Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
C14NZ Inline 4 1389 cc 60 hp (45 kW; 61 PS) 103 N·m (76 lb·ft) Single-point fuel injection SOHC 9.4:1
C14SE Inline 4 1389 cc 82 hp (61 kW; 83 PS) 113 N·m (83 lb·ft) Multi-point Fuel Injection SOHC 10.0:1
X14NZ Inline 4 1389 cc 60 hp (45 kW; 61 PS) 103 N·m (76 lb·ft) Single-point Fuel Injection SOHC 9.4:1 -
mephi666
nagyúr
az x14nz már asszem a hengerenkénti befecskendezéses, c14nz még központi injektoros...
lóerőben ez asszem 82 vs 60 az x14nz javára
az óra ugyanaz ránézésre, ismerős szerzett fordulatszámmérőset a sajátjába és kicserélte (azon van még néhány lámpa is pluszba) -> ilyet pontosan
-
mephi666
nagyúr
találtam egy bővebb irományt a vízhőfokról, ami lényegében szakszerűbben leírja, amit én is:
"A GM ezeknél az autóknál (Opel-okra gondolok) a motorhőfok szabályzást "tradicionálisan" úgy oldotta meg, hogy van egy adott tartomány (normális üzemi hőmérséklet, 80-110°C) amin belül ingadozhat a motorhőfok.
Érdekes, hogy a GM más márkáiban ez nem feltétlenül tapasztalható, illetve pl: a Volkswagen csoport tagjai is, a fixen, mondjuk 95°C-ra beállított motorhőfokra "esküsznek" - vagy legalábbis a műszereik ezt mutatják.
Rossz ez az ingadozó szabályzás? Nem feltétlen... sőt, bizonyos esetekben jó is. (nem megy egyfolytában a ventillátor, ami energiát takarít meg és tovább tart a ventillátor is, egyes vélemények szerint a motornak is jót tesz, ha nem konstans a vízhőfok) Az igazi ok a gazdaságosság és környezet védelem táján keresendő. A benzin motorok a lehető legmelegebben járatva produkálják a legjobb mutatókat. Könnyebben reagálnak a gázadásra, jobbak az emissziós értékek. Tehát dugóban araszolva ez a 100°C-os motorhőfok az ideális, viszont mondjuk az autópályán vagy egy versenypályán, ahol a finomszabályzás jelentőssége kisebb, mert úgyis padlót nyom az ember, már mindenki szívesebben látja a mutatót 90 fok környékén. Ezzel a "szabadelvű" szabályzással ez viszonylag jól megvalósítható. Normál esetben a menetszél (+ ventillátor és a megfelelő termosztát) segítségével még nagy terhelésnél is alacsony az OPEL-ek vízhőfoka, városi dugóban ülve pedig feljebb kúszik a mutató.
Pont azok kedvéért mondom el ezeket, akik esetleg más márkákhoz voltak szokva és már meglepődtek ezen. Minden rendben amíg a mutató, a "fekete", üzemi tartományban van.
Sajnos egyik autógyártó (illetve a beszállító) sem "pazarol" túl sok pénzt az analóg műszerek pontosítására. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amíg jól működnek, nem tévednek olyan nagyot.
A motor vezérlő, hacsak nem rossz a hőgomba, pontosan tudja hány fokos a hűtővíz, mi viszont a műszerfalon már csak egy közelítő értéket látunk."Konklúzió:
1., Amíg nem forr a vized (a műszerfali vízhőfokmérő nincs a piros tartományban), addig semmi ok az aggodalomra.
2., A műszerfali óra mutatójának állásából csak nagy vonalakban lehet a hűtőfolyadék hőfokát megsaccolni, az csak arra való hogy lásd, éppen hideg/meleg/normális üzemi hőmérsékletű-e a motorod, de hogy pontosan hány fokos, azt sosem fogod megtudni, és tulajdonképpen minek is? Végülis az előtted levő söröskorsónál is csak annyi a lényeg hogy tele van-e vagy üres, hogy pontosan hány milliliter van benne, azt sztem még sose akarta senki tudni... -
Declare
őstag
válasz
yoleeka #32189 üzenetére
Nekem is pikk pakk felmelegszik, pedig dizel H astra. Szerintem 5-10 km alatt a viznek el kell ernie az üzemmeleg szintet (nalam 90 fokot mutat, ha a menübe bemegyek stabilan kb 5-10 km közötti tavtol).
Bar nekem mar ez gyanus, hogy ennyi opeles irja, hogy 80-85 fok körüli a viz
lehet azoknal a motoroknal az is jo
A vw polo 1.4 motorja, az mondjuk fergeteg, kb 1 km es 90 en all a viz
tök mind1, h -20 vagy +30 fok van
.....hiaba a teljesitmeny az höleadassal jar
(#32191) AMD Power Rajta kell lennie meddig jo. Szerintem ezek evekig jok....gondolj bele mennyi idö telik el szallitas/raktarozas/bolt arukeszlet stb....
-
mephi666
nagyúr
válasz
yoleeka #32189 üzenetére
most végignéztem a nászutas képeinket, amin jól lehet követni, melyik képet mikor, mekkora etap végén készítettük a műszerfalról és c14nz-nél nagyon ritkán volt 90fokon a víz (pl 100-150km után, amikor nagy melegben álltunk le) általában a 90 alatti vonal fölött volt valamivel
gondolom azért van így kialakítva az órán a skála, hogy 70-110 közt ideális (változhat) a hőmérséklet, fölötte piros (forr rendesen), alatta kék (hideg) ...pl itt 134km után (főleg 90-nel, 1-2 településen 50-nel haladva, délelőtt 10:00kor, kb 25 fokban) is alig 82-83 fokos
-
AMD Power
titán
válasz
yoleeka #32189 üzenetére
Lazán el kell érnie. Nekem 5-6km alatt felmegy 90-ra.
Nekem a fos régi 1993 1.9D Cliom volt üzemmeleg 8-10km után.
Motorolajnak meddig van szavatossága, bontatlanul? Ha mondjuk ma veszek egy motorolajat de mondjuk csak fél év múlva töltöm be a kocsiba, az úgy még "jó"?
-
yoleeka
tag
Olvastam mostanában a termosztát gondokról. Tegnap megtettem egy Győr-Sopron távolságot oda-vissza, de nem ment fel a víz hőmérséklet 83-84 fokról, ha Budapestre megyek autópályán akkor lazán beáll 91-92-re aztán csá. Tegnap a közelében sem voltam. Corsa C-ről van szó Z12XE-s motorkóddal. Cseréljek szerintetek, vagy felesleges? Naponta egyhuzamban max 20 km-t megy az autó. Ekkora távolság alatt el kellene érnie a 91-92-t fokot? Szerintem ott nem.
Köszi a választ!
-
AMD Power
titán
válasz
Findzs #32184 üzenetére
Engem sem fenyeget a veszély ,hogy ilyen kaliberű autót egyáltalán az életben fogok tudni venni. Sőt nekem még egy sima H Astra is álom.
Én mondjuk ha már családi gép 6 milka környékéig akkor Opel Mokka,Drive! A 1.4 NET, 103 kW / 140 LE, FWD, 6-sebességes manuális fullos verzió.
-
Declare
őstag
válasz
Findzs #32186 üzenetére
Nem az a kerdes, hogy jol mozgatja e. Persz, jo, nyomatekos. Egyik ismerösöm 1.2 tsi motorja 2 ev alatt többet töltött szerelönel, mint nala, majd mondtak neki, hogy lassan erik egy turbofelujitas es akkor mondta, hogy köszöni szepen, eladta....szegeny ördög, aki megvette
Es ezt most egy olyan ember irja, aki szereti a turbokat
de egy ekkora bodeban egy kis 1.2 turbonak azert van dolga böven, raadasul a fogyasztas is kerdeses lehet.
Egyik haveromnak van ilyen kocsija asszem 1.6 dizellel. Nem rossz, de belül a tipikus keleti desig, ronda kopogo nyekegö müanyaggal. Nem kellene
Uj mazda mazda cx-5 akkor mar.....de nekem a nemet auto marad az etalon
na jo ha 60 eves leszek, akkor a volvo is szoba jöhet
-
Findzs
addikt
nem pont ugyanezt venném csak példának linkeltem, van az biztos más motorral is
de egyébként bevállalnám én ezt a turbós motort is, nem írnak róla rosszakat:
"Nem is szóltunk még a lényegről, hogy a Nissan turbós 1.2-ese alapmotorhoz mérten teljesen elfogadhatóan mozgatja ezt a buci nagy kasztnit. Sőt, a motorerőt nézve élvezetesebben lehet vele autózni, mint a könnyebb és erősebb 1.8-as és papíron 142 lóerős Honda Civic Tourerrel."
"A 115 lóerő és a 190 Nm nyomaték 15 éve még egy 1,8-2,0 liter körüli szívó benzines alapadata volt, ma meg már egy ilyen kisméretű turbós is simán kiszorít ennyit. És akkor is azt írtam, hogy a nyomaték 90 százaléka már 1500-as fordulatnál fellép, azaz városban, ötödikben az 50-es tempónál is élvezhető akár. "
-
deicide
veterán
-
mephi666
nagyúr
válasz
Markizmark #32175 üzenetére
elvileg így, próbálom elképzelni csillogó feketében a tükröt meg bordóban a kocsit és tetszik
...szerintem ilyet venni fogok rövidesen
ui: talán még a karosszériamelóról maradt valamennyi festék is, ami elég lehetne a színre fújáshoz... de végülis nem rossz ilyen feketében: a spoiler is ilyen
-
-
mephi666
nagyúr
válasz
deicide #32169 üzenetére
a hely annak a 280 lónak kell
ui: a fenti felni nekem is jobban tetszik
ui2: azon agyalok, hogy egy pár ilyen tükör hogy mutatna a gépen?
a mostanin látszódik az idő: meg is van az egyik burkolata picit repedve és a tükörlapok szélét is kezdi enni a fene... ez nem lenne drágább, mint egy pár sima/classic tükör és jól néz ki
-
deicide
veterán
válasz
#81556480 #32162 üzenetére
Ennek sajnos csak 2 normális ajtaja van, csomagtartója sem sok. Azt viszont már a mostaninál sem értem, hogy akkor mitől akkora? Mert a J Astra GTC hosszabb, mint a 5 ajtós J és csak kicsivel rövidebb, mint a Sports Tourer
Hol van akkor a hely?
btw: azon gondolkodom, mégiscsak bevállalom a 20" kerekeket, mert a fenti képen látható felni jobban tetszik, mint amit a 19"-hoz adnak:
-
AMD Power
titán
válasz
Markizmark #32164 üzenetére
Erre amúgy amit írtam ez a legjobb videó és válasz egyben. Ennyit számít 15 év biztonsági fejlesztés. A "tank" Volvo 940-t rommá töri a kis *os Renault Modus.
Nah. Akkor képzeld el ,hogy egy új J Astra mit tenne a 850 Volvoval.... rommá törné.
-
adorjant
őstag
válasz
Markizmark #32164 üzenetére
Milyen szépen záródik az ajtó a végén
-
AMD Power
titán
válasz
Markizmark #32164 üzenetére
Ez a 850-re valóban igaz volt.
De ezek a mai autók. Szerintem elég kevés az eltérés már biztonság terén. Nagy volt a fejlődés az elmúlt 15 évben. -
AMD Power
titán
válasz
Markizmark #32161 üzenetére
Megértelek. Én régen nagy Volvo *uzi voltam. Mondjuk ez a kiemelkedően biztonságos mivolta a Volvonak csak régen volt kiemelkedő. Manapság már nincs olyan előnyük a többiekhez képest. De mióta a Geely megvette számomra megszűnt a márka.
-
Markizmark
addikt
válasz
AMD Power #32160 üzenetére
Eleve nem érzem magam biztonságban egy kisautóban. Legyen az 20 éves vagy 1 hónapos, tökmindegy. Az etalon nálam a Volvo.
Az olyan, mint egy tank. Régen is, most is. Nagy, nem gyűrődik. Érdemes megnézni olyan képeket ahol Volvo vs. akármi más csattant. Kivéve a Saab-ok, mert azok is nagyon kemények.
-
AMD Power
titán
válasz
Markizmark #32159 üzenetére
Engem valamiért ezek a nagyon kicsi autók taszítanak. Trendi meg minden, de ebből is egy normális verzió 4.5-5 milka kb. Annyiért már autót is lehet venni.
-
#81556480
törölt tag
Na gyerekek én meg bele kezdtem a nagygenerál & ráncfelvarrásba.
Generál:
-olajcsere, szűrőcsere
-benzinszűrő
-pollenszűrő
-szelepdekli tömítés
-lengéscsillapítók és rugók
- kettő első gumiráncfelvarrás
B2
- csomagtérajtó,
- első lökös
- hátsó lökös
- lámpák
- küszöb spoilerek
- színre fújt kilincsek
-jobb hátsó zár csereMinden kezdeti és folyamatban lévő rozsdásodás megszüntetése.
a küszöb és hátsó kerékjárat találkozásánál mind a két oldalt kivágtam, kihegesztettem, rozsdagátló alapozó majd befújtam.A jobb hátsó kerékjáratnál nagyobb volt a baj:
Volt a kerék felől is probléma:
Ezt nem hegesztettem , de majd leírom a folyamatot a logouton, így láttam célravezetőbbnek a dolgot. Szegecs fogja be a mind a két oldalról alapozóval majd alvázvédővel kezelt lemezt. Közte a varrat tömítőnek nevezett pasztával kitöltöttem a réseket. így teljesen zár.
A képen még csak az alapozott és szegecselt lemez látható.
Majd csinálok egy ilyen kis logoutos írást képekkel, hogy hogyan is néz majd ki egészbe a dolog.
Rengeteg minden van még hátra. Az összes ajtókárpitot lebontani a kilincs cseréhez, majd ha megjöttek a festőtől a cuccok, felépítgetni a lökhárítókat.
Plusz ki kell vezetékelni az első ködlámpákat, mert eddig az sem volt benne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak korrekt áron
- DDR5 16GB 8GB 32GB 4800MHz 5600MHz RAM Több db
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol fejhallgatóval garanciával hibátlan működés
- AKCIÓ! 1350W Thermaltake Toughpower GF3 Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest