Csak cégeknek lízingre. Jellemzően Ford, Opel.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Csak cégeknek lízingre. Jellemzően Ford, Opel.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Ne felejtsük el, hogy a többi gyártó is hasonló cipőben jár. Mindenhol megy a kisautók száműzése, miközben pont a kisebb autók azok, amik javítanák a Flotta kibocsájtási adatokat. Talán pont a Toyota az, amelyik úgy döntött, hogy a trend ellenére megtartják az Aygo-t, ami szerintem nagyon jó döntés.
Szóval mindenkinek pénzbe kerül a CO2 adó, meg új Euro 6-nak való megfelelés, vagyis várhatóan mindenki emelni fog, vagy már emelt is árat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Lehet, h 4, fene tudja, nekem a 60ekm hamarabb összejött mindig. Most is áprilisi a kocsi, de már 22ekm van benne.
Halihóó
Akik itt DPF-eznek, azoknak ajánlom a cikk elolvasását.
Ebben nem DPF, hanem GPF van. Már ha benzinesről beszélünk.
https://autotechnika.hu/cikkek/szurestechnika/12512/a-dpf-nagykoru
[ Szerkesztve ]
Az már egy régebbi adat, hogy a Vitarát sokkal többen vennék. Top 10 eladott autó 2019 első 5 hónapjában (személyautó és kishaszonjármű):
1. Suzuki SX4 S-Cross 3793
2. Suzuki Vitara 3649
3. Skoda Octavia 3058
4. Dacia Duster 1843
5. Opel Astra 1654 (J és K)
6. Fiat 500 1428
7. Renault Clio 1408
8. Opel Corsa 1314
9. Ford Ranger 1304
10. Ford Focus 1264
Az S-cross eladása a ráncfelvarrás óta nagyon beindult, hiszen egy sokkal dögösebb orrott kapott a halpofa helyett. Egyébként én megnéztem mindkettőt, és nehéz közöttük dönteni. A Vitara magasabb, terepjárósabb, külsőre jobban is néz ki (bár ez szubjektív, nekem az S-cross hűtőrácsa a szerelmem De összképre mégis csak a Vitara a pofásabb). Az S-cross személyautósabb, tágasabb az utastere (főleg a hátsó ülésnél, ahol sokkal nagyobb a lábtér) és a belseje jobb minőségérzetet ad, én amellett teszem le a voksom, de szerintem mindkettőnek meg lesz a piaca.
[ Szerkesztve ]
Fura, hogy a Swift sehol sincs.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
Sziasztok, felteszem itt is a kérdést, hogy hátha esetleg volt valakinek hasonló problémája. Van egy 2007-es Ignisem és a napokban, ha 3-as 4-es fokozaton megy a belső ventilátor akkor egy cicergő hang is párosul mellé, vicces hogy ha jobbra fordulok akkor kisebb fokozaton is előjön. Mivel ingázom, így még most a kocsit se tudom lerakni, de esetleg volt valakinek hasonló gondja, tapasztalata ?
Nem is találkozni új Swiftel az utakon. Csak Vitara meg Scross.
Itt egy 2019, 1-11 hónapi összesítés: [link]
1. Suzuki Vitara 10 610 autó
2. Suzuki SX4 S-Cross 8491
3. Skoda Octavia 6490
4. Opel Astra 3975 (J és K)
5. Dacia Duster 3831
6. Ford Kuga 3233
7. Fiat 500 2995
8. Kia Ceed 2972
9. Renault Clio 2681
10. Opel Corsa 2634
15. Suzuki Swift 2423
45. Suzuki Baleno 983
82. Suzuki Ignis 491
Azt se kell elfelejteni, hogy a Suzuki a Swiftet, Baleno-t talán nem is reklámozta tavaly, míg a Vitara reklámjai mindenhol ott vannak. A Balenoról 10-ből 9 ember szerintem nem is hallott még. A menő kéttónusú festésben se járt minden modellnek.
Emellett a 3 importos modelljük év közepétől kb. nem létezik, mert akkor ért véget a rendelésük.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
És ha mégis, akkor sem integet vissza...
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
Nem olyan fura az. Magyar ember eggyel nagyobb autót vesz, mint amire szüksége van, mert a szomszédnak villantani kell. Plusz egy jobban felszerelt swiftre nem kell olyan nagy pénzt rádobni már. Ja, meg mindenki veszi fel a hitelt nyakra-faszra, mert már elfeledték az előző válságot.
Igen, de érthető is; Ha valaki swiftet akar rendelni, 5 hónap a várakozási idő, és ha szerencséje van, kap olyat, amilyet kért. Szalonból lehet kapni, de egyre ritkább. 2020-ban összesen 80 DARAB érkezik az egész országba!
+ már nem “a mi autónk” (ezért a nagy várakozási idő), és épp SUV-divat dúl.
[ Szerkesztve ]
Most a crossoverek piaca nagyon beindult. Divat lett kb, ez magyarázza ezt a tendenciát.
Fura, hogy a magyar Suzuki gyár a régi kapacitásának töredékével működik - ha jól tudom - és mégis Japánból meg Indiából importálják a Swift, Ignis, Baleno hármast, az egész europai piacra. Ennyire olcsó lenne a szállítás, meg ennyire nem tudják, akarják leépíteni a Japán valószínűleg jóval drágább összeszerelést?
Mondjuk nálunk is csak összeszerelnek elvileg, szóval lehet hogy így is sok minden importált. Akkor is fura.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Kapacitás gondolom lenne rá, hiszen a Swiftet is ott gyártották 2017-ig, a Vitarával és az S-crossal egyszerre. Talán munkaerő nincs hozzá elég, de nem tudom, mi lehet a konkrét ok. Előző hsz.-omat javítva, 2020 első félévében jön 80 darab, de az is nevetségesen kevés. Sajnos a nyugat-európai piac elviszi a külföldi készlet nagy részét, ami abból a szempontból meglepő, hogy a piac méretéhez képest nálunk lenne rá a legnagyobb kereslet.
[ Szerkesztve ]
Visszatérnek a régi MERKUR-os idők!
Igen sajnos. Ha már nem akarnak itt gyártani, legalább a logisztikát oldanák meg profibban, rugalmasabban, gyorsabban. Ha meg nem megy, akkor ne a Föld másik oldalán gyártsák az Európába szánt modelleket. Ma szerintem nem engedheti meg magának egy autógyártó sem, hogy nemet mondjon a vásárlónak, vagy hogy több hónapig húzódjon a folyamat a megrendeléstől a leszállításig.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Látod,hogy megengedheti magának.Nem látunk mi bele a Suzuki üzletpolitikájába.
[ Szerkesztve ]
Ez a Japán érdek, ott is kell gyártani.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Szerintem India és ázsia a fő célpont a Swifteknél és közelebb van Japánhoz.
Azért kíváncsi lennék, hogy tavaly, hány Swiftet gyártottak?
[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
Amikor nézegettem a Balenot, a neten volt/van egy videó az India suzuki gyárról. YT-n talán. Ott mondták, hogy percenként gördül le egy Suzuki. Ebből 90 % megy Indiába, 10 % megy külföldre. Ebből látszik mennyi jut EU-ba vagy Mo-ra. Egy s-cross-ra kb 45 hetet várták ott is.
Ez az oka. Európához képest Ázsia sokkal nagyobb piac, ne abból induljunk ki hogy nálunk mi lenne a jó. Nyilván ahhoz közelebb gyártanak ahol az adott típusból sokkal többet adnak el.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
Némán szoktam olvasgatni a bejegyzéseket, de amelyikben valaki leírta az új árakat, ott azért csak pislogtam. ~5,5ről indul egy vitara/sCross és ezt a mellé rakni, hogy egy fél évvel ezelőtt, amikor mi vettünk az Scrosst, akkor a legolcsóbb autó ~4 felett volt egy picivel.
Igen, tudom, 1,0 T, 5ös váltó, de akkor is. ~25%os emelkedés. (nagyon sokat azt nézik, hogy melyik az a legolcsóbb megoldás, amivel új autóba ülhet).
De ha csak azt nézzük, hogy 5ről felment az sCross 5,5-re, akkor az is ~10%.
És szerintem elértünk oda (legalábbis én), hogy ha most kellene átgondolnom, hogy milyen autót vegyek 5,5ért Scross-t, vagy 5,7ért Corolla kombi 1,2T-t, akkor nem lenne kérdés, hogy Toyota.
Így most már kíváncsi vagyok, hogy melyik gyártó hogyan fogja adni az új autót 2020-ban. (mi idén akartuk volna a kis autót lecserélni, de ez az esztelen szabályozás eléggé felforgatja az ipart.
"Those who want respect, give respect"
Hát itt csak az a kérdés hogy a Corolla kombi 1.2t maradt e 5.7 milla... Bár a toyota az egyetlen kb akit az új szabályok nem érintenek annyira (sok hybrid miatt jó a fogyasztás/kibocsátás átlaguk).
De attól hogy nem kell emelnie, még nem biztos hogy nem fog ha a piaci helyzet megengedi. Profitráta is számít, és ezt nem is gúnyból mondom.
Sehogyan, maximum ha írsz hozzá fordítást és lefrissíted a szoftvert, mert másképpen nem fog menni. Nincsen magyarítás hozzá még jómagyarpénzért se, kérdeztem a Suzunál, mert a nejem németes, nekem meg kb mind1. Ezen volt egy rövidebb szemináriumom az értékesítővel, hogy azért ez eléggé szánalmas: Esztergomban gyártják, itt adják el, itt használják, de magyar menü a fasorba sincsen, bezzeg török meg szlovák van... (ezt most rasszizmus mentesen írom, mielőtt valaki félreérti )
@Tigerclaw: Egyetértek, általában ezek a cuccok (korményszervó, fékfolyadék, váltó/difiolaj, motorhűtőkör) ún. élettartam feltöltéssel rendelkeznek, ami annyit tesz, hogy 10 év/200ezerkm alhangon, amennyire én tudom, hasonlóan a vezérműlánchoz, az is élettartamra van tervezve, utána "adjad le a bontóba osztan gyere az új modellért"... fogyasztói társadalom, oh yeah...
@Napfénysüti: Akinek az S-Cross túl posztmodern és SUV-ot akar.
@Motion_ Blur: Hát, 5,5-ért egy hybrid Vitara... nem olyan jó deal szerintem... bár én imádom idáig az 1,4 BoosterJet-et, nem forgatom csak 3ezerig és még így is aláz...
Tom1939: Ne haragudj hogy ilyen későn, csak hobbiból otthon bútorasztalost játszok...
Megpróbálom tömören, hátha sikerül... A GPF nem fog eltömődni, mint a DPF, és ennek több oka is van (mellesleg nem csak Kia, Hyundai betegsége is):
1. A gázolaj viszonylag retek minősége kishazánkban.
2. A diesel motor működésielvéből fakadóan nem ismeri a "szegénykeverék" fogalmát, ezért kormol, a benzinesre ez nem igaz.
3. Nem tartják őket karban, ezért amit az első két tulaj megspórolt, azt a harmadik és negyedik fizeti meg kamatostól.
DPF eltömődése: sok a városi használat-> megnövekedett koromképződés a rendszerben -> injektorok kokszosodnak -> a koksz elkezd leválni, amikor hosszabb utakat mennek vele -> kokszosodik az EGR, ami egy öngerjesztő folyamat, mivel így még több kormot nyom vissza a szívóoldalra -> ami távozik korom, azt a DPF fogja meg... Kb. ennyi a nagy kaland, de a benzines nem kormol annyira és nincsen benne EGR sem, tehát nem fog eltömődni sem, mert nincsen mivel eltömődjön, érted? Mellesleg ez az egész elkerülhető lenne, ha városi használatra benzinest vennénk, csak ugye az ember nem mindig azt vesz amit akar... Viszont rendszeres hosszú utakkal (2-3 hetente 2-300km-es folyamatos utazás) autópályán ez a jelenség megszűnne, mert ki tudná égetni magát a DPF, vagy szervíz és 80-100ezerkm-enként egy pucolás. De ezeket senki sem teszi meg aztán meg sírnak mint a fürdőskurvák (már elnézést a stílusért), meg a runaway dízel, hát persze, nem kellett volna turbót generálozni, úgy 100ezerrel ezelőtt és akkor ez az egész runaway effekt nem lenne!? Nem baj ha nem ért hozzá, de akkor menjen szerelőhöz és 6havonta egyszer nézesse át, ha meg olyan hülye hogy csak műszakizni hordja meg hajtja mint szódás a lovát, akkor meg ne sírjon hogy elfüstölt... nem kell minden kinek autózni, lehet ám busszal is járni, minden megoldható csak akarni kell, mert ugye kifogást mindig könnyebb keresni.
Persze a dízeleknél is elkerülhető lenne, ha nem mindig azt akarnánk az autóinktól, amire nem képesek... a dízel nem lesz "zöld", a benzines nem fog keveset fogyasztani, az elektromos nem lesz nagyhatótávú, a hybrid meg nem lesz olcsóbb (az összköltségét tekintve) 10 éves korára....
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
A fék olaj még a villany autókban is 2 évente cserés.
Valóban ezt írják,de ha elviszed szervízbe nem nagyon akarják cserélni amíg jó a forrás pontja.Nekem cserélni kellett az abs kockát pedig volt cserélve az olaj.Előttem nyomták ki.nem volt semmi baja,a szerelő szerint se.
Nálam az az 5 hónap 7 volt tavaly
Pont 1 éve rendeltem meg az Ignisem és Július 8-án vehettem át.....
Szerencsére volt mivel közlekednem így ki tudtam várni de a Vitara is kb 3-4 hónap lett volna,akkor.
Köszi, ez megnyugtatónak értem. Én valószínűleg abba a kis rétegbe tartozom aki inkább túltolja a karbantartást
De dízelem éppen a sok városi út miatt nem lesz.
Amikor szóbajött annó az autócsere, akkor mi is úgy kezdtük, hogy dízel nem... akkor jött az hogy szívó legyen ne töltött motor, de sajnos az EU ezt keresztül húzta, úgyhogy ár/érték arányban maradt az 1,4T GL+ Vitara. Biztosan lett volna jobb meg olcsóbb, de bizonyos dolgokból nem voltam hajlandó alább adni.
Egy kombit kerestem, vettem egy SUV-ot, ezért is írtam hogy az ember nem mindig azt vesz amit akar.
A céges nekem CRDi és hát... hadd ne véleményezzem így lassan 200ezerrel az órájában, jobban hasonlít egy MTZ-re mint autóra...alig várom hogy kiselejtezzék és kapjak TFSi Octavia-t helyette, de ahhoz még "kishal" vagyok... Remélem csődbe viszik a céget ezek a CRDi-k
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
"Remélem csődbe viszik a céget ezek a CRDi-k "
És akkor lehet majd egy TFSi Octaviád ami nem céges
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
Neeem, magamnak nem vennék olyat, de céges autónak egyelőre kevesebb velük a baj mint a CRDi-vel.
Amíg a dízel szervízben van, addig egy 1,4 TFSi combi octavia-t hajtok, menetdinamikára egészen jó, fogyasztásra és üzembiztonságra is, mondjuk fele annyi bennük a km mint a dízelben. A dízel 2-3 havonta ott tölt a szervízben 4-5 napot, általában pénteken délután beadom és szerda-péntek között szoktak szólni hogy mehetek érte. Ha meglát a munkafelvevő, már fejből tudja a rendszámot és mire a pulthoz érek már meg is van nyitva a gépben a kocsi adatlapja, szerinted sokat járok hozzájuk?
Csak azért nem emlegetem, mert ugye az céges, nem az enyém, csak megkaptam hogy használjam, az előző beszerzés vége, ez a legöregebb autó a flottában és már csak ilyen rohangászós kocsi, én vagyok a harmadik használója, az előző kettő csak ütötte-vágta szegényt, úgyhogy nem csoda ha folyton "véres a torka"...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Differenciálmű búg így 1500-2000 között....
Enyémben 17ezer km van új korától kezdve van hangja és a régi swiftemnek is volt...
Szerintem ez nem hiba mivel elég sok kocsinál van ez.
Lehet valami olyan a fogazása a diffinek.
Egyébként váltó olaj cserén én is gondolkozok habár nem a hang miatt...
Igaz nincs elő írva és nem is törvényszerű, hogy ha nem csinálod meg akkor tönkre megy a váltód de az tény, hogy a bekopó váltónak a fémreszeléke ott lesz a leeresztő csavar magnesén...
Halihó, segítséget szeretnék.
2006-os Swift reggel azt produkálta, hogy nem esett vissza az alapjárat kuplung kinyomásakor, mintha épp teljes gázt nyomtam volna, felbőgött a motor. :/
Valaki járt már így ?
Mi lehet a hiba oka / okai ?
Köszönöm előre is !
"Nem vagyok senki, űzöm a vadat, Másoknak hajtok, mások hajtanak."
Igen, miután elkuldtem elgondolkodtam, Hogy szinte mindenkit érint az új norma. És ez nem csökkenteni fogja az árakat :)
Az igaz, hogy a Toyota jól áll markaatlagot tekintve, de könnyen lehet hogy ez az 1,2 T is kap valamit, amitől bár lehrt drágább lesz pár szazassal, de lefaragnak meg x mg/l kibocsátást. És ha még így is túl jók az atlag kibocsátás, akkor eladjak a kvótát :D
A pénzt gondolom ők sem vetik meg :)
"Those who want respect, give respect"
Ma elkezdett a kuplung bowden nyekeregni (suzuki swift), erre megoldás lehet a WD40 ?
