Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
DigitXT
félisten
Nézd, nekem azért van 400-asom, mert az már plusz élményt ad, és
nem okoz gondot akár azt az 5-6L-t beletankolni 100-on. Nagy dolog.
Viszont azok az összegek, amiket rá kellett(!) költenem az általános
állapota miatt, már kevésbé viccesek: olcsón vettem... Ez volt az ára.
Ja és azért van 250-esem, mert a 400-as most is alkatrészre vár.
Élmény szempontjából "semmilyen". Megy-megy, de semmi extra...
(Nyilván egy 50-esről átülve, hűha, meg kényelmes, meg ami nekem
extra fontos: jó a csomagtartója, a világítása, és úgy en bloc jó gép.)
Találtam a szakmámban egy elég jó állást.
Ennek örülök. Akkor (szerintem) első körben csináld meg a jogsit.
Nem akarok OFF-olni, ha valóban érdekelnek a nagyrobogók, akkor
kulturált keretek közt beszélgethetünk odaát - csak ott is már megy
minden. (Nyilván van, aki nem szereti a bicikliseket, és ezt le is írja,
de hadd tegye már meg, ha így van: nem a bringás topikba viszi!)
Mégegyszer nem.
Ui: bogyó, te is tudod, hogy pont a B125 miatt az árak az egekben,
és egy fiatal injektoros gép meg keveset eszik, de győzd megvenni.
Viszont ha ki akarsz menni a városból, csak jobb a 250. Mondjuk a
Maja pont nem egy erőgép ilyen szempontból 100 fölé alig megy.
Viszont utassal is teljesen vállalhatóak a menettulajdonságai.
kcsa
veterán
Csak annyit akartam mondani, hogy a 125-ök ára úgy elszállt, hogy 250 ár-érték arányban jobb lehet. Lehet
Bogyó bá'
nagyúr
Szerinted ez sok egy fiatal, injektoros, szervizkönyves gépért?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
kcsa
veterán
Úgy hogy tavaly 500ért tudtam eladni azonos korú hibátlan 250-esemet, úgy igen, drága.
korcsillio
őstag
👍
huszi.gyb
senior tag
Tényleg ekkora szívás a nagyrobogó?
Honda Tact 50ccm 2T után Yamaha Majesty 180ccm 4T
Néhány alkatrész árát összehasonlítanám... Csak úgy...
Honda / Majesty
Dayco szíj 4800/13200
Komplett kuplung 16000/45600
Görgő szett (RMS)2160/3900
Főtengely (90ccm*)18650/ 103000
Hengerszett 11900 /(125ccm*)45720
*Oké, nem épp a kellő alkatrész, de összehasonlítási alapnak jó (ez volt azonos webshopban)...
És ugye ahogy mondtad "csak" 180ccm, nem nagy gép... Szerinted a GP800-hoz mennyi lesz az alkatrész? (Elárulom, nem a 180ccmhez drága).
A másik topicban egy darab motorra ha összejön a szívásfaktor mennyit lehet belekölteni, mennyit költöttetek bele?
Majesty 180, 1+év ~10k km alatt 200k. És DigitXT előttem költött rá rendesen.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
ludsimon
veterán
Minden tönkrement rajta vagy hogy költötted rá majdnem a motor árát?
Hány éves motor? Előélete ismert DigitXT előtt?
[ Szerkesztve ]
undefined
Redneck
veterán
Még egy 50-es váltós olasz/spanyol gépre is el lehet tapsolni 2x vagy 3x annyit mint egy 50 2T robogóra és nem vettél Airsal meg Metrakit cuccokat.
Csak viszonyításképp:
Lánckerekek 12.500 JT és DiD
Lánc 6800 DiD
Hengerszett ócó 30-35
Hengerszett 55-75-ig
Főtengely 40 körül, kuplungot inkább meg sem nézem! Ilyen RMS (óva intettek tőle) meg hasonló cumókat nem is veszek.
Benzincsap 6-7k
RMS fékbetét 2k, normális minőség 6k
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
huszi.gyb
senior tag
Sajnos a telóm amiben írtam most betegszabadságon van, így emlékezetből írnék pár dolgot, amit cserélni kellett...
Gumi elől, hátul 35k
Kerékcsapágy, kormánycsapágy (~25k), önindító szabadonfutó csapágy cseréje.
Ülés csere(kiszakadt, újra húzni drágább) 5k bontott
A motor homokot evett: 85k (hengerszett, hengerfej felújítás, vezérműlánc csere stb, kedvező munkadíjjal)
Olajcserék, légszűrők, kipufogó javítás, gyertya cserék, görgő szett csere, lengőkar csere (3K bontott), indexrelé... stb
Sok-sok apróság volt rajta az 1 év alatt...
Senki nem akar lebeszélni a nagyobb gépről... Ha akarsz, vegyél. De ez tipikusan olyan, mint a BMW, tudjuk, hogy azon is 20 évesen lecseréled a gyári olajat, meg 12 évente veszel rá egy használt szett gumit... Aztán amikor mégsem, akkor jön a meglepettség. Nagyrobogósba most nem írom le ugyanezt, nézz ki egy webshopot, és nézd meg az adott motorhoz tartozó alkatrészek árát/mennyiségét. Gumit is!!! (Váltóson nagyobb a kerék> drágább a gumi). 3-5 évenkénti gumicserével nyugodtan számolhatsz, sőt...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Redneck
veterán
Félre ne érts, ettől még más motorhoz lehet vannak jó RMS alkatrészek, de az enyémhez pont nincsenek. Hülyeség általánosítanom. Konkrétan pl féknél azt mondta két szerelő hogy vehetek RMS betétet de el fog kopni hamar és megeszi a tárcsát ami utána sokkal többe lesz mintha vettem volna egy rendes karbon-kevlárt.
Így nem úszom meg 4-5 rugóból csak 13-ból kb de már beletörődtem hogy balek vagyok és szopórollert vettem. A beismerés az első út a gyógyuláshoz!
Szerk:
Múltkor már azt mondtam ha kész lesz eladom a faszba... Amúgy nem fogom.
Ha nyerek a lottón az viszont hót b*szott ziher hogy egy pár éves 50-est csúnyán és drágán feltuningolok "mert megtehetem".
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
DigitXT
félisten
Az úgy volt, hogy... Sok benne a kilométer: fúrni kell...
Huszi végül inkább vett rá új hengerszettet. Amúgy sokat ment vele.
(Amiket viszont felsorolt, azok csak a példák alkatrészárakra.)
Ui: az előélete a klasszikus: lefosott olasz import... amit soha nem
szabadott volna megvenni, uis rengeteg pénz belement, mire motor
lett belőle, és még utána is jöttek elő gondok... Most megint motor.
S remélem sokáig úgy lesz az új hengerszettel, új gumival, minden.
Amúgy 3+1 évig volt nálam, kétszer voltam vele műszaki vizsgán.
Persze költöttem rá olyanokat is, ami nem pont szükséges kiadás,
ideértve mondjuk az egyik legőrültebbet, a 82K-s 4Road dobot, ami
amúgy végül eladta a motort. Kölcsönbe volt huszinál, belezúgott.
(Mondjuk tényleg isteni hangja van, a mai napig visszasírom.)
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
A történet lényegét a kereső használatával bárki megtalálhatja. Amiket te költöttél rá a "végén" (~70k) nem is soroltam ide...
Igen, mentem majd 10k km-t, ezt sem tagadom...
Egyébként a fúrást nem úsztam meg... Garanciában hüvelyezve lesz, mert a ~40k-s hengerszett illesztése nem megfelelő, továbbra is eszi az olajat >> gyilkolja a gyertyát... Plusz a karbival sem minden ok, egy szombatot rá kell szánni, Marcellnál...
Amúgy azért döntöttünk a hengerszett mellett, mert olcsóbb volt, mint maga a dugó (gyári 55k)
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Nabammeg, ezt még nem is mondtad. Sajnálom.
Pedig azt hittem, hogy most már (végre) jó.
Még viccelődtem is, hogy elcseréljük a 250-esre?
[ Szerkesztve ]
Den
veterán
Minden motorizált jármű szívás. Sőtt bringásként biztos tudod, hogy a bicikli is, arra is költeni kell.Aminek motorja van azt tankolni kell, vannak kopó alkatreszei, olajat kell cserélni benne, adót, biztosítást, egyebeket fizetni. Bármikor elromolhat. Az új is, csak ott véd a gari. Egy ideig. Összetörhet, ellophatják stb...
Igazából az a kérdés, hogy a járművek alapfunkcióján (elvisz a-ból b-be) felüli extra tulajdonságok mennyibe kerülnek, és kinek mennyit érnek (meg persze ki mit engedhet meg magának)
Igazán nagy robogókkal (250+cm2) nincs tapasztalatom, csak nagy cvt-s quadokkal (nekünk 500-as volt a legnagyobb). A hajtás elemek sokkal drágábbak mint egy kisebb 50-125-ös járgányon, mert az ékszíjas cvt nem igazán nagy nyomtékra lett kitalálva, egy erőzáró erőátvitel, a surlódás segítségével közvetíti a nyomatékot, és a szerkezet működése miatt nem lehet annyival növelni a súrlódó felületet mint más szíjhajtásoknál. Ezért a nagyobb robogók szíja bár szemre egyszerű valaminek tűnnek, nagyon gondosan tervezett és gyártott alkatrészek, hogy ne forgácsolódjanak szét néhány szaz kilométeren. És emiatt drágák is. Nálunk a kínai 500-as kínai szíja volt 40k közelében. És minden hajtáselem drága.
De egy bizonyos teljesítmény felett szükségszerűen eszi a motor a szíjat. Az ilyen 800-as robogók már nem racionális dolgok, hanem nagyon drága hobbi eszközök.
Meg persze nagyobb motorra komolyabb fék, komolyabb futómű kell, komplexebb a motor, keverék képzés stb. Más nagyságrend mint egy 50-es. De ezt leírták konkrét példákkal, akik használnak is ilyen gépeket.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
dzso22
senior tag
Úgy néz ki összeállt a gépezetem
Épp időben mert hétfőn már meló.
Kicsit megtekertem lebillent az óra 80 alá
Viszont egy hiba maradt, a lehajtásnál a túlmelegedés gond
És a hűtött dekni még a habokban.
Most se pontos a a váltás mert hidegen túlpörög 0-40-ig de így 1km után már ideálisan vált.
Egyenlőre megemelve hagyom a szíjat könnyebb görgőkkel aztán ha megjön a dekni visszaállítom ideálisra és reménykedem hogy hűtött deknivel minden rendben lesz.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
ludsimon
veterán
Bringásként tudom, hogy iszonyú szívás minden ami mozog és fizikai kontaktban van valamilyen szilárd anyaggal az kopik és elhasználódik. Már ott is egy láncot a 10sebességes outimon a legolcsóbb lánc 8000Ft amit 4000km-enként kellett rajta cserélni! Ez azt jelenti, hogy évente 3x kellett cserélni rajta anno fénykoromban!
Minden szívás ebben az életben.
Dzso22:
A 3g görgő kell akkor vagy nem?
undefined
Miért, Én mást írtam?
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
Ket mondatot irtal, abban ellentmondtal sajat magadnak, azert reagaltam ra.
Akkor valamit nagyon benéztél. Semmi ellentmondó nincsen a két mondatban.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
Nem lehet betolni, a motor forgására fog kapcsolni a kuplung.
Ez igy van.
Futhatsz vele 100al is, a röpsúlyos kuplung, akkor sem fogja elérni a nyitó fordulatszámot.
Ebbol en arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy mikor tolod a motort, akkor forog a kuplung, csak nem tudod olyan gyorsan tolni, hogy nyisson.. Ami tudjuk, hogy nem igaz, ezert irtam ra abban a hsz-ben amit.
Továbbra sem érzek semmilyen ellentmondást a két mondatban. Mindkettőben az van, hogy nem lehet betolni robogót. Mindegy, váltsunk témát. Inkább segítsetek abban, hogyan tudnám az 5 éve be nem indított Malagutim felújítani Kipufogót kellene kiégetni, tiszta olaj kívülről a hangtompító után, biztos hogy belül tele van szmötyivel. Illetve van-e arra valamilyen módszer, hogy a forgattyúsházból kihalásszak gyűrű darabokat szétszedés nélkül? Sajnos történt vele kisebb baleset . Azóta került rá egy használt henger, elmentem vele kb 300km-t, nem jött fel gyűrűdarab. Merjem majd így tovább használni? Garázsom van, de blokkszéthúzóm nincsen. Ja igen, ma hoztam haza egy kombi Volvóban, épphogy belefért eldöntve. Na ilyen szállítást sem fogok legközelebb alkalmazni. Hát amit kellett legózni, hogy beleférjen.
Malaguti F15höz senkinek nincsen pótalkatrész, futómű, kaszni elemek eladóba?
Ilyen volt fénykorában.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
Valoban mind a kettoben az van, hogy nem lehet betolni a robogot. Csak az ok nem mindegy. Erre reagaltam ott es akkor, amit.
dzso22
senior tag
vedd ki a blokkot szedd ki a visszacsapót,és húzd le a hengert
Töltsd fel benzinnel a forgattyús házat pörgesd meg párszor a főtengelyt majd hirtelen öntsd ki a benzint a házból.
Játszd el párszor.
Ha nem szorult be valahova ki fog jönni.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
huszi.gyb
senior tag
Zsír új gumim van hozzá (azt hiszem f15höz rendelték... de lehet f12, csak sz.tak átvenni...)
www.dongosofor.hu
Első vagy hátsó? Asszem hátsó kellene. Írhatnál majd méretet, márkát és irányárat is.
dzso22: Köszönöm a tippet, nem hallottam erről a módszerről, de nagyon jó!!!
Én winyó mágnessel masszíroztam a blokk alját, hátha valami kijön a blokknál.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
dzso22
senior tag
Én ilyennel szedtem ki egy 350-es JAWA tűgörgőit a forgattyús házból.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
Tothgera30
Ármester
Nem nézett ki rosszul.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Den
veterán
Én nem kockáztatnék, két motorhoz is volt szerencsém, ami forgattyúsházban maradt törmelék miatt ment tönkre, az egyiknél a főtengelyt vágta haza a sonka és a hajtókar közé beszorulo tűgörgő, a másiknál a hengert bombázta szét
Ha pesti vagy és elhozod a blokkot, azt nem tudjuk most bevállalni, hogy szétszedjük, de használhatod a blokkszéthúzónkat.
www.simson4t.hu
Den
veterán
De mitől melegszik ennyire, csúszik valami?
www.simson4t.hu
Den
veterán
Tudja valaki esetleg, hogy japán belpiacos suzuki lets 2 első teleszkópja melyik európai suzuki robogóéval egyezik?
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
szentkuti11
addikt
Tudtommal egyikével sem, mikori évjárat? Ha 2007 utáni, akkor elvileg tudok egy embert, akinek vannak ilyesmijei bontva.
Den
veterán
Kószi! Megnézem, elég újnak néz ki, nem túl szakadék külsőre, csak a telója kotyog, az kéne új, vagy használt, de jó, vagy felújító.
www.simson4t.hu
Motaba78
őstag
Nem szedheto szet? Lehet hogy csak a vezeto van megkopva azt pedig lehet csinaltatni esztergalyossal ipari muanyagbol (danamid) en egy yamaha super jog zr-be igy oldottam meg.
Den
veterán
De szétszedhető, csak próbáljuk megfogni a dolog könnyebbik végét Baromi sok a meló, és jobb lenne csak kivenni a rosszat és betenni a jót, a csináltatás időigényesebb, és rizikósabb, ha nem passzol elsőre tökéletesen. De ha nem találunk más megoldást, akkor ez lesz.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
dzso22
senior tag
Nem csúszik.
Sajnos a top variátor inkább erősebb 70-es hengerekhez van tervezve és nagyon erős kontraszt kell hozzá (29kg) hogy be lehessen a gépemhez görgőzni megfelelően.
Kitartok a variátor mellett amíg lehet de ha meg is oldom a melegedés problémát lehet szíjzabáló lesz az egész.
Akkor viszont 100% variátor csere.
És az is szem előtt van hogy az erős kontraszt bele szól a hatásfokba.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
Pete55555
addikt
Ma sikerült hazafuvarozni a bekrepált Katanát.
Kérdés: 99 előtti, és utáni modellek vannak, illetve van vizes, meg levegős.
Neten találtam pár főtengelyt, de egyik eladó sem tudja pontosan melyik van neki.
Milyen méreteket kell lemérni, vagy esetleg miből jövök rá, hogy melyik a nekem való?
...Szeretem leracsniztatni...
Ezek nagyon nagyok Múltkor linkelgettünk hasonlókat, még dinnye is volt köztük
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
Something_
őstag
50 ccm tuning vs 600ccm
Kanyarba ugy megy ez a kis robesz, mint az allat habar nem kene, de biztos van egy feelingje
korcsillio
őstag
Hihetelen.Pár hete van nálam az sr,eddig minden jó volt most alig akar indulni,olaj csöpög
Találok valahol adatokat milyen gyári görgő,szíj,henger,dugó,gyűrű,(neadjisten),főtengely,szimeringek stb. kell bele ha felújításon elgondolkozok.Tuningolni nem igazán akarom,a gyári állapotot szeretném elővarázsolni.Kb.mibe fáj egy ilyen mutatvány?
Mi a pontos tipusa a mocinak?
ludsimon
veterán
Tedd eladható állapotba és szabadulj meg tőle.
undefined
mumtaz
senior tag
Holnap szétkapom a Jetforce-ot. Állapottól függetlenül átnézek minden csövet és elektromos csatlakozást. Plusz persze lejön a henger és megnézem, mi csörög benne.
Akartam egyébként kérdezni már a Speedfight kapcsán is, hogy lehet venni főtengely felújító készletet. Ebben van hajtókar, hézagoló és hajtókar tűgörgő. Ez ok, de hogyan lehet a főtengelyt szétszedni/összerakni? Préssel?
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Den
veterán
Ezen már én is gondolkoztam, mert présünk van, de túl komplex feladatnak tűnik, hogy nekiálljak, ha meg valakinek fizetek, szerintem annyiban van mint egy főtengely.
www.simson4t.hu
dzso22
senior tag
Van itt egy videó ebben az is benne van hogy csinálják a főtengely "felújítást"
Nem egyszerű az biztos.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
korcsillio
őstag
Kb.2003as évjárat.Aprilia sr 50 ditech(volt,most karbis).Piaggio blokkos 12dellorto-val.Akku baj volt,de jó indul pöccre csak fölidegesített
De valószínű az idényt lenyomom vele aztán kap egy full generált,csak egy kb.összeg azért érdekel mire számíthatok.
[ Szerkesztve ]
ludsimon
veterán
Van valami találkozó??
Bazi nagy kávédaráló hangú robogó ment el előbb (3 db) a 16.ker rákosi úton.
Kéne valamit szervezni esti csapatást!
Nincs senkinek kedve ilyesmihez vmelyik nap?
[ Szerkesztve ]
undefined
ludsimon
veterán
hoppá, nem ide.
[ Szerkesztve ]
undefined
korcsillio
őstag
Gyerünk Sástóra valamelyik hétvégén