Köszönöm, őszintén nem olvastam el a kézikönyvet de még kell tennem mert még az órát nem állítottam át, csak a naviban. Megyek is és megnezem :)
"Those who want respect, give respect"
Köszönöm, őszintén nem olvastam el a kézikönyvet de még kell tennem mert még az órát nem állítottam át, csak a naviban. Megyek is és megnezem :)
"Those who want respect, give respect"
Amelyik hamarabb következik be, esetemben nem jó, mert 1 hetes lesz autó amire belemászik több mint 1000 km. Kedden lenne lehetőségem vinni, amikor lesz benne 800 km, azzal lehet elhajtanak hogy kevés és még nincs egy hónapos, viszont másnap fut megint 450-et, ami már jóval meghaladja az ezret.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Nem kell 999 Km-rel begurulni, jó lesz az 1200 is.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Van tűréshatár azért, hívd fel a szervizt, és kérdezd meg.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Mi 1800al vittük be, nem szóltak egy szót se. Ez csak ajánlott szervíz, nem befolyásolja a garit meg ilyesmit, viszont a későbbieknél szigorúbban veszik a dolgot.
Pár 100km ide-oda nem számít.
A többinél nálunk azt mondták, hogy 1 hónap vagy 1000km a határ, amivel még be lehet vinni. Első szerviznél 13 hónap vagy 16000km a max lehetőség.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Kedves Suzuki Topic-osok, A 2006-tól gyártott Grand Vitara-ban volt 2.4 szívó benzin is, főleg nyugaton. Idehaza csak a 2.0-t látok általában. J24B — 2.4 L (2,393 cc) DOHC 16-valve ezt a motortípust közületek vezette már valaki? Talán a megbízhatóságukkal nincs akkora bajuk arra tippelek, már csak a technikai paramétereket is elnézve. Szerintetek jó motortípus ez?.
Megkérdeztem a szervizt az első randiról Azt mondták inkább 840 kilométerrel vigyem be, mint 1300-al. Holnap viszem.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Az új autókat a Suzuki egész évben fagyállóval tölti fel, vagy csak télen?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Minden autót, minden gyártó, mindig fagyállóval tölt fel. Nem csak a fagytól véd, kenést és a korrozióval szemben kémiai védelmet is nyújt.
Tekintve, hogy papírforma szerint a hűtőfolyadékot 5-10 év után (nem tudom pontosan) kell először cserélni, biztosan nem fog megfagyni télen.
Az ablakmosó már annál inkább, azt érdemes ellenőrizni refraktométerrel.
Az utóbbit azt már megvettem, azt szerintem nem is fogom higítani, és remélhetőleg tudja azt a -20 fokot amit ráírtak. A régi nyárit meg nagyüzemben használom ki a tartályból.
A hűtővízről esetén viszont nem tudtam biztosat, azért kérdeztem rá.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Az a csere előbb lesz aktuális szerintem,mint amit írtál.
Ha jól emlékszem 3 évente ajánlott cserélni.
Nem tudom, Suzukiéknál mi a pontos előírás, a Hondámnál pl. az, hogy először 120, majd utána 60 havonta kell cserélni.
Meg is érkezett az olajcseréhez a fékfolyadékcseréhez a pakk. Hétvégén megkapj a kocsi.
Más:
Szemezek egy Paragi dobbal, amihez adnak műbizonylatot is. Nyilván ez csak akkor érvényes ha szakember szereli fel. Kimondottan kipufogós szervizbe kell vinni, vagy ilyenkor bármilyen autószerelő műhely felszerelheti?
[ Szerkesztve ]
Amikor átvettem az autót, néztem milyen tételek szerepelnek a vételáron felüli számlán. Volt rajta Téli szélvédőmosó folyadék tétel, mennyiség 0,3 és össz ár valami 200 forint. Belenéztem a tartályba és basszus tényleg képesek voltak 1 ujjnyi, vagyis 3 deci lötyit önteni bele
Szerintetek az új swift indexes visszapillantója az megegyezik valamelyik korábbi swiftel, vagy esetleg vitara, s-cross valamelyikével? Kellene egy burkolat a tükörre.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Amikor átvettem az autót, néztem milyen tételek szerepelnek a vételáron felüli számlán. Volt rajta Téli szélvédőmosó folyadék tétel, mennyiség 0,3 és össz ár valami 200 forint. Belenéztem a tartályba és basszus tényleg képesek voltak 1 ujjnyi, vagyis 3 deci lötyit önteni bele - csak ennyit engedélyeznek a kereskedésnek, azaz biztosítaniuk kell az első benzinkútig való eljutást és a minimális működéshez szükség plusz dolgokat, ilyen a szélvédőmosó is. A te kötelességet autó átvételnél megnézni, hogy az autó rendben van-e és megfeleléő számodra az előtted álló út előtt. Az olajakat/kenőanyagokat viszont teljes mennyiségben megkapod.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Ez oké is lenne, de amikor beültem és hoztam el direkt rákérdeztünk hogy fel vannak-e töltve tartályok, erre mondta a pasi hogy igen, mindent feltöltöttünk rendesen. Ehhez képest 3dl ablakmosó és a hűtőfolyadék is minimum vonásig.
A tükör hátlapi burkolatra van valakinek ötlete? Vagy várhatok hónapokat mire jön hozzá japánból?
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
erre mondta a pasi hogy igen, mindent feltöltöttünk rendesen. - azt már megtanultam, hogy az ilyen mondatok esetében mindenkinek mást jelent pl. a "rendesen", nála annyit jelentett, hogy az első kútig, nálad meg gondolom, hogy maximumig töltőtték. Mondjuk én azt pont tele kaptam, de még egyéb kiegészítőket is kaptam ajánfékba és mindnezt jelezték is.
A tükör hátlapi burkolatra van valakinek ötlete? Vagy várhatok hónapokat mire jön hozzá japánból? - szinte biztos, hogy nem egyezik a Vitara/S-Cross burkolatával, de nézd meg a kereskedésben. Amúgy ez úgy hangzik mintha az első kanyarban "lezúztad" volna , ami sajnálatos.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Azt tudtam hogy benzin alig van benne, ezt mondta is, műszer is jelezte. Én a többi folyadékra értettem. Nem hiszem hogy a feltöltöttük rendesen az csak nekem jelenti azt hogy nem minimum értékig.
És nem az első kanyarban történt, hanem tegnap, 4 napos volt az autó. És nem lezúztam, hanem autópályatempónál úgy gondolta egy kifejlett sasmadár hogy jó ötlet nekirepülni az autónak. Az igazi nagy mák az, hogy csak a műanyag hátlapot verte le róla, maga a tükör sértetlen és az elektronikai is működik benne.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
A hűtő folyadék jó a minimumig,ha melegszik tágul.Majd idővel esetleg öntsél hozzá.
nekem minden maxon volt, kivéve a benya.
Lehet sz@r/smucig kereskedőtől is vásárolni aki mindent a minimumig tölt fel, hogy minél több legyen a haszna. Gondolom ilyennél vásárolhatott, a normálisabb kereskedők azért nem ennyire szenyák, nekem is csak benzinből volt kevés.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Ismerős vett újonnan egy leaf2-est, győrből jött fel pestre, ezt a kereskedő tudta, erre átadták az autót 20%-ra töltött akkuval. Ezek után már semmin nem csodálkozom. igazán kedves gesztus lett volna valami ingyenes villám töltőn feltölteni kicsit.
neadjisten a szalon konnektorjáról
Run&Ride
Á, az nekik pénzbe kerül. Azért írtam, h akkor még minden töltő ingyenes volt. És az egy 10 millás kocsi.
Gratula!
Baleno ha jól látom.
Sok balesetmentes km-t vele!
feltéve hogy a legnagyobb akku pakkal szereltet vette, kemény 2300 forintba került volna a szalonnak teljesen feltölteni
Grat, nekem is ilyen GL van meg apósoméknak is. Sok balesetmentes kilométert.
Més que un club!
Hogy a francba lehet a suzuki gyári navigációba célnak beírni a kelenföldi, őrmezői, vagy Etele tér p+r parkolót? Nem találtam rá lehetőséget. Egy csomó más p+r parkolót találna, de a felsoroltak mintha nem is léteznének.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
& (#43232) Napfénysüti
Köszi mindkettőtöknek!
Gumi csíkkal meg ködlámpával megajándékozom még és patent lesz. Meg még emelőt és vonószemet is kell vennem, mert gondolom eladás előtt kivették belőle.
Gyári kártyás navit használsz? Android Auto-t neki aztán Google maps vagy Waze és minden menni fog
Run&Ride
Sziasztok páromnak meglett a kiszemelt vágya egy 1,2 Splash. Azt szeretném kérdezni mert a régi tulaj nem tudta pontosan megmondani hogy milyen.olaj menjen bele 7 éves 62 ezer km-és? Eneos 0W20 esetleg? A váltó és fékolaj is érdekelne milyet. Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Eneos Sustinával 5W-30 nem nyúlsz mellé, motorolaj esetén én azt raknám, de ha ragaszkodsz a 0W-20-hoz akkor: ENEOS Premium Ultra 0W-20
Vátóolajnak én a Castrol Syntrax Transaxale-at ajánlanám 75W-90, GL4+.
Fékfolyadék ha jól tudom a gyári ajánlás szerint DOT 4.
Egyébként én ugyanezeket rakatom bele ba az 1,3-as Ignisembe ma van a 105000km-es nagyszervíze!
[ Szerkesztve ]
Igen, egyenlőre csak a gyárit próbáltam, mert a kipróbált 4 usb kábelből egyikkel se tudtam stabil kapcsolatot összehozni. Minden kábel valami korábbi telefonnal jött, ebből 2 még sose volt használva, na ezekkel fel se ismerte. Egy másikkal amint összedugtam már indult is a droid autó, de pár másodperc után eldobta a kapcsolatot és nem tudtam többé összehozni. És a negyedik kábellel is összejött, pár percig még a waze is működött, de utána ezzel is elszállt és bármit csináltam annyit írt hogy csatlakoztassam a telefont. Még megpróbálom a fejen a szoftvert frissíteni, hátha.
Amúgy a fej frissítésnél ki kell a zippet csomagolni?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Mikori navi van rajta? Lehet, hogy frissíteni kéne, de az ugye nem ingyenes. Ha nem akarod frissíteni a gyári navit akkor a rendszert kéne frissíteni ha esetleg nem a legfrissebb lenne rajta, az AA-nak és a Carplaynek működniük kéne. Én gyári navit használok és a legfrissebbet de P+R parkolót még nem kerestem vele, minden mást eddig jól kezelt.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Hogy nézzem meg mikori a navi? Múlt hét csütörtökön vettem át az autót, miért lenne benne régi kártya? Nekem most az említett P+R parkolók lennének a célállomások, de nagyon gáz hogy a többit megtalálja, ezeket meg a térképen se mutatja.
És a fejegység frissítésnél elég ha a zip le van töltve usb-re, vagy ki kell csomagolni és úgy rádugni?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Szia!
Az én Ignisemben most 103000km
van. Mit fognak neked csinálni a
105 ezres szervízen?
Én külön listát szerkesztettem az autószerelőmnek, de hát utánanéztem, mit szoktak feltétlen ilyenkor nézni. És néha nekik is segítség, nem mindig tudják, hogy az adott autótípunál mi is a protokoll. Ez nem tudálékosság, csak szeretek utána jártni a dolgoknak mert szeretem az autómat.
A lista a következő volt:
Suzuki Ignis II(2006) 1.3 benzin M13A 100.5000 km-es nagyszervíz.
Ablaktörlő lapátok cseréje – elől, hátul
Fényszóró polírozás –
gyújtógyertya csere – Iridium, NGK, IFR6J-11
motorolaj csere – Eneos Sustina 5W-30
válóolaj csere – Castrol Syntrans Transaxle GL4+
fékfolyadék csere – DOT4
olajszűrő csere-
fagyálló csere –
pollenszűrő csere -
légszűrő csere –
generátorszíj csere -
légkondi hajtószíj csere –
akkumulátor ellenőrzése-
vízpumpa ellenőrzése-
Lambda szonda ellenőrzése-
fékek ellenőrzése, hátsófék-dob tisztítás, kézifék beállítás-
Mivel sokat járok földúton:
hátsó rugópár+gátlók ellenőrzése
első gátlók+toronyszilentek ellenőrzése
[ Szerkesztve ]
Hogy nézzem meg mikori a navi? - főképernyőn hosszan nyomod a fogaskereket, sokáig kell nyomni, majdnem 30 másodperc. Elvileg ott látod a navi adatait is, persze előtte nézd meg a kártyán is, hátha esetleg rajta van.
Múlt hét csütörtökön vettem át az autót, miért lenne benne régi kártya? - csak, mert nekik még a korábbiból van néhány.
És a fejegység frissítésnél elég ha a zip le van töltve usb-re, vagy ki kell csomagolni és úgy rádugni? - ki kell csomagolni
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Köszi a választ!
Majd írd már meg légyszi hogy ez a tranzakció mennyibe fáj, ha nem gond.
Nekem tegnap ezeket cserélték.
103213km
Olaj:
Eneos premium hyper 5w-30 4L 7453ft
Olajszűrő:
H97W01-HENGST. 1286ft
Levegőszűrő:
E877L-HENGST. 1237ft
Pollenszűrő:
J1348001-NIPPARTS. 915ft
Hosszbordásszíj:
4PK836-CONTINENTAL. 2113ft
Hosszbordásszíj:
4PK810-CONTINENTAL. 2159ft
A kauffernél rendeltem az alkatrészeket.
De még hátra van a gyújtógyertya
Illetve az első futóműben is kell cserélni alkatrészeket, toronycsapágy, lengőkar, kormány összekötő gömbfej. Tehát még gyüjtögetek! 2007/10. Havi Ignis II
Őszintén szólva nem értem, hogy miért nem teszi elérhetővé a suzuki itthon a korábbi modellek kezelési utasítását. A futó modelleké letölthető (még).
Amúgy az eladó nem tudná előtúrni a könyvet hozzá, amit kapott...vagy ő sem az első gazdája?
A neten persze "millió" hely van ahol elvileg elérhető, de az ilyen manual-os oldalak többsége scam, vagy zsákutca.
Az angol suzuki oldalán esetleg lehet próbálkozni, de kell hozzá az autó VIN száma. Persze lehet hogy lecsekkolja, hogy náluk adták-e el és ha nem, akkor nem ad vissza semmit:
https://cars.suzuki.co.uk/owners/using-your-car/owners-handbooks/
Tudom, hogy téged most csak az olaj érdekel, de jobb ha van hozzá egy komplett kezelési utasítás.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.