Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#31501) mohabá 007 válasza Declare (#31496) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Ha lecseréled a hátsó dobot, - nem fogsz elérni teljesítmény növekedést, mert a gyári rendszerben akkora fojtás van, hogy a hátsó dob szinte már semmit nem számít, csak az autód hangja lesz sportosabb.
Tuningal azt akarjuk elérni, hogy a motorból minél gyorsabban és könnyebben távozzon a kipufogó gáz.Ha kipufogó rendszert akarsz tuningolni, érdemes a leömlővel kezdeni, óriási jelentőséggel bír az autód menetteljesítménye szempontjából.
Tuningnál a katalizátort ki szokták hajítani, fojtja a motort, azonban a szabályzott katalizátorokat nem lehet csak úgy leválasztani, mert megnő a fogyasztás, hisz a motor rossz adatokat kap. Érdemes a csöveket is lecserélni, megnövelni az átmérőjüket.

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#31502) Markizmark válasza Declare (#31486) üzenetére


Markizmark
addikt

A gyár elvileg úgy állítja be az autóit, hogy tibeti és hawaii-i légnyomás és hőmérsékleti viszonyok között is tökéletesen működjön. Valami ilyesmit hallottam ... Amikor pedig ilyen módon tuningolnak akkor nem csinálnak mást, mint az adott viszonyokhoz hangolják a motort. Nagyon nem mélyedtem bele sose a témába.
A másik indok pedig az lehet, hogy maradjon az alkatrészekben tartalék. Oké, hogy a váltó elvileg kibír 400-450Nm-t, de lehet, hogy nem addig, mint amikor csak 300-al van tekerve.
Lehet, hogy a hajtókar meg a főtengely, hengerfej + csavarok is kibírják azt a rúgást ami ezzel a növekedéssel jár, de lehet, hogy az sem annyi ideig, mint gyári beállításokkal. Vagy vehetnénk például a turbót is ... Ezek az én gondolataim.

A szívósor pedig lehet, hogy a megnövekedett töltő-nyomás miatt murdelt meg nála. :D

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#31503) gban válasza Markizmark (#31502) üzenetére


gban
Közösségépítő

Csak sejtés, mert ilyet nem szokás mérni tuningnál, de a szigorú károsanyag-kibocsátási szabályok is benne lehetnek a lehetséges okok között.

Postázást nem vállalok.

(#31504) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Asszem, ha a kereskedő legyalulja a sallangot, visszatesz egy gyári középkonzolt, kerékgarnitúrát, meg a turbo felirat megy a p.csába, adnak is érte vagy 600-at: [link]

(#31505) gban válasza zolikaDB (#31504) üzenetére


gban
Közösségépítő

Ennél is a szokásos bepalizás, gyökérség: keveset futott, de nincs megadva hogy mennyit.
Kizárt hogy ha tényleg keveset futott volna, azt ne írná ki számszerűen plusz vevőcsalogatónak.

[ Szerkesztve ]

Postázást nem vállalok.

(#31506) AMD Power


AMD Power
titán

Huszonöt éves az utolsó álom-Opel

Biztos velem van a baj, de ez nekem soha nem volt az álmom. Egyik edzőtársamnak volt. 2.0 benzines.
Ugyan azt mondta mint amit az egyik tesztelő gárda irt ,hogy még új korában sem ment úgy mint kellett volna. :)

[ Szerkesztve ]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#31507) Calogero válasza zolikaDB (#31504) üzenetére


Calogero
addikt

Hát elég sok sallangot le kell róla szedni.... Jah és biztos megkímélt motorja van.... nem neki taposva....

(#31508) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Azért ez már szépet lép, főleg kézi váltósban lehet izgalmas vezetni. -> Signum 3.2

(#31509) AMD Power válasza zolikaDB (#31508) üzenetére


AMD Power
titán

Egyik volt kollégámnak ilyen volt. Sajnos nekem nem volt alkalmam vezetni. De egyszer vitt vele egy körre.... Állat volt. :))

Ez a fekete amit linkeltél kurv* jól néz ki. Főleg a belseje. :K

[ Szerkesztve ]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#31510) Nordik


Nordik
őstag

Az összes B Corsaban lötyögős a váltókar? Nem arról van szó, hogy rossz helyen állna bizonyos sebességekben vagy nem venné szépen a sebességeket, egyszerűen csak ahogy jár a motor rázza. Nem vészes, de jó lenne ha feszesebb lenne. Magasabb fordulaton nem csinálja. Lehet az is, hogy valamelyik motortartó bakom rossz és ezért ilyen? Szerelőm szerint normális, hogy jobban mozog ez a 3 hengeres motor, de néztem neten videókat és ott az ilyenek szinte meg se mozdulnak alapjáraton. :U

(#31511) Rotor82


Rotor82
aktív tag

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem Astra H (2008/12) hangszórókkal kapcsolatban:
Gyárilag milyen teljesítményűek vannak benne (Átmérő/Watt/Ohm)? És érdemes -e kicserélni mind a négyet, a jobb hangzás érdekében és ha igen akkor milyen teljesítményűt ajánlotok? A fejegység gyár CD30 -as.
Köszönöm a válaszokat előre is!

(#31512) trassher


trassher
addikt

Esetleg miskolci tag van itt vagy aki mostanság arra és lenne egy kis ideje megnézni ezt? Nagyon megköszönném. :)

Redmi Note 7

(#31513) gban válasza trassher (#31512) üzenetére


gban
Közösségépítő

Mit takarhat hogy 20%-tól elvihető? :F
Mert ugye tulajdonostól, magánszemélytől, stb.

Postázást nem vállalok.

(#31514) trassher válasza gban (#31513) üzenetére


trassher
addikt

Jó kérdés, bár engem a hiteles rész nem érint. Ha megyek akkor kp-val megyek.

Redmi Note 7

(#31515) Spancer RE válasza trassher (#31512) üzenetére


Spancer RE
aktív tag

Szívesen elmentem volna megnézni, de "Nincs ilyen kódszámú hirdetés a rendszerben!" :F

(#31516) trassher válasza Spancer RE (#31515) üzenetére


trassher
addikt

Köszi de ma láttam hogy már nincs fent. Esélyes hogy elvitték.

Redmi Note 7

(#31517) AMD Power válasza trassher (#31512) üzenetére


AMD Power
titán

Várjuk a többi jelöltet. ;)

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#31518) trassher válasza AMD Power (#31517) üzenetére


trassher
addikt

Ferdehátú, 5 ajtós, 1.4-es benzines kell. Klíma, villanyablak, kp zár, 800K-ig. Ha megnézed ezek alapján 30 darab van fent hahun ha jól emlékszem. :)

Redmi Note 7

(#31519) morist


morist
csendes tag

Helló!
Szerintetek érdemes belemenni egy 10 éves C Vectrába, 1.9 CDTI, 120 LE, óra szerint 202 ekm-rel? Nem tűnik lelakottnak! Állítólag nem régen cseréltek vezérlést, kettős tömegű lendkereket. Mire kell figyelni?

(#31520) diablo1984 válasza morist (#31519) üzenetére


diablo1984
veterán

hajtsd meg hogy hogy megy, az egr hiba is akkor jön elő, fékek, futómű próba(szilentek, kormány, toronycsapágy állapota).

(#31521) morist válasza diablo1984 (#31520) üzenetére


morist
csendes tag

EGR hiba hogyan jelentkezik? (Nem húz, rángat, füstöl?) Futóművet, fékeket, szilenteket meg tudom állapítani, de olvastam, hogy a turbó hiba is húzós lehet. Honnan tudom, ha haldoklik?

(#31522) gban válasza trassher (#31518) üzenetére


gban
Közösségépítő

El. ablak, központi zár utólag is betehető, bónuszként ekkor legalább új.
Vagyis ha ezekkel a feltételekkel nem találsz megfelelőt, érdemes lehet egy olyat is megvenni amiben ezek nincsenek benne, cserébe jó vétel az adott példány.

Postázást nem vállalok.

(#31523) AMD Power válasza morist (#31519) üzenetére


AMD Power
titán

Én csak úgy vennék ilyen dízelt ha tudsz méretni rajta kompresszió vagy veszteségmérést a vétel előtt. :K

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#31524) Declare válasza morist (#31521) üzenetére


Declare
őstag

Ha nincs dizel tapasztalaod, lehet erdemes vinni valakit aki ert hozza.

Hideg motor inditasnal pl füstöt nezd meg hatul. Felnyitott motorhaznal erdemes ugyan csak hideg inditasnal hallgatozni....nyegergö, kerepelö stb "rossz" hangkat keresni.

EGR hiba szerintem sokfele keppen jelentkezhet. Nem egyenletes alapjarat pl, vagy hirtelen intenziv gyorsitasnal megtorpan ilyesmi. Nekem pl ezekböl talan a picit egynetlen alapjarat, de nem mindig es minimalisan, de nekem autopalyan kb 5-600 km utan a kocsi lekorlatozta szerviz üzemmodba magat az elkoszolodott egr miatt....ujrainditas megoldotta, illetva azota "kiegett" es nem volt, de csak igy jöttem ra en is, hogy egr el van valami.

(#31525) Declare válasza Markizmark (#31502) üzenetére


Declare
őstag

Ez logikusnak is tünhet, de valahogy en akkor egy par zazalekos teljesitmeny növekedest tudnek elkepzelni :F

Valahogy akkor is tul sok rizikot erzek benne....de persze lehet, hogy nem gaz :))

(#31501) mohabá 007 : Na ez meg aztan vegkepp nem az en asztalom :)) Ha van egy olyan kocsi, amiben van egy öblös benzines brutal nyomatekkal annak gyönyörü hangja van...de ez a leszedem a fojtast meg a katalizatort es "sport kipufogot" hegesztek a par 10 loerös kocsimra....na ez nekem egy szint a villamos matricaval

(#31526) diablo1984 válasza morist (#31521) üzenetére


diablo1984
veterán

check engine lámpa világít, nem feltétlenül van más tünete! turbó egyértelmű, de ennél az autónál ezek a nagyobb gondok mindig a check engine-nel kezdődnek, itt már mindent érzékel a számítógép!

AMD Power: jó elgondolás, de a 18 éves passatomban sem tudott senki sem kompressziót mérni 5 éve, ezek az injektorosak meg nem úgy jönnek ki, mint anno a porlasztó, ez én c vectrámba is úgy tudták volna kivenni, hogy vissza már 70-80-ból felújított ment volna vissza(/db, jelen esetben 4 a szorzó), mert sérül! anélkül meg hogy mérsz kompressziót? ez teljesen reális elvárás egy eladótól.....

(#31527) Declare válasza diablo1984 (#31526) üzenetére


Declare
őstag

Szerintem ez nem igy van. Ha ez engine check lampa vilait, akkor ott mar valami megadta magat, de jobbara mielött kifullad valami mar van egy csomo tünet. Ceges audi a4 nek is mar lehet hallani a turbon, ha hirtelen visszaengedi az ember a gazt hülye hangot ad....turbo felujitas kell neki, 270k km nel ez nem is meglepö. 5-6 eves A4 audi...semmi lampa nem vilagit sehol.

Vagy nekem az EGR koszolodas. Semmi lampa nem vilagitott 5-600 km en kerszetül...aztan kigyulladt. Ujrainditasnal eltünt, par szaz km ig semmi, aztan kigyulladt.

(#31528) morist válasza diablo1984 (#31526) üzenetére


morist
csendes tag

Elvileg egy ismerős Opeles szerelő adja el, Ő szervizelte régóta, amit leírtam információkat, tőle tudom. Bízom benne, de egy kicsit parázok a dieseltől, de váltani akarok a B-s ről egy fiatalabbra.
Igaz is, valaki már találkozott olyannal, hogy a műszerfalon (B veki) minden műszer nullát mutat, nincs irányjelző, és a rádió sem kap áramot, de a műszerek világítása és a reflektor visszajelzője (ezt tudtam ellenőrizni menet közben) megmarad. Valamilyen kontakthibára gyanakszom.

(#31529) Kecuhun


Kecuhun
senior tag

Meg tudná valaki mondani, hogy egy Opel Astra H 1.7 CDTi (Z17DTH) 2007. 03. hó kombinál hány ezer kilóméterenként illik vezérlést cserélni?

(#31530) Declare válasza Kecuhun (#31529) üzenetére


Declare
őstag

90

Mod: Legalabbis ez a hivatalos allaspont ha jol tudom...remelem nem bizonyitja valaki be, hogy egyebkent 30k km....., mint ahogy hittem a 30 ezres olajcsere periodusnak a gyari utmutats szerint :(((

[ Szerkesztve ]

(#31531) Findzs válasza Kecuhun (#31529) üzenetére


Findzs
addikt

igaz nem 1,7 cdti de nekem anno az 1.4 h astránál 30 ezer km -nél kellett cserélni mert olyan hangja volt már mint egy traktornak (persze a 2 éves garanciából pont kifutottam)

ha nincs hangja és egy jó szerelő szemrevételezés után nem tartja szükségesnek akkor ráér még az

a lánc úgyis fog szólni :))

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#31532) Kecuhun válasza Findzs (#31531) üzenetére


Kecuhun
senior tag

"a lánc úgyis fog szólni"

Milyen láncról beszélsz? Vezérműszíjas az autó.

(#31533) Findzs válasza Kecuhun (#31532) üzenetére


Findzs
addikt

írtam hogy nem 1.7 cdti :U
bocs ha félreérthető voltam

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#31534) Findzs


Findzs
addikt

találkozott már valaki olyannal, hogy elinduláskor a sebbváltót 1-esbe rakva a kuplungot felengedve "beremeg" a motor? korábban nem csinálta

szólt a szerelőm, hogy az első lengéscsillapítók cserések lesznek okozhat az ilyen hibát?
gondolom extrém elhasználódás esetében igen de nekem még annyira nem gáz

inkább a kuplung környékén kell keresni a bajt? kuplungtárcsa? :U
vagy motortartó lenne?

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#31535) adorjant válasza Findzs (#31534) üzenetére


adorjant
senior tag

Ha kopott a kuplung,akkor is szokott ilyesmit csinálni,amikor még hideg a motor,olyankor jobban remeg.

(#31536) Findzs válasza adorjant (#31535) üzenetére


Findzs
addikt

sajnos melegen is csinálja
bár "csak" egy kuplung tárcsa lenne :U

de másban ez nem mutatkozik meg, nem érzem sebb. váltás közben, hogy csúszna
csak elinduláskor van ez a beremegés, ahoz tudom hasonlítani mint mikor kis gázzal akarunk elindulni de nekem nagy gáznál is csinálja
illetve melegen van még olyan, hogy nehezebb kivenni fokozatból a sebbváltót
nem vészesen de érezhetően, de csak ha sokat kell araszolni a kocsival és ilyen nyári meleg idő van

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#31537) gban válasza Findzs (#31536) üzenetére


gban
Közösségépítő

A kuplung mechanikájára tippelnék.

Postázást nem vállalok.

(#31538) Petya25


Petya25
addikt

Kollégám Oktáviájának motorja autópályán 130-nál kigyulladt. Füst be, ők ki és két palack ásványvízzel megmentették ami menthető. Víz elment, minden olajos, tréler.
Szervizben kibontották, hengerfej deformálódott köszörülés, hengereket újrafúrják, dugattyúk megolvadtak csere, vezérműszíj-görgők-vízpumpa csere.
Múlt héten azt mondta, hogy szerinte olyan 200e-ből kijön majd a javítás, erre én: őőőőőő.... hát izé.... Ma jött melóba, 400e-nél tart a számla és még nincs kész...

Egy kicsit elódázott vízpuma csere volt az oka, berágódott és megfőtt a motor, talán ha 30 mp volt az egész történet. Csak azért írtam meg, hogy más okuljon belőle és a párezer forintos halogatást gondolja át, mert kissé több is lehet a vége. Ez igaz a többi márkára is.

Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, bizony!

(#31539) Findzs válasza gban (#31537) üzenetére


Findzs
addikt

köszi :K
holnap elviszem megnézetem

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#31540) lafaty80


lafaty80
őstag

Corsa B 96'-oson a hátső fékek javítása mennyire bonyolult, otthon elvégezhető (kézifék gyatra)?

Cuccaim: https://kit.co/lafaty

(#31541) trassher válasza gban (#31522) üzenetére


trassher
addikt

Már így is kerestem de semmivel sem jobb a helyzet. Árban nincs különbség, akkor minek szopassam még magam azzal hogy rakatok bele elektromos ablakot meg kp zárat? Az is csak idő és pénz. Persze ha előttem lenne egy jó autó és kurblis lenne az ablak akkor nem emiatt hagynám ott.

Redmi Note 7

(#31542) gban válasza trassher (#31541) üzenetére


gban
Közösségépítő

Pont ezt mondom én is, jó autót kell keresni, nem pirosat, kéket, riasztóst, központi zárast, stb. ebben a korban, ebben az árfekvésben.
Megkockáztatom, már a motort se nézném annyira (mármint hogy milyen legyen), azon kívül hogy dízel vagy benzines.
Ha egy gyengébb motoros lenne a jó vétel az állapot miatt, akkor azt venném, és elfogadnám hogy gyengébb.
Tudom, ez nem mindenkinél van így, de hát az a normális hogy nem egyforma a fontossági sorrend mindenkinél.

[ Szerkesztve ]

Postázást nem vállalok.

(#31543) trassher válasza gban (#31542) üzenetére


trassher
addikt

Az eddig olvasottak és ismerős tulajok tapasztalati alapján 1.4-es benzines lenne a nyerő. Az 1.6-ra mindenki azt mondta akinek van/volt hogy szereti az olajat.

Redmi Note 7

(#31544) gban válasza trassher (#31543) üzenetére


gban
Közösségépítő

Olyan van apámnak is, nem rossz.
Nekem is 1.4 de F :B

Postázást nem vállalok.

(#31545) trassher válasza gban (#31544) üzenetére


trassher
addikt

Ha mondjuk trabiról váltanék akkor az F is jó lenne csak annak meg a hátsó sárvédőív rohadás a baja. :)

Redmi Note 7

(#31546) gban válasza trassher (#31545) üzenetére


gban
Közösségépítő

Nálam az még nem rohad (14 éves), ellenben a tankfedél körül igen, meg ahol érte némi sérülés (lakótelepi parkolózsenik, egészen kis korában rossz helyre tett emelő, stb.).
De egyik sem vészes.

Postázást nem vállalok.

(#31547) diablo1984 válasza Findzs (#31536) üzenetére


diablo1984
veterán

nekem akkor csinálta a passatom, mikor a kuplungtárcsa megégett! csak induláskor, váltáskor soha, nem is csúszott, csak remegett induláskor, hidegen kevésbé, melegen jobban.

(#31548) zolikaDB válasza Findzs (#31536) üzenetére


zolikaDB
veterán

Hat igen... Ha nem eleg a gaz, nekem is remeg 1-ben. Mondjuk paromnal nincs gond, o mindig kiporgeti 3000-ig :DDD

(#31549) Markizmark válasza zolikaDB (#31548) üzenetére


Markizmark
addikt

Ugyanezt a remegést csinálta az azóta nyugdíjba küldött hosszú 93-as transitunk. :D Egybe induláskor át akart fordulni a motor, olyanokat rángatott. Nem tudtuk miért ... hétfőn reggel kipihenten semmi baja nem volt.
Aztán az utolsó napokban rájöttünk mi a baja. A sunyi képes pont akkor kihagyni néha amikor indulnánk. Egyszer úgy bukott le, hogy alapjáraton elkezdett rángatózni, mert mindig kimaradt egy égés. Álló helyben olyanokat rángatózott a motor, hogy inkább hátrébb álltam ...

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#31550) AMD Power válasza gban (#31546) üzenetére


AMD Power
titán

Hála Istennek nekem sincs nagyon még sehol. Most ősszel a kezdődő részeket lekezelem. Van gyári Opel festékem hozzá. :K

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.