mk4 Swift-re van valakinek lóerő/nyomaték görbéje?
csak kíváncsiságból..
pontosabban M13A-ra
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
mk4 Swift-re van valakinek lóerő/nyomaték görbéje?
csak kíváncsiságból..
pontosabban M13A-ra
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
A télit nem is variálom, most vettem 13-as michlein gumikat.. jó drága is volt de nyárra szeretnék egy kicsit szélesebbet, hogy ne bilelgjen már az autó ha van egy kis oldalszél és elkezdek pályán előzni egy kamiont
Azért kár,ha kamiont előzöl pályán még a BMW is megbillen.Valami jó nehéz kéne bele inkább.
[ Szerkesztve ]
na jó csak az nem mindegy, mennyire billen meg
Szóóval... 14 colos 185-ös vagy 15 colos 175-ös legyen?
Sok fugg azert a gumi szelessegetol, peressegetol, a futomutol, stb.
Kocsi tomegetol...
Mondeo nem billent meg a maga 1600 kg-javal, csak egy hatso futomufelujitas 200-300k, annyiert jo swiftet vesz az.ember
Regi swiftre viszont sokkal jobb valasztas a gyari 155/70 r13 helyett a 165/65 r13, vagy egy peresebb max. 175-185 szeles r14-es gumi.
Uj swiftre meg gyari felnin a 175/65 r14, vagy 185/55(60)/ r15, batrabbaknak a 195/50 r16.
Bacsis: 185/55 r14...
Peresebbet nem raknek ra, r15-ben meg azt kellene...
Arra figyelj, hogy a gyari kerekeknel(gumistol, felnistol) ne legyen sokkal nehezebb, amit felraksz majd.
Merd le mennyi a gyari felni es gumi sulya.
Vedd meg majd a gumikat, merd le.
Es ha felnit veszel, akkor ugy keress, hogy max. 0,5 kg-val lepje tul egy komplett kerek tomege a gyariet, de legjobb, ha ugyanannyi, megjobb, ha kevesebb, de ez kizart
Pjen: nem csak a szelesseg fogja meg, sot leginkabb nem az, hanem a rugozatlan tomeg novelese, amit egy konnyu felnivel reszben elkerulhet. Kisebb gordulesi ellenallasu, de szelesebb gumin adott esetben meg pont forditott is lehet a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Így se egy erőgép az autód,a szélesebb gumi megfogja.Eddig azért nem előztél mert billeg a szélesebb gumival esetleg nem lesz erő az előzéshez.
Nem kell azért túldramatizálni, nem billeg az... Ha löki a szél akkor is lehet korrigálni nem kell mindentől összef*sni magát az embernek.. Én még gyengébb autóval előzök mégse borultam fel mert éppen meglökött a szél...
Na de majd ha meglesz a 2.5 v6 tdi .........
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Akkor majd johet a ki kivel szivott resz a topictalin, ha eljossz meg utana
Hát ha meglesz (jövőhéten derül ki kb hétfő-kedd, és akkor hétvégén elhozom,ha meg nem tudtam megoldani akkor így jártam marad ez még ideig) akkor szívesen elmegyek utána is,persze.. Azért mert lehet h audis leszek az nem azt jelenti h utálni fogom a suzukikat.. Sőőőt. Nem vagyok ez a arra forduló amerre a szél fúj..
B5 nek nem annyira vészes már az alkatrészei mivel rengeteget bontanak... Komplett futómű volt tegnap zsír újba 50k-ért.. Munezéval meg nincs baj.. Vagyis van de annyira apró részlet,hogy említésre se méltó...
Szerk:
Ha tényleg meglesz audi mehetünk pár karikát majd sss el 1v1 be. Elvileg 0-100on jobbnak kell lenni a tiednek..
Dehogy 500k.. Nézd meg a csoportokban.. 8 vatta új lengőkar, plusz gömbfej volt 50e.. Nem mai autó azért..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Komplett futomu kb. 500k.
Vagy tobb.
Ha jol tudom ott is sok lengokar figyel.
Ha annyiert veszel gyari, vagy azzal megegyezo minosegu 8 db lengokart, akkor megeszem a kalapom.
Ugyan nem vagyok vw guru, de a semmivel nem tobb vagy kevesebb ford alkatreszek ehhez kepest aranyaron vannak, hatso futomuvet 200-300k alatt nem uszod meg pl.
Nem gondolom, hogy egy vw-hez olcsobb lenne, a gyari minosegu alkatresz.
Kinai vagy hasonlo kacatot meg ne vegyel, mert sokkal tobbe kerul ketszer hozzanyulni valamihez, mint egyszer jol megcsinalni.
Tboy: amikor zsebbe kell nyulni, akkor mindenki rajon...
Nem veletlen adtam el a mondeot
Lett volna ravalo, de tizen huszoneves autora nem koltok szazezreket.
[ Szerkesztve ]
Komplett futomu 50k? lol ez eleg komolytalan volt meg toled is. Egy idos hondam van azzal az audival, az enyembe ket jo gatlo sok akcioval 50k. 4 gatlo, rugok, 2 stabpalca, 1 kerekcsapagy + munkadij volt 200k Es akkor meg se feltengely, se lengokar, se gombfejek, se kormanyosszekoto se a tobbi szilentrol nem beszeltunk es ez csak egy honda! Audira 1.5-os szorzo meg tutira rajon.
[ Szerkesztve ]
ahha, világos, és nagyon de nagyon szépen köszönöm az infókat
de még annyi hogy mit értesz ez alatt hogy "peresebbet" nem raknál...
a per alatt arra célzol ami a gumi fal vastagsága vagy mi ugye? tehát hogy nem 70-es nem 55-ös stb.. erre a számra gondolsz ugye? de konkrétan a peresebb alatt kisebbet vagy nagyobbat értesz? és miért nem raknál?
csak kérdem
pjen! Lehet nem egy ferrari, de ha 140-nél odalépek, akkor még 155-ig pikk-pakk ugrik.... 155 fölött már tényleg nehezen gyorsul, de 180-ig simán el lehet vele menni bármikor...
őőőő izé.... Németországban autópályán tesztelve
szóval izé... kellenének a szélesebb gumik... komolyra fordítva a szót, nem vagyok száguldozó félkegyelmű, annyi hogy tisztában vagyok az autó képességeivel ilyen téren... és úgy érzem, hogy a szélesebb gumi dobna egy keveset a biztonságon...
És most nem csak a nagy tempóra gondolok, hanem ha van egy tényleg komolyabb oldalszél, ne 100-ra kelljen pályán vissza kapcsolnom, tudjam már tartani a menettempót...
peresebb=kisebb alacsonyabb oldalfalú.
tehát max. 14 colos kereket raknék rá, ebben is a 185/55 r14 majdnem váltóméret, kicsit nagyobb, mint a gyári átmérő, de még belefér a tűrésbe.
r15-el még peresebb gumi kellene rá, ami szerintem teljesen indokolatlan már.
[ Szerkesztve ]
Igen, az oldalfal magassagara gondol. A 195/60-nak magasabb az oldalfala mint pl a 195/45-nek. A peresebb azt jelenti, hogy alacsonyabb az oldalfala. A jo benne az, hogy kevesbe deformalodik kanyarban, jobban tart, cserebe kevesbe komfortos, minden katyut-kovet megerzel vele es jobban is eszi a futomuvet.
Oké világos, köszi
195-öst amúgyse tennék rá, aszondják, hogy ott a kerékcsapágyakat már gyakran cserélni kell...
Az is világos hogy a 15-ös már indokolatlan, én csak azért kérdezem, mert normális felniből 15-ösöket gyakrabban találni mint 14-eseket... és ha esetleg egy jó gumival párosítva az is megfelelő lenne, akkor lehet azt vennék... De ha azt nem ajánlod/ajánljátok, akkor azokat elkerülöm mindenkép
És akkor visszatérve a kerékcsapágyakra, ha a felni nem vagy csak hajszállal nehezebb mint a gyári, és ilyen 185/55-öset választanék 14 colon, akkor nem okozna kárt hosszú távon az autóban?
Hálás köszönet
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Nem io a 15-os.
Azzal mar csak peresebb gumival lenne valtozatlan a kerek kulso atmeroje, ami a fo cel.
Tehat a 185/55 r14-nel peresebb gumit kellene valasztanod r15 eseten, ami mar mindenkeppen kompromisszum lenne.
"de tizen huszoneves autora nem koltok szazezreket."
Mi ezt csinaljuk 3éve az Opelel idén csak 80-100k ment el rá..
iPhone 6S SpaceGray
Az semmi...
Szorozd be kettovel, harommal, ha egy kozep-felso kategorias vag vagy ford stb lenne.
Akkor untam meg, amikkr lattam a szerelonel meg a forumokon a millios rakoltott osszegek ellenere csak haldoklo peldanyokat, ugy, hogy az enyemre is ment par ft, es nem lattam a veget
Kompromisszum alatt azt érted hogy szét rázná a s*ggem minden apró kátyú?
Meg elhajtana a felnit, mint a sss-omon a 195/45 r17-es gumi.
Meg egy regi swift amugy is egy szeker kenyelmevel er fel, nem hogy egy 195/45 r15-os gumival, mert max az lenne jo ra.
Oksa akkor 14col... pl az 1,6os swift gyári 14es felnije jó lenne? Azon gyárilag 165ös gumik vannak. Mondjuk gyári felnit nem szeretnék, valami mutatós kéne...
Amúgy bent vannak a gs ülések és tök kényelmesek
Igen kezdjuk mar mi is unni ezt..minden evbe a kotelezokon kivul mindig eljon valami..miota megvan 500k ment el ra. Az kene megcsak hogy valami kozepkategorias vag legyen mar reg nem lenne meg
[ Szerkesztve ]
iPhone 6S SpaceGray
"Lol".. Hány éves vagy, hogy lolozol? "Tőled is".. Ez a masik, mondjuk ez a rész nem érdekel mindenki azt gondol rólam amit akar..
De ha nagyon muszáj tessék belinkelem/mellékelem:
Nyilván nem áfás számlával, hivatalos boltból ennyi hanem nem tudom honnét van de szerintem nincs is már meg..
Adagoló 60-80k... Turbo: 100.. És egy suzukihoz meg hondához képest igen drága de erre mondják hogy a minőséget/élményt megkell fizetni... Mielőtt jönne a szöveg h "lefikáztam mind a kettőt".... Nem, nem fikáztam le mind a kettőt mind a két márkát ugyanúgy kedvelem csak amit nyújtott nekem az audi a4 2.5 (b5) kb 3km-en keresztül azt eddig egy suzuki de jobbat mondok még egy honda se tudott nyújtani..Opel meg pláne nem... Nyilván más kategóriát képvisel mind a három, csak mielőtt így hasonlítgatunk az árakkal legyünk tisztába és a pozíciókkal.. Az meg egyéni problem h általában megtalálod mindig a legdrágább szerelőt és a 15éves alap hondára locsolod a százezreket.. Nem vitát akarok generálni, de kicsit sok
Ez a válasz egyúttal kornélnak is ment..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
100k-ert nem lesz csak bontott adagolod.
Tudom, utanajartam, ugyanilyen adagolom volt.
Komplett felujitas 200k.
Turbo gondolom valtozo geos... A fix geos 100k... A valtozo tobb.
Persze bontott van 30-50-ert is, vagy elmegy 10k-t, vagy nem.
Soroljam?
Ez a lengokar szett milyen marka, stb?
Mingyart ranezek unixon, es azt elosztom kettovel, az a realis ar, szerintem.
Annal olcsobban nem nagyon jossz ki sose.
Es ezek nem szerelo fuggo arak...
Az adagolot jo ha 2 helyen fel tudjak ujitani mo-on, a turbot tobb helyen, de 5-nel tobb hely nem ajanlott, es ezek 10k-s szorassal dolgoznak arban, ugye turbo erintett engem is, laza szazas repult. Persze kinai belsovel megvan 50-bol, jo ha elmegy 10k-t.
[ Szerkesztve ]
Nem kell sorolni mert nem zavar..
Egyrészt megsincs még , a semmin magyarázunk kb, az se 100% h meglesz.. Majd ha meglesz akkor jöhetnek ezek a kérdések..
Másrészt drága hozzá az alkatrész tény, vaghoz tartozik itt is a felsőkathoz az audi, de nekem tudott annyi élményt és komfortot nyújtani ,hogy megérje ezeket cserélni ha netán valami lenne vele.. Feltéve ha meglesz egyáltalán..
Igen bontottba mondtam, ez a 10k meg szerintem komolytalan volt kicsit..
Nyilván nem a kínai sz@rt tenném bele..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Bontott turbora es adagolora semmi garancia nincs, max.beepitesi!
Mondeo forumban ezek utan jottek az ertetlenkedesek, hogy a bontott cucc is meghalt.
Ja persze, miert birna tovabb, mint ami meghalt?
Amikor meg sok volt a 200k-s hatso fek csere valakinek, akkor meg vettek a bontott fekeket, sot bontott futomualkatreszeket.
Nagyon durva.
Féket mondjuk bontottba nem vennék természetesen ez kizárt...
Lengőkar viszont elgondolkoztató mert pld suzukinál(oké az nem suzuki, de egy példa) sokszor jobb a bontott hibátlan lengőkar mint az új tizenezres vagy majdnem huszonezres... Nem tudják úgy megcsinálni az utángyárottat hogy vagy a szilent vagy valami ne menne tönkre benne..
Semmi garancia nincs nyilván de erre mondják rizikó nélkül nincs haszon... Lehet kibír 80k km-t lehet 10et.. Ha már 80at kibír akkor jó vagy szerintem... Na m1, lényegtelen.. Ez van...
(#22032) kornelka: Látom megint sikerült kiforgatni szavaim.. .. De sebaj....Engem nem zavar...
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Bontott alkatreszbol epitkezni...
Hat koszi, akkor inkabb bkv
Csakis gyari alkatresz, az biztos.
Tesom a 18 eves escortjaba is csak gyari cuccot vesz.
De kinek a pap, kinek a papne
Erre még annyit h swiftembe mind a két oldalra(bal, jobb első) megvettem a 18ezres lengőkart.. Zsír újat unixból.. Rá fél évre egyiken valszeg szilentet kell cserélni... Fórumokon, csoportokba gyári bontottat keresnek és nem tudom milyen szilenttel vonják majd be mert nekik se vállt be az utángyárott..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Ezert mondom, hogy gyari uj.
Oszinte leszek, azert van suzukim, mert ebbe meg tudom fizetni(es meg is akarom), ha valamit cserelni kell.
Ellenben amig nem nyugat europai berszinvonalon elek, addig nem vagyok hajlando az oda szant premiumnak kikialtott markak alkatreszarait kifizetni, mellekesen jegyzem meg, hogy fritz se fizeti ki, hanem amikor mar kolteni kellene, akkor elpasszolja keletre, nekunk, majd kinlodjunk veluk mi tovabb...
Engem is csabit sok minden, meg ha realis akarok lenni, akkor csak egy accord, de az is sokszor annyiba lenne, mint egy suzuki.
Igy valoszinu marad majd az uj scross/vitara, meg ha nem is fogom premium verdaba rakni a fenekem
Nem igazan...
Talan egy kizashira azt mondom, hogy elmegy
Nem a formatervezes a suzuki fo erenye.
Nem osztani akarom az eszt, csak felnyitni a szemed! Ha normalisan karban akarsz tartani egy ilyen kaliberu autot, akkor az nem ot forint lesz. Hondaba is van gombfej 5-ert meg 30-ert is. Nyilvan meg kell talalni az arany kozeputat, de ha 50-bol alaraksz egy futomuvet az audinak akkor fel ev mulva kezdheted elolrol.
Mindenkinek tudnia kell a korlatait, en is megvehettem volna az audit, de a fenntartasi igenyeim, azaz hogy milyen allapotban szeretnem tudni az autot magasak. Az 2.5 v6 tdi audit nem tudnam normalisan szervizelni, ergo le is mondtam az ehhez hasonlo premiumokrol eleg hamar. Persze van akinek belefer a felujitott gatlo, meg a letaknyolt rozsdafoltok, meg a gittelt sarvedoivek es meg sorolhatnam, en nem ez a fajta vagyok. Ha megveszek valamit azt probalom a leheto legjobb formaban tartani.
Amit kornelka is ir, nezz korul unixon alkatresz ugyben, nezz jobb markakat pl. monroe es felezd az arat, kb az a realis valoban
Na lenyeg a lenyeg, nem oltogatni akarlak, csak gondold at ezt rendesen, mert valoban nagy feeling egy 2.5 v6 audi, de a stift utan meg ez a fapad honda is hiperterugras alkatreszarban nemhogy az audi.
Peace.
[ Szerkesztve ]
tudod, kinek a pap kinek a paplan
A kizasi feneke kb a Jenna Jameson-éval egyenlő.. neki is úgy, hogy mire a vászon elé kerül, rendesen "fel van turbózva" pl egy kis fotoshop miegymás...
Jó-jó az igaz de átlag ember úgyse érheti el
Én inkább megmaradtam az "átlagos" hétköznapi popsiknál.. és szerintem a hétköznapi popsik közül ez igen is bejövős
Fel kell dobni a kerdest becsuletesneppernek "suzuki utan a4 2.5 tdi?"
Valasz boritekolhato: vegyel accordot, vagy avensist
És ahogy te is irtad masik topicba:
"Ha a költségek alacsonyan tartása a cél, akkor vegyél valami szívó benzines japánt, és tartsd meg a motorozást élvezetnek."
iPhone 6S SpaceGray
Ezt becsuletesneppertol ideztem, idezojelbe is tettem
Szvsz itt csak az a baj, hogy azok is aranyaron mennek, illetve ha motorikusan kevesbe is haladok, futomure, fekre ott is egy vagyont lehet kolteni.
Ha mar mindenkeppen ezek a varhato koltsegek kozepkategorian felul, akkor lehet, hogy egy volvo s60 tajan is szet fogok nezni, ha nem visz ra a lelek az uj suzukira
Igen láttam
Amit runner is linkelt (kék) S60 baromi szép még mindig..koltsegeik gyanitom hasonloak mint egy ilyen kozepkategorias auto tarsai. Mire odakerul a sor es nezelodnel meg elerhetobb arba lesznek.
iPhone 6S SpaceGray
Azert kevesbe huzos, mint egy kozep felso kategorias tarsa, jellemzoen motorral ss elektronikaval nincs baj, foleg nem 70k km-el. Kopot meg nem evente cserel az ember, ha gyarit tesz bele.
Az a durva, hogy majdnem ennyiert adnak hasinlo koru regi sx4-et, mint ezt az s60-at
De nem a stifthez hasonlítom ezt kéne már valahogy felfogni,megérteni... Swift alkatrészáraihoz képest minden magas.. ÉS? Cserébe 1000x többet nyújt...
Nekem mivel se rezsi se semmilyen költségeim nincsennek csak telszámla így nagy valószínűséggel tudnám szervizelni a még megnem lévő, sanszos audit aminek egyébként semmi ilyesmi baja nincs de már ugye egyből rákéne költeni 300at az itt elhangzottak alapján.. Persze...
Ehhez a örök igazság dologhoz meg annyit.. Szívóbenzinből többet nem lehet kihozni már, lejárt az ideje, a-ból b-be tökéletes de az euro normák miatt(is) vége lett a szívóbenzineknek.. Amire már a suzuki is rájött nem hiába tolják a turbós vitarakat, stb,stb... Hiába örök igazság, ha már eljárt a technika felett az idő 2015ben.. Nem sz@r de azért isteníteni sem kell..
kornelka: Mi kevésbé húzós anyagilag egy volvo? Akkor kérdezz meg bárkit igaz,hogy megbízhatóak eléggé de ha elromlik húzósabb mint egy audi
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Kerdezd meg, akinek van.
Persze 2009-es volvot 2009-es audi arakkal es alkatreszarakkal hasonlits ossze.
Ja hogy 2009.. Így már más..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Most eppen azt linkelgettek a masik topicban, ami megtetszett.
De ha 2001-es audi arakat hasonlitasz 2001-es volvo arakkal, akkor se fogsz nagy kulonbsegeket talalni.
Szvsz ott mar barmi lehet, annyira idos, es sokat futott autok vannak mar ennyi idosen ebben a kategoriaban, hogy en onnan biztos nem szemezgetnek.
2010 es max. 100k km, ami realisan gazdasagosan uzemeltetheto meg ebben a kategoriaban.
Mit össze vergődtök, gyerekek ez egy szuzuki topik
Egyébként meg mindenki azt vesz amit akar.
Én se faragtam rá, hogy váltottam és tesóm se, pedig tesómé 11 éves (Octavia I FL kombi) és ráadásul céges volt (MTV), de szépen karban volt tartva, így nincs is vele gond pedig több mint 200.000 km-el vette.
Lehet venni használt VW-t, de csak olyat aminek normális gazdája volt.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
Octavia egy golf.
Joval egyszerubb, es olcsobb alkatreszekkel.
De mindenki azt vesz, amit akar.