerese.
Tudom-tudom, mindjart meg lesz magyarazva mint a multkor, hogy a piacelemzo cegek semmit sem ernek, a steam mutatoja a valos es kesz.
-
gyiku
nagyúr
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Petykemano #24363 üzenetére
Igen, de ez most DX11 vagy DX12? Az a baj innentől kezdve nem lehet egyértelműen kijelenteni egy kártya teljesítményét, mert óriási a szórás. Kicsit szkeptikus vagyok, főleg a fogyasztással kapcsolatban... itt nagyot kell varázsolni, hogy egy 1080 szint beférjen 250 Watt-ba... Nyilván itt is a stabilitásra mennek rá magasabb fesszel...Polarisból kiindulva azért a 250W nem túl sok. Jó HBM2 ezen biztosan segít.
Akkor kb 1070 -1080 között valahol DX11-ben, DX12-ben meg 1080 vagy felette. Mindez 220-250K-ért.
Ha igaz az amit írsz, az pech... Azon szurkoljunk minél gyengébb legyen a chip, mert akkor talán értelmes áron lehet vágottat kapni. A probléma tényleg az, hogyha beigazolódik amit írsz Fury X, Fury és Nano felállás lesz, akkor szinte biztos, hogy nem lesz kártya 1070 ellen - 120-130K-s ársávban.
-
Ren Hoek
veterán
Amúgy nekem most az a jóslatom, hogy a Vega 10, vagy akármi neve lesz (4096 SP-vel 8GB HBM2-vel) fog jönni olyan tél vége, tavasz környékén. Tippre, olyan Fury X+ teljesítménye lesz, illetve a finomhangolás/HBM2-nek hála talán 1070 felett 250 W TDP körül. Persze pure DX12-ben kb 1070 és 1080 között lehet, inkább beérve/néhol lehagyva akár 1080-at... amit a PH! Only DX12 tesztcsomagjával csudajól kifognak mérni... Ár pedig lazán 220K-250K körül fog kezdeni, ahol az 1080 is van.
Talán jön még pár kicsit vágott verzió (Abu szerint nincs nagy vágási lehetőség). X nélküli, Nano, stb... de 180K-160K) alatt nem lesz kártya, amíg nem jön kisebb chip. Meglehet 1070 ellen így nem jön semmi.
Tavasszal visszanézek erre a jóslatra, kíváncsi vagyok mennyire jött be
-
Ren Hoek
veterán
válasz
#85552128 #24356 üzenetére
no lehet mégse annyira tuti ignorálni a magasabb árkategóriákat...
Q4-ben fog ez nagyon durván visszaütni, és majd 2017 elején. A karácsonyi szezon kihagyása nagy pech lehet nekik..főleg azért mert nagy egységenkénti árbevétel van a 100K feletti kártyákon.
Ha csak nem ütnek be egy olyan ajánlatot, hogy január-februárban kis Vega 1070-1080 közötti perffel, 8 GB HBM2-vel vihető ~450$-os áron. (lecsengve ~140K HUF)
-
#45185024
törölt tag
"Nagyon beszédes az az adat, hogy az AMD egy év alatt 10,3%-kal növelte piaci részesedését, ezt pedig – mivel csak kétszereplős szegmensről beszélhetünk – az Nvidia kárára tette. Persze a zöldek dominanciája így sincs veszélyben, de a piaci részesedésük azért érezhető mértékben csökkent. Ez a számok nyelvén azt jelenti, hogy az Nvidia piaci részesedése az egy évvel korábbi 81,1%-ról 70,9%-ra csökkent, az AMD pedig az egy évvel ezelőtti 18,8%-os tortaszeletet 29,1%-ra hízlalta."
Ennyi... Nincs több kérdésem tisztelt bíróság -
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #24353 üzenetére
Mielőtt még valaki azzal jönne, hogy a Mankind Divided egyedi eset, nos, nem, nem az.
A friss ropogós Watch Dogs 2 alatt nagyon hasonló jelenség történik, nem egyszer. 30-ra cappelt, instabil framerate, adaptive v-sync-el, fuck yeah! Ha nem lenne elég, hogy az új PS4 Pro-nál a sebességed leesik 30 alá, még a pofádba kapsz szép képtöréseket is, hogy garantáltan elhányd magad!
A videó végén jól összefoglalták a lényeget:
"There isn't really an ideal version of Watch Dogs 2 to play on consoles."A PS4 Pro tulajok ráadásul megkapják a következő pofont:
"If you want the best gameplay experience regarding the performance, then the base PS4 version is the way to go."Ezek után vajon a PC-sek mit fognak kapni?
-
huskydog17
addikt
válasz
#85552128 #24351 üzenetére
Oh ez még nem olyan gáz, a Batman-nél legalább van esélye a játékosnak elérni a 60 fps-t a Pro-n! Deus Ex Mankind Divided alatt viszont erre semmi esélye, sőt a PS4 Pro még a 30-at sem tudja stabilan tartani (ahogy az előd sem).
Is Deus Ex Mankind Divided Really Worse On PS4 Pro?
Az új Dawn Engine jobban teljesít...oh wait!
-
FLATRONW
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #24343 üzenetére
Attól, hogy ráírják, hogy PC trailer, még nem jelenti azt, hogy PC-ről vették fel. Már csak azon is látszik, hogy az NV által említette effektek hatását egyáltalán nem lehet felfedezni, és ugye tudom, hogy mit kell keresni.
Hint: ez szvsz egy PS4 Próról felvett videó. Különösebb jelentősége persze nincs.
-
cyberkind
félisten
válasz
imi123 #24340 üzenetére
Ha a siker egyenlő lehet azzal, hogy valami jobban néz ki akkor megvan az esély, de amúgy nem, és amellett, hogy szartak a minőségre az 1-nél a reklámmal legalább nem spóroltak, és bedobták a Gta 5 ellen, pedig még a Gta 4 is több volt és az mikori játék, én várom, hogy olcsó legyen aztán jön is a fiókra, 15EU-nál többet nem ér ez a játék, persze ezt is csak a teljes kiadásban.
-
huskydog17
addikt
válasz
imi123 #24331 üzenetére
De igen, tavasszal még így volt, de úgy tűnik valamit nagyon elkúrtak a kommunikációban, ugyanis az egész világon arra számított mindenki, hogy AMD-s cím lesz, erre jön az NV PC trailer.
Amúgy ha már NV TWIMTBP, akkor kapunk jövőre még egyet, az alábbi trailer is ma jött ki:
Conan Exiles - Xbox One & PC Announcement TrailerAmúgy a Watch Dogs 2 PC trailer már alapból nagyon erősen bűzlik, már ott kezdődik a probléma, hogy külön ki kell emelni a PC verziónál az Uncapped framerate-t meg a FOV slide-ert, ultra gáz, na meg ugye gyanús, hogy 30fps videót készítenek a PC trailer-ből. Vajon miért?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #24337 üzenetére
Hardverspecifikus effekteket nem kap, de GPU services specifikusat igen.
Az effektek közül egyedül a HFTS van úgy megírva, hogy NVAPI-t igényeljen, vagyis Maxwell+ exkluzív. Egyébként meg lehetne írni DX12-re szabványosan, de a tesztverzióból hiányzik ez az implementáció, így ez az effekt jelenleg DX11-hez van kötve még NV-n is (valszeg a megjelenésig nem változik, de persze ki tudja). Hasonló a helyzet, mint az új Tomb Raidernél a VXAO-val. DX12-re nem volt leportolva és nem is lehetett bekapcsolni. Ez igazából a Titan X tulajokat érinti, mert a HFTS felezi az fps-t.
AGS4 van. Ballot és readfirstlane van a tesztverzióban. Ezek nyilván Radeon exkluzívak, de működnek DX11 és DX12 alatt is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #24332 üzenetére
Nem. Az AMD a DX12 leképezőben segített. Az Ubin belül alakult egy csapat, amely a meglévő motorokat írja át DX12-re. Első körben a Snowdropot és most a Disruptot. Explicit API-kban csak az AMD-nek van értékelhető tapasztalata, így ezt a munkát ők segítik. Persze ettől még lehet szar PC-s port is, csak ezúttal az Ubi azért dolgozik kooperációban az AMD-vel és az NV-vel is, mert kedvezőbb minőséget tudnak lerakni az asztalra. Ez már előrelépés ahhoz képest, hogy le se szarják a PC-s portot.
Az egyes gyártók ott segítenek, ahol többet tudnak tenni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #24331 üzenetére
Kooperációs fejlesztés volt. Az AMD és az NV is segített. Az AMD azzal, hogy segített összerakni az Ubinak egy normális DX12 leképezőt, amit egyébként a Divisionben is használnak. Ugyanerre épül a Watch Dogs 2, mert mindkét motorba ugyanaz a csapat csinálta meg. Az NV az effekteket segített átírni, mert azok is eléggé el voltak avulva. Egyik sem könnyű feladat, ezért kellett az Ubinak mindkét segítéség. A kódvásárlás már döntés kérdése. A Samsung és az NV kért kódokat a termékei mellé, míg az AMD nem, mert eleve van Doom, BF1 és Civ6 promóciójuk az év végére.
-
imi123
őstag
Gyönyörű.
Egyébként nem úgy volt hogy az AMD-vel közösen optimalizálják pc-re.
Vagy megint közbeszólt az az átkozott Nokiás doboz? -
wjbhbdux
veterán
A Gears 4 PC változatát Isten jobb kezével megáldó cég bemutatja a Watch Dogs 2 PC-t: [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ehhez még annyit, hogy ez már a tervezésen meglátszik, mert az NV a ROP-ok kialakításán spórol. A Maxwell óta kihagyják a dedikált color-depth cache-t. Ez egy alapvető tranyóspórolás, amivel ugyan vesztenek némi tempót, de számolni kell azzal, hogy sok ROP kell.
A többi kérdésre:
A DX11 eleve sokat hagy a modern GPU-kban. A D3BC egy tizenx éves alap a négykomponenses vektor ALU-s függőséglimites architektúrákra. Ma már ettől gyökeresen eltérnek a hardverek. Ezért jön a D3BC helyére a DXIL.Az API specifikáció nem foglalkozik a CPU-terheléssel. Az API csak követel valamit, amit valahogy a meghajtónak el kell érnie. Akár a host CPU befogásával. Nyilván a mintavételezőbe bekötött erőforrás nem varázslattal kerül át a multiprocesszorba.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
namaste #24325 üzenetére
Nagyon is jellemző a TBR rendszerekre, hogy több ROP-ot igényelnek. Bár az NV-é nem tipikus TBR, de alkalmaz egy olyan optimalizálást a Maxwell óta, amivel a sok pixelt lefedő háromszögekre vonatkozóan nem engedi kiírni a részleges pixeladatokat a memóriába. Ezzel sávszélt spórol meg, és a hardver belül tárol sokezer nagy háromszögre vonatkozó adatot. Ezért van a nagy L2 cache. Viszont azt el kell dönteni, hogy melyik háromszög részleges pixeladatai maradnak belül és mi kerül kiírásra. Ezt a ROP ellenőrzi minden háromszögre még a valós munka előtt. Ez egy ballansz döntés az NV ROP teljesítményt áldoz a sávszél spórolásért. Ilyen formában legalább 40-50%-kal több ROP kell, de 30-40% sávszél spórolható.
-
namaste
tag
Olyan nincs, hogy több ROP-ot igényel az NV és kevesebbet az AMD, a ROP igény nem függ attól, hol helyezkedik el a TBR-IMR skálán.
A programokon múlik, hogyan használják a hardvert és persze az API-tól is, mit enged meg. DX11 esetén sok marad a GCN-ben, a ROP lesz a korlát, még a compute shader sem segít, mert nem lehet párhuzamosan futtatni a grafikával. Ezt oldja meg a DX12 async compute, a nem használt ALU-kat munkára lehet fogni.
Az SM6 és az AGS nem önmagáért van, l'art pour l'art, hanem a hatékonyság növelése miatt, minél több hasznos számítást lehessen végezni. Azaz az elméleti FLOPS-ból minél többet kihozni.Erről a Tier 2 processzorterhelésről kérek egy API leírást.
-
huskydog17
addikt
-
-
wjbhbdux
veterán
4300 dolláros Radeon notebook teszt [link]
Raggie: Eredeti win7/8 kulccsal telepíthető a win10 és aktiválja magát. Nyár vége óta csak az automatikus win update frissítés állt le, kézzel kell felrakni az oldalukról.
-
Raggie
őstag
válasz
schawo #24314 üzenetére
Még mindig ingyenes a win10-re frissítés??? Hol? mikor? (ez most teljesen OFF téme, de engem érdekel!
)
Tudnál erről neke akár priviben is infót küldeni? Csak mert most nemsokára lesz ilyen téma öcsém gépének újrahúzásánál és megpróbálnánk a 10-est, csak én úgy tudtam nyár végén lejárt az ingyenes upgréd.Köszi előre is!
-
HSM
félisten
válasz
schawo #24314 üzenetére
Mondjuk az is igaz, hogy sanszosan sok hozzá nem értő lehet notebookon, akiket csak a szorgalmas frissítő ügynök "húzott át" a modernebb OS-re.
Viszont a visszaváltók aránya is nagy lehet itt, mert ezek az emberek jelentős része, örült, ha régebbi OS-el úgy ahogy elboldogult.
Amúgy notebookon engem se tudnál rábeszélni a 10-re, amíg nem kell feltétlen, marad a 7-es ott. Azon nem szempont a játék, az API, a WDDM, viszont pl. az akksit vezérlő program nem teljes értékű win10 alatt, az kapásból fájna, ráadásul számomra a win7 jobban "kézben tartható", kiszámíthatóbb mint a 10-es, ami azért egy akkumlátorról üzemelő kütyünél fontos szempont. -
Szerencsére pc-re nem csak ócska konzolportok léteznek, különben nem szabadna pc-t venni egyáltalán, csak konzolt. A játékok döntő többségének semmi köze a konzolokhoz, és ott marad a dx11.
Ráadásul a Win10 részesedése alacsony és csökken. Az ingyenes áttérők egy része visszatért az alaprendszerhez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nehezen fog a DX11 maradni még egy évig is. Az a gond, hogy a konzolról portolják a játékokat és ezeknek a DX11 már nem jó. Annyira különbözne a konzolos és a PC-s fejlesztés, hogy még ha alkalmaznák is a DX11 pathot a motorokban, akkor sem kapna szinte semmilyen optimalizálást. Tehát vagy DX12 lesz vagy Vulkan. Más opció a fejlesztők előtt most nincs.
Új shader modelt tavasszal kap a DX12. Ez lesz a shader model 6.0, és lehetővé teszi, hogy az Xbox One-ra írt shadereket ne kelljen egyáltalán módosítani, így ezek jöhetnek direkten PC-re.
További fejlődés egyébként ezekben az API-kban nem nagyon van. A DX12 legalább 6-7 évig itt marad, mert nincs igazán hova lépkedni. Ami fejlődni fog az a shader nyelv, aminek nyilván a shader model 6.0 lesz az alapja. -
válasz
Ren Hoek #24305 üzenetére
Légyszi linkelj valamit, ami szerint brutális grafika meg általános mindenhol hatalmas gyorsulás lesz az új API-któl. Ez csak primitív hozzállás szülte félreértések miatt van, ezért megy ez értelmetlen károgás meg hiszt hogy süllyed a színvonal.
Az AotS-nál csak a felületet kapargatod, annak a techdemo-jellegű játéknak pont az a lényege, hogy rengeteg egységgel képes futni millió effekttel, anélkül, hogy az API komolyan korlátozná. Maga a játék engem sem érdekel, s szerintem se szép, de nem károgok ezért, mert tudom, hogy nem erre gyúrták ki.
-
schwartz
addikt
válasz
Ren Hoek #24305 üzenetére
és csak berakja az NV kártyát és játszik. (Vagy AMDt ha lenne)
Vegyel mar egy ezernyocvanat azt csok. Ha lenne AMD, akkor is ezernyocvanat szeretnel, csak olcsobban. Arverseny felsohazban meg nem lesz. Azota sirsz, hogy eladtad a 970-ed, meg a Polaris debutalasa elott. (benezted, ezen tovabb kell lepni)
-
Ren Hoek
veterán
válasz
lezso6 #24304 üzenetére
Most kezdjek el korábbi évek PH-s explicit apis cikkek garmadáját linkelni a témában? - amiből ma már csak egy szelíd vélemény lett: Valójában a fejlesztőknek jó, nekünk semmit sem jelent szinte'.. könnyebben és olcsóbban letermelik ugyan azt a lelketlen sz.r játékot... AMD-n picit gyorsul, de kb az egyetlen rendes techdemo DX12 is csak egy 6 évvel ezelőtti játék színvonalát hozza romok és roncsok nélkül, gusztustalan terrain mellett (AOTS) - szóval a userek szinte semmit nem fognak látni/érezni ebből... csodák csodájára még mindig az erő számít a GPU-ban.
Egy szaklap szakmai hírnevét ugyan úgy csökkenti, ha sorra buknak be a költői túlzások, ígéretek, stb... ráadásul R&D mérnök területen dolgozok már,.úgyhogy imádom a szakmai okfejtéseket. Illetve Imádtam. Most már átugrom inkább őket én is, (úgysem az lesz alapon) és abszolút megértem ha valakinek mégennyire sincs mérnök vénája technoblablának fogja hívni és csak berakja az NV kártyát és játszik. (Vagy AMDt ha lenne).
CUDA fordítóról olvastam... jó kérdés, hogy gyakorlatban hogyan fog működni és mikor lehet rávenni a kutatók által használt Matlab fejlesztőit, vagy a deep learning python tool fejlesztőket, hogy teszteljék. (Úgy tudom nem műlödik mindenhol 100%-ban) Ha problémák nélkül megy, akkor azt mondom grat AMD. Addig semmiféle pofon mincs.
-
válasz
Ren Hoek #24284 üzenetére
Ehhez a demóhoz szoftver sem ártana. Lehet nem véletlenül nincs, mivel komoly kutatások kellenenének ahhoz, hogy egy ilyen komplex alkalmazást összedobjanak, már ha egyáltalán most van ár erő.
Ezt az egész minden explicit apis forradalmat olyan szinten félreértetitek, hogy hihetetlen. Nem lesz holnap tánc meg zárcsökkentés, és nem kell rohanni a boltba az áemdé kártyákért. Ez az egész legfőképp a fejlesztés megkönnyítéséről szól, ami a felhasználóknak közvetetten előnyös.
A Cudára az AMD már válaszolt, elkészítette a saját fordítóját, amivel könnyen lehetséges a CUDA programokat futtathatóvá tenni a Radeonokon. Ez elég nagy pofon az NV-nek.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Ren Hoek #24302 üzenetére
IGP megmentette a diplomát
Elso diplomamunka felenel kiszedtem a masodik videokartyat... aztan miutan leadtam aludtam egy napot, visszaraktam a helyere a masodikat es ugy mar az akkori csucsnal kb 10-20%al jobb teljesitmeny eleg volt arra, hogy a Crysis3 szepen menjen 5760x1080 mediumon, levezeteskepp.
-
Ren Hoek
veterán
-
HSM
félisten
válasz
schawo #24297 üzenetére
Érdekes, nekem eléggé változó. Hol így tűnik jobbnak, hol úgy.
Szintén "átlagos maximum" frametime mértékben, én hülyét kapok ha megdöccen a sebesség.(#24299) Loha: Jó gondolatmenet. Azt leszámítva egyet is értek vele, hogy 2013.ban még nem volt időszerű az új DX. 2013 végén jött pl. a 290-es AMD széria, ha korábban nem is, ahhoz már nagyon illett volna egy erősebb API is.
(#24300) Loha: Azért fele csíkszélességen és más gyártástechnológiával azért nem volt törvényszerű, hogy ne sikerüljön. El is érték végül vele az 5Ghz-et, mégha nem is pont úgy, ahogy eredetileg tervezték.
Amúgy emlékeim szerint a ma futó Intel procik sem 12 lépcsősek már, hanem 14-16. Ehhez képest nem tűnik durvának a 18 lépcső, szemben a Prescott 31 mélységéhez képest főleg nem. Ugyanis tudtommal 18 lépcsős, nem 20+.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ÁRCSÖKKENTÉS Panasonic Viera 37" TH-37PV8P plazma TV eladó (2 HDMI)
- Lenovo Legion 5 15ACH6 Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
- BESZÁMÍTÁS! VALVE Steam Deck LCD 1TB SSD kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
- iKing.Hu - Honor Magic 7 Pro - Black - Használt, karcmentes
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged