Hirdetés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Egy korszak vége
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig II.
- Digitális Állampolgárság Program
- Karácsonyi pofára esés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
3psilon
aktív tag
válasz etnies #149562 üzenetére
Furán hangzik talán, de miután motoroztam 200 km-et, kimerülök, és negyed óra szunya csodákat tesz. Kávéval is pótolható.
Na, még valami eszembe jutott. Bár a motor jó állapotban van, a defekt kérdése ott van. Tavaly vásárolt Michelin Pilot gumik szóval nincsenek lelakva, de hogy lehet erre készülni?! Érdemes vinni tire plugot, sűrített levegőt, ilyesmi? Reális forgatókönyv, hogy ott az út szélén ezt meg tudom csinálni?
Assistance biztosítást ti szoktatok kötni külföldi út esetén? Érdemes előre keresni szervizeket az út mentén?
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz norbert1998 #149548 üzenetére
Köszi neked is, meg mindenki másnak is! Viszünk függőágyat, azt napközben fel lehet tenni valami pihenőhelyen, szunyálni, kajálni, várost nézni stb. A 200-200 km jó ötlet, a tanktáskára meg ránézek jövő héten a bó'tban.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
Hali! Motoros túrára megyünk a Balkánra. Napi 350-400 km (nem autópályán), 3 nap alatt jutunk el Tiranáig.
Még sosem voltunk ilyen többnapos túrán (10 éve motorozom pedig), izgatottan várjukKetten megyünk, 2 kicsi, könnyű utas egy Kawa ER-6F-en. Együtt vagyunk 110 kiló, szóval simán irányítható a motor. Három kérdésem van, amire hátha tudtok valamit mondani.
- Hogy érdemes ekkora napi távokat leküzdeni minimális seggfájás mellett? Bármi tippetek van erre?
- Mit érdemes megnézetni a motoron, vagy készülni vele? Év elején volt szerviz, olajcsere, szelephézag stb. volt. Láncot beállíttatom indulás előtt. Vettem rá oldaltáskát, a tanktáskán vacillálok, az megérheti?
- Ha nagyon bedugul a határátkelő (pl. Tompa, Horgos), motorral ugyanúgy végig lehet előzni a sort, mint bármilyen másik autós sort, ugye?Előre is köszi, sokat segítetek bármilyen tippel!!
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz Topiccsendőr #137639 üzenetére
Ahh ok, szegény asszony 50 kilója túl sok. Van olyan beállítás egyáltalán, hogy ha egyedül megyek, akkor is látok, de ha utassal, akkor sem vakulnak meg a szembejövők? Mert akkor lekapom az idomot és megpróbálom beállítani.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
Sziasztok!
Most az imént jöttem haza Bp-re a 7-esen. Körülbelül minden negyedik autó a pofámba villogott, mert azt hitték, távolságival megyek!
Próbálok koncentrálni, így is becsillannak a fények, kevesebb a látótér, asszony is maradjon egy darabban hátul, erre rámvillognak. Én meg néha vissza, csak, hogy értsék, nem távolságival mentem.
Ennyire rossz a tompítottam beállítása? Megérkezvén, mikor megálltam, átszaladtam az utca túloldalára, hogy tényleg vakít-e, de semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Nem gyenge a fénye, de nem vakító szerintem.Tudom, hogy nem a világ legkifinomultabb lámpája (Kawasaki ER-6F, új Osram Nightbreaker izzó)... de tényleg az én készülékemben van a hiba, vagy az autósok ilyen intoleránsak?
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz 3psilon #135940 üzenetére
Kicsit necrobump, de sikerült megjavítanom az Alpine MotoSafe Tour füldugóimat. A gond épp azzal volt, hogy lyukas, van egy pici luk rajta. Ez csak a beszéd- és motorzajt hivatott beengedni, a szélzajt nem; illetve segít, hogy ne érezzük nyomottnak a viselését. Na, nem tudom, hogy a fülem miatt, gyári hiba miatt, vagy miért, de bement rajta a szélzaj, meg úgy igazából minden zajból túl sok.
Betapasztottam a lukakat két pici darab Blu Tack-kel (ami ugye mindenre is jó), és láss csodát! Pont úgy működött, ahogy elvárnám. Így már jó: kényelmesebb a szivacsosnál, annyira nem nyomott érzés, a motor hangját jobban hallani, a szélzaj nem fülsüketítő 120-as tempónál sem, és berakni is könnyebb.
Na mindegy, köszönöm a segítő hsz-eket, nem gondoltam volna, hogy végül ez oldja meg.
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
Sziasztok! Vettem egy Alpine MotoSafe Tour füldugót, mert mindenhol jókat írtak róla.
Mentem vele 2x1-2 órát (közben próbáltam igazgatni, többféleképp behelyezni), és azt tapasztalom, hogy nagyságrendekkel rosszabb, mint egy sima, filléres, memóriahabos füldugó. A szélzaj hangos, a fülem becseng utána, megálláskor szédelgek pár percig. Egyszóval, mintha túrót nem érne.
Oké, szélzaj az van, mert egy idomos Kawasaki ER6F-em van, ami a sisakra hordja a szelet, egy olcsó MT Thunder sisakkal. Na, de a sima füldugó ezzel megbirkózik, a drága hiperszuper Alpine füldugó meg nem?
Tudomásom szerint átlagos a hallójáratom kiképzése agybadugós fülesből is a közepes méret megfelel.
Tanácstalan vagyok, hogy mit tegyek, ez gyártási hiba, vagy velem van valami baj? Ez így ablakon kidobott pénz volt.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz Bogyó bá' #108720 üzenetére
Oh igen. Ez ER5-nek sem volt erős első fékje (más szóval, kezdőbarátabb ), azt is ha elkezdtem két ujjal húzni, közben át kellett váltani négyre, ha olyan fékezés volt. Az ER6 dupla tárcsájánál már 2 ujj is elég.
Bár a Safetys oktatók szerint alapból 4 ujjal kéne mindig fékezni.
Tegnap meg kellett a fék mert az Alkotás úton kis híján rám húzta a kormányt az egyik kanyarodni vágyó jómadár, miközben mentem lefelé a buszsávban. Szerencsére én ezt már előre sejtettem a mozgásából, de hol élnek ezek?!
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz Ferdzsoo #108695 üzenetére
Lehet röhörészni, de az oktatók CB1100-akon nyomják ugyanazokat a gyakorlatokat. Ami 250 kg alsó hangon. Én meg lassan 4 éve nyomom így a fel-leszállást.
Egyébként más is van a tanfolyamon, további okoskodás előtt érdemes legörgetni.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz Topiccsendőr #108689 üzenetére
Felszallni, leszallni?
Jol olvastam?Igen. A japán stílust tanítják, mikor is megfogod a kormányt, eltekered jobbra, első fék behúz, felállítod a motort függőlegesbe, felrúgod a sztendert, és ráülsz, mint egy biciklire. Ideális esetben a jobb lábaddal először a lábtartóra lépsz. Leszálláskor fordítva.
Ennek a módszernek az az előnye, hogy egyrészt a sztendert nem felejted el (bár erre van védelem a motorokban), másrészt bármilyen terepen fel tudsz szállni, mert még véletlenül sem ásod el a sztendert a súlyoddal a kavicsban, és a jobb lábaddal garantáltan nem fogsz gödörbe sem lépni.
Leszálláskor mivel előbb szállsz le, és utána dobod ki a sztendert, megint csak véletlenül sem rakod bele semmibe, ellenőrizni tudod a helyet.
Mivel 170 cm vagyok és a súlyom se sok, ezért nekem ez könnyebb, mint ráülni, és félig lábujjhegyről szenvedni függőlegesbe a motort. Azt csak akkor, ha jobbról kell fölszállni.
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz 3psilon #108667 üzenetére
Update, a jobb hátsó index volt zárlatos. Az OK, hogy nem volt gyári (gondolom egyszer valaki lerakta a motort és cserélni kellett), de ilyen Mekk mester munkát még nem láttam. Valaki nem tudom, elveszejtette a csatlakozó egyik felét, és közvetlen a kiálló izékre (fülekre) rakta rá a a két vezetéket. Az egyik zsugorozva volt, kikopott, zárlat.
Legalább megtanultam leszedni az idomot (alatta is próbáltam csatlakozókat debugolni), következő lépés a 3-4000 közti "BZZZZ" rezonancia megszüntetése lesz egy csomag szivacsos öntapadós szalaggal...
Ha már mekk mester munka...
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz zgospel #108684 üzenetére
Motorból meg turbós Hayabusát vegyél. Vagy Kawa H2R. Lemaradt a \s jelzés!
Így garantáltan feltekerheted magad az első fára!
Viccet félretéve, amit melegen ajánlok, azok a kiegészítő tréningek pl. Safety Hungary. Az alap tréning minden fillért megér: hogy kell felszállni, leszállni, kanyarodni, fékezni, lerakott motort felállítani; extra szlalom, elkerülés stb. gyakorlatok.
Én nullkilométeresen, rögtön jogsi után mentem (motort kapsz) és nagyon sokat adott. Ez persze nem garantál balesetmentes életet (a saját és mások szélsőséges hülyeségétől semmi nem véd meg), de talán segít. Továbbá vannak könyvek és weboldalak is.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz HoaryFox #108603 üzenetére
Meg kell nézni, biztos van rajta azonosító, azt összevetve kb. bármelyik alkatrész boltba be lehet szerezni szvsz.
Kiderült, valószínűleg zárlatos. Kiszedtem az indexrelét, multiméter csatlakozóra rádug, és az indexkapcsoló mindkét nem semleges állásában visít az érintkezésjelző (ellenállásra meg nullát mér).
Mivel a relé elvileg sorban van bekötve az áramkörbe a lámpák meg az akksi közé, ezért nem kéne ott érintkeznie, hanem valamilyen ellenállást vagy feszültséget kéne gondolom mérnem.
Van ötletetek, hol lehet zárlatos, vagy hogy miként érdemes ezt megkeresni? Az áramkör itt található.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
A 2006-os Kawasaki ER6F-emen egyszercsak megszunt mukodni az index. Az elakadasjelzo is. A visszajelzo feny sem eg. Minden mas lampa OK.
A biztositek ki volt egve, de a tartalekra cserelve sem volt jo.
A rele lehet a ludas? Ezek speci gyari cuccok vagy autosboltban kaphatok?
Koszi!
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
Sziasztok! Motor vásárlást tervezek. Egy Kawa ER6F-et néztem ki. Sajna Miskolcon van, szóval csak úgy nem tudok személyesen elugrani megnézni.
A képeken nincs rendszám - így ezt ide nem posztolom -, de magánban elkértem az eladótól és lekérdeztem a jármű adatait. A lényeg, hogy most van benne 33.000 km, 2012-ben volt 29.000 - a tulaj mondta, hogy neki pár éve csak a garázsban áll, és a számok is ezt mutatják.
A sokat motorozó kollégákat kérdem, ha 2006-os, akkor milyen használattal jön össze 6 év alatt 29.000 km? Simán?
A másik, hogy 2014-ben volt egy színváltozás, amikor is soron kívül vitték műszakiztatni. Előtte szürke volt, most fekete. A tulajt még nem kérdeztem ki, hogy ez mi, de mivel azóta a nyilvántartás szerint nem volt eredetiségvizsgálaton, ezért ezt a mostani tulaj kellett, hogy csináltassa - amit telefonban sajnos nem említett.
A színváltoztatást (első, hátsó idom, tank stb.) azt átfestéssel is lehet (+ új matricák vásárlása), vagy ilyenkor új idomokat kell venni?
Emellett ír fél évet 2015 környékén, amikor "forgalomból kivont" volt, ezt mikor szokták csinálni? (Ha jól tudom, fél évre ideiglenesen lehet kérni)
Én nyilván csak azt szeretném kideríteni így látatlanban, hogy van-e bármi, amiről tudnom kéne, és mikor utána kérdezek, szeretnék felkészült lenni.
Köszi a segítséget.
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz tboldi #98348 üzenetére
Köszi a választ. Hát igen, nemcsak nem élmény 1 hengerrel menni, nyilván ez aszimmetrikus terhelést is jelent a tengelyeknek stb., nem erre tervezték.
Most várok még 1 napot (lásd lent), aztán ha úgy sem megy, szerelő.Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz Geresics #98346 üzenetére
Megijesztesz, de köszi a választ.
Ma még mindig nem ment, benyúltam a gyújtógyertyákhoz, és az egyiknél tényleg állt benne a víz. Ilyen kis ülékben vannak eldugva, aminek az oldalán van egy luk, de még így is úgy néz ki felgyűlt a víz.
Érzésre mintha körbe lenne nyomva szilóval vagy valami hasonlóval, de lehet, hogy nem tökéletes a dolog. Más alkatrész hibáját meg kizárnám - mindig eső után jön elő ez a hiba.
Első körben zsepivel felitattam a nedvességet, meg belefújtam egy adag WD-40-et, fórumokon utánanézve az segíthet a nedvességkiszorító hatása miatt. Holnapig várok, hogy száradjon.
Legrosszabb esetben leszigeteltetem, csak macerás szervizelni az ER-5-öt, le kell kapni hozzá a tankot stb.
Amit mondasz - remélhetőleg nem kerül benzin az olajba, de elvileg ez nem történhet meg a hengerek működési elvének köszönhetően. Akárhogy is, úgyis 1-2 héten belül megyek az idei olajcserére.
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
Sziasztok!
Szokott olyat az ER-5-öm csinálni, hogy eső után egy darabig elmegy az egyik henger. Gondolom beázik a gyújtógyertya vagy ilyesmi. Aztán elindulok vele, egy idő után elkezd "rángatni" (ahogy bekapcsol a rossz henger gyújtása), majd utána megy jól.
Na most, ma rettenetesen eláztam reggel én is meg a motor is. Ez eddig oké, de most végig egy hengerrel jöttem haza, néha egy-egy szikra erejéig tért csak magához (ami jó, mert legalább nem lett elárasztva a henger üzemanyaggal...). Nyomatéka nincs, az alapjárat mer kezd okés lenni, na de na....
Menjek még majd vele pár kört? Vagy érheti valami komolyabb károsodás a vasat?
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
Na, update, elvittem a Cribmoto-s srácokhoz, <1 óra alatt pöpecül megcsinálták kb. 5000 Ft-ért. Egy szabad szemmel nem is látható kis luk volt. Luk megkeres, gumi le, befoltoz, vissza.
Ehhez még talán valamilyen belefújós cucc is jó lett volna 1500 Ft-ért, de azt nem tartottam volna 100% megoldásnak (plusz centírozást elronthatja?), na meg tudtommal következő gumicserekor is jött volna az anyázás.
Következő lépés az önindító felújíttatása lesz...
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
Sziasztok! Lassú defektet kaptam. Éjjel még a Citadelláról tekintettük meg a kilátást, reggelre le volt eresztve az első gumi. Felfújtam, olyan 6 óra alatt megint leeresztett.
Új, tavaly vett, keveset futott Dunlop Arrowmax gumi egyébként.
Külsérelmi nyomot nem találtam, de nem tudom mit keressek, ami ilyet okozhat. Esni nem estem vele. (Tehát a felninek nincs baja)
Mit javasoltok? Irány a gumis? Vagy próbálkozzak valami belefújós javítós sprével, mondván a gumis is ugyanezt tenné?
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz takacsbotond #87950 üzenetére
Cribmoto. Nem "ganyolos Pista" szinten olcsok, inkabb piaci atlagar. Nagyon normalisak es cserebe szamonkerheto a munkajuk.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
-
3psilon
aktív tag
Tanuljatok a hibámból.
Ebben a kanyarban mentem Tótvázsony felé.
A bokortól nem látni rendesen az ívet, a jobb oldalon elmenő út szöge pedig csalóka az út lejtése miatt. Tábla sehol, pedig a környéken ennél kevésbé éles kanyarokat is kitábláznak (sebességkorlátozás, figyelmeztetés stb.). És ez még nem lakott terület.
Pedig idefele már eljöttem, és emlékeztem, hogy ez éles kanyar volt, csak ott fölfelé mentem külső íven. Bár erre emlékezvén lassítottam, sajnos rosszul választottam meg a kanyar bemenetét. Pontosabban, túl gyorsan mentem ahhoz a bemeneti ponthoz - ott, ahol elkezdtem a kanyarral foglalkozni, már rég bedőlve, íven kellett volna lennem. A kanyar csalóka, mert a bokor mögött kezd el igazán élesen kanyarodni, de az erről az oldalról közvetlenül nem látszott.
Átsodródtam a szembesávba.
A probléma az volt, hogy szembejött egy autó. Szerencsére - és ez volt az isteni szerencse - még messzebb volt. Pánik. Beszitált az eleje, pont úgy, mint ebben a videóban. Eszembe jutottak a videóban látottak, rájöttem, hogy miattam szitál, mert ellenkormányoznom kéne, csak a pánikreakcióm nem ez volt, hanem az ellenkezője. Stabilizáltam a motort, de még mindig a szembesávban voltam (a kanyarban).
Utolsó előtti pillanatban rájöttem, hogy most vagy elkapom a bal első lámpáját és ütközök, vagy cselekszem. Jobb térdemet ösztönösen leengedtem, fenekemet félig lecsúsztattam, és ahogy tudtam, a jobb kormányt előrenyomva ledöntöttem a motort. Ilyen intenzív mozdulatot nem csináltam még, de szerencsére bejött.
Meg az is bejött, hogy az autós észnél volt. Gondolom, tudta, hogy ez egy gázos kanyar, és sejtette, hogy én ezt most nagyon benéztem. Valamennyire lelassított (valamennyire...), és lehúzódott, talán még egy kicsit a padkára is ráment.
Végül talán fél-egy méterre suhanhattunk el egymás mellett. Ahogy az őrangyalom is fölöttem...
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz Kolondrum #87850 üzenetére
Egyáltalán van olyan motor amit így kell tankolni, és nem "kézzel"?
(Állandóan eszembe juttatod ernőt, folyton azon filózok, megéri-e gyűjteni egy er5->er6 upgradere, de eddig mindig meggyőztem magam, hogy nem, mert túl drága)
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz 3psilon #87813 üzenetére
Szerk. szerk. DE!
Megnéztem a biztosítási feltételeket. A "várható futásteljesítmény" belföldön és külföldön szerint van egy szorzó, ami az alapdíjhoz képest 0,65 (<5000 km) és 3,4 (>100000 km, külföldön és belföldön) változik.
Az a gyanúm, hogy ez a szorzó "1" volt, és lecsökkent 0,65-re az adatok megadásával.
Verdikt: ha a biztosítód kéri, add meg, mert motorral ez a szorzó nagy kedvezményt ad.
Egyébként érdekes, a táblázat jobban bünteti a hazai km-eket, mint a külföldieket. Vajon miért? Mert itthon annyival veszélyesebb? Vagy mert külföldi kár esetén szinte lehetetlen a károsult félnek az itthoni biztosítón bevasalni a dolgot?
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
Tavaly kárt okoztam a motorommal. (Hátulról koccanás, autó lökhárító csere, hivatalosan 300.000 Ft kár, a gyakorlatban volt az 150.000 is.)
Jött az értesítő a biztosítótól, hogy hamarosan lejár a biztosítás, valamivel többet kell fizetni. Mondom, jó, még így sem túl drága.Rámegyek az Allianz honlapjára, hogy módosítanám a szerződést, nem félévente, hanem évente fizetnék, mert nincs kedvem szenvedni vele, és még mindig kevesebb, mint mondjuk egy márkás cipő valamely bevásárlóközpontban.
Újrakalkulálta a díjat, és kidobta, hogy olcsóbb lett, mint amit az értesítőben küldtek, sőt, olcsóbb lett, mint tavaly, pedig romlott a besorolásom.
Ez mégis, hogy a fenébe lehet? Nem hiszem, hogy az felezte volna le a díjat, hogy félévesről éves fizetésre váltottam...
Szerk. megvan az egyetlen különbség:
"Tájékoztatjuk, hogy a következő biztosítási időszakra kalkulált díjat jelentősen befolyásoló információ a nyilvántartásunkból hiányzik
vagy hibás. Amennyiben a hiányzó vagy hibás adatokat a szerződés évfordulójának napjáig bejelenti, a fenti díj megváltozhat. Az Ön
szerződése esetében ezek az adat(ok) a következő(k):
- Várható éves futásteljesítmény Magyarországon: ismeretlen
- Várható éves futásteljesítmény külföldön: ismeretlen
- A járművet vezető személyek száma: ismeretlen"Ezeket megadtam - ennyit számítana? Furcsa, előző évben nem kérték.
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
-
3psilon
aktív tag
Sziasztok!
2001-es Kawasaki ER-5-ömhöz vennék LED-es irányjelzőket. Néha le-leraktam a motort (nem firtatnám, nem nagy esések, inkább szarvashibák, lásd itt ) és a gyárikak repedtek, töröttek stb., és egyébként se csúcsminőségűek.
Azt néztem, hogy sok LED-es index kapható, relé is szabványos, de csak kevés E betűs. Utánaolvasva láttam, hogy elméletben csak E betűs (jóbáhagyási jellel rendelkező) lámpát lehet felszerelni. Igaz ez? Ki nézi? A műszaki vizsgáztató, a rendőr?
Köszi!
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz Bogyó bá' #83212 üzenetére
Hú, ez de baró, túra-ER-5! Láthatóan jó állapotban van! És bármi gáz van vele, alkatrész az van hozzá bőven.
Mondjuk a rendőr a 25 kW-ot nem fogja elhinni ha látott már motort életében, de én közel két éve motorozom rendszeresen, és még sosem állítottak meg. Az ER-5 nem egy feltűnő motor.
@freelanced Igazából azt döntsd el, hogyan szeretnél motorozni. Nekem "A korlátlan" jogsim van, de hosszabb távon sem érzem, hogy ennél az 500-as, 50 ló körüli kategóriánál nagyobb kellene. (Max. újabb, finomabb kivitelben.)
Városba bőven elég, sőt, oda egy 250-es is megfelelő. Ez a méret még mozgékony és keveset eszik. A nagyobbal nehezen manőverezel és többet zabál.
A naked motorok szélvédelme nulla, egy ilyen ER-5 is ilyen. 90-100 fölött már nagyon tépked a szél, kapaszkodni kell, 100-150 km-nél messzebbre menni vele már inkább kényelmetlen tapasztalatom szerint, pedig motorikusan bírná. Autópályát messziről érdemes elkerülni.
Hosszú távon az álmom, hogy két motorom lesz, egy 125-ös városi kamikaze motor, és egy 600-as túramotor hosszabb utakra, amin a nő és a csomagok is kényelmesen elférnek.
Sokat elmond, hogy eddig összesen talán kétszer adtam nyélgázt ezen az 500-ason. Ott a teljesítmény, ha előzni kell országúton, emelkedőn, de normál közlekedés során nemigen használom ki. Akkor minek a nagyobb? Ezt gondold át, mert vehetsz nagyobb ménest, csak minek, ha nem versenyezni, hanem közlekedni akarsz. Főleg, ha kezdő vagy (ez nem biztos).
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz V.Stryker #83203 üzenetére
Segítek, az én 2001-es ER-5-ösöm 37 kW/49 LE - szerintem van olyan fojtott változat, ami 35 kW-nak van bejegyezve. (Nekem "A" jogsim van.)
Az ER6-os upgraderől természetesen álmodozom (Majd ha nem rakom le kéthavonta a motort "megcsúszott a kitámasztó a parkolóban" jeligével) , az nagyobb kategória, de abból is van a gyártói specifikáció szerint fojtott verzió. Csak minek.
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz TommyNagz #83189 üzenetére
Köszi! Aztaqva. Hihetetlen, hogy paraszt módon vezetnek, és még nekik áll följebb. Még szerencse, hogy nem lett nagy zakó vagy sérülés belőle.
Mondjuk szerencséjük volt, hogy visszajöttek a károkozók. Sisakkamera nélkül is a rendőrség 1 napon belül megtalálta volna őket.
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
Igen. Megy a fröcsögés, pedig semmit nem tudunk.
Csak azért, mert Hayabusa, még mehetett 50-nel. Csak azért, mert 50-nel csapta el a gyalogost, még kettétörhette a gerincét. Csak azért, mert ennyivel ment be a járdára, még leszedhette a motoros lábát egy villanyoszlop.
Persze lehet, hogy százzal ment. Majd kiderül...
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #83147 üzenetére
[link] én is ezt lesem.
Viszont egyelőre semmilyen részletet nem tudunk.Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
Kezdő motoros kérdés: hanyas szintű puttóság kerékpársávban húzni végig az álló kocsisor mellett?
(Vö. Kiskörút reggeli vagy esti csúcsforgalomban)Szerk. nyilván lassan... tudom, hogy nem szabályos, de sok minden nem szabályos, amit egy motoros simán megcsinál. Attól még nem feltétlen veszélyes. De tahóság-e?
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz Topiccsendőr #56760 üzenetére
Hát megvolt rá az esély, hogy a blokkban van a hiba, szerencsére nem.
A kitekeredett csavar bedarálta a szabadonfutóra erősített lánckereket. Telement az egész fémforgáccsal. Még szerencse, hogy a motor megállt, és nem tudtam tovább menni, így a forgács nem kezdett el keringeni az olajban.
Szerk. a szerelőt nem hibáztattam, pontosan tudtam, hogy nem lát bele a blokkba. Kérdés, megér-e több tízezer forintot szétszedetni a motort vásárlás után?
Egyébként nem fogok bontottat beépíteni, ennyi szívás éppen elég volt.
Nem tudni, mitől lazult ki a csavar. Lehet, hogy buherálták, és bénán szerelték össze, vagy más.
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz 3psilon #56085 üzenetére
Megvan a hiba! (Végre.)
Még személyesen is megnézem, de az önindító szabadonfutója szállt el. Egy csavar kitekeredett és bedarálta az egészet. (+ szelephézag rossz volt, amit beállítottak)
Most az a kérdés, mire cseréljek. Nyilván a szerelő azt mondja, hogy ne bontottat tegyek bele, ami megint elromolhat, és 60k a gyári új.
(Kawa ER-5 2001)
Kérdés, van-e utángyártott, megéri-e azt használni stb.
Ma megyek és megnézem a motort szétszedett állapotban.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz Daywalker #56087 üzenetére
Kawa ER-5, 2001, 46.000 km.
Azt mondta, hogy "90%, hogy kuplungkosár, de van egy kis esély, hogy pl. vezérműtengely csapágy (nem biztos, hogy pont ezt mondta) vagy egyéb belső alkatrész". Nyilván nem tudhatta, mondta is, hogy ehhez szét kéne szedni. Nem mondta, hogy olyan durva, hogy ne vegyem meg... én vállaltam a kockázatot. Nekem az jött le, hogy a használt motoroknál szinte mindegyiknél van valami hasonló, de tekintve, hogy az előző tulaj ezzel tényleg járt, gondoltam, szezon végéig csak nem esik darabjaira. Tévedtem.
Másrészt, ezen kívül a motor nagyon jó állapotban volt, nem volt törve-zúzva, minden más alkatrésze teljesen okés, megkímélt állapotú volt.
Utánanéztem, jogilag szinte semmi esély erre, hogy ráverjem. Azt kéne bizonyítani egy hosszú és drága perben, hogy
1) a hiba már fennállt, amikor eladta nekem a vasat
2) tudott róla (!!)
A kettő együtt gyakorlatilag esélytelen. Csak a nem létező korrektségére számíthatok, hogy esetleg beszáll a szervizdíjba.[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz 3psilon #55708 üzenetére
Megvettem a motort, sztori következik.
Szerelővel vettem meg, megnézte. Kicsit kopogott a motor hidegen. Már mikor megkérdezte, az eladó rátámadt, hogy "mit gondol a szerelő, hiszen ő laikus, nem ért hozzá, neki ez a rendes motorhang, tehát a motornak semmi baja".
"Jó", néztünk, láttuk, hogy nem átverni akar, csak simán lobbanékony és nem ért hozzá. Mondta a szerelő, hogy nagy valószínűséggel a kuplungban kell majd cserélni valamit, de úgy nézett ki, ez nem kritikus hiba.Motor megvesz, városban próbálgat. Négy nappal a vásárlás után először mentem ki a városból, Bp-ről. Tatabányánál az 1-es úton, 80-as tempónál minden előjel nélkül egyszer csak nagy csattanás a motorból, érzem, hogy "motorfékez", lehúzódtam, fék. Szerencsére senki nem volt a közelben, biztonságosan megúsztam a manővert.
Motor leállt, nem indult, az indítómotor nem vagy alig tudta a hengert mozgatni.
Még jó, hogy kértem assistance-ot a kötelező mellé.
Blokkhiba 160 km-rel a vásárlás után.Eladóval többszöri vita telefonon. Kooperatívan közelítettem meg a témát, de bedurrant az agya.
Semmilyen felelősséget nem hajlandó vállalni, ő hibátlan motort adott el, és egyébként sem ért hozzá, hagyjam békén, mert ő értékrendet képvisel, és felkavarta, de felhívta az ő szerelőjét, aki (látatlanban!) megmondta, hogy biztos nem a dugattyúval van a hiba, így most már megnyugodott, többet ne hívjam.Megj. egyébként nekem az jött le, hogy tényleg nem vert át, csak rettenetesen primitív módon gondolkodik. Ráadásul állítása szerint ő mindig csak városban használta a motort abban a két szezonban, sose vitte ki a városból.
Egyelőre várunk egy hetet meg több tízezer forintot, amíg szétszedik a blokkot, és kiderítik, mi szállt el.
Így vegyen az ember első motort.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
Sziasztok, első motornak ezt a vasat néztem ki:
Szerintetek reális ez a kilométer (46.000) és ár (400.000)? (Szerintem kb. az, de sok tapasztalatom nincs.)
El akarjuk vinni szerelőhöz mindenesetre. De az eladó azt mondja, hogy nem fogja engedni, hogy a szerelő szétszedje. Én főleg a blokk állapotára vagyok kíváncsi, mert a többi az teljesen rendben van. Ahhoz mit csinál a szerelő, hogy megmondja?
Kicsit furán alacsony volt az alapjárat - 1000 alatt/körül, de ez ugye változtatható, és mintha lomhán reagált volna a gázadásra. De előtte zsír új CBF500-asokon ültem a Safety Hungary pályán, ami meg nyilván sokkal jobb...
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- HP notebook topic
- Gitáros topic
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Windows 10
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- További aktív témák...
- Noblechairs HERO Black/Platinum White gamer szék
- Állítható magasságú, motoros asztalláb - Gyerekzár + ütközésvédelem - 2 év magyar garancia! POSTA!
- Teljesen Új Bontatlan Amazon Echo Spot (2024) Okos hangszóró - Fekete - bolti ár 35+
- Eladó Moulinex compact chef elektromos grill sütő
- Kültèri profi kamera
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest