Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
mumtaz
senior tag
Főleg, hogy a gyújtást (CDI) tiltja. Akkor miért is ne lehetne bekötni?
Vannak is. Lehet venni. Igaz, azok nem a sebességet, hanem a fordulatszámot figyelik. De be kell lőni olyan fordulatra, ahol még biztosan elindul és megy a motor (értsd.: megtapad a kuplung). Ilyenek vannak szinte minden motorosboltban. A sebességre azért nem megy a dolog, mert a legtöbb rotyogóban teljesen mechanikus a sebességmérő.
Egyébként elhoztam a JetForce-ot. Nem mondom, hogy makulátlan, de ezért a pénzért ne várjunk el csodákat ebben a kategóriában.. Alkudtam is rendesen.
Egy újrafényezés kell neki, de ez nem gond, mivel amúgy sem akartam meghagyni piros színben. Valaki "fényezte" spray-vel és itt-ott meg is folyt. Jó alku alap volt. Ahogyan a 2-3 hiányzó csavar is meg az, hogy szerintem túl könnyű görgők vannak benne. Kompresszió jó, a motor pörög és indul rendesen.
Tehát egy fényezés kell neki és karbantartási jelleggel némi javítgatás.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
ludsimon
veterán
Azert gyorsabb, mert joval kevesebb sulyt mozgat.
Den
veterán
A tömeg rengeteget számít, pláne ilyen kis motoroknál. Még egy bő egy tonnás kocsinál is érezhető különbség attól függően hogy egy, vagy öt ember ül benne, pedig a kocsi tömegének az utasok tömege még ha nagy darab emberek ülnek is bent, max a fele. Robogónál meg ugye teljesen mások az arányok, és még a felpöckölt motor is viszonylag gyenge a mozgatott tömeghez képest.
www.simson4t.hu
Remélem csak viccnek szántad. Gyorsulásnál marhára nem mindegy, mennyi az össz súly. Szerinted gyorsulós autókat miért pakolják ki szinte teljesen? A súlycsökkentés miatt.
"Jó, én 75kg, ő 110kg"
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
dzso22
senior tag
Na kezd össze állni a gépezet.
Holnap még le kell kapnom a hengert mert a Top racing tűgörgő feladta.
Meg kicsit elfeledkeztem hogy friss a szett és picit benyikorgott 80 körül.
Meg is lesem nincs e a dugóba nyoma.
Reménykedtem hogy nem lesz baj a tűgörgővel de az lett amire számítottam. Mivel két irányba tud csúszkálni nem mindég kapja egyenletesen a terhelést és hamar szétmegy.
Lehet kap helyette egy stage6 szélesített tűgörgőkosarat,ha a következő sem válik be.
Egy lineáris hátsó szíjtárcsát is kéne szereznem még sokat dobna a gyorsuláson,vagy valahogy rászerkesztem a Morini szíjtárcsát
[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
ludsimon
veterán
Melyik tűgörgő a legtartósabb? Lehet nekünk is szükség lesz rá.
undefined
dzso22
senior tag
Malossi hullott már szét nálam is többen is panaszkodtak rá hogy nem valami strapabíró. Persze ne úgy értsd mert egy "átlagos" robogóba sokáig elmegy.
Amire sokan esküsznek a Stage6
Van még egy noname típus én azt szoktam venni,a környékemen van egy bolt azok árulják mindenféle zacsesz nélkül. Állítólag jól bírja az extrém terhelést is mert szoktak járni versenyekre és ezt pakolják bele.
Árban is elfogadható de hogy mennyire igaz holnap kiderül mert ilyet dobok bele a gépembe
Ha ez sem bírja jön a Stage6
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
ludsimon
veterán
Polini Evolution milyen?
Csak jókat hallottam róluk, mondjuk tűgörgőjükről pont nem hallottam.
undefined
dzso22
senior tag
Polinit még nem próbáltam viszont rosszat még soha nem hallottam róla
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
Ilyenek altalaban ugy vegzodnek, hogy RIP XY....
(#59613) szentkuti11 válasza korcsillio (#59611) üzenetére
szentkuti11
addikt
Ha már nekiállunk offolni, akkor ezt megmutatnám. Igazán elmebeteg az ember!
Bambalazs
senior tag
Sisak nélkül... Darwin díj egyik esélyese...
ludsimon
veterán
hogy akasztotta ki a gázkart?
undefined
ludsimon
veterán
Nekem is van egy ehhez kapcsolódó vidim.
De kapaszkodjatok meg, az eddig látottak smafu ahhoz képest amit most fogtok látni!
Amelyiken sisak van az se élné túl ha befékezne, nemhogy a sisak nélküli..
Érdemes megnézni milyen közel vannak a teherautóhoz...
[ Szerkesztve ]
undefined
Nem normalisak.
Kozeli rokonok?
[ Szerkesztve ]
ludsimon
veterán
Szerintem az a motoros mutatvány ha 500x megcsinálta már nem lehet probléma..
Ez viszont amit linkeltem rajta kívülálló a teherautó, ha az befékez vagy elveszi a gázt és motorfékez emelkedőn.... áá, belegondolni se merek mi maradt volna belőlük.
undefined
ludsimon
veterán
Egy olyan kérdésem lenne, hogy nézegetem és vannak ilyen A/F arányméregetők, de ehhez kell még szenzor is amit láttam, bele kell fúrni a kipufogóba és ott érzékeli.
Na most ilyen érzékelőt nem találok sehol sem. Érdemes ezzel foglalkozni egyáltalán, vagy van más módja is, hogy meglegyen a tökéletes A/F ratio?
undefined
golyani
addikt
lambda szondának hívják. szerintem tök felesleges vele pöcsölni. gyertyakép alapján be kell lőni, azt csókolom. esetleg a kipufogógáz hőmérsékletét, lenne érdemes figyelni, mert szegény keveréknél megnő és akkor szokott átégni a dugattyú.
Den
veterán
Lambda szonda kell hozzá, abból is szélessávú. Igazából komplett szettet érdemes venni, adattárolóval, ami a fordulatszámot is méri, és hozzá tudja rendelni az afr-t a fordulhatszámhoz. De ezekből a kompaktabb cuccok 70k körül kezdődnek, és valami olyat olvastam, hogy 2t-nél a keverékolajozás miatt nem is igazán használható. Csak úgy hobbi felhasználásra szerintem nem éri meg.
Én egy ilyet néztem, ezzel már lehet valamit kezdeni
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
ludsimon
veterán
Jesszus!
Akkor tényleg nem éri meg, basszus azért ez elég durva milyen ára van!
Nem egy 11 dolláros fordulatszámmérő..
Veszek majd egy 8-as hőértékű gyertyát és megnézem az kiég-e rendesen, ha nem akkor 7-6 stb amíg nem találok olyat ami kiég. 9es nem ég ki normálisan és nem is látom jó-e a főfúvóka.
Tegnap a 72-est visszaraktam, gyengült, 75-össel megy a legjobban, 78-assal megint gyengült illetve 1 kerülettel arrébb is fuldoklott full gázra. Úgyhogy ma visszadobtam a 75öst és megy mint a rakéta.
A gáz reakción is állítottam, túl kevés levegőt kapott. Még most se tökéletes, de már jobb.
Egyébként tőle érdeklődtem, hggird a nevem (videóban látszik, azért linkelem), másmilyet linkelt, ami könnyebben leolvasható menet közben, de az ára ugyanez.
[ Szerkesztve ]
undefined
ludsimon
veterán
Sőt azt olvastam érdemesebb kínából venni inkább egy hőfokmérőt amit a bordára kell rácsavarozni!
Az is egy jó megoldás?
Valami kell amivel figyelni tudom a gépet.. Tartós bestiának tervezem.
[ Szerkesztve ]
undefined
Den
veterán
A menet közben leolvashatónak nem sok értelmét látom. Egyrészt a vezetésre figyelsz, másrészt ha le is lesegetsz az afr mérőre, közben kéne nézni hozzá a fordulatszámot, és megkegyezni, milyen fordulaton milyen a keverék.
Az inovate-et bekötöd, méri a lambdát, fordulatot, ha rákötöd mérhet még motorhőmérsékletet vagy akár egt-t,utána mész egy karikát a motorral. gyorsulás álló helyzetből, menet nyélgázon, félgázon, stb... Utána rákötöd számítógépre és grafikonon ábrázolja az afr-t más paraméterek, pl fordulatszám fügvényében. Így meg tudod állapítani hol szegényedik, hol dúsul, és hozzá tudod állítani a karbit.
www.simson4t.hu
Den
veterán
Olyat érdemes amit a gyertya alá lehet tenni, de állítólag pontatlan, és a hangolásban nem sokat segít, mert nem az égéstér hőmérsékletét méri. Bent már nagyon meleg lehet mire észreveszed egy külső hőmérőtvel. Igazából ha jól belőtted a karbit, egy pici ráhagyással a dúsabb irányba akkor baj nem lehet. Most már az olajpumpa kiötve úgyhogy az sem szivathat meg.
Ha nem túl drága egy kínai külső hőmérő, akkor tehetsz vele egy próbát, de engem lebeszéltek róla.
www.simson4t.hu
ludsimon
veterán
Den
veterán
A gyári állapothoz képest már volt pár változás a motoron. Nagyobb karbi, jobb kipufogó. Ha a mostani állapothoz nem jó a gyári állapothoz szánt gyertya, akkor meg kell próbálni más hőértéket.
www.simson4t.hu
ludsimon
veterán
Ha hirtelen 9-esről leugrok 7-es hőértékűre mire figyeljek? Bemelegítés utáni 10 perc fullgázon elég, hogy megmutatkozzon ki tud-e égni?
Mit csinál ha esetleg túl alacsony a hőérték?
Átégetni nem akarom a dugót.
10 perc után látni fogom így a gyertyán, hogy kevés? Vagy elsőre ne ugorjak akkorát, először 8ast próbáljam?
[ Szerkesztve ]
undefined
Minek oda 9es gyertya? En 7esel jarok, most akarnam kiprobalni 8assal. A masik meg attol, h kicsi a hoerteke nem fog kilukadni a dugod, inkabb a magastol kene felni, nem?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
ludsimon
veterán
Hogyha alacsonyabb hőértéken gyújt mint kellene, akkor detonál és átlukadhat a dugó.
Ha túl magas a hőérték nem tud kiégni a gyertya, lásd fentebb a képet.
Leírás.
"Nem megfelelő hőértékű gyertya használata
A tuningolt motorok nagyobb hőmérsékleten működnek, mert megnövekedett a kompresszió, a bevitt üzemanyag mennyisége és a teljesítmény. Ezt a gyertyának is el kell viselnie, a nagyobb terhelés mellet is pontosan kell működnie. A gyárihoz képest, mindig magasabb hőértékű gyertyát kell használni. A tuning alkatrészek gyártói általában erre is pontos utasításokat adnak. Ha alacsonyabb hőértékű gyertya van a motorban, terhelésen túlhevül, idő előtt begyullad a benzin-levegő keverék. Ettől nagyobb a hőterhelése a dugattyúnak, amitől beragdhat, besülhet. Extrém esetben a dugattyú teteje is átlyukadhat."
Ha már a helyes gyertyaképről beszélünk, ezt is beteszem: Neked hogy néz ki a gyertyád?? Nekem az 5-ösre és a 7esre hasonlít a legjobban.
Azt hiszem nem szarozok, inkább fokozatosan megyek lefelé, mert az nem játék ha átlukad a dugattyú!
[ Szerkesztve ]
undefined
Den
veterán
Annyira nem extrém a tuningod, nincs növelt kompresszió stb...Ha ez a hőérték nem eg ki és a karburálás amúgy oké, tehát nem amiatt, akkor használhatsz más hőértéket. Szerintem elsőre 8-ast próbáld az valószínüleg jó lesz.Ha nagyon lemész, akkor előfordulhat, hogy tényleg túlhevül a gyertya és detonál.
www.simson4t.hu
ludsimon
veterán
Szerintem sikerült megtalálnom a sweet spotot a 75ös főfúvókával, mert 72-essel meg 78-assal is lassabban érte el az 50km/h-t, de majd kiderül.
8as hőértékűt fogok elsőre megpróbálni, csak szépen fokozatosan, és biztonságosan.
[ Szerkesztve ]
undefined
Szerintem a gyertyakeped rendben van, nem kormos, kieg rendesen, esetleg egy hoertekkel kisebbet megprobalhatsz, de az sem szukseges. Mikor szep ozbarnara kieg, az a legjobb, de ezeknel a ketutemu fosoknal nehez elerni.
[ Szerkesztve ]
ludsimon
veterán
Már csak egy kérdésem maradt.
Dzso mondta, hogy a 'P' jelölésű előrehúzott szigetelőcsúcsút vegyem, ezen kívül még van pár jellemző, a gyertyának.
Versenygyertya szerintem felesleges, de valami jó minőségű darabot szeretnék, akkor melyik betűpárosítást vegyem meg?
Amúgy a BP8ES-t néztem ki.
A B adott a méret, P előrehúzott szigetelőcsúcs amit nehezebben köp le, hőérték, E menethossz ami adott, és az utolsó betű ami választható, azok közül melyiket?
Lauda: Szeretem a tökéletességet ilyen dolgokban.
Mellesleg nem látom a karbi beállítást sem most jó vagy sem mert túl hideg a gyertya, nem ég ki.
[ Szerkesztve ]
undefined
Nekem természetesen a 14es:
Jah nem is, ez a kihajtásom (ami maradt belőle)
Ez a gyertyám:
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
ludsimon
veterán
Ez a hajtás hogy történt?
Szép a gyertya! Nekem is ez a cél.
[ Szerkesztve ]
undefined
Lehet azert nem eg ki ez a gyertya, mert a karbi is csak taknyolva van, hozzaertes nelkul fuvoka csere, allitgatas....
body007 Ez rendben van!
[ Szerkesztve ]
A lovak...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
ludsimon
veterán
Persze, kizárólag ez a baj..
Majd meglátjuk 8assal.
Dzso és Den is azt mondja sok a 9-es. Nekik hiszek.
undefined
Felfoghatod igy is, ettol fuggetlenul a ket dolog osszefugg. Tehetsz bele akarmilyen gyertyat, ha az uzemanyag ellatas nincs rendben.
[ Szerkesztve ]
mumtaz
senior tag
Na ma jól meghajtottam a Jetforce-ot. Jól indult, jól ment. Talán mintha a kuplung kicsit későn nyitna. Viszont van egy nagyobb gond. Huzamosabban mentem vele konstans kb. 70 környékén vagy 3-4km-t, erre elő jött belőle egy szörnyű hang. Fel is vettem. Főleg leállításnál hallani a felvételen:
Mit hajthattam szét. Tűgörgő? Esetleg a nagy tűgörgő a hajtókarnál? Főtengely csapágy?
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
ludsimon
veterán
Amúgy semmi különös nincs a karbi beállításán, végignéztem egy csomó videót hogyan kell beállítani és hogyan lehet megtalálni a legmegfelelőbb főfúvókát.. Semmi ördöngösség nincs benne csak utána kell olvasni hogy és mint kell.
Amit érzésre kell az a levegő csavar, amit még mindig nem sikerült eltalálnom és még mindig nem tökéletesen reagál, vagy befullad a sok levegőtől amit kap mikor WOT-t kap, vagy pedig keveset kap és lassan reagál.
#59644:
Amúgy ilyen gyorsan (hacsak nem állítottad el nagyon) nem megy semmi tönkre.
Én is azt hittem én tettem tönkre és miattam gyűrűs a hangja, aztán visszanéztem ma egy két videót amivel még Weber 120M karbi volt és nem piszkáltam még már akkor is megvolt ez a hang, szóval én is így vettem nem én baszarintottam el.
[link]
[link]
Szóval jah, lehet az a 13K km valójában 40K lesz ha le lesz húzva a hengerfej akkor a harang effektet fogjuk látni. Én felkészülök a legrosszabbra.
Úgy ketyeg mint nagyapám régi órája.
[ Szerkesztve ]
undefined
Ez mar akkor is szar volt, mikor meg meg se vetted. A 191-es videon ugyan ez a hang hallatszik.
Szerintem semmi rossz hangja nincs a mocidnak.
mumtaz Egy motor es tugorgo nem karosodhat 3-4 km alatt, max ugy lehet kinyirni hamar, ha terheles nelkul uveggazon porgeted.
[ Szerkesztve ]
ludsimon
veterán
Dehogynem. Vagy én bolondultam meg?
Szerdán meghallgatja élőben Den, lehet tényleg csak én nem értek hozzá, de szerintem elég rendesen hallani egy éles gyűrűs hangot.
undefined
mumtaz
senior tag
Mondjuk megtéptem rendesen. Pont ez volt a cél a "gari " miatt. Ezért nem is mentem ma be vele dolgozni. Némi gariban megegyeztünk. Ha tűgörgő, vagy egyéb, azt az eladó fizeti. Az elkövetkező 2 hétben súrolni fogom vele a határokat. Ha ilyesmi a gond, attól még nem fogom visszaadni. Inkább megcsinálom és akkor tudom, hogy ki van cserélve. Az alkatrészt meg nem én fizetem.
Más hiba nem észlelhető. Elég jól is indul. Hidegen-melegen.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
ludsimon
veterán
Nem értem miért kell ennyire meghúzni a szarvát. Csak szétkoptatod és garancián túl egy valag pénzt költhetsz majd bele.
Én 100%-on max fél percig mentem valaha is a mocimmal, törekszem, hogy 80% alatti terhelésen menjek ami azt jelenti 70-el szoktam menni ahol 80as tábla is van ott is, sokan pl a Kerepesi úton 50cc 2T-vel elhúznak 80-al, de én nem érzek vágyat rá, hogy megtépjem mert a saját motoromat kínzom azzal, nem arra lettek ezek az 50esek kitalálva, hogy ilyen tempóval pörögjön a dugattyú... Nálam pl 80 km/h-nál már 8500 rpm-et forog, amúgy meg 0-60-ig nyélgáznál 7300rpm-et.
Ha közlekedek úgy szoktam, hogy felgyorsítok nyélgázzal az utazótempóra és visszább veszem.
Mivel van fordulatszámmérőm látom is mit csinál olyankor a motor.
Brutálisan hasznos volt ez a fordulatszámmérő fogyasztáscsökkentés szempontjából is!
Ugyanis mikor nyélgázról visszaengedem a gázt ~1/3-ra akkor a fordulat kb 6300rpm-re áll be ami a motort is jobban kíméli, nem kopik annyira és a fogyasztásra is jó hatással van.
[ Szerkesztve ]
undefined
dzso22
senior tag
Hat ha van ilyen garid ra, akkor kinozd meg kicsit, ami elo akar jonni, az jojjon. Amit eloszor linkeltel videot, azon jaro motornal hallani a kerregest, ugye ott nem allitja le. Mar az a hang sem volt jo, ez utobbi gondolom akkor nem volt eddig. Szerintem nem fotengelycsapagy hang, az akkor szokott erosodni, mikor porgeted, csunyan szol nagyon.
dzso22 Szupi!
[ Szerkesztve ]