Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Elettapasztalatra minimum 50.
mumtaz
senior tag
Jahh. Én meg itt koptatom az ózonréteget a 38-al. Mind1. :-)
Nem is akarok vitát indítani. Elég annyi, hogy mintha mindig saját magát akarná igazolni, hogy minden döntése helyes volt. De ezt mindig úgy adja elő, mintha a baromi nagy tapasztalata alapján döntött volna. Pedig csak annyi az egész, hogy mindenből az egyetlen döntés/szerelő/alkatrész alapján mond véleményt. Mindezt anélkül, hogy lenne összehasonlítási alapja. Ennyi az egész. Természetes, hogy számára az az egy a leg jobb, amit tapasztalt.
Egyébként összedobtam a blokkot. Természetesen a henger/hengerfej még nincs rajta. Majd, ha holnap rakom be a helyére.
Kapott új főtengó csapágyat és tömítéseket. Holnap meglátom, mi lett az eredmény.
De most épp párom foglalja imáiba a nevemet, hogy a tűzhelyen melegítettem a blokkot, a mélyhűtőben fagyott a főtengely és cca 4-5 alkalommal trappoltam át a lakáson a blokkal.
Lapítok
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
dzso22
senior tag
Ismerős helyzet,régen én is így csináltam.
De sokkal hamarabb megvan egy 2-3000forintos hőlégfúvóval meg egy fagyasztó spray-vel
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
mumtaz
senior tag
Tudom, de a hőlégfúvóm a cégnél, fagyasztó spray meg nincs is.
Viszont attól most felkaptam a vizet, hogy össze-vissza annyi hiányzik, hogy a berohadt kipufogó csavarok helyére nincs mit betenni. Azok azok, amik berohadtak és el kellett törnöm, hogy le tudjam venni a kipufogót és a hengert.
Szt fog baxni az ideg, hogy csak emiatt nem fogom tudni beröffenteni holnap. 2 nyamvadt csavar miatt.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
kcsa
veterán
mirelit alapanyagokból készül a blokkleves?
dzso22
senior tag
Hát pedig ez menetfúrás lesz ahogy olvasom.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
mumtaz
senior tag
Igen bakker. Mirelitből meg Maggi kockából.
dzso22: nem azzal van bajom, hogyan szedjem ki, mivel nem tőben törtem el és be lett áztatva, hogy könnyű legyen kiszedni. Simán ki lehet csavarni. A gondom az, hogy semmilyen M6-os csavarom nincs itthon. Össze lesz rakva a gép és be sem indíthatom meg teljesen össze sem rakhatom 2 nyamvadt 6-os csavar miatt. Hmmm
A végén nem fogok bírni magammal és kikapom a Speedfightból.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Ezzel kapcsolatban nincs valami tanacsotok esetleg?
Gondolkodom, hogy kicserelem a hatso rugostagot a jogon, nagyon kemenynek tunik nekem, szinte minden uthibat erzek a derekamban. Van ertelme beletenni egy ujat, jobbat, vagy ez ilyen fos alapbol? Meg engedek a gumin, hogy laposabb legyen, most a gyari ertekre van fujva, de ha kell leengedem felere, mint hogy a derekam kapja az uteseket folyamatosan. Egyebkent rugozik meg minden mikor megnyomkodom, viszont menet kozben nagyon kaka a csillapitasa.
kcsa
veterán
Robogó: nagy rugózatlan tömeg, mindig jobban fog ütni a hátulja. A csillapításod valószínűleg rendben van, különben elpattogna a kerék úthiba után. Valszeg egész egyszerűen kemény. Esetleg rugó előfeszítést lehetne visszább venni, ha állítható.
Nem pattog el abszolute, stabil nagyon, mar amennyire egy ilyen kis robogo az lehet. Az elejevel kell vigyazni, hogy hirtelen fordulokat ne akarjon az ember, erzed, hogy konnyu es nem az igazi a tapadas, amugy rendben van a moci ilyen szempontbol. A rugo feszites sajnos nem allithato. Nezegettem termeszetesen a rugostagokat, ez a tipus allithato, nem tudom mennyit jelentene, ha kicserelnem. Ezeket a 30 ezre gazos telokat inkabb hanyagolnam.
Koszi!
ludsimon
veterán
Aztakurvaélet!
Csak kíváncsiságból, van jobb 70cc blokk?
14K rpm-en 18-19 Lóerő.
[ Szerkesztve ]
undefined
Pete55555
addikt
1: Mindig mindennél van jobb.
2: Ha 1000km-enként akarsz komplett blokkot cserélni...
...Szeretem leracsniztatni...
ludsimon
veterán
Szerintem elmenne 20-30K-t ha elejétől kezdve Xado lenne beleöntve.
Meg amúgy is a Polini Evo nem egy szar kínai koppintás, a legkomolyabb márka.
[ Szerkesztve ]
undefined
Pete55555
addikt
"Szerintem"
Persze, véleménye mindenkinek lehet.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
Redneck
veterán
Egy minőségi tuning csomag elmegy 10-15.000 km-t ha jól be lett járatva és értelmesen közlekednek vele. Nyélgáz only üzemmód a gyárit és megeszi.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
ludsimon
veterán
Xadoval szerintem ez felszorozható 2-vel.
Szentkuti-nak beállt a motor 100km-es kör alatt, enyém 350km-t ment olaj nélkül és túlélte szerencsére észrevettem mielőtt beállt volna az enyém is.
undefined
Redneck
veterán
Amúgy kicsit kiábrándító mikor ilyen negatívan álltok a tuninghoz. Elítélem a 15-20 lóerős "50-es papírokkal" típusokat, de a legális tuningolókkal nincs bajom.
Egy minőségi Kit nem egyenlő a kisipari utángyártott gagyizással. Abba ne menjünk bele hogy mennyibe kerül és kinek éri meg.
1,05-1,1 millió Ft egy új RS 50. Ahhoz képest egy 70-es rendszer nem sok.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
ludsimon
veterán
ez is ua. a hengerszett.
Ilyen 40-50 km/h-nál kerékre akar állni.
Ezért jó az én libertym, nem kell kivinni a hátsó kereket a kasztni mögé, a 16"-os nagykereket nem rántaná ilyen könnyen fel.
undefined
kcsa
veterán
A szó legszorosabb értelmében szvsz nincs legális tuning smkpn.
golyani
addikt
Na átfordultunk a 30k km-en . Hálából tankoltam V-Powert
ludsimon
veterán
Én délelőtt mostam le a kicsikém, meg tankoltam a kannába 5L 100-as V-Powert.
Ez mondjuk csupán csak marketingnév, a 100as OMV Max Motion ua.
undefined
Den
veterán
vettem egy polarod cube-ot, elég fasza
www.simson4t.hu
dzso22
senior tag
Minél kopottabb egy 2T annál később ragad be vagy ha már "kellően" kopott és ha túlhevült egyszerűen leáll de nem ragad meg.Lehűlés után újra megy.
És addig csinálja míg el nem fogy a kompresszió vagy fel nem adja valamelyik tűgörgő vagy főtengelycsapágy.
Komolyabb tuning szetteknél felesleges a Xado hidd el.
Ha érne ott is valamit nem annyiért árulnák mint most.
Oda már rendes olaj kell hogy mindég legyen megfelelő kenés.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
Redneck
veterán
Azért írtam legális tuningot mert feltételeztem hogy ha valaki 15-20 lóerő közé lő egy 70-85-ös szettel ami megy 130-140-et, vagy levizsgáztatja, vagy versenyre használja.
Smkp-n tuningolhatsz, a lényeg hogy 50 köbcentit meg nem haladó henger legyen. Abba hogy 45 km/h lehet a maximális sebesség és X lóerő a maximum, ne menjünk bele, lényegében az összes folytás nélküli smkp illegális. Folytással meg ön és közveszélyes sok esetben egy forgalmasabb közúton.
dzso22: Úgy van! 12-14k fordulathoz full szintetikus verseny olaj való, mondjuk Castrol.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
golyani
addikt
Teljesen értelmetlen ilyen gépekbe ezeket a benzineket beletankolni. Néha nagy ritkán szezononként vagy 2x tankolok ilyet, akkor is csak poénból, meg ha tényleg tisztít bármit is akkor a karbin legalább egy 5l-nyi átmegy azt viszont látás. Nagy valószínűséggel nem ugyanaz, mert máshogyan van adalékolva. Bárhol (normális helyen) tankolt sima 95, azt kezit csókolom .
kcsa
veterán
De pont ebbe kívántam belemenni. Tehát az összes fojtás nélküli illegális, tőlünk nyugatabbra, boldogabb történelmű országokban ezt figyelik is, és hogy őszinte legyek ez is egy olyan dolog, amire több energiát kellene fordítani, a 0-24-es trafizás helyett/közben.
Redneck
veterán
Persze hogy ezzel is lehúzzanak a kritikán aluli útburkolatokon?! A rendszám és a maximum 50 cc oké, de a lóerő korlátozást és az elavult 45km/h-t törölni kell. Autópálya továbbra is legyen tiltva, de egy 65-70 km/h-s átlasebességű úton ne kelljen már 45-tel szüttyögni. Veszélyes.
Mondjuk ahogy ezt az elcseszett országot ismerem kb úgy lesz jó nekünk mint a B125... Indokolatlan lehúzással.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
kcsa
veterán
De meg kellene érteni a segédmotoros kerékpár fogalmát. Amit te szeretnél, az a motorkerékpár. Nem vagyok éppenséggel a túlszabályozott dolgok híve, de ez is egy olyan téma, ahol valami határt kell húzni és kész. SMKP lényege jelenleg az egyszerű adásvétel, olcsó üzemeltetés. A célszemélyek a vidéki bácsikák, és nem a városi patkányok. Ez van.
mumtaz
senior tag
Nos. Bent van a főtengely. Nem zörög, nem kopog. Szép hangja lett, bár ezt a FELVÉTEL nem adja vissza, mivel van némi vetemedés a kipufogó karimáján a múltkori "leszerelés" miatt és ezért ott most kifúj. Majd megcsinálom, de nem akartam kalapálgatni Vasárnap délután.
Ami viszont aggaszt egy kissé az az, hogy mintha néha kihagyna a gyújtás. Hullámzó az alapjárata és kormos a gyertya. Félek, hogy ez meg annak a jele, hogy a kompresszor már talán kopott lehet egy kicsit.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Szep kis hangja lett, ez a jaras viszont borzalom.
Redneck
veterán
Ezt az smkp dolgot el kéne felejteni úgy ahogy van. 50-es kategória kell és kész. Következő kategória B125/A1.
Elavult a jelenlegi rendszer a mai robogók és kismotorok fényében. Egy Babettára igaz az smkp megnevezés.
Mindre rendszámot és A0 kategóriát 50 cc max 8-10 lóerővel. Ami fölötte van az B125/A1.
Így lehetne ésszerű.
Elbeszélünk egymás mellett. Ha a B125 nem egy lehúzás lenne, itt se lennék.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
dzso22
senior tag
Nem vagyok oda a Castrol olajért mert rettentően hamisítják.
De jelenleg most az enyémbe is Castrol Power1 Racing 2T van lehető legmegbízhatóbb és legdrágább helyről beszerezve.
Másképp nem merném bevállalni.
(#60181) Lauda
Én a kihagyó motort és a kifújó kipufogón kívűl semmi mást nem hallok
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
mumtaz
senior tag
Baromi rossz egy motor hangjáról jó hangfelvételt csinálni. Mert attól függően, honnan veszem fel, van, ami nem hallatszik és van, ami minden más hangot elnyom.
Kb. egyébként tényleg alig lehet mást hallanni. Ha az a nyamvadt kipuff nem lenne, egész jó lenne.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Den
veterán
Btw, van 2t olajuk is. Nem tudom mennyire "racsing" [link]
www.simson4t.hu
ludsimon
veterán
Pont most rendeltem meg 20:34-kor a közeli boltból.
Nagyon rossz tapasztalatom van a Castrol Power Racing 2T olajjal.
Egyáltalán nem füstölt még 1:32-re kevert benzinnel sem, és nem 'puffog le' magas fordulatról ahogy amúgy kellene egy 2T-nek. Mintha nem is olaj lenne, hanem valami fos.
Lehet valami szaros hamisítványt fogtam ki. Utolsó 5L benzin meg még van egy pici az aljában, elhasználom, utána jövőhét után már Xadoval megy a gépszörny.
[ Szerkesztve ]
undefined
Debilon
addikt
és az miért baj, hogy nem füstöl? eszem megáll....
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
dzso22
senior tag
Lehet egy tesztre bevállalok 1 litert de most nem nagyon akarom bolygatni vele a frissen összerakott motort
Ludsimon:
Nekem nincs nagyon problémám vele viszont te hova öntözgeted 8000-es fordulathoz?
Amit én tapasztaltam az inkább pozitív.
Kicsit fojtó a kipufogó gáz szaga, valóban kevésbé füstöl.
Ha nem pörgetem annyira a gépet el kezd lerakódni elég gyorsan a szmötyi a kippuba.
3-4 nap után mikor széthúztam a hengert nem volt a hengerfejben még csak korom folt sem igaz több idő kell ahhoz hogy nyoma legyen.
A dugattyún volt korom folt meg detonálás nyoma de ez más tészta.
A hengerfalon átlátszó olaj volt kicsapódva.
Mikor hengerfej nélkül megforgattam a motort finoman akkor le is csöppent belőle a dugattyú tetejénél.
Hengerfal dugattyú kellően kenve volt.
Használom még egy darabig aztán meglesem mit művelt.
Marketing részbe nem megyek bele hogy sokkal jobb gázreakció stb. stb.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
ludsimon
veterán
Mert azt mondták ez a legjobb.
undefined
Egyreszt amit irtal, az jot jelent, nem rosszat, masreszt ezek az olajok nem az ilyen gyari foskeverokbe valok. Nem mindig az a legjobb, ami a legdragabb. Nekem is a sima repsol scooter 2T-t ajanlottak tovabbra is, a moto racing 2T es a moto competicion helyett, hiszen ezek az olajok nem egnek el rendesen gyari korulmenyek kozott. Kerdezz inkabb, jobban jarsz. Nem koltesz feleslegesen es a mocinak is jobb.
[ Szerkesztve ]
ludsimon
veterán
Lehet ki kell égetnem majd a kiput akkor?
Nincs disznópörzsölőnk.
undefined
dzso22
senior tag
Nem hiszem.
Ha kap normális olajat ami rendesen ki tud égni megtekered vele a motort aztán kész.
Ha jó sok fehér füstöt fog okádni az jót fog jelenteni.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
ludsimon
veterán
undefined
mumtaz
senior tag
Ahogyan írták is Neked, de korábban ezen már vitáztál egyet, hogy milyen jó a racsing kategóriájú olaj. De ezek szerint akkor el sem olvastad, amit leírtam.
A "gagyibb" olaj fasza a gyári gépekhez, amik nem olyan magas fordulaton üzemelnek. A felsőbb kategóriás olajak meg jók a magas fordulatú és tuningolt motorokhoz.
A gagyibb olaj elegendő kenést biztosít alacsonyabb fordulaton és az alacsonyabb hőmérsékleten tökéletesen elég, viszont magasabb fordulaton nem biztosít rendesen kenést.
A "racing" olajak magasabb fordulaton is tökéletes kenést biztosítanak, viszont magasabb hőfokon is égnek el. A gyári hőmérsékleten és fordulaton is ken, viszont nem ég el tökéletesen és lerakódik. Főleg a kipufogóba.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
mumtaz
senior tag
Apropó. Azt láttam már sok helyen, hogy az injektorosoknál a levegőkompresszor ugyanolyan. Mindegyikbe ugyanazt rakják gyártótól függetlenül. Legalábbis volt olyan "szakértő" oldal, ahol azt írták, hogy egyforma. Viszont több olyan eladót is láttam, ahol külön kiemeli, hogy morini, vagy piaggio blokkos ditechbe való. És van, ahol Jetforce-ba.
Most akkor van különbség köztük, vagy nincs. Ránézésre képeken mindegyik tök ugyanaz. Még a gyártó is.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
ludsimon
veterán
Mert akkor már megvolt és nem fogom a Xadoval kezelt motorolajat csak úgy kidobni, picit drága volt.
undefined
Redneck
veterán
Tudtok valamit a következő két márkáról?
Meteor dugattyúk (nicasilos)
DR hengerszettek
Dugó cserénél minden esetben hónoltatni kell a hengert?
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
dzso22
senior tag
Mindkettő jó minőség.Talán annyi hogy a Meteor dugók kicsit nehezek. Nem minden esetben kell hónolni,álapottól függő. Sokszor elég egy felcsiszolás.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
Redneck
veterán
Mekkora anyagi teher lehet egy gyári Derbi henger felcsiszolása vagy hónolása nagyjából? Hova érdemes Budapesten? Nem tudom hogy a henger nicasilos e eredetileg. Régi Derbi GPR 50 EBE050/EBS050 blokk időkből.
Gyári dugót vagy valami drága tuningcég dugóját nem engedhetem meg magamnak. Nem részingre kell valami tuninggépbe, csak A-ból B-be szeretnék eljutni normális tempóban.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.