Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
előfordul
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
mumtaz
senior tag
Valami hasonló lesz a Speedfightommal.
Eddig, ahogyan számoltam 140-be volt a felújítás a vételárral együtt, miután megvettem és ebben nincs benne az idén márciusi és az azóta eltelt idő, amiben ugye benne van az új vízpumpa 18-ért, a hengerszett 23-ért, a csapágy és szimering szett 8500-ért. És utóbbiakból elmentem 1500 km-t. Köszönöm, nem kérem még egyszer. Szerettem a dögöt, mert próbált helytállni, de akkor sem. Viszont megtanított egy csomó mindenre és élveztem menni vele és jó is volt néha bütykölészni, de akkor is sok. Fájó szívvel fogok megválni tőle tényleg.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
mumtaz
senior tag
Ma reggel mértem egy GPS sebességet. Óra szerint 70-nél gps-el 64,7km/h. Nem is csal sokat. Viszont 75 volt a vége óra szerint. Nem is rossz ahhoz képest, hogy a motor nem tökéletes. Ha bemelegszik, akkor kevésbé hajlamos kihagyni a felsőbb fordulatszámokon, de az alapjárat akkor is ingadozik.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
üszök
őstag
Nem tudja valaki,hogy Malaguti F15-re milyen méretű szíj kell pontosan? 3 féle méretet látok. 738x16.5, 751x16.5, 747x16.5. Nem tudom melyik kell.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Redneck
veterán
Az tényleg lehetséges hogy a kapcsoló hiba miatt folyamatosan világító féklámpa merítette le az akksim? A generátor pedig nem tudta ellensúlyozni.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
ludsimon
veterán
Ott valami a kapcsolásban nem kerek ha leveszed a gyújtást és akkor is világít...
Gyakorlatilag izzónak nem szabad világítania ha nincs ráadva a gyújtás.
De ha úgy érted, hogy járó motornál úgy viszont a generátornak vinnie kell a világítást + a töltést, szóval nincs összefüggésben a merülés.
Komoly problémákat vázolsz fel. Ha nem értesz az elektronikájához szerintem vidd el egy márkaszervizbe, ott lehet azonnal tudják mi a probléma, lehet csak a féklámpa kapcsoló ragadt be, de az is lehet valami zárlat okozza.
[ Szerkesztve ]
undefined
Redneck
veterán
Gyújtáson világított folyamatosan. Lehet generátor, a kapcsoló, vagy tényleg megdöglött az akksi.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
horvathkrisz
addikt
Mondjatok meg, miert fuldoklik az nrg, miutan bemelegszik a motor? Ha frissen tankolok bele, nem csinalja!
ludsimon
veterán
Takarítsd ki a karbit (ha karbis), tankot mosd át, és szűrőt tegyél a benzincsőre és imádkozz, hogy megoldódjon a probléma.
[ Szerkesztve ]
undefined
horvathkrisz
addikt
Injektoros.
Hogyan mossam at a tankot? Szedjem darabokra?
ludsimon
veterán
Próbából tegyél rá akkor rézszűrős benzinszűrőt, de az ultimate megoldás az lenne ha a tankot is kimosnád.
Lehúzod a benzincsövet, leszívod, majd tiszta benzinnel megpróbálod kilötykölni, esetleg kimosni.
undefined
horvathkrisz
addikt
Ok, meg fogom csinalni, de azt nem ertem hogy miert csak melegen fuldoklik? Mi koze van a homersekletnek a tankhoz?
ludsimon
veterán
Az előbb mondtad, hogy mikor rátankolsz friss tankkal nem csinálja.
undefined
Irtad mar a multkor is, hogy problemas melegen es hogy tavaly is csinalta. Elso korben akkor nezd meg a gyertyat, irtad, hogy miota megvetted nem foglalkoztal vele. Uzemanyag rendszernel esetleg probald ki azt, hogy mikor elkezdi a cirkuszt, kosd le a tankrol es kulon csovel, uvegbol, vagy injekcios fecskendobol taplald.
horvathkrisz
addikt
Igen, a gyertyat meg megprobalom, a gyertyapipat kipucoltam, az nem segitett.
Ludsimon: igen, ha ratankolok aznap jo, masnapra nem. Lehet leül a kosz es azt kezdi el felszivattyuzni.
Mindenesetre gyertya csere lesz elsonek.
Azert az injektorosnal biztosan meg van szurve az a benzin, masreszt az hidegen is fullasztana, nem csak melegen, de ezt csak en gondolom, nem feltetlen igaz.
horvathkrisz
addikt
De az a rohadt furcsa, hogy rátankolásnál kimehetek vele a világból, aztán ha áll egy napot, 10 perc motorozás után fuldoklik + világít a check engine lámpa. És csak gázadásra, egyenletesen haladva nem csinálja. Mintha nem kapna elegendő üzemanyagot. Megőrülök milyen hiba lehet ez...
Ja, és érdekes módon dombnak felfelé, terhelve még extrémebb a helyzet.
Lehet az injektor dogledezik, vagy a rosseb tudja, ez a gond az injektorosokkal.
Bogyó bá'
nagyúr
Szerintem jól látod, nem kap elegendő benyát: nézd csak át azt a tankot, benzincsöveket, az esetleges szűrőket, és tisztítsd ki őket, még ha nagy munka is.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
horvathkrisz
addikt
Az lesz. De elotte meg megcsinalok egy valamit:
Ledugok a tankba egy slagot, aztan belefujok, hogy felkeveredjen mint tankolaskor. Ha ezutan nem jon elo a hiba, akkor egyertelmuen kosz...
Most nem tudok megint ratankolni, mert tele van, de ezt mar amugy is tobbszor eljatszottam.
Gondolom erzekenyebb lehet a koszra az injektor mint a karbi...
ludsimon
veterán
karbi ugyanúgy érzékeny. Tégy bele egy rézszűrővel ellátott benzinszűrőt ha nem bírod kitisztítani a benzintankot.
De amúgy is jól jön egy szűrő, mert az esetlegesen beesett koszt megszűri.
[ Szerkesztve ]
undefined
Bogyó bá'
nagyúr
Most tavasszal én is így jártam a Csótánnyal, pedig 2 éve is ki volt mosva a tankja: 1/3 tank alatt kitartott nyélgázzal elkezdett fulladozni, mert a szűrők (nagyon spéci van a tankban is meg a benzincsapban is) nem engedtek át elég benzint, leesett az úszószint. Megállás, 2 perc pihi, és megint vagy 5 km-ig lehetett nyelezni, utána újra fulladozott. Tele tankolva mindig megszűnt a hiba, tehát nem a tank szellőzésével volt a baj.Teljes tanktakarítás (nagynyomású mosót, majd tiszta benzint is bevetve), kiszerelt szűrők gondos elmosása megoldotta a problémát. Sok trutyi volt benne, pedig soha nem szoktam tartalékra (1,5 liter) kapcsolva járni, de mégis így jártam...
(#60421) ludsimon: nem az volt a gond hogy a trutyi a karbiba került, hanem egyszerűen nem volt elegendő az átfolyó (karbikba befolyó) mennyiség.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
mumtaz
senior tag
Ne akarj már a nagynyomású csőre szűrőt rakatni Vele. Szerinted, miért nem rakatnak rá? Mert nem bírja.
Ezért van csak a tankban szűrő.
horvathkrisz: Könnyen lehet egyébként hőmérséklet jeladó. Vagy több hiba egyszerre. Ha ég a lámpa, legalább van valami támpont. Ki kéne olvasni a hibakódot. Kevés benzinre nem dob hibakódot. Ha keveset kap, akkor fulladozhat, de ezt az ecu nem tudja, ezért hibakódot sem dob rá. Legfeljebb akkor venné észre, hogy nem stimmel valami, ha lenne lambdaszonda, de az 2T-nél nincsen. Tehát, ha hibakódot dob, akkor az inkább elektromos hiba lesz, mert az ECU csak azt képes figyelni. Bár van, amelyiken a benzinnyomást is nézi. Mosd át a tankot.
Milyen mociról is beszélünk?
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Den
veterán
Van benne egy nagyon finom szűrő. Szinte minden robeszben van, általában a benzincsap tankbanxúló részén. Az injektorosokban különösen finom van, hogy védje a befecskendező rendszert a kosztól. Azaz bármi kosz van a benzinben, az a tankban marad. Ez felgyűlhet annyira, hogy a szűrőn nem megy át elég nafta. Nekük karbissal volt ilyen, a tankot kimostuk, és ilyen sűrű szmötyi volt az alján.
www.simson4t.hu
mumtaz
senior tag
Ma reggel csináltam egy pici videót az alapjáratról, illetve egy kicsit emelt fordulatról:
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
horvathkrisz
addikt
Jo reggelt Sracok! Eloszor is koszi mindenkinek a segito hozzaallast.
Valoszinu van logika abban amit mondasz, mert ha igy van, akkor semmi koze az uzemi homerseklethez, hanem valoszinu addig megy problemamentesen, amig van benzin a csoben, ezert lehet a 10 perc problemamentes mukodes!
Ma leszedem a deklit, aztan nezem a benzincsoveket. Amugy uzemanyagszivattyus a gep, mert lent van a tank.
Valaki kerdezte a tipusat, 2008-as Piaggio NRG, vizhutes, injektor.
mumtaz
senior tag
Én kérdeztem. Szivattyú az injektor miatt van. A csövekkel nem hinném, hogy gond van. Mosd át a tankot.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
mumtaz
senior tag
Nem tudom, hogy egyeznek-e a Purejet rendszerek, de itt egy Runner leírása, amiben benne van, hogyan lehet kivillogni a hibakódot: [link]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
horvathkrisz
addikt
Ezt figyuzzátok: rádugtunk egy csövet a tank kiömlőjéhez, megfújtuk párszor nyitott tanksapkával. Azóta meg se röccen. Szinte biztos hogy ott van a dugulás.
ludsimon
veterán
eltaláltam.
undefined
Bogyó bá'
nagyúr
Nagy levegőt vesz, szétszerel és kimos. Utána megint egy néhány évig jónak kellene lennie.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
A 22. kerületben ingyen tuningot osztogatnak a Shell benzinkúton!
Váltós motorom van, fura volt, hogy 4-ben húzatva nem érte el a 60-t, pedig úgy rémlett régen 60-nál raktam fel ötbe. Idővel a motor kopására fogtam az egészet. Tegnap este jöttem rá, mikor messziről nézegettem a motort. A hátsó kerék lapos volt, nem látványosan, de látszódott
Benzinkúton fújtam a hátsó kerékbe, mindössze 1bar nyomás volt benne, felfújtam 3bárra. Azóta 10-15km/h-val nőtt a végsebességem És természetesen 60 fölé megy a sebességmérő mostmár 4-ben
Ezt hívják ingyentuningnak.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
horvathkrisz
addikt
Ámen!
Ludsimon es tobbiek, koszi a segitseget!
Nektek is nehezebben indul a gép ebben a melegben?
Rárúgok 1et egyből beindul forog 3at és leáll. Gyújtás le, rugdosás 3-4x majd mintha mi sem történt volna beindul... Elpárologna a benya a karbiból? Vagy mi az ég? Ezt csak olyan 8 óra állás után játssza...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
ludsimon
veterán
Nem jól beállított karbi.
Nekem mióta tökéletesen be van lőve a karbi azóta szivatót se kell húznom.
Sőt, rálehelek egyet és beáll egyforma fordulatra, nem esik vissza.
Fater kocsija tegnap meg nem akart beindulni. Dízeles 1.8 TD, adni kéne neki egy kis Xado-t mert melegben kurvára nem akar beindulni csak pörgeti a motort. 1-2 bar kompresszió lehet hozna annyit, hogy ne csak hidegen induljon be könnyen hanem melegen is.
undefined
Nekem mióta tökéletesen be van lőve a karbi azóta szivatót se kell húznom.
Eppen ebbol latszik, hogy nincs jol belove. Szerinted a szivato akkor csak a rosszul belott karburatorokra kell?
[ Szerkesztve ]
ludsimon
veterán
nem, de az alapjárat ha dús abból baj sose lehet ha elengeded hirtelen a gázt mikor 8300at pörög legalább nem olyan kínzás mintha több levegőt kapna és kevesebb üzemanyagot.
Nekem mikor 1 teljes fordulattal kijjebb volt a levegőcsavar, akkor mikor ilyen 8300 rpm-ről hirtelen visszaengedtem a gázt apró hangot hallottam, nem tudom körbeírni milyet, de mintha túl szárazon forgott volna a tűgörgő és érdekes hangot adott ki.
És jelzem, 1 fordulatról beszélünk!
Azóta 1x nem halottam azt a hangot.
[ Szerkesztve ]
undefined
Mi lenne abban kinzas, ha elengeded a gazt 8300-nal?
szerk: eppen emiatt jobb a kulon olajzas, mert az mindig a fordulatnak megfelelo mennyiseget adagolja. Szoval edes mindegy, hogy mennyi benzint kap.
Mondjuk hogy te kattanasokat hallassz 8300-nal, az inkabb a Delta cimu musorba valo, mint ide.
[ Szerkesztve ]
Pete55555
addikt
Láttál már te karbit szétszedve ?
(#60438) Lauda
szerk: eppen emiatt jobb a kulon olajzas, mert az mindig a fordulatnak megfelelo mennyiseget adagolja. Szoval edes mindegy, hogy mennyi benzint kap.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
ludsimon
veterán
mi?
Manuálisan bovden huzatja a gázkarral, ha nem adsz gázt pontosan ugyanannyi olajat kap mintha be lenne keverve a benzinbe.
Hallottál arról, hogy a mid-race, high-end tunner robiknál keverik a pontosabb adagolás érdekében?
undefined
Bilux
veterán
Peugeot jetforce C-tech kapott egy malosi multivart 9gr görgőkkel volt csomagolva illetve fehér rugó
Beraktam hát hogy is mondjam nem pörgi ki magát a drága. Gyárilag 8gr görgők vannak benne
Mit lenne érdemes belerakni? Gyári kipu 50-es
Ne feledd: amatőrök építették Noé bárkáját - profik a Titanicot!
#68036352
törölt tag
Sziasztok!
Egy 50-es Piaggo Sferan körülbelül milyen összeg lehet a kihajtás csere? Azt mondja a tulaj ledarálta a fogaskereket. Nagy vonalakban mennyibe kerülne az alkatrész illetve a munkadij?
mumtaz
senior tag
A pontos árat nem tudnám megmondani, de az a vicces, hogy boltokban főleg a tuningra mennek rá é
S inkább hosszabb áttételt lehet kapni, mint gyárit. Bár átlag 15 és 30 ezer között. Gyári gépnél nem biztos, hogy jó ötlet a hosszabb áttétel.
Mellesleg hogyan tudta ledarálni? Nem volt benne olaj?
Bilux: én az enyémbe - bár ez TSDI - nem is tudom, milyen görgő ment bele. Asszem 8g-os és nehéz. Még a speedfightomból kivett erősebb kontraszttal is nagyob nehezen vált vissza. A gyorsulásnál meg van némi fordulat esés. Szerintem a C-TECH erősebb a TSDI-nél.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
#68036352
törölt tag
Nekem semmi tuning motyó nem kell, jó a gyári is akár bontott is, nyilván minél olcsóbban. Melóba járósnak lenne... Nem tudom hogy sikerül neki
mumtaz
senior tag
Szerintem tényleg bontottat keress inkább.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
#68036352
törölt tag
Az a baj abszolút nem értek a robogókhoz, csak az autókhoz, és fogalmam sincs mit is keressek igazából
Másik kérdés, tudom nehéz ügy, de max 50ezer forintig, munkába járásra mi az ajánlott? Nem érdekel hogy szép vagy nem, meg ilyesmi, csak menjen és ne essen szét alattam.
Bogyó bá'
nagyúr
Nem akarlak elkeseríteni, de amikor egy új (de nem kínai) 50 köbcis robogó 500 ezer körül kezdődik a boltban, akkor szerinted mit kapsz 50 ezer forintért? Széthajtott romot, szopórollert...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Redneck
veterán
Sajnos igaz amit a kolléga ír. És nem rollerezni fogsz vele hanem sz*pni.
100-150 között találhatsz használhatót.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
#68036352
törölt tag
Én másképp látom, vagy valószínűleg más az elképzelésünk Akkor úgy mondom, hogy nem érdekel ha szar, ha megy. Jó pár ismerős jár ilyenekkel, liberty, typhoon, jog, dio, ilyesmik, egyik se volt több 50-60ezernél. Csak azt hittem van valami best buy ebben a kategóriában, a robogók régi swiftje vagy ilyesmi.