Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Na szóval, aki kevesli a "kis" moci erejét, tessék:
aki nem venné le a képet: kettő picsa terpeszkedik a kicsi mocimon
-
ludsimon
veterán
hoppá, nem ide.
-
ludsimon
veterán
Van valami találkozó??
Bazi nagy kávédaráló hangú robogó ment el előbb (3 db) a 16.ker rákosi úton.Kéne valamit szervezni esti csapatást!
Nincs senkinek kedve ilyesmihez vmelyik nap? -
korcsillio
addikt
-
dzso22
senior tag
válasz
mumtaz #59943 üzenetére
Van itt egy videó ebben az is benne van hogy csinálják a főtengely "felújítást"
Nem egyszerű az biztos. -
mumtaz
senior tag
Holnap szétkapom a Jetforce-ot. Állapottól függetlenül átnézek minden csövet és elektromos csatlakozást. Plusz persze lejön a henger és megnézem, mi csörög benne.
Akartam egyébként kérdezni már a Speedfight kapcsán is, hogy lehet venni főtengely felújító készletet. Ebben van hajtókar, hézagoló és hajtókar tűgörgő. Ez ok, de hogyan lehet a főtengelyt szétszedni/összerakni? Préssel?
-
ludsimon
veterán
válasz
korcsillio #59940 üzenetére
Tedd eladható állapotba és szabadulj meg tőle.
-
válasz
korcsillio #59940 üzenetére
Mi a pontos tipusa a mocinak?
-
korcsillio
addikt
Hihetelen.Pár hete van nálam az sr,eddig minden jó volt most alig akar indulni,olaj csöpög
Találok valahol adatokat milyen gyári görgő,szíj,henger,dugó,gyűrű,(neadjisten),főtengely,szimeringek stb. kell bele ha felújításon elgondolkozok.Tuningolni nem igazán akarom,a gyári állapotot szeretném elővarázsolni.Kb.mibe fáj egy ilyen mutatvány? -
Something_
őstag
50 ccm tuning vs 600ccm
Kanyarba ugy megy ez a kis robesz, mint az allathabar nem kene, de biztos van egy feelingje
-
-
Pete55555
addikt
Ma sikerült hazafuvarozni a bekrepált Katanát.
Kérdés: 99 előtti, és utáni modellek vannak, illetve van vizes, meg levegős.
Neten találtam pár főtengelyt, de egyik eladó sem tudja pontosan melyik van neki.
Milyen méreteket kell lemérni, vagy esetleg miből jövök rá, hogy melyik a nekem való?
-
dzso22
senior tag
Nem csúszik.
Sajnos a top variátor inkább erősebb 70-es hengerekhez van tervezve és nagyon erős kontraszt kell hozzá (29kg) hogy be lehessen a gépemhez görgőzni megfelelően.
Kitartok a variátor mellett amíg lehet de ha meg is oldom a melegedés problémát lehet szíjzabáló lesz az egész.
Akkor viszont 100% variátor csere.
És az is szem előtt van hogy az erős kontraszt bele szól a hatásfokba. -
Den
veterán
válasz
Motaba78 #59933 üzenetére
De szétszedhető, csak próbáljuk megfogni a dolog könnyebbik végét
Baromi sok a meló, és jobb lenne csak kivenni a rosszat és betenni a jót, a csináltatás időigényesebb, és rizikósabb, ha nem passzol elsőre tökéletesen. De ha nem találunk más megoldást, akkor ez lesz.
-
Den
veterán
válasz
szentkuti11 #59931 üzenetére
Kószi! Megnézem, elég újnak néz ki, nem túl szakadék külsőre, csak a telója kotyog, az kéne új, vagy használt, de jó, vagy felújító.
-
Den
veterán
Tudja valaki esetleg, hogy japán belpiacos suzuki lets 2 első teleszkópja melyik európai suzuki robogóéval egyezik?
-
Den
veterán
válasz
Casoli #59921 üzenetére
Én nem kockáztatnék, két motorhoz is volt szerencsém, ami forgattyúsházban maradt törmelék miatt ment tönkre, az egyiknél a főtengelyt vágta haza a sonka és a hajtókar közé beszorulo tűgörgő, a másiknál a hengert bombázta szét
Ha pesti vagy és elhozod a blokkot, azt nem tudjuk most bevállalni, hogy szétszedjük, de használhatod a blokkszéthúzónkat.
-
-
dzso22
senior tag
válasz
Casoli #59925 üzenetére
Én ilyennel szedtem ki egy 350-es JAWA tűgörgőit a forgattyús házból.
-
-
Továbbra sem érzek semmilyen ellentmondást a két mondatban. Mindkettőben az van, hogy nem lehet betolni robogót. Mindegy, váltsunk témát. Inkább segítsetek abban, hogyan tudnám az 5 éve be nem indított Malagutim felújítani
Kipufogót kellene kiégetni, tiszta olaj kívülről a hangtompító után, biztos hogy belül tele van szmötyivel. Illetve van-e arra valamilyen módszer, hogy a forgattyúsházból kihalásszak gyűrű darabokat szétszedés nélkül? Sajnos történt vele kisebb baleset
. Azóta került rá egy használt henger, elmentem vele kb 300km-t, nem jött fel gyűrűdarab. Merjem majd így tovább használni? Garázsom van, de blokkszéthúzóm nincsen. Ja igen, ma hoztam haza egy kombi Volvóban, épphogy belefért eldöntve. Na ilyen szállítást sem fogok legközelebb alkalmazni. Hát amit kellett legózni, hogy beleférjen.
Malaguti F15höz senkinek nincsen pótalkatrész, futómű, kaszni elemek eladóba?
Ilyen volt fénykorában.
-
válasz
Casoli #59919 üzenetére
Nem lehet betolni, a motor forgására fog kapcsolni a kuplung.
Ez igy van.
Futhatsz vele 100al is, a röpsúlyos kuplung, akkor sem fogja elérni a nyitó fordulatszámot.
Ebbol en arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy mikor tolod a motort, akkor forog a kuplung, csak nem tudod olyan gyorsan tolni, hogy nyisson..
Ami tudjuk, hogy nem igaz, ezert irtam ra abban a hsz-ben amit.
-
ludsimon
veterán
Bringásként tudom, hogy iszonyú szívás minden ami mozog és fizikai kontaktban van valamilyen szilárd anyaggal az kopik és elhasználódik.
Már ott is egy láncot a 10sebességes outimon a legolcsóbb lánc 8000Ft amit 4000km-enként kellett rajta cserélni! Ez azt jelenti, hogy évente 3x kellett cserélni rajta anno fénykoromban!
Minden szívás ebben az életben.
Dzso22:
A 3g görgő kell akkor vagy nem? -
dzso22
senior tag
Úgy néz ki összeállt a gépezetem
Épp időben mert hétfőn már meló.
Kicsit megtekertem lebillent az óra 80 alá
Viszont egy hiba maradt, a lehajtásnál a túlmelegedés gond
És a hűtött dekni még a habokban.
Most se pontos a a váltás mert hidegen túlpörög 0-40-ig de így 1km után már ideálisan vált.
Egyenlőre megemelve hagyom a szíjat könnyebb görgőkkel aztán ha megjön a dekni visszaállítom ideálisra és reménykedem hogy hűtött deknivel minden rendben lesz. -
Den
veterán
válasz
ludsimon #59877 üzenetére
Minden motorizált jármű szívás. Sőtt bringásként biztos tudod, hogy a bicikli is, arra is költeni kell.Aminek motorja van azt tankolni kell, vannak kopó alkatreszei, olajat kell cserélni benne, adót, biztosítást, egyebeket fizetni. Bármikor elromolhat. Az új is, csak ott véd a gari. Egy ideig. Összetörhet, ellophatják stb...
Igazából az a kérdés, hogy a járművek alapfunkcióján (elvisz a-ból b-be) felüli extra tulajdonságok mennyibe kerülnek, és kinek mennyit érnek (meg persze ki mit engedhet meg magának)
Igazán nagy robogókkal (250+cm2) nincs tapasztalatom, csak nagy cvt-s quadokkal (nekünk 500-as volt a legnagyobb). A hajtás elemek sokkal drágábbak mint egy kisebb 50-125-ös járgányon, mert az ékszíjas cvt nem igazán nagy nyomtékra lett kitalálva, egy erőzáró erőátvitel, a surlódás segítségével közvetíti a nyomatékot, és a szerkezet működése miatt nem lehet annyival növelni a súrlódó felületet mint más szíjhajtásoknál. Ezért a nagyobb robogók szíja bár szemre egyszerű valaminek tűnnek, nagyon gondosan tervezett és gyártott alkatrészek, hogy ne forgácsolódjanak szét néhány szaz kilométeren. És emiatt drágák is. Nálunk a kínai 500-as kínai szíja volt 40k közelében. És minden hajtáselem drága.
De egy bizonyos teljesítmény felett szükségszerűen eszi a motor a szíjat. Az ilyen 800-as robogók már nem racionális dolgok, hanem nagyon drága hobbi eszközök.Meg persze nagyobb motorra komolyabb fék, komolyabb futómű kell, komplexebb a motor, keverék képzés stb. Más nagyságrend mint egy 50-es. De ezt leírták konkrét példákkal, akik használnak is ilyen gépeket.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
DigitXT #59911 üzenetére
A történet lényegét a kereső használatával bárki megtalálhatja. Amiket te költöttél rá a "végén" (~70k) nem is soroltam ide...
Igen, mentem majd 10k km-t, ezt sem tagadom...
Egyébként a fúrást nem úsztam meg...
Garanciában hüvelyezve lesz, mert a ~40k-s hengerszett illesztése nem megfelelő, továbbra is eszi az olajat >> gyilkolja a gyertyát... Plusz a karbival sem minden ok, egy szombatot rá kell szánni, Marcellnál...
Amúgy azért döntöttünk a hengerszett mellett, mert olcsóbb volt, mint maga a dugó (gyári 55k)
-
DigitXT
félisten
válasz
ludsimon #59907 üzenetére
Az úgy volt, hogy...
Sok benne a kilométer: fúrni kell...
Huszi végül inkább vett rá új hengerszettet. Amúgy sokat ment vele.
(Amiket viszont felsorolt, azok csak a példák alkatrészárakra.)
Ui: az előélete a klasszikus: lefosott olasz import... amit soha nem
szabadott volna megvenni, uis rengeteg pénz belement, mire motor
lett belőle, és még utána is jöttek elő gondok... Most megint motor.
S remélem sokáig úgy lesz az új hengerszettel, új gumival, minden.
Amúgy 3+1 évig volt nálam, kétszer voltam vele műszaki vizsgán.Persze költöttem rá olyanokat is, ami nem pont szükséges kiadás,
ideértve mondjuk az egyik legőrültebbet, a 82K-s 4Road dobot, ami
amúgy végül eladta a motort. Kölcsönbe volt huszinál, belezúgott.
(Mondjuk tényleg isteni hangja van, a mai napig visszasírom.)
-
Redneck
nagyúr
válasz
huszi.gyb #59906 üzenetére
Félre ne érts, ettől még más motorhoz lehet vannak jó RMS alkatrészek, de az enyémhez pont nincsenek. Hülyeség általánosítanom. Konkrétan pl féknél azt mondta két szerelő hogy vehetek RMS betétet de el fog kopni hamar és megeszi a tárcsát ami utána sokkal többe lesz mintha vettem volna egy rendes karbon-kevlárt.
Így nem úszom meg 4-5 rugóból csak 13-ból kb de már beletörődtem hogy balek vagyok és szopórollert vettem.
A beismerés az első út a gyógyuláshoz!
Szerk:
Múltkor már azt mondtam ha kész lesz eladom a faszba...Amúgy nem fogom.
Ha nyerek a lottón az viszont hót b*szott ziher hogy egy pár éves 50-est csúnyán és drágán feltuningolok "mert megtehetem". -
huszi.gyb
senior tag
válasz
ludsimon #59907 üzenetére
Sajnos a telóm amiben írtam most betegszabadságon van, így emlékezetből írnék pár dolgot, amit cserélni kellett...
Gumi elől, hátul 35k
Kerékcsapágy, kormánycsapágy (~25k), önindító szabadonfutó csapágy cseréje.
Ülés csere(kiszakadt, újra húzni drágább) 5k bontott
A motor homokot evett: 85k (hengerszett, hengerfej felújítás, vezérműlánc csere stb, kedvező munkadíjjal)
Olajcserék, légszűrők, kipufogó javítás, gyertya cserék, görgő szett csere, lengőkar csere (3K bontott), indexrelé... stb
Sok-sok apróság volt rajta az 1 év alatt...Senki nem akar lebeszélni a nagyobb gépről... Ha akarsz, vegyél.
De ez tipikusan olyan, mint a BMW, tudjuk, hogy azon is 20 évesen lecseréled a gyári olajat, meg 12 évente veszel rá egy használt szett gumit...Aztán amikor mégsem, akkor jön a meglepettség. Nagyrobogósba most nem írom le ugyanezt, nézz ki egy webshopot, és nézd meg az adott motorhoz tartozó alkatrészek árát/mennyiségét. Gumit is!!! (Váltóson nagyobb a kerék> drágább a gumi). 3-5 évenkénti gumicserével nyugodtan számolhatsz, sőt... -
Redneck
nagyúr
válasz
huszi.gyb #59906 üzenetére
Még egy 50-es váltós olasz/spanyol gépre is el lehet tapsolni 2x vagy 3x annyit mint egy 50 2T robogóra és nem vettél Airsal meg Metrakit cuccokat.
Csak viszonyításképp:
Lánckerekek 12.500 JT és DiD
Lánc 6800 DiD
Hengerszett ócó 30-35
Hengerszett 55-75-ig
Főtengely 40 körül, kuplungot inkább meg sem nézem!Ilyen RMS (óva intettek tőle) meg hasonló cumókat nem is veszek.
Benzincsap 6-7kRMS fékbetét 2k, normális minőség 6k
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
ludsimon #59877 üzenetére
Tényleg ekkora szívás a nagyrobogó?
Honda Tact 50ccm 2T után Yamaha Majesty 180ccm 4T
Néhány alkatrész árát összehasonlítanám... Csak úgy...Honda / Majesty
Dayco szíj 4800/13200
Komplett kuplung 16000/45600
Görgő szett (RMS)2160/3900
Főtengely (90ccm*)18650/ 103000
Hengerszett 11900 /(125ccm*)45720*Oké, nem épp a kellő alkatrész, de összehasonlítási alapnak jó (ez volt azonos webshopban)...
És ugye ahogy mondtad "csak" 180ccm, nem nagy gép... Szerinted a GP800-hoz mennyi lesz az alkatrész? (Elárulom, nem a 180ccmhez drága).
A másik topicban egy darab motorra ha összejön a szívásfaktor mennyit lehet belekölteni, mennyit költöttetek bele?
Majesty 180, 1+év ~10k km alatt 200k. És DigitXT előttem költött rá rendesen.
-
DigitXT
félisten
válasz
ludsimon #59893 üzenetére
Nézd, nekem azért van 400-asom, mert az már plusz élményt ad, és
nem okoz gondot akár azt az 5-6L-t beletankolni 100-on. Nagy dolog.
Viszont azok az összegek, amiket rá kellett(!) költenem az általános
állapota miatt, már kevésbé viccesek: olcsón vettem... Ez volt az ára.Ja és azért van 250-esem, mert a 400-as most is alkatrészre vár.
Élmény szempontjából "semmilyen". Megy-megy, de semmi extra...
(Nyilván egy 50-esről átülve, hűha, meg kényelmes, meg ami nekem
extra fontos: jó a csomagtartója, a világítása, és úgy en bloc jó gép.)Találtam a szakmámban egy elég jó állást.
Ennek örülök.Akkor (szerintem) első körben csináld meg a jogsit.
Nem akarok OFF-olni, ha valóban érdekelnek a nagyrobogók, akkor
kulturált keretek közt beszélgethetünk odaát - csak ott is már megy
minden. (Nyilván van, aki nem szereti a bicikliseket, és ezt le is írja,
de hadd tegye már meg, ha így van: nem a bringás topikba viszi!)
Mégegyszer nem.Ui: bogyó, te is tudod, hogy pont a B125 miatt az árak az egekben,
és egy fiatal injektoros gép meg keveset eszik, de győzd megvenni.
Viszont ha ki akarsz menni a városból, csak jobb a 250. Mondjuk a
Maja pont nem egy erőgép ilyen szempontból 100 fölé alig megy.
Viszont utassal is teljesen vállalhatóak a menettulajdonságai.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mamas & Papas Flip XT3 babakocsi szett 3 az 1-ben
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Eladó egy szinte új Kukirin G2 elektromos roller!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Samsung Galaxy A55 128GB,Átlagos,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf Gamer laptop! R5 3550H / GTX 1650 / 8GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest