Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#901) sharpapa válasza simonzé (#900) üzenetére


sharpapa
aktív tag

Az ilyeneknek meg Volvo-kat ajánlanék, ami auto kihangositja a mobilodat, ha a zsebedben van is. Ha ezt valahogy nem lehet (túl régi, nem kompatibilis mobil), akkor meg a konzolban van a simkártyatartó, oda berakod a cardot, és szintén van hangositás, sőt hivhatsz is a kocsik saját mobilján.

"Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)

(#902) Adris válasza sharpapa (#901) üzenetére


Adris
csendes tag

Hogy ki mennyire tudja megosztani a figyelmét egyidejűleg két különböző dolog között az teljesen egyénfüggő. Szóval van aki kézben tartott telefonnal is tökéletesen biztonságosan vezet, míg van aki kihangosítóval se tud már a vezetésre figyelni normálisan. A legújabb kutatások is ezt igazolták, sőt a tesztalanyok legnagyobb részénél a kihangosítóval történő vezetés is ugyanolyan mértékű figyelemkihagyást eredményezett mint a kézben tartottal. Egyetlen kivétel az SMS írás és olvasás volt, ami mindenkinél drasztikus mértékű figyelemelvonást eredményezett. De ugyanez igaz a cigarettázásra is, ami ugyan napjainkban már visszaszorulóban van, de majd' száz évig az autósok többsége dohányzott vezetés közben. Sőt a zenehallgatás is ugyanilyen mértékben zavarja a figyelemkoncentrációt. Ennyi erővel tehát betilthatnák a vezetés közbeni telefonálást, a cigarettázást, a zenehallgatást, sőt a beszélgetést is. Mivel ezek vezetés közbeni végzése mind figyelemmegosztást kíván. A sok tiltással csak az a baj hogy létrejön a túlszabályozott társadalom (napjainkban az országok nagytöbbségében ilyen van, különös tekintettel a volt szocialista országokra) : vagyis az emberek a sok, számukra értelmetlennek, feleslegesnek vagy egyenesen károsnak tűnő szabály miatt elkezdik semmibe venni magát a szabályozást is, és vele még a legésszerűbb tiltásokat is. (Ez persze a jogrendszer egészére igaz, nem csak az autóvezetésre) Persze a jelenlegi gépjárművezető-képzés nem képes arra hogy kiszűrje kik azok akik egyszerűen nem képesek arra hogy vezetés közben mást is csináljanak. Ráadásul ha esektól megvonják az autóvezetés jogát akkor mi lesz a ''minden ember egyenlő'' elvvel ? Szóval nagyobb baj az hogy azokat se képes kiszűrni akik autóba ülve úgy érzik mindenki más alsóbbrendű az utakon, zebrán a gyalogosokra rádudálnak, motorosokat leszorítják, más autóknak nem adnak elsőbbséget, stb. Ez utóbbiak egy része persze előbb-utóbb vmilyen komolyabb balesetet szenved, amibe vagy beledöglik, vagy észhez tér utána. (több törött csont, pár hónapos mozdulatlan fekvés, ágytálazás, injekciókúra, meg az ezek közbeni fájdalmak, pláne a balkáni magyar kórházakban még a legmenőbb hülyegyerekeket is képes észhez téríteni) De ezek miatt a sofőrök miatt nem lesz soha biztonságos a vezetés.
Ez a ''biztonságos közlekedést'' hisztéria ugyan olyan mint amcsiban a mesterségesen generált terrorista pánikkeltés, amire való hivatkozással csorbítják az emberi jogokat (pl. fogvatartási indok), hamarosan bevezetik az ujjlenyomattal ellátott személyit és útlevelet, a new yorki metrón megmotozzák az utasokat (sőt újabban már csak a kinézetre ! arab származásúakat). Pedig pont egy régi amcsi elnök mondta hogy aki biztonsága érdekében hajlandó feláldozni szabadságát az egyiket se érdemli meg. Talán Lincoln volt, fene tudja. A lényeg: az életben igenis minden tevékenységnek megvan a maga kockázata. De a legveszélyesebb mégis maga az élet, mivel abba mindenki előbb-utóbb belehal. Így tehát aki tökéletes biztonságra törekszik az meg se szülessen. ;] Motorra ülni pl. még üres úton is veszélyesebb mint autóval közlekedni 100 olyan másik autós között aki közben az utasával beszélget, telefonál, vagy cigizik. Mégis hány motoros szavaz arra hogy a biztonsága érdekében többé soha nem ül motorra? :D És mi a helyzet az extrém sportok kedvelőivel? Akik saját bevallásuk szerint is a vészhelyzetben érzett adrenalinlöket miatt vállalnak sokkal nagyobb kozkázatot, nemegyszer életveszélyt. Emiatt a veszélyérzékelő ingerküszöbük nekik sokkal nagyobb mint az átlagembernek. Ezért aztán az utakon is potenciális veszélyt jelentenek. Szóval rajta, tiltsák be az extrém sportokat? Mondjuk egy motorversenyző nagyobb sebességgel képes akkora biztonsággal közlekedni az úton mint egy mezei motoros. Vagy egy streetfighter simán mehet egykeréken ott ahol a többiek csak 2őn. De mi van ha a figyelmük egy percre kihagy, vagy nincsenek aznap formában, vagy csak vmi előre kiszámíthatatlan dolog történik? De ezek a dolgok megtörténnek a mezei átlagvezetővel is, aki bizony szintén ezek miatt okoz balesetet. Akkor most engedélyezzék az egyénre szabott sebességhatárokat és szabályokat? Pl. a motorversenyző mehessen 80al ott ahol az átlag csak 50el, a 80 éves aggastyán vagy a hátsó ülésen levő gyermekére figyelő anyuka meg csak 30al ?? Ez utóbbiak vajon mennyire fogják feltartani a többieket, ezzel potenciális veszélyhelyzetet (szabálytalan előzés, stb) előidézve?? A közlekedést egyféleképpen lehet csak szabályozni: meghozni olyan szabályokat amik mellett az emberek TÖBBSÉGE még biztonságosan képez közlekedni, ám még nem annyira szigorúak, hogy azokat az emberek TÖBBSÉGE feleslegesnek minősítse és ezért ne tartsa be. Jelenleg szerintem ez utóbbi eset forog fenn hazánkban (is). Például az emberek hány %a NEM képes biztonságosan közlekedni egy pohár sör után? Viszont ez ugyanúgy tilos mint részegen vezetni, vagyis így a felelősségrevonás kockázata ugyanakkora ha vendégségben vacsora előtt iszik vki egy felest és azután ül kocsiba, mint ha egy buli után tökrészegen vezet. (Még a büntetési tétel SEM magasabb !, mert az első esetben bevonja a rendőrség a jogsit saját hatáskörben + pénzbüntetés, míg a második esetben bíróság elé kerül az ügy, ahol kiszabnak pénzbüntetést, de a jogosítványt sokszor kevesebb időre vonják be) Ez a szabályozás vajon mekkora mértékben felelős azért hogy ha vki vezetni akar nem áll meg egy pohár sörnél, gondolva így is, úgy is megbüntetnek HA elkapnak? Na ez pl. a túlszabályzás tipikus példája. A saját képességeiket, határaikat nem ismerő, vagy egyszerűen beszámítható gondolkodásra, viselkedésre nem képes egyének ellen ugyanúgy nem véd meg semmilyen szabály a közlekedésben SEM, mint az élet egyéb területein.

(#903) Topiccsendőr válasza Adris (#902) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

''Szóval van aki kézben tartott telefonnal is tökéletesen biztonságosan vezet''
Ezt te sem gondolod komolyan. Akkor melyik kezeddel váltasz, indexelsz? Ekkora marhaságot...

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#904) n_gy_k


n_gy_k
aktív tag

Hy!

A napokban néztem / vettem volna meg egy FULL Malossi MHR tuningos Runner-t, de mint mindig a vásárlás elött utánajártam a dolgoknak :) és felhívtam egy Szerelőt, aki elmondta nekem értelmesen, hogy:
''...
ÉN : -Érdemes megvennem a motort? :U
erre Ő : -NE vedd meg :( , mert : 1000km-enként 30e-t költhetsz az elkopott alkatrészekre - a magas(abb) fordulatszám miatt -!
...''
Én hittem neki és el sem mentem megnézni a motort. (lemondtam :DDD ) Ez volt a bevezetés. :C

Ebből adódik az a kérdés, hogy meddig érdemes elmenni a tuningban? Én valahogy erre jutottam: HENGER, KARBURÁTOR, KIPUFOGÓ. (ezeket természetesen szépen összehangolva ! ! - görgők ...stb.) Azért jutottam erre, mert az E*ÜMotors oldalán (tuning árúház) minden hengernél ezt láttam feltüntetve:
''...
FIGYELEM! A hengerszetthez javasolt legalább 17,5 mm-es karburátor ill. sportkipufogó a legjobb teljesítmény elérése érdekében.
...''
Tehát mit szoltok ehhez? Mivel kéne még kieg. az ''alap'' tuningot? (Pl.: légszűrő és egyéb apróságok. vagy a főbb alkatrészek sem stimmelnek?) :F

Thx! :R

(#905) Bikeman


Bikeman
aktív tag

Ha valakinek új (260 km-tert sem futott) 125-ös robogó kell, akkor nézze meg ezt!
Rendszámos, vizsgával, minden papírral!

Bővebben: link

[Szerkesztve]

(#906) Topiccsendőr válasza n_gy_k (#904) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Miután kicserélted a hengert, karbit, csövet, azután ha nem nyúlsz hozzá, akkor hanyatt fogod vágni magad minden elindulásnál. Van mondjuk 17 lóerőd ugyanazzal a kihajtással. Azzal nem tudsz spórolni, ha csak bizonyos részeket tuningolsz. Azért kell mindent kicserélni, mert ha megváltoztatsz egy adott, kiszámolt koncepciót, akkor minden hozzá kapcsolódó alkatrészt hozzá kell igazítanod. Ha te egy használható, de nagyobb élettartamú gyors robogót keresel, akkor vegyél inkább egy Adress 100-ast, vagy egy Jog 90-est, ami gyárilag nagyobb 50cm3-nél. És akkor még használni is tudod.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#907) simonzé


simonzé
addikt

hibafeltárást kérnék.
Az van, hogy a Diomat 1000 Km-rel ezelőtt 70ccm-esre alakíttattam. minden szép és jó, a kezdeti morcos hangja megszelidült, és úgy megy, mint az álom. Viszont pár dolog megváltozott az 50 ccm-es időszakhoz képest:
-Olyan kompresszió van benne, hogy rendesen visszarúg a berúgókar :)
-Ha elengedem a gázt 0-ig, korábban gyakorlatilag motorfékhatás és valami csendszerűség volt jellemző. Az átalakítás óta 30-ig morogva lassul erős motorfékhatással, azalatt pedig ugyanaz a ''csend'' jön, ami korábban minden sebességnél.
-Ha gyorsítok, nagyon szépen duruzsol, de ha eléri a adott gázálláshos tartozó sebességet, akkor kicsit morgós lesz a hangja, és enyhe rezonancia érződik. Ez 45km/h körül megszűnik, de 50 fölött megint visszatér.

Ezek a jelenségek korábban nem voltak, és nem is hangzanak vészesen, de nem szeretem, hogy vannak. Mihez tudok vele kezdeni? Arra gyanaxom, hogy valami tömítés okozhatja a gondot a kipufogócső és a blokk találkozásánál. Vagy esetleg valami fém lap a kipufogón belül. Van egyáltalán benne ilyesmi?

I don't fit in. I fit out.

(#908) zetorg válasza simonzé (#907) üzenetére


zetorg
aktív tag

egyenletes gáznál csattog?
valószínű, hogy detonál.túl kicsi a sűrítési tér és magától berobban a benzin.ez lehet azért, mert vékony talptömítést raktak a henger alá, vagy eltömősött kipufogó miatt.
nézesd meg, mert ha sokat jársz így vele, átéghet a dugattyú teteje és akkor új dugó, hengerfej, furatás...

(#909) simonzé válasza zetorg (#908) üzenetére


simonzé
addikt

Hűha! Köszi a tippet. Meg fogom nézetni, nem szeretném, ha bármi baja lenne...

I don't fit in. I fit out.

(#910) T. Almeida


T. Almeida
senior tag

Szevasztok,
Robogóvásárlás előtt állok, visszaolvastam 1-200 hozzászólást (az összeset végig fogom :) ),
de a kérdésemre nem igazán találtam választ.

Szal: Olyan 80k HUF pénzem lenne rá, milyet érdemes venni? A Suzukit és a Hondát nézegettem főleg, de inkább a Suzuki fele hajlok. Érdemes ennyiért egyáltalán robogót venni?
Semmi különösre nem akarom használni, főleg a településem belül ide-oda eljutni (esetleg a szomszád faluba/városba). Szal azt aztért szeretném, ha megbízható lenne. A sebesség nem igazán számít, olyan 50-nel azért menjen, semmi több.
Mi a véleményetek?

Valami ilyesfélére gondoltam:
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link

Köszi!

(#911) AMD Power


AMD Power
titán

Sziasztok

Egyik spanom akar venni robogót. Lehet akár 50 , 70 ,100 cm2-s. Persze úgye minnél nagyobb annál drágább is. Milyen márkából érdemes szemezgetni illetve milyen évjárattól érdemes nézzni. Gondolom egy 1990-s robogó nem lehet egy álom azért kérdezem....

Ja és igen átlagosan az 50-s 70-s robogók hány LE-k? És mennyit mennek max?:B

(#912) T. Almeida válasza T. Almeida (#910) üzenetére


T. Almeida
senior tag

Na, nézegettem más fórumokat is, a Suzuki Sepia-t eléggé lehúzzák (a katanát dicsérik, de az 150+k HUF)..szal hogy kevés megbízható van belőle.
KOckáztatni meg nem akarok semmiképp...maradjon a Dio? :)
Esetleg Yamaha?
Köszi! :)

(#913) AMD Power válasza T. Almeida (#912) üzenetére


AMD Power
titán

Nekem bejönnek ezek a Suzukik bár a '' mi autónk'' óta kicsit félek a márkától pedig tudom , hogy semmi köze nincs egymásnak a ketöhöz!

Nekem főleg a sárga scooter tetszik , amit te is kinéztél.

[Szerkesztve]

(#914) Topiccsendőr válasza zetorg (#908) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ha a sűrítéssel lenne baj, akkor nem tudott volna elmenni 1000 kilómétert. A hengertalp és a hengerfej tömítésnél nem tud ennyire elmászni, maximum akkor, ha le van esztergálva a hengerfejből. Ilyenkor meg előbb lesz hengerfejes, minthogy átégjen a dugó. Tapasztalatom szerint.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#915) ToRR3nt3 válasza T. Almeida (#912) üzenetére


ToRR3nt3
senior tag

Az 1ik haveromnak sephia zz van, szép robi, jól gyorsul (a Jogomat lenyomja gyorsulásban az elején), csak a végsebessége kicsi (50), megjegyzem semmi tuning nincs rajta.

...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...

(#916) ToRR3nt3 válasza AMD Power (#911) üzenetére


ToRR3nt3
senior tag

Ez változó. Pl. egy új Kymco csak 4 LE körül van az én Jog Artisticem meg 7 fölött. A nagyobbakról nem tok sokat.

...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...

(#917) AMD Power válasza ToRR3nt3 (#916) üzenetére


AMD Power
titán

Mert úgye 3 lóerő egy ilyen kis gépnél nagyon nem mind1. Ezeket az 50-s gépeket fell lehet fúrni nagyobbra? Vagy , hogyan lehet öket tunigolni?:B

(#918) Topiccsendőr válasza ToRR3nt3 (#915) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Csak más röpsúlyok vannak benne. Megjegyzem 7 lóerősként adják el a Jogokat, papíron még az is, de akkor annyi, amikor pótos Ifák repülnek ősszel. Ha hét lovas lenne, mindenki olyat venne. Sok különbség nincs az egy évjáratú robogók között. Mármint a négy japánra gondolok. Majdnem ugyanazt a minőséget kapod. Mondjuk én Yamahával kezdtem, meg azzal is fejeztem be. Ezért ez nagyon közel áll a szívemhez.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#919) AMD Power válasza Topiccsendőr (#918) üzenetére


AMD Power
titán

Lehet , hogy láma a kérdésem de olyat lehet , hogy fell fúratni a motort? Mármint 50-röl nagyobbra? Illetve mivel lehet még tuningolni egy ilyen 50-s mocit illetve mennyibe kerül tuning? A négy Japán márka közül szerintetek melyik a legjobb ilyen 90-s évek vége robogói közül?:B Még 1x Sorry a lámaságért de ez nem az én asztalom.

(#920) AMD Power válasza AMD Power (#919) üzenetére


AMD Power
titán

Tud nekem valaki választ addni erre a kérdésre?:F

(#921) Topiccsendőr válasza AMD Power (#919) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Mielőtt kérdeznél, nyugodtan olvashatsz visszafelé is, ott választ kapsz minden kérdésedre. Kb 500-tól ezt veséztük.

[Szerkesztve]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#922) gaboooka válasza AMD Power (#919) üzenetére


gaboooka
aktív tag

Olyan nincs, hogy ''legjobb'', maximum optimális. Sajnos.:R

(#923) AMD Power


AMD Power
titán

Nézzegettem a neten 50-s robogókat magamnak. Szeretnék tanácsot kérni , egy pár kiszemelt jelöltröl vajon jók-e megérik-e az árukat....!??

Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link


Nekem a legjobban ezek a Suzuki Sepia ZZ-k tetszenek a legjobban. Elég sok eladó van belölük. Azért van ilyen sok mert jó vagy mindenki meg akar szabadulni tőle!?:)

(#924) AMD Power


AMD Power
titán

UP! :( 923-ra esetleg valaki.....

[Szerkesztve]

(#925) Topiccsendőr válasza AMD Power (#923) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A legjobb ezek közül a Gilera Typhoon, hirdetésben 96'-os, ami nem igaz, ugyanis már 95-ben átvevezték Piaggio-ra, tehát minimum 94-es évjárat. Alkudni keményen! 11 éves robogónak sok baja lehet. Amint látom a kipufogó tiszta rozsda, stb.
A ZZ-k, amiket kinéztél elég öregecskék. Véleményem szerint árban/minőségben jobbat kapsz ezeknél.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#926) AMD Power válasza Topiccsendőr (#925) üzenetére


AMD Power
titán

Köszi.

A Suzuki Adress illetve a Honda Dio-hoz mit szólsz? A 1997 12. havi Suzuki is öreg már? Szerintem 75K-ért nem olyan drága!? Vagy mégis...:F

[Szerkesztve]

(#927) anaqer


anaqer
veterán

Peugeot SV 100-hoz gyújtáselektronikát merre lenne célszerű keresni?

Helyi szervízek & bontók csak rázzák a fejüket, márkaképviselet mintha megszűnt volna, ráadásul még gugli is csak elvétve dob ki találatot erre az alkatrészre ( Magneti Marelli AEC400 ) ... :\

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#928) Topiccsendőr válasza AMD Power (#926) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nagyjából árban van, de valószínű, hogy az sem 97-es. Ahhoz képest, hogy a Gilerát mennyiért megkapnád, én nem nyűglődnék azzal a Suzukival. Játékszer a rugóstagja, az első és a hátsó is a Gilerához képest. Az Adress viszont elég öreg. Ezek mind 10 évesek, vagy öregebbek.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#929) Topiccsendőr válasza anaqer (#927) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A márkaképviseletek leszarják a régi modeleket, ezt tapasztaltam az olasz dolgoknál. Mondjuk ott még az újakkal sem foglalkoztak. Nem akarlak elkeseríteni, de nem hiszem, hogy túl sok francia robogót hoztak be ide, ráadásul nincs külön erre specializált bontó sem. Motoros újságokban szokták hirdetni magukat ezek a spec bontósok. Talán ott van valami, ráadásul elküldik utánvét-tel.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#930) zetorg


zetorg
aktív tag

70-es Malossi hengerhez elég a 17,5-es karbi vagy inkább 19-es kéne?

(#931) simonzé válasza Topiccsendőr (#914) üzenetére


simonzé
addikt

Közben megnézettem a mocit, a blokk és a kipufogó illesztésénél kicsit kifújt. Igazítás kellett, és minden OK. :)

I don't fit in. I fit out.

(#932) simonzé válasza AMD Power (#923) üzenetére


simonzé
addikt

Ajánlom figyelmedbe a mocimat, amit nemrég hirdettem itt.
Bővebben: link
Az ára legyen 110e. 70ccm, új gumik, és akksi. No hiba. :) Fekete, megkímélt, meg minden..

I don't fit in. I fit out.

(#933) T. Almeida válasza simonzé (#932) üzenetére


T. Almeida
senior tag

Motorvásárlás előtt állok én is, lenne pár kérdésem:
- Mennyit fogyaszt a motrod?
- 50ccm-s papírok vannak hozzá? :)
- Hol lehet megtekinteni?

Bár még nem döntöttem el 100%-ra, milyen motor legyen (meg hogy mennyit szánjak rá).

Thx!

(#934) AMD Power válasza simonzé (#932) üzenetére


AMD Power
titán

Valóban figyelemre méltó kis gép ez. Mennyit eszik egy ilyen 100-n?:B

(#935) simonzé válasza AMD Power (#934) üzenetére


simonzé
addikt

Neked és T.Almeidának egyszerre válaszolok.

Fogyasztás: 3-3,5 lityi, ami elsőre soknak tűnhet, de ez hetente 100-150 km megtételénél egy tankolást jelent, még sosem sikerült 1000 Ft értékű naftát beleerőltetnem. És megy, mint atom.

Papírjai: nincs forgalmija az 50-es gépeknek Magyarországon. Egyedül az adásvételi szerződés szolgáltat adatokat róla, ezt mindig magadnél kell tartani, ha a rendőr kéri ott legyen. Nyilván érdemes egy mappában tartani, vagy másolatot hordani magadnál. A biztosítós matricát én a sisaktartó belső oldalán hordom az ülés alatt.
Ja, persze hogy 50 ccm-es papíron. :)

Megtekintés: Debrecenben. Sajna csak itt tom megmutatni, itt lehet kipróbálni is. Vonattal oda lehet vinni, ahová kell, egyszerű pótjegy kell hozzá. Egyébként én 120 km-nyire vettem, és egy Astra F hátsó üléseit lehajtva a csomagtartóban hoztam haza. Pont befért. :) Pücü kis járgány, mégis jól boldogul a száznyolcvanvalahány centimmel.

[Szerkesztve]

I don't fit in. I fit out.

(#936) AMD Power válasza simonzé (#935) üzenetére


AMD Power
titán

Debrecen akkor ez nekem kilőve. Lenne hozzád egy olyan kérdésem , hogy egy 50-s mocit márkától függetlenül fell lehet-e fúrni? Mármint nagyobbra? És ha igen mennyibe kerül? És mit lehet várni tőle? Illetve a légszűrő csere mennyire befolyásolja a teljesítményt illetve az is mennyibe kerül!?:B

(#937) simonzé válasza AMD Power (#936) üzenetére


simonzé
addikt

Asszem, hogy a japánokat szinte sosem lehet felfúrni, mert a henger oldalfala túl vékony lenne a fúrás után. Ezért vettem hozzá gyári 70-es szettet, abban nincs rizikó. Ez beszerelve 20-22e Ft, és 4-500 km a bejáratás. Az olaszokról nem tudok nyilatkozni. Ja, a ''magas'' árat ez indokolja. A régi 50-es hengerrel 85-90-ért odaadnám, de akkor minden tulajdonsága gyengébb lenne. Ráadásul akkor a motor lelke nem 1000, hanem 14000 (esetleg 24000?) km-es lenne. (csak négyszámjegyű a km-számláló)

A teljesítményt természetesen befolyásolja. A japánok kicsi áttétele miatt a végsebesség nem fog az égig nőni (nekem 80-90-ről is beszéltek, ami nyivánvaló baromság), viszont a dinamikája hihetetlenül megváltozik. Még ma is meglep néha, milyen erővel indul. ilyenkor kapaszkodnom kell, hogy el ne menjen nélkülem a moci. Gondolom ilyenkor hülye pofát vághatok... :D

A légszürővel nem foglalkoztam, egyszerű hagyományosat kértem bele. A sportlégszűrő nagyobb szemcséket is átenged, és ez nem hinném, hogy hosszú távon megéri. :U Sajna a munkahelyem környékén nem ritka a homokos szél, ezért jó szűrő kell, időnként cserélem.

I don't fit in. I fit out.

(#938) AMD Power válasza simonzé (#937) üzenetére


AMD Power
titán

Értem szóval akkor ezt a ''Japán'' fellfúrást elfelejtem... Már csak azért is mert nekem a végsebesség nővelése lenne a fontos. Ezt más valamivel esetleg lehet nővelni? És ha igen mik a lehetőségek illetve ára....:B

(#939) Topiccsendőr válasza AMD Power (#938) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Én úgy tudom, hogy a léghűtéses vashengeres robogókat egész nyugodtan fel lehet fúrni 70-ig. A légszűrőhöz meg ne nyúlj, mert a gyári sokkal jobb, mint bármelyik ''sport'' és ''tuning'' jelzővel ellátott hulladék. A végsebességet a röpsúlyok cseréjével tudod megváltoztatni a legegyszerűbben. De ekkor veszíteni fogsz a gyorsulásnál igen sokat.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#940) AMD Power válasza Topiccsendőr (#939) üzenetére


AMD Power
titán

Az nem baj ha nem gyorsul olyan jól a moci. Ha mondjuk így alapba megy 60-t egy ilyen röpsúly cserével mennyire lehet nővelni a végsebességet? Mennyit dob egy ilyen fellfúrás? Hány %-s a teljesítmény javulás? Tud esetleg valaki olyan megbízható helyet ahol ezt megcsinálnák?

(#941) simonzé válasza Topiccsendőr (#939) üzenetére


simonzé
addikt

Ja, esetleg egy rakátahajtómű felszerelése is segíthet. :U

Ja, csak halkan mondom, hogy egy robogón nem árt, ha meg is tudsz vele állni még a fal előtt. - Ezt nem neked szánom Persuader

I don't fit in. I fit out.

(#942) Topiccsendőr válasza AMD Power (#940) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A teljesítmény javulás? Hát úgy minusz 50%. Ha beraksz nehezebb röpsúlyokat akkor minden elindulásnál vagy rollerezni fogsz, hogy jobban gyorsulj, vagy imádkozol, hogy a melletted lévő biciklis ne előzzön ki balról, ha emelkedőn vagy, akkor egy Babettával egyenlő a gyorsulásod. Viszont végsebességre fog menni úgy... talán 70-et. Ha ez sem győzött meg, hogy ne nyúlj hozzá, akkor fogadd meg Simonzé tanácsát, és rakj rá egy Columbia hajtóművet, azzal jobban fog menni. Vagy tuningold meg rendesen, vagy hozzá se fogj.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#943) AMD Power


AMD Power
titán

Ok. Már csak egy kérdésem van. Tudtok ''olcsó'' használt robogó kereskedőt? Van-e egyálltalán ilyen? Vagy érdemesebb inkább magánszemélytől vásárolni?

(#944) Topiccsendőr válasza AMD Power (#943) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Magyarországon kétféle robogó kereskedő van:
- olcsó és megbízhatatlan
- drága és megbízhatatlan
Magánszemélytől vásárolni talán jobb, de ha otthon szerelgette a fickó a motort a tízkilós kalapáccsal... Az az igazság, hogy nagyon meg kell nézni, hogy mit veszel meg. Mind magánszemélytől, mind kereskedésből. Nem hallottam még olyan kereskedésről, ahol ne lett volna valami tejföl a motorral. Legtöbben a ''Vörös Bárót'' szidják, de még sorolhatnám naphosszat, mennyi szemétséget képesek elkövetni kivétel nélkül mindegyik.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#945) sharpapa


sharpapa
aktív tag

Nézem annyian akartok robogót, na tessék ez az enyém, minden le van irva:Bővebben: link

Egyébként a sebeim szépen gyógyulnak, kötéssel már cipőt is húzhatok.:DDTegnap mentem át a forgalmi vizsgán, ezzel szemben a havert (akinek a motorjával borultam) meghúzták, nem engedett át egy olyan gyalogost aki már lelépett az úttestre (én megáltam).

"Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)

(#946) sharpapa válasza Topiccsendőr (#944) üzenetére


sharpapa
aktív tag

Most veszem észre kvázi-tag lettél, és csak ide irsz..:C

"Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)

(#947) Josh


Josh
tag

Egy kérdésem lenne. Van egy Yamaha Mintem, 8 colos a kereke, és az a problémám, hogyha 60-nál elengedem a kormányt, akkor egy pár méter után el kezdi rázni az elejét, meg el kezd kacsázni. Mitől lehet ez? Lehet, hogy kopott a gumi, vagy a futóművel van valami? A gumi ránézésre jó állapotú, csak azért mégiscsak félek, hogy elesek vele.....

Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

(#948) Topiccsendőr válasza Josh (#947) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Egyszerű: ne engedd el, főleg hatvannál, és akkor nem fogsz elesni.
Lehet, hogy nyolcas van a felnidben.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#949) Guruka


Guruka
senior tag

Egy megjegyzés, nem érdemes robogózni esős időben, éppen jöttem haza és egy srác akkorát esett, Ő megúszta, de a robogó az árokban kötött ki. :( Egyszóval, ne használjátok esős időben a robogókat vagy nagyon óvatosan!

(#950) ToRR3nt3 válasza Guruka (#949) üzenetére


ToRR3nt3
senior tag

A vizes aszfalton az enyém is csak úgy tolja ki a seggét, hogy megfogni alig bírom...

...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.