Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#66001) 2ozzmexy válasza Qtya123 (#65999) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Úristen, mi lesz most!? A forgattyus tengely bele fog verni az olaj tetejebe és cunamit indít el a forgattyushazban... :))

Viccet felreteve nem kell foglalkozni vele, mondjuk a 6mm az tényleg durva, de nagy bajt nem csinál. A K14C motoros Vitara cseremennyisege 3,3 liter szűrővel, ehhez képest a hordós olajból 4,2 litert szamlaznak ki. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#66002) ncc1701 válasza Qtya123 (#65999) üzenetére


ncc1701
veterán

Az 1 deci az nagyon nem 6mm amúgy.

(#66003) pjen válasza 2ozzmexy (#66001) üzenetére


pjen
félisten

Egyszer valahol azt olvastam a főtengely simmering egyáltalán nem örül a túltőltés álltali tulzott olajnyomásnak.

(#66004) simonjoe válasza Qtya123 (#65999) üzenetére


simonjoe
senior tag

Én egy fecskendővel és egy hosszú műanyag csővel le szoktam szívni a felesleget. Ne terhelje a motort a több olaj. A Splash-ba is elméletileg négy lityi kellene, de 3,8-nál már maxon van.

Joe

(#66005) pjen válasza simonjoe (#66004) üzenetére


pjen
félisten

Gondolom a 4 liter a teljesen üres blokkba kell. Én 3,5 litert szoktam önteni, aztán megyek egy kőrt, ha kell még öntök.

[ Szerkesztve ]

(#66006) Gyöször válasza pjen (#66003) üzenetére


Gyöször
senior tag

Hülye volt aki leírta, felejtsd el nyugodtan az egészet. Szimering nem találkozik olajnyomással, de ha mégis, az ígyis úgyis a csúcson van hidegindításkor, amit a végnyomáshatároló szelep vezet le. Tehát ugyan annyi normál, meg kicsit túltöltött olajjal. Az, van, hogy kicsit magasabban áll a szint a tekknyőben. De nem kalimpálnak a hajtókarok az aljáig.
Mondjuk az nekem sem tűnik reálisnak, hogy 1dl=6mm. Az nem lehet, hogy "elfelejtett" szűrőt cserélni a szerelő?
Mexy: Qtyának 1.6 szívó eskrossza van.

[ Szerkesztve ]

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#66007) pjen válasza Gyöször (#66006) üzenetére


pjen
félisten

Igaz, utána olvastam, füstölhet, akár a katalizátorban is kárt tehet, egyéb bajt is okozhat, de az olajnyomást nem emeli. :R :)

(#66008) tacsk0 válasza Qtya123 (#65999) üzenetére


tacsk0
aktív tag

Tömítéseknek nem fog jót tenni... Szívd le ha tudod.

(#66009) dunc válasza Qtya123 (#65999) üzenetére


dunc
nagyúr

Sok az, picit szívj le.

(#66010) Qtya123


Qtya123
őstag

Lecummantok belőle majd a nívón keresztül. Jó amúgy, hogy már egy olajcserét sem bízhat rá az ember másra. Gondolom sietett és nem szórakozott az 1 deci kiméréssel.

Nem márkaszerviz, de Suzuki a fő javítási iránya. A pecsét miatt vittem hozzá, meg azért mert más dolgokat jól megcsinált másik autón. Kérdeztem minek bele az egész, a válasz hogy mindig így csinálja évek óta, mert lényegesen túl kell tölteni ahhoz, hogy probléma legyen. Oké, de szerintem ez akkor sem profi és alapos hozzáállás. Szerintem elengedem a szervizfüzet bélyegzést, úgyis 9 éves az autó, csak eddig szépen vezetve volt és nem akartam megszakítani. Cserélem majd magamnak. Ezt is...

Olajszűrőt cserélt, látok rajta amit vittem. Amúgy szemre mondom a 6 mm-t hogy most pontosan 4,vagy 6, nem tudom. Fél cm körül. Amúgy tuti az van, hogy kb 3.8-nál már maxon van, főleg, ha nem hagyják jól kicsöpögni, ezért a 4-el már max feletti.

IS200-ba 4.2 az előírás, de mindig úgy cseréltem, hogy egy 4 literest öntöttem bele és pont maxon volt.

[ Szerkesztve ]

(#66011) ncc1701 válasza Qtya123 (#66010) üzenetére


ncc1701
veterán

Ember, ha cseréltél már valaha olajat, akkor kb tudnád, h a 6mm az minimum fél liter. :) A szerelőd meg sztem megnézte kb az autónak az üres motorra vonatkozó olajtöltetét, és beleborította azt. Pedig annyi csak 1x kell bele, mikor szárazon feltöltik.
Vagy nem szarozott, beleborította a 4 literes flakont, mert lesz@rta/sietett/jóvanazúgy.

[ Szerkesztve ]

(#66012) 2ozzmexy válasza Gyöször (#66006) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nem is a motorkód volt a lényeg most, hanem hogy erős literrel többet számláznak ki rá, aztán ugye a maradékkal mi lesz? Van aki beleönti, van aki elteszi magának, van aki csak kiszámlázza de a hordóból már csak 3,3-at kér le...

Mondjuk az nem fogja elcsippegetni olyan hamar mint a töltött, ez igaz. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#66013) Qtya123 válasza ncc1701 (#66011) üzenetére


Qtya123
őstag

Mivel sosem töltöttem túl, ezért nem tudom, hogy a max felett hány mm, mennyit jelent. Egy biztos. Volt szűrő cserélve és 4 liter, ami bele került. Sok-sok decivel nem mehetett több bele.

De szopkodás lesz a nívón, meglátjuk, ha leszedek 1 decit, mit mutat a pálca.

[ Szerkesztve ]

(#66014) 2ozzmexy válasza Qtya123 (#66010) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Én úgy szoktam hogy leengedés után csavart vissza és kezdésből beleöntök 3litert kb (látod a kanna oldalán úgy 3/4-ét, öntés előtt akár centivel megmérem), aztán ráindítok hadd szívja meg magát minden ami akarja, leállít, hagyom kihülni, szint megnéz, felöntöm maxra, aztán másnap reggel megint és úgy egy hét múlva is megnézem még egyszer, ez működik a bimmerel is meg a Vitarával is.

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#66015) ncc1701 válasza 2ozzmexy (#66014) üzenetére


ncc1701
veterán

Én meg ismerem az autóimat, ezért tudom, h anya yarisára 3.2L-t kell borítani a nívó maximumhoz, a swiftbe 3.0L-t, az insigniába pedig kerek 4L kell. :)

(#66016) Qtya123 válasza 2ozzmexy (#66014) üzenetére


Qtya123
őstag

A Swiften én meg úgy, hogy a 4 literből ugye mindig marad. A benne maradt szintet egy vonallal megjelölöm a csere előtt az új olaj flakonján és nem kell mérnem, öntögetni, stb, hanem beöntöm a vonalig és maxon van. Majd ezt a flakont elteszem (később sosem kellett ráönteni, nem eszi az olajat) és következő évben ez a flakon lesz a jelölős mérce.

(#66017) Qtya123 válasza ncc1701 (#66011) üzenetére


Qtya123
őstag

Kimentem az autóhoz egy tolómérővel, mert idegesített már... :DDD
Dob a szemem, az amit én jó fél cm-nek mondtam szemre, az tolómérővel 2.5 mm körül van. Így tippem szerint kb nagyon max 2 deci jöhet le a maxig, de nemsokára kiderül, lekapok belőle ma.

De a cső amim van, nem megy le a nívóba, kb felénél megakad, gondolom szűkül, vagy más a forma, ami megvezeti a pálcát, szóval olaj leeresztő csavar csöpögésig lazítás lesz a mutatvány. Ehh, valószínűleg feleslegesen dolgozom vele.

[ Szerkesztve ]

(#66018) dunc válasza Qtya123 (#66017) üzenetére


dunc
nagyúr

Olajbeöntő, fecskendő, és cső rá!

(#66019) tboldi válasza dunc (#66018) üzenetére


tboldi
nagyúr

Onnan nem fog menni. :N

(#66020) ncc1701 válasza Qtya123 (#66017) üzenetére


ncc1701
veterán

Ha 2.5mm, hagyd a fenébe, nem lesz baja attól.

(#66021) ncc1701 válasza dunc (#66018) üzenetére


ncc1701
veterán

Max nívópálcától menne.

(#66022) simonjoe válasza tboldi (#66019) üzenetére


simonjoe
senior tag

1x ott próbáltam, és beleesett a cső!! :W Riadalom, anyázás, verítékezés, nagy nehezen sikerült kihalászni, de az elején csak beljebb piszkáltam. :D

Joe

(#66023) dunc válasza tboldi (#66019) üzenetére


dunc
nagyúr

Vékony gumi csövet lenyomtam, és kiszívtam amennyit kellett. Motormosóval töltötték egyszer túl.

(#66024) tboldi válasza dunc (#66023) üzenetére


tboldi
nagyúr

Le a teknőig? Hogyan? Max. a vezérműtengely(ek) mellől. :D

(#66025) dethroner válasza Qtya123 (#66017) üzenetére


dethroner
veterán

Nívót kihúzod, tisztára törlöd, visszadugod, kihúzod, tisztára törlöd.... Pár százszor megismétled, és akkor jó lesz ;]

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#66026) Qtya123 válasza dethroner (#66025) üzenetére


Qtya123
őstag

Az ötlet nem rossz. Legyen a neve mártogatós olajcsere. :DDD
Amúgy végeztem. 1,2 dl mínusz adta ki a maxot. Szóval lényegében feleslegesen dolgoztam. :B
Plusz a szemmértékemen kívül a memóriámmal is baj van. Mert teljesen elfelejtettem, hogy 1 éve ugyanezen a plusz 1 deci volt a nyűgöm. :U

Szóval szerintem kijelenthető, hogy az 1.6 Crossba, Vitarába mehet a 4 liter, ha egy lusta és kapkodós ember vagy, egyébként meg a precíz a 3.8-3.9 közötti.

[ Szerkesztve ]

(#66027) dunc válasza tboldi (#66024) üzenetére


dunc
nagyúr

Én így szívtam ki. 1-2 dl t.

(#66028) csaba1203


csaba1203
addikt

Sziasztok!
Holnap cserélik a gyári 4 éves gumikat újra..... :D :DD
A kérdésem az lenne, hogy a TPMS szenzorok ugye a gumikhoz vannak tanítva vagyis a jobb első nem mehet bal hátra ha jól tudom.
Valaki erősítsen meg ebben, mert nem biztos, hogy ott tudni fogják.
Suzuki Ignis 2019 amiről szó lenne.

(#66029) burgatshow válasza csaba1203 (#66028) üzenetére


burgatshow
veterán

Barmelyik lehet barhol. Mindegy.

(#66030) 2ozzmexy válasza csaba1203 (#66028) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Elő fordulhat hogy hibát dob, sőt az első pár méteren nyomasertek sem lesz, de el kell vele indulni, pár perc és megtanulja. Téli nyári atszerelesnel szokott havaria lenni vele, ez egy örök téma ha visszaolvasol. (Mondjuk kell egy keveset azt alairom... :DDD )

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#66031) ncc1701 válasza csaba1203 (#66028) üzenetére


ncc1701
veterán

Ahogy a többiek írták. Max 1-200m után meg kell tanulnia a kerekek új elhelyezkedését.

[ Szerkesztve ]

(#66032) csaba1203 válasza ncc1701 (#66031) üzenetére


csaba1203
addikt

Srácok köszönöm mindenkinek a válaszokat, akkor megnyugodtam... :R
Remélem ezek a Nexen-ek jól beválnak és nem repednek szét 4 év után, mint a Dunlop.

(#66033) Brogyi válasza csaba1203 (#66032) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ugye TPMS-t is cserélsz? Úgy tudom elemes az a sz@r. Ha igaz az ki fog merülni. Az nem bír 8-10 évet. Valaki azt írta gumival együtt csere. Persze ha ezermester vagy elemcsere is mehet.

[ Szerkesztve ]

(#66034) blakey válasza Brogyi (#66033) üzenetére


blakey
titán

Ugye TPMS-t is cserélsz? - 4 éves autón még nem kell cserélni, szerintem bírni fogja a 8 évet is, de majd kiderül. Enyémek idén 6 évesek, nem tudom, hogy meddig bírják.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#66035) dethroner válasza 2ozzmexy (#66030) üzenetére


dethroner
veterán

Pedig nem kéne újratanítani, ha a kocsi összepárosodik a szenzorra, attól kezdve bármikor kerül bárhová a kerék, mennie kell egyből. Nálunk a 2 szett gumi cseréjekor egyből mutatja a nyomást, pedig cserélgetve is vannak.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#66036) Qtya123 válasza Brogyi (#66033) üzenetére


Qtya123
őstag

Nekem a 9. évben jár a téli felniken a TPMS. Még bírja, de gondolom már nem sokáig.

(#66037) Vigneau válasza csaba1203 (#66028) üzenetére


Vigneau
félisten

Nekem két garnitúra kerekem van, azokat váltogatom szezononként. Az egyenletes kopás végett oldalanként az elsőkből lesz a hátsó és fordítva. Felrakás után egyből guminyomás ellenőrzés és csak utána adok gyújtást. Meg se mukkan a TPMS lámpa.

Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...

(#66038) 2ozzmexy válasza dethroner (#66035) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nekem sincs gondom, nyomás érték nincs azonnal, picit menni kell, mert csak akkor mér ha forog a kerék (valahol olvastam, vagy itt vagy indexen). Worth Case Scenario-t írtam, volt már akinek gondja volt ezzel szezonális cserekor, minden ősszel és tavasszal örök téma, mint az első fagyok beköszöntével az akku meg a bikazas. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#66039) csaba1203


csaba1203
addikt

Megvolt a csere kiparkoltam mentem 200 m-t és elaludt a figyelmeztető felirat.....
A gumik jók csendesek remélem 5 évet elfutnak majd gond nélkül.

(#66040) Qtya123


Qtya123
őstag

Olaj témához még egy szösszenet/érdekesség.

Ugye, mikor új olaj kerül bele, akkor a pálcán nézve szép átlátszó és mikor letörlöd, akkor a papírzsebkendőn is világos sárga színű foltot hagy. Az ember azt hinné, hogy aranysárga nedű csörgedezik a motorban. De még leengedéskor is a vékony folyó csík szép színű.

Aztán mikor kicsit egybegyűlik, már nem is olyan világos, mint gondolná az ember.
A kép kicsit csalóka, ha normál fényben van, akkor sötétesbarna.
De 50-60 km-es olaj ilyen: [kép]

Mondjuk az az érdekes, hogy a 10-12e km után leengedett olaj sem korom fekete. De valahogy ezt az állapotot hamar eléri, gondolom megszínezni a bent maradt régi olajmaradék. Szűrő cserélve volt természetesen.

[ Szerkesztve ]

(#66041) simonjoe


simonjoe
senior tag

Ma egymás mellett ált a mi Splash-ünk egy másikkal. Azt vettem észre, h a miénk kipufogója fémtiszta, mint egy DPF-es dízelé. Nem így a másiké, tök szutymákos, kormos fekete volt. Vajon mi történhetett szegénnyel?? :F Eszi az olajat, vagy sok a rövd táv vele? Nem értem.

Joe

(#66042) ncc1701 válasza Qtya123 (#66040) üzenetére


ncc1701
veterán

Olajcsere elött mosó adalék a használt olajba... Off dízel insigniámban így csere után 2-3ekm-el is még szép tiszta az olaja.

(#66043) Gyöször válasza ncc1701 (#66042) üzenetére


Gyöször
senior tag

Én nem pártolok semmiféle mosó meg egyéb himihumi adalékokat az olajba.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#66044) Gyöször válasza 2ozzmexy (#66038) üzenetére


Gyöször
senior tag

Worst lesz az :B És nem is wurst, megyek reggelizni

[ Szerkesztve ]

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#66045) Qtya123 válasza Gyöször (#66043) üzenetére


Qtya123
őstag

Én sem vagyok híve. Az utolsó cseppig úgysem tudja az ember kiengedni és nem akarom, hogy bármennyi is benne maradjon a mosó cuccból.
Ha a szelepfedél alatt a vezérlés rész szép tiszta, lerakódás mentes, akkor szerintem nem érdemes használni. De azért meglepett, hogy a minimálisan bent maradó régi töltet hogy meg tudja színezni az újat is.

[ Szerkesztve ]

(#66046) AMD Power válasza ncc1701 (#66011) üzenetére


AMD Power
titán

Én is valami ilyesmire tudok gondolni. :(

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#66047) ncc1701 válasza Gyöször (#66043) üzenetére


ncc1701
veterán

Én sem pártoltam, csak a hatása meggyőzött. :) Eszement sok rittyót hoz ki pluszban.

[ Szerkesztve ]

(#66048) pjen


pjen
félisten

üdv. Voltam gumisnál 4 évszakos ügyben. A sebringet ajánlotta, ismeri, használja valaki? Én még nem is hallottam róla.

(#66049) AMD Power válasza pjen (#66048) üzenetére


AMD Power
titán

Így ebben a formában én sem....

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#66050) tboldi válasza pjen (#66048) üzenetére


tboldi
nagyúr

Gumi és felni topik. ;)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.