Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
válasz Motion_Blur #43397 üzenetére
Az új trend neve CO2. Minél nagyobb a guminyomás, annál kisebb a nyomott felület, tehát csökken a súrlódás, csökken a fogyasztás, csökken a CO2 kibocsátás. Ők beleférnek a szigorú szabályozásba, nem kell költséges fejlesztésbe kezdeni, nem kell büntetést fizetni. Az autós meg majd csúszkál a túl magas keréknyomás miatt, szentségel hogy megint lejárta a futófelület közepét a széle meg még jó
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
villifog
tag
válasz #12901120 #43399 üzenetére
Szia!
Ha csak felni+TPMS kell.
-
eami
veterán
válasz SirKero #43394 üzenetére
idei az scross de pont tél vége felé lett véve, szóval idén már 2 kerék cserén túl vagyok. ahogy átvettem a téli 3-ra volt fújva, a nyárira cserélnék 3-ra fújták. Most hogy megint télire cseréltünk már csak 2.6-ra volt fújva. Mindez márkaszerviz. Kicsit el is méláztam rajta, hogy vajon fújtak e rá, vagy csak megkaptam úgy ahogy volt.... de az is lehet hogy elkezdtek figyelni a gyári ajánlásra. ezt azért gondolom mert a nyárinál még ECO módban mért a TPMS mostani csere után már comfortra volt átlőve, szóval minden stimmel
[ Szerkesztve ]
-
villifog
tag
válasz #12901120 #43405 üzenetére
Mint ahogy a másik fórumban is írták a yokohama gumi nem a legjobb választás. A TPMS szelepet nem kell programozni. Mindenkinek más gumi a szimpatikus, Egy prémium gumi is 36000 Ft. környékén mozog. De még szereléssel is olcsóbb mint 260.
90+144+szerelés.
215/60 16 gumit válassz, ahogy a gumis fórumban is írták Neked. -
kunberci
senior tag
válasz dethroner #43400 üzenetére
Nekem is külön felnin vannak a gumik. Vettem ilyen gurulós kerék tárolót, de nem használom, mert ki kellene venni a felnikupakot hozzá, és egyet már eltörtem. Hegesztettem külön keréktartót, így nem egymáson vannak a kerekek. Én mindig 0.5-tel túlfújom a tárolt kerekeket. A következő szezonra egy picit enged belőle, de még átszerelés után is kell egy picit engedni belőle.
saját készítésű keréktároló -
2ozzmexy
senior tag
"ezt azért gondolom mert a nyárinál még ECO módban mért a TPMS mostani csere után már comfortra volt átlőve"
Ezt hol tudod megnézni? Kijelzi neked a TPMS valahol hogy mennyi a nyomás kerekekben? Ha igen akkor azt elárulhatnád, mert most elültetted a bogarat a füllemben...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Idiofil
aktív tag
válasz villifog #43402 üzenetére
Ez ha jól tudom, akkor ugye nem gyári?
Ha jó infót kaptam, akkor ez Maruti gyártmány. Talán minden stimmel, csak valami ilyen kóbor infó volt, hogy a gyári dísztárcsa nem megy rá (valami kitart). Ha rosszul tudom, elnézést.
Én máshol vettem gumival együtt (200k/4db+tmps), de szerintem uilyet De nem írom ide, mert a végén megkapom, hogy a Sumo üzletét rontom, a másikét pedig pörgetem."Those who want respect, give respect"
-
2ozzmexy
senior tag
válasz BigBlackDog #43409 üzenetére
Köszi az infót, megnézem délután h a Vitara is kijelzi e. Remélem az enyém nincsen túlfújva...
A csomagtér világítás kapcsolónak nálatok is csak két állása van?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
GEPESZ66
veterán
Ignis-em van.
Tegnap este hazafelé tartva, az erdősávnál lassan mentem, s megláttam előttem egy kisebb őzet.
Ráfékeztem, s így szinte csak fellöktem az őzet, talán a lábát kaptam el, ami kis idő múlva el is szaladt.
A rendszámon látok csak egy kis horpadást , de még a tartója sem tört el.
Ha a karosszárián másutt nem látok semmi sérülést, akkor érdemes még vizsgálódni, hogy esetleg belül valami karosszéria rögzítő fül nem tört-e le? -
2ozzmexy
senior tag
nagyon köszönöm még ismerkedési fázisban vagyok ezzel az "agyondigitalizált" autóval, néha olyan dolgokat művel hogy csak nézek...
Az előzőben még ABS sem volt, ez meg kb nyakon vág ha már nem két kézzel fogom a kormányt
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
2003-as 1.0-ás Swiftben szeretnék tolatólámpa kapcsolót cserélni.
Ez megoldható otthon, ha nem sok autószerelési tapasztalatom van, de azért egy csavart mondjuk meg tudok húzni?
Ha igen, le tudnátok írni a menetét és hogy hol található?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
2ozzmexy
senior tag
válasz GEPESZ66 #43415 üzenetére
Szerény tapasztalatom szerint ha nem lóg vagy zörög semmi, akkoris érdemes alánézni.
A rendszámtartó műanyag keret eléggé lágy anyagból van, tud deformálódni majd visszanyerni eredeti formáját.Ha biztosra akarsz menni, akkor az első és legfontosabb, hogy alánézel (klasszikust idézvén: "hajlik a térdem? igen, úgyhogy alánézek...") előről. Lehetőleg betonon állj meg vagy tegyél alá újságpapírt, hogy lásd ha vmi szivárog. Ha a közeljövőben mész szervízbe akkor ott úgyis felemelik, érdemes szólni h volt egy ilyen eseted.
nagy mákod volt, az én legutóbbi őzem (2002, ősz, szürkület, a beláthatatlan kanyar közepén álldogált) kicsapta a jobb első futóművet az akkor 4 hetes kocsi alól és félig bejött a szélvédőn, egy kész csoda volt hogy nem az árokban végeztem (szerintem kocsikázni akart, mert még fél méter és beüll mellém a jobb 1-be )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kunberci
senior tag
válasz ncc1701 #43413 üzenetére
Köszi szépen. Először ilyen gurulós keréktartót vettem, de ennél ki kell szedni a felnikupakot. Utána készítettük a másikat. A saját az sokkal erősebb, merevebb, nehezebb, és sokkal drágább is.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz kunberci #43419 üzenetére
Nekem is hasonló van, csak nem gurulós. Nem nyomja el az oldalfalát a guminak vagy forgatod néha őket?
Miért gond hogyha ki kell venni a kupakot?
Bár az feltűnt h a Vitara kupakja csak ilyen műanyag füllekkel van a felnibe erősítve, de szerintem nem kellene eltörnie."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kunberci
senior tag
válasz 2ozzmexy #43420 üzenetére
Talán annyira nem, mintha az egy keréken még a másik 3 súlya is rajta lenne. Ezért is fújom túl a kerekeket, ahogy írták. Egy kupakot már eltörtem újkorában, amikor felment az alufelni, azóta a kupakok nem lettek bántva, 5 alufelnit vettem, egyet tartaléknak, most annak nincs kupakja. Majd a következő új nyári gumi vásárlásánál lesz a kupak kiszedve, a centrírozás miatt. A lemezfelnihez a másik tartó is jó lenne.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
Ma megtankoltam újra a 3 hetes szívó swiftet, ezúttal csak városi használat volt, 6,7 fogyasztás. Hát nem tudom, de ennél azért jobbat várnék.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Csajom hajtja az autót, így a felhasználás módjáról nem rendelkezem teljes körű információval, de nem gondolnám hogy folyamatosan padlózza. Annyira hidegek sincsenek még, szóval picit jobbra számítottam. Főleg annak tükrében hogy röpködnek itt a 4,x literes fogyasztások, meg a hibrid is segít rajta talán egy kicsit, meg ott az én régi 1,4-es 100 kilóval nehezebb autóm, ami 6,3-at eszik ha nem bántom nagyon.
Hiába na, azok a régi jó dolgokA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #43424 üzenetére
2006 Honda Jazz 1.4 - 7,8 l/100 km (kizárólag városon belüli 5-6 km-es távok)
De előző télen volt már 9,2 is.
-
őstag
válasz tboldi #43425 üzenetére
Hát igen, én Zuglóban sok rövid úttal még egy 1.0 toyota iq-val is meg tudtam télen etetni 8-at Most a feleségem jazze 5,8-on áll kijelző szintem, de városban az is megeszik 7-et szerintem. Autópályán nyugis tempóval tud benzint termelni Scross télen 12-öt is megkajál városban, jó időben 9-10. Ha nem fogyasztásra koncentrál az ember hanem pörög akkor ez van, főleg pesten.
-
gyenesmartin
őstag
válasz ncc1701 #43427 üzenetére
A maximum fogyasztásom a swiftel eddig 5L/100km volt. Nem tudom hogyan kéne menni vele, hogy még ettől is többet egyen így is kihajtottam már a belét szegénynek (160-170-es tempóra felgyorsítani, országutakon, városban pedig erőteljes gyorsulások és fékezések a lámpáknál.). Shell V-powert tankolok bele csak.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz gyenesmartin #43428 üzenetére
Ezt már kipróbáltam,sajnos anyagilag ugyanott vagy.Amennyivel drágább annyival kevesebbet fogyaszt.Egyébként mivel mérted azt a 160 at?
-
gyenesmartin
őstag
Annyival drágább amennyivel kevesebbet fogyaszt. De viszont prémium benzin, teljesen más szaga van a füstnek is amikor nyitom ki a kaput, valamint a motornak is jobb, mint a sima (Ugyanúgy 95-ös mindkettő).
A 160-at órával mértem. Ahogy nézegettem GPS szerint 5-8km/h-val többet mutat. Kis sebességnél 5, nagyobbnál más 8. -
Vigneau
félisten
válasz gyenesmartin #43428 üzenetére
Október eleje óta van nálam az 1.0 BoosterJet, 5.2-5.4l körül alakul a fogyasztása. Város/országút kb. 70/30% és 100-nál gyorsabban nem mentem még vele.
De jó lenne viszont, ha létezne hozzá nagyobb tank is. Az 1.4 HDi elkényeztetett ezen a téren, 840-960km-enként tankoltam, itt meg 580-620km körül mehetek a kútra (piros jelzés, csippanás után).
[ Szerkesztve ]
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
ncc1701
veterán
válasz gyenesmartin #43428 üzenetére
Városban, sok dugóval bármennyit ehet egy kis motor is, ilyenkor jön jól a hibrid (a rendes, nem az, ami ebben van).
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #43434 üzenetére
A fedélzeti számológép szerint méred, vagy kúton? Nekem a bc 5,9-es átlagfogyasztásnál jár, kúton viszont most 6,7 jött ki. Holnap megy a szüleihez, lesz kb 260km. Utána ismét megnézem, mert 3 hete ez az út 5,1-re jött ki.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
szivacs1987
aktív tag
válasz dethroner #43422 üzenetére
Nagyon sok múlik a vezetési stíluson. Nekem(swift kézi váltó 1.0 turbo) a "kicsit sietősebb" és a "normálnál kicsit jobban figyelve a fogyasztásra" vezetési módom között simán van 0.5-7 liter kúton mérve. A full spórolásos 4.4 és nagyon sietős 7.4 nekem ugyanazon a teljesen vegyes útvonalon.
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
kunberci
senior tag
válasz M_AND_Ms #43439 üzenetére
A gyári keréktartónál így van. A felnikupakot ki kell venni, és nagyon mozgatni sem érdemes, mert elég instabil, hiába gurulós, elég lightos anyagból van készítve.
A négy gumit egymáson: én keréktartó nélkül értettem, van aki csak egymásra pakolja a nem használt kerekeket.[ Szerkesztve ]
-
hentes555
senior tag
-
privatposta
tag
Sziasztok,
Segítségre, tanácsra lenne szükségem, mielőtt szerelőhöz kell vinnem az autót.
Swift 2010-es 1,4?-es normál gép. Nagyon megkímélt 40 ezer van benne. Holdat sem látott még sosem :-)
Az előzményeket nem ismerem pontosan, mert nem én járok vele, és nem is biztos, hogy jól el tudja mondani a gazdája.
Szóval a kuplung csúszással kezdődött. Elmondása szerint elkezdett csúszni a kuplung és egyre nehezebben indult el az autó. (kb. 1000 km a lefolyása) Ekkor egyszer én is kipróbáltam, de nem volt komoly baja. Teljesen összekapcsolt, kiengedés után, egy kicsit fent fogott. Állítólag néha büdös is volt...
A minap pedig megadta magát. Semmi zörej, semmi egyéb jelenség azon kívül, hogy olyan, mintha egyfolytában teljesen ki lenne nyomva a kuplung. Ha beindítom, kuplung nélkül lehet tökéletesen váltani bárhonnan bárhová, a legcsekélyebb érzés sincs hogy mozdulni akarna az autó. Bármikor bárhová be lehet tenni, semmi motorfék. Úgy értem állva is olyan mintha be sem tettem volna sebességbe....
Ennyire nem csúszhat, én azt gondolom. Érzésre a pedál tökéletesen teszi a dolgát. A kiemelő szerkezet mozdul, kívülről az látszik, hogy mozdítja a szerkezetet. (kb. 2 cm a mozgása a munkahengernek)
Olajnak híre sincs sehol, sem a motoron, sem alatta, sem a váltó környékén. A motor is úgy néz ki, mintha most jött volna a szalonból.
Mi lehet a probléma? Mit nézzek meg, hogy behatároljam a hibát? Arra is gondoltam, hogy egyszerűen a váltókar nem működik, de érzésre beakad minden sebességbe, hátramenetben pedig picit érezhetően összekacsolja a fogakat.
Előre is köszi a tanácsokat! -
KubanitoS
veterán
válasz privatposta #43444 üzenetére
Legyek én a szemét, de nem kellene inkább szervizbe/szerelőhöz vinni és közölni, hogy kuplunghibás a kocsit, minthogy egy fórumban kérdezősködni, hogy mit kellene megnézni rajta?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz privatposta #43444 üzenetére
Nincs hajtás, a kapcsolat megszűnt a főtengely és a nyelestengely között.
Eddigi 34 éves hivatásos pályafutásom alatt egyszer találkoztam ilyennel, egy 300 ezer km-t futott Ford Tranzitnál. Ott a tárcsa közepe kiszakadt. Ehhez azért kellett kapnia rendesen.
És volt is előzménye meg hangja is amikor végleg elszállt.
40 ezer km alatt ez elég szokatlan.
Mindenesetre egyértelműen szerviz, majd ha szétszedik akkor lehet többet tudni. Ha csak a tárcsa az a szerencsésebb eset. -
privatposta
tag
válasz Pist@bácsi #43448 üzenetére
köszi a választ!
Igen, én is javítottam már pár autót, de ez tényleg érdekes.
Első gondolatom az volt, hogy olaj kerülhetett a tárcsára. Viszont még akkor is lenne valamennyi súrlódás. Lehet hogy amikor tönkrement, volt valami hangja, de most jelenleg teljesen csendes.
Második gondolatom, hogy a lapos acélrugók benyomódva maradtak. Azt hiszem ez lesz a megoldás. A kinyomócsapágy és a visszahúzó rugó működik, de a lapos tányér rugó "bent" maradt... -
válasz dethroner #43436 üzenetére
Ne izgulj! Nézd nekem mi jött ki.
Nagyon kíváncsi lennék mi jönne ki ha ráállnék a 3 literes csóka fenekére ACC-vel, és gurulnánk egy 400km-t.
Akár minden 100km-nél cserélhetünk a szélfogás miatt, mint a nagyok. Szerintem csak néhány % különbség lenne.
Nyilván a nagy értékek télen készültek, a kicsik csak országút (város 50 kívül 90).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Dolce Gusto
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Milyen légkondit a lakásba?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Microsoft Excel topic
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- MIUI / HyperOS topik
- Hobby elektronika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest