Én néha még a tank sapka fedél nyitó karját is keresgélem, olyan ritkán tankolok.
Egyrészt új, másrészt keveset megyek és keveset is fogyaszt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Én néha még a tank sapka fedél nyitó karját is keresgélem, olyan ritkán tankolok.
Egyrészt új, másrészt keveset megyek és keveset is fogyaszt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Ott valami más gond van,nem a Te aksid a gyenge.Én egyszer egy55 amperórás Zsiga akuval bebikáztam egy álló lámpás diesel mercit.
Melyik oldalon? Azért a két aksi, főleg ha az egyik le van merülve, elég jól megfogná az extra feszültséget, legalábbis ha figyelembe vesszük, hogy mi kerülhet fel a 12V-os hálózatra.
Aki bikázik, annak gondolom nincs hibája, tehát 12-14V körül van épp a feszültsége. Ha üresjáratban be is indul a generátor tölteni, akkor is csak valahova 14-16V-os szintre emelkedne, ami normál állapot.
A másik autón a generátor nem is működik és van egy lemerült akkuja, szóval onnan pláne nem nincs extra generált áram, feszültség.
Magas feszültség a gyújtás és mondjuk talán xenon lámpa esetén a szekunder oldalon lehet, de az meg nem jön át a primer oldalra. Másrészt egy primer, szekunder zárlat esetén nem is keletkezne szerintem magas feszültség. Valami spéci hiba kellene hogy ez előálljon. Pl. az hogy a gyújtótrafó épp, de a feszültsége nem a gyertyára kerül, hanem valahogy a 12V-os hálózatra. Lehet hogy van autószerelő, aki látott már ilyet. Viszont feltételezve, hogy a bikázó autó hibátlan, ha a másik oldalról jönne vissza nagyfeszültség, akkor nem számít, hogy a te oldaladon megy-e a generátor, mert ugyanúgy kiüthet mindent generátor nélkül is.
Amennyire én látom, ha nem csap be közbe egy villám, vagy nem szakad rá a felsővezeték bikázás közben, akkor nem keletkezhet káros feszültség. A kisebb tüskéket a két akku felszívja.
Elektromos autóval más lenne a helyzet, de azzal nem is lehet bikázni szerintem, mert nincs olyan pont ahonnan le lehetne venni 12V-ot a szükséges, akár többszáz amperes áramerősséggel.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Amelyik aksiról bikázó ott leeshet a feszültség, akár 11 volt alá is, persze ezt rögtön próbálja kompenzálni a generátor, ha jár a motor és elkezd tölteni a maximális amperral: kb. 50A Lehet igazad van, hogy nem fog indukálódni, túlfeszültség, de ha mégis, akkor nagy baj lehet. Azt eltudom képzelni, hogy járó motor mellet össze van kötve bikázó kábellal a két akkumulátor és úgy tölti, 40-50 A-ral. Ilyenkor e elég lehet a 20 perc, ha az akkumulátor nem teljesen kuka. Nekem 2018-as Swiftem és úgy nézem, ha valamelyik fogyasztó rajta marad és nagyon merül az aksi, akkor az elektronika közbelép és nem engedi tovább merülni az aksit. Még fiatal koromban 5 évet voltam autóvillamossági szerelő, tehát rengeteget bikáztam. (Buszok, teher autók, honvédség)
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
Nos van fejlemény, mindenki nyugodjon le, az akksi volt a gond. Most hívott az illető hogy vett egy új akkut és pöcre indult... Én még abban sem votlam biztos hogy jól kötöttük össze, mert szerintem a VW féle test pont nem volt az igazi (le volt festve)... Valószínűleg ezért nem akarta az igazat.
Én is azzal kezdtem hogy megnéztem az indító áramokat, hogy egyáltalán megéri e kínlódni, vagy csak a Vitarát vágjuk haza vele. Mondjuk a gyári 12V 60Ah 600A-es akkun én is meglepődtem... az 1,4-es szívókban max ilyen 480A körüli szokott lenni.
Én régebben sokat mozogtam kamionos arcokkal, még az utánfutó kábeléről is tudtam bikázni.
Öregszik az ember na... ha nagy gond volt egyedül a Skodát egy enyébb lejtőn is be tudtam tolni annyira hogy beinduljon, csak a végén nagyon gyorsan kellett futni és jókor kellett beugrani.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Tehát, ha bikázásnál fixen rákötöd a bikázó kábelt. (fixen!!!), akkor beindítod az autót és töltöd vele kb. 10-20 percig, attól függően mennyire van lemerülve az aksi és utána, annak az autónak saját aksival is kell indulnia.
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
Ha jó le volt festve, akkor esélytelen. A 12V-os feszültség nem tudja átütni a festéket. Annyi esélye lett volna, hogy ha legalább egy kis ponton, karcon, hiányzó festéken átjut, aztán a nagy áramsűrűség leégeti a maradék festéket. Még tisztán a sarura, vagy egy jó testre téve is szokott hegeszteni ha nem tartja jól oda az ember. Annyi áram olyan kis felületen meg tudja olvasztani a vasat is, nem hogy az ólom sarút.
Bikázáshoz nagyon kell a jó érintkezési felület, főleg ha a másik akku le van merülve, vagy talán belső zárlatos is, mert akkor az az akku csak elszívja a másik áramát.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Én nem merném rákötni, mert nem kicsi az esélye, hogy rossz az akku, akár zárlatos is. Multimétert meg nincs nálam mindig.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Tudom nagyon off de ha már szóba került nektek nagyjából mennyi idő volt míg negerkezett a kártya?
Lassan több mint egy hónapja igényeltem meg.
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
még nemjött meg, mondjuk én egy hete rendeltem.
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
Sziasztok.
Február végén lesz 1 éves a Vitara.
Az első naptól kezdve garázsban áll (emiatt nem verte az eső, nem tűzte a nyári nap) és kemény 7100 km van benne!
Sajnos a hűtőrácsról pár helyen mégis kezd lejönni a krómozás: képek.
Ez ilyen fos minőség?
Ha viszem az 1 éves szervizre, akkor cseréltetni szeretném.
Van rá esély, hogy cserélik (valaki járt már így)?
(^)(>.<)(^)
Ez gáz. Én már most vinném szervizbe.
Ezek után kíváncsi leszek a csillaggarázsos Vitarára mit fog művelni...
Sajnos az orr formájából adódik hogy érzékenyebb a kőfelverődésekre is, ez már csak ilyen a SUV világban...
Azért ha sikerül kicseréltetned gariban akkor írd meg hogyan érted el.
Láttam legutóbb vmi fóliát, ami átlátszó, talán az megoldhatja ezt a gondot?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Kizárt, hogy ezt kőfelverődés okozta. Simán sikerült kifogni egy gagyi alkatrészt. Saját kocsimnál nem tapasztaltam ilyesmit 60 ezer után sem.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
Sz@r a krómozás, ez egy téves és rossz ráncfelvarrási kisérlet volt a Suzuiki részéről, vidd garanaciális javításra. Nem tudom, hogy mit fognak mondani de semmiképp sem hagynám a dolgot.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Nekem a krómozás az hogy is mondjam, igazából az ómagyar migránsok ízlésére emlékeztet. Én fényezőnél színre fujatnám.
alakul, hahurol levették az összes sportot
És az már a ráncfelvarrott?
Vajon ha kérem akkor gariban lefényeznék mondjuk a kasztni színére... vagy feketére, ha már grafit.
Mondjuk így akkor a tetőbox-os dolog is lehet hogy ugrik, mert szét fogja darálni a fényezést a tetőkorláton...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
és ez miért történt?
Na meg volt az egy éves szerviz ( SX4-Scross 1,4MT - 44 850 HUF ) és közben érdekes beszélgetést ( igen engedték,hogy ott legyek a kocsi mellett ) folytattam a szerelővel.
Szerintem ezeket oktatják,hogy mit kell mondani ha a kuncsaft bármire panaszkodik.
Megkérdezték van-e valami gond a kocsival. Mondom szerencsére komoly gondok nincsenek egy kivétellel csak pár zavaró apróság. Nyekereg a műszerfal , zörög a kalaptartó az ablak spricni kritikán aluli az ajtó beázott a hátsó ajtó távtartó csavarok kipotyogtak mert csak kézzel volta betekerve így hirtelen.
Válasz. A kalaptartóval nem tudnak mit kezdeni a ablakmosó spricni így tökéletes a műszerfal nyekergést meg tuja nézni de nincs rá garancia hogy jó is lesz az ajtó beázásra pedig már elkezdték vissza hívni az autókat. Egyébként ennyi pénzért ez van ha nem tetszik vegyek drágább autót de azokkal is vannak ilyen jellegű hibák. Mondom Én még nem hallottam,hogy egy autót is vissza hívtak volna a beázás miatt. Erre Ő. Még nem értek el addig. Mondom a fórumon több ezer tulajdonos van de egyik sem említette,hogy vissza hívták volna. Erre ő ott csak idióták vannak ( a fórumon ) nem kell velük foglalkozni. Ezzel le is volt tudva a dolog.
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
Nekem nagyobb hangerőnél zörög valami valamelyik jobb oldali ajtóban. Meg sem mondom, mert ha szétszedik, csak szarabb lesz. Ha én szétszedném, akkor meg ugye tennék bele még hangszigetelést is.
Jövő kedden viszem vissza (2019 április, 1.2 swift) gariban, kormánymű kopogás, illetve jobb hátul valami úgy nyöszög, mintha egy 30 éves lepukkant szar lenne.
Amúgy sokszor nem ismerik el a gyári hibát. Lást swift 1 abs kocka + váltó. Mindbe beszart.
[ Szerkesztve ]
Üdv.2006 Swift.Ha nem nyílik a hátsó(ferde)ajtó,csak elektromos zár van.Hogyan lehet kézzel roncsolás mentesen kinyitni?
Sokkal pofásabb így.
Milyen olajat tettek bele? 0-w20 vagy 5-w30?
5-W30
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
egy éves szerviz ( SX4-Scross 1,4MT - 44 850 HUF ) - jó sokat kértek érte.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Előtte körbe telefonálgattam a környékbeli kereskedőket de mindenhol kb. ugyan ezeket az árakat mondták. Ahol olcsóbb lett volna ott meg az úti költség+idő miatt nem érte meg elvinni.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
Lesznek ezek még drágábbak is, olyan infláció van, mint a huzat.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
De nem 2,5X ár az enyémhez képest és 2 évesen is a felét fizettem.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
és milyen márkát? A számlán látszanak ezek a tételek?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Debrecenben a Suzuki Stopnál már 2 éve is kb. ennyi volt a szervíz.
Az olajat meg azért kérdem, mert mindenáron 0-w20-at akarnak beletölteni.
@Tigerclaw ECSTAR szerintem, errefelé az megy.
jobb hátul nekem is van valami hangja. Főleg amikor viszonylag nagy utat tesz meg a hátsókerék fel vagy le. Például fekvőrendőrnél, vagy pedig kanyar után egyből emelkedés.
6,790,000 új ár ki seperte a régi 5,490 készletet....
jaja arra írtam
Swiftemre 50e felett volt a 15 ezres. A srácnak még olcsó is volt.
Ezzel szerintem nagyon sok vevőt elveszít. Ennyiért hobbinak, másod/harmadlagos autónak nagyon kevesen engedhetik meg maguknak. Aki meg mégis, az szerintem nem suzukit vesz ennyiért.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Az 1 éves szerviz 17e volt, a 2 éves meg: [link]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
(#44490) Arolotifar válasza Montesantos (#44473) üzenetére
Nagyon letisztult, tetszetős
"Jobb, ha azért gyűlölnek, ami vagy, mintha azért szeretnének, ami nem."
Lol... de veled "kifizettették" amikor megvetted az a kedvezményt ("plusz garanciát")...
Úgy "könnyű" olcsóbbnak lenni...
Nade ha nem nézed a a levonást azis ott van...
Szóval semmi köze a sztenderd szervízárakhoz a példádnak. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
(#44483) tm5
Most hogy mondjátok nincs is ráírva az olaj márkája Valami hordós cucc lehet mert a figura üres 5l-es Eneos flakonnal ment ki és abban hozta.
(#44493) FollowTheORI Jól fog a ceruzájuk. Értem én hogy fenn kell tartani a boltot meg alkalmazott de akkor is:
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
Szinte biztos hogy a "hordós Ecstar" volt az... majdnem mindenhol az megy.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
Vagy valami olcsóbb más minőségű olaj. Az a baj, hogy duplán átverhetnek. Egyrészt az árral, másrészt azzal hogy rossz minőségű olajat tesznek a kocsiba. Ez bizalmi kérdés és pont ezért lenne jó, ha előtted bontják ki az olajat és öntik az autóba. A hordóban is lehet bármi.
Ha már úgy is túlszámlázzák nem számítana, hogy dobozos az olaj és nem hordós...főleg hogy nagy tételben mélyen áron alul szerzik be, ahhoz képest, amennyibe a boltban kerül.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
A magyar klímához viszonylag új autókhoz az 5W-30 szerintem jobban illik, még akkor is ha nem garázsban áll az autó. Nincs akkora hideg erre, hogy a 0W-20 kelljen.
Ha esetleg gyakran kell hideg motorral rövid utakra menni télen, akkor jó lehet az utóbbi is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Ha teszem fel én vinném az olajat,akkor azt bele sem töltenék?
Ez gáz,azért mert tényleg bármit beletölthetnek.....
Szerintem meg a gyártó határozza meg, hogy kell-e a 0W20, vagy sem, nem a klíma. Legalábbis nem önmagában.
Ha olyan szorosak az illesztések az adott motorkonstrukcióban, vagy olyan vékonyak az olajfuratok, akkor igenis kell a kisebb viszkozitás.
[ Szerkesztve ]
De, bele, viszont az megint bizalmi kérdés, h a srác nem teszi-e el az olajadat eladásra, és tölti inkább a hordósat bele.