Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#43951) blakey válasza xmad (#43950) üzenetére


blakey
titán

Ha bekapcsolod a Front-ot akkor a légkondi is bekapcsol, ezt bátran kikapcsolhatod illetve olyan hőfokra állítod amire csak szeretnéd. Nyilván úgy kell irányítani a lapátokat, hogy jó legyen. 2,5 éve így használom, 1X sem kapcsolt le az SS viszont van akinek ez a módszer nem jön be. Nálam bevállt.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#43952) dethroner válasza SirKero (#43948) üzenetére


dethroner
veterán

Vagyis ha egyesnél magasabb fokozaton jár a venti, akkor ez a módszer nem működik?
Mert akkor ez nem túl jó ha tényleg kell a venti erő. Inkább bevállalok egy utólagos mókolást :)

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#43953) blakey válasza dethroner (#43952) üzenetére


blakey
titán

Nem kell semmilyen "venti-erő", 0-ás állásban is működik.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#43954) dethroner válasza blakey (#43953) üzenetére


dethroner
veterán

A kolléga azt írta hogy a szélvédőre kell irányítani és egyes fokozaton kell járatni a ventilátort. Akkor most mi a helyzet, lehet bármekkora fokozat, a lényeg a szélvédőre irányítás?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#43955) tboldi válasza dethroner (#43954) üzenetére


tboldi
nagyúr

Én úgy értelmezem, hogy igen. Szerintem csak annyi a lényeg, hogy ne legyen kikapcsolva teljesen a klíma/fűtés, vagyis valami legyen a kijelzőjén. Csupán azért célszerű a szélvédőre irányítani, mert az alacsony fokozaton közel észrevehetetlen. :)

Habár részemről ez csak feltételezés, nincs start-stopos autó a garázsban. Sőt, az egyikben még klíma sincs. :D

[ Szerkesztve ]

(#43956) SirKero


SirKero
őstag

Akkor még egyszer.
A befújást a szélvédőre kell irányítani és a ventilátort min. egyes fokozatra. A hőmérséklet mellékes klíma nem kell. Soha sem áll le :DD
Évek óta így használtam a Vitarát és most az S-Crosst is. :K

(#43953) blakey Kikapcsolt ventivel nekem le állt.

[ Szerkesztve ]

Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....

(#43957) 2ozzmexy válasza SirKero (#43956) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Kikapcsolt venitvel nekem is leáll, ha nem mutat hőfokot a kijelző és csak a front világít, akkor leáll. A venit elsőfokozatot majd kipróbálom, tegnap inkább a "söricilin élvezeti értékét mértem fel" mint autót piszkáltam. :DD

Sikerült valakinek valamilyen arányszámot állítani a TPMS rendszer által kijelzett nyomásértékek és a külső műszerrel mért érték között? Nekem 0,2-0,3bart csal a kocsi lefelé, tehát 2,25-öt ír, de 2,45-2,55 közötti értékeket mérek kézi mérővel ( [link] ). Lehet gagyi a kézimérő? Ti melyiknek hisztek?

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#43958) dethroner válasza 2ozzmexy (#43957) üzenetére


dethroner
veterán

Nekem is kb ilyen "műszerem" volt, de nem tartottam túl hasznosnak egy olyan eszközt ami kb 15-20% csalással mér. Kidobtam a kukába.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#43959) 2ozzmexy válasza dethroner (#43958) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

A benzinkúton is azt mutatja a mérő (mondjuk az sem elsőosztályú minőség), amit ez a kis kézi kütyü. Egymás után néztem mind a hármat többször is már és rendre ugyanazt mutatja a kézi és a benzinkúti "pumpa" pisztolyán a mérő, a TPMS a menüben meg 0,2-0,3-al kevesebbet... Eléggé arra utalnak a tapasztalataim hogy kevesebbet mutat a TPMS, mint amit a szelepen mérek... fura mindenesetre, mert nem szeretnék mindig ezzel vacakolni, inkább megjegyzem hogy plusz 0,2 és akkor nem kell méregetni. :DDD

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#43960) eami válasza 2ozzmexy (#43959) üzenetére


eami
addikt

nekem meg mindig többet mutat mint amit a kúton :)

(#43961) Brogyi


Brogyi
senior tag

Nem értelek benneteket. A TPMS arra van, hogy a feledékeny tulajdonost emlékeztesse. Ha ti még erre rápakoltok, mert nyomást akartok mérni az a ti ügyetek. Az a néhány tized nem számít. Az elsődleges amit a kocsi kiír, hiszen az alapján riaszt.

(#43962) blakey válasza 2ozzmexy (#43957) üzenetére


blakey
titán

Ez a "műszer" semmit sem ér, nem pontos, legalábbis az a pár db ami a kezemben volt, ellenben vettem egy ilyet és ezzel bizony pontos.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#43963) 2ozzmexy válasza Brogyi (#43961) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Most én nem egészen értelek Brogyi, mire is emlékeztesse a tulajt?
A riasztási szint olyan alacsonyan van, hogy addigra már a felnin megy az autó kb, arra meg nem emlékeztet hogy fújjak bele, mert az előírt 2,5bar helyett mért 2,21-et és köszöni szépen, részéről minden okés... akkor ez hogyan is fog a "feledékeny tulajdonosnak" segíteni? Jah és ez a difi már látszik ha ránézel az autóra (lapos a kereke, annyira hogy ránézésre is tudod hogy elő kell venni a kompresszort), ráaádsul a gépkönyv írja, hogy az első elindulás előtti körbejárást nem pótolja a TPMS...
Ha az az elsődleges, akkor fújok bele, csak nem tudom már mi az igazság és mi a selejt mérő hibája.
Az egyik barátom M16A motoros Vitarája 2bar alatt jelzett csak, addigra már szemmel is láttuk, de szerencsére beindítás után azonnal jelzett is (valaki "kedvesen" leengedhette), mert felfújtuk és azóta sem engedett le.

@blakey: köszi, akkor lehet keresek vmi normálisabbat... ilyen 4-5ezertől már pontosak?

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#43964) xmad


xmad
őstag

az miért van hogy harmadik fokozatban 1500-2000 között van egy kis zaja a váltónak? olyan sípolás szerü.
kb 500km után jött elő.
szerviz szerint normál üzemi zaj..

más tulajokat kérdeztem, valakinek szintén valakinek meg nem.. vagy csak nem hallja, nem tudja mit figyeljen.. nem tudom.

(#43965) blakey válasza 2ozzmexy (#43963) üzenetére


blakey
titán

Amit linkeltem az pontos és tanusítvánnyal rendelkezik.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#43966) ncc1701 válasza xmad (#43964) üzenetére


ncc1701
veterán

Cseréltesd le a kedvenc szerelőddel a váltó olajat valami jó minőségű cuccra.

(#43967) 2ozzmexy válasza xmad (#43964) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Olyan VFTS Zsiga hangja van? Az lehet csapágy ami idő előtt elfáradt, van h selejtes alkatrész kerül bele, tudod nagy számok törvénye alapján.
Nekem a kettest veszi kicsit nehezen a Vitara, de csak hidegen felváltásnál, vagy ha fékezek és közben visszaváltok... A szerelő szerint azért mert még járatni kell a váltót,majd elmúlik 2-3000km alatt, addig nem érdekli a szervizt.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#43968) SirKero válasza 2ozzmexy (#43967) üzenetére


SirKero
őstag

Nekem a kettest veszi kicsit nehezen a Vitara, de csak hidegen felváltásnál, vagy ha fékezek és közben visszaváltok...

Sajnos ez nem fog elmúlni 2-3000 de 30 000 km után sem. Nekem a Liana-Vitara-S-cross triónál is ugyan ez volt/van :O
Állítólag ez egy gyengesége a Suzukinak :F

Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....

(#43969) Tigerclaw válasza SirKero (#43968) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Nálam Balenonál is érezhetően akad, bár így belegondolva talán az 1-es. Majd figyelek rá és jelzem majd az első szerviznél.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#43970) 2ozzmexy válasza SirKero (#43968) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Annyira nem gáz csak én eléggé sokat használom az első 3 sebességet a város miatt. Készülök már rá újabban h nem fogja bevenni, de megoldás rá ha hagyom picit gurulni üresben majd újra kuplung kinyom és akkor beveszi...

@Tigerclaw: Az egyest akkor veszi nehezen ha a féken állsz? Engedd el egy pillanatra a féket és akkor simán beveszi, legalábbis nálunk mindegyik kocsi ezt műveli... Nem jöttem még rá az összefüggésre, de amint elengedem a féket mindegyik beveszi.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#43971) noorbertt válasza 2ozzmexy (#43970) üzenetére


noorbertt
őstag

Dettó 2005 Swift, néha rájön és akkor felengedni a féket egy picit és sima liba.

(#43972) Yenka


Yenka
csendes tag

Ilyen, vagy ehhez hasonló 360 fokos madárnézeti panorámarendszert használók véleménye, tapasztalata érdekelne.

(#43973) xmad válasza 2ozzmexy (#43967) üzenetére


xmad
őstag

csapágyat azért zárnám ki, mert akkor nem múlna el a hangja, inkább csak erősödne.

itt egy videó róla. itt hidegen hallható, melegen azért halkabb.
suzuszakiéknak mutattam, szerintük a fogaskerék párosítás lehet nem megfelelő, de majd sok idő múlva bekopik....

video

(#43974) Tigerclaw válasza 2ozzmexy (#43970) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Az lehet mert induláskor, vagy stoptáblánál, reflexből a féken van a lábam, meg ugye mozgó autónál az egyest ritkán kapcsolom.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#43975) ncc1701 válasza xmad (#43973) üzenetére


ncc1701
veterán

Esetleg váltó olaj csere? Gyárilag elég vacak lötyi kerül bele.

(#43976) 2ozzmexy válasza ncc1701 (#43975) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Attól jobb lesz szerinted? Ha az olaj lenne akkor minden fokozatban csinálná, nem? Ha jól tudom élettartamra van feltöltve, van olyan típus amelyiknek leeresztő csavarja sincs... Gondolom még nincs benne 150-160ezer km, annyit állítólag a gyári is kibírna, szerintem. Én ezért tippeltem csapágyra,olyan mintha a szabadonfuto vacakolna, de ezekben nincsen tudtommal és fura hogy csak 3asban. Valami rezonancia tudok még tippelni, hogy pont a kerék forgásából adódó frekvenciával van valami azonos rezonancia frekvencián... De ez eléggé extrém tipp. :F

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#43977) ncc1701 válasza 2ozzmexy (#43976) üzenetére


ncc1701
veterán

Többeknek csendesebb lett tőle a váltó, és nem egy összeg, ha van megbízható szerelőd, akkor az is megcsinálhatja, nem kell mindennel szakszervízbe rohangászni még új autónál sem.
Amúgy ezt az élettartamot ne eröltesd, igazából 2év/60ekm, ha sokáig meg akarod tartani. Kérdezz meg egy váltó felújítással/szereléssel foglalkozó szakit erről.

Amúgy ha fix sebességnél van a rezonancia, akkor lehet vacak centírozás is. Sok helyen úgy van belőve a centírozó gép, h 20g alatt ne is jelezzen semmit, egy jó gép meg 5g-ra pontos.

[ Szerkesztve ]

(#43978) Hadrianus


Hadrianus
csendes tag

A most rendelhető esztergomi Suzukik 2020-as (ügyfél által fizetendő) árai jócskán megemelkedtek a hibridkényszer és az euró-árfolyam miatt :( Viszont erősebb lágyhibridet kapnak, és megszabadulnak a részecskeszűrőtől.

Vitara GL+ 1.4t hibrid (metál): 5.499.000 (A 2019-es GL+ metál modell még 5.050.000 volt)
SX4 S-Cross GL+ 1.4t hibrid (metál): 5.489.000 (A 2019-es GL+ metál modell még 5.050.000 volt)

Érdekes, hogy ezek szerint immár az S-cross lett az olcsóbb.

[ Szerkesztve ]

(#43979) Tom1939 válasza Hadrianus (#43978) üzenetére


Tom1939
őstag

Hát nem is tudom. És azért nem mert a benzineshez való részecskeszűrő a hozzám hasonló laikusok előtt legjobban őrzőt titkok egyike. Senki nem tud róla semmit, vagy nem ad ki infót :) Miben különbözik a dízelestől, mennyivel bírja jobban a rövid városi utakat stb. (a benzin magasabb hőfokon ég ezért jobban bírja nagy általánosságán kívül, engem szerkezeti felépítés és működés érdekelne lehetőleg a dízeleshez hasonlítva).Sok helyen kérdeztem, soha nem érdemi válasz.

De ha olyan problémás lehet mint a dízel részecskeszűrő, akkor eltűnése akár meg is érheti a plusz árat (főleg ha ez a kicsit jelentősebb hibrid tud is valamit).

(#43980) Hego válasza Hadrianus (#43978) üzenetére


Hego
tag

Ez az infó honnan van? Suzuki.hu-n még nincs új ár.

i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti

(#43981) Hadrianus válasza Tom1939 (#43979) üzenetére


Hadrianus
csendes tag

Állítólag az esztergomi modellek Toyota-fejlesztésű rendszert kapnak, ami azért elég biztató, de még nem tudni, pontosan milyen lesz. Kíváncsi leszek. :C

Hego: Kereskedő ismerőstől, egyelőre nem tették közzé, csak belső adatok. De februárban már biztosan csak ilyeneket gyártanak, szóval addig szerintem közzé lesz téve minden részlet.

[ Szerkesztve ]

(#43982) 2ozzmexy válasza ncc1701 (#43977) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

A Toyotában 150ezernél cseréltettem ki, valami Xado nevű gagyit vettem bele. ;]
Állítólag nem kell cserélni, azért tuti ami tuti vettem és kicseréltettem. A centirozas lehet, vagy egy kátyú amit elkapott kishazankban nem ritka hogy kátyút fog az ember... Nekem egy bent felejtett fatuskó okozta egy acélfelnim végét, vihetem peremcsiszoltatni pedig gyökkettővel mentem át rajta, mert a füvet persze nem nyirjak... Egy gumi (volt vagy 3 napos) meg egy peremcsiszolas árát dobtam ki az ablakon, persze a közút kezelő nem fizetett, az önkormányzati parkgazdalkodasi akármi meg közölte h ez a kozutkezelo hatásköre, ők erre karesemenyt nem tudnak felvenni...

@dethroner : a dízelnél nem az okozza a gondot, hanem 3 másik fontos tényező (az egyszerűség kedvéért előfordulási sorrendben) :
1. Karbantartás magyar módon kezelése
2. Közvetlen befecskendezés
3. EGR szelep, vagy annak illegális módosítása
Mondom mindezt azért mert ugye a mérnök hülye, csak az internetező magyar az okos... No offense, nem rád értem csak ugye mindenre található az interneten kiskapu, ha eléggé keresi az ember ;)

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#43983) Tom1939 válasza Hadrianus (#43981) üzenetére


Tom1939
őstag

Hát erre a Toyota együttműködésre én is. Hybrid szempontból jobb helyre nem mehettek volna :)

Amire még kíváncsibb vagyok milyen lesz a suzuki féle RAV4, mennyi lesz és hol gyártják.

(#43984) dethroner válasza 2ozzmexy (#43982) üzenetére


dethroner
veterán

Ezt miért nekem?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#43985) 2ozzmexy válasza dethroner (#43984) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Sorry, Tom1939-nak akartam, csak bezavart az azonos avatar. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#43986) xmad válasza 2ozzmexy (#43976) üzenetére


xmad
őstag

Fura, igen. Még azert egy masik szervizben is megnézetem.
de mint irtam másnak is volt ilyen, szinten csak harmadikban :/

(#43987) Tom1939 válasza 2ozzmexy (#43982) üzenetére


Tom1939
őstag

Hát én azért karbantartok minden autómat szerintem magyar átlag felett, de nálam sok a városi járat. És gyakran úgy hogy nincs hosszabb út hetekig. Szóval én vagyok a tipikus eset a gondot okozhat a részecskeszűrőre. Ezért szeretném tudni milyen a benzinesé a dízelhez képest (a duplakuplungos automatát is tudom, azért nem az lett). De választ még nem kaptam sehol.

(#43988) xmad válasza Tom1939 (#43987) üzenetére


xmad
őstag

A benzines reszecskeszuro más mint a dizeles. Más a felépitese,suzukinal egybe is van épitve a katalizatorral úgy tudom.

(#43989) Tom1939 válasza xmad (#43988) üzenetére


Tom1939
őstag

A katalizátorral való egybeépítés nem feltétlenül pozitívum, bár ez ugye erősen függ az alkatrészártól. De persze nyugodtan lehet az a változat is hogy benzinesben ez nem gond, maga a részecskeszűrő is egyszerűbb és nem jellemző az végleges eltömődés (ha meg igen ez megvan 200 ezerből és aztán autó életének végéig jó). Szokás szerint majd a tapasztalat megadja a választ (bár hozzátenném hogy azért most már van egy ideje benzines részecskeszűrő és egy horror sztorit sem hallottam, dízelből már KIA részről is hallottam ilyet pl. több mint egy milla mert együtt kell cserélni a ...-al).

(#43990) Tigerclaw válasza Hadrianus (#43978) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Lehet hogy a kisebb kereslet miatt engednek az árán. Mármint a Vitarahoz képest.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#43991) Tigerclaw válasza Hadrianus (#43981) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Ha ha nem komplett a Toyotától származik a motor is, akkor a múltbeli megbízhatósága nem számít. Persze ettől még lehet megbízható, de inkább ismeretlen.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#43992) Tigerclaw válasza ncc1701 (#43975) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Gondolod? Gyárilag jellemzően jobb minőségű dolgokat hasznának, már a garanciaidő miatt is. A gyári akkuk pl. jellemzően legendásan hosszú ideig bírják. Nem hiszem, hogy a váltó olajon spórolnának. Részleteket tudsz mondani?

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#43993) dethroner


dethroner
veterán

Arról nincs infótok, hogy a műszerfali óracsoport közötti lcd kijelző menürendszerét van-e lehetőség magyarrá tenni?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#43994) ncc1701 válasza 2ozzmexy (#43982) üzenetére


ncc1701
veterán

Toyotában kifejezetten 2év/60ekm a váltó/fék olaj csere periódusa.

(#43995) ncc1701 válasza Tigerclaw (#43992) üzenetére


ncc1701
veterán

Nem tudok, de olvasgass vissza, volt már itt, aki lecseréltette a gyárit, mert az speciel nem volt az a kimondottan jó minőség, és zajos volt a váltó, plusz nem is váltott túl jól. Nekem nincs vele gondom, de 60e-nél cseréltetem.

(#43996) pjen válasza ncc1701 (#43994) üzenetére


pjen
félisten

Két év a váltó olaj csere?kicsit sűrű lenne.A 60000Km már elképzelhetőbb..A gombóc Swift nél 45K írnak,hogy akkor nem megy tönkre a csapágy,de hazudnak.

(#43997) Napfénysüti válasza Tigerclaw (#43990) üzenetére

De így ki fog Vitarát venni, semmi nem szól mellette.

Més que un club!

(#43998) Tigerclaw válasza Napfénysüti (#43997) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

A többségnek jobban teszik a Vitara és azért is veszik többen. A kétféle festéssel külön ütős. Amúgy eddig se volt nagy árkülönbség. Lehet hogy a gyártósorok kihasználtsága optimálisabb lenne, ha több S-cross-t és kevesebb Vitarát vennének. Persze ez csak spekuláció a részemről.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#43999) Motion_Blur válasza Hadrianus (#43978) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Még 5.5-be is jó deal egy S-Cross ilyen technikával és felszereltséggel.

A konzervatív magyar szemnek még mindig csúnyácska, ezért veszik a Vitarát. Pedig ugye az S-Cross egy számmal nagyobb autó és belül is minőségibb.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#44000) racerx


racerx
őstag

Hát nem tudom, (mostanában nem nézeget az árlistákatI, de 5.5 körül (esetleg + 1,2 száz), nincs már valami minőségibb, hasonló felszereltséggel -persze a LED lámpát kivéve.. ?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.