WD-40 csak pillanatnyilag kezeli a dolgot, valami tartósabb zsír kellene oda.
Ez marha érdekes
Pont tegnap jártam én is így
Amikor beindítottam az autót már furcsa volt,hogy magasabb az alapjárat mint szokott és amikor kiálltam a garázsból és megálltam a kocsifelhajtón a kinyomott kuplungnál elkezdett felpörögni a motor. 5000 fordulatnál leállítottam. Az újraindításnál már nem és azóta sem produkálta. 2019-es SX4 S-Cross 1.4MT.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
Egyébként a kuplung bowden igényel valamilyen "rendszeres karbantartást" kenést, olajozást, zsírozást?
Nálam ez eddig elmaradt
Ha a mostani nyekergés kezelésére a pedál felől befújom WD-40-el az ideiglenesen elég lehet?
Nálam nagy melegben az ajtó nyikorgott, wd 40 csak ideig óráig oldotta meg a dolgot. Megzsíroztam azóta tökéletes.
Nekem ( Swift 2006-os ) a felpörgést egyszer produkálta. Akkor jött elő, amikor a fűtött garázsból kiálltam a hidegbe télen. A nagy hőmérséklet különbség okozta -a szerviz ezt mondta. Azóta figyelek arra, hogy télen pár percig járatom a ház előtt, ha a meleg garázsból a nagy hidegbe állok ki. Én is leállítottam a felpörgés közben, az újraindítás után már nem volt gond. Azóta nem ismétlődött meg.
[ Szerkesztve ]
Minden ellenállás hasztalan.
Nem tudom mennyit segít a szitun, de inkább leírom:
A corolla hidegen csinálta ezt, felkapta az alapjáratot olyan 3-4ezerre (füllre mondom, mert abban nincsen fordulatszámmérő), a légszűrő házában van egy pipa alakú mérő, ami elkoszolódik, de szerencsére egy füllpiszkáló és némi karburátor tisztító kell a takarításához, az megoldotta a gondot. A másik opció hogy döglődik a lambdaszonda (az első) és az bolondítja meg a motor ECU-t.
Érdemes lenne mindekettőt megnézni...
@r.levente75: Én szlikon spray-t használtam a műanyag határolóra, az is működik.
@Yenka: A WD40 műszerolaj, nem odavaló, én gépzsírra voksolnék, de az is lehet hogy a pedál rugója nyikorog, nekem azzal volt a gond, elrepedt és azért nyikorgott -> rugócsere
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
scross 1.4t 6mt 2019.12 havi a szeker (400km van benne). 3.-bol 2.-ba kicsit nehezkes a valtas, erosebben kell a valtokart huzni mint a tobbi fokozatba. kicsit olyan akados. masnal is ilyen? valto olaj csere segithet rajta? vagy ez ilyen es majd bekopik?
Nekem 2014-es Swift Sport 6mt van, de ott is ugyanez a helyzet, hidegen kifejezetten nehéz a visszaváltás 2-esbe, ahogy melegedik a motor egyre jobban veszi, de most 70ezres szervíznél tervezem a váltóolaj cserét. Remélem valamennyit segít a helyzeten.
Nem sokat fog, nekem a 2008-asom pont ilyen. Ezek ennyit tudnak...
koszi! akkor ez ilyen. szokjam meg.
#43967-es hsz-tól ha olvasod, nekünk is van ilyen gond vele, ez ilyen.
Bár én látok némi párhuzamot az Eaton-Fuller 13sebességes váltóval...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Manuális váltónal szoktak erre panaszkodni, Vitara, Swiftnél is, hogy a 2-est hidegben nehezen veszi.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Nna, ha minden flottul megy, márciusban átvehető az új S-crossunk, immár hibriddel Első dolgom lenne a "csodálatos" start-stop rendszer kiiktatása, hogy ne kelljen minden út elején benyomni és a sárga műszerfali jelzőlámpa fényét "élvezni". Valaki csinált(atott) már kiiktatást ezzel a módszerrel? Ha jól értem a motorháztető záródását érzékelő kapcsolót húzta ki a faszi - ezt a módszert már itt is olvastam, hogy így sárga jelzés és hibajelzés nélkül is megoldott, hogy egyáltalán ne üzemelhessen a start-stop. Mennyire vált ez be annak, aki már csinálta? Ez csak a start-stopot és a motorháztető-záródás érzékelését érinti?