Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#60201) Den válasza Redneck (#60198) üzenetére


Den
veterán

Most vettünk egy dr hengerszettet, szemre elég minőséginek tűnik, és árban is kb malossi szint volt.

www.simson4t.hu

(#60202) Redneck válasza Den (#60201) üzenetére


Redneck
veterán

Köszönöm srácok, akkor nincs mitől tartanom. Szeretnék 75-80 papírért Airsalt csak azt a szintet nem tudom megfizetni. Gagyit nem szeretnék.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#60203) Den válasza dzso22 (#60153) üzenetére


Den
veterán

Fagyasztó sprét hol és milyet veszel? Mert vagy két hete rákerestem, és csak szemölcshöz valókat találtam.

www.simson4t.hu

(#60204) body007 válasza Den (#60203) üzenetére


body007
addikt

pl.: Fagyasztó spray Motip000591 400ml

ez olcsóbb:

Fagyasztó spay 150ml Pharmadoct

jah, mert csak 150 ml :B

de van drágább is :D

loctite fagyasztó,lazító spray 400ml

[ Szerkesztve ]

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#60205) Dj.Mike


Dj.Mike
senior tag

Hello. Érdekes kérdésem lenne. Vettem egy teljesen új kuplungot a mocira amibe át lett tève a régiből a kèk kontrasztrugó és a közepes kisrugók. A régi kuplungpofák már kopottak voltak azért is kellett a csere. Csakhogy miután bele lettek téve a dolgok az újba azóta túl korán nyit és melegen 40nél többet teher alatt nem megy. A kopott kuplunggal meg jó volt. Valami ötlet?

(#60206) Den válasza Dj.Mike (#60205) üzenetére


Den
veterán

Gondolom a kopott pofák és a harang között nagyobb volt a hézag ezért nagyobb fordulaton érte csak el a harangot. Az új meg valszeg csak egy kicsit mozdul, és már érintkezik/fog.

www.simson4t.hu

(#60207) Den válasza body007 (#60204) üzenetére


Den
veterán

Thx. a loctite ára mellbe vágott de az első elfogadható.

www.simson4t.hu

(#60208) mumtaz válasza ludsimon (#60197) üzenetére


mumtaz
senior tag

Azt megértem, hogy nem akarod kidobni, de miért nem akkor informálódtál, amikor még nem lötykölted össze?
Komolyan csak mentél a minőség után és saját kútfőből vettél racing olajat, mert azt gondoltad, hogy azzal biztos jobb lesz/jobban fog menni a moci?

Akkor kellett volna kérdezni, nem most "vakarni a fejed". Tedd félre azt a Xado-val kevert olajat.
Vagy várjunk csak. Ez egy újabb adag Xado?

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#60209) Dj.Mike válasza Den (#60206) üzenetére


Dj.Mike
senior tag

Akkor várjam meg míg bekopik? Vagy mit lehetne tenni? Vègsebesség viszont sokat javult.

(#60210) ludsimon válasza mumtaz (#60208) üzenetére


ludsimon
veterán

A francokat, elhasználom!
Mondtam, hogy van~ 100ml olaj a flakonban, meg a tartályba bekeverve 5L benzin..
Jövőhét után már az új Xado olajjal kevert benzinnel megyek.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#60211) Csillag01


Csillag01
aktív tag

Hello

Atszeretnem huzni a robogom uleset feherre!
Vki vmi linket tudna dobni ahol anyagot lehet hozza kapni ami a vizet,napfenyt birja?

[ Szerkesztve ]

Asus Rog Phone 6

(#60212) dzso22 válasza Dj.Mike (#60209) üzenetére


dzso22
senior tag

Csúszott is a kuplungod nem csak kopott volt. Át kell hangolni az egész variátort.

A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!

(#60213) Csillag01


Csillag01
aktív tag

Hello

Vennek jo allapotu 21 pwk karbit, stage6 drag race piros legszurot,nrg oldaltamaszt, gianelli shot v4-et piaggiora!

Vagy cserebe van pigis malossi vl11 membran,stage6 gyorsgazkar,feher teloemelo,stage6 benzinszint mero mini lcd,doppler forgathato szivocsonk stb

[ Szerkesztve ]

Asus Rog Phone 6

(#60214) Dj.Mike válasza dzso22 (#60212) üzenetére


Dj.Mike
senior tag

Raktam rá vadiúj variátorszettet is 4 grammos görgőkkel. Csak az a fura hogy a kopott kuplunggal meg jó volt a mostani rugókkal illetve görgőkkel. Mit javasolsz hol kezdjem?

(#60215) qpakcovboy


qpakcovboy
őstag

Sziasztok!

Van egy 2011-es Gilera nexus 300 robogóm. A napokban fel-fel villant a motorhiba visszajelző lámpa, ma már folyamatosan világít.
A hétvégén átnéztem, olaj, légszűrők, hűtővÍz rendben. Alapjárat stabil, nincs dadogás, fulladás.

Ma véletlenül észrevettem, hogy alapjáraton is 15 V-al tölt, ezért arra gondoltam, hogy a fesszabályzó mehetett tönkre. Csináltam róla egy rövid videót, hogy mit is művel.

Találkozott már valaki ilyen problémával? Ha "csak" fesszabályzó, akkor azt szerintem ki tudom cserélni én is, csak az alkatrészt kell beszereznem.

Előre is köszönöm a tanácsokat!

(#60216) kcsa válasza qpakcovboy (#60215) üzenetére


kcsa
veterán

Piaggio feszszabályzók így szoktak megdögleni, cserével javítható. Arra figyelj hogy ne kínait rendelj ebay-ről, hanem gyári eredetit.

(#60217) qpakcovboy válasza kcsa (#60216) üzenetére


qpakcovboy
őstag

És mennyire egészséges így használni a motort? Csak mert ezzel mennék beszerezni az alkatrészt.

Találtam 20 000 Ft- ért is, de van gyári 30 000 Ft-ért. Nem olcsó mulatság...

(#60218) kcsa válasza qpakcovboy (#60217) üzenetére


kcsa
veterán

Akkut hamar taccsra vághatja, meg akár mást is, az izzók a legfilléresebb tételek, de számítógép se szereti.

Javaslom az olasz ebayt, én anno onnan rendeltem, itthoni ár feléért gyárit. Persze ez azt jelenti hogy egy-két hét amíg megkapod.

RMS-t inkább ne :)

[ Szerkesztve ]

(#60219) -Mosquito-


-Mosquito-
őstag

Aki megy annak gatyát fel.. ;] [link]

qpakcovboy:

Amit linkeltél fesszabályzó teljesen jó árban van,az itthoni viszonylathoz képest. Viszont RMS ami hm hm.. Van rá garancia akkor vedd meg. Máshol.. [link] , gyári [link] és a másik véglet :DDD [link] Egyébként ha nem sos akkor javítható,csak az időbe telik.

[ Szerkesztve ]

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#60220) qpakcovboy válasza -Mosquito- (#60219) üzenetére


qpakcovboy
őstag

27-ért találtak nekem gyárit, szerintem azt az utat választom. Minden esetre köszönöm a gyors segítséget és válaszokat.

Elvileg holnap át tudom venni az újat, de ma még mennem kell kb 50-60 kilométert így, remélem ki fogja bírni.

(#60221) Lauda válasza qpakcovboy (#60220) üzenetére


Lauda
félisten

Vagy megpukkanik a computer. :U

(#60222) -Mosquito- válasza qpakcovboy (#60220) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Kössél be egy plusz fogyasztót izzót/bármit. Van szivar gyújtod használd,töltsél valamit. Nézd át a vezetéket,biztit,aksi sarukat majd pucold meg,ha megvan az új fesszabályzó. Ebben savas aksi van? Ha igen (a kis rohadék a túltöltés miatt el/felforralja) nézzél rá,nézd meg elektrolit szintet. Fogyott öntsd fel desztillált vízzel.

Lauda:

Az ritka illetve olyanról még nem olvastam. Aksit,injektort nyírja ki,kábeleket/biztosítékokat olvaszt/égnek meg. Erdélyből túltöltessél ~650km jöttem haza,túlélte.

[ Szerkesztve ]

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#60223) qpakcovboy válasza -Mosquito- (#60222) üzenetére


qpakcovboy
őstag

Van szivargyújtó, majd töltöm a telefont addig. Illetve új zselés aksi van benne, de csak a mai napot kell kibírnia.

(#60224) dzso22 válasza Dj.Mike (#60214) üzenetére


dzso22
senior tag

Első körben hézagolás. Úgy állítsd be a szíjat hogy éppen ne érjen hozzá a csapszeghez. Utána a variátor görgőit kell cserélgetni könyebbre ill. Nehezebbre a megfelelő kapcsolási fordulatszám eléréséhez. Ha mindez megvan utána jön a kuplung rugók cseréje, hogy az indulás is jó legyen. Vagy puhább vagy erősebb fog kelleni,de majd adja magát.

A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!

(#60225) body007 válasza dzso22 (#60224) üzenetére


body007
addikt

Milyen csapszeg? Hol van ott csapszeg?

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#60226) Lauda válasza body007 (#60225) üzenetére


Lauda
félisten

Jobb szelso.

(#60227) Micsurin


Micsurin
nagyúr

Gondoltam egy offot azért lehet , meg lett a kresz , 74 pont , elsőre , holnap első rutin (CG125-el lesz elvileg) közben találtam nyári munkát is , így a keret is növelve lesz , szóval már az út 1 harmada meg van az A1 és a motor fele :B

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#60228) kcsa válasza Lauda (#60226) üzenetére


kcsa
veterán

Hamarabb nevezném perselynek, mint csapszegnek. :)

(#60229) Lauda válasza kcsa (#60228) üzenetére


Lauda
félisten

Attol ez meg csapszeg. ;)

(#60230) dzso22 válasza kcsa (#60228) üzenetére


dzso22
senior tag

Megszokás ki hogy nevezei. A lényegen nem változtat :)

[ Szerkesztve ]

A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!

(#60231) kcsa válasza Lauda (#60229) üzenetére


kcsa
veterán

Hát szerintem pedig nem :P

(#60232) body007 válasza Lauda (#60226) üzenetére


body007
addikt

Jaaa, hogy azakis fém henger? :DDD

(#60228) kcsa : igen, én is vmi ilyesmire gondolok ha csapszeg:

[ Szerkesztve ]

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#60233) Lauda válasza kcsa (#60231) üzenetére


Lauda
félisten

:P Akkor az a valami a dugattyu alatt/mellett micsoda? :P

(#60234) Redneck válasza Lauda (#60233) üzenetére


Redneck
veterán

Há' csapszeg nem!? Olvastam ezt a 15V-os problémát, tetszettek a megoldások. Gratula, jó hogy volt kéznél multiméter.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#60235) huszi.gyb válasza mumtaz (#60130) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Tábori nekem sem nyerte el a tetszésem. Weboldal főtengely felújítás... Mondom király, felhívom, de a te motorod 4T... Mondom igen, az, tudom. Hát azt nem tudjuk megcsinálni, ahhoz speciális szerszámok kellenek (mind ezt eléggé kioktatva, lecseszve)... Gondoltam magamban jéé azt hittem lapos csavarhúzó kell hozzá... Elköszöntem, leraktam, soha többé nem fogom keresni. :DDD

www.dongosofor.hu

(#60236) Lauda válasza huszi.gyb (#60235) üzenetére


Lauda
félisten

Legalabb nem vallal el mindent, csak amit szakszeruen meg tud javitani.

(#60237) qpakcovboy


qpakcovboy
őstag

Annyi fejlemény történt a 15 V-os feszültséggel kapcsolatban, hogy most elmentem megrendelni a fesszabályzót, illetve vettem két izzót is, mert egyik sem égett.

Amikor megállok a motorral (de még jár) akkor visszacsökken normális 13 körülire a töltés. Amint elindulok elmegy 15-ig, de azt nem lépi át.

Okozhatja a problémáz, hogy a kiégett izzók nem szívják el a megtermelt áram egy részét? Vagy az izzók is azért égtek ki, mert rossz a feszültség szabályzó?

(#60238) kcsa válasza qpakcovboy (#60237) üzenetére


kcsa
veterán

Ja hát ha nincs terhelés, felmegy a feszültség :D

Egyébként a 15V semmiképpen sem jó, 14,2-14,5 körül kell lennie emelt fordulaton.

(#60239) kcsa válasza huszi.gyb (#60235) üzenetére


kcsa
veterán

Szó szerint ez történt velem is. "jó fej" az öreg na :)

(#60240) Den válasza qpakcovboy (#60237) üzenetére


Den
veterán

Valószínüleg a túltöltés miatt égtek ki.

www.simson4t.hu

(#60241) huszi.gyb válasza Redneck (#60178) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Több baromságot is írtál, tegyük helyre...

SMKP kategória: Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, melyet max. 50 cm3-es belső égésű motor vagy max. 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége max. 45 km/h és saját tömege legfeljebb 350 kg.

A tervezési végsebesség nem jelenti azt, hogy annyival mehetsz is. SMKP-on ülve MINDENHOL 40km/h a megengedett.

Oké, lehet, hogy elavult, viszont attól, hogy SMKP-od van, még a szabály az szabály, és szerintem nem is kéne ezt gyengíteni. Bárki felülhet rá, 0 motoros oktatással, még a KRESZ-t sem kell tudnia (ha mondjuk B kategóriás jogosítványod van, nem vagy tisztában a speciális SMKP-okra vonatkozó dolgokkal)...

Inkább be kéne tartatni a szabályokat, akinek meg nem tetszik ott az A1/B125, A2, A...

www.dongosofor.hu

(#60242) Redneck válasza huszi.gyb (#60241) üzenetére


Redneck
veterán

Nem írtam baromságot, azt írtam hogy át kéne alakítani a kategóriát a mai igényekhez/motorokhoz.
Pontosan tudom mi az smkp, M-es jogsim is volt B előtt.

B jogsihoz nincs motoros oktatás, M kategóriánál volt.

Lehet hogy neked így jó, sőt a horgászni járó vidéki bácsinak is, de a többségnek nem hiszem. Jelen szabályozás szerint a többség szabályt szeg. Ez helytelen, ennek megoldására is jó lenne a B125. Ha nem lenne lehúzás. Ha csak vizsgadíjakat kéne fizetni és saját motorral mehetnél nem lenne gond.

Anno mikor aláírást gyűjtöttünk a B125-re, az Eu-s átlagért dolgoztunk.

Végülis ezek a kismotorok veszélyesek de egy szupersportautóval veszélyesebbnek érzem a tapasztalatlan B jogsi tulajdonost. Ahhoz nem kell kiegészítő?
Mondtam hogy elbeszélünk egymás mellett, az oktatással nincs bajom csak nem mindegy mennyi az annyi. Így kicsit keserű szájízzel fizet be az ember a kiegészítő A1-re. Bennem olyan érzést kelt mint a regadó anno.

Szerk:
Többiek ti hogy érzitek?
Szerintetek elavult az smkp kategória szabályozása?
Szerintetek van lehúzás a B125/A1 megszerzésében a kényszerű költségek mellet?
Szerintetek lehetne egyszerűsíteni a rendszert és a kategóriákat?
Jó lenne ha az smkp kategória kitolódna lóerőben de követhetőbbé, rendszámossá válna?

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#60243) kcsa válasza Redneck (#60242) üzenetére


kcsa
veterán

Ne mondd már hogy ennyire fáj az a ~30k (aminek a jelentős része pont a vizsgadíj) amit ki kell fizetni a szabályos jogosítványért, ha elég a 125-ös, hogy megéri ezt a cirkuszt... :)

A jármű és jogosítvány kategóriák egyébként pont EU szabványok. Értsd meg, a SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁR ennyit szabad hogy tudjon, cserébe semmi se kell hozzá egy sisakot meg a évi 3k huf értékű biztosítást leszámítva.

[ Szerkesztve ]

(#60244) huszi.gyb válasza Redneck (#60242) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Nem értem miért lehúzás a 30k-s B125, amikor egy 60k-s jogosítványról beszélünk, csak kedvezményt kapsz mert MÁS KATEGÓRIÁBÓL van jogosítványod... Lehetne A0-t csinálni, de szerintem nincs értelme. SMKP pont arról szól, hogy horgászni kimész, meg elcsattogsz tekerés nélkül, nem izzadsz le. Aki ennél többet akar, csináljon jogosítványt.

Ha tudod mi a SMKP akkor nem állítanál olyat, hogy mindenhol 45tel mehetsz, és társai...

www.dongosofor.hu

(#60245) Lauda válasza Redneck (#60242) üzenetére


Lauda
félisten

Jelenlegi formajaban a B125 egy vicc. Oda is eloirnek minimum 15-20 ora gyakorlatot, nem kettot. Konyorgom, ki volt az az elmebajnok, aki ketto ora gyakorlatot irt elo, egy olyan kategoriahoz, ahova motoros elokepzettseg nelkul erkeznek a tanulok? :U

(#60246) kcsa válasza Lauda (#60245) üzenetére


kcsa
veterán

Pont hogy ő még azt a két órát is fájlalja. Ami igazán bele kell hogy férjen, ha legálisan gyorsabban akar menni mint 40kmh.

(#60247) Redneck


Redneck
veterán

Oké, bocs, fájlalom. Ha rendes útburkolatok lennének (jóformán csak Budán járok)és nem látnám a sok kamu 50-est talán nem zavarna. Aki nem járt soha semmilyen motorral annak kell oktatás ezzel nincs gond. Aki viszont évek óta közúton 50-est hajt (ami 8-10 lóerő) annak időpazarlás szerintem. Ennyi erővel a mai motorok mellett smkp-t a B-vel vezetni is felelőtlenség.

Amúgy nem leszek durci ha majd eltakarítják a sok 50-es papíros 125-250 robogót és mindenkivel befizettetik a jogsit és a büntit.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#60248) Redneck


Redneck
veterán

A lényeg:
Fájlalom mert a pénzt nem látom az utakon. Rossz burkolatok, közlekedési szervezés sokszor logikátlan. Ellenben új rendőrautókkal a bokorból trafizás, rossz parkolási lehetőségek, életveszélyes útszakaszok... Inkább ezért esik rosszul kiadni a pénzt, az oktatást fontosnak tartom.

A másik hogy félek hogy most is a zsebbeboríték rendszer uralkodik. Annak köszönhető hogy kétszer kamura vágtak meg forgalomban B-s jogsinál. Nekem a 30 is sok pedig szeretnék kevesebbet szennyezni és legálisan menni 70-el.

Én itt kiszálltam, továbbra is tartom hogy 50cc max 8-10LE és tábla szerinti sebességkorlátozás kell a kategóriának.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#60249) Den válasza Redneck (#60242) üzenetére


Den
veterán

Az smkp szabályozása nem elavult. Komoly motoros képzés nélkül vezetető, semmilyen műszaki homologizációt nem igénylő, rendszeres múszaki vizsgára nem kötelezett, rendszám nélküli motornak ezek pont megelelő keretek. Senki nem ellenőrzi a futómű, fékek, világítás és hasonlók állapotát. Ilyen feltételekkel ne tegyük legálissá 120-140 kilós 100+ kmh sebességre képes járgányok használatát.

Az pont elég mozgástér, nogy balkáni ország lévén, van egy szürke zóna, ahol csak az 50 köbcentit veszik szigorúan, és így a kis rendszám, és műszaki nélküli kis gyöszökkel fel lehet venni a forgalom tempóját. Legyen elég ennyi. 70-80kmh 70-80 kilós motorka, egy személy. Aki ennél többet akar, az vizsgáztatott, homologizált motorral járjon, rendes motoros jogsival. A b jogsit úgy is megkapod, ha biciklizni sem tudsz, ugyanakkor vezethetsz smkp-t. Akkor most húzzuk fel az smkp-t b125 szintjére? Isten ments.

Ma magyarországon minden motoros meg tudja találni a neki megfelelő jogsi, és motorkategóriát.

De igazából álszentnek tartom az smkp "elavultságán" rugózást, mikor nyilvánvalóan nem az itt senkinek a problémája, hogy az smkp mennyire korlátozott, hiszen 50-es mocit is le lehet vizsgáztatni, és akkor mehet rajta két személy akár 120-szal is.

Igazából mindenki nagymotort szeretne használni, smkp feltételekkel, rendszám nélkül, forgalmi nélkül, vizsga nélkül, sajtpapírra körmölt adásvételivel adva-véve, átírás nélkül, teljesítményadó nélkül, filléres kötelezővel.
Ez a sírás oka, a többi csak kamu álideológia.

Mikor ment a b125 kampány, megmondtam, hogy semmi haszna nem lesz, ugyanúgy fog menni a sírás, ugyanannyi lesz az 50/125, mert nem a szaros jogsi árával van a baj, hanem a rendszámos motor költségeit, és felelőségét akarják az emberek elsumákolni. .be is jött. Alig látsz 125-ös rendszámost, ugyanúgy használják illegálisan, sőtt 250-eseket is.

Az smkp jól van úgy ahogy van, ne piszkáljuk, örüljünk, hogy nem veszik vérkomolyan a sebességkorlátot, aki nagymotor teljesítményt akar az meg vegyen nagy,otort, megvan rá a legális lehetősége.

www.simson4t.hu

(#60250) Den válasza Redneck (#60247) üzenetére


Den
veterán

Az 50-es nem egyenlő a smkp-val. Aki évet óta 8-10 lóerős 50-essel megy közúton nagymotor jogsi, és rendszám nélkül, az évek óta illegálisan motorozik nagymotorral, ugyanis az a járgány egy másodpercig sem volt smkp. Ennyi a lényeg.

www.simson4t.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.