- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
-
LOGOUT
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
beers
addikt
Sziasztok!
AHK motor mennyire pénznyelő?
Vagy inkább maradjak az AUY-nál? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
molnarpeter #152696 üzenetére
Rossz indulás, extrém esetben csökkent teljesítmény.
-
lord_devil
tag
Sziasztok!
Nem autóspecifikus, de esetleg tudja valaki, hogy rejtett szelepen az anyát milyen nyomatékkal kell meghúzni? Vagy addig kell húzni, amíg el nem éri a felnit alul? A "profi" gumisnak sikerült olyan jól megszerelni, hogy a szelepnél enged mind a 4. Még jó, hogy megnéztem mielőtt felraktam. Állítólag 3.5nm-el húzták meg, és ellenőrizték is.
Ilyet vettem: [link] -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Lacess #152693 üzenetére
Átlátszó csövet veszel az obiban, meg valami szivattyút, Pl amivel az olajat szokták kiszívni. Lekötöd a tankról jövő csövet a szűrőtől és szívod a naftát. Ha ott nem jön levegő, csak a visszatérő ágból jöhet az injektoroktól, adagolóból.
[link] Szűrő után és szűrő előtt is jött neki a bubi, ki is cserélte a tankban a szívókosarat. Ezt kell neked is megnézned, ezzel ki lehet zárni, hogy honnan jön a levegő.
-
Lacess
tag
válasz
molnarpeter #152692 üzenetére
Most MANN, régen mindig Mahle volt.
Ezt is akkor cseréltem mikor a thermoszelepet, meg a bilincseket, meg a szűrőkosarat a szintjelzővel. Még nem lett volna itt az ideje, csak ki akartam zárni mint lehetőséget. Munez is arra tippelt akkoriban. -
Lacess
tag
válasz
Mágus2 #152689 üzenetére
Résolajcsövek teljesen szárazak, azt már néztem. A réz roppantógyűrűt még meglesem.
Még a szűrő és az adagló közötti csőpárra gondoltam, esetleg ott lehet valami hajszálrepedés a szűrőcserékkor elkerülhetetlen "nyirbálás" miatt. Az jutott eszembe hogy fillérekért veszek bontottan egyet próbára, hogy van-e valami változás. Ha van akkor kiköhögöm az új gyáriért a ~100€-t. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Lacess #152688 üzenetére
A fedél tömítés is tud ilyet, meg az összekötő résolajcsövek az injektorokon, vagy a 3-as injketoron az elosztónál a réz roppantó gyűrű.
Peti198506 Húzd le a 3-as injektorról a csatlakozót és az injektorhoz tartozó csatlakozóban mérd meg az ellenállást a két érintkező között 80...120 Ω között kell lennie.
-
Lacess
tag
válasz
Mágus2 #152662 üzenetére
Így van ahogy Mágus mondja. Ő ment is vele még retkes turbóval, majd ki lett pucolva, csak asszem utána már nem hajtotta meg a következő talin.
Az eredmény egyből érezhető lett. Még annyi hogy én akkor a szívósort meg az egr-t is kipucoltattam. A mester szerint azok még nem voltak vészesek, találkozott már olyan szívósorral amibe egy ceruzát nem tudott beledugni. Szerintem ha már lekerülnek úgy is ezek az alkatrészek akkor érdemes megcsinálni.Nálam a levegős üzemanyagcső ami még mindig megvan, pedig itt megkereshető hogy mennyit szenvedtem vele és miket cseréltem ki. Mégsem lettem előrébb.
Mágus szerinted érdemes lenne már adagolóshoz fordulnom vele? Szar fejszeleptömítés okozhatja ezt? Bár szivárgást nem látok sehol. -
zsolt19900
őstag
válasz
Mágus2 #152662 üzenetére
eeegen jelen
én sem akartam elhinni amit művelt vele a pécsi srác, de takarítás volt meg új bél bele -mert lógott amerre csak lehetett és így meg sem akarta írni ami nagy plusz pont volt felé nézve- és utána kb. mintha kicserélték volna az autót
az előzménye ráadásul az volt, hogy freaghillel nyomtunk egy élő adatos mérést, amiből Mági megállapította, hogy nyúlik az autó mint a rágógumi
így szépen el is ment erre a beavatkozásra az autó és azóta -3 éve van kb. nálam- tökéletesen teszi a dolgát
néha meg van kergetve stb. stb. de nagyon szépen lehet érezni is ill. hallani is egy nagyon gyengéd traktuson, hogy hol dolgozik.... főleg ha úgy váltok akkor még picit fütyül is elváltáskor
szóval ezt érdemes megcsinálni, azt aláírom
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Winchester95 #152685 üzenetére
Simán, hívd fel, ha működő motorból van, alkatrésznek tökéletes lesz.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Winchester95 #152682 üzenetére
Felfőtt, de az a kérdés, hogy miért.
Két oka lehet, a harmadikra inkább ne is gondoljunk.
1. vízpumpa kereke megállt.
2. beszorult a termostat3. hengerfej tömítést átfújta a turbó, amit említettem, hogy nem egészséges a túlynomással padlózni egymás után sokszor.
4. valahol tömítetlenség van, szar a sapka, vagy valamelyik csőnél ereszt még, olyankor felfő, mielőtt jelezne, mert csak nyomás alatt nem kezd bugyogni 100 fokon. Ha nem tartja a nyomást a hűtőkör, akkor felfő.
-
Winchester95
őstag
válasz
Mágus2 #152681 üzenetére
Köszi mindent, neki fogok kezdeni, szerintem.Egy kevés tapasztalatom van, viszont így hogy segítesz sokkal előrébb lettem.
Viszont nagyon el vagyok keseredve, tuti hogy a cooler tájékán az hűtővíz ami lefolyt, szemmel láthatóan.
De az okát nem értem, hogy s miért, továbbá azt sem miért emelkedett meg a hűtővíz szint.
Légtelenítéssel mi lesz a gond?Valami jó módszer rá? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Winchester95 #152675 üzenetére
Ide kell kulcsot gyártani, ezt szokták elb... az amatőrök.
Ha azt nem fogod meg alul, felül elkezded csavarni az anyát és elkezd az egész kicsavarodni a turbóból, de a csövet fogja a kónusz és eltekeri a nyakát.
Nem tudom mennyire vagy tapasztalt szerelő, de ha nem találod fel magad kemény helyzetekben, inkább ne szedd ki a turbót.
De majd légteleníteni lesz érdekes.
-
Morris
veterán
válasz
Winchester95 #152659 üzenetére
.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Winchester95 #152675 üzenetére
Injektorhoz kell egy 17-es villás a csőre, egy 13-as crova a tartó villához, meg egy vilás az injektorra, nem emlékszem a számára, amivel kimozgatod magát az injektort.
Turbót csak akkor vedd le, ha tudod, hogy mit csinálsz. Szívósorhoz 6-os imbusz, EGR csövet kell levenni, az is 6-os imbus. 12-es kulcs megy a turbót a fejhez rögzítő réz anyákhoz, oda hosszú crova kell, meg egy spéci kulcs, levenni a felső olajozó csövet a turbóról. Azt gyártanod kell egy 17-es villásból, mert ellen kell tartani alul az összekötőt, hogy felül a hollenderrel ne csavard el az olajozó csövet. Alul a hollender a kéd fölött 22-es talán, ott is meg kell fogni az összekötőt a hollender alatt.
Ezen kívül nem kell hozzá spéci szerszám. A kipufogónál szokott beleszakadni a csavar a turbóba, ha volt már lent és nem rézanyával rakták vissza, meg az EGR csövénél a két tőcsavar is bele szokott törni.
Biztos, hogy magad akarod szerelni? Ettől csak több kérdést fog felvetni a dolog.
-
adp
őstag
válasz
csoki46 #152677 üzenetére
összefoglalóban ajánlják, de ha éppen te szívod be, hogy elcsesződik akkor qrva nagy a szívás, ellenben a síma TDI 100+ körül javítható, ez több száz ezerbe van, ha külföldi akár a kocsi árát is ráköltheted.... Ezeknél a kocsiknál meg a jó Isten tudja csak hogy voltak használva, karbantartva és mennyi km van benne. na meg tuti bennük van átlag 250-300e km, ahol azért igencsak jöhetnek a dízel bajok
Amúgy van 2,5l TDI is de az sem ajánlott -
Winchester95
őstag
válasz
diablo1984 #152667 üzenetére
Köszönöm!
Injektorhoz kell valami spec szerszám, vagy mivel lehet kiszedni? Ez az első, amit meg fogok csinálni, miután ellenőriztem a collernél lévő olajfolyást.
T4 2.4aab-nél emlékeim szerint nem volt elég egy sima villáskulcs vagy krovafej....Továbbá a turbóhoz kell valami olyan szerszám amiről esetleg nem tudok, vagy amihez nem férek hozzá.
