Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#44601) dethroner válasza bb71 (#44600) üzenetére


dethroner
veterán

Rosszul ülsz benne, majd a japók megmondják hogy kell helyesen ülni benne :)

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#44602) bb71


bb71
őstag

Korábban durrogtam, hogy kemény a gázpedál.

Megoldottam: majd később rakok fel fényképet is, kiszedtem, szétszedtem és 2 rugó van benne, a belső kisebb átmérőjűt kiszedtem és így már tökéletes lett! :)

(#44603) tboldi válasza bb71 (#44602) üzenetére


tboldi
nagyúr

A felesleges rugót szívesen átveszem, mert a WagonR-é túl puha. :D

(#44604) csaba1203 válasza ncc1701 (#44582) üzenetére


csaba1203
addikt

Téligumi?
Minek?
Idén nem is volt tél most is 17 fok van és nem mínuszban.
Ez a negyedik telem,hogy nyári gumival közlekedek ha leesik a félméteres,akkor meg leteszem a verdát és gyalog galopp.
Nem tömöm egy gumisnak sem a zsebét az biztos.
Ha lepusztulnak a nyári gumik megveszem a legjobb 4 évszakost majd...... :B

(#44605) r.levente75 válasza csaba1203 (#44604) üzenetére


r.levente75
addikt

Csütörtök körül 4 fok lesz!

(#44606) ncc1701 válasza bb71 (#44600) üzenetére


ncc1701
veterán

Idővel elfárad a szivacs, ez van.

(#44607) Tigerclaw válasza csaba1203 (#44604) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Fontos, hogy az "all season" gumik mellett vannak már "all weather" gumik is, pontosabban az utóbbi amolyan továbbfejlesztése az előzőnek. Olyat érdemes venni - ha havas utakkal is kell számolni - amin rajta van a 3 hegycsúcsos hópelyhes ikon is, nem csak az M+S.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#44608) tboldi válasza Tigerclaw (#44607) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mondjuk szerintem annyira összemosódott már a két kategória, hogy nem kell erre különösebben figyelni. A négy évszakosok legalább 99%-án ott van mindkét jelölés, az én - alapvetően nyárias keverékű - Michelin CrossClimate+-omon is.

[ Szerkesztve ]

(#44609) bb71 válasza ncc1701 (#44606) üzenetére


bb71
őstag

Ne viccelj - 16 hónapos az autó...

A 15 éves ignisnek keményebb volt a szivacsa...

********** gázpedál hack:
ilyen volt:

ilyen letT:

[ Szerkesztve ]

(#44610) csaba1203 válasza r.levente75 (#44605) üzenetére


csaba1203
addikt

:D :DD

(#44611) csaba1203


csaba1203
addikt

Fordult elő mással is,hogy a világítás kapcsoló automata üzemmódra állítva verőfényes nappal bekapcsolta a tompítottat?
Lehet,hogy azon a részen koszos volt a szélvédő és becsapta a szenzort?

(#44612) Montesantos válasza csaba1203 (#44611) üzenetére


Montesantos
senior tag

Persze előfordult néha, főleg mikor a sötét garázsból áltam ki úgy maradt.

Gabi

(#44613) AMD Power válasza csaba1203 (#44604) üzenetére


AMD Power
titán

Semmi erteme. Ha valaki nem jar az Alpokba stb... akkor felesleges. Amugy nekem a Nexen hoban is "jo" volt.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#44614) csaba1203 válasza Montesantos (#44612) üzenetére


csaba1203
addikt

Bezzeg ködben meg elfelejt bekapcsolódni szóval vannak bajok rendesen..... :B

(#44615) eami válasza csaba1203 (#44614) üzenetére


eami
addikt

ködben simán lehet elég világos ahhoz hogy ne kapcsoljon be.

(#44616) ncc1701 válasza eami (#44615) üzenetére


ncc1701
veterán

És szemből a nappali menetfény szúrófénye lehet jobban látszik, mint a sima tompított, ami lefele világít.

(#44617) pjen válasza ncc1701 (#44616) üzenetére


pjen
félisten

Hátul meg esetleg nem világít semmi és a ködben simán utólérnek.

(#44618) ncc1701 válasza pjen (#44617) üzenetére


ncc1701
veterán

Nappali ködben nem a hátsó helyzetjelzőt látod meg, hanem magát a kocsit. Ha ez nem így van, akkor szemészhez kell menni. :) Vagy nem kell a megengedett sebesség duplájával menni.

[ Szerkesztve ]

(#44619) fapuskapa


fapuskapa
csendes tag

Sziasztok!

2005 utáni swift-hez kinek milyen típusú toronycsapagy + szilent szett jött be? Az enyémbe 1 éve került kayaba és erősen gyanús, hogy kopog. Ezzel a típussal van valakinek tapasztalata?

Köszönettel: Laci

(#44620) pjen válasza ncc1701 (#44618) üzenetére


pjen
félisten

Tudod mentem már nappali ködben, 15 óra tájban melóból haza a 18 ker iparvasút táján megálltam megnézni egyáltalán hol az út.Nem vagyok vak,hárman voltunk az autóban.

(#44621) tboldi válasza ncc1701 (#44618) üzenetére


tboldi
nagyúr

Háááát... Volt már olyan szitum, hogy satuznom kellett a zöld lámpánál, mert az utolsó pillanatban láttam meg, hogy ott egy kivilágítatlan ezüst autó (jó kis rejtőszín ilyenkor), ami a többitől jócskán lemaradva még nem indult meg. Nem haladtam sokkal, csak a megengedett ötvennel, a zöld már messzebbről látszott, ugye normális esetben nem kellene ilyesmire számítanom. Ha ki lett volna világítva hátul, biztosan észre vettem volna hamarabb.

És a látásom közel tökéletes így 24 évesen. Egyedül a jobb szememet kellene kb. fél dioptriával korrigálni, de olyan pici az eltérés, hogy az agy elvégzi ezt magától, ha mindkettővel nézek, márpedig miért ne néznék mindkettővel.

[ Szerkesztve ]

(#44622) pető bá' válasza ncc1701 (#44618) üzenetére


pető bá'
őstag

valódi nappali ködben ha nem az autó helyzetjelzőjét (vagy lak.ter kívül a ködzáróját) látod meg, akkor valaki marhára nem világította ki magát.. tényleg sűrű reggeli ködben sokkal távolabbról és élesebben látszik a piros fény, mint az autó körvonalai.

"... and I hope you have a great day!"

(#44623) Tigerclaw válasza pjen (#44617) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Ezért is jobb lenne ha "nappali" módban is égne hátul a helyzetjelző...még ha nem is kötelező.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#44624) Biga123


Biga123
addikt

Mért van az ,hogy 2015 ös swiftnél a hátsó ablakfűtésnek kb csak a fele működik? Szálak nincsenek megszakadva.

---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----

(#44625) ncc1701 válasza pjen (#44620) üzenetére


ncc1701
veterán

Én is. És gondolom azért szálltál ki, mert a lámpa nem segített semmit. Gondolj bele, akkor a hátsó 5w mennyire látszódik, ami nincs is fókuszálva, mint az első 55W-os.

(#44626) pjen válasza ncc1701 (#44625) üzenetére


pjen
félisten

Ne haragudj,úgy ézem még nem is vezettél olyan igazi ködben.

[ Szerkesztve ]

(#44627) Harkovz válasza Tigerclaw (#44623) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Így van.A skandináv kamionok (Scania,Volvo)így működnek,mivel ott sokszor rosszak a látási körülmények.Tehát amikor beindítod,a nappali menetfénnyel együtt a helyzetjelzők is világítanak,ki van körben világítva a szerelvény.Én a Mercedes teherautómat most állítattam be így,mert alapból csak elöl világított a menetfény.A szervíz laptoppal simán beállították amit kértem,tehát ebben a lehetőség meg volt a CAN-BUS rendszerben.Meg kellene kérdezni,hogy a Suzukiban nem lehet-e ezt így beállítani?Szerintem is jobb és biztonságosabb így.

(#44628) laca891 válasza pjen (#44617) üzenetére


laca891
aktív tag

Ködben átváltasz kézi vezérlésre és kész.

Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!

(#44629) zolya1973


zolya1973
aktív tag

Sziasztok! Van egy 2004-es Ignisem amiben tönkrement a gyári Blaupunkt rádió. Szeretném kicserélni egy Jvc 2 dines fejegységre. Az volna a kérdésem, hogy simán cserélhető{tudom beépítő keret is kell) forrasztgatás nélkül? Ugyanazok a csatlakozók most is mint 16 éve?

(#44630) Pist@bácsi válasza zolya1973 (#44629) üzenetére


Pist@bácsi
őstag

Szerintem nem, de kapható hozzá ISO csatlakozó, forrasztgatni nem kell.

(#44631) a_tesz válasza pjen (#44472) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Megkerestem neked:

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#44632) ncc1701 válasza pjen (#44626) üzenetére


ncc1701
veterán

Hála istennek, már vagy 15-20 éve nem vezettem nagy ködben. Nekem a nagy köd az az, h 1 csíkot látok előre. De ilyenkor is van olyan ember, aki ezerrel előz, nem is értem.

(#44633) pjen válasza a_tesz (#44631) üzenetére


pjen
félisten

Köszönöm.

(#44634) Hadrianus


Hadrianus
csendes tag

Most, hogy már egy ideje kiadták a hybrid S-cross-t, nem tudja valaki biztosra, hogy részecskeszűrőtlenítették-e? :U Ilyen bonyolult információkról már nem is merek álmodozni a Suzuki internetes felületein. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#44635) bododani


bododani
senior tag

Sziasztok. Van egy suzuki swift sedan 1.3 (g13ba motor) 2000 évjárat. Motorból csattogó-kattogó hang alapján dugattyú szoknya törésre gyanakodok. Javítás lesz belőle.
Interneten ha jól emlékszek akkor azt olvastam, hogy a G13BA motorban lévő dugattyú szoknya kialakítása végett hajlamos a törésre idővel. Azt is írták, hogy egy újabb konstrukciójú motorban (talán a g13bb) már erősebb a kialakítása van a szoknyának, és strapabíróbb. Ez valóban igaz, hogy van és elérhető az én motoromba (g13ba) is ez a hosszabb élettartamú kompatibilis dugattyú? (érdemes mind a 4-et cserélni tudtommal, a kiegyensúlyozatlansági problémák előfordulásának elkerülése végett)

" Mint a vasat a rozsda, úgy emészti az irigyet saját lelke. "

(#44636) laca891 válasza bododani (#44635) üzenetére


laca891
aktív tag

Hány kilométert mentél vele?

Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!

(#44637) 2ozzmexy válasza Hadrianus (#44634) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Ne haragudj de mostmár muszáj vagyok megkérdezni, miért fázol ennyire a részecskeszűrőtől!? Ez nem dízel EGR szeleppel, nem fog eltömődni, nincsen kipufogógáz visszacsatolás.
Menni kell vele autópályás utakat, hosszabbakat, tapasztalatom szerint egyik autó sem hálálja meg a kizárólag városi használatot... A corolla gondjai is akkor kezdtek halmozódni, amikor "bezártam a városba" és megszűnt havi 1-2 autópályázós alkalom, amikor ebből havi 0 lett, rohamos mértékben kezdett pusztulni...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#44638) bododani válasza laca891 (#44636) üzenetére


bododani
senior tag

Nem tudom mennyit lett így használva, hogy hangja van, mert tegnap kaptam meg a tesómtól. Nem értett hozzá, nem annyira hihetetlen traktor hangja van ezért nem foglalkozott vele. Jön-megy (még).

" Mint a vasat a rozsda, úgy emészti az irigyet saját lelke. "

(#44639) tboldi válasza 2ozzmexy (#44637) üzenetére


tboldi
nagyúr

nincsen kipufogógáz visszacsatolás

Szerintem kell lennie, csak valószínűleg ügyesen megoldották a szelepvezérléssel, mint a K20-as Honda Civic Type R-eknél. :)

[ Szerkesztve ]

(#44640) Fr0z3n válasza zolya1973 (#44629) üzenetére


Fr0z3n
őstag

Ugyan az, egy ISO hosszabbító kell és egy antenna átalakító. Nekem még a keretet se kellett cserélni.

(#44641) 2ozzmexy válasza tboldi (#44639) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

De nincs EGR ahol a levegő lelassuljon és a koromszemcsék megtapadjanak, plusz a benzinesnél létezik a szegény keverék fogalma, dízelnél ilyen nincsen, főleg a régi mechanikusoknál, amik szívnak a DPF miatt. Ráadásul dízeleknél a DPF-ben van egy injektor ami befecskendezi a gázolajat így "javítva a számokat"... Benzinesnél eleve másképpen működik...
+1: Nem kell ezektől fázni, mert hamarosan (értsd: 5-10éven belül) nem lesz más, addigra a régi technikákat vagy megeszi az "idő vasfoga" vagy úgy járnak mint a régi IFA, hogy hiába volt jó akkor, mára kevés a tudása mint a TSZ előnyei...
Rettegnek emberek a kettőstömegűtől, régen féltek az injektortól, most a turbó meg a részecskeszűrő a menő, azokat köpködjük, aztán majd lesz nézés ha bevezetik mint németországban hogy a nagyvárosokban vagy EURO6 vagy menj gyalog.. nem akarok politizálni (mert mocskos és utálom), de a fővárosunk erre tart éppen és személy szerint én ennek örülök, mert nem mindegy mit lélegeznek a gyerekeink.
(Mi akik a kétütemű ólompótlós kipufogógázban nőttünk fel benzingőzt lélegezve apánik meg a "warnyú" mellett a garázsban, nekünk már reszeltek, de a gyerekeink és az unokáink ha lehet ne tüdőrákban halljanak meg a saját vérükben fulladozva...)
Persze legyen régi autód hobbiból mert szereted, de ne a 30 éves technikával akarjunk már minden nap pöfögni a dugóban (mintha nem tudnák hogy dugó lesz, 20 éve minden reggel dugó van, de azért reménykedünk mindannyian hogy talán ma nem... :D )

zolya1973 : Bármelyik autósboltban kapható ez a két cucc és nem drága, de ha szerelhettőt veszel akkor sem kell feltétlenül forransztani, vannak szerszámmentesen szerelhető gyorscsatik meg a roppantóhüvelyek is, szóval dontfos, már nem az a világ van hogy pákával szerencsétlenkedünk a műszerfal alatt fetrengve a koszban. ;)

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#44642) tboldi válasza 2ozzmexy (#44641) üzenetére


tboldi
nagyúr

Van egy olyan megoldás is, hogy a kipufogószelepek valamivel tovább maradnak nyitva, és amikor elkezd lefelé mozogni a dugattyú, visszaránt egy kicsi kipufogógázt. Ehhez nem kell külön EGR rendszer, szerintem ezt alkalmazták Suzukiék is. :)

Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy ha nincs benne egy alkatrész, attól még nem biztos, hogy másképp nem csinálja meg ugyanazt. ;)

[ Szerkesztve ]

(#44643) 2ozzmexy válasza tboldi (#44642) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Ah, így már világos mit szerettél volna írni...
Bár ettől még nem értem Hadrianus miért retteg annyira tőle, mondjuk az ismeretlentől való félelem alapvető túlélési ösztön. ;)
Csak arra próbáltam rávezetni hogy nincsen mitől félnie, nekem is mondták az "okosak": "Mekkora ökörség dowsized turbós benzines autót venni ráadásul részecskeszűrővel..."
Jah 1,4L 4 henger 16szelep simalendkerék turbós láncosvezérművel, változógeometriás turbóval meg részecskeszűrővel kézi váltóval... Igen, szeretem amikor mindenki okos csak én vagyok helikopter. :DD
Azért ez messze van a 3hengeres ecoboost ford motortól mint Makó Jeruzsálemtől... de biztosan ők az okosak a benzines Octavia-val... (1,2TFFSI)...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#44644) a_tesz válasza bododani (#44635) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Az én korábbi Swiftem már átesett ezen a problémán, én akkor elég jól körüljártam a lehetőségeket.

Nem minden évjáratú G13BA motor érintett, csak '99-2000 körül volt ez a gond, a legalsó gyűrű hornyában van egy hasított bevágás, aminek a belső széle mentén indul el a repedés, ami miatt letörik egy darab a dugattyúszoknyából. Ezt javították később, szóval elvileg egy 2001-es ilyen motoros autóban már nem lesz ilyen probléma, de ugye ki tudja, meddig tartott ki a régebben berendelt készlet. A G13BB hengerenként négy szelepes, más dugattyúkkal rendelkezik, szóval az biztos nem lesz jó neked.

Attól függően, hogy mire használod az autót, mennyit tervezel menni vele, mikor akarod eladni, mennyire volt súlyos ez a dugattyútörés (egyben maradt-e a gyűrű, belemart-e a hengerfalba a törött darabja, stb.) és persze hogy a karosszéria milyen állapotban van, több lehetőség is adott.

- Hagyhatod így is :D , általában ha régóta kattog, és megy, akkor nem sérült a szoknyadarabon kívül semmi a motorban, mondjuk az olajszintet érdemes figyelni, de persze valószínű, hogy tele fogja nyomni olajjal a katalizátort, és nem fog átmenni a környezetvédelmi vizsgálaton, meg feleslegesen sok olajat fog fogyasztani, szóval ez nem igazán opció.

- A legolcsóbb, hogy egy bontott dugattyúval kipótolod a keletkezett űrt, ezt kb. 10-15 ezer forintos anyagárral (bontott dugattyú, új hengerfejtömítés), és szerintem nagyjából ugyanekkora munkadíjjal (ez utóbbit nem tudom, én magamnak csináltam) számolhatsz, de ez csak átmeneti megoldás lesz, biztos hogy lesz gondja hamarosan, hogy nem síkoltattad levétel után a hengerfejet (ez ugye plusz költség), és benne van az is, hogy a bontott dugattyú se bírja sokáig. Kiegyensúlyozatlansági gondoktól én nagyon nem félnék, nem Lada ez, hogy 30 grammok legyenek a szerelt hajtókarok között, egyébként ha adott a lehetőség a bontottak közt válogatni, van jelölés a hajtórúdon és a dugattyún is, keress egy ugyanolyat, mint ami kijött.

- Vehetsz másik motort bontóból, ez esetben a '96 előtti lemezfedelessel könnyebb biztosra menni, de nem 100%-ig kompatibilis a két motor, szóval gyakorlott szerelő kell hozzá, hogy gond nélkül bemenjen. Nem vészes amúgy a különbség, szóval nem lehetetlen feladat. Egy jó állapotú motort mondjuk 50 ezer forintért adnak, lehetőleg injektorral együtt vedd meg, mert a '96 utáni Bosch injektorok nem éppen jó hírűek, plusz ugye a munkadíj.

- Felújíttathatod a mostani motorodat, de ez jó eséllyel új csapágyakat, motor kopottságától függően sok gépmunkát, és még több pénzt jelent, viszont a most kapható új dugattyúk nem fognak eltörni, így ez a gond kizárva. Viszont itt alsó hangon számolhatsz 150 ezer forinttal, és ez még lehet több is, szóval ez leginkább akkor érheti meg, ha az autód amúgy egyben van (csúnya állapotba tudnak sajna 20 éves korukra kerülni, és a legrosszabb, hogy sokszor nem is látszik, hogy a nyúlványok el vannak rohadva, mert van rajtuk 3 réteg alvázvédő, ami ápolni nem ápol, de legalább eltakar), és mondjuk sokat mész vele egy évben, mert munkaeszköz. Vagy akkora erős érzelmi kötődésed van, hogy úgyse adod el sohasem, olyankor a legdrágább se túl drága :D

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#44645) zolya1973 válasza Fr0z3n (#44640) üzenetére


zolya1973
aktív tag

Köszi! Jó lenne ha én is megúsznám keret nélkül mert több üzlettel beszéltem és senki nem tudta tutira , hogy milyen kell nekem. Iso meg antenna átalakítóm már van. A napokban megjön a Jvc fejegység is. Plussz vettem a Vaterán kiszedőt.

(#44646) venom8888


venom8888
őstag

Sziasztok sracok. Van nekem egy 2012 es swift em. 1.2 es. A bajom vele az,ha balra kitekerem a kormanyr es tolatok,akkor bugo hang jon elolrol. De ha jobbra tekerem semmi. Es ha elore haladok se semmi,marmint ha jobbra,vagy balea kitekerem es elore haladok

(#44647) Montesantos válasza 2ozzmexy (#44643) üzenetére


Montesantos
senior tag

A 2019 szeptember előtt forgalomba helyeezett 1.4 T vitarákon nincs részecskeszűrő.
Alpból nincs egr szelep, kettős tömegű lendkerék (sok más gyártónál van már a benzineseknél is)
A turbó fix 1.1 báros egyszerű mint egy lapos alátét, ja és azt hiszem külön hűtőkörrel rendelkezik....
[link]

[ Szerkesztve ]

Gabi

(#44648) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Gyöngyházas fehér Vitarára kell szerválnom javítófestéket.

Gondolom #csakagyári. Tudtok rá forrást?

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#44649) tboldi válasza Motion_Blur (#44648) üzenetére


tboldi
nagyúr

Suzuminn pl.?

(#44650) Montesantos válasza Motion_Blur (#44648) üzenetére


Montesantos
senior tag

[link]

Gabi

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.