Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#59851) kcsa válasza Den (#59849) üzenetére


kcsa
veterán

Az előbb még azon ment a para, hogy egyes utcákban megállni se mer, akkor majd biztos ki fog menni fightolni a tolvajokkal.

És akkor még ott a szupertitkos fejlesztés is :D

(#59852) ludsimon válasza kcsa (#59851) üzenetére


ludsimon
veterán

Állj meg fél órára a hős utcában, a jó kis gangos negyednél..

undefined

(#59853) Lauda válasza kcsa (#59851) üzenetére


Lauda
félisten

Tele lesz szenzorral a piaggio. Guminyomas, gumikopas, gyurucsorges, hengerkopas, uszohaz benzinszint, fordulatszam, motorhomerseklet, vazrazkodasmero szenzor :D , fotengely allapot szenzor, vario es szijhomerseklet, szijszelesseg es repedezettsegmero szenzor, ha ezek kozul barmi jelez, motor leallit. :DDD Ha veletlen lezarja a motort valahol, akkor lep eletbe a nasa elott is titkos lopasgatlo es jelzo rendszer. ;]

[ Szerkesztve ]

(#59854) kcsa válasza ludsimon (#59852) üzenetére


kcsa
veterán

Ismerem a környéket. De mivel gáz, nem megyek arra.

(#59855) kcsa válasza Lauda (#59853) üzenetére


kcsa
veterán

Ezen azért felnyerítettem :D

(#59856) Den válasza kcsa (#59851) üzenetére


Den
veterán

és?

www.simson4t.hu

(#59857) DigitXT válasza Lauda (#59853) üzenetére


DigitXT
félisten

:DDD Szerk: azt kiszámolta már valaki, hogy minimálbérből hány év összespórolni
egy GP800-ra valót? (+jogsi+ruha!*) Nem beszélve az üzemeltetési költségeiről?
Mert lehet, hogy túrán el lehet vele ketyegni 4-5 lityó körül, de minden pirostól a
következőig gyorsulva ziher, hogy benyeli a 8-9-et / lezabálja a gumit és elkopik
a hajtás is idővel, ami megint nem két fillér, nem beszélve a szekunder hajtásról.
(Olajozza a halál...) Szóval van realitása "megálmodott" problémákat kitárgyalni?
Vagy az ember úgyis úgy van vele, mire összejön, már benő a feje lágya?:))

Ui: tudom, tudom, már itt sem vagyok.:R

*: +komolyabb sisak, kevesebb Palmatex és kevesebb Dellorto, injektor helyett.

[ Szerkesztve ]

(#59858) kcsa válasza Den (#59856) üzenetére


kcsa
veterán

Hogyhogy "és"? Kapott egy SMS-t hogy "hé haver, hol a mocid?". Na és most? Kiszaladok, megnézem. Három kancigány. Mit csináljak?

1) veressem meg magam?
2) várjam meg a rendőröket (valahol fél óra és két óra közötti idő alatt meg is jelennek majd)?
3) mi van még?

(#59859) Den válasza Lauda (#59853) üzenetére


Den
veterán

Ja végülis ezek egy szinten vannak a motorlopással...

Egy ügyfelünk hozott beüzelelére egy kínai robeszt-. Nem nagy szám, háromforintos 4t kínai robogó. 300km után van egy kötelező szerviz, be is jelentette, megbeszéltük mikor hozza, majd hívott, hogy szerviz törölve, mert megállt egy közért előtt bement, kb 5 percig volt bent, mire kijött, mocit megdurrantoták. Szóval egyáltalán nem iracionális dolog a motorlopástól félni, faceookon kb hetente ér el valami ismerős által megosztott kérés, lopott motorral kapcsolatban, simsontól a nagymotorig..

www.simson4t.hu

(#59860) Lauda válasza DigitXT (#59857) üzenetére


Lauda
félisten

Ott szerintem a megvetel a legkevesebb. Volt is rola szo, hogy egy szij 30-40 ezer nagyon eszi a hatalmas nyomatek miatt. Fogyasztas, legszuro, gumiabroncs, barmi kell hozza egy vagyon gondolom, mivel egy csucskategorias robogorol beszelunk.

Den Ezt jonak mondod, mikor en nezegetem folyamatosan a 30 ezer forintos abus zarakat es meg riaszto is melle. :)

[ Szerkesztve ]

(#59861) ludsimon válasza Lauda (#59853) üzenetére


ludsimon
veterán

Ne csináld, mire végigolvastam majdnem behugyoztam. :C

undefined

(#59862) Lauda válasza Den (#59859) üzenetére


Lauda
félisten

Amugy ezt a felfogast sosem ertettem, hogy csak beugrok a boltba, gyogyszertarba. Teljesen mindegy, le kell zarni. Multkor elugrottam orvosi ugyeletre, az ablakbol ralatni a motorra es kettonk kozott volt kb 30 meter. Akkor is lezartam, mert ha latom, hogy valaki piszkalja, van idom kimenni, addig nem vagja le a lakatot, viszont ha nem zarod le 5 sec es mar ott sincs a motor.

ludsimon :DDD

[ Szerkesztve ]

(#59863) Den válasza kcsa (#59858) üzenetére


Den
veterán

ezen az alapon riasztónak sincs értelme. Mondjuk egy mobilos cuccal megoldható, hogy riasztás után gps koordinátákat küldjön, urambocsá a műszerfalra szerelt kicsi, észre nem vehető széles látószögű kamera máodpercenként lő egy fotót és vagy feltölti felhőbe, vagy áttolja a mobilodra.
Persze erre is lehet mondani hogy értelmetlen hülyeség, de akkor le se zárd a motort, mert a láncot leflexelik, és immo se akadály mert bedobják furgonba az egész mocit, tehát simán leállítod a többit meg a szerencsére bízod.

www.simson4t.hu

(#59864) ludsimon válasza DigitXT (#59857) üzenetére


ludsimon
veterán

Beléptem aztán ki. De már van kilátásban sokkal jobb meló. ;)
Köszi, hogy ennyien aggódtok értem! :R

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59865) Pete55555


Pete55555
addikt

Ma melóba menet történt egy kis gebasz.

50 km/h körül haladtam, amikor meghallottam, hogy valami elkezd csörögni.
Visszavettem a gázt, odahúztam megint csörgött.
Azóta max 45-50 körül tudtam menni a motorral, gyorsulása is siralmas.

Mi történhetett? Variátorra gyanakszom, ugye a külső tárcsa rá lett hegesztve a főtengelyre (tudom, barbár megoldás, nem én találtam ki, apám intézte ilyen f*szául)
Külső tárcsa elmozdult esetleg? Mert mivel még megy, gyanítom nem esett le teljesen.

Kérdés, hogy merjek-e így elindulni haza vele. Ötlet?

[ Szerkesztve ]

...Szeretem leracsniztatni...

(#59866) DigitXT válasza ludsimon (#59864) üzenetére


DigitXT
félisten

Az élet nagy dilemmái... GP800-at vegyek előbb, vagy MX5-öt?! Btw. tényleg
nem baszogatásból (na jó, igazából de): jogsid ugye csak egyikre van (még).

Azt a viccet ismered, aminek a csattanója: hogyne fiam, kenyér nélkül?:R

Ui: más dolog úgy beszélgetni vmiről, hogy van legalább némi realitása, hogy
a közeljövőben tényleg lesz vele gond. S más az álmodozást halál komolyan
kitárgyalni. Persze azt csináltok, amit akartok... Szabad országban élünk, lol.
(Megjegyzem, ez a lopás téma is örökzöld, a keresőt senki nem használja...)

De nagyon tetszett a motoros topikban is a bemutatkozásod: imádni fognak,
ha meglesz a jogsi, és a nagymotor, és oda fogod ontani a marhaságokat.:DDD
Lehet, hogy sorra fogják eladni a nagymotorokat, és vesznek inkább Libertyt.

(#59867) kcsa válasza Den (#59863) üzenetére


kcsa
veterán

Persze, ha nem akarod, nem kell érteni amit mondani akartam.

(#59868) ludsimon válasza Lauda (#59860) üzenetére


ludsimon
veterán

Nem értem. Ha azért drága mert erősített akkor miért menne gyorsan tönkre? 10-15k-t csak kibírna egy olyan.

Évente, 1,5 évente még kibírható szerintem egy 40k kiadás, autóra is költeni kell ezer dologra ez meg csak egy bazinagy robogó kevesebb hibalehetőséggel.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59869) kcsa válasza ludsimon (#59868) üzenetére


kcsa
veterán

Robogók sokkal kevésbé strapabírók, mint bármelyik autó. Plusz drágábbak az alkatrészek is. Ez a kettő együtt nem épp az olcsó üzemeltetés ismertetőjele.

(#59870) Bogyó bá' válasza kcsa (#59869) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Hmmm.... Nagyrobogó az igazi szopóroller / pénztemető (lásd másik topik)

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#59871) ludsimon válasza DigitXT (#59866) üzenetére


ludsimon
veterán

Mx5 már nem tetszik annyira. Nem praktikus.
Jövőbeli munkámból adódóan előfordulhat hogy kellene a pakolási lehetőség úgyhogy az új kedvencem ez itt:
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTD 8V motorral, chiptuninggal. Állítható futóművel koppra ültetve. Örök álmodozó vagyok. :)

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59872) DigitXT válasza ludsimon (#59868) üzenetére


DigitXT
félisten

Nézd, a 400-as Madisonba is már 30K egy szíj... Az meg csak egy 30LE-s gép.
Nem is eszi úgy.:D De egy 650-es Burgmanba (többekközt a SECVT miatt) egy
szíjcsere szerelési költséggel meg mindennel együtt alsó hangon 200K. Ez van.

Örök álmodozó vagyok.
Az önmagában nem baj, csak mások ezt "fejben" elintézik. Vagy ha van valami
konkrét, és releváns kérdésük, akkor felteszik a fórumozó közösségnek. De ha
semmi alapja az egésznek, akkor szerintem kár nagyban beszélgetni róla. Erre
mondtam, hogy megyek is, utólag is elnézést, hogy egyáltalán belefolytam...:D

Megtanulom megszerelni és csak 30K.
Basszus, látszik, hogy fogalmad sincs a nagyburgi hajtásáról. (Nagyon nem az
az otthon szétkapom, összerakom kategória.) Persze szerencsére nem is 10K
km-ként kell szétszedni, hanem inkább 50-60000 (tudja, akinek volt ilyen gépe).

Ui: amúgy hogyan akarod megtanulni, ha az autószerelő sulit sem végezted el?

[ Szerkesztve ]

(#59873) ludsimon válasza DigitXT (#59872) üzenetére


ludsimon
veterán

Megtanulom megszerelni és csak 30K.
Szerkre reagálás: mert nem tetszett a környezet és a közösség. akkor még nagyon fiatal voltam.

szentkuti11: Városban 11-12Litert benyel, pedig qvajó hangja van az 5 hengeres dögnek. :Y
1.9 JTD meg vígan 5-6Literrel elmegy. :)

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59874) szentkuti11 válasza ludsimon (#59871) üzenetére


szentkuti11
addikt

Jézusoooom. Nagyon messzire vezet ez a téma. Nekünk volt pár Alfánk, abszolút jó véleménnyel vagyok róluk, de miért chippelnél egy 1,9 JTD-t? Ha erő kell, vedd a 2,4-et, azt kész.

szerk.: Az ne zavarjon, hogy a motorját agyonütöd, chip az kell neki. Mindegy, hagyjuk szerintem, majd máskor, egy másik topikban.

[ Szerkesztve ]

(#59875) korcsillio válasza ludsimon (#59871) üzenetére


korcsillio
őstag

Haveromnak ilyen van kombiban,vajbőr stb....

(#59876) korcsillio


korcsillio
őstag

Itt a gond :O :W

(#59877) ludsimon válasza Den (#59863) üzenetére


ludsimon
veterán

Tényleg ekkora szívás a nagyrobogó?
200K lenne a szíjcsere?
Basszus az a motor értékének a negyede!

korcsillio:
Mi a gond ezzel? Keveset kap? Gyári értékre van állítva azt látom a képről. Vagy legalábbis nagyon szutykos, megtörölgethetted volna mielőtt lefényképezed. :)

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59878) DigitXT válasza ludsimon (#59877) üzenetére


DigitXT
félisten

Ha egy lepukkant öreg szar veszel, természetesen az.:K
És nagyságrendekkel drágábbak az alkatrészek. Minden.

Amúgy megértem, miért Dentől kérdezed, szóval tényleg
megyek: nekem nem kell elhinni, nem volt nagyburgim.:)

Basszus az a motor értékének a negyede!
Nem biztos, hogy 800K-ból kapsz egy (jó) nagyburgit.:DD

[ Szerkesztve ]

(#59879) Lauda válasza korcsillio (#59876) üzenetére


Lauda
félisten

Elprutykolte magat a pumpa? :W

(#59880) korcsillio válasza Lauda (#59879) üzenetére


korcsillio
őstag

Ennyit látok mert a deknit nem tudtam leszedni,de rajta vagyok az ügyön...

[ Szerkesztve ]

(#59881) Lauda válasza korcsillio (#59880) üzenetére


Lauda
félisten

Ez lesz ludsimon ujabb paraja. Mi van akkor, ha bedoglik a pumpa? :O :DDD

ludsimon :))

[ Szerkesztve ]

(#59882) ludsimon válasza Lauda (#59881) üzenetére


ludsimon
veterán

Már bedöglött! Ment 350km-t olaj nélkül. :O Ki lett kötve, azért világít a lámpa.
Ha ennyibe kerül a gp800 nagyrobogó karbantartása akkor valami váltós kéne inkább.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59883) korcsillio válasza Lauda (#59881) üzenetére


korcsillio
őstag

Ez működik,mert füstöl a motor csak a csöpögés zavar.

(#59884) kcsa válasza ludsimon (#59882) üzenetére


kcsa
veterán

Akkor nézz utána mennyibe kerül egy gumi + láncszett egy közepes motorhoz. Na az is fog fájni.

Bármennyire is hihetetlen, a motorozás drága dolog.

(#59885) ludsimon válasza kcsa (#59884) üzenetére


ludsimon
veterán

A másik topicban egy darab motorra ha összejön a szívásfaktor mennyit lehet belekölteni, mennyit költöttetek bele?
Ha viszont meg van javítva akkor csak kopó alkatrészeket (megnéztem, jó drága 1 db gumi 35-40k) kell cserélni és használni ami kb 50k éves szinten + tankolás. Az azért nem olyan vészes, autóra csak a kötelező annyi.

Lehet inkább ki kéne fejlesztenem a lopásgátlómat, felújítani a Libertyt és azt használni ingázásra. De olyan jó érzés lehet egy gp800-al 4sec alatt fentlenni 100-on.

De tudom nagyon jól most csak le akartok róla beszélni, hogy ne legyek motoros.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59886) mumtaz válasza Lauda (#59881) üzenetére


mumtaz
senior tag

A következő? Természetesen petefészek gyulladás.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#59887) Lauda válasza mumtaz (#59886) üzenetére


Lauda
félisten

Mociddal mi a helyzet, nem kaptatok szet?

(#59888) mumtaz válasza Lauda (#59887) üzenetére


mumtaz
senior tag

Még melózok. A francnak se volt ereje még meló után.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#59889) ludsimon válasza kcsa (#59884) üzenetére


ludsimon
veterán

Hallgatlak! Érvelj a motorozás ellen, úgy, hogy közben motorozol. ;]

undefined

(#59890) kcsa válasza ludsimon (#59885) üzenetére


kcsa
veterán

Akar lebeszélni a halál, csak próbálunk felébreszteni az álomvilágból.

Nekem olyan 200kban van amit a vételáron felül költöttem rá. Ebben persze nincs benne a balesetem költsége.

(#59891) DigitXT válasza ludsimon (#59885) üzenetére


DigitXT
félisten

Nálam alsó hangon 1 MFt.:O Mindkettő. És 200-300K-ért vett gépeknél ez egy
kicsit fájó.:U (Főleg, ha elkezded tuningolni. Megveszed a sportdobot, a variót,
karbit, meg mindent.) Azért az nem egészen úgy van, hogy ha meg van javítva,
akkor már csak a kopó alkatrészek... Olcsón csak öreg motort kapsz, aminek
az órája már lehet, hogy kétszer körbefordult és ott lesz/lehet minden baj, ami
vagy szokásos, vagy nem, vagy számítottál rá, vagy nem, vagy kifizeted, vagy...

Gyufa+Duna.:D

Ui: GP800-zal ingázni elég nagy baromságnak hangzik. Hova kell a városba az
a 4sec 0-100? 9sec is bőven sok, csak a következő piroshoz érsz hamarabb...
Mindent ott célszerű használni, ahova kitalálták.:D Ha pl. veszel neadjisten egy
Burgman 650-et, akkor azzal valószínűleg túrázni fogsz járni: a városba minek?

Persze, ha megengedheted magadnak, hogy 10L körül tankolj bele, és hajtsd,
mint a barom, csak hogy minden reggel mosolyogva érj be a melóhelyre, ahol
ezt a hobbidat megfinanszírozzák, tedd nyugodtan - én nem beszéllek le róla!

Csak az nem áll össze, hogy itt sírsz, hogy nincs meló, meg külföldre kellene
menni, mert ott milyen jól fizetnek, meg minimálbért emeljenek, mert ez kevés
ami itt van, és az autószerelő sulit is ott hagytad, meg minden... De GP800.:o

És akkor a bilibe lógott a keze.

[ Szerkesztve ]

(#59892) Lauda válasza ludsimon (#59885) üzenetére


Lauda
félisten

Szerintem senki sem akar lebeszelni rola. Eloszor meg kellene teremteni azt a feltetelt, ami nelkul biztos nem leszel motoros, a penzt. Ha az megvan, lehet menni jogsira es motort nezni. Netto 3-400k havi fizu alatt el is felejtheted a csucsrobogokat szerintem.

(#59893) ludsimon válasza DigitXT (#59891) üzenetére


ludsimon
veterán

Jól összeszedted az ellenérveket! :R
Tényleg nem való nekem napi 2x10-15 km ingázásra a városba, de akkor a költői kérdés a következő.
Mi való városba?

Ismerősöm 250-es xmaxát most fogja 500-as tmaxra cserélni mert m0-ra kevés, de én m0-ra nem keverednék fel. Egy 250es karbantartása olcsóbb és alacsonyabb a fogyasztása, illetve élmény szempontjából jó lehet városban?

Én szeretek logikusan gondolkodni és nem élményből megvenni azt amit fenntartani nem tudok, mint sokan vannak így megveszik a BMW-t és 1000Ft-ot tankol a kútnál mert nincs több pénze.. Ha meg bekrepál benne valami drágább akkor fél-1 évet áll az udvarban!
Megtörtént eset! Ismerősömnek az adagolója kampó, már több mint fél éve áll! NA ezt nem akarom!

Fenntarthatóságra törekszem 100%-ig.
Maradok racionális.

És szakadjatok már le a minimálbérről, otthagytam, egy napot nem dolgoztam ott.
Rémálmaim voltak az előző 'élmények' miatt. Nem leszek csicska 79 ezerért. Találtam a szakmámban egy elég jó állást.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59894) mumtaz válasza Lauda (#59892) üzenetére


mumtaz
senior tag

Na igen. Alatta max annyi élmény van, amennyit most a piaggio is nyújt neki.

Én vagyok így a jetforce-al. Persze mindenki le akart beszélni róla, de mit csináljak, ha ennyire tetszik. Nyílván, ha tele lennék lével és olyanok lennének az igényeim, akkor válogathattam volna a jobb állapotú és jóval drágább, vagy a magasabb kategóriás arany árban mért dögök között.

Picit off, de ma egyébként jó hír is ért. Nevezetesen az, hogy a végrehajtó feloldotta a végrehajtás alól az autóimat, ami azt jelenti, hogy vissza helyezhető a forgalomba. Bár ez anyagilag csak az egyiknél elég sok, mivel ki kell fizetnem 10000 büntetést, mert meg b.sztak, mivel közterületen tároltam lejárt műszakival; visszahelyezés egyszer 3500 három napra, hogy levizsgázhasson; vizsga 28000; ehhez gáz biztonsági vizsgálat 5000; majd a rendes forgalomba visszahelyezés 7500. Baccák meg.

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#59895) kcsa válasza ludsimon (#59893) üzenetére


kcsa
veterán

250 a legjobb kompromisszum a városba szerintem.

(#59896) Bogyó bá' válasza kcsa (#59895) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Ha csak "közlekedni" kell és nem "kilőni", akkor egy személlyel a B125-tel vezethető gépek a leggazdaságosabbak szerintem. Akár váltós, akár robogó...

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#59897) kcsa válasza Bogyó bá' (#59896) üzenetére


kcsa
veterán

Nem. 250 érzékelhetően jobban megy, de fogyasztás nagyságrendileg azonos, ahogy a fogyó-kopó költségek és a kgfb is. Valahol 300cm3 felett van egy nagyobb ugrás költségekben.

Hidd el, volt már mindenem :)

Szerk.: szerintem.

Szerk2.: jó 125 jó áron pedig nincs. 250 van

[ Szerkesztve ]

(#59898) Bogyó bá' válasza kcsa (#59897) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

B125 jogsi olcsó és gyors. A 125-ös robeszok el vannak 3 liter benyából, a fiatal (injektoros) váltósok meg kettőfélből. 70-80-ig nagyon jól tartják a tempót a forgalommal. Városban (M0 ugye kiesett) minek több.

szerk: más kérdés, hogy egy kettőötvenessel már ki szabad mozdulni a városból, sőt elbír egy utast is.

szerk2: mit nevezünk jó árnak? Rá kell annyit szánni, hogy ne legyen belőle szopórolller, ne apránként költsünk rá kétszer annyit.

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#59899) ludsimon válasza kcsa (#59895) üzenetére


ludsimon
veterán

:R :R
(Közben kiegészítettem az előző hszem fent.)

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59900) kcsa válasza Bogyó bá' (#59898) üzenetére


kcsa
veterán

Nekem fix 3,5öt evett injektoros 250-es. Belefér. Cserébe tényleg jobban megy az én súlyom alatt is.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.