Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
huszi.gyb
senior tag
Akkor jogosnak is érezném... De olyat meg (úgy gondolom) nem írok...
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Én előre szóltam.
ludsimon
veterán
Szia!
Én is tervezem a komplett ledesítést de legelsőre a tompítottat cserélem le, az fogyaszt a legtöbbet, lehet 0,1l-el kevesebb lesz a fogyasztás.
Melyik nem lett jó bele???
Én ezzel szemezek :
[link]
undefined
mumtaz
senior tag
Ez is megvolt. Úszószintet is állítottam, mert a múltkor magasabbra vettem. Próbáltam levett karbival is.
bogyo112(B): igen. Ez az, ami nem lenne rossz, de nincs mivel. Nincs mérőórám. Közelben meg senkit nem tudok, akinek lenne.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
ludsimon
veterán
Távolsági :0,6A x 14V = 8.4W!!!!!!!!!!!!!!!
Tompított: 0.08A x 14V = 1.12W!!!!!!!!!!!!
Kalawa csippeset végy legközelebb!
Ez a halogén ami benne van meg 35wattos...
[ Szerkesztve ]
undefined
kcsa
veterán
És mi a gond a 8,4W-al? ????,,???
Bogyó bá'
nagyúr
Szerintem megéri beruházni rá, én ezt vettem februárban: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
korcsillio
őstag
Tothgera30
Ármester
Igazad volt főnök... De legalább most olyan erős a helyzetjelző hogy ha a tompítottat kiveszem, nappal, közlekedni az is elég, éjszakára meg felnyomom a távolságit. Bár a biztonság kedvéért keresek a gyári helyére valami kis fogyasztásút. Bármilyen ötlet érdekel.
#59303 ludsimon: Felejtsd el. A fogyasztásadatokat nem értem, mivel az akksiról megy amit a generátor tölt, ha akksi nincs, akkor közvetlenül a generátorról, tehát nem fog kevesebbet fogyasztani. Az meg már a másik dolog hogy 2T motornál mit számít 2-3 dl, mikor ha az enyémnek is odahúzom (Multivar) akkor a gyári 2,5l helyett megeszik 2,7l-t, de ugye min. 500rpm-el magasabb fordulaton dolgozik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
ludsimon
veterán
Ki kell próbálni, de ha jó ez nem a 150 ezres kategória.
Mielőtt megvennéd vidd azért el egy kompresszió mérésre!
Nehogy az utolsó 5000km-t rúgja.
Jó alkualap is!
Instant -50eFt ha el van kopva.
[ Szerkesztve ]
undefined
ludsimon
veterán
Mit felejtsek el?
Ha nem érted erre keress rá: Mazda skyactiv.
Azért mert generatorról megy nem aksiról és a generátor nem a levegőből állítja elő az elektromos áramot.
Sok kicsi sokra megy, pár deci különbség 1 év alatt elég mérvadó szám.
[ Szerkesztve ]
undefined
DigitXT
félisten
Nem érdemes "szinte nullára" lecsökkenteni az elektromos rendszer
terhelését, mert a generátor így is, úgy is dolgozik, max. a fesszabon
fogja a gép elfűteni az extra töltést, az megy majd tönkre, ha meg ez
bekövetkezik esetleg viszi magával az injektort: szvsz nem éri meg...
Akkor érdemes környezettudatosság, vagy megbízhatóság miatt ezt
azt LED-izzóra cserélni, ha az a pici(!) változás számít. Ne tévesszen
meg a sok gyári DRL-lel futó autó: azoknak úgy tervezték a komplett
elektromos rendszerét. (Csak egy példa: ha lekapcsolom a tompított
világitást, enyhe túltöltésem van, 15V, ami az akkunak nem tesz jót.)
Persze, a fesszabnak meg kéne fognia 14,4V-on... De ha ilyen kicsi a
terhelés, nem fogja. Nálam ugye 2x35W lekapcsolását jelenti. Maján
inkább világítok 110W-tal nappal is. Bírnia kell. (Éjjel meg látok vele.)
Ui: a féklámpám LED-es: hamarabb kapcsol/erősebb -> számíthat.
(Tompítottnál, gyári foncsorba felejtősek, full lámpacserével esetleg:
a xenonom is projektoros, úgy korrekt, de műszakin úgy se megy át.)
Bogyó bá'
nagyúr
+1 Maximálisan igazad van!
(#59314) ludsimon: még a legtöbb nagymotoron is így működnek (kivéve például a régi ETZ, Jawa). Simán elfűtik a megtermelt "fölösleget". Már ha el bírják, mert szerintem így nagyon könnyű őket túlterhelni, tönkretenni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
ludsimon
veterán
Fesszabályzót nem lehet modernizálni?
Just asking...
undefined
Den
veterán
Nem a modernség a lényeg. A motorokon általában állandó mágneses generátor van, Aminek a feszültségét nehezebb szabályozni, mivel a tekercsek előtt forgó mágnesek erőssége állandó, viszont a fordulatszám növekedésével egyre nagyobb sebességgel mozognak a tekercsekhez képest, egyre nagyobb feszültséget generálva.
Az autóknál a generátornak gerjesztő tekercse van és a gerjesztéssel sokkal jobb hatásfokkal lehet szabályozni a feszültséget, az autók fesszabályzója ezért olyan kicsi, hogy általában a generátorba van integrálva, és sokkal nagyobb az életartama, mint a motoroké.
Nem vagyok otthon a mikrozelektronikában, de gondolom, hogy ma már a pc tápokhoz hasonlóan lehetne növelni a fesszabályzók hatásfokát, de az alap probléma továbbrais az, hogy a fölösleges teljesítménnyel nincs mit kezdeni, el kell fűteni.
De valószínüleg azért nem fektetnek ra nagy hangsúlyt, mert a motorok többségénél a generátor teljesítményéhez képest (150-300watt) bőséges a motor teljesítménye, nem oszt nem szoroz.
A kis (gyenge) robogóknál szokott érződni, hogy ha alapjáraton felkapcsolod a fényszórót, esik a fordulat, mert a világítás közvetlenül generátorról megy, és ahogy a generátor terhelést kap, fékezi a főtengelyt.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
kcsa
veterán
Bár én is jóformán tapasztalatai úton értek csak hozzá, de tudtommal létezik két fajta feszültségszabályzó.
Anno Piaggio robogóknál volt típushiba: a gyárilag beépített Ducati feszszabályzó valami régebbi konstrukció, kivétel nélkül elfüstöl 1-5 év alatt. (125-től 500-ig szinte minden Piaggio csoport termékbe ezt rakták)
A későbbi típusokba beépített, szintén gyári finiskóddal is rendelkező japán Shindegen gyártmány újabb konstrukció, nem melegedik úgy, pontosabban tartja a feszt és sokkal tartósabb is.
Anno utánaolvastam hogy mi a különbség, de már nem emlékszem.
ludsimon
veterán
Akkor teljesen felesleges ilyen ledes technikára költeni, helyette fékolaj, fékbetét, utána gumi.
undefined
ludsimon
veterán
Hogy nézhettem be múltkor ennyire?
5Literes a tank!
Leszívtam azt a kb 1 pohárnyi 1:32-es benzint és beöntöttem 5Liter 1:50-re kevertet.
undefined
Den
veterán
Biztos, hogy van minőségben és belső felépítésben különbség a fesszabályzók között, mert pl a négy elektródás, robogókba való kínai fesszab honda megfelelője, ugyanazzal a teljesítménnyel harmadakkora meretű, harmadakkora hűtőfelülettel, és míg a kínai jó esetben 2-3 évet bír (van hogy csak felet) addig a honda simán tizet. De több japán/európai típuson is azért ment tönkre rendszeresen a fesszabályzó, mert olyan helyre tették, ahol nem volt elég hűtése.
www.simson4t.hu
kcsa
veterán
Az elhelyezés a másik probléma valóban. Nekem is burkolat alatt volt, de huzatban. Ami jó lenne, csak a huzat speciel a radiátor felől húz rá... Forró levegőt.
korcsillio
őstag
Állt vagy 2napot a motor most meg le van merülve a pár hónapos akku :'( :@
Den
veterán
Nem feltétlenül felesleges. Kisebb motorokon van hogy pl azért gyenge fényszóróizzót alkalmaznak, mert a generátor teljesítménye kicsi, és nem bír el nagyobb fogyasztást. Volt olyan motorunk, ahol annyira gyenge volt a generátor, hogy ha ment a reflektor, lemerült az akku, mert a többi fogyasztó szipkázta az áramot, és annyit már nem bírt a generátor hogy az akku töltöttségét fenntartsa.
Szóval ha a generátor teljesítménye nagyon ki van centizve, és erősebb fényeket akarsz, akkor érdemes lehet ledekkel próbálkozni.
De szerintem előbb a fék és a gumi.
www.simson4t.hu
Tothgera30
Ármester
Fesz. mérővel rámérek, és minden kiderül...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
dzso22
senior tag
Ti melyik dugattyút vennétek meg ha ezek közül lehetne választani?
RMS Naraku Motoforce.
A legolcsóbb változatokra gondolok ezek közül.
Naraku és Motoforce dugattyúval még nem találkoztam ezért is érdekelne hogy a 3 közül melyik jobb ár/érték arányú.
[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
mumtaz
senior tag
Narakum van most. RMS-ben csak fékbetétet vettem, az jó volt. Motoforce-ban meg karbit vettem, az is jó. Bár RMS cuccokról már hallottam rosszat, de nekem a Naraku dugó felülete gagyinak hatott.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
korcsillio
őstag
Vespa 125cc-ről mi a vélemény?Mennyiért lehet eladni ha nem válik be?(kinti papírjai megvannak)
(#59327) Tothgera30 válasza korcsillio (#59326) üzenetére
Tothgera30
Ármester
Konkrétan?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
ludsimon
veterán
Na ki kárörvendett itt, hogy megnézi ha 4L alatt lesz a fogyasztásom?
Nagyon sok húzatással és rengeteg kigyorsítással, mivel vagy 4x cseréltem főfúvót és kb minden saroktól 0-60-ig gyorsulásokkal teszteltem és próbálgattam szóval kb innen indul és ha be lesz állítva szerintem ennél kevesebbet fog enni:
4.45L (tankolt mennyiség) / 121km (megtett távolság) * 100 = 3,678 L / 100 km.
Szerk.: A 78as főfúvó még mindig brutál nagy mert egy bő 5-6 perc kell mire elmúlik a trallala ilyen hideg időben.
75-össel kb mire kifordultam a főútra már teljes erővel ment.
[ Szerkesztve ]
undefined
Az én szerelőm is a narakura esküszik vagy csak jutalékot kap , és az enyémben is az van a legnagyobb megelégedésemre
(#59328) ludsimon: Azért majd számold át a képleted, egy 10-20%-os óra "csalással" is (típustól és sebességtől függően). Szóval a megtett táv az "lehet" csak ~100 km
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
üszök
őstag
Nem gondoltam,hogy ennyiért lehet ilyet venni.(igaz nem is kerestem) De ennyiért beruházok egyre. Kösz.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Allitgatas nelkul sem nagyon fog annyibol megallni. Szoval mikor hasznalod, gyorsulgatsz es hozza nem nyulsz.
ludsimon Akkor tevedtem.
[ Szerkesztve ]
ludsimon
veterán
80km-es úton lett GPS-el kimérve.... a km számláló pontos, csak a sebességet csalja.
undefined
ludsimon
veterán
a km számláló pontos, csak a sebességet csalja. Ez csak nekem tűnik paradoxonnak?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
ludsimon
veterán
Mit nem érteni?
Az aktuális sebesség 8-10km/h-val többet mutat mint valóságban, de a megtett távolság ugyanannyi volt mint a GPS-en.
[ Szerkesztve ]
undefined
Van itt valaki a 15. keruletbol vagy kornyekerol, aki ert a jogokhoz?
ludsimon
veterán
Megvan amit nem találtam. Tessék.
undefined
(#59339) Tothgera30 válasza korcsillio (#59329) üzenetére
Tothgera30
Ármester
Gondolom műszaki nincs, állapotfüggő, én 150-200k körül lőném be.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Bogyó bá'
nagyúr
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Pete55555
addikt
...Szeretem leracsniztatni...
Den
veterán
A kilométereket mechanikus fix áttétellel számolja. Tehát lent van a meghajtóban egy fix áttétel, az minden kerékfordulatnál ugyanannyit fordul, ezt felviszi a spirál ami meghajtja egy fix áttétellel a km számláló tengelyét. Mivel itt egy fix "merev kapcsolat van, ezért nagyon pontosan ki lehet számolni a teljes rendszer belső áttételét, hogy a km számláló pont annyit forduljon, hogy a kerék kerülete által megtett utat mutassa pontosan.
A sebességmérő nem fix kapcsolattal múködik, Egy mágneses tárcsát forgat a spirál, a mutató tengelyén pedig egy alumínium (ha jól emlékszem) tárcsa van. A forgó mágneses mező örvényáramot kelt az alu tárcsában, és próbál együtt forogni a mágnessel. Viszont egy rugó kényszeríti az alaphelyzet felé. Minél gyorsabban forgatja a spirál a mágneses tárcsát, az alu tárcsa annál erősebben akar elfordulni a rugó ellenében, így egyre feljebb mászik a mutató a számlapon. Mivel nehéz tökéletesen egyformára csinálni az elemeket, és nem feltétlenül lineárisan nő a mutató tárcsájára ható erő, ezért az ilyen sebességmérők nem túl pontosak.
www.simson4t.hu
A sebességmérő nem fix kapcsolattal múködik... Na ezt nem tudtam. Azt hittem olyan mint a régi szobabiciklinken, h együtt van hajtva a számlálóval. Így már világos
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
Ez mekkora, csak most olvasom amit irtam.
Den
veterán
Rms-el, és motoforce-szal nincs tapasztalatom. Narakuból dugót nem vettem, csak komplett hengerszettet, variátort, és főtengelyt. A főtengelyek, variátorok rendben voltak, de a hengerszettekjel vegyesek a tapasztalataim. Volt ami cuppra felment, gond nélkül, és hibátlanul működött. Volt egy vizes piaggio hengerszett, a hozzá való naraku hengerfejjel, aminél a víz szivárgott kifelé.A tömítes sem volt túl pontos, de valami illeszkedési hiba is lehetett az érintkező felületeknél. És volt egy levegős hengerszett amivel rengeteget szoptunk, mert nem akart vele menni a motor rendesen, kétszer hozták vissza. Mint később (mumtaz kommentjéből) kiderült, ezeknél előfordulhat hogy nem jó a préshézag, nálunk is az volt a gond, viszont a drágább szettekkel ellentetben ezekhez nem adnak hézagoló lemezeket.
Szóval én hengerszettben, ha lehet drágábbat veszek, csak ha nagyon teszkó gazdaságos javításról van szó akkor narakut.
www.simson4t.hu
ludsimon
veterán
undefined
Den
veterán
Együtt van hajtva, úgy hogy ugyanaz a spirál hajtja, de fent a műszerben fix fogaskerék (csigakerék) áttétel hajtja a számlálót, tehát ott nagyon pontosan tud "számolni, viszont a sebességmérő mutatója és a spirál közt nincs mechanikus kapcsolat, csak a gerjesztett mágneses tér próbálja csavarni a mutató tengelyét egy rugó ellenében.
www.simson4t.hu
ludsimon
veterán
Akkor ezért csinálják gyárilag úgy ezeket, hogy felfelé csaljon ezek szerint, különben komoly jogi vita lenne egy gyorshajtásból.
undefined
Something_
őstag
Volt egy sonicom par honapig, ott csalt a szamlalo. Az miert lehetett?