- Fecogame: A csámcsogás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz
2ozzmexy #43745 üzenetére
Ezek a panaszok nem tűnnek el, és nem véletlen, hogy a vásárlók kerülik a turbós, dpf-es, kettős tömegűs gépeket. Illetve nem kerülik, csak beárazzák, azaz a turbós vasad pusztán azér, mert turbós, kevesebbet fog érni. És lehet csavarni a dolgokat, de egy autóban csak az nem romlik el, ami nincs benne.
És a magyar vásárló nem feltétlen hülye, csak csóró, és azt az autót, amit beterveznek mondjuk 6 év/200ekm-re, a magyar használja 3x annyi ideig. Ezért van az, hogy egyes gyártók plö váltó olaj cserét nem írnak elő, mert az autó élettartamát (200ekm) kiszolgálja. És egy 10 éves autónál, ami ér mondjuk 1 misit, egy 150 ezres turbó csere már igenis jelentős költség lehet az autó árához képest. -
Hego
tag
Egy kis érdekesség:
A gyárakban és a beszállítóknál zajló folyamatok – többnyire a gikszerek – olykor kéretlenül is árcédula-módosításra kényszerítik a kereskedőket. Minden autózás iránt érdeklődő tájékozottabb olvasó fújja, hogy az elmúlt években Suzuki Vitarából adják el idehaza a legtöbbet, a közelében sincs semmilyen más négykerekű. Ennek ellenére igencsak meglepő lehetett egyeseknek, hogy 2019 első hat hónapjában a magánszemélyes vevők között valami megverte.
Pedig nem változott a Vitara ára, nem csökkent az iránta érdeklődők száma – akkor mégis mi történhetett? Gubanc volt Esztergomban, akadozott a modell gyártása. „Részben a Vitara adta el az SX4 S-Crosst” – magyarázta korábban az eredményeket Tóth Péter, a Suzuki Magyarország kereskedelmi igazgatója. „Egy beszállítói alkatrész nem megfelelő minősége okozta a gyártásnál, majd a kiszállításoknál a problémát, viszont eközben a Vitara miatt a szalonokba bejött ügyfelek közül sokan végül az SX4 S-Cross mellett döntöttek.” Mi tesszük hozzá, jelentős részben az SX4 okos árazása, valamint a rutinos Suzuki-értékesítők terelésének eredményeként.
Nehezebb dolguk volt, mint annak idején „a vegyél Sanderót Duster helyett” művelet végrehajtóinak, akkor ugyanis a drágább autó helyett az olcsóbbra kellett rábeszélniük az embereket. Most tavasszal fordított volt a helyzet, de a Suzuki-szalonok munkatársai profin megoldották a feladatot. Íme, két számpár, csak hogy lássuk az eredményt: 2018 első felében 4157 Vitara kelt el nálunk és csak 1824 SX4 S-Cross, míg 2019 első felében 2720 Vitara, viszont 3260 darab SX4 S-Cross.
HIRDETÉS
Ez így 5981 darab vs. 5980 darab!
Vagyis miközben az ország topkedvencét nem tudta legyártani Esztergom a kívánt mértékben, azt a bravúrt vitték véghez a márka értékesítői, hogy rádumálták a Vitara leendő vevőit a drágább testvérére. Szép munka, amihez az SX4 S-Cross rugalmas, központi árazása is kellett!Forrás: https://www.vezess.hu/magazin/2019/12/17/uj-szemelyautok-arazasi-strategiai/
-
tboldi
nagyúr
Mitsu Colt vagy Smart ForFour?
Az alap ugyanaz az M16A, ami a sima SX4-ben is volt, majd a Vitarában és 2013-as S-Cross-ban. Csak apróbb változtatások történtek, bár pontosan nem tudom, mik.
Ja, hasonló a szitu. Ha valamilyen speciálisabb alkatrészre van szükség, az húzós lehet a kis példányszám miatt.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
ncc1701 #43741 üzenetére
Mert a magyar (tisztelet az igen ritka kivételnek) suttyó és tudatlan. Vesz 6-7millioert egy autót de ha 15 év múlva turbot kell cserélni az már arányárban van neki... persze Ferrari gyorsulást akar meg le akar tolni mindenkit az útról, de 6liternel ne egyen többet mert 400/liter áron a benzin szerinte megfizethetetlen...
Arazza csak be, legyen az enyém értéktelen, legalább nem kell aggódnom hogy ellopjak.
Kinek mi számít ugye, de hamarosan úgysem kap mást csak turbós benzinest, ugyanez volt anno amikor bekerult a dízelbe az EGR meg a DPF. Úgy féltek tőle mint az aramtol, most meg sírnak utána és valahogyan a panasz is eltűnt... 🤣
Mellesleg vegyenek akkor daciat a maga puritán egyszerusegevel, az szivo benzines, csak azzal nem lehet kivagyokoskodni a népnek. -
Winne
nagyúr
válasz
Vigneau #43733 üzenetére
+@(#43734) tboldi : igen a jó tömeg / le arány miatt szeretem én az ilyeneket, az enyém 95 le 970 kg-ra és az is teljesen jól megy, plusz imádom ezeket a pici autókat, csak hát a családra gondolva meg inkább a Vitara / SCross kettősben kellene gondolkodnom.
Most tették gazdasági totálkárra az autómat, amiből nincs a piacon kb és ugyanezért kérdeztem ezt a Sportot, hogy itt is uez-e a helyzet.
[Ebben] akkor vmi speckó motor van, amit kifejezetten ennek gyártott a Suzuki, vagy használták ezt más modellekhez is?
-
ncc1701
veterán
válasz
gyenesmartin #43740 üzenetére
Majd megnézem, szerintem a 39 litert a kocsi kézikönyvéből szedtem.
-
tboldi
nagyúr
Futóműalkatrészek másabbak, utángyártott nemigen létezik, a gyári meg qrva drága. Kérdezd dnelbet vagy Kornélt, nekik volt.
Vigneau: Inkább a turbót és az alacsony fordulattól rendelkezésre álló nyomatékot érzed. A régi, 1.6-os, 125 lovas Swift Sportnál szerintem erősebbnek hat a mostani 1.0T pont emiatt.
-
Vigneau
félisten
Azt sajnos nem tudom, nekem a 2017-től gyártott rejtett kilincses 1.0 BJ verzióm van. De az is megy, mint a meszes, hiszen 112 LE jut 865 kilóra. A Sport Swift (140 LE) pedig még ennél is veszélyesebb...
Az alkatrészbeszerzés az Általad keresettnél talán inkább az oldalsó karosszériaelemeknél (pl. ajtó) lehet nehézkesebb. Nem hinném, hogy annyira vészes lenne az ára. De ez csak egy tipp a részemről.
-
SirKero
őstag
válasz
2ozzmexy #43729 üzenetére
Soha sem a műszerfalon jelzett fogyasztási adatoknak hiszek. Ha kíváncsi vagyok a fogyasztásra tankolásnál mindig kattanásig tankolok és abból számolom ki.
A Vitarával hosszabb úton simán tudtam 800+ km-t menni. Az s-Cross-nál már a 700+ km is jónak mondható. Természetesen normális közlekedési tempó mellett.
Nyáron nyaralásnál marhára ráértünk és kíváncsiságból kipróbáltam,hogy max. 80-90 között közlekedtem. Na akkor ez is csak 5,2l evett. De ez nem életszerű. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
SirKero #43728 üzenetére
A fedkomp szerint nekem is 6,2 körül eszik pályán, viszont az 1,6ost tankolassal számoltuk 6,5-6,6ra. Egymás után mentünk és félúton helyet cseréltünk, így jött ki ez a szám. Viszont azt megfigyeltem hogy csal a fedkomp 1-2 decit lefelé. A gyári adat meg hát... Városban az 1,4T most a hidegben 7,6-8,forgalomfuggo.
Szóval ezt pontosan csak úgy lehetne mérni ha száraz tankra tankolnánk 10-10litert és megnezni melyik áll meg hamarabb. -
SirKero
őstag
válasz
2ozzmexy #43726 üzenetére
Nem felszereltség, de az 1,4T autópályán kevesebbet kosztol,nem forog 3000et 130nal.
Hát sajnos én az ellenkezőjét tapasztaltam
Az 1,6 Vitarám pályán 120-as tempó mellett el volt 5,4l/100km fogyasztással. Most az 1,4MT S-Cross ugyan ez a tempó mellett 6,2l/100km. De városban is egy lityivel többet eszik sajnos -
Szia!
Kis felárért ledes fényszóró, kicsit nagyobb csomagtér, kicsit nagyobb beltér (13cm), automata világítás/ablaktörlő.
Mi nyáron vettük, ugyanígy Vitara/Scross között gondolkodtunk, de ezek miatt Scross lett. Ledes fényszóró szerintem önmagában megéri
Vitarába meg van pár vezetést segítő rendszer. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
SirKero #43724 üzenetére
Nem bantaskent mondtam, félre ne érts...
Váltó, tolatokamera, ledes hátsó lámpa, konyoktamasz, ledes menetfeny, a motort már mondtad, ulesfutesben nem vagyok biztos,a két óra közötti kijelzo is más.
Egymás mellé állítottuk a két autót novemberben, ezért tudom h van difi a felszereltségben.
Az 1,6 még a rancfelvarras előtti, az 1,4T meg már a facelift.
Nem felszereltség, de az 1,4T autópályán kevesebbet kosztol,nem forog 3000et 130nal.
[link] -
SirKero
őstag
-
Winne
nagyúr
Mindkettő tetszik egyébként és jókat is hallok róluk, ezért gondolkodom. Amitől tartok kicsit, hogy sokan panaszkodnak az ülésekre, hogy nincs oldaltartás és kényelmetlen az üléspozíció. Erre mit mondotok?
"Menj el tesztvezetni és előre szólok h ne nagyon válogass szín és egyebek terén... "
Miért? -
2ozzmexy
senior tag
válasz
SirKero #43721 üzenetére
Hát a Vitara 1.6 és 1.4t gl+ nagyon nem egyezik meg, max nagy vonalakban.
@Winne: olyat már nem veszel, azt kapod ami a szalonokban van és pont...
A Vitara hasmagassaga nagyobb, az áruk sincsen partiban, S-cross hosszabb picivel így hátul 5 centivel több a labter és jobb a pakolhatosaga, mert más a csomagtartó szélesseg magasság mélység aránya. Tömören... Menj el tesztvezetni és előre szólok h ne nagyon válogass szín és egyebek terén... -
Winne
nagyúr
Sziasztok!
Bemelegítő kérdésem következik.
A Vitara és az SX4 S-Cross között mi a pro/contra ha mondjuk ugyanazzal az 1.4T-vel nézzük?
-
Vigneau
félisten
válasz
2ozzmexy #43717 üzenetére
Bár nem gyári, de a facebookos Swift Klubban pár tagnak már van. Én is rendeltem egyet, hamarosan érkezik. Itt nem kell mókolni az immo chippel.
Ellenben az enyém még valószínűleg módosított. Nem szedtem szét, de a nyomógombház elhelyezkedése és a youtube-os videók alapján sanszos, hogy itt forrasztani kellett a chipet. Én már így kaptam a kocsimhoz, az előző tulaj csináltatta meg magának.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #43715 üzenetére
Gondolom gyári megoldás nincsen ami 2019 végén eléggé röhej, de ilyenkor szoktam mormolni a Vitara kapcsán hogy "5millió alatt volt".
Kérhettem volna hozzá "Keyless driving" megoldást, de azt inkább kihagytam, kicsit borsos lett volna a felár és plusz 4 hét mire beszerelik.
Viszont ha lenne rá akár gyári megoldás amivel készítenek nekem 2 új bicskakulcsot, állok elébe (persze nem 40ezer/db áron).
Az utángyártottal csak az a gondom, hogy sokszor a gyári minőségű utángyártott cuccot is úgy kezelik emberek, mint a gagyit. Ha tudsz gyártót ajánlani, akkor utánanézek beszerezhető e, mert a bicskakulcsnak leginkább a nejem örülne, nem lenne az összes farmerom jobb zsebe lukas... -
tboldi
nagyúr
válasz
lacik2 #43713 üzenetére
Szerintem az autóban lévő egységgel lesz a gond. Volt nálunk a tanfolyamon egy Daewoo, ami ugyanezt csinálta, és ott is az volt a ludas.
(#43714) 2ozzmexy: Lehetni lehet, csak az utángyártott kulcsházak minősége hagy némi kívánnivalót maga után. Illetve egyes esetekben az is előfordulhat, hogy túl messze kerül az immo chip a vevőtől, és hiába dugod be teljesen a gyújtáskapcsolóba, nem fog elindulni az autó.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
lacik2 #43712 üzenetére
Próbáld meg a másik kulccsal is, hátha úgy beindul...
UPDATE: na az már nagyobb bibi, akkor tboldinak lesz igaza és immobi haldoklik, sorry, reméltem h csak a kulcs a halott...@tboldi: hirtelen a "buborék Swift" kulcsár asszociáltam,amilyen a Vitara meg az Sx4 scross kulcsa. Lehet azokból bicskakulcsot csinálni/csináltatni? Láttam h van egy csomohoz átalakító csak át kell szerelni.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
lacik2 #43707 üzenetére
Kulcsba épített immobilizer van benne, vagy merül a kulcsban az elem, vagy egy elemcsere előtt nyomkodva volt és kiesett a szinkronbol. Újra kell tanítani vagy elemet cserélni. Menj el egy riasztoshoz az még oldja, ha makod van pár érzésed bánja, de a következő 10 évre le lesz róla a gond.
@Yenka: Nekem az vakdugónak tűnik, nem relének. Ha igazam van és kattog, akkor az automata tompított nem feature hanem bug. 😀
-
lacik2
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 2003-as 1000-es swiftem.A problémám a következő:az autó többszöri indítás után indult csak be,majd leállás után már nem indul be.
Elkezdett a műszerfalon világítani egy lámpa amin egy autó van lakattal.
Suzuki Swiftnél a műszerfalon mit jelent a következő piktogram?
Sárga színnel egy autó van rajta egy lakattal. (Az autó valószínűleg emiatt nem indul.)
Segítségeteket előre is köszönöm. -
Yenka
csendes tag
Még mindig az automatikusan bekapcsoló tompított fényszóróval küzdök. (Suzuki Swift 2007)
A kormány alatti burkolatot levéve találtam egy kis kék relét ami utólag volt szigetelőszalaggal felrögzítve egy vezetékkötegre. Mikor bekapcsol a lámpa, kattanás hallatszik belőle.
Felismeri valaki, hogy ez milyen alkatrész lehet?
Vajon ez a relé a tettes? -
2ozzmexy
senior tag
válasz
SirKero #43701 üzenetére
A valódi kérdés az, hogy kell e változnia a töltőfeszültségnek ebben a csepptöltési üzemmódban (szerintem nem, csak a töltőáramnak), tehát honnan tudod melyik üzemmódban van, gondolom erről nem szól a users guide... Fura, pedig ez egy fotnos információ lenne... A support telefonszámát próbáltad hívni?
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- AKCIÓ! ASUS MAXIMUS VIII HERO Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S25 Ultra Titanium Black Használt, újszerű állapotban
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest