Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Brave_86 #85936 üzenetére

    xboy89 és Brave_86:

    Amiért kiemeltem a fontosságát a pontos definiálásnak, mert a gyártás utolsó évében a J Astrákba már Euro6 besorolású motorok kerültek (más motorkóddal is), ami ugye az információkeresést segíti.

    Amit írtatok 2012-2013 körüli autókban még Euro5-ös mocik vannak.
    Ami egységes, hogy az 1.6 szívóhoz (A16XER-115Le) elvileg 5 sebességes kézi van (F17 kóddal), a turbós motorokhoz (1.4T-A14NET-140Le, 1.6T-A16LET-180Le) mindhez az M32-es kódjelü 6 sebességes váltó volt, ami még a H Astra/B Zafira korában vált ismerté arról, hogy a gyári instrukció élettartam töltést adott meg annó ezekhez, azonban kiderült, hogy magasabb Km futás esetén kenési elégtelenség miatt sérülhetnek a csapágyak, az esetlegesen leváló fémdarabok pedig a váltó fogaskerekeiben is kárt okozhattak. Ezt megelözendö az elterjedt szemlélet, hogy 60 ezrenként érdemes váltóolajat cseréltetni, illetve a feltöltési mennyiségre figyelni.

    Ez a váltó aztán valamikor 2012-2013 körül kapott egy frissítést (gen2), amiben már más csapágyazást használtak, így kérdéses, hogy a J-be milyen került már.

    [Ezen]oldal szerint a váltó oldalán lévö plakett alsó sorában a 4. karakter árulkodhat a váltó gyártási évéröl, ez autóban nem tudom, mennyire látható megnézéskor, a fórumozók szerint 2013-as gyártású váltók már biztosan a fejlesztett verziósak.

    Ha mégis a korábbi szériás váltó van az autóban sem kell azonnal pánikba esni, a próbaúton alaposan fülelni kell, ha kezdetleges hibája van, akkor az hallható is, súlyosabb esetben pedig akár a váltókaron is látni terhelésváltáskor, hogy billeg ide-oda (erröl YT-on is találni sok videót "M32 gearbox noise vagy issue", "M32 getriebeproblem" szavakkal kerestek, csurig lesz vele a net).

    Szerencsére ha gond is van, akkor is javítható, szerintem több szerviz is foglalkozik ilyennel, én is tudok olyan szakit ajánlani Budapesten, aki elég sok M32-t rakott már rendbe.

    Mivel a J Astra abba a korszakba esett, amikor az Opelek híresen dagadtak lettek valahogy (megnéztem a J ST- re üresen is 1500kg körüli tömeget írnak a legtöbb helyen, tehát menetkészen inkább 1600, vagy felette), ez biztosan rányomja a bélyegét a dinamikára is, és a fogyasztásra is, erre külföldi fórumokon volt, aki panaszkodott, 9-10 literek repkedtek városban is mindhárom mocival.

    A turbósokról hatalmas botrányokat nem hallani (még), olvastam termosztát miatti visszahívásról az 1.4T-nél, illetve a szelepfedéltömítést említik többen, néha a membrán a szelepfedélben szokott gubancot okozni, elöfordulhatnak apróságok, de azok meg kb. bármelyik használtautóval is. Esetleg az [Opelforum J Astra topikot] érdemes átfutni, ott is lehetnek hasznos infók.

Új hozzászólás Aktív témák