Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#44551) Montesantos válasza pjen (#44548) üzenetére


Montesantos
senior tag

Lehet, a mienknek nem volt baja 2005-ös 1.3-as swift ami 2017-ig volt meg 150000 km-el adtuk el. 50-100-150-nél váltóólajcsere 10000-ként motorolaj+ szűrők.... és nem volt szétszedve.

Az is igaz hogy az ABS kockát 11 évesen cseréltem, behullott a pedál....

[ Szerkesztve ]

Gabi

(#44552) Tigerclaw válasza Motion_Blur (#44550) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

A Baleno könyvében a K10C-s motorba (1000cc turbós) 5W-30 az ajánlott, a K12C (1250cc szívó) esetén meg a 0W-16. Ez eléggé meglepő.

Az most jutott eszembe, hogy a téli hideg számít, mert a hideg motor úgy kénytelen azon a hőmérsékleten elindulni, de a nyári meleg viszont nem, mert ameddig a hűtési rendszer bírja, addig a motor üzemi hőfok körül állapodik meg. Vagyis pl. kinti 10 fok esetén is ugyanolyan meleg lesz a motorolaj maximális hőmérséklete bemelegedés után, mint nyári kánikulában, ha a hűtés teszi a dolgát.

Szóval a nyári klíma minimálisan számít abban, hogy milyen olajat választunk. Annak gondolom kicsi az esélye hogy az üzemen kívüli motorban az olaj hőmérséklete mondjuk 90 fok felé emelkedjen a tűző napon a motorháztető alatt. Akkor már a hűtővíz hőmérséklete is érdekes lenne.

Talán az számít hogy lokálisan minden motornak van egy kritikus pontja, ahol kell a kenés, hűtés, és annak a hőmérséklete számít a motorolaj második paraméterénél. A turbós motorban talán vannak melegebb pontok a szívóhoz képest. Persze ez csak spekuláció a részemről.

[ Szerkesztve ]

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#44553) laca891 válasza Tigerclaw (#44552) üzenetére


laca891
aktív tag

Turbó tengely kenése miatt...

Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!

(#44554) 2ozzmexy válasza Tigerclaw (#44552) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Igen is meg nem is. Az induló hőfok sem mindegy, de ehhez picit komolyabb ismeretek kellenek ezekről a belsőégésű motorokról, például olajnyomás, szállított mennyiség stb.

Képzelegjünk picit: mondjuk külső 30Cfokra tervezett olajod lefolyik az olajteknőbe 30C fok a külső hőmérséklet, de ettől még sok helyen meg van tapadva és nem csontszáraz a motor. Ugyanez az olaj már 35Cfokos külső hőmérsékletnél nem tapad meg, tehát lefolyik az olajteknőbe, aminek az a folyománya, hogy lesz ahova nem lesz kenés (vagy csak lassabban lesz kielégítő kenése) és lesz olyan része, ami szárazon indul el, ilyenkor kopik a legjobban a motor, amikor még hideg/nem üzemmeleg és kvázi (nem teljesen) szárazon indítod el, ez nagyon igénybe veszi a fémalkatrészeket és csökkenti az élettartamot.

Így érthetőbb az olaj meleg oldali paramétere? Egy olajcserénél ha leengeded akkoris marad benne pár deci ha üzemmeleg motornál csinálod és egy éjszakát hagyod csepegni...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#44555) gombii válasza dReFiX (#44485) üzenetére


gombii
tag

Hát ez nagyon durva új ár a Sportnak... ez a CO2 kibocsátása miatt lehet? Bele építik az árba a büntit? Ezután még jobban fogok vigyázni a mostani Sportomra :D

(#44556) Tigerclaw válasza 2ozzmexy (#44554) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Értem is meg nem is. Abban reménykedek, hogy a mérnökök jól választottak.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#44557) ncc1701 válasza gombii (#44555) üzenetére


ncc1701
veterán

Persze. Nem akarnak túl sokat eladni belőle, de gyártaniuk mégis kell.

(#44558) Tigerclaw válasza gombii (#44555) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Pedig az elvileg már tavaly Euro 6-os volt, ha jól tudom, vagyis papíron szinte kevésbbé szennyező mint a többi.

Most az autóforgalmazók szerintem árgus szemmel nézik egymás árlistáját, hogy meddig lehet elmenni. Talán lesz év közben többszöri kiigazítás...vagy kartellezés...khm gentleman's agreement.

Lehet hogy a tavalyi autóipari visszaesés részben már felkészülés volt erre az évre, vagyis a várhatóan csökkenő kereslet miatt ár tavaly visszafogták a termelést.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#44559) PeterPH válasza gombii (#44555) üzenetére


PeterPH
senior tag

Az áremelés mértéke alapján ez tényleg a CO2 büntetés beépítését jelenheti. Ami egyben azt is jelenti, hogy a sport nem kapja meg a 48V mild hybrid hajtást.

(#44560) csaba1203 válasza gombii (#44555) üzenetére


csaba1203
addikt

Ez patthelyzet.
Ezek szerint nem áldozták fel a motor teljesítményét a környezetvédelem oltárán..... :B

(#44561) Hadrianus válasza csaba1203 (#44560) üzenetére


Hadrianus
csendes tag

(#44562) Nirvatti


Nirvatti
tag

Sziasztok,

Végül feladtuk a nyomozást tavalyi modell után, így egy lágy hibrid SX4-S-Cross (GL+) boldog tulajdonosai leszünk pár héten belül.

Lenne viszont pár kérdésem a kiegészítőkkel/szolgáltatással kapcsolatban:
- Sárfogó mennyire indokolt és elég-e az utángyártott?
- A gyári oldaldíszcsík elhozható még logóval is ~5eFt-tal olcsóbban tartozék árusító boltokból. Egyszerű-e a felrakása? (vízmérték + barkács-após segítségével)
- Indokolt/megérős-e a kiterjesztett garancia?

(#44563) ncc1701 válasza Nirvatti (#44562) üzenetére


ncc1701
veterán

Tényleg veszel ~5-ért egy autót, és 5eft-okon akarsz spórolni? :F

[ Szerkesztve ]

(#44564) 2ozzmexy válasza ncc1701 (#44563) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Meg ugye amiről nem beszélt, tuti kell még neki télikerék szett gyári dísztárcsával, üléshuzat, gumiszőnyeg, isofix gyerekülés (persze most csak példálózom, nem biztos hogy ezek). ;]
A budget meg gondolom nem végtelen... így ott spórol ahol tud, sok kicsi... ;)

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#44565) Nirvatti válasza ncc1701 (#44563) üzenetére


Nirvatti
tag

Furának tűnhet, de igen...
Ha ez egy 10 perces művelet, akkor nem feltétlenül adnék ki érte még 500 Ft-ot sem.

(#44566) ncc1701 válasza Nirvatti (#44565) üzenetére


ncc1701
veterán

Ok. :)

Sárfogót tuti pitiáner dolog felszerelni szerintem, de az oldalcsíkot könnyű elbökni, és nem lesz szimmetrikus. Ha nem akarod elbökni, akkor belekerül simán egy órádba. Ez utóbbi igaz lehet a sárfogódra is, amit érdemben csak úgy tudsz felszerelni, h kiveszed a kerekeket, azaz máris emelőzheted a kocsid. Megéri? Nekem nem érné meg.

[ Szerkesztve ]

(#44567) 2ozzmexy válasza ncc1701 (#44566) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Én hazavittem a kocsit péntek este 6kor, szombat reggel fél8kor már emelőn volt és cseréltem le a kerekeket a télire...
De 260+10 felszerelési díjat nem fogok fizetni nekik, az biztosisten. ;]
Én személy szerint így kijöttem 170ből, egy erős 100ast spóroltam azon h a télikerékszettet nem a márkakereskedésben rakták fel és nem is ott vettem meg. Amikor szűk a budget, akkor egy százas már számít...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#44568) ncc1701 válasza 2ozzmexy (#44567) üzenetére


ncc1701
veterán

Nem ekkora összegről van itt szó. Almát a körtével.

(#44569) zzz03 válasza Nirvatti (#44562) üzenetére


zzz03
őstag

Nekem lenne elore - hatra gyari, uj sarfogo szettem. ha erdekel dobj 1 privatot! ;)

[ Szerkesztve ]

(#44570) pjen válasza 2ozzmexy (#44567) üzenetére


pjen
félisten

Sajnos nagyon megkell gondolni.ABS jeladó csere márkaszervízben anyag+ 20K munkadíj.Ugyanez kis műhelyben jeladó+5K munkadíj,10 perc.

(#44571) blakey válasza Nirvatti (#44562) üzenetére


blakey
titán

Sárfogónak nincs sok értelme, az oldalvédő felszerelését meg bízd szakemberre, ha lejön vagy bármi gond van akkor nem a te hibád.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#44572) Tigerclaw válasza pjen (#44570) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Sajnos amíg garanciás, addig komoly kockázat másnál szereltetni bármilyen utólagos extrát. A másik sajnos az, hogy van hogy a Suzuki szerviz nem is szerel ilyesmit, vagy csak méregdrágán. Volt már hogy 100 ezret mondtak a GL-ből hiányzó első ködlámpák pótlására. Ha ez ennyi, akkor mennyi lehet mondjuk pár komolyabb szintén hiányzó extra utólagos szerelése, mint tolatóradar, riasztó vagy tempomat. Volt hogy ők beszéltek le arról, hogy náluk csináltassam. Akarat se volt rá, meg mondták hogy úgyis drága lenne.

Amúgy nem értem a Suzuki hozzáállását. Ahelyett hogy még behúzna némi - nem kevés pénzt - az utólagos bővítésekért - mint a fentiek, vagy épp a tartozékkatalógusukban szereplő extrák felrakása - mind az anyag, mind a munkadíj úgy van megszabva, hogy kifejezetten elriassza a vevőket. Az ilyen műanyag vackokat is szinte olyan áron adják, mintha aranyból lenne.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#44573) Nirvatti


Nirvatti
tag

Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat, szakemberre marad a díszcsík. :R

A kiterjesztett garancia mennyire indokolt? Az arányaiban nem egy nagy összeg.

(#44574) ncc1701 válasza Tigerclaw (#44572) üzenetére


ncc1701
veterán

Yarishoz a két gyári ködlámpa 70eft. Gondolom suzukihoz sem olcsóbb. Erre még rájön a munka, 100e sztem korrekt márkaszervízben.

(#44575) 2ozzmexy válasza ncc1701 (#44574) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Akkor nekem makom volt, mert a corolla kodlampait én raktam be ( bontott új izzóval 15/2db) és a gyári csati is ott lógott, ha nem benazok 20 perc, jah meg egy relé a lukban és a kapcsoló az utasterbe... Megállt 18ban 3 éve.. Meg egy erős óra szerelésben, mert benáztam az első lokossel...

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#44576) Tigerclaw válasza ncc1701 (#44574) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Egy pár márkás pl Valeo ködlámpa-test olyan 46 euro, tehát kb. 15k HUF. LED-es van 70euro körül. Kell hozzá egy relé, egy kapcsoló meg némi vezeték.

Ha alkatrészenként raknánk össze egy ilyen 3 milliós autót, talán nem állna meg 20 millió alatt. :(

[ Szerkesztve ]

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#44577) AMD Power válasza 2ozzmexy (#44567) üzenetére


AMD Power
titán

En ha megveszem az uj autot, valoszinuleg nyarival adjak majd. Elso utam egy gumishoz lesz ahol megy majd ra fel az uj 4evszakos Nexen.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#44578) AMD Power


AMD Power
titán

Lenne egy szerintem olyan kerdesem,hogy egy Swiftnel az elso eves kotelezo szerviz kinel milyen arban volt? Mit csereltek es mennyiert?

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#44579) Montesantos válasza AMD Power (#44578) üzenetére


Montesantos
senior tag

1 évesbe olaj+szűrők vannak+átvizsgálás
januártól a szervízek is árat emeltek

[ Szerkesztve ]

Gabi

(#44580) ncc1701 válasza AMD Power (#44578) üzenetére


ncc1701
veterán

50e+ volt. Motorolaj + szűrője kb.

(#44581) Tigerclaw válasza AMD Power (#44577) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Én is ezt tettem, csak más márkát választottam az erősen ajánlott 4 évszakos toplistáról. Túl sokba került volna egy szett felni, TMPS szenzor és téli gumi, ráadásul évi 2x csere, ami ha én csinálom, ingyen van, de bosszantó. Ráadásul pár évente venni kell egy extra szett TMPS-es szenzort. Emellett nálam hamarabb elérne két szett gumi, minthogy elkopna vagyis nem érnék sokat a 2x-es futásteljesítménnyel.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#44582) ncc1701 válasza Tigerclaw (#44581) üzenetére


ncc1701
veterán

Már pár éve abszolút vállalhatók a jó 4 évszakos gumik, itthon nincs gyakorlatilag hó. Jégen meg csak a szöges gumi nem csúszik.
Én most vettem 4 télit, de ha lekopik a gyári nyári szett, akkor lejárom nyáron a télit, és váltok 4 évszakosra. Már vagy 8 éve 4 évszakost használok a kocsijaimon, teljesen jók.

(#44583) beef válasza Tigerclaw (#44581) üzenetére


beef
őstag

Ugyanígy gondolom én is. Az összes téli gumimat úgy dobtam ki, hogy a futófelület fele sem volt elkopva, viszont használhatatlanná vált az összes az évek alatt, mert olyan lett mint ha bakeliten gurultam volna. Pedig egyik sem olcsó kategóriás volt.

(#44584) focvis válasza AMD Power (#44578) üzenetére


focvis
veterán

Apámnak Ignise van, most 2 éves, kb. ugyanaz a technika, mint a Swift:
- 1. éves szerviz 30-32 e Ft volt,
- most volt 2 évesen, ez 51 ezer Ft (olaj, olajszűrő, pollen; a levegőszűrőt nem cserélték).

Egy VW szervizeléshez képest nem drága; Suzukihoz mérten kicsit sokallom. Eddig a helyi (Zeg.) márkaszervizbe hordta, jövőre elviszi 25 km-rel odébb, az mínusz 20 ezer Ft (nyugdíjas, van szabadideje).

(#44585) ncc1701 válasza focvis (#44584) üzenetére


ncc1701
veterán

Asszony Yarisáért kb fele annyit kér a márkaszervíz, mint a swiftért.

(#44586) dethroner


dethroner
veterán

Azt tudja valaki, hogy az új swiftben hol van a kihangosító mikrofonja?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#44587) Kicsirics77 válasza dethroner (#44586) üzenetére


Kicsirics77
veterán

A belső tükörnél van lámpa mellette meg rácsos nyílás?Ha igen akkor abban van,2015 Vitarába ott van.

.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

(#44588) AMD Power válasza focvis (#44584) üzenetére


AMD Power
titán

Koszi sracok! Infokat gyujtok melyik auto markaknal milyen arak vannak. :R

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#44589) focvis válasza AMD Power (#44588) üzenetére


focvis
veterán

Követve az autó-keresésed, azt mondom, gyorsan vegyél egy 1.2-es Swiftet*. Az egyetlen kérdés a csomagtartó... arra a tetőbox (Jófogás, ~40 ezer, Thule) nyújthat megoldást, szükség esetén.

*Nem a topik kedvéért írom.

(#44590) dethroner válasza Kicsirics77 (#44587) üzenetére


dethroner
veterán

És tényleg ott van, köszönöm :)

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#44591) Hego válasza ncc1701 (#44582) üzenetére


Hego
tag

Csak alátámasztani tudom, szeptember óta én is 4 évszakost használok, hóban jól tapadt, jégen meg a téligumi is csúszik. :)

Ausztriában egyébként 6 évesnél idősebb téligumival nem lehet közlekedni... nem véletlen.. :)

i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti

(#44592) Kicsirics77 válasza dethroner (#44590) üzenetére


Kicsirics77
veterán

Szivesen.

.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

(#44593) AMD Power válasza focvis (#44589) üzenetére


AMD Power
titán

Tudom! De 2021 elott nem tudom venni. Akkor jarnak le az LTP szerzodeseim.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#44594) Hadrianus


Hadrianus
csendes tag

Valaki nem tudja esetleg, változik-e valamiben az S-cross GL+ felszereltsége a Hybrid verzióban? :U A Vitaráról hallottam, hogy kicsit átvariálták.

(#44595) Montesantos válasza Hadrianus (#44594) üzenetére


Montesantos
senior tag

Ma voltam a suzukiba ki volt rakva egy vitara hybrid glx 6.170.000-ért. A ledes lámpa nincs a gl+ nál.... rákérdeztem

Gabi

(#44596) Napfénysüti válasza AMD Power (#44578) üzenetére

Bár nem Swift hanem Baleno de az első éves szerviz valami 23k volt a második éves meg 28k.

Més que un club!

(#44597) AMD Power válasza Napfénysüti (#44596) üzenetére


AMD Power
titán

:R

De kar,hogy mar nem kaphato ujonnan! :W

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#44598) Hadrianus válasza Montesantos (#44595) üzenetére


Hadrianus
csendes tag

Facebookon meg ezt láttam, akkor már tényleg nagy a kavarcs :D Feltehetnék végre a pontos infókat a weboldalra, mert ez így elég szánalmas, hogy 2020-ban csak a kereskedésekben tudható meg infó, az is kétes.

alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""

[ Szerkesztve ]

(#44599) Montesantos válasza Hadrianus (#44598) üzenetére


Montesantos
senior tag

Igen feltehetnék rendesen.
Kis info: suzuki swift 2 éves kötelező szervíz 50560 ft. Végig ott lehettem az autónál gyári dobozos olaj, szűrők, fékolaj, csere. Szerelő korrekt volt hűtőfolyadékot, fékbetéteket megnézte. KB: 1, 20 percig tartott. Ezres swiftbe 3 l olaj megy.
Igen januárban árat emeltek a szervízek itt 9900 a rezsi óradíj (Békéscsaba)
Tudom felénél is olcsóbban be lehet szerezni az alkatrészeket.... ki is tudom cserélni csak nekem fontos még a gari.....

[ Szerkesztve ]

Gabi

(#44600) bb71


bb71
őstag

Ignis:

takarítjuk, hát látom, hogy az első ülés alatt szivacs darabok vannak!!!

Ahogy beül az ember a szivacsot elnyomja és az ülés szerkezete meg ledarálja...

Ez típushiba?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.