Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#351) koax


koax
tag

Az a helyzet, hogy azt az 1500km-t én tettem bele. Nagyon vigyáztam rá, nincs semmi baja. Csak 80ig mér de mentem már vele gyorsabban is. Alig fél éves.

Új ára: 500.000.-

Ki az a hülye aki ennyit kiad egy robogóért?

(#352) NeoXon válasza oceanearth (#349) üzenetére


NeoXon
csendes tag

Valszeg nem jol kapja a levegot. Legszurot csekkold meg. Egyebkent nem tom jog-oknal pl. miert van ugy elrejtve a muanyag boritas ala a legszuro bemeno nyilasa. Ha folyamatosan hajtom a motort, egy jo ora utan elkezd levegoert kapkodni, es visszaesik a teljesitmenye. Ilyenkor le kell allni kicsit, aztan ujra jo lesz.
Egyebkent ti mennyi ideig hagyjatok hideg inditas utan jarni a motort, mielott utnak indultok? En kb. 1-2 percet szoktam, aztan az elso kilometeren meg nem huzatom meg, addigra bemelegszik, aztan utana mar megy rendesen.

Ez a fullszintetikus 2T olaj mit jelent? Ez kell legyen rairva a dobozara? Ha valaki tudna ajanlani egy konkret tipust, ami tutira jo bele, azt megkoszonnem. Ja, es a hajtomu olajcserehez milyen olajat vegyek? Oda gondolom sima motorolaj kell, nem 2T. Meg azt is jo volna tudni, hogyan eresztem le a regit (Yamaha artistic jog). Gondolom nem csak fel kell tolteni a faradt olajra ra...

(#353) Topiccsendőr válasza NeoXon (#352) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Szerintem a légszűrőhöz semmi köze. Mi tud ott felmelegedni, amitől ne kapna levegőt? Valószínűleg a kuplungod melegszik fel. Én legalábbis ezt figyeltem meg a SuperZ-n. Az istenért nem akart úgy gyorsulni, mint hidegen. Fullszintetikust kérj egy benzinkutastól ő majd ad valamit. A hátsó kerekednél, lent a dobfék állítónál van egy csavar a blokkon, az a leeresztőcsavarja, de addig amíg nem fordul körbe a kilóméterórád, ne is nyúlj hozzá. Nehogy motorolajt rakj bele! Cipőt a cipőboltból, hajtóműolajt a hajtóműbe. Ez a kuplungmelegedés meg természetes, nem tudtok vele mit csinálni, csak ha vesztek rá egy tuninghajtóműházat- vagy mit, ami szellőzik, úgy viszont minden mocsok belemegy...

[Szerkesztve]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#354) oceanearth válasza Topiccsendőr (#350) üzenetére


oceanearth
őstag

ja

(#355) oceanearth válasza NeoXon (#352) üzenetére


oceanearth
őstag

aham köszi én is erre gondoltam. egyébként sport légszűrőm van, vszínű beszedte a sok port, a szerelőm mondta is hogy ezt sokat kell tisztítani és befújni légszűrő olaj sprayel, úgylátszik megérett erre
én általában hagyom vagy 5-10 percig, mert nagyobb a henger meg elég sok a tuning rajta, utána 2 km bejáratás aztán ami a csövön kifér megsem állok 95-100ig

CASTROL TTS vagy CASTROL R2

ezek a legfjobbb olajak, csak az egyik megszűnt és a másik van helyetrte a 2 olaj ugyanaz csak az egyik már megsuzűnt sosem tudom melyik

[Szerkesztve]

(#356) Topiccsendőr válasza oceanearth (#355) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nem tudom mi bajotok a széria légszűrővel, az több, mint jó... Ezek a sportlégszűrők, ha nem a szivacsosról van szó agyonütik a kétütemű motorokat. A benzint kiköpi rajtuk a karbi, máris fel van oldva a légszűrőspray. Én is próbálkoztam vele, de csak sz@rabb lett. Lassabban ment, mint a széria légszűrővel. Na ezek a sportlégszűrők az igazi nagy mókusvakítások, legalábbis a49-68cm3 kategóriában...

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#357) oceanearth válasza Topiccsendőr (#356) üzenetére


oceanearth
őstag

hát nem tudom lehet, bár a szerelő ismerős és nem hiszem, hogy csak poénból rakta rá a légszűrőt ráadásul nem is kellett érte fizetnem. szvsz sztem ez is csak ilyen urban legend, de legalább a hangja az durva nem mintha anélkül nem lenne jó

(#358) Topiccsendőr válasza oceanearth (#357) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Az meg a másik, hogy amikor napi kb 80 km-mentem, a széria szivacsot is másfél hetente kellett mosnom, nem tudom ti hogy bírjátok azzal a fém vacakkal...

[Szerkesztve]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#359) Topiccsendőr válasza oceanearth (#357) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Lehet, hogy a sportlégszűrőd került 3k-ba a széria meg 5k-ba? :)

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#360) NeoXon válasza Topiccsendőr (#358) üzenetére


NeoXon
csendes tag

Huhh, nekem is szeria szurom van, es a szivacsot utoljara 2 honapja mostam, pedig jartam mar eleg poros helyeken is (szel az ut szelerol befujta a port, en is szetkohogtem magam, nemhogy a motor). Szoval akkor ezt nehany hetes rendszeresseggel erdemes megtisztitani, ha surun jarok vele?
Ja, es ez a legszuro spray pontosan micsoda? Nekem azt ajanlottak valahol, hogy finoman ''martsam meg'' olajban a szivacsot, persze ugy, hogy kozel se lehessen erezni, hogy olajos (tehat ne tocsogjon!), es akkor a levegoben levo apro szemcsek jobban fennakadnak, mint a sima szaraz szivacson. Ehhez akarmilyen olaj jo vajon? Vegulis direktbe nem erintkezik semmivel, a lenyeg, hogy jo nagy viszkozitasa legyen, hogy az ataramlo levego ne szedje ki belole az olajat, mert az nem esne jol a karburatornak / motornak.
Vagy ha a spray a jobb megoldas, akkor ilyet hol es milyen neven lehet kapni?

(#361) ngabor2 válasza NeoXon (#360) üzenetére


ngabor2
nagyúr

Lehet, hogy rossz analógiát mondok, de mi a 4-útemű rotációs kapához a légszűrőt sima motorolajba szoktuk mártani, és igen alaposan kicsavarni. Pontosabban egy kicsit récsorgatunk a száraz szivacsar, és jól beledolgozzuk.

(#362) Den válasza Topiccsendőr (#345) üzenetére


Den
veterán

nincs itt szó új dolog fejlesztéséről, egy nagyon eccerű dolog ez (a 4ütemü technikát nehezeb volt adoptálni robogóhoz Bővebben: link (a nevére rosszul emlékeztem, nem jetstream hanem strato charged)

sajnos a fejlett világban az emberek annyira kritikátlan fogyasztó robotokká váltak,hogy azt veszik amire a reklámszöveggel beprogramozzák őket.

nade nem offolom tovább a topicot :)

www.simson4t.hu

(#363) oceanearth válasza NeoXon (#360) üzenetére


oceanearth
őstag

nekem a szerelőm azt mondta, légszűrő levesz, benzinben kimos légszűrő olajba belemárt vagy légszűrő oljjal befúj, légszűrő visszatesz azt csá. a szivaccsal is gondolom ugyanez a helyzet

(#364) oceanearth válasza Topiccsendőr (#359) üzenetére


oceanearth
őstag

ezt te sem írtad komoylan:D

(#365) Topiccsendőr válasza NeoXon (#360) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Volt, amikor már éreztem a motoron, hogy elég poros a szivacs, akkor többet evett valamennyivel. Benzinben kimosod, rácsöpögtetsz 1 csepp olajat a közepébe meg a széleire nagyon nagyon keveset és jól összegyűröd. Ennyi az egész. De ha szétszeded, úgyis látod, mennyire mocskos. Be lehet lőni egy idő után, hogy hány kilóméterenként kell megcsinálni... A légszűrő spray meg a fém sportlégszűrőhőz kell, szivacsoshoz nem.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#366) Den válasza Topiccsendőr (#356) üzenetére


Den
veterán

igazából kéne hozzájuk egy speckó ''illesztő lemez'', ami megakdályozza hogy az áramlási sebesség lecsökkenjen a kisebb ellenálású légszűrő miatt

www.simson4t.hu

(#367) simonzé válasza koax (#346) üzenetére


simonzé
addikt

400 ropi sok pénz. Az Apriliák nagyon jók, de egy minőségi kétütemű olasz motorral hajtott Derbit újonnan megkapsz ennyiért. Annak 90 a vége a fojtás nélkül. Szerintem aludj rá egyet!
Mondjuk az Aprilia SR-ek nagyon jók! Ráadásul 3 év garancia van rájuk... Lehet hogy ebbe a PókOmbre mociba én is beneveznék?!? ;)

I don't fit in. I fit out.

(#368) Topiccsendőr válasza Den (#366) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Igazából egyáltalán nem ezekre van kitalálva ez a fém légszűrő... szerintem:)

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#369) Den válasza oceanearth (#349) üzenetére


Den
veterán

nem 100% amit mondok, csak ötlet. egyik ok lehet kopott henger/dugattyú, a másik hogy ahogy felmelegszik a porlasztó megváltozik a benzin/levegő arány

www.simson4t.hu

(#370) simonzé


simonzé
addikt

A két ütem kontra négy ütem párbajról ennyit mondanék:

''Szív...
Sürít...
Gyújt...
Kipufog...
Szív...
Gyújt...
Benntart...
Kipufog...''

Melyik kettőt lehetne ebből elhagyni? :)

I don't fit in. I fit out.

(#371) Den válasza Topiccsendőr (#368) üzenetére


Den
veterán

szerintem sem :), de máshol is használnak ilyen légszűrőket ahol szintén értelmetlen, ott egy ''velocity stack'' nevü ''lemezzel (amibe egy tölcsérforma van marva), akadályozzák meg az erőtlenedést, ami leginkább hirtelen gáznál jön elő.

www.simson4t.hu

(#372) Topiccsendőr válasza Den (#366) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ha odarakok egy illesztőlemezt, akkor ugyebár a gáz sebessége olyan lesz, mint a széria légszűrővel. Akkor meg minek a sportlégszűrő??? Vagy az ellenállása kissebb lesz így is?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#373) oceanearth válasza Den (#369) üzenetére


oceanearth
őstag

az első tuti nem, a második lehetséges, de szerintem a légszűrő a ludas, mert elég régen nem tisztítottam. majd megcsinálom. kösz a segítséget

(#374) Den válasza Topiccsendőr (#372) üzenetére


Den
veterán

Én is azt mondom hogysemmi értelme :)

www.simson4t.hu

(#375) ngabor2


ngabor2
nagyúr

Elmentem ma a Hüse motorboltba Bővebben: link... csak hogy bonyolódjon a helyzet. Ott szép nagy a választék, van egy csomóféle távol-keleti robogó, egyik jobban néz ki, mint a másik. És viszonylag olcsó, 300e környékén van elég sok (300-350e). Ismét felmerül a kérdés: távol-keleti, vagy olasz? A következő, általam eddig nem ismert márkákból vannak jól kinéző cuccok: CPI, Sym Jet2, TGB (ebből több modell), Daelim S-five. Infó róluk? Állítólag azalatt a 3 év alatt, mióta forgalmazzák, nem volt velük panasz és probléma...
Az olasznak nagy előnye, hogy olcsóbb az alkatrész, viszont általában drágábbak maguk a motrok. Úgyhogy nagyon cifra a helyzet. Asszem addig fogom ezen rágni magam, míg meg nem lesz rá a keret, addig gyűjtöm az infót mindenről.

(#376) Zenty válasza ngabor2 (#375) üzenetére


Zenty
őstag

Én se hallotam ezekről a márkákól. :F
Egyébként ha nemtudnám ,hogy motorokról van szó kapásból keletre voksolnék ,mert álltalába az olasz terméket hát hogy is mondjam... :Y
Viszont motort az tudnak csináli a spagetiosk mást nemis kéne nekik! :D

Guild Wars - Zenty a survivor

(#377) Zenty


Zenty
őstag

Hup ezt el is felejtettem sr50 ven mellet azt hiszem ez teccik még:Bővebben: link
Igaz nem robogó ,de ha már 50 köbcent :)

Guild Wars - Zenty a survivor

(#378) Den válasza ngabor2 (#375) üzenetére


Den
veterán

daelimre, tg-re rákerestem, elég nagy cégek régóta gyártanak robogót, tgb pl. 1978 óta. taiwani, és koreai cégek, egyébként oem gyártástn is csinál a tgb valszeg ő is egyike azoknak akik a nagy japán márkák robogóit gyártják

http://www.dmc.co.kr/eng/
http://www.tgb.com.tw/

www.simson4t.hu

(#379) oettinger01


oettinger01
őstag

nem tudom hallottatok e már a derbi nevezetű robogókról:F
ha valaki járt a motorkiállításon ott megcsodálhatta a derbi GP1 New Revolution nevezetű robogóját. A neten nincs rajta ez a fajta csak a régi GP 1 valamiért:U
Iszonyatosan feladta a leckét a derbi a konkurenseknek ezzel a robogóval, mert rengetek olyxan dolgot vezetett be a drebi ezzel a szériával ami megelőzi a konkurenseket, és maga a motor is eszméletlen gyönyörű! A fej idom olyan agresszív, mint egy R1-esnek, nagyon hosszú a tengelytávja, ezálltal nagyon lehet dönteni a mocit, kipróbáltuk az importőrnél. Yamaha aerox, Aprilia ditech mind komolytalannak tünnek ez mellett! Szerintem......

A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!

(#380) ReDPiTTY


ReDPiTTY
tag

de ez legalább itt áll a garázsban
Bővebben: link;]

Einstein nagy igazsága: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség.De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos.”

(#381) oettinger01 válasza ReDPiTTY (#380) üzenetére


oettinger01
őstag

szép darab!:C Az én Aerox 100-asom már koránt sem nézett ilyen jól ki amikor ráhajlítottam egy Citroen Berlingó elejére, ráadásul nem az én hibámból:O:O:O

A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!

(#382) ReDPiTTY válasza oettinger01 (#381) üzenetére


ReDPiTTY
tag

az szomorú,bár ha a biztosító fizet,akkor még jól is járhatsz!fizet?

Einstein nagy igazsága: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség.De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos.”

(#383) oettinger01 válasza ReDPiTTY (#382) üzenetére


oettinger01
őstag

jaja! fizet hál isten, sőt úgy néz ki szinte a teljes árát visszakapom a gépnek:C:C
és meg is veszem a Derbit!

A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!

(#384) ReDPiTTY válasza oettinger01 (#383) üzenetére


ReDPiTTY
tag

gp 1?az újat? az nagyon állat!

Einstein nagy igazsága: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség.De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos.”

(#385) Yaye válasza oettinger01 (#383) üzenetére


Yaye
őstag

Mit lehet tudni erről a GP1-NR-ről? Jól értem hogy ugyanabból a gépből van 50estől 250ig? Mennyiért mérnek (majd) idehaza egy 50est ebből (ha kapható egyáltalán)?

(#386) ngabor2 válasza Den (#378) üzenetére


ngabor2
nagyúr

Tehát a TGB egy elég jó név... akkor ezt megjegyzem, a Derbi mellett tartom versenyben. Mivel nagyon jó kinézetű TGB-k is voltak. Árban verik a Derbit, de ahoz meg olcsóbb az alkatrész. Menni folytás nélkül mindkettő megy legalább 70-nel, ami nekem bőven elég, sőt. Alapból pedig ha jól tudom, minden robi folytással kerül ki, amit az első kötelező szervízkor ki lehet hivatalosan, garanciavesztés nélkül vetetni. Tényleg, mikor van az első szervíz? Úgyértem mihez kötött? 1000km? Vagy x hónap?
A másik, amiben egyelőre vacillálok, az egy kötelező kiegészítő, a bukósisak. Szerintetek milyet érdemes venni? Szemüveges vagyok, gondolom emiatt a ''bebújós'' (bocs, nem tudom a rendes nevét, de biztos értitek, aminek az állrészénél is műanyag van) talán nehézkesebb, mert a szemüveget le kell venni felvétel közben. Viszont az áll nélküli verzió az van olyan biztonságos? Mondjuk nekem a kényelmetlenség ellenére a bebújós tetszik jobban, nem tudom, miért.
motoros kreszkönyv van valahol a neten? Csak úgy eszembe jutott, hogy talán nem ártana régi tudásomat felfrissíteni...

(#387) Robi_73 válasza Topiccsendőr (#331) üzenetére


Robi_73
őstag

A kipufogóba van behegesztve egy szűkítő, no meg 0,65-ös főfúvókával van lefojtva a motor. 500km-es szervíznél kiveszik a fojtást (kivágják), és 0.95-ös főfuvókát szerelnek be. Így fojtással, kb 1.6-1.8 LE-re leadására képes a motor ! A szervíz után várhatóan 5.5-8 LE leadására lesz képes a motor. A többit majd meglátjuk. A váltó 6 sebességes. A tesztek szerint, a fojtás kivétele után 90km/h körül van a végsebessége.;) A 3 lovas Simson SR 50-es mocim vége is, 80km/h környékén volt (van).;)

Robi73

(#388) oceanearth válasza Zenty (#377) üzenetére


oceanearth
őstag

unokaöcsémnek ilyenje van. full pilinini tuning 65 kiló a gyerek és 110zet viszi alatta.

(#389) oceanearth válasza ngabor2 (#386) üzenetére


oceanearth
őstag

fullafcenek hívják. én pl. nem szeretem, mert a rossz minőségűek párásodnak ha meg párásodik akkor kicsit föl kell nyitni a plexit akkor meg süvít. én pl. nekem egy sima plexis van én azt szuertem.

(#390) oettinger01 válasza ReDPiTTY (#384) üzenetére


oettinger01
őstag

az az igen! nagyon komolyan néz ki, meg próbáltam is és elég meg győző volt!

A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!

(#391) oettinger01 válasza Yaye (#385) üzenetére


oettinger01
őstag

igen létezik 250-es változata is és azt hiszem ugyan az a teste is, de még azt nem forgalmazzak csak pár hónap mulva. 675000 az ára ami persze nem olcsó de ha azt nézzük mit kap érte az ember akkor már nem tűnik olyan vészesnek. aa konkurenseknél jóval többet nyújt mind műszakilag, mind design szempontjából.

A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!

(#392) Yaye válasza oettinger01 (#391) üzenetére


Yaye
őstag

675k? Az 50-es? Húbazz, az autóm nem ér annyit jóformán :DDD

(#393) oettinger01 válasza Yaye (#392) üzenetére


oettinger01
őstag

igen az 50-es. sajnos a prémium kategóriás gépeknek ez az áruk:(((

A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!

(#394) ngabor2


ngabor2
nagyúr

No, utánanéztem a CPI-nek is, taiwani cég, 91-ben alapították... tehát kb. 14-15 év tapasztalat. A Sym pedig 50 éve van a pályán! Nem hangzik rosszul, valamelyik külföldi oldalon néhány jó értékelést is olvastam róla.:C

(#395) simonzé válasza ngabor2 (#375) üzenetére


simonzé
addikt

A CPI megegyezik a Keeway-jel, csak más a forgalmazó, ezért más a neve. Pl. a Keeway Matrix = CPI Matrix. Szóval ez annyira nem menő.
A Sym asszem koreai, de nem esküdnék meg rá. Nem tudok róla semmit.
A TGB (The Golden Bee) valami maláj, vagy ilyesmi, de én nem bíznék meg egy Arany Méhecske nevű gyártóban... :U
A Daelim nagyon jó véleményeket kapott mindenfelé. Az koreai, és exportál blokkokat olaszo.-ba is... Azért ez sokat elárul.

Eddig nem a derbi felé hajlottál? Az nem olasz, hanem spanyol.

I don't fit in. I fit out.

(#396) Yaye válasza oettinger01 (#393) üzenetére


Yaye
őstag

Az a baj, hogy az árcédula még csak a prémiumságnak sem a garanciája. Az Aprilia szalonban megtapogattam a Mojito Custom-ot (=Habana), mert eredetileg azt akartam venni (pontosabban annak az egyszerűbb változatát). Azon is 600k-s cédula fityegett, de az az egész motor olyan gagyi, kínai érzés volt hogy nem is értettem. Mindenhol ócska műanyagok, a ''króm'' mindenhol csak foncsorozott műanyag, a kasztni szánalmasan reszketeg, még amiről az ember azt hinné hogy krómozott kormányszarv, arról is kiderül hogy egy rosszul illeszkedő, sorjás műanyagdarab... Műszakilag pedig a világon semmi különös.

(#397) ngabor2 válasza simonzé (#395) üzenetére


ngabor2
nagyúr

De, a Derbi felé hajlottam, és még igen erősen versenyben is van a 3 év garanciájával...
Ha CPI=Keeway, akkor kiesett.
A Sym, mint írtam kb. 50 éves, taiwani cég. Ha ennyit tudok róla, az egy kicsi +nak elmegy, főleg, hogy 300e-be kerül egy igen pofás jószága a Hüsénél... (Sym Jet2) Az a -60e Ft elég meggyőző tud lenni, ha az ember hitelt vesz fel :U
A TGB-ről pár tesztben olvastam, hogy elég jó, az egyik 14''-os kerekű járgánya nekem is tetszik, de a többi se rossz.
A Daelim árcédulája igen közel van a Derbihez, úgyhogy csak emiatt került egy picit lejjebb, ha a többi kiesne, akkor marad a Derbi.

(#398) Topiccsendőr válasza Robi_73 (#387) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Akkor a Simsonod most állva hagyja a zapriliát? :)

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#399) Topiccsendőr válasza Zenty (#376) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Szerintem az olaszok formatervezésben járnak az élen, de összerakni autót, vagy motort, azt nem tudnak. Olvastam egy tesztet, Benelli, Aprilia, Ducati és még valami motort hajtottak a versenypályán, természetesen mindegyiknek volt valami baja... oljcsöpögés, kitámasztó elhagyás stb. Ez azért gáz, mert 4 - 6 millába kerültek... Más... Alfa 166, 4 éves, volt már benne motorcsere, rohad a küszöb. ÉS ISMÉTLEM, 4 ÉVES!!!!

[Szerkesztve]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#400) Topiccsendőr válasza Zenty (#376) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Viszont náluk szebb és élvezetesebb robogót senki sem tud csinálni.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.