150 ezer kilométernél, milyen baja lehet a lengőkarnak?
Egyébként egy javaslat, ha akarod megfogadod. Az üregvédelmet a küszöböknél és máshol is csináld meg.
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
150 ezer kilométernél, milyen baja lehet a lengőkarnak?
Egyébként egy javaslat, ha akarod megfogadod. Az üregvédelmet a küszöböknél és máshol is csináld meg.
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
No para, azért én is okosodtam belőle, amúgy 10 szenzort tud tárolni a szerviz szerint. 4+1potkerek /garnitúra
@mindeki: már kétszer bejelzett a hátsó ulessor középső ülésén az öv visszajelzo, pedig csak két gyerekules van hátul... Ötlet? Túl középen lehetnek?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
mit értesz az alatt hogy jelzett? mit jelzett?
Jogos, azt jelezte hogy nincsen bekötve a középen utazó illető, pedig nem üll ott senki... A két gyerek volt hátul a két szélén középen semmi..
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Kapcsold be az övet hátul középen.
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
a hátsó sorban nincs olyan érzékelő mint elől hogy megmondaná ül e benne valaki. indítás után pár pillanatig mutatja hogy melyik van bekapcsolva és melyik nem.
Akkor miért csipog akkor is, ha a hátsó ember nem kötötte be magát?
Ezek szerint mégis van hátul érzékelő.
Nálam ugyanez a probléma. De fura módon nem mindig. Nem sikerült rájönnöm még min múlik (és nem azon, hogy rak-e valaki valamit a középső ülésre), szervízt meg mindig elfelejtem megkérdezni. Mondjuk szerencsére relatív hamar abbahagyja a csipogást, részben ezért se foglalkoztam vele még nagyon (meg mert főleg ketten használjuk az autót, havi pár alkalom csak hogy ül hátul valaki).
akkor lehet csak az scrossból spórolták ki az az érzékelőt hátulról :|
Az lehet, mert annál nekünk sem csipogott. De a swiftnél igen. A táskát emiatt rakom csak a szőnyegre.
Mért nem dugdosod össze az öveket,akkor nincs gond.Havernak vannak öv végei azt teszi bele.
FB csoportban is volt ötletelés erről, valaki szerint az ajtók nyitvatartási idejéből tippeli meg, hogy hátul ülnek-e és mennyien. Akármekkora hülyeségnek is tűnik én is tapasztaltam, hogy a csipogás és valós üléshasználat sokszor más utakon jár. Akár még igaz is lehet, azt hiszem tényleg nincs külön szenzor erre, mm alkatrész szinten.
De bevallom őszintén sosem próbáltam, hogy mi van, ha csak egyedül utazom és hátradobok egy táskát.
Let's begin, de gozaimasu!
Keresgéltem most kicsit, egy fórumon azt írják, hogy ha egyszer valaki bedug egy biztonsági öv csatlakozót a középső lyukába, akkor már be fog jelezni. Ez nálunk reálisan hangzik, mivel ritkán ülnek nálunk hátul, mindig keresgetik hogy hova kell dugni, és esélyesen a rosszba fogják Majd lehet egyszer elkísérletezek vele, hogy tényleg ezen múlik-e...
Nálunk rendszeresen van hátul táska, arra sose jelzett be (normális méretű táska, szóval nem 10+ kiló).
[ Szerkesztve ]
Hidegen, az első elindulásnál csinálja. Hátul két üres isofix gyerekülés,és hisztizik. Megallok tankolni abba hagyja. Ugyanez ez a tankolás téma hátul gyerkőcökkel és szintén abbahagyja. Tuti van benne súlyszenzor, mert a kutyára már csipog ha átfekszik valamelyik gyerekülés helyére és mindig az villog ahova feküdt pedig középen van bekötve ezzel a csatos pórázzal...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Üdv! Hol lehet utánajárni, hogy 98-as k10-es japán wagonr+ elmegy e az e10 95-ös benzinnel?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Ha nem dizel akkor mért ne menne.
Gondolom az a kérdés hogy árt e neki, főleg a belső tömítéseknek a motorban. És a kérdés jogos mert a 2000 előtti autóknál ez reális lehetőség (éljen az e10 egy olyan országban ahol az autók jó része 2000 előtti, a nézesd át az üzemanyagrendszert jó tanács meg igen sokat ér).
De a választ sajnos nem tudom.
ADAC E10 lista, amit akkor adtak ki, amikor ők vezették be: [link]
Suzuki
"Alle Pkw-Modelle mit Benzinmotor wurden im Zeitraum 1988 - 1992 auf 10%ige
Ethanolbeimengung im Kraftstoff eingestellt und können mit E10 betrieben werden.
Hinweise zum freigegebenen Kraftstoff in der Bedienungsanleitung beachten!"
[ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
Üdv újra!
Lehet hosszú lesz a poszt, de muszáj leírnom:
Megvolt az 1hónapos szervíz, cseréltek olajat is és kaptam is pluszban kb. 3-4 decit abból amit a kocsiba öntöttek. Tényleg 13ezer volt, én is csak néztem.
Ami mindenkinek izgalmasabb lehet:
1. fény derült a hátsó biztonsági öv rejtélyére:
Odementem időpontra, leparkoltam kint, be a munkafelvételre, mondom ki vagyok miért jöttem stb. mire mondják hogy álljak be az udvarba. Kimentem a kocsihoz, beindítom és megint villog és sípol a hátsósor középső biztonsági övének visszajelzője. Ki sem mertem szálni, sem leállítani, ott dudáltam meg kiabáltam a munkafelvevő fickónak mire nagy nehezen kijött, kérdezi mi a gond, mutatom neki. Itt jött a csavar, kihívta a szerelőt és még az értékesítést is megakasztottam, mert mindenki ott nyüzsgött. Kivettük a gyereküléseket, megnézték a szenzorok csatlakozóit, beültek, kiszálltak hátha magához tér, de semmi. A Vitara-ban összesen 4db súlyszenzor van a fed.komp. szerint, 2 elől és 2 hátul a két szélén. De örömmel jelentem meg van a megoldás, negyedórába került de meglett: Ki kell húzni a középső biztonsági övet a tetőből és a kicsike csatiját be kell dugni, csak azt és akkor csendben marad.
2. csomagtér ajtó "izomból csapkodása":
Nagy az ajtó felülete ezért sok levegőt tol be ami a szigetelés miatt nem tud kijönni. Megoldás: Vagy az egyik ablakot lent kell hagyni (haha, na persze) vagy le kell engedni a csomagtérajtót és várni 1-2 másodpercet hogy a levegő tudjon távozni, utána simán záródik.
3. TPMS keréknyomás anomália: Kb. 0.15-0.2-t csal lefelé, szóval ha 2.3at mutat az 2.4-2.5 egy másik műszerrel. Ha elsőre felismeri a kocsi a szelepet akkor az gyári (vagy Conti/VDO), ha menni kell vele hogy felismerje az utángyártott.
+1 tipp a szerelőtől: BoosterJet tulajoknál legyen mindig olaj egy pici, mert a turbó miatt szereti csipegetni és képes 2-3decit megenni 15ezer km alatt. Szóval akinek ez a fétise, tartson a csomagtartóban.
@biker: Mi a kérdés? A 95-ös az E5 (5% bioetanol), az E10 a régi 98-as, nem? El kellene mennie vele, csak figyelj rá hogy 5hónapnál ne legyen tovább a tankban, tehát autózd ki belőle, mert elkezd "szétesni". (Respect mert legalább megkérdezted és nem ész nélkül tankoltad bele, mint a sok "műszakiszeni")
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Bocsi,aludtam még a 95 ös oktán számra koncentráltam,nem az etanolra.Haverom régi Ford Ka autója jól bírja 50-50 % ban. A benzin etanol keveréket.
"+1 tipp a szerelőtől: BoosterJet tulajoknál legyen mindig olaj egy pici, mert a turbó miatt szereti csipegetni és képes 2-3decit megenni 15ezer km alatt."
csak azért pont felesleges, mert 15 ezernél már amúgy is komplett csere van
Az utána lévő mondatot is olvastad? Akinek fétise hogy maxon legyen az olajszint az vigyen magával és ellenőrizgesse, ha kell akkor tudjon utántölteni.
Nekem azért kellett, mert mint korábban írtam a kétéves gyerkőcöm szeret velem autózni, jön velem mindenhova ha kocsival megyek, ezért nem szerencsés ha egy órát kell állni az út szélén az Assistance-ra várva hogy rátöltsön a motorolajra, mert alacsony a szintje... Ő tanácsolta nekem, én csak tovább adtam az infót. Régi mottó, de néha még jól jön: "készülj a legrosszabb kimenetelre és reménykedj a legjobb kimenetelben, így nagy meglepetés nem érhet"
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Annyit mentél vele,hogy olajat kellett cserélni vagy te kérted,hogy cseréljék le?
Én kértem, mert a könyvben azt írja hogy "ajánlott olaj és olajszűrő csere". Nem bántam meg, mert mint kiderült, félretekerték a gyárban az olajszűrőt...
Bővebben picit: A motorból kilóg egy menetes cső, amire fel kell tekerni az olajszűrőt. Na ezt a kis csövet a motorba szintén egy menet rögzíti és mivel félretekerték a szűrőt így ez a csövecske beleszorult a szűrőbe és azzal együtt kijött a motorból. A szűrőből persze nem jött ki a kicsi menetes cső, így azt is kicserélték.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
2-3 deci olaj a max- min jelzés között fogy.A min jelzésnél még nyugodtan használhatod.Én sosem töltöm a max jelig.Az olajnak idő kell,hogy kiegyenlítődjön A túl magas olajszint eléggé káros tud lenni.
Nem nagyon szoktam a Swiftben ülni, így ha néha beülök mindig feltűnik hogy mennyire szar képet ad a gyári tolatókamera. A rendszámkeret fölött helyezkedik el, és a kameraképbe alulról picit belóg a rendszám, ami nagyon tisztán, szépen és jól játszik, ellenben az autó mögötti világ sokkal mosottabb, nem éles. Igazán nem tudom jól leírni a dolgot, de olyan, mintha a lenti részre lenne állítva a fókusz és a pár méterre lévő dolgok meg olyanok amilyen. Próbáltam volna egy fényképet csinálni és berakni, de a telefon kijelzőjét figyel én még ilyet nem láttam, de sokkal tisztább volt a fényképezett képernyő mint az eredeti Munkatársamnak Scross van, ő azt mondja neki nagyon jónak tűnik a saját kameraképe, ezért nem tudom hogy csak nálam van ez a jelenség, vagy csak Swiftre jellemző. Ha mindenki másnál rendben van a dolog, akkor valami módon megpróbálok mégis fotót csinálni és megmutatni.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Hú, gyerekek, akkor kezdjük újra, mert sokan nem olvastok eleget
2020. januártól (de sok kúton már él) a 95-ös nem 5% etanolt (E5 95) hanem 10% etanolt (E10 95) tartalmaznak. Ami gyártó függően a 1998-2005 előtt készült autókat károsan érinti, megeheti a gumi alkatrészeket, tönkremehet a benzinpumpa, vagy korrodálhat a rendszer, mert nem erre van tervezve. Van gyártó, talán hyundai akik csak a 2005 utáni autókra engedik az E10-et.
Ez esetben javasolt a 98-as tankolása, ha nem okoz kopogást és az nem E10 keverék. Nem lesz síma 95 csak az a szar, vagy a premium 95 ami nem E10 de 40Ft-al drágább
Igen, megkérdezem, mert pont olyan az autó, hogy kb havi harmad tank fogy belőle, és nem kéne kinyírni.
Ja és nyiht sprahe dojcs, sorry, speaks only English and Hungarian. De köszi az infót, csak nem tudom mi az
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Ez esetben javasolt a 98-as tankolása, ha nem okoz kopogást és az nem E10 keverék.
Ha a 95-össel nem kopog, akkor a 98-assal még inkább nem, hiszen pont ez lenne a nagyobb oktánszám lényege.
De az eredeti kérdésre válaszolva:
Az M_AND_Ms által linkelt doksi szerint használható a '88 és '92 között gyártott személyautókkal, meg azt, hogy meg kell nézni a kezelési útmutatót. Egy másik pdf-ben meg annyit írnak, hogy a jelenlegi modellekbe tankolható, a régebbieknél nézd meg a kezelési útmutatót. Igazából egyikkel sem lettünk okosabbak, mert az emlegetett kezelési útmutatóban erről nem szerepel semmi, gondolom.
Tankolj 98-ast vagy 100-ast, azok mind maradnak E5-ösök, ha biztosra akarsz menni.
..................................................
(#43620) 2ozzmexy: Az E10 nem a 98-ast jelöli, lásd biker hsz-a, ami efölött van.
Amúgy ha az én autóm megenne 15k km alatt 2-3 decit, simán leszarnám. Tekintve, hogy a minimum és a maximum jelzés között van durván egy liter, és ha a maximumot vesszük kiindulópontnak, akkor még bőven marad benne olaj, messze még onnan a minimum. Emiatt tuti, hogy nem cipelnék olajat a szép, új, tiszta autóban.
De ha ennél sokkal drasztikusabban fogyna az olaj, akkor sem cipelném magammal, inkább megnézném otthon a hosszabb autókázás előtt a szintet.
[ Szerkesztve ]
Köszi
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
2001es Suzuki Swiftbe mehet? V-Powert bírja.
Samsung Galaxy S7 Edge
Nézd meg a kezelési útmutatót!
Amúgy ugyanazt tudom neked is írni, mint bikernek: ha biztosra akarsz menni, tankolj továbbra is E5-öst, vagyis 98-as vagy 100-as oktánszámút.
A V-Power ebből a szempontból nem jelent semmit, csak annyit, hogy több adalékanyagot tartalmaz a sima FuelSave-hez képest; az alapjául szolgáló benzin etanoltartalma a kérdéses most. Ebből is már E10-es a 95-ös december eleje óta, egyedül a V-Power Racing 100 maradt E5-ös a Shell-nél.
Egyébként az, hogy bír-e valamit vagy sem, nem derül ki pár tankolás után, csak hosszabb távon, évekkel később, és esélyesen csak szétszereléssel.
[ Szerkesztve ]
a shell és az omv azt mondja most, hogy az alap benzinek lesznek E10-ek, a fuel save pl a shellnél, a vpower 95 marad E5 és a vpower 98 meg 100 meg E mentes.
(szerencsére engem nem érint, csak a zasszony kocsiját, de az meg az én nevemen van, mármint a kocsi is, meg a zasszony is )
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Nem egészen.
Egy hónappal korábban a Shell-nél az összes benzin E5-ös volt, most a FuelSave és a V-Power 95-ös E10, és a V-Power Racing 100 meg maradt E5.
Holnap lefotózom, ha szeretnéd, úgy is tankolni kell a WagonR-be.
szerk.: 3-as pont
[ Szerkesztve ]
Új 1.2-es szívóba mit kéne tankolni akkor? Eddig V-power ment bele.
MOL / Shell / OMV mezei 95-öst.
Apám (japán) Ignisében is elég gyatra, "kiégett" képe* van a tolatókamerának, de ettől még simán a használható kategória.
(*VW-hez tudok viszonyítani)
Dusternek is jobb képe van, mint a Swiftnek, célnak megfelel kategória, nem ezzel forgatták le az új Avatart az biztos.
Fotózd le.
Egyébként én is tisztának látom a kamera képét A Vitarán, mondjuk átesett a rendszer néhány frissítésen ami sokat javított rajta illetve néha megszoktam törölni.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Abba mehet nyugodtan az E10.
"Ja és nyiht sprahe dojcs, sorry, speaks only English and Hungarian. De köszi az infót, csak nem tudom mi az"
Németül még meg is tudnálak tanítani, de önállóságot adni nem tudok, pedig csak ez kellett volna: az autód gyártójának nevére rákeresel a listában és azt másfél mondatot lefordítod pl a guglival.
Képzeld, én se tudok németül (úgy hogy mégsem tudlak megtanítani), de ezt a listát már anno 2011-en két klikkeléssel megtaláltam és értelmeztem. Most megint csak egy gyorskereséssel előszedtem, pont a te érdeklődésedre. Bocsánat, hogy nem fordítottam le.... Én ennél több önállósággal rendelkező emberekhez vagyok szokva...de majd megértőbb leszek a jövőben, ígérem
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
Ha már Igy benne vagyunk a benzin témában, nekem a Max motion 95 vagy 100 ast javasolták egy husqvarna kereskedésben. Láncfűrész esetében erősen hanyagolni kell az etanolt.
-Wake up Neo!
Ott én inkább a jó minőségű full szintetikus 2T motor olaj adalékra hajtok.
Persze hogy használható, csak azt akartam ezzel mondani, hogy szerintem szarul van beállítva a fókusz, nem a megfelelő távolságra helyezték a figyelmet. Telefonnal a fénykép tényleg szarul sikerülne, ezért csináltam egy rövid videót és abból vágtam ki egy képet. Talán visszaadja a lényeget. Ha mégse, akkor majd megpróbálom fényképezőgéppel, csak azt macera elővenni A képen a csíkok a valóságban nem látszanak, a lényeg inkább azon van, hogy a rendszámból látható rész sokkal tisztább és jobban látható, míg a többi része élettelen, pacaszerű.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
A Totalcar idevonatkozó cikkéből:
Mi a helyzet a kerti gépekkel?
Nem csak egyes személyautóknál okozhat gondot az E10. A kerti kisgépeknél (láncfűrész, szegélynyíró, kerti kapálógép stb.) fokozottan jelentkezhet pár jelenség, melyekkel nem árt vigyázni.
Végignézve pár nagyobb gyártót (pl.: Husqvarna, Stihl), ezeket írják:
Lehet használni E10-es keveréket a gépeiben, vagyis elindul és üzemel vele, de nem ajánlott az alábbiak miatt:
– Az etanolos üzemanyag-olaj keverék hajlamos a szétválásra, kiválik az alkohol, ami vizet köt meg. A víz-alkohol keverék a rendszerbe jutva teljesítménycsökkenést, elégtelen kenést és a későbbiekben drága javítást okozhat.
– Szezonális üzemeltetésű gépekben hosszú ideig bent hagyott üzemanyag elkocsonyásodhat és nagyon megnőhet a víztartalma és a tartály alján leülepszik a vizes alkohol, amit felszívva a rossz kenés miatt tönkremegy az eszköz.
A megoldás az, hogy:
- Vegyünk etanolmentes benzint, sajnos ezek rendszerint a drágább prémium üzemanyagok.
- Ne tároljunk 30 napnál hosszabb ideig benzint se kannában, se a gépben.
- A nagyobb gyártóknak vannak előre bekevert, hosszú eltarthatóságú üzemanyagai, illetve üzemanyag stabilizátorai amik megnövelik a benzin élettartamát.
Az Ignis kb. ugyanez; feltételezem, ugyanazt a kamerát szerelik a Swiftbe és az Ignisbe.
Sziasztok!
Egy hónapja tulajdonosa vagyok egy Ausztriábol behozott 2007-es gyártású Suzuki Swiftnek.
Motor indítása után automatikusan bekapcsol a tompított fényszóró, ezt szeretném valahogy "kiírtani"
Az autóvillamossági szerelőn kifogott a kérdés, valamilyen "gépre kell dugni" megoldásról beszélt, de neki ilyen nincs.
Kérlek segítsetek!
A vitara képe sem az a 4K minőség, de lehet látni rajta mindent. Törölgesd meg kicsit a lencsét, nálunk a nedvestörlő bevált eddig.
De párás időben újra maszatos lesz, vagy ha útközben elkap egy eső...
Ez ilyen sajna, bár én nem nagyon használom csak arra h tudjam nem áll mögöttem gyerek vagy hogy hol a demszkyfutyi...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Persze töröltem már, de nem lesz tőle jobb. Nem a sár a lényeg, de tény hogy az összes ajtó alá bemegy a sáros felvert víz, a küszöbök, plusz a csomagtérajtó alatt is sáros. Remélem hamarosan megjön a sárfogó gumi és utána jobb lesz a helyzet.
Nincs ezeken valami fókusz igazító gyűrű?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!