Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#69001) Gyöször válasza szabonagyur (#69000) üzenetére


Gyöször
senior tag

Részemről is ez lett volna a célszerű kérdés...

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69002) paolinho válasza 2ozzmexy (#68999) üzenetére


paolinho
őstag

Igazad van, köszi! Mindenképp a minőség, ami érdekel. A Valeo kizárt. 50e-t sem biztos, hogy kibírna.

szabonagyur: 122e van a gépben

(#69003) 2ozzmexy válasza paolinho (#69002) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Használat és láb függő, a régi Corollámat (E11 FL) ütöttem-vágtam, BP-en ment el a Valeo szett 70-80k km között. Értelemszerűen nem ugyanaz a minőség, mint a gyári Aisin, cserébe az Aisin szett árából kétszer megcsinálják Valeo-val. Ingyen ebéd nincs, a 200k-s ajánlat az gyári szettre szólt, egy Auris MK2-3 gyári Aisin esetén a 150 nagyon baráti ár, ugyanis ennyi a tárcsa+szerkezet+kinyomó bele. A Vitarában gondolom Exedy lesz vagy Aisin, fejből nem tudom, majd a többiek megmondják, de 200k reális ár. Hívj fel egy független Bosch Car Service-t, ők is ilyen 180-200k körüli ajánlatot fognak rá adni, soknak tűnik, de nem a zsemle lett kisebb, csupán ennyit esett a piaci értéke a munkánknak. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69004) 2ozzmexy válasza Gyöször (#69001) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nem igazán számít szerintem, egy kezdő sofőr aki most tanul vezetni 40km alatt is le tud égetni úgy egy kuplungot hogy utána csúszni fog. Én a Ladában is le tudtam égetni, cserébe akkoriban még volt akna és úgy nem egy nagy kunszt kicserélni. :B
Ám gazdagodtam olyan képességgel, hogy még nem is gondolok a megcsúszásra de már az árokba tettem... :DDD

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69005) paolinho válasza 2ozzmexy (#69003) üzenetére


paolinho
őstag

Megrendeltem a gyári szettel ma reggel. Mára már ez konkrétan 250e-re változott a részükről. Azt is mondták, hogy jelenleg ehhez a Vitarához nem is lehet mást kapni, mint a gyári szettet.

(#69006) Gyöször válasza 2ozzmexy (#69004) üzenetére


Gyöször
senior tag

Nem nagy kunszt de rühellek szerelni, most épp a traktorom volt kettéhúzva, szerencsére már csak egy puklungbowden meg a kábelkanócok híjja van. Nekem a Lada elsőre 85öt ment egy kuplungtárcsával, most már elhagytuk a dupláját, de marhára nem várom, hogy szerelgessem. Alapvetően abban reménykedem, hátha csak annyi volt a bibi, higy nem volt utánállítva a kinyomó karnál a kopás és nem volt holtjátéka.

Viszont tavaly hoztunk ki vele 1,4 tonna fát az erdő mélyéről éppen felolvadt reggeli fagy után ilyen taknyon, csúnyán kivágott tuskókon ugrálva. Akkor se a kuplungot füssintettem meg hanem az alapjáraton kopogás nyilván megnyalta a hajtókarcsapágyakat, van azóta kis hangja.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69007) pex156


pex156
csendes tag

Üdv, van egy k10c motorkódú suzukim sx4scross 2018-as.
A könyve szerint jó bele pl. ACEA A3/B4 motorolaj.
A viszkozitás 5w30, de az most lényegtelen.
Ebben az autóban van GPF részecskeszűrő, tehát szerintem nem lehet bele jó ez a régi típusú olaj. Valamilyen ACEA C3-as olaj kellene bele, ezeket a részecskeszűrős autókhoz fejlesztették. Pl. Eneos hyper 5w30 SN ACEA C3.
Erről mit gondoltok? Ha van itt valaki olajguru...

(#69008) Qtya123 válasza pex156 (#69007) üzenetére


Qtya123
őstag

Igen, a könyv ennyit ír:
Győződjön meg arról, hogy a használt mo-
torolaj megfelel az alábbi minőségi előírá-
soknak:
• ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5
• API SL, SM, SN
• ILSAC GF-3, GF-4, GF-5

Valóban a C3 az részecskeszűrős fejlesztés, de ugye a Suzuki a mai napig a szög egyszerű Ecstar F9000 5W-30-at rakja/ajánlja ezekbe a motorokba, ami API SM szabvány.

Megoszlanak a vélemények. A régi M16A motorhoz teljesen jó az API SM, annak kb mindegy, hogy modernebb szabványú kerül-e bele vagy sem, de vannak akik húzzák a szemüket, hogy a modernebb turbós K10C és K14C motorokba miért ezt rakják.

Én kettős érzéssel állok a dologhoz. Egyrészt megnyugtatóbb lenne valóban, ha modernebb olaj kerülne bele, másik oldalról nézve azért van már bőven tapasztalat és futott kilométer a K10C és K14C motorokkal, GPF-el és nem nagyon hallani azt, hogy az évek alatt, vagy ilyen 150-200e km-es futások mellett gond lenne a gyári olajat használva.

[ Szerkesztve ]

(#69009) Gyöször válasza pex156 (#69007) üzenetére


Gyöször
senior tag

Kíváncsi vagyok mi lesz itt a megoldás. Nem értek az olajokhoz, én mindig azt hittem az acea Cx olaj a dízelekbe való, de lehülyéztek az olajos totyikban. Hiszek nekik de ha elmagyarázták volna nem halnék meg annyira hülyén.
Biztos van valami a katalizátoron kívül a kéményben?
Biztos ugyan olyan kell a benzines koromszűrőhöz mint a dízelhez?

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69010) 2ozzmexy válasza Qtya123 (#69008) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Több sebből is vérzik ez a leírás amit idéztél.
Egyfelől az API SL szabványt bármelyik alsópolcos motorolaj megugorja, meg merem kockáztatni hogy a salátaöntetem teljesíti. A japánok eleve az ACEA szabványt tagadják mint UpdateNorbi a Holdraszállást, de ettől még érdemes figyelni rá. Az ILSAC pedig egy harmadik inkább USA szabvány.

A K14C-be Motul EcoLite 5w30-at öntöttem utoljára, ha ez bűn akkor lesznek innen is cellatársaim (legalább lesz kivel kártyázni :DDD ), de személy szerint azt az Ecstar olajat én messzire hajítanám. Előtte Mobil1 ESP formula 5w30 volt benne, ami egy C2/C3 olaj, ez inkább a dízelekbe jó.

De hogy a kérdésre is válaszoljak bizony számít, ha tehetném én alacsonyabb HTHS szintű olajat ajánlanék bele, mivel az tömi el a GPF-et ideje korán. Namármost a dolog több tényezős, ugyanis a K10C-ben nincsen EGR mint a K14D-ben, tehát a mocskos olajpárás kormos kipufogógáz nincsen még egyszer visszaküldve a szívóoldalra, ami ugye növeli a kokszosodást. Az ő esetében inkább az LSPI-re és a HTHS szintre tenném a hangsúlyt, ezért is javasolnám a Motul-t.
Az eneos-os témába pedig engedd meg hogy ne kezdjek most bele, mert messzire visz és erősen összeesküvés elmélet szagú.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69011) Gyöször válasza Qtya123 (#69008) üzenetére


Gyöször
senior tag

Mikor olajat kerestem az enyémbe, azt vettem alapul, hogy már van api sn+, meg azóta api sp ami kifejezetten a kisturbós benzinesbe fejlesztettek. és az enyém akkor még nem is kisturbós a kollegáéhoz képest.
Illetve ilsac gf6a. Ezeknek az elődjét kéri a könyv is.
De a C-s olajokról nem vagyok képben, hanem kipróbáltam az egyik motult az xclean efe-t nekem becsörgött tőle a motor kigyorsításkor, nem is kis fordulaton, hanem 2000 fölött padlón. De ezt a fajta csörrenést a szervizes olajjal is művelte, csak sokkal ritkábban mint a motullal. Kingedtem belőle, kinéztem egy mobilt már 3 éve, 3 csere és sosem rosszalkodott a gép. Ez gf6a meg sn+ kisturbós olaj, ennek hirdeti a cég.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69012) pex156 válasza Qtya123 (#69008) üzenetére


pex156
csendes tag

Köszi a választ!

Pont ezért érdekes mert már nem márkaszervízbe szeretném hordani 230ezer km van benne. Ott mindig az Ecstar került bele.
Kb. 170ezer-nél regenerált a GPF először, de egyre gyakoribb és hosszabb ideig tart. Szóval ezért agyalok ezen.

(#69013) pex156 válasza 2ozzmexy (#69010) üzenetére


pex156
csendes tag

Köszi hasznos amit írsz...

(#69014) pex156 válasza Gyöször (#69009) üzenetére


pex156
csendes tag

Nem akarok, okosabb lenni a japán mérnököknél, de ők ugye kb. 250ezerig terveznek. Ennyit meg vígan elmegy akár a gyári Ecstar olajjal is anélkül, hogy a részecskeszerő véglegesen elhalálozna.
A részecskeszűrőt alapvetően a dízelekhez találták ki, egy benzines autó valószínű sokkal lassabban kormolja tele, mint egy dízel tenné, még akár ezekkel, a "béna" olajakkal is. Szóval ezért gondolom, hogy a gyár "leszarta" a szűrőt, úgy maradt az olajelőirás, ahogy a szűrő nélküli autóknál, nyilván kiszámolva, hogy emiatt gariban senki nem viszi vissza.

(#69015) 2ozzmexy válasza pex156 (#69013) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nem vagyok egy olajguru, eddig jutottam tapasztalati úton, gf6a, API SP és ezekből a legalacsonyabb hamutartalmú. 5w30 vagy 0w20 kell neki, én előbbi felé hajlok, mert szeretem rugdosni a gázt melegen.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69016) pex156 válasza 2ozzmexy (#69015) üzenetére


pex156
csendes tag

Btw, a tiédben is van gpf? Nem tudom lehet az 1.4-be nem tettek 2018 után sem.
Megnézem a motult is.
Ezeket nézegettem:
Petronas Syntium 5000
Mol dynmic gold longlife
Eneos sustina

Köszi az infókat.

(#69017) 2ozzmexy válasza pex156 (#69016) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Van, 2019 szeptember után az összesbe kellett tenni, mert 2020 január 1 után nem lehetett újonnan forgalomba helyezni az EU területén személyautót. Nem tudom mások hogyan bekkelték ki, de ez volt a jogszabályi változás.

Tehát azok a K14C motorkodú motorok amelyeket 2019 szeptember után gyártottak mind GPF-esek.

Eneos és MOL ne, a petronas fejből nincsen meg, de majd megnézem.
Az eneos piacot próbál nyerni magának egy viszonylag agresszív marketinggel amihez a Szakál metál kft aszisztál, maga a cég nippon oil, akárcsak az ecstar, ugyanoda pozícionáld. Nyomott áron terjeszti a termékeit amik még így is túl vannak árazva... tehát ár érték arányban nem azt kapod amit vársz, szándékosan az EU gyártók alá tettek picivel árban, de minőségben inkább egy ecstar.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69018) Qtya123 válasza 2ozzmexy (#69010) üzenetére


Qtya123
őstag

Hát igen, az általam idézett leírás kb annyit tesz, hogy önthetsz bele, amit akarsz... :DDD

Ami az M16A esetén még nagyjából valós is, de a modernebbek esetén nem.

(#69019) Brogyi válasza pex156 (#69012) üzenetére


Brogyi
senior tag

"Kb. 170ezer-nél regenerált a GPF először, de egyre gyakoribb és hosszabb ideig tart."
Miből látod, vagy mi jele a műszerfalon? Bedobnál egy képet róla. Köszi.

(#69020) Qtya123 válasza 2ozzmexy (#69010) üzenetére


Qtya123
őstag

Pont most lapoztam bele az egyik Suzuki face csoportba és ahogy látom pár napja ott is olaj téma ment:

"Lágyhibrid (K14D) motorolaj ügyben van fejlemény. Kolléganőm hosszasan levelezett a Totalcar Olajdoktorával, és kiderült pár új infó. Ez a post azoknak szól, akik kerülnék az ECSTAR olajat, valamelyik jobbnak gondolt márkát / típust választanának. Valaki írta itt, hogy ő Motul Eco-Clean 0W-20 (API SP, ACEA C5) típust használ. Ez nem jó, mert az ACEA-nál nincsen lefelé kompatibilitás. (Az API és az ILSAC-al ellentétben.) A C5-kifejezetten alacsony HTHS viszkozitású olaj, ami ha nincs megengedve vagy előírva akkor nem szabad használni. Az A5/B5-nél is könnyebben folyik 150 C-on. (ACEA A5/B5 HTHS viszkozitása a 2,9....3,5 mPas értéktartományban van)Valaki más írta, hogy ő Eneos X Ultra 0W-20-at (API SP/RC, ILSAC GF-6A) használ, ami szintén nem jó a fent említettek miatt.A gépkönyvben szereplő előírások alapján és pl. az Eneos keresőjét használva ezek jók:1. ENEOS SUSTINA 0W-202. ENEOS ULTRA 0W-20 (ezt tehát az „X” nélküli Ultra!)Esetleg még Eneos X-Prime 0W-20 is jó lehet, de annak a HTHS viszkozitásáról nincs infó.Az Olajdoki egyébként ezt ajánlotta: TOYOTA ADVANCED FUEL ECONOMY EXTRA 0W-20Számomra is furcsa, hogy egy modern, közvetlen befecskendezéses, turbós, részecskeszűrős motorhoz ezek az előírások, de az Olajdoki szerint a motor konstruktőrök tudják, mit terveztek és ahhoz milyen olaj kell."

A válaszok között meg volt egy ilyen, ami szintén belemegy a részletekbe:
A C5 az A1/B1-el van párban HTHS tekintetében és az viszont szerepel a Suzuki gépkönyvben a K14D-nél. A1/B1 olajat amúgy nem kapsz, 2016-ban megszűnt, helyette jött a C5 a tesztek számát és követelményeit kibővítve de a határértékeket megtartva. Az A5/B5 valóban más tészta viszont ez nincs is felsorolva a K14D-nél.2.9 mPa*s HTHS feletti 0W-20 nem létezik, tehát ACEA A2/B2, A3/B4 vagy A5/B5 minősítést ilyen SAE fokozatú olaj soha nem fog kapni. A megszűnt A1/B1 is külön kezelte a 0W-20-akat, a többire 2.9 feletti, a 0W-20-ra 2.6-2.9 értéket előírva. A C5 ugyanezt megtartotta.Az Olajdoki lehet benézte melyik motorról kérdezed? Az érvelés jó része a K14C-re vonatkozik amire valóban igaz. A másik lehetőség hogy valaki valamit félreértett és azt kérdezte, ACEA A5/B5 helyett használható-e C5. Erre a válasz valóban nem. Viszont újra, a K14D-nél az A5/B5 fel sem merült soha, az előírásban A1/B1 szerepel (0W-20-ra HTHS: 2.6-2.9 mPa*s) amit az ACEA hivatalos dokumentumai szerint is a C5 váltott ki a megszűnése után.UI:Az ajánlott olajokról meg annyit hogy kicsit mintha elment volna a szponzor kínálata felé... de pont ugyanúgy a híg "RC" változatokat ajánlja, aminél igaz az adatlapon nincs megadva HTHS de nem felfelé fog kilógni a többi (mint írtam, alapvetően 2.9 alatti) 0W-20 közül. Így viszont nem igazán értem miért építette az egész érvelést arra hogy az ACEA C5-nél és API SP/RC-nél a HTHS túl alacsony lesz, mert az előírtból ezek sem lógnak ki.Itt valami félreértés lesz. Jó lenne tudni mi volt a pontos kérdés.

[ Szerkesztve ]

(#69021) Gyöször válasza Qtya123 (#69020) üzenetére


Gyöször
senior tag

Most az én saját elmebajom szerint pont az
Eneos X Ultra 0W-20-at (API SP/RC, ILSAC GF-6A)
Lenne jó, ha nem eneos lenne, de a sor folytatódik :
"ami szintén nem jó a fent említettek miatt."

Lehet hülye vagyok, de fent azt írta le, hogy az acea visszafelé nem kompatibilis, az api sp meg az ilsac igen.

nem gondolkozok ezen. Fárasztó.
:W

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69022) Qtya123 válasza Gyöször (#69021) üzenetére


Qtya123
őstag

M16A-val én sem gondolom túl a dolgot, de tény, hogy a K-s motoroknál minél jobban beleásod magad, annál több a katyvasz és az ellentmondás.

(#69023) TommyY2 válasza Qtya123 (#69020) üzenetére


TommyY2
tag

Ennek az olaj mizériának soha nem lesz vége.

Mindenki másképp csinálja, csak abban lehet bízni, hogy a választott olaj nem okoz hosszútávon nagy kárt az autóban.

Pl. némelyik márkaszerviz a Motul X-Clean EFE olajat tölti az a K14C autókba, másik Shell-t, harmadik meg a hivatalos EcStar-t. Pl. az X-Clean EFE valójában dízel autókba való és ennek ellenére mégis azt választották.

Nagyon bízom benne, hogy az itteni szakértők ajánlásával az általam választott Motul Eco-Lite 5W-30 (GM Dexo1 Gen3, ILSAC GF-6a, API SP-RC, HTHS 3.3, TBN 8.5) olaj nem lesz csalódás hosszútávon.

Itt egy kis összehasonlítás a Dexos1 Gen3 olaj és API-ACE között.

Tehát, ez talán ACEA A5/B5-nek felehet meg.

TommyY

(#69024) pex156 válasza Brogyi (#69019) üzenetére


pex156
csendes tag

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=cxhDVkhoZec&ab_channel=Magaduram

Pont ilyen. :)

(#69025) pex156 válasza pex156 (#69024) üzenetére


pex156
csendes tag

A becsatolt videoban nem igazan ertem mirol beszel az ember. Lehet nem tunt el neki ez a figyelmeztetes. 20-30 percig van ez a figyelmeztetes aztan eltunik. Ahogya gepkonyvben is benne van.

(#69026) 2ozzmexy válasza pex156 (#69025) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Ilyenkor nem az van hogy el kell indulni vele hadd regenráljon egyet!?

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69027) pex156 válasza 2ozzmexy (#69026) üzenetére


pex156
csendes tag

Persze, igen. Pontosabban, nekem ez csak menet kozben jon/jott elo, szoval mar elindulni nem kell. :)
Olyan elofordult, hogy mire hazaertem nem sikerult neki befejezni, de amikor kesobb elindultam vele folytatta, amig vegul sikerult.
Ha jol ertem a #69024 youtube videoban az illetonek, mar egy hete vilagitott. Meg 24000km eseten ez nyilvan nem eltomodes, hanem szenzor hiba. :)

(#69028) pex156 válasza 2ozzmexy (#69026) üzenetére


pex156
csendes tag

Érdekesség, hogy gpf regenerálása közben simán leállítja a start-stop a motort, ha megállok a pirosnál. :D Pedig a vezérlés képes lenne ezt felülbírálni, ahogy ezt gyakran meg is teszi, ha hideg van, ha az ablakfűtés megy, ha klímát szükséges működtetni stb.

(#69029) 2ozzmexy válasza pex156 (#69028) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Az én könyvemben benne van hogy mikor kell kikapcsolni a start-stopot, többek között ez is a listán van... Tehát ha regenrál akkor neked kell kézzel kinyomni. Igen, az ablakfűtés esetén, de a ventinek minimum 1-es fokozaton kell mennie.
De van még ott más finomság is, amit tuti hogy a vásárlók 10% sem tesz meg. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69030) pex156 válasza 2ozzmexy (#69017) üzenetére


pex156
csendes tag

Errol mi velemnenyed:
Mannol 7914 Energy Formula JP 5W-30
ACEA A5/B5 (ezt csak egyetlen oldalon lattam, hivatalos oldalan nem talaltam)
API SN
ILSAC GF-5van ahol GF6A
Suzuki jovahagyott es nagyon olcso 4L 6000 forint
:)

(#69031) 2ozzmexy válasza pex156 (#69030) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Én is néztem, de az olajos topikban lebeszéltek róla a többiek... :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69032) Gyöször válasza pex156 (#69030) üzenetére


Gyöször
senior tag

Jesszus csak mannolt neee!
Úgy gondoltam, hogy a szilikonpasztával azért ők sem tudnak hibázni, de tévedtem 3 üzemóra után most szedtem szét a krosszmotort egy szemét szar mindenük! Pedig mióta topiktárs visszaballagott a kedvenc bótjába a fagyóban csonttá fagyott fagyállóval és elegánsan lebaszta az asztalra koppanva füstölögve, azóta mégjobban kerültem a márkát.
Ezt a pipamocskot se én vettem, haver hozta, hogy rakjuk össze vele a kocsiját, a maradék meg ittmaradt. ki kellett volna baszni a kukába, van loctite de nem volt felbontva. akkora barom vagyok.
De most tényleg. Mit vennél hatezerért? Olcsóbb helyeken is csak fele annyit adnak annyi pénzért. Biztos nem az a tűzrevaló oldja meg a regenerálási problémádat.. hacsak nem úgy, hogy az új blokk majd nem kormol megint 200.000ig.

Jaésigen! Ezidő alatt mennyi kuplungtárcsát ettél meg??

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69033) 2ozzmexy válasza Gyöször (#69032) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Személy szerint én semmibe sem önteném bele amit az ezredforduló után gyártottak, a többinek meg mindegy. Szerintem leszűrték az olajoshalat és azt töltik a kannába. ;] A kotla bömösbe is totalt öntök 4-5 havonta... pedig ha valaminek már harangoztak, az az. :R A főtengely csapágyat várom már 2 éve, hátha kijönne a forgattyús ház oldalán és új cégest kell venni... :DDD

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69034) kenguru99


kenguru99
aktív tag

(#69035) AMD Power válasza pex156 (#69030) üzenetére


AMD Power
titán

Én Mannolt a 25 éves F Astrába töltöttem. ;)

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#69036) AMD Power válasza kenguru99 (#69034) üzenetére


AMD Power
titán

Tudnám mi ebben az "új". :(

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#69037) szabonagyur


szabonagyur
félisten

FB-ről lopott kép, egész érdekes.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#69038) hemaka válasza kenguru99 (#69034) üzenetére


hemaka
nagyúr

Vegre valahogy kezdett kinezni a swift, erre hozzak ezt a valamit. 🤦🏻‍♂️😂

(#69039) pex156 válasza Gyöször (#69032) üzenetére


pex156
csendes tag

A gyárban belerakott kuplungszet van benne. De az igazság az, hogy még egy klímaszíjjat sem cseréltek, ellenőrzik mindig.
Csak olaj, szűrő, fék, fékfolyadék, gyertya.

(#69040) pex156 válasza AMD Power (#69035) üzenetére


pex156
csendes tag

Van olyan fórum ahol dícsérik. Castrol is nagyon megosztó, van ahol dícsérik, van ahol meg nem.

(#69041) kistukesz válasza Gyöször (#69032) üzenetére


kistukesz
újonc

Nekem a mannol fagyálló nem okozott semmi problémát. 50-50%-ban hígítva 36 fokos (reflaktométerrel mérve) és még nem fagyott be, bár tél sem volt idén. A fagyasztóba téve még nem próbáltam.

[ Szerkesztve ]

(#69042) AMD Power válasza kistukesz (#69041) üzenetére


AMD Power
titán

Azért egy motorolaj meg egy fagyálló messze nem ugyan az kávéház.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#69043) beef válasza kistukesz (#69041) üzenetére


beef
őstag

Azért megérne egy fagyasztós próbát.

(#69044) kistukesz válasza beef (#69043) üzenetére


kistukesz
újonc

A fagyasztós próbát megcsináltam és tökéletesen folyékony maradt. Azt nem tudom, hogy hány fok van a fagyasztóban, de minden kő keményre szokott fagyni.
A konkrét fagyálló a Mannol AF13 ++ 50-50%-os desztillált vizes keveréke.

(#69045) beef válasza kistukesz (#69044) üzenetére


beef
őstag

A fagyasztó -18°C

(#69046) Qtya123


Qtya123
őstag

Szerintem teljesen felesleges azon kísérletezni, hogy a fagyálló megfagy-e vagy sem. Olajról volt szó, az meg alapvetően egy budgetre pozícionált alsópolcos terméke.

Amúgy a fagyállónál is csak egy dolog, hogy hol fagy meg. Emellett kenési és felületvédelmi szerepe is van, tehát biztosan abban is van jobb minőség és rosszabb minőség, ugyanolyan fagyállóság mellett. Mert ha denaturált szesszel öntöm fel a vizet, az sem fagy meg, mégsem jó fagyállónak.

[ Szerkesztve ]

(#69047) 2ozzmexy válasza Qtya123 (#69046) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Bizony, 5 évente illik cserélni azt is, vagy lehet vízpumpát cserélni meg lukas hűtőt...
Szerinted poénból álltak rá a gyártók a rétegelt hűtőre amit csak egyben lehet cserélni? Ha nem a só rodhasztja ki az elejét akkor a sosemcserélt hűtőfolyadék miatt kilukad hátul, fogyasztói társadalom... :DDD

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69048) cigam


cigam
félisten

2006-os SX4 jobb első zár bovdenje elpattant, ki kell cserélni a komplett zárat. A központi zár utólag lett beszerelve.
Arra gondoltam ,ha már úgyis cserélni kell, egy motoros zárat veszek bele. Fizikailag (méret, felfogatás), és elektromosan(utólag beszerelt riasztó és központi zár vezérlés) kompatibilis? Simán kicserélhető egyik a másikra?

[ Szerkesztve ]

Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

(#69049) JSaN


JSaN
addikt

Elkezdtek kikuldeni a sulyadokat, kinek mennyia suzukija?
Nekem: Scross, 2022, 95kW, Környved oszt: 15,: 32775Ft.

Steam profile: https://steamcommunity.com/id/1106198411061984/

(#69050) szabonagyur válasza JSaN (#69049) üzenetére


szabonagyur
félisten

Kb ennyi itt is ugyanez a modell.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.