- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
mumtaz #59647 üzenetére
Hat ha van ilyen garid ra, akkor kinozd meg kicsit, ami elo akar jonni, az jojjon.
Amit eloszor linkeltel videot, azon jaro motornal hallani a kerregest, ugye ott nem allitja le. Mar az a hang sem volt jo, ez utobbi gondolom akkor nem volt eddig. Szerintem nem fotengelycsapagy hang, az akkor szokott erosodni, mikor porgeted, csunyan szol nagyon.
dzso22 Szupi!
-
ludsimon
veterán
válasz
mumtaz #59647 üzenetére
Nem értem miért kell ennyire meghúzni a szarvát. Csak szétkoptatod és garancián túl egy valag pénzt költhetsz majd bele.
Én 100%-on max fél percig mentem valaha is a mocimmal, törekszem, hogy 80% alatti terhelésen menjek ami azt jelenti 70-el szoktam menni ahol 80as tábla is van ott is, sokan pl a Kerepesi úton 50cc 2T-vel elhúznak 80-al, de én nem érzek vágyat rá, hogy megtépjem mert a saját motoromat kínzom azzal, nem arra lettek ezek az 50esek kitalálva, hogy ilyen tempóval pörögjön a dugattyú... Nálam pl 80 km/h-nál már 8500 rpm-et forog, amúgy meg 0-60-ig nyélgáznál 7300rpm-et.Ha közlekedek úgy szoktam, hogy felgyorsítok nyélgázzal az utazótempóra és visszább veszem.
Mivel van fordulatszámmérőm látom is mit csinál olyankor a motor.
Brutálisan hasznos volt ez a fordulatszámmérő fogyasztáscsökkentés szempontjából is!
Ugyanis mikor nyélgázról visszaengedem a gázt ~1/3-ra akkor a fordulat kb 6300rpm-re áll be ami a motort is jobban kíméli, nem kopik annyira és a fogyasztásra is jó hatással van. -
mumtaz
senior tag
Mondjuk megtéptem rendesen. Pont ez volt a cél a "gari " miatt. Ezért nem is mentem ma be vele dolgozni. Némi gariban megegyeztünk. Ha tűgörgő, vagy egyéb, azt az eladó fizeti. Az elkövetkező 2 hétben súrolni fogom vele a határokat. Ha ilyesmi a gond, attól még nem fogom visszaadni. Inkább megcsinálom és akkor tudom, hogy ki van cserélve. Az alkatrészt meg nem én fizetem.
Más hiba nem észlelhető. Elég jól is indul. Hidegen-melegen. -
ludsimon
veterán
Amúgy semmi különös nincs a karbi beállításán, végignéztem egy csomó videót hogyan kell beállítani és hogyan lehet megtalálni a legmegfelelőbb főfúvókát.. Semmi ördöngösség nincs benne csak utána kell olvasni hogy és mint kell.
Amit érzésre kell az a levegő csavar, amit még mindig nem sikerült eltalálnom és még mindig nem tökéletesen reagál, vagy befullad a sok levegőtől amit kap mikor WOT-t kap, vagy pedig keveset kap és lassan reagál.
#59644:
Amúgy ilyen gyorsan (hacsak nem állítottad el nagyon) nem megy semmi tönkre.
Én is azt hittem én tettem tönkre és miattam gyűrűs a hangja, aztán visszanéztem ma egy két videót amivel még Weber 120M karbi volt és nem piszkáltam még már akkor is megvolt ez a hang, szóval én is így vettem nem én baszarintottam el.
[link]
[link]
Szóval jah, lehet az a 13K km valójában 40K lesz ha le lesz húzva a hengerfej akkor a harang effektet fogjuk látni.Én felkészülök a legrosszabbra.
Úgy ketyeg mint nagyapám régi órája.
-
mumtaz
senior tag
Na ma jól meghajtottam a Jetforce-ot. Jól indult, jól ment. Talán mintha a kuplung kicsit későn nyitna. Viszont van egy nagyobb gond. Huzamosabban mentem vele konstans kb. 70 környékén vagy 3-4km-t, erre elő jött belőle egy szörnyű hang. Fel is vettem. Főleg leállításnál hallani a felvételen:
Mit hajthattam szét. Tűgörgő? Esetleg a nagy tűgörgő a hajtókarnál? Főtengely csapágy?
-
ludsimon
veterán
Már csak egy kérdésem maradt.
Dzso mondta, hogy a 'P' jelölésű előrehúzott szigetelőcsúcsút vegyem, ezen kívül még van pár jellemző, a gyertyának.
Versenygyertya szerintem felesleges, de valami jó minőségű darabot szeretnék, akkor melyik betűpárosítást vegyem meg?Amúgy a BP8ES-t néztem ki.
A B adott a méret, P előrehúzott szigetelőcsúcs amit nehezebben köp le, hőérték, E menethossz ami adott, és az utolsó betű ami választható, azok közül melyiket?Lauda: Szeretem a tökéletességet ilyen dolgokban.
Mellesleg nem látom a karbi beállítást sem most jó vagy sem mert túl hideg a gyertya, nem ég ki. -
Den
veterán
válasz
ludsimon #59631 üzenetére
Annyira nem extrém a tuningod, nincs növelt kompresszió stb...Ha ez a hőérték nem eg ki és a karburálás amúgy oké, tehát nem amiatt, akkor használhatsz más hőértéket. Szerintem elsőre 8-ast próbáld az valószínüleg jó lesz.Ha nagyon lemész, akkor előfordulhat, hogy tényleg túlhevül a gyertya és detonál.
-
ludsimon
veterán
válasz
body007 #59630 üzenetére
Hogyha alacsonyabb hőértéken gyújt mint kellene, akkor detonál és átlukadhat a dugó.
Ha túl magas a hőérték nem tud kiégni a gyertya, lásd fentebb a képet.Leírás.
"Nem megfelelő hőértékű gyertya használata
A tuningolt motorok nagyobb hőmérsékleten működnek, mert megnövekedett a kompresszió, a bevitt üzemanyag mennyisége és a teljesítmény. Ezt a gyertyának is el kell viselnie, a nagyobb terhelés mellet is pontosan kell működnie. A gyárihoz képest, mindig magasabb hőértékű gyertyát kell használni. A tuning alkatrészek gyártói általában erre is pontos utasításokat adnak. Ha alacsonyabb hőértékű gyertya van a motorban, terhelésen túlhevül, idő előtt begyullad a benzin-levegő keverék. Ettől nagyobb a hőterhelése a dugattyúnak, amitől beragdhat, besülhet. Extrém esetben a dugattyú teteje is átlyukadhat."Ha már a helyes gyertyaképről beszélünk, ezt is beteszem: Neked hogy néz ki a gyertyád?? Nekem az 5-ösre és a 7esre hasonlít a legjobban.
Azt hiszem nem szarozok, inkább fokozatosan megyek lefelé, mert az nem játék ha átlukad a dugattyú! -
ludsimon
veterán
Ha hirtelen 9-esről leugrok 7-es hőértékűre mire figyeljek? Bemelegítés utáni 10 perc fullgázon elég, hogy megmutatkozzon ki tud-e égni?
Mit csinál ha esetleg túl alacsony a hőérték?
Átégetni nem akarom a dugót.
10 perc után látni fogom így a gyertyán, hogy kevés? Vagy elsőre ne ugorjak akkorát, először 8ast próbáljam? -
Den
veterán
válasz
ludsimon #59624 üzenetére
Olyat érdemes amit a gyertya alá lehet tenni, de állítólag pontatlan, és a hangolásban nem sokat segít, mert nem az égéstér hőmérsékletét méri. Bent már nagyon meleg lehet mire észreveszed egy külső hőmérőtvel. Igazából ha jól belőtted a karbit, egy pici ráhagyással a dúsabb irányba akkor baj nem lehet. Most már az olajpumpa kiötve úgyhogy az sem szivathat meg.
Ha nem túl drága egy kínai külső hőmérő, akkor tehetsz vele egy próbát, de engem lebeszéltek róla.
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #59623 üzenetére
A menet közben leolvashatónak nem sok értelmét látom. Egyrészt a vezetésre figyelsz, másrészt ha le is lesegetsz az afr mérőre, közben kéne nézni hozzá a fordulatszámot, és megkegyezni, milyen fordulaton milyen a keverék.
Az inovate-et bekötöd, méri a lambdát, fordulatot, ha rákötöd mérhet még motorhőmérsékletet vagy akár egt-t,utána mész egy karikát a motorral. gyorsulás álló helyzetből, menet nyélgázon, félgázon, stb... Utána rákötöd számítógépre és grafikonon ábrázolja az afr-t más paraméterek, pl fordulatszám fügvényében. Így meg tudod állapítani hol szegényedik, hol dúsul, és hozzá tudod állítani a karbit.
-
ludsimon
veterán
Sőt azt olvastam érdemesebb kínából venni inkább egy hőfokmérőt amit a bordára kell rácsavarozni!
Az is egy jó megoldás?Valami kell amivel figyelni tudom a gépet.. Tartós bestiának tervezem.
-
ludsimon
veterán
Jesszus!
Akkor tényleg nem éri meg, basszus azért ez elég durva milyen ára van!
Nem egy 11 dolláros fordulatszámmérő..Veszek majd egy 8-as hőértékű gyertyát és megnézem az kiég-e rendesen, ha nem akkor 7-6 stb amíg nem találok olyat ami kiég. 9es nem ég ki normálisan és nem is látom jó-e a főfúvóka.
Tegnap a 72-est visszaraktam, gyengült, 75-össel megy a legjobban, 78-assal megint gyengült illetve 1 kerülettel arrébb is fuldoklott full gázra. Úgyhogy ma visszadobtam a 75öst és megy mint a rakéta.
A gáz reakción is állítottam, túl kevés levegőt kapott. Még most se tökéletes, de már jobb.Egyébként tőle érdeklődtem, hggird a nevem (videóban látszik, azért linkelem), másmilyet linkelt, ami könnyebben leolvasható menet közben, de az ára ugyanez.
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #59620 üzenetére
Lambda szonda kell hozzá, abból is szélessávú. Igazából komplett szettet érdemes venni, adattárolóval, ami a fordulatszámot is méri, és hozzá tudja rendelni az afr-t a fordulhatszámhoz. De ezekből a kompaktabb cuccok 70k körül kezdődnek, és valami olyat olvastam, hogy 2t-nél a keverékolajozás miatt nem is igazán használható. Csak úgy hobbi felhasználásra szerintem nem éri meg.
-
-
ludsimon
veterán
Egy olyan kérdésem lenne, hogy nézegetem és vannak ilyen A/F arányméregetők, de ehhez kell még szenzor is amit láttam, bele kell fúrni a kipufogóba és ott érzékeli.
Na most ilyen érzékelőt nem találok sehol sem. Érdemes ezzel foglalkozni egyáltalán, vagy van más módja is, hogy meglegyen a tökéletes A/F ratio?
-
-
ludsimon
veterán
Nekem is van egy ehhez kapcsolódó vidim.
De kapaszkodjatok meg, az eddig látottak smafu ahhoz képest amit most fogtok látni!
Amelyiken sisak van az se élné túl ha befékezne, nemhogy a sisak nélküli.. -
ludsimon
veterán
válasz
korcsillio #59611 üzenetére
hogy akasztotta ki a gázkart?
-
Bambalazs
senior tag
válasz
korcsillio #59611 üzenetére
Sisak nélkül... Darwin díj egyik esélyese...
-
szentkuti11
addikt
válasz
korcsillio #59611 üzenetére
Ha már nekiállunk offolni, akkor ezt megmutatnám. Igazán elmebeteg az ember!
-
válasz
korcsillio #59611 üzenetére
Ilyenek altalaban ugy vegzodnek, hogy RIP XY....
-
korcsillio
addikt
OFF!
Nem szeretek linkelgetni de ez egy elmebeteg
-
dzso22
senior tag
válasz
ludsimon #59607 üzenetére
Malossi hullott már szét nálam is többen is panaszkodtak rá hogy nem valami strapabíró. Persze ne úgy értsd mert egy "átlagos" robogóba sokáig elmegy.
Amire sokan esküsznek a Stage6
Van még egy noname típus én azt szoktam venni,a környékemen van egy bolt azok árulják mindenféle zacsesz nélkül. Állítólag jól bírja az extrém terhelést is mert szoktak járni versenyekre és ezt pakolják bele.
Árban is elfogadható de hogy mennyire igaz holnap kiderül mert ilyet dobok bele a gépembe
Ha ez sem bírja jön a Stage6 -
dzso22
senior tag
Na kezd össze állni a gépezet.
Holnap még le kell kapnom a hengert mert a Top racing tűgörgő feladta.
Meg kicsit elfeledkeztem hogy friss a szett és picit benyikorgott 80 körül.
Meg is lesem nincs e a dugóba nyoma.
Reménykedtem hogy nem lesz baj a tűgörgővel de az lett amire számítottam. Mivel két irányba tud csúszkálni nem mindég kapja egyenletesen a terhelést és hamar szétmegy.
Lehet kap helyette egy stage6 szélesített tűgörgőkosarat,ha a következő sem válik be.
Egy lineáris hátsó szíjtárcsát is kéne szereznem még sokat dobna a gyorsuláson,vagy valahogy rászerkesztem a Morini szíjtárcsát -
Den
veterán
válasz
ludsimon #59598 üzenetére
A tömeg rengeteget számít, pláne ilyen kis motoroknál. Még egy bő egy tonnás kocsinál is érezhető különbség attól függően hogy egy, vagy öt ember ül benne, pedig a kocsi tömegének az utasok tömege még ha nagy darab emberek ülnek is bent, max a fele. Robogónál meg ugye teljesen mások az arányok, és még a felpöckölt motor is viszonylag gyenge a mozgatott tömeghez képest.
-
ludsimon
veterán
-
mumtaz
senior tag
válasz
ludsimon #59566 üzenetére
Főleg, hogy a gyújtást (CDI) tiltja. Akkor miért is ne lehetne bekötni?
Vannak is. Lehet venni. Igaz, azok nem a sebességet, hanem a fordulatszámot figyelik. De be kell lőni olyan fordulatra, ahol még biztosan elindul és megy a motor (értsd.: megtapad a kuplung). Ilyenek vannak szinte minden motorosboltban. A sebességre azért nem megy a dolog, mert a legtöbb rotyogóban teljesen mechanikus a sebességmérő.Egyébként elhoztam a JetForce-ot. Nem mondom, hogy makulátlan, de ezért a pénzért ne várjunk el csodákat ebben a kategóriában.. Alkudtam is rendesen.
Egy újrafényezés kell neki, de ez nem gond, mivel amúgy sem akartam meghagyni piros színben. Valaki "fényezte" spray-vel és itt-ott meg is folyt. Jó alku alap volt. Ahogyan a 2-3 hiányzó csavar is meg az, hogy szerintem túl könnyű görgők vannak benne. Kompresszió jó, a motor pörög és indul rendesen.
Tehát egy fényezés kell neki és karbantartási jelleggel némi javítgatás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- ASUS blog: B650 alapokon
- Melyik tápegységet vegyem?
- Metal topik
- Óra topik
- Bluetooth hangszórók
- NBA és kosárlabda topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nintendo Switch 2
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Csere-Beszámítás! Playstation 4 Slim 1TB + 2 Joystick! Olvass!
- Újszeru HP 250 G10 - 15.6"FHD - i3-1315U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - 1év garancia - MAGYAR
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman Z1 Seasonic 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest