Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#301) Topiccsendőr válasza Den (#299) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Mit értesz azon, hogy a legolcsóbbat veszi? Ahogy olvastam a tesztekben, nemcsak anyagok minőségével az összeszerelési minőségével is baj van. A gyorsan kopó egyéb alkatrészeken, mint pl. az 5 000 km után kettétörő kipufogón kívül. Ez is az importőr hibája lenne? Vagy vannak olyan, kínai robogó márkák, amik minőségiek, csak drágábbak, ezért nem hozzák?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#302) Den válasza Topiccsendőr (#301) üzenetére


Den
veterán

az utolsó mondatod :) arról beszélek

Bővebben: link

itt ha szétnézel, találsz egy rakás gyártót, és sok modellt több gyártónál is mregtalálsz.

A kiválazstott gyártóról szóló oldalon találsz infót a cégekről és képeket is. Látni fogod hogy a sufnitól, a több tízezer négyzetméteres gyárig terjed a paletta.

(sajnos keverdik a listában a motoros roler és a robogó mert mindkettő ''scooter'' :) )

www.simson4t.hu

(#303) Topiccsendőr válasza Den (#299) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Azért nem nagyon értem, amit magyarázol, mert a fejemben ez a képlet van: gyártók=márkák. Én úgy képzelem, a gyártó a felelős minden minőségi hibáért. Az importőrnek megvan a választási joga, hogy melyik gyártó termékeit hozza, azaz melyik márkát. Tehát ezek után maga a márka fog lebőgni, nem az importőr...?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#304) Yaye válasza Topiccsendőr (#296) üzenetére


Yaye
őstag

Hát nem ugyanaz a szituáció az biztos. Nekem a tanksapka eleve nem záras, úgyhogy csak a gyújtást, a nyeregzárat meg a kesztyűtartót lehet szétkúrni, mondjuk legyen darabonként egy tizesért, de a motor sem 100k-t ért hanem 350-et.

[Szerkesztve]

(#305) Den válasza Topiccsendőr (#303) üzenetére


Den
veterán

mindegy... :)

www.simson4t.hu

(#306) Yaye válasza Den (#302) üzenetére


Yaye
őstag

Baazzzz.... ezt nézzétek :DDD : Bővebben: link

(#307) Topiccsendőr válasza Den (#305) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Mindenesetre az olcsón sz@rt és sokat, mindig is működni fog, amig legalább két ember él a Földön.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#308) Topiccsendőr válasza Yaye (#306) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Biztos jól lehet vele... fát vágni...

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#309) oceanearth válasza Yaye (#306) üzenetére


oceanearth
őstag

baz észrvettétek, hogy erről lespórolták a lábtartót:D:D

(#310) sharpapa válasza Janesz (#167) üzenetére


sharpapa
aktív tag

aprillia 125 leonardo :R- áll egy a garázsban

"Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)

(#311) Den válasza Yaye (#306) üzenetére


Den
veterán

elég fura szerzet :) ez egy pocket bike, ilyen minimotor, kis étütemű mocival. Ez egy elég rzusnya darab, de vannak marha jó kis gépek, a nagymotorokat utánzó külsővel, vízhűtéses motorral, slick gumival, stb..

Bővebben: link

www.simson4t.hu

(#312) Yaye válasza oceanearth (#309) üzenetére


Yaye
őstag

Nem spórolták le, az a szögletes csíkos fekete felület az ott hátul. Vagy nem.

[Szerkesztve]

(#313) ngabor2 válasza simonzé (#282) üzenetére


ngabor2
nagyúr

Először is [nyálcsorgatós szmájli]... naon állat. remélem a bank nem lesz lusta, és hamar intézik a kőccsönömet, vehetem a Derbit. Ez tűnik a legolcsóbbnak a ''jól néz ki'' kategóriában. Remélem valóban a 2T-t láttam. Mi a különbség vajon a Derbi Atlantis City 50 2T és 4T között? Vagy ez az ütemszámot akarná jelenteni? Valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy kopp ugyan olyan kasznit raknának egy 2 és egy 4-ütemű motor köré...
Amúgy mindenképpúj motrot szeretnék, a 3 év garanciában valahogy jobban bízok, mint abban, hogy ''30e-ből full fel lehet újítani''. Ha kiadok rá egy rakás zsét, akkor az legyen jó. :C
Amúgy hol lehet ilyen keréklakatot kapni? Egyre majd talán beneveznék. és még hozzálakatolom egy zongora lábához is :D Bocs...

(#314) Den válasza ngabor2 (#313) üzenetére


Den
veterán

a 2t 4t az ütemszám. amúgy miért ne raknának ugyanolyanoyan kasztnit egy 2 ütem meg egy 4 ütemü köré? nincs olyan különbség ami bármilyen komoly áttervezést igényelne a kasztniban vagy a vázban.

www.simson4t.hu

(#315) Den válasza ngabor2 (#313) üzenetére


Den
veterán

de én csak kétütemüt látok a magyar siteon

www.simson4t.hu

(#316) oceanearth válasza Yaye (#312) üzenetére


oceanearth
őstag

csaknem. arra aki fölrakja a lábát és nem csúszik le róla az mester

[Szerkesztve]

(#317) ngabor2 válasza Den (#315) üzenetére


ngabor2
nagyúr

Akkor megnyugodtam. Én kaptam egy árlistát, abban a 2T 360e, a 4T 450e... a2T-t meg tudom fizetni, a másikat nem akarom, annyival nem tud többet.

(#318) oceanearth válasza ngabor2 (#317) üzenetére


oceanearth
őstag

sőt kevesebbet tud. a kétütemű sokkal jobb. jobb a hagja sztem és erősebb. 50 ccm meg annyira nem környezeteszennyező

(#319) neongorack


neongorack
senior tag

#286? Légyszi valaki ismét számolnom kell! Meg az is kérdés, hogy hány LE-s?
Előre is th-X!

(#320) oceanearth válasza neongorack (#319) üzenetére


oceanearth
őstag

4-5 lityis. full gázon sztem megeszik vagy 4 litert, de ha annyi eszed van, hogy full gázon menny vele, akkor megérdemled, hogy kikönyököljön a hajtókar a blokk oldalán. kb 5-7 lóerős

(#321) neongorack válasza oceanearth (#320) üzenetére


neongorack
senior tag

Végre válaszolt valaki!:) Köszke így már felvilágosodtam! Th-X!

(#322) Robi_73 válasza Robi_73 (#232) üzenetére


Robi_73
őstag

Sziasztok!

Ma megvettem a aprilia MX 50-st. Hát mit mondjak, tetszik is meg nem is. Kb 70 km van most már benne, de próbálom minél hamarabb bejáratni, és elérni az 500 km-t hogy kivegyék a folytást , és kicseréljék a fő fúvókát.

Ami tetszik:)

- Dizájn
- Nagyon jó futómű (feszes, nem pattog el, kátyukat most már észre sem veszem)
- Kiváló fékek
- Jó váltó (pontos, csendes)


Ami nem tetszik:(

- A motor annyira le van folytva , hogy szerintem az már balesetveszélyes. (emelkedő, kerszteződésen történő áthaladás,stb)


Remélem az 500-as szervíz meghozza a kívánt, változást külömben igen csak morcos leszek.:F

[Szerkesztve]

Robi73

(#323) NeoXon


NeoXon
csendes tag

Sziasztok!

Par honapja vettem egy Yamaha Artistic Jog-ot, tok jo allapotban van, meg vagyok elegedve vele. Viszont felmerult ket kerdes a hasznalata soran:

- Az olajtank kijelez. Elmentem benzinkuthoz, ott 2-stroke motorolajat ajanlottak, melybol 1 liter csekely 3200 Ft lett volna. Tudom, hogy vannak motorok, amibe a kevereket 1:40 aranyban kulon el lehet kesziteni sima 95-os benzin plusz ezen olaj keverekebol. Viszont az ules alatti kis tartalyba is ezt a tipust kell tolteni? Nincs valami olcsobb, de jo megoldas? Ja, es milyen tipust ajanlotok?

- A hatso lengescsillapitommal valszeg gond van, de nem tudom pontosan hol lehet a hiba. A hibajelenseg az, hogy ha van egy nagyobb bukkano, akkor olyan, mintha a hatso villa fennakadna, vagy a kerek a vazhoz a kerek feluletevel hozzaerne, nem tudom mi adja ki a hangot, de olyan kb., mintha a dudat megnyomnam :) En inkabb ez utobbira tippelnek, es a hang pedig valszeg az, hogy a gyorsan forgo kerek surolja a sarhanyot (vagyis hat az ules alatti sart felfogo muanyag lemezt). Volt mar valakinek hasonlo gondja? Mit kellene cserelni, azt a hatso rugot/teleszkopot? Mikor megvettem, szetkaptam az egesz mocit darabjaira, tobbek kozt azt is leszereltem, es megtisztogattam. Fura volt, mert az hittem az a kulso rugo csak a kemenyebb rugozast szolgalja, es azt gondoltam, hogy a ''rugoban rejlo'' teleszkop valamifele olajjal van toltve es az szolgalja a lengescsillapitast. De nekem nem ugy tunt, hogy abban olaj lenne.

- Baloldalt hatul a kerek kozeleben van egy kis feher sapka, rajta OIL felirattal. Gondolom ez lehet a valtoolaj. Ezt milyen idokozkent kell cserelni? Ja, es ha cserelem, akkor hogyan lehet leereszteni, majd ujratolteni? Es milyen tipusu olajjal?

Hat, elso nekifutasra igy kb. ennyi lenne. Kulonben jo a forum, mar hetek ota kerestem hasonlot robogo temaban, es orommel lattam, hogy vegre megnyilt egy! :)

(#324) simonzé válasza ngabor2 (#313) üzenetére


simonzé
addikt

Zongora??? Hát ez MÓKÁs volt. ;)
Jól döntöttél. A Derbivel egy Piaggio (vagy Aprilia?) technikát kapsz. Az ütemek számával ne foglalkozz, mindkét választás könnyen megindokolható. Egyébként az Atlantist gyártják mindkét változatban (én azt hittem, hogy ezekben az EURO3-as időkben már nem gyártanak az EU-ban kétüteműt).

Majd kérném bemutatni a mocit. :) Fotókat is közzétehetnél róla. Lakat ügyben jelentkezz nálam, tudok egy nagykert, ahol némelyik lakatot 40%-os áron megapod. A tárcsafékzárat bármelyik motoros boltban megkapod, én a Kassai/Árpád tér sarkon (Debrecen) vettem.

I don't fit in. I fit out.

(#325) Yaye válasza NeoXon (#323) üzenetére


Yaye
őstag

Az olaj nem ajánlat kérdése. 2T olajat kell beletölteni. Abból, és a tankba tankolt sima benzinből keveri ki magának a gép menet közben a kétütemű keveréket. Előre is megkeverheted a keveréked, de az külön macera és ilyenkor ki kell iktatni az olajszivattyút is, szóval minek, ha egyszer a gép megcsinálja neked. Van különben olcsóbb olaj is, de azért gagyit ne vegyél, szerintem a jó olajat hosszabb távon meghálálja a motor, és egy liter különben is baromi sokáig elég (vagy tízszer tankolhatod tele a jog-odat belőle, abból megtehetsz vagy 1000-1500 kilométert!)

A hátsó telóban lehet hogy gáz van, nem olaj. A keréknek szerintem nem volna szabad semmihez hozzáérni, még ha egy nagy kátyúban felütközik is a hátsó futómű, akkor se. Az volna a gyanúm, hogy ott valami nincs egészen a helyén.

A hajtóműolajat az én egykori robimban 12000 (tizenkétezer!) kilométer, vagy két év után kellett cserélni.

[Szerkesztve]

(#326) ngabor2 válasza simonzé (#324) üzenetére


ngabor2
nagyúr

Akkor mihelyt meglesz, kiáltok érted. Valami egyéb lánc is kell, amivel ki tudom kötni (tudod, a zongorához, vagy akislányhoz, esteleg a zongoraszékhez... na jó, hagyjuk a MÓKÁt, a többiek úgyse értik :P), mert tényleg képesek megfogni és elemelni.
Én is figyeltem, hogy annak ellenére, hogy azt mondtad, nem gyártanak új 2T-st, elég sok helyen lehet kapni. Ezek szerint mégiscsak. De hallottam olyat, hogy ezek az újabb 2-üteműek már nem szennyeznek annyira.
És amúgy ha jól tudom, Piaggio motor.

(#327) oceanearth válasza NeoXon (#323) üzenetére


oceanearth
őstag

1. olajból nem spórolni azt a 3200Ftosat rakd bele.

2. tuti jól raktad össze a telót??

3. az a valtóolaj sapkája nem sok időnként kell cserélni, sztem most, hogy megvetted cseréltesd le azt utána mehetsz vele jó párezer km-t

(#328) oceanearth válasza Robi_73 (#322) üzenetére


oceanearth
őstag

sztem meg fogja hozni a változást

(#329) Topiccsendőr válasza NeoXon (#323) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Szerencséd, van, nekem is volt egy Artistic-om, amit elég sokáig nyűttem ( 8 000 km) Motorba csak fullszintetikus olajat tegyél, amit a kerék mellett látsz, az a hajtómű olajnyílása, túl gyakran nem kell cserélni, ha jól emlékszem 100cm3-kell belerakni. Nekem is volt teló gondom, az első és a hátsó is megadta magát 5 000 km után ezeken a sz@r utakon. Mondjuk egy biciklinek komolyabb a telója... Eléggé játékszerek ezek a kis japán robogók... Nekem a hátsó kerekemnél az volt a probléma, hogy nagyobb oldalfalú gumiköpeny került rá, és beleért a vázba egy-egy kátyúnál. Nézd meg a gumiméretet, meg hogy hol koptatta ki azt, amihez hozzáér... Egyébként meg a blokk elnyűhetetlen, a kuplung is...

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#330) Topiccsendőr válasza Yaye (#325) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Én úgy figyeltem meg, hogy ezeknek a kis japán gépeknek a telójában semmi más nincs, csak egy rugó, meg zsír, azt' csókolom. Maximum levegő van benne... A SuperZR -től kezdve van gázos rugó hátul, de elöl ugyanaz a trágya van. A legjobb első telója (olajos) a Yamaha Axis-nak van...

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#331) Topiccsendőr válasza Robi_73 (#322) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ebben az MX 50-esben milyen fojtás van? Illetve miért a főfúvókát cserélik ki? Nagyobb hengert raknak rá, vagy mi? Főfúvókát csak extrém esetekben cserélnek... Különben egy 50-estől ne várj túl sokat, hiszen csak 50-es. Örülj, ha végre megy 80Km/h, az már egy jó motor. Hány sebességes?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#332) gyulabacsi


gyulabacsi
tag

Hali!
ismeri vmki a Kymco nevet?
én kipróbáltam a legolcsóbb modelljüket:

Bővebben: link
sztem penge:):)
jó kis 4ütemü motor van benne.
nagyon kellemes.
bejáratás után a szerviz veszi a ki a fojtást.
utána megy 70-75öt elvileg.
hogy lehetne tuningolni szerintetek?
70es henger?
vmiféle sportdobbal milyen hangja lenne?:)
(tudom nem számítok sokra, de azért csak jobb mint ilyen 2ütemüeknek)

(#333) Topiccsendőr válasza Robi_73 (#322) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Hogy érted azt, hogy balesetveszélyes? Szerintem a vezetési stílusoddal van baj... Ezek az olasz gépek elég jól gyorsulnak... Talán nem pörgeted eléggé, azért nem érzed. Nekem volt egy Cagiva Elafantom, minden fojtás benne volt, ezért bírt ki több mint 20 000 -et hiba nélkül....

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#334) Topiccsendőr válasza gyulabacsi (#332) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Szerintem a négyüteműknek sokkal jobb hangja van, sportdobbal, mint a kétüteműeknek. Láttam a városban asszem egy Runnert, sportdobbal, azt hittem, valami KTM LC4 Supermoto jön, olyan állat hangja volt. Tuningolni sztem nem érdemes robogót... Nem éri meg... Amennyit költesz, amit kapsz, arra a rövid időre...

[Szerkesztve]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#335) Den válasza gyulabacsi (#332) üzenetére


Den
veterán

mivel négyütemű, sokat már nem tudsz tuningolni rajta, amit mégis az bonyolultabb mint egy kétütemüt. Szvsz jobban jársz egy kétütemüvel minden szempontból.

www.simson4t.hu

(#336) Topiccsendőr válasza Den (#335) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Négyütemű motorokhoz is kiadott a Malossi és elég sok ilyen cég kitteket, átszabott hengerfej, megváltoztatott vezérlés, kompresszióviszony, stb. úgyhogy nincsenek elveszve a négyütemű motorok...

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#337) Den válasza Topiccsendőr (#336) üzenetére


Den
veterán

csak sokkal bonyolultabb, drágább, sérülékenyebb, és a legtutibb tuningkészlet sem fog annyit kihozni egy adott lökettérfogatú 4ütemüből, mint egy ugyanakkora (és jóval olcsób, tartósabb) 2ütemüböl :) 4 ütemü motor egy fölösleges parasztvakítás robogóban :)

www.simson4t.hu

(#338) Topiccsendőr válasza Den (#337) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Hát igen, a két ütem az két ütem... Csak ezért nem tudak kihozni többet. Sérülékenynek nem nevezném, csak több részből áll. De ezzel a parasztvakítással nem értek egyet. A négy japán gyártó már 2000 -re ígérte, hogy nem fog gyártani 2t motorokat... Vajon miért? A befecskendezéses 2t örvendetes dolog, de drága is.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#339) gyulabacsi válasza Den (#335) üzenetére


gyulabacsi
tag

a fogyasztás is egy szempont, ami szerintem egy 4ütemünél jóval alacsonyabb.
ez a modell spec akkor eszik 2litert 100on ha huzod neki folyamatosan mint állat..
tuningra visszatérve lehet csak egy jó kis kipuffantó kellene és kész.
durvát azért sem akarok , nehogy aztán csak zabálja a benzint.

(#340) Den válasza gyulabacsi (#339) üzenetére


Den
veterán

a fogyasztás valóbban jobb, bár az a 2 liter erős tulzás :) . Az árkülönbséget az életben be nem hozod a benzinen, ha meg neadjisten a motort kell javíttatnod... :)

www.simson4t.hu

(#341) Grunya válasza gyulabacsi (#332) üzenetére


Grunya
aktív tag

Nekem is nagyon tetszik ez az Agility. Meg úgy tudom, hogy ez a Kymco nem is annyira dzsunka név...
Szervíz több helyen is van az országban?

(#342) Den válasza Topiccsendőr (#338) üzenetére


Den
veterán

több részből áll = több hibalehetőség, és a 4 ütemü _sokkal_ több alkatrészből áll.

Azt meg hogy melyik mászaki megoldás a jobb, nem az dönti el hogy a gyártók mit akarnak gyártani :). A 4-ütemü motorokat azért hozták be a robogók világába, mert kellett vmi újítás amivel a robogópiacot meg lehet mozdítani, hiszen a tökéletes robogótechnológia már 20 éve adott, a 4 ütemü váltásról nem a műszaki osztályon döntöttek, hanem a marketingeseknél :)

a környezetvédelmi előírásokat kétütemüvel is lehet teljesíteni, befecskendezés nélkül, elég az 1920-as évek végén használt réteges feltöltést használni, mint azt teszi pl a komatsu a jetsream motorjaiban, de kínai cégek is gyártanak euro 4-es kétütemü blokkot, igaz nem robogóhoz, de ez csak elhatározás kérdése

www.simson4t.hu

(#343) gyulabacsi válasza Grunya (#341) üzenetére


gyulabacsi
tag

nem mondok hülyeséget de kb 50 helyen az országban...

(#344) Grunya válasza gyulabacsi (#343) üzenetére


Grunya
aktív tag

Valóban. Most látom, hogy itt a közelemben is van egy kereskedés, ahol forgalmazzák. Azért az biztos, hogy ilyesztően olcsó... Vond le a 25% ÁFA-t, meg a kisker hasznát, ami gondolom nem 2000 Ft. És akkor még a szállítási költségről nem beszéltünk...
Miből dolgoznak ezek a kínaiak? (Vagy korea?)
Nagy dilemma az biztos.

(#345) Topiccsendőr válasza Den (#342) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Hát elég hülye marketingeseik lehetnek, ha az előzőnél rosszabb menetteljesítménnyel és nagyobb szervizigényű koncepcióval akarják megmozdítani a piacot. Nem, szerintem itt nem erről van szó. Itt van pl. az autóipar-Wankel. Vagy motoroknál Norton-Wankel. Le se sz@rják, pedig jobb. Kérdés, hogy mennyit akarnak kiadni az emberek egy bizonyos technológiáért. Mivel fejleszteni egy vadonat új, vagy egy nem kiforrott dolgot sokkal nagyobb kockázat, akkor mondhatjuk, hogy a marketingesek és a vásárlók 50-50 nem támogatják az ésszerű megoldásokat. Ha így gondolod a marketingesek döntését, akkor egyetértek.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#346) koax


koax
tag

Hi!

Kaptam egy ajánlatot egy Aprilia SR 50 LC-re 1500 Km 400.000ft.-
Ennyi pénzért megéri szerintetek?

Bővebben: link
Bővebben: link

És a festése is pont ilyen.



[Szerkesztve]

(#347) Topiccsendőr válasza koax (#346) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Kérdés, hogy mennyi újonnan, meg hogy mennyire van agyonütve.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#348) oceanearth válasza koax (#346) üzenetére


oceanearth
őstag

hát ha tényleg 1000 km van benne, nem sikás, jól megy, jók a fékek, nincs elfarolva a hátsó gumi, akkor meg. nincs szétbaszva a motor. próbáld ki hidegen is, melegen is

[Szerkesztve]

(#349) oceanearth


oceanearth
őstag

valaki meg tudná modnani, hogy miért van az, hogy a robogóm jobban megy hidegen mint melegen??? na jó nem úgy hidegen, mert nem szoktam beindítás után parketta gázon menni, hanem miután egy kicsit bemelegedett, de még nem teljesen, akkor jobban megy mint ha teljsen bemelegedett volna

(#350) Topiccsendőr válasza oceanearth (#349) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Mit jelent, hogy jobban megy? Jobban gyorsul?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.