Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#59301) huszi.gyb válasza forest_ns (#59300) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Akkor jogosnak is érezném... De olyat meg (úgy gondolom) nem írok...

www.dongosofor.hu

(#59302) DigitXT válasza Tothgera30 (#59299) üzenetére


DigitXT
félisten

Én előre szóltam.:R

(#59303) ludsimon válasza Tothgera30 (#59299) üzenetére


ludsimon
veterán

Szia!
Én is tervezem a komplett ledesítést de legelsőre a tompítottat cserélem le, az fogyaszt a legtöbbet, lehet 0,1l-el kevesebb lesz a fogyasztás. :)
Melyik nem lett jó bele???
Én ezzel szemezek :
[link]

undefined

(#59304) mumtaz válasza dzso22 (#59296) üzenetére


mumtaz
senior tag

Ez is megvolt. Úszószintet is állítottam, mert a múltkor magasabbra vettem. Próbáltam levett karbival is.

bogyo112(B): igen. Ez az, ami nem lenne rossz, de nincs mivel. Nincs mérőórám. Közelben meg senkit nem tudok, akinek lenne.

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#59305) ludsimon válasza Tothgera30 (#59299) üzenetére


ludsimon
veterán

Távolsági :0,6A x 14V = 8.4W!!!!!!!!!!!!!!!
Tompított: 0.08A x 14V = 1.12W!!!!!!!!!!!!

Kalawa csippeset végy legközelebb!

Ez a halogén ami benne van meg 35wattos...

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59306) kcsa válasza ludsimon (#59305) üzenetére


kcsa
veterán

És mi a gond a 8,4W-al? ????,,???

(#59307) Bogyó bá' válasza mumtaz (#59304) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Szerintem megéri beruházni rá, én ezt vettem februárban: [link]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#59308) korcsillio


korcsillio
őstag

Ezzel érdemes lehet foglalkozni?Az sr-t adnám érte...
Külsőleg ilyen.

(#59309) Tothgera30 válasza DigitXT (#59302) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Igazad volt főnök... :R De legalább most olyan erős a helyzetjelző hogy ha a tompítottat kiveszem, nappal, közlekedni az is elég, éjszakára meg felnyomom a távolságit. Bár a biztonság kedvéért keresek a gyári helyére valami kis fogyasztásút. Bármilyen ötlet érdekel.

#59303 ludsimon: Felejtsd el. A fogyasztásadatokat nem értem, mivel az akksiról megy amit a generátor tölt, ha akksi nincs, akkor közvetlenül a generátorról, tehát nem fog kevesebbet fogyasztani. Az meg már a másik dolog hogy 2T motornál mit számít 2-3 dl, mikor ha az enyémnek is odahúzom (Multivar) akkor a gyári 2,5l helyett megeszik 2,7l-t, de ugye min. 500rpm-el magasabb fordulaton dolgozik.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#59310) ludsimon válasza korcsillio (#59308) üzenetére


ludsimon
veterán

Ki kell próbálni, de ha jó ez nem a 150 ezres kategória. :)
Mielőtt megvennéd vidd azért el egy kompresszió mérésre!
Nehogy az utolsó 5000km-t rúgja.
Jó alkualap is!
Instant -50eFt ha el van kopva.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59311) ludsimon válasza Tothgera30 (#59309) üzenetére


ludsimon
veterán

Mit felejtsek el? :F

Ha nem érted erre keress rá: Mazda skyactiv.
Azért mert generatorról megy nem aksiról és a generátor nem a levegőből állítja elő az elektromos áramot. :)

Sok kicsi sokra megy, pár deci különbség 1 év alatt elég mérvadó szám.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59312) DigitXT válasza Tothgera30 (#59309) üzenetére


DigitXT
félisten

Nem érdemes "szinte nullára" lecsökkenteni az elektromos rendszer
terhelését, mert a generátor így is, úgy is dolgozik, max. a fesszabon
fogja a gép elfűteni az extra töltést, az megy majd tönkre, ha meg ez
bekövetkezik esetleg viszi magával az injektort: szvsz nem éri meg...

Akkor érdemes környezettudatosság, vagy megbízhatóság miatt ezt
azt LED-izzóra cserélni, ha az a pici(!) változás számít. Ne tévesszen
meg a sok gyári DRL-lel futó autó: azoknak úgy tervezték a komplett
elektromos rendszerét. (Csak egy példa: ha lekapcsolom a tompított
világitást, enyhe túltöltésem van, 15V, ami az akkunak nem tesz jót.)

Persze, a fesszabnak meg kéne fognia 14,4V-on... De ha ilyen kicsi a
terhelés, nem fogja. Nálam ugye 2x35W lekapcsolását jelenti. Maján
inkább világítok 110W-tal nappal is. Bírnia kell. (Éjjel meg látok vele.)

Ui: a féklámpám LED-es: hamarabb kapcsol/erősebb -> számíthat.:K
(Tompítottnál, gyári foncsorba felejtősek, full lámpacserével esetleg:
a xenonom is projektoros, úgy korrekt, de műszakin úgy se megy át.)

(#59313) Bogyó bá' válasza DigitXT (#59312) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

+1 Maximálisan igazad van! :R

(#59314) ludsimon: még a legtöbb nagymotoron is így működnek (kivéve például a régi ETZ, Jawa). Simán elfűtik a megtermelt "fölösleget". Már ha el bírják, mert szerintem így nagyon könnyű őket túlterhelni, tönkretenni.

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#59314) ludsimon válasza DigitXT (#59312) üzenetére


ludsimon
veterán

Fesszabályzót nem lehet modernizálni?

Just asking...

undefined

(#59315) Den válasza ludsimon (#59314) üzenetére


Den
veterán

Nem a modernség a lényeg. A motorokon általában állandó mágneses generátor van, Aminek a feszültségét nehezebb szabályozni, mivel a tekercsek előtt forgó mágnesek erőssége állandó, viszont a fordulatszám növekedésével egyre nagyobb sebességgel mozognak a tekercsekhez képest, egyre nagyobb feszültséget generálva.

Az autóknál a generátornak gerjesztő tekercse van és a gerjesztéssel sokkal jobb hatásfokkal lehet szabályozni a feszültséget, az autók fesszabályzója ezért olyan kicsi, hogy általában a generátorba van integrálva, és sokkal nagyobb az életartama, mint a motoroké.

Nem vagyok otthon a mikrozelektronikában, de gondolom, hogy ma már a pc tápokhoz hasonlóan lehetne növelni a fesszabályzók hatásfokát, de az alap probléma továbbrais az, hogy a fölösleges teljesítménnyel nincs mit kezdeni, el kell fűteni.

De valószínüleg azért nem fektetnek ra nagy hangsúlyt, mert a motorok többségénél a generátor teljesítményéhez képest (150-300watt) bőséges a motor teljesítménye, nem oszt nem szoroz.

A kis (gyenge) robogóknál szokott érződni, hogy ha alapjáraton felkapcsolod a fényszórót, esik a fordulat, mert a világítás közvetlenül generátorról megy, és ahogy a generátor terhelést kap, fékezi a főtengelyt.

[ Szerkesztve ]

www.simson4t.hu

(#59316) kcsa válasza Den (#59315) üzenetére


kcsa
veterán

Bár én is jóformán tapasztalatai úton értek csak hozzá, de tudtommal létezik két fajta feszültségszabályzó.

Anno Piaggio robogóknál volt típushiba: a gyárilag beépített Ducati feszszabályzó valami régebbi konstrukció, kivétel nélkül elfüstöl 1-5 év alatt. (125-től 500-ig szinte minden Piaggio csoport termékbe ezt rakták)

A későbbi típusokba beépített, szintén gyári finiskóddal is rendelkező japán Shindegen gyártmány újabb konstrukció, nem melegedik úgy, pontosabban tartja a feszt és sokkal tartósabb is.

Anno utánaolvastam hogy mi a különbség, de már nem emlékszem. :B

(#59317) ludsimon válasza Den (#59315) üzenetére


ludsimon
veterán

:R
Akkor teljesen felesleges ilyen ledes technikára költeni, helyette fékolaj, fékbetét, utána gumi. :D

undefined

(#59318) ludsimon


ludsimon
veterán

Hogy nézhettem be múltkor ennyire? :F
5Literes a tank! :C

Leszívtam azt a kb 1 pohárnyi 1:32-es benzint és beöntöttem 5Liter 1:50-re kevertet.

undefined

(#59319) Den válasza kcsa (#59316) üzenetére


Den
veterán

Biztos, hogy van minőségben és belső felépítésben különbség a fesszabályzók között, mert pl a négy elektródás, robogókba való kínai fesszab honda megfelelője, ugyanazzal a teljesítménnyel harmadakkora meretű, harmadakkora hűtőfelülettel, és míg a kínai jó esetben 2-3 évet bír (van hogy csak felet) addig a honda simán tizet. De több japán/európai típuson is azért ment tönkre rendszeresen a fesszabályzó, mert olyan helyre tették, ahol nem volt elég hűtése.

www.simson4t.hu

(#59320) kcsa válasza Den (#59319) üzenetére


kcsa
veterán

Az elhelyezés a másik probléma valóban. Nekem is burkolat alatt volt, de huzatban. Ami jó lenne, csak a huzat speciel a radiátor felől húz rá... Forró levegőt.

(#59321) korcsillio


korcsillio
őstag

Állt vagy 2napot a motor most meg le van merülve a pár hónapos akku :'( :@

(#59322) Den válasza ludsimon (#59317) üzenetére


Den
veterán

Nem feltétlenül felesleges. Kisebb motorokon van hogy pl azért gyenge fényszóróizzót alkalmaznak, mert a generátor teljesítménye kicsi, és nem bír el nagyobb fogyasztást. Volt olyan motorunk, ahol annyira gyenge volt a generátor, hogy ha ment a reflektor, lemerült az akku, mert a többi fogyasztó szipkázta az áramot, és annyit már nem bírt a generátor hogy az akku töltöttségét fenntartsa.

Szóval ha a generátor teljesítménye nagyon ki van centizve, és erősebb fényeket akarsz, akkor érdemes lehet ledekkel próbálkozni.

De szerintem előbb a fék és a gumi.

www.simson4t.hu

(#59323) Tothgera30 válasza DigitXT (#59312) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Fesz. mérővel rámérek, és minden kiderül... ;)

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#59324) dzso22


dzso22
senior tag

Ti melyik dugattyút vennétek meg ha ezek közül lehetne választani?
RMS Naraku Motoforce.
A legolcsóbb változatokra gondolok ezek közül.
Naraku és Motoforce dugattyúval még nem találkoztam ezért is érdekelne hogy a 3 közül melyik jobb ár/érték arányú.

[ Szerkesztve ]

A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!

(#59325) mumtaz válasza dzso22 (#59324) üzenetére


mumtaz
senior tag

Narakum van most. RMS-ben csak fékbetétet vettem, az jó volt. Motoforce-ban meg karbit vettem, az is jó. Bár RMS cuccokról már hallottam rosszat, de nekem a Naraku dugó felülete gagyinak hatott.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#59326) korcsillio


korcsillio
őstag

Vespa 125cc-ről mi a vélemény?Mennyiért lehet eladni ha nem válik be?(kinti papírjai megvannak)

(#59327) Tothgera30 válasza korcsillio (#59326) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Konkrétan?

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#59328) ludsimon


ludsimon
veterán

Na ki kárörvendett itt, hogy megnézi ha 4L alatt lesz a fogyasztásom?

Nagyon sok húzatással és rengeteg kigyorsítással, mivel vagy 4x cseréltem főfúvót és kb minden saroktól 0-60-ig gyorsulásokkal teszteltem és próbálgattam szóval kb innen indul és ha be lesz állítva szerintem ennél kevesebbet fog enni:
4.45L (tankolt mennyiség) / 121km (megtett távolság) * 100 = 3,678 L / 100 km.

Szerk.: A 78as főfúvó még mindig brutál nagy mert egy bő 5-6 perc kell mire elmúlik a trallala ilyen hideg időben.
75-össel kb mire kifordultam a főútra már teljes erővel ment.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59329) korcsillio válasza Tothgera30 (#59327) üzenetére


korcsillio
őstag

Vespa et4

(#59330) body007 válasza dzso22 (#59324) üzenetére


body007
addikt

Az én szerelőm is a narakura esküszik vagy csak jutalékot kap :D, és az enyémben is az van a legnagyobb megelégedésemre :K

(#59328) ludsimon: Azért majd számold át a képleted, egy 10-20%-os óra "csalással" is (típustól és sebességtől függően). Szóval a megtett táv az "lehet" csak ~100 km :D

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#59331) üszök válasza Bogyó bá' (#59307) üzenetére


üszök
őstag

Nem gondoltam,hogy ennyiért lehet ilyet venni.(igaz nem is kerestem) De ennyiért beruházok egyre. Kösz. :R

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#59332) Lauda válasza ludsimon (#59328) üzenetére


Lauda
félisten

Allitgatas nelkul sem nagyon fog annyibol megallni. Szoval mikor hasznalod, gyorsulgatsz es hozza nem nyulsz.

ludsimon Akkor tevedtem. :R

[ Szerkesztve ]

(#59333) ludsimon válasza body007 (#59330) üzenetére


ludsimon
veterán

80km-es úton lett GPS-el kimérve.... a km számláló pontos, csak a sebességet csalja.

undefined

(#59334) ludsimon válasza Lauda (#59332) üzenetére


ludsimon
veterán

(#59335) body007 válasza ludsimon (#59333) üzenetére


body007
addikt

a km számláló pontos, csak a sebességet csalja. Ez csak nekem tűnik paradoxonnak? :U

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#59336) ludsimon válasza body007 (#59335) üzenetére


ludsimon
veterán

Mit nem érteni?
Az aktuális sebesség 8-10km/h-val többet mutat mint valóságban, de a megtett távolság ugyanannyi volt mint a GPS-en.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59337) Lauda


Lauda
félisten

Van itt valaki a 15. keruletbol vagy kornyekerol, aki ert a jogokhoz? ;)

(#59338) ludsimon válasza body007 (#59335) üzenetére


ludsimon
veterán

(#59339) Tothgera30 válasza korcsillio (#59329) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Gondolom műszaki nincs, állapotfüggő, én 150-200k körül lőném be.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#59340) Bogyó bá' válasza Lauda (#59337) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Ügyvédet keresel? ;]

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#59341) Pete55555 válasza Bogyó bá' (#59340) üzenetére


Pete55555
addikt

:C :))

...Szeretem leracsniztatni...

(#59342) Den válasza body007 (#59335) üzenetére


Den
veterán

A kilométereket mechanikus fix áttétellel számolja. Tehát lent van a meghajtóban egy fix áttétel, az minden kerékfordulatnál ugyanannyit fordul, ezt felviszi a spirál ami meghajtja egy fix áttétellel a km számláló tengelyét. Mivel itt egy fix "merev kapcsolat van, ezért nagyon pontosan ki lehet számolni a teljes rendszer belső áttételét, hogy a km számláló pont annyit forduljon, hogy a kerék kerülete által megtett utat mutassa pontosan.

A sebességmérő nem fix kapcsolattal múködik, Egy mágneses tárcsát forgat a spirál, a mutató tengelyén pedig egy alumínium (ha jól emlékszem) tárcsa van. A forgó mágneses mező örvényáramot kelt az alu tárcsában, és próbál együtt forogni a mágnessel. Viszont egy rugó kényszeríti az alaphelyzet felé. Minél gyorsabban forgatja a spirál a mágneses tárcsát, az alu tárcsa annál erősebben akar elfordulni a rugó ellenében, így egyre feljebb mászik a mutató a számlapon. Mivel nehéz tökéletesen egyformára csinálni az elemeket, és nem feltétlenül lineárisan nő a mutató tárcsájára ható erő, ezért az ilyen sebességmérők nem túl pontosak.

www.simson4t.hu

(#59343) body007 válasza Den (#59342) üzenetére


body007
addikt

A sebességmérő nem fix kapcsolattal múködik... Na ezt nem tudtam. Azt hittem olyan mint a régi szobabiciklinken, h együtt van hajtva a számlálóval. Így már világos :)

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#59344) Lauda válasza Bogyó bá' (#59340) üzenetére


Lauda
félisten

Ez mekkora, csak most olvasom amit irtam. :C :DDD

(#59345) Den válasza dzso22 (#59324) üzenetére


Den
veterán

Rms-el, és motoforce-szal nincs tapasztalatom. Narakuból dugót nem vettem, csak komplett hengerszettet, variátort, és főtengelyt. A főtengelyek, variátorok rendben voltak, de a hengerszettekjel vegyesek a tapasztalataim. Volt ami cuppra felment, gond nélkül, és hibátlanul működött. Volt egy vizes piaggio hengerszett, a hozzá való naraku hengerfejjel, aminél a víz szivárgott kifelé.A tömítes sem volt túl pontos, de valami illeszkedési hiba is lehetett az érintkező felületeknél. És volt egy levegős hengerszett amivel rengeteget szoptunk, mert nem akart vele menni a motor rendesen, kétszer hozták vissza. Mint később (mumtaz kommentjéből) kiderült, ezeknél előfordulhat hogy nem jó a préshézag, nálunk is az volt a gond, viszont a drágább szettekkel ellentetben ezekhez nem adnak hézagoló lemezeket.
Szóval én hengerszettben, ha lehet drágábbat veszek, csak ha nagyon teszkó gazdaságos javításról van szó akkor narakut.

www.simson4t.hu

(#59346) ludsimon válasza Den (#59342) üzenetére


ludsimon
veterán

:R :R

undefined

(#59347) Den válasza body007 (#59343) üzenetére


Den
veterán

Együtt van hajtva, úgy hogy ugyanaz a spirál hajtja, de fent a műszerben fix fogaskerék (csigakerék) áttétel hajtja a számlálót, tehát ott nagyon pontosan tud "számolni, viszont a sebességmérő mutatója és a spirál közt nincs mechanikus kapcsolat, csak a gerjesztett mágneses tér próbálja csavarni a mutató tengelyét egy rugó ellenében.

www.simson4t.hu

(#59348) ludsimon válasza Den (#59347) üzenetére


ludsimon
veterán

Akkor ezért csinálják gyárilag úgy ezeket, hogy felfelé csaljon ezek szerint, különben komoly jogi vita lenne egy gyorshajtásból. :D

undefined

(#59349) Something_ válasza Den (#59347) üzenetére


Something_
őstag

Volt egy sonicom par honapig, ott csalt a szamlalo. Az miert lehetett?

(#59350) Den válasza Something_ (#59349) üzenetére


Den
veterán

Nem tudom. Gumiméret nem gyári volt, vagy nem fektettek rá kellő hangsúlyt, hogy pontos legyen, vagy más.

www.simson4t.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.