Csillagvillás,Kis/Nagy krova készlet kis/nagy racsnis van.
Nem tudom mi kellhet még ezen kívül.Ha sikeresen kicseréltem az injektort és beindult az autó aknára gurulnék vele és leszedném a turbót.
-
csoki46
senior tag
B5.5. passatnál mennyire kell félnem a 4motion-tól? Mennyire problémásak, fogyasztáson kívül mennyi pluszköltséget jelent? (pdtdi motorral nézem, bár nem hiszem, hogy ez számít)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
diablo1984 #152667 üzenetére
Óóóó, lement az ára, már csak 459 euró.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
diablo1984 #152667 üzenetére
560€ a gyári új turbó, csak nem nálatok.
-
diablo1984
veterán
válasz
Winchester95 #152665 üzenetére
Várdi, unix felejtős szerintem turbó ügyben, vagy bontott, vagy felújított játszik, egy új gyári az autód árának a harmada és lehet még keveset it mondtam, a turbós műhelyekben ha a tiedet leadod, akkor 100 magasságában megáll a történet.
Nagyobb nem belevaló injektorokkal magában csak a gond van, a te autódban most van elég gond magától is! Én első körben az elektronikás injektort bontóból szereznék be, ha a csúcsokat is cserélni kell benne, akkor a bosch szett olyan 40be volt vagy 8 éve, mert ez szerelhető porlasztós ha minden igaz. Az adagolóra is érdemes lenne ránézetni, mert ha az is több anyagot tol be, akkor az is lehet hiba, épp úgy mintha nem tol be semmit!
Ha 110 lovas és megbízható autót akarsz, nem ilyen szopatást, akkor mindenből a belevalót rakatod bele és kész, az ilyen szmókendcsárm hülyeséget meghagyod másnak.
A víz ha nem a tartályból jött, akkor lehet egy csőből vagy bárhonnan más helyről, remélhetőleg nem hengerfejes a masina, mert ha víz megy a hengerbe, az sem szokott öngyulladni....
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Winchester95 #152659 üzenetére
Amikor túltölt a turbó, a tengelyét feszíti a nyomás oldal irányba. Ezért is van a vészmód úgy megírva, hogy maximum 4 másodpercig tolerál 0,2 bar eltérést az elvárttól. Ha sokat van hajtva túlnyomáson, szétkopik a csapágyház a turbón és elkezdi a szívó vagy a kipifogó oldalon ereszteni az olajat. A kipufogó oldali szivárgás nem veszélyes a motorra, de a szívó oldali nagyon veszélyes, mert onnan egyenesen a cooleren keresztül az égéstérbe fogja nyomni az olajat.
Amikor beszorul a turbóban a reguláció, mindig túlynomáson közlekedik az autó, ezért erőtlenebb a kelleténél, lustább, van turbólyuk, de ezt egy laikus nem veszi észre, és vészmódot csak forszírozott menetben fog dobni, mert akkor teljesül a 4 msodperces +0,2 baros szabály.
Amikor tiszta a turbó, könnyen mozognak a regulációs lapátok, alulról szépen húz, nekem az új turbóval 1000 fordulattól húzott az ASV, és nem volt chip. A gyári program tudja, csak jó turbó kell hozzá.
Megvételkor szóltunk, hog ki kell pucolni a turbót, de gondolom ezt valahogy benézted. Pucolás után bár kevesebbet tölt a turbó de az ideális keverék miatt az autó mégis erősebb, pörgősebb, élinkebb.... bárki tud igazolni, aki itt megfogadta a tanácsomat és turbót pucoltatott... Hirtelen Lacess és zsolt1990 ugrott be, ők is alá tudják támasztani, hogy a pontos reguláció az erős motor és jó gázreakció alapja.
-
diablo1984
veterán
válasz
Winchester95 #152659 üzenetére
A coolerbe a turbón át tud jutni!
Ha jutott, akkor a turbód cserés lesz!
nekem is mikor az 1,9 tdi passatban a turbó szabályzás rossz volt, 2 bar-on is töltött a turbo, pedig 0,8-nál el kellett volna engednie a nyomást, de valami szelep a tűzfalon beszart.... -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Winchester95 #152657 üzenetére
Komoly hiba volt ignorálni a vészmódokat és megpróbálni padlógázzal megjavítani.
17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-10 - Positive Deviation - IntermittentEz azt jelenti, hogy túltölt, nem kicsit, hanem kurvásul. 1 bar helyett tud akár 1,7-et is. És az semminek nem tesz jót.
-
Winchester95
őstag
válasz
bitpork #152655 üzenetére
Nekem annyit produkált a turbó hogy letiltott.majd újraindítás után jó lett.
Egyszer mentünk haza, odaléptem neki, és ledobta a turbó csövet ami megy a coolerre.(Szerelő rosszul rakta vissza).
Én visszaraktam jól, de utána is letiltott.Hibakódot is dobott check engine kigyulladt majd elaludt.
Kb 1 hete mentem egy 40km-es szakasz, odaléptem neki kb egy pár km-ig, magassabb 3500as fordulaton.
Azóta eltünt a sárgalámpa, nem tilt le, épp ezt teszteltem ma is.partnak felfelé 3500ig kihuzatva, fasza volt minden, kanyarodtam volna be erre felpörgött majd leállt az autó.
Lenéztem az autó aljára, vmi folyadék volt a földön...
Most ahogy megnéztem valószínű hűtővíz.
Gépet rádugtam ezt a két hibát írta ki.Teker, teker de nem indul.üz.anyag csövek nem levegősek.
Ennyi a történet. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Winchester95 #152642 üzenetére
Két dolog miatt állhatott le. Egyik rosszabb, mint a másik.
Vontasd haza a verdát, vedd le az intercooler alsó csövét, ehhez a jobb elős kereket kell levenni és a kerékjárat belső műanyag borítását. Tegyél alá egy edényt és majd fotózd le, mennyi olaj jött le. Ha ott sok olaj van, azt felkapja a motor és az olajat kezdi égetni a gázolaj helyett. Ilyenkor pörög, mint az őrült.
A G80 maga a 3. Injektor azzal a kábellal. CSak azon van tű emelés érzékelő, de anélkül nem jár a motor. Ez tönkremehetett menet közben is, meg tönkremehetett attól is, hogy kontrolálatlanul pörgött a motor.
Amint kizártuk a runout dolgot, hgy felkapta az olajat, akkor lehet kezdeni vadászni egy 3. injektort, de vigyázat, csak ASV-ből jó.
Az érzékelő hibája miatt állt le, kérdés, hogy mi okozta az érzékelő hibát. Általában túl sok olaj jut a 3. hengerbe és egyszerűen beszorítja a tűt az injektorban, rosszabb esetben ki is lönvi az injektort eltörve a tartó villát.
Ha csak úgy elromlik ez az érzékelő, egyszerűen leáll, nem pörög a hátán. Ezért a gyanú.
Ha felkapta az olajat, akkor kompresszió mérés. Gyenge értékeknél fej le, mert hajlott a hajtókar vagy elrepedt a dugattyú.
Másik teória, hogy megszorult a tű a 3. injektorban és ömlött bele a gázolaj, ami miatt bedobta a hibát és átégette a 3. dugattyút. Ha kicseréled a 3. injektort, ki fog derülni, mert beindul bár 3 hengerrel, de olyan hangja lesz, amit nem akartál hallani a saját motorteredből.
-
válasz
Winchester95 #152654 üzenetére
Csak egy, a szenzoros. Ezt kellene megvizslatni.
Egészen biztos h a turbóval kapcsolatos hibádnak már nincs oka?MOD
A magasnyomású pumpa nem lett levegős? Az üzemanyag csöveid nem vannak megrepedve elöregedve?
-
válasz
Winchester95 #152651 üzenetére
Ha van egy ilyened tesztre otthon akkor holnap mehetsz is vele
-
Winchester95
őstag
Én úgy vagyok vele, az alap hogy magyarországi üzembehelyezésű legyen újkora óta.
Ár szerint jó .
Bár én jó áron vettem nagyon, ehhez ne mérd.
Reális érte.
Ugyan azok voltak, egyedül parkradar és chip nem volt, nem vagyok a híve.
Állapot a döntő tényező. -
Winchester95
őstag
válasz
diablo1984 #152650 üzenetére
Szerintem igen.
Hűtővíz volt a kocsi jobb oldalán a kerék mellett alul és a motortakaró burkolaton is. (Rózsaszín folyadék volt).
És most magasabb a hűtővíz. (Tartályon viszont semmi nem volt).
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Formula-1
- Yettel topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ZIDOO médialejátszók
- További aktív témák...
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ RX 9070 300e/9070XT 340e/4070Ti S 405e/5060Ti 210e/5070 280e/5070Ti 400e/5080 540e
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! MSI B450M R5 4500 32GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest