Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#60451) #68036352 válasza Bogyó bá' (#60450) üzenetére


#68036352
törölt tag

Epp ez az, ezért kell olyan, ami nem rohad le, egy ilyen ötvenes borzalom nem hiszem hogy túl drága rendbe rakni a motort.

(#60452) Bogyó bá' válasza #68036352 (#60451) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Ami jó és megbízható, meg jó állapotú futómű, fék, gumik vannak akatta, az nem 50 ezer forint szokott lenni. Persze lehet piszok nagy szerencséd, de nem ez az általános.

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#60453) #68036352 válasza Bogyó bá' (#60452) üzenetére


#68036352
törölt tag

Köszönöm a tippeket! :R

(#60454) forest_ns válasza #68036352 (#60453) üzenetére


forest_ns
tag

Itt nem olyan a felfogás, nem fogsz tippeket kapni. Olyanra menj, ami márkás, aztán egy probakör utan eldől, megfelel-e (Lehetőleg japán esetleg olaszt nézz).

(#60455) #68036352 válasza forest_ns (#60454) üzenetére


#68036352
törölt tag

Kinait semiképp se, Jog, Dio, amiket nézek, néhány kilométerre kell csak. Tárcsafékes legyen elöl ez fontos. néhány Sfera meg Typhoon ami még szóba jöhet.

(#60456) forest_ns válasza #68036352 (#60455) üzenetére


forest_ns
tag

Az első kettővel próbakör után nen lőhetsz mellé, az utobbiakhoz viszont nem volt szerencsém.

(#60457) Den válasza body007 (#60434) üzenetére


Den
veterán

Gondolom automata szivatós. Az nem tudja, hogy meleg van, és ugyanúgy nyitva van indításkor, emiatt valszeg túldúsul a keverék kicsit. Ahogy rugdosod, a generátor áramától elkezd picit bezárni a a szivató, és utána már be tud indulni. De ez csak egy lehetőség, lehet, hogy más miatt van.

www.simson4t.hu

(#60458) Den válasza mumtaz (#60443) üzenetére


Den
veterán

Általában úgy darálja le a fogaskereket, hogy vagy a kihajtástengely, vagy a kerek csapágya elkezd lógni. Ettől a fogaskerék fogai nem a gördülőíven érintkeznek, és befeszül az egész..

www.simson4t.hu

(#60459) Den válasza #68036352 (#60446) üzenetére


Den
veterán

50k ért használt bicikli.

www.simson4t.hu

(#60460) Kardos.N


Kardos.N
tag

Segítségeteket szeretném kérni !

Az alany egy Aprillia SR

Nem rég indultam volna munkába , egy jobb kezest benézett egy nyomorék autós.
Ezért hirtelen kellet fékeznem 30-ról sikeresen meg is álltam de a motor leállt.
Sztenderdre akartam tenni , hogy berúgjam de a motor se hátra se előre nem nagyon kar mozdulni.
Csak nagyon nehezen tudtam húzni vonni , s ahogy egyet fordul a kerék furcsa kattogó hang jön a dekni felől.
20 perc várakozás után rá röffentek megy is , itthon kicsit jobban oda fékeztem leált és ismét alig tudtam betolni a garázsig.

Szerintetek mi lehet a baja ?

A segítőkész válaszokat előre is köszönöm. :R

(#60461) body007 válasza Den (#60457) üzenetére


body007
addikt

Nem automata :N
Az az érdekes, h gáz nélkül (szívatóval) egy rúgásra beindul de le is áll azonnal. És csak ebben a 40 fokba csinálja...

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#60462) ludsimon válasza body007 (#60461) üzenetére


ludsimon
veterán

ilyen melegben szivatóval nem is kell indítani, persze hogy befullad!
túldúsul. mint itt mutattam.
én nem is nyúltam a szivatóhoz mióta be lett állítva a karbi és szerintem ősznél előbb, értsd 15 C fok felett nem is hiszem szükség lesz rá, múltkor a 20-22 c fokban is szivató nélkül ráleheltem és beindult.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#60463) Lauda válasza #68036352 (#60449) üzenetére


Lauda
félisten

Nezelodj , szezon van, dragabbak a motorok, azert ki lehet fogni. En 60-ert hoztam el a jogomat, keress ra a topikban, gyari szinte az egesz motor. Multkor volt egy ugyan olyan jog, mentettem le kepet [link] [link], ezt hirdettek 55-ert, csak tolem 160km-re, igy mire megnezed, majd hazahozod mar 80-korul lett volna, nekem nem erte meg, amugy bizniszre is jo lett volna akar. Nem reg dunafoldvaron is volt egy artistic 50-ert, legutobb balatonfureden 40-ert nyugdijas rendore volt, sa16j jog, evente szervizelve, reggel feltette, delutan el is vittek. Utobbin is gondolkodtam, viszont nincs hozza alkatresz. Inkabb 2000 vagy az elotti jogokat nezz, ha az erdekel, azokhoz van minden occson. :K

[ Szerkesztve ]

(#60464) ludsimon válasza body007 (#60461) üzenetére


ludsimon
veterán

Most olvasom visszább az előzményeket, ja hogy nem automata és szivató nélkül nem indul 1 rugásra.
Akkor passzolom. Én karbi beállításra tippelnék elsőre. Sok levegőt kap.

Nekem mikor 45 fokban a nap égeti akkor is 1 rugás szivató nélkül és 20c fokban is.

Karbin mikor a levegőcsavar nem volt tökéletesen belőve akkor ugyanezt csinálta nekem is.
Azért szivatóztam állandóan és miután beindult huzigattam a gázkart, majd gyorsan lenyomtam a szivatót. :D
Szerintem a karbid nincs jól belőve.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#60465) Norbika88 válasza ludsimon (#60464) üzenetére


Norbika88
senior tag

Én azt tapasztaltam, hogy ha áll párnapot, meg kell mozgatnom a motort párszor előre hátra, jobbra balra.
Egy rugás gyújstás nélkül, és második rugásra gyújtásra be is röffen.

Önindítót csak meleg motornál használom.

Másik, automata szívatós, azt vettem észre ha nem várom meg vele, hogy vissza álljon akkor dadogva indul el, és mintha nem tudna a variátor felfelé váltani, dadog amíg vissza nem engedek a fordulaton és utána húzhatom, mintha váltanom kellene.
Körgőg kopottak, vagy hideg a szíj és nem tapad olyankor, vagy tényleg túl dús a keverék az elején a szivató miatt levegő meg kevés neki?

(Majd felveszem videóra is)

[ Szerkesztve ]

(#60466) tata93


tata93
tag

Sziasztok! Faterral szétszereltük a robogómat, de nem tudjuk leszedni a meghajtásnál lévő főtengely szimeringet. Nem tudjátok hogy tudnánk leszedni onnan?
Egy Aprilia Sonic 50 az alanyunk.
Előre is köszi a válaszokat. :R

[ Szerkesztve ]

(#60467) kadett16


kadett16
újonc

Sziasztok!

A napokban kiégett a Peugeot Speedfight 2 LC robogóm első izzója. Neki álltam cserélni, amivel nem volt gond azonban a műanyag ami az izzót tartja el van törve. Így utólag rájöttem miért világít lefele, ami sötétben volt csak feltűnő. Pont az van eltörve a mi magát az izzót szorítja a kerámia házba. A kérdésem, hogy lehet valahol ilyet külön kapni? Amiről szó van:

[ Szerkesztve ]

(#60468) ludsimon válasza kadett16 (#60467) üzenetére


ludsimon
veterán

elsőre azt olvastam kiégett a motor. :Y :Y

undefined

(#60469) Lauda válasza tata93 (#60466) üzenetére


Lauda
félisten

Esetleg ugy lehetne, hogy egy rugobeakasztoval benyulsz a fotengely mellett, elforditod, hogy felfeke/lefele alljon a kiallo resze es meghuzod kifele.

(#60470) Casoli válasza Kardos.N (#60460) üzenetére


Casoli
őstag

Nem a hátsó fékkel fékezel ilyenkor? Mert akkor valószínű azzal lesz a bak. Tárcsa vagy dobfék?

http://hasznaltpcalkatresz.hu/

(#60471) dzso22 válasza tata93 (#60466) üzenetére


dzso22
senior tag

Dudj a tengelynél bele egy közepes lapos csavarhúzót és feszítsd ki. Ha így sem enged akkor csőrös fogó a csavarhúzó helyéte, tekerd meg és tépd ki. Tengelyre házra csapágyra figyelj hogy ne sértsd meg.

A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!

(#60472) mumtaz válasza Casoli (#60470) üzenetére


mumtaz
senior tag

Én itt arra tippelnék, hogy valami miatt a fékfolyadék nem megy vissza dugulás, vagy összeroppant fékcső/csatlakozó miatt.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#60473) DigitXT válasza Casoli (#60470) üzenetére


DigitXT
félisten

Meg vmi a kuplunggal, ha a blokkoló hátsó kerék le tudja fullasztani a motort.

(#60474) ludsimon


ludsimon
veterán

Gyerekek nagyon figyeljetek a jelekre, hibákra!

Nekem már 3. tankoláskor produkál(t) 5L-es fogyasztást 100km-en és elképzelni nem mertem mi a fene baja van. Ennyi idő alatt semmi nem megy tönkre.

Amint lehúztam az úszót a karbiról ömlött a benzin!
A vákumos benzincsap befosott, kicseréltem, beleöntöttem a teljesen üres tankba 0.2L benzint és mentem vele ~5km-t. Pontos adatot majd csak a következő tankoláskor mondok de viszonyításképp néztem, hogy a rossz benzincsappal 5km alatt a 0,2L helyett 0,3L-t evett.
Nem csoda.. Locsolta a benzint a karbiba a rossz csap.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#60475) szentkuti11 válasza ludsimon (#60474) üzenetére


szentkuti11
addikt

Nálam is előfordult benzincsap-hiba a Liberty-n, elég komoly túlfogyasztást okoz.

(#60476) body007 válasza ludsimon (#60474) üzenetére


body007
addikt

Az 5 lityi tök átlagos... :D

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#60477) ludsimon válasza body007 (#60476) üzenetére


ludsimon
veterán

70cc-nél. ez gyári motor 50cc.

undefined

(#60478) ludsimon válasza ludsimon (#59328) üzenetére


ludsimon
veterán

(#60479) Lauda


Lauda
félisten

Hetvegen mentem utoljara a joggal. Az eredmeny: [link] :DDD

(#60480) ludsimon válasza Lauda (#60479) üzenetére


ludsimon
veterán

két falu között?

undefined

(#60481) Lauda válasza ludsimon (#60480) üzenetére


Lauda
félisten

??

(#60482) ludsimon válasza Lauda (#60481) üzenetére


ludsimon
veterán

hol állt meg úgy, hogy nem tudtad beindítani?

Én mikor kijárattam a benzint csinált ilyet, alig tudta utána felszívni a kiűrült rendszer. :D
Soha többet, inkább rátankolással mérek!
Vagy 2 percig köszörültem. :DDD
Persze szünetekkel, egyszerre csak 15-20 secet.

Kommentben. Hétvégén mentél vele utoljára, eredmény.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#60483) Lauda válasza ludsimon (#60482) üzenetére


Lauda
félisten

Hol irtam olyat, hogy megallt?

(#60484) DigitXT válasza ludsimon (#60474) üzenetére


DigitXT
félisten

Elméletileg a karbiban az úszónak le kéne zárnia a benzin folyását, nem?:B
Mert akkor azzal is lehet gond, és ha nem zár le, akkor a hibás benzincsap
miatt álló helyzetben is folyhat a benya a gépből - ami hatványozottan gond.

(#60485) ludsimon válasza DigitXT (#60484) üzenetére


ludsimon
veterán

Akkor nem folyt, amikor az úszót vízszintesbe raktam gyönyörűen zárt.
Szép lenne a 2 hónapos Dellorto karbival lenne baj. :Y

Nem értek hozzá, azt tudom nagyon nem szabadna szó szerint ömlenie a benzinnek a karbiból amikor nem jár a motor, mert vákumos a benzincsap.
Előtte normális volt a fogyasztás, 3 tankolással ezelőtt hülyült meg mert sajnos én voltam a béna, fordítva mértem fogyasztást és állandóan leszívtam a benzint.... nem kellett volna, inkább rátankolással kellett volna mérnem, mivel a benzint és az olajat keverem, így nem csinálhatom azt, hogy odaállok a kúthoz és telinyomom.....

Egy kannába teszek 100ml Xado olajat, és arra jön 5L benzin a kútnál, otthon meg betöltöm.

Szerintem azért nem így van ahogy gondolod mert a vákum szabályozza mennyi benzin folyjon és ha többet forog többet kap, ha kevesebbet, akkor kevesebbet. Így meg orrba szájba kapta a benzint a rossz benzincsappal.

Gyakorlatilag a beömlőnél a gumicsőben állt a benzin mikor lehúztam a karbit. :Y :Y

[ Szerkesztve ]

undefined

(#60486) Lauda válasza ludsimon (#60485) üzenetére


Lauda
félisten

A vakumos benzincsapnak semmi koze a tulfogyasztashoz. Az uszo-tuszelep paros akkor is tartja a beallitott szintet, ha kikotod a benzincsapot es fixen folyik a tartalybol a benzin a karbi fele. Jaro motornal is nyitva a csap, az uszo-tuszelep megis vegzi a dolgat.

a vákum szabályozza mennyi benzin folyjon és ha többet forog többet kap, ha kevesebbet, akkor kevesebbet. Így meg orrba szájba kapta a benzint a rossz benzincsappal.

Huvazze... :Y

[ Szerkesztve ]

(#60487) ludsimon válasza Lauda (#60486) üzenetére


ludsimon
veterán

mégis helyreállt a fogyi, plusz más is tapasztalt ilyet: [link]

undefined

(#60488) Lauda válasza ludsimon (#60487) üzenetére


Lauda
félisten

Persze persze.

ludsimon :DDD :DDD

[ Szerkesztve ]

(#60489) ludsimon válasza Lauda (#60488) üzenetére


ludsimon
veterán

amivel nincs tapasztalatod miért szólsz bele? :)

Hiába röhögsz kitört foggal. :)
A karbi nincs vízszintben és amikor az úszó vízszintbe kerül, akkor locsolja a benzint a motorba mikor jár szerintem ez az oka.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#60490) Lauda válasza ludsimon (#60489) üzenetére


Lauda
félisten

Nem tudom ezekben van-e tuszelep, maradjunk az uszonal. Amikor megfelelo a benzinszint, az uszo lezar, amikor alacsony a szint, akkor kinyit, mint a wc tartalyban pl. Amikor 12 ezres fordulaton porog a liberty es osszeszippantana a vakuum a tankot is es omlene a benzin a karburatorba, az uszo akkor is lezar, ha megfelelo a szint.

(#60491) üszök válasza ludsimon (#60474) üzenetére


üszök
őstag

Ez így ahogy van hülyeség. :O :O

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#60492) ludsimon válasza üszök (#60491) üzenetére


ludsimon
veterán

Neki is ez volt.

Én meg mondom kipróbáltam, 5km-t ment 0,2L benzinnel sokat nyelezve 30-as övezetben mentem vele.

undefined

(#60493) Lauda válasza üszök (#60491) üzenetére


Lauda
félisten

En mar azt sem ertettem, hogyan lehet lehuzni a karbirol az uszot. Persze ha szetszedte a karbit uszohazastol es kiszerelte belole, ok. Itt jon a kovetkezo logikai ellentet, hiszen ha elotte nem folyt, akkor jol zar aminek zarni kell es nem okozhatott tulfogyasztast. Kb ez olyan, hogy mikor kinyitottam a csapot folyt a viz. Meg szep, mikor az a dolga, hogy elzarja a vizet.

(#60494) üszök válasza ludsimon (#60492) üzenetére


üszök
őstag

Akkor is hülyeség. A benzin szintet az úszó szabályozza a tűszeleppel,a csap csak meg gátolja,hogy elfojjon a benzin ha leállítod a motort,és nem zár az úszó. Semmi köze a túlfogyasztáshoz.

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#60495) ludsimon válasza üszök (#60494) üzenetére


ludsimon
veterán

Ne vitatkozzunk tényekkel. :O

undefined

(#60496) Lauda válasza ludsimon (#60495) üzenetére


Lauda
félisten

(#60497) body007 válasza Lauda (#60496) üzenetére


body007
addikt

Azt hiába törlöd... :D

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#60498) mumtaz válasza ludsimon (#60495) üzenetére


mumtaz
senior tag

Ez nem tény bazze. Te tényleg érted a technikai megoldást? A benzincsap egy kötelező biztonsági berendezés ejtőtankos megoldásoknál. Ezért van a trabantban és nincs a ladában, pedig mindkettő karbis. A benzincsap nem szabályozza a karbi által "elfogyasztott" üzemanyag mennyiségét. A karbiban az úszó feladata tartani a szintet. Ha nwm így lenne, már az is befolyásolná a fogyasztást, hogy telitankkal, vagy majdnem üressel mész. Ha szar az úszó, vagy nem zár a tűszelep, akkor kellene úsznia a szívócsőnek a benzinben.
Csak egyszer próbáld ki a rendszert. Ha nem lenne csap és direktbe menne egy cső a tankból a karbiba, akkor sem folyhat a benzin a karbiból. Csak akkor, ha a tűszelep nem zár rendesen, mert mondjuk kikopott, vagy kilyukadt az úszó.
Szóval inkább Te ne vitatkozz a technológiai tényekkel.

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#60499) Lauda válasza Lauda (#60479) üzenetére


Lauda
félisten

Nem tudjatok miert indult ilyen nehezen a foskeverom? Inditsam be 3 naponta vagy hogy? :U

(#60500) ludsimon válasza Lauda (#60499) üzenetére


ludsimon
veterán

szerintem egy kanna benzin + gyufa megoldja a problémád. :D

undefined

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.