Hirdetés
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- Toomy: Majdnem banki adathalász csalás áldozata lettem.
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- mefistofeles: OTP mobilbank Persely. Jó, de nem jó.....
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- kenand: Szaunakályha- Helo Softhot/Havanna fűtőszálcsere
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- bb0t: A könyvelő szakma halott?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
szivacs1987 #44195 üzenetére
Úgy rémlik, hogy többet kell tekerni és emiatt lassabban is áll vissza. Mindenesetre a Seat-ot közvetlenebb volt kormányozni...de talán nehezebb is
-
szivacs1987
aktív tag
válasz
Tigerclaw #44193 üzenetére
Az alulkormányzottság azt jelenti, hogy elfordítod a kormányt, és a kocsi nem kanyarodik annyira, mint ahogy azt a kerek állásából várható lenne (tolja a kocsi elejét).
A túlkormányzottság azt jelenti, hogy elfordítod a kormányt, és a kocsi jobban elfordul, mint ahogy azt a kerekek állásából várható lenne ( a hátsó kerekek kicsúsznak, mint ahogy a driftelés közben szokott).Mind a 2 esetben vagy az első vagy a hátsó kerekek csúsznak meg.
Mind a 2 eset akkor furdul elő, ha a kocsi (gumik) határait átlépve kanyarodunk.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
FollowTheORI #44173 üzenetére
Nyugodtan mondhatjuk, hogy saját maguk ásták ezt a gödröt azzal hogy folyamatosan csalni akartak. Ha csaló szoftverek helyett valódi fejlesztéssel foglalkoztak volna, nem érte volna őket ilyen felkészületlenül ez az év.
Persze az EU vezetése is tanul szerintem a dologból, mert nagy pofont adhat a Német, Francia gazdaságnak, meg azoknak, akik hozzájuk kötődnek. Nekik betarthatóbb követelményekben vagy tempóban kellene gondolkodniuk.
Az nonszensz, hogy pont a kisebb autók tűnnek el környezetvédelmi szabályozás következtében, mikor azok a legtakarékosabbak és legkevésbé szennyezőek.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
dethroner #44169 üzenetére
Tavaly nekem is ezt mondták év közben, mikor rendeltem az autót. Épp az volt az utolsó csepp a pohárban, hogy léptem vásárlás ügyben. Eddig amit ott mondtak bejött. Eltűntek modellek, a maradék meg minimális változással drágább lett, vagy épp sokkal drágább.
Sok országban a vásárlók többségének nincs pénze magasabb kategóriás autót venni...sőt ugye a többségnek nincs pénze új autóra, legyen az akár olcsóbb kis autó. Vagy még jobban eladósodnak a bankoknak, vagy használt autót vesznek majd. Esetleg attól a pár gyártótól vesznek majd autót, aki még tart kisebb autót elérhető áron. Átrendeződhet a piac.
Lehet hogy idén a Suzukinál már nem a Vitara és a S-cross lesz a listavezető, hanem a Swift. Az Ignis kisebb és drágább, valamint megosztóbb a dizájnja is. A másik kettő meg sokkal drágább. Nem biztos hogy jó döntés egy főleg kisautókat gyártó autógyárnak lemondani a kisebb autók eladásáról.
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Van egy 2012 swift em. 1.2 es 60k Km el benne, benzines.
Az tortent hogy beinditottam reggel az autotb 10 fele,es a kormannyom meg sem mozdult,valami citrom szinu lampa egve maradt a muszerfalon. Szerintem szervot jelenti,meg hogy nem mozdult meg a kormanyom. Leallim az autot,majd ujra inditottam,es ujra ment. Ez mi a fene volt? -
válasz
FIREBLADE78 #44178 üzenetére
Szia,
Ebből a keretből szerintem a facelft előttiből találtok egy szépet, ami nem a kínálat alja, hanem inkább közepe-teteje.
Típushibákra: ABS kocka, nyelestengely csapágy;
CheckEngine ami tulajdonképpen szoftverhibának is tekinthető, mert legtöbbször az alkatrészek cseréje sem oldja meg. -
Vigneau
félisten
válasz
laca891 #44184 üzenetére
Köszönöm szépen, aranyos vagy! Nagyon korrekt a leírás és klassz a link is! Rendkívül sokat segítettél nekem!
A posztod előtt jártam egyet és csak nem adtam fel. Töröltem a saját kreálmányom, felraktam egy 2018-as hsz-ben lévő másik forrást, majd teszt után azt törölve visszaraktam a sajátom. Telepítés után levettem a gyújtást, majd visszaraktam és utána már kezdtek menet közben (navigálás nélkül és navigálással is) megjelenni a különböző traffipax helyek. Ez elég érdekes, a jelek szerint így frissül az adatbázis, annak ellenére, hogy telepítés után a saját POI-kban látható.
Viszont, ha jól értem, akkor ezek a BMP-k adnak másik ikont az egyes kamera és veszélyes kereszteződés típusoknak? Mert így akár fel tudom majd használni a saját kreálmányomban is, vagy egy esetleges újabb frissítést követően.
U.i.: Végezetül - ha jól értem -, akkor egyszerre 3 különféle CSV-t és hozzá való BMP-t telepítettél a myPIOs mappába helyezve?
-
laca891
aktív tag
válasz
Vigneau #44182 üzenetére
Cid-kártyát rendeltem Kínából és arra, ment fel minden. Nálam mutatja a fix kamerákat a gyakori mobil helyeket illetve a vasúti átjárókat. Az alábbi leírás szerint csináltam, beillesztem....................................................................................................................................................................................................................
Leírom máshogy a POI frissítést, hátha így érthetőbb lesz.
Keresd fel a poiplaza.com webhelyet, a letöltésre kattintva kiválaszthatod az országon belül milyen témakörben szeretnél POI-kat letölteni, példaképp maradjunk a VÉDA trafipaxoknál. A poiplaza.com keresőjébe beírod hogy VÉDA, megvan a találat, rákattintasz az ikonra, némi infót olvashatsz róla. Katt a letöltés gombra, megkérdezi milyen navigációs készülékhez és milyen formátumban van rá szükségünk, mi a GARMIN-t választjuk ami .csv formátumot használ. Letöltjük és kicsomagoljuk. Egy üres és formázott pendrive-ra létrehozunk egy mappát aminek a neve: myPOIs
A kicsomagolt fájlokat bemásoljuk a pendrive myPOIs mappájába (a txt fájlok nem kellenek csak a .csv és .bmp kiterjesztésűek). A mappában lévő fájlokat, jelen esetben a H-VEDA.csv és a H-VEDA.bmp át kell neveznünk myPOIWarnings_H-VEDA.csv és myPOIWarnings_H-VEDA.bmp re. A lényeg hogy a mappa neve mindig myPOIs legyen, a benne levő fájlok pedig myPOIWarnings_ kezdődjenek.
A Vitara usb csatlakozójába be a pendive-ot, navigáció elindít, közli hogy új POI-kat talált és telepítheti e őket, leokéz és kész. -
blakey
titán
-
FIREBLADE78
addikt
Barátnőm kapna muterjától egy swiftet. Egy milla a keret,picit talán felette. Ebből melyiket érdemes megvenni? Facelift 1,5 körül már van, nem tudom hogy ezt le lehet e alkudni 1 körülire. Típus hibák? Melyik motort érdemes megvenni? Benzin kellene mivel inkább városban menne.
-
Vigneau
félisten
Szimpla gyári, HERE 2019 térképcsomagot tartalmazó SD kártyáról van szó, amit behelyezve az SLDA-ba életre lehet kelteni a navigáció funkciót. Netes forrásból szerezte nekem egy Kedves Kollégám 15k alatt, míg a márkakereskedésben 70-80k-t kérnek érte.
Amivel megakadtam, az az utólagosan felrakható saját POI-k - esetemben traffipaxok - helyes bevitele, kezelése, illetve az adataikat kezelő csv fájl szerkesztése.
-
válasz
SyMbioTe #44164 üzenetére
Arra énis kívácsi leszek, hogy a majd 1-1.5 milliót drágult modell (az 1.6-os gen óta) eladásai hogy alakulnak majd.
Bár még mindig olcsó a hitel így kérdőjeles mekkora hatása lesz, illetve hány embernél tolta fel a fájdalomküszöb főlé az árat az újabb emelés.
No meg a használt piacra méginkább rányomja majd a bélyegét... ennek persze az eladók örülnek, mert kvázi értékvesztés nélkül lehet majd továbbra is eladni a használt vitarákat.
Kis túlzással.Az egész autóipar jó nagy sz*rban van ezzek a gigazöldüléssel.
-
bb71
őstag
válasz
gyenesmartin #44166 üzenetére
Szóval nem csak velünk van a gond...
Egyébként kicsit csalódtam az Ignisban, mivel olyan érzetem van , mintha hajóval mennék, a kormányzás nem "határozott". Néztem teszteket, és az egyikbén mint egyedüli hiba pont ezt a kormányzási hibát hozták fel. Sokkal pontosabb, finomabb volt a régi Ignisnek és a Celerionak is a kormányzása...2020-01-18 13:31:37 (#44170) Vigneau
Erről a Here navigáció SD-re dologról írnál valamit... -
válasz
tipuka #44168 üzenetére
Hát igen. Örülök hogy 17-ben megvettem az automata scrosst. Pedig az én lábammal tényleg csak kis baj van (avagy a 100-ik kuplungolásra fáj a talpam, biztos sok tenisz és khm nem ideális testsúly valamint sok ingázás dugóban korábban együttes következménye). Most gyakorlatilag az első "normális" automata még nehezebben elérhető, és 17-ben is kb a vitara/scross volt a belépő 4,6 milla környékén (1.0t és korábban 1.6 automata).
Talán most, hogy még nincs suzuki automata a [Ssangyong] a legolcsóbb. Ha jól tudom ez is aisin.
-
Vigneau
félisten
Sziasztok!
Aki mókolt már gyári navigációt traffipax miatt, ahhoz szólna elsődlegesen a kérdésem.
Adott egy 2018-as Swift GL+, amibe bepakoltam egy 2019-es HERE SD kártyát, előtte pedig frissítettem a rendszert 1870-re. Navigáció szépen működik, azonban az előírtak szerint pendrive-on keresztül felrakott SpeedCam.csv traffipax helyszínei menet közbeni navigáció során nem ugranak fel se ikon, se beep, se szöveg formájában, a menüben történt bekapcsolás ellenére sem. Mikor áll a kocsi, akkor a közeli saját POI-k simán láthatóak, egyesével rájuk kattintva a kis térkép is behozza egy kis zászlóval jelölve.
Mit ronthattam el, vagy kerülte el esetleg a figyelmem? Az általam összetákolt adatbázis forrása PLajos Kollégánk 2019-es példás munkássága, amiből a fix, super és mobil traffipax helyeket ollóztam össze országos szinten.
Ha még nem elérhető a szerveroldali víruskeresés miatt a fájlom, akkor itt lesz kiragadva 1-1 példa, ahol a 3. oszlopban F = fix, K = KKEP és M = mobil. A 4. és 5. oszlop tartalmát elvileg a navink figyelmen kívül hagyja, így azt nem is piszkáltam.
16.5620113,46.7579421,F-50,2,19
16.5254105,46.6222305,K-50,0,266
16.2475250,46.9415812,M-50,2,50Válaszokat előre is köszönöm!
Vigi
-
dethroner
veterán
válasz
Tigerclaw #44167 üzenetére
Olvastam olyan cikkeket, amik szerint a kisautó mint kategória gyakorlatilag meg fog szűnni. Olyan kevés haszonnal lehet csak forgalmazni, hogy nem éri meg gyártani, fejleszteni, és az új normák miatt kiszorul. Több gyártó már jelezte is hogy feladja ezt a kategóriát. A Toyota a nagy nyertese ennek a játéknak, nekik a hibrid rendszer sokat hoz, már minden kategóriában ott vannak az ilyen motorjaik. A Suzuki még aki játékban maradt a már előre megkezdett úton haladva, jól érezték hogy nem a háromhengerezés és agyonfeltöltött motorok jelentik majd a menekülőutat, hanem ezek a lágyhibrid rendszerek, amikből szép lassan lesznek egyre komolyabb hibrid motorok. Plusz ugye a Toyotával való együttműködés, amiből ők további hibrid megoldásokat fognak nyerni.
A lényeg hogy nagyon ügyesen csinálták ezt, és a többi gyártó kiszállása miatt aratni fognak ezen a téren. Más kérdés hogy a gyártási kapacitás mit fog bírni. -
tipuka
addikt
válasz
Hadrianus #44139 üzenetére
ne is mond, csak automata autót vehetek, a lehetőségautónál akartam volna ezt, mert a lábaimmal,gerincemmel van egy "kis" gond, de, hogy ennyit drágulnak az autók mindenhol, még nem tudom mit tegyek, hülye is vagyok a kocsikhoz teljesen, van, hogy némelyik hsz-t nem is értem nagyon.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
SyMbioTe #44164 üzenetére
Nem tudom, hogy a konkurensek mennyit kényszerülnek emelni, de az már most látható, hogy a Suzuki jó pár évre búcsút inthet a tavalyi eladási számoknak. Ez a "lehetőségautós" dolog még megtolhatja valamennyire persze.
Már csak az a kérdés, hogy a teljes kisautós, alsó-közép szegmens számai bezuhannak majd, vagy lesz-e olyan gyártó akinek nem kell emelni ennyire és jól jöhet ki a dologból...pontosabban jobban mint a többiek.
Szerintem az Euro 6 és a CO2 adó komolyan lecsökkenti majd az új autó eladásokat szinte mindenhol. Kivétel lehet a felsőkategóriás, prémium, luxus autós szegmens, ahol a pénz nem téma.
Pár éven belül látunk még fúziókat, felvásárlásokat az autópiacon és ha lesz komolyabb jövője az e-autóknak és az önvezetésnek, akkor pár évtizeden belül felére, harmadára csökkenhet az autógyártók száma, főleg ha az EU erőltetni fogja továbbra is a kibocsátás csökkentést.
-
dReFiX
senior tag
Ki mentem kipróbálni. Nehezebb picit mint a többi modellé egyébként, de nem okoz bármilyen fizikai igénybevételt egyszerűen érzetre nehezebb be nyomni. De valószínűleg garanciás így nézessétek meg inkább az a biztos egy márkaszervizben. De valószínűleg "ez ilyen" lesz a magyarázat.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Napfénysüti #44160 üzenetére
Nem feltétlenül van így. A Jazzem e-pedáljához nagyobb erő kell, mint a WagonR bowdeneséhez.
Amúgy én annak örülök, ha nehezebb lenyomni - a WagonR-nél gyakran adok túl nagy gázt elinduláskor, olyan puha.
-
bb71
őstag
Ismét kérdezem, hátha valaki reagál:
az Ignisnek másnál is eléggé nehéz nyomni a gázpedált?
-
Tigerclaw
nagyúr
Az ezres szervizhez nem kell különösebben megbízható cég. Épp csak megnézik a folyadékszinteket meg hogy nem lóg-e valami. Felemelik, alánéznek, megmozgatják a kerekeket. Szerintem minél hamarabb jelentkezz be a legközelebbi Suzuki szervizbe, vagy oda, ahol vetted.(gondolom van szervizük). Ingyenes.
-
Dyde
aktív tag
1700 km körül van az új s-crossomban, és el akartam vinni az 1000 km-es első ajánlott (nem kötelező) szervízre de eddig nem volt időm. Még ilyenkor is el tudom vinni, van ennek is vmi határa hogy meddig lehet? Illetve tud vki ajánlani Bp-en vagy közel hozzá megbízható szervízt?
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Stadler Form Oscar Little Titanium hideg párásító
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- Használt Stadler Form hideg párásító ingyenes szállítással
- Bebetto Luca 2in1 babakocsi - mózeskosár és sport résszel
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest