- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- Narxis: Problémák, problémák, problémák
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yenka
csendes tag
Pontosítom a kérdésem:
2007 gyártású, riasztó nélküli, 5 ajtós Suzuki Swift ajtónyitása távirányítós kulccsal:
1x vezető oldali ajtót kinyit
2x összes többi ajtót kinyit
Mi folyton ketten ill. hárman ülünk be az autóba, ezért számunkra így praktikusabb lenne, hogy az első gombnyomásra minden ajtót nyisson.
Vajon át tudom valahogy állítani?
Amit próbáltam a fórumtárs tanácsára, hogy ha hosszan nyomtam a nyitógombot, akkor is csak vezető oldali ajtót nyitotta ki.
Légyszi segítsen, kinek van erre ötlete, tanácsa. -
Dvix
senior tag
-
ncc1701
veterán
Miért nem veszel toyota hibridet, ha az jó?
-
őstag
őstag
Ezt nem jól nézed. Ne a hibridet hasonlítsd az elődhöz, most már ezt tudod megvenni. Ezt kell más márkák jelenlegi ajánlatával összevetni. Aztán amelyik jobban megéri azt kell venni. Az árakat a forint árfolyam meg az infláció is nyomja nem csak a "fejlődés". A legnagyobbat így is az állam kaszálja ezen is. Mellesleg a Toyota hibridek 9milla felett indulnak. Igaz az már nem csak egy ülés alatti akksi, az tényleg hibrid. Viszont az árkülönbségből 140 ezer kilométerre való benzint veszel a Vitarába.
-
Dvix
senior tag
válasz
csaba1203 #44991 üzenetére
Szomorú hallod, de ez a szuper hybrid hajtás egy üllés alatti akksi ami "besegít" az egyesből való induláskor, meg ha áll az autó akkor arról mennek az elektromos berendezések és az 1.4T motor mostmár részecskeszűrős és 129 LE-re le van korlátozva. Tessék?
A toyota meg a Honda, meg mindenki más tud hybrid hajtást fejleszeni, de ez egy vicc!
Tud tisztán elektromosan menni az auto? nem! Akkor mire a fél milla? Nevetséges komolyan mondom.
ÉS valóban ahogy mondod ez megy Magyarban...sajnos. De én azért is szólaltam meg fentebb mert szerintem itt valami baj van, hogy régi autót többért adunk új áráért, vagy ennyire jók ezek az autók, vagy gl+ Vitaráért 5,4 millát kicsengetni gyerekjáték. 5 milláról beszélünk indulkó áron...de állítólag 1-1,5 Litert spórolsz a fogyasztásnál.... na és fél milláért mennyi benzint veszel?...áhhh
5 milláért nézed a használt nissan Leaf-eket ha nem akarsz fogyasztást. Nagyon remélem h felébrednek a Suzukinál, hogy ezek az árak nem magyar embernek készültek. -
Vigneau
félisten
válasz
blakey #44990 üzenetére
Közel azonos volt a megosztási időpont, azért is gondoltam erre az eshetőségre. Ezek szerint szimplán gyorsan terjednek a jó dolgok. Legalább megköszöntem ott is, csak akkor már másnak.
Örülök neki. Első nekifutásra felszalad, vagy itt is van akadás? A 1870 75%-nál újraindult nálam, majd 0-ról kezdte újra és vitte végig. Kb. 27 percembe került az a frissítés anno.
-
csaba1203
addikt
Leírom a tendenciákat ma Magyarországon mi folyik a használt autó piacon.
Akinek 20 éves autója van szeretne 15 éveset.
Akinek 15 éves szeretne 10 éveset és így tovább ezt nem én találtam ki ez a valóság sajnos..
Tőlünk nyugatabbra beballag a német kihozza lízingre a vatta új verdát használja 3 évig utána újra beballag leadja és újra kihoz egy újat és így tovább...
Mert megteheti.. -
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #44985 üzenetére
API és SAE jelölések, abban van a titok.
Pont ezeknek, de főleg a viszkozitási index említését hiányolom az általad linkelt cikkből is. Kereshettél volna valami jobbat is, ha meg akarsz győzni az álláspontodról.Valószínűleg a Type R gyártásakor csak ilyen olaj volt megfelelő minőségű, de azóta lehet megszerezte más gyártó 5w30 vagy 0w40 olaja ugyanazt a minősítést.
2017 óta nem hinném, hogy történt volna olyan nagy változás ilyen téren. De szerintem inkább a motor illesztéseiben, hézagaiban és furataiban keresendő a válasz, nem pedig az olajok minősítéseiben. Mindenesetre kiváló példa arra, hogy alaptalan az alacsonyabb viszkozitástól való félelem, hiszen a kétliteres, 320 pacis turbómotor is rengeteg hőt termel, ráadásul még hajtják is őket, és mégsem mennek tönkre, amint beköszönt a kánikula.szerk.: Nem a túlhevülés a titok, hanem ha túl könnyen folyik egy olaj, akkor nem tapad ott meg ahol kellene, hanem lefolyik.
Most én kérlek meg, hogy olvasgass egy kicsit, mondjuk ezt az esettanulmányt. Regisztráció után letöltheted a pdf-et.
Ez azért egy kicsit részletesebb, mint a te cikked.Az olaj nem hűt
Pedig de, van ilyen szerepe is. Lég-olajos BMW boxermotorok megvannak?nem mindegy mennyire folyik egy olaj magas külső hőmérsékletnél
Olvasd el, amit linkeltem! -
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #44984 üzenetére
Nem hülyék, ezt nem mondtam, csak annyit h a viszkozitás kevés, mint trabantban a lóerő, API és SAE jelölések, abban van a titok. Valószínűleg a Type R gyártásakor csak ilyen olaj volt megfelelő minőségű, de azóta lehet megszerezte más gyártó 5w30 vagy 0w40 olaja ugyanazt a minősítést. A hideg/meleg oldali számok ide kevesek, főleg a nagynyomású befecskendezős töltött motoroknál, aminek még a szelepvezérlése is változó.
Nem a túlhevülés a titok, hanem ha túl könnyen folyik egy olaj, akkor nem tapad ott meg ahol kellene, hanem lefolyik. Az olaj nem hűt, max a turbót, az a hűtővíz dolga, nem mindegy mennyire folyik egy olaj magas külső hőmérsékletnél...@Kicsirics77: Írtam h tisztelet a kivételnek, kinek nem inge...
@Tom1939: Erre céloztam, egy telefon és megtudod, de alhangon 4-6 hónapot számolj...
-
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #44969 üzenetére
Elolvastam, de nem lettem okosabb, sőt...
Viszont akkor magyarázd meg kérlek, hogy a turbós, 320 lovas Honda Civic Type R-nek miért 0W20 az ajánlott viszkozitása (671. oldal)? Hülyék lennének a Honda mérnökei?
Még egy gondolat: ha egy 30-as olajtól túlhevül nyáron az autó, akkor annak elég szar a hűtőköre.
-
Hadrianus
csendes tag
Ha van balek, aki megveszi, én is eladnám új áron az 5 éves autómat, rádobok még egy keveset (legalábbis ahhoz képest, hogy 0 éves 0 kilométerest kapok) és kaptam is egy vadonatújat erősebb motorral és új garival
Bár már kultusz lengi körbe az 1.6-os motort, ami kétségtelenül a legmegbízhatóbb, de én nem tartanék az 1.4t-től sem, pláne a 10 év garanciával és a vezetési élmény megtapasztalása után. Ha meg valaki nem tartja karban legalább olajcsere szintjén, az 1.6 sem lesz hálás érte.
-
2ozzmexy
senior tag
Urak, mindenki álljon meg egy percre, gondolkodjunk és nyugodjunk le...
Kereslet-Kínálat görbe?
Így megy ez, tudjátok mennyit kell várni egy új CHR-re (az árát most hagyjuk)? Nézzetek utána...Ne felejtsük el hogy a Suzuki pont a szívóbenzines motorairól vált híressé, alul étvágytalan, felül nyomatékos, és ami nekünk (átlag magyaroknak) a legfontosabb: igénytelen. Mi (tisztelet az igen ritka kivételnek) úgy járunk az autószerelőhöz mint a fogorvoshoz, ha nagyon muszáj elmegyünk, de amíg nem muszáj az utcájába se hajtunk be, mert az is tízezer már. Ennek fényében, kérdem én, megéri megvenni a használt 60-100ezret futott verdát drágábban mint a nullkilóméteres 3+7 év garis Hybrid-et!? A hülyéknek és a fafejűeknek maximum, én nem venném meg, ezért is vettünk újat, de ezt már korábban megénekeltem...
Nem csodálom hogy ez kell a népnek, és a fent említett görbe újabb igazolást nyert... 1,6szívó benzin, benne egy csomó kényelmi kütyü, nem egy Audi q7, de nem is annyi az ára és az elkövetkezendő 5 évben a szerelőt nem is látod, csak évente egyszer amikor olajat cserélsz, ezen kívül használod, tankolod, ütheted, vághatod, csak legyen benne víz meg olaj megfelelő hőfokon, elnyűhetetlen darabok... no de hybrid, majd ha szétmegy akksi... lesz ám fejfájás
Kérdezzétek a Prius MK1 tulajokat , tudnának mesélni mennyibe kerül az a 2l/100km fogyasztás különbség... -
Dvix
senior tag
válasz
Kicsirics77 #44977 üzenetére
Ez így van!
-
Dvix
senior tag
Halljátok ez hihetetlen!
Jó sokan vagytok úgy látom egy azon véleményen, hogy a megvett autót ugyanolyan árban becseréljétek néhány éven belül újabbra!
-
válasz
Kicsirics77 #44971 üzenetére
+1 csak nálam Scross (1.4t automata allgrip gl+, 39 ezer km). Ha tetszik az idén kijövő kis toyota suv (ha nem lesz túl kicsi...) hibridben akkor lehet hogy csere lesz.
-
Dvix
senior tag
Na jó gyerekek.
Régóta figyelem ezt a fórumot írok ide, imádom a suzumat, ez a legjobb hely az infóra. De én lassan arra fanyalodom, hogy az új autó amire gyűjtök ne suzuki legyen. Egyszerűen nem látom a régi ár/érték arányt amiről ez az autó kéne szóljon!Persze ki kell próbálni őket, lehet meggondolom.. Na de:
2015 ben kihoztál 1,6 os motorral egy Vitarát 3,8m ért, ma ugyanezeket az autokat 100 ezer km felett 4m FT-ért adják használtan.
Most van egy turbó motorunk meg az ülés alatt egy akksi és 5mft induló ár?ÉS még csak nem is GL+. Ó te drága búzakenyér!
Nektek erről mi a véleményetek?
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #44957 üzenetére
[link]
Akkor olvasgass, igaz angol, de szerintem egészen érthető és egyértelmű...
Én a corolla-ba használtam, mert ott a nyári hőmérsékletet maximalizálták +30fokban az 5w30 esetén. Mivel BP-en sok a dugó és igen gyakran nem hül le éjszaka sem a levegő 30fok alá és ehhez párosul a nappali 34-37fok...ez kikészíti az 5w30-at, ezért sem örültem neki h a Vitara 5w30-at kap, mert az az előírás, de elfogadom, nem vitázok a márkaszervízzel, felesleges. A corolla nem volt garis már, úgyhogy kapott egy Total Quartz 9000 5w40-et és annyi, szerette azt az olajat, nem csipegette még 19(!) évesen sem majd 175ezerrel az órában... -
2ozzmexy
senior tag
válasz
dReFiX #44959 üzenetére
Öhm, ezt nekem szántad? mondom 5W40, a 10w40 félszintetikus, az 5w30 és 5w40 szintetikus olaj, nagyon nem egy a kettő. Mellesleg nem csak a viszkozitása számít... van ott SAE meg API jelölés, az is fontos ám... A régi autóm gépkönyvében 0w30, 5w30 és 5w40 is szerepelt, ezért tudom hogy abba például az 5w30 csak +30Cfokig volt ajánlott, fölötte 5w40 kellett bele. Majd otthon befotózom és feltöltöm ha nem hiszitek el...
Amibe a gyártó szintetikus olajat ír elő, abba nem szabad félszintetikusat önteni, mert utána enni fogja (Toyota pl. 5w30 helyett 10w40 10éves kor felett) -
z0l1ka
aktív tag
Nem úgy értetettem,valóba félreérthető volt --> az 5w30-ra írtam h ajánlott,a márkát azt azért írtam mert hogy én ilyet vettem bele tavaly,.de lehet castrol vagy shell ,sőt utóbbiból a kézi könyv is ajánl ,most lehet kipróbálom shell-est rosszat nem mondtak róla..
Egyébként meglestem a kézikönyvet,ajánlott az 5w-30 de,van egy diagramm és utána leírják hogy az "olaj viszkozitásást a fenti diagramm alapján válassza meg" -20 alatt kifejezetten ajánlott az 5w30
Ugyhogy szabad választás vanezért lesz 5w -40 es ami bele megy.
-
z0l1ka
aktív tag
válasz
tranceplanet #44962 üzenetére
Eneos Premium Hyper 5W-30 motorolaj, 4liter 7,5 ezer ft ha neten rendeled ,ez az ajánlott a kézikönyvébe is,de nyílván mindenki maga dönti el milyet szeretne bele önteni
-
tranceplanet
addikt
válasz
hundai #44951 üzenetére
Szia! Köszi a tippeket!
--------------------------------------------------
(#44953) z0l1ka írtaÉn nem értek a lovakhoz! A szerelőm ezt rakta bele legutóbb.
A szerelőm viszont "olcsó" olajat rak bele, tehát én viszem az olajat és betölti, nem ver át. Szervízbe nem érdekelne a dolog, ott úgy is trükköznek az olajjal, nem tehetek ellene semmit. A haver szerelőnek viszont prémium olaja nincs otthon, ezért jöttem ide tanácsokért.Srácok amúgy azt hallottam télre és nyárra más viszkozitású olaj kell, ez igaz? Szívesen fogadok még ajánlásokat!
-
z0l1ka
aktív tag
Elég baj az
Mondjuk,baja valószínűleg nem lesz ,de az ajánlott a gombóc swiftbe az az 5w-30 as.. lehet bele tenni 10w-40et is ..csak nem értem h miért tér el pl egy "suzuki szervíz" is az ajánlottól ?
Ez épp olyan hogy gyújtógyertya is az NGK Iridiumos a belevaló (ersően ajánlott) így is írja aszem kézikönyv de lehet bele tenni ugye a másik sima nikkel NGK gyertyát..menni megy vele,de elég szarúlminkettőt kipróbáltam és tényleg ég és föld a különbség.
-
dReFiX
senior tag
válasz
2ozzmexy #44955 üzenetére
Egyébként a mérnökök bele írják milyen olaj ajánlott egy autóba akkor miért gondolja mindenki hogy jobban tudja?
Annyi autót főleg Opelt hoznának be számítani... "Jó abba a 10w40" kb olyan magyarázattal mint amit írtál aztán csodálkozik hogy csörög mert sajnálta belőle az előírásnak megfelelő olajat. -
-
2ozzmexy
senior tag
-
z0l1ka
aktív tag
válasz
tranceplanet #44950 üzenetére
hali,ugyan ez kocsi szintén, én is olajcsere előtt állok,egy kérdés..miért 5w 40? a gyártó 5w 30 .-ast ír ajánlottnak..
-
hundai
aktív tag
válasz
tranceplanet #44950 üzenetére
Szia!
Amiket én vettem
Váltó: Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 (3db; elvileg 2.2L kell bele
Motor:Eneos Premium Hyper 5W-40 motorolaj, 4liter, célszerű új csavar vagy legalább új tömítés, nameg a szűrők cseréje (+légszűrő; pollenszűrő; olajszűrő)
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! ASUS PRIME Z390-P i5 8600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 DEEPCOOL Matrexx55 630W
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P50 - i7-HQ I 16GB I 256SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 - i5-6300U I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Xiaomi Redmi 9AT 